abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56693614
quote:
Op dinsdag 12 februari 2008 22:53 schreef horned_reaper het volgende:
Maar blijkbaar zien psychologen dit zelfs nog niet in, en blijven ze vasthouden aan hun standaart begin verhaal.
Omdat er geen ander verhaal is
Destructief gedrag is een spiraal, waar je zelf uit moet breken. Als haar dat in drie jaar tijd met jouw hulp nog niet gelukt is, betekent dat nog niet dat 'er zelf uit breken' DUS niet de manier is. Het is en blijft de enige manier, het is alleen blijkbaar nog niet gelukt. Wellicht heeft ze daar dus professionele hulp bij nodig.
  dinsdag 12 februari 2008 @ 23:01:31 #27
187328 B1nulnul
telefoon te koop
pi_56693660
quote:
Op dinsdag 12 februari 2008 22:57 schreef Mystic-Rhythm het volgende:
Ik probeer de knop om te draaien, en ik ben op de goede weg.
Ik heb hulp gezocht, maar het punt is, bij een simpele ruzie ben ik helemaal van de kaart. Ik huil dan uren. Ik vertel m'n ouders niet over m'n eet problemen, ik verstop het voor m'n ouders. Dan zoek ik toch geen aandacht?
Niet per se nee.
Maar sommige mensen doen juist niet bewust om aandacht vragen, maar willen het stiekem wel krijgen. Alleen moeten andere mensen er maar hun best voor doen. Lukt het ze niet om te ontdekken? Dan houden ze niet genoeg van je. (Dit laatste is niet zo, dat is de foute gedachtegang).

Maar wat wil je van ons in dit topic?

Wij kunnen niet veel meer dan je aan te raden toch vooral de waarheid te spreken tegen echte hulpverleners.
ik heb ook altijd pech.. :'(
pi_56693772
quote:
Op dinsdag 12 februari 2008 22:59 schreef B1nulnul het volgende:

[..]

Waar heb je het in vredesnaam over?
Ken jij ts persoonlijk? Wat doe je dan wannabe diep door je door het verhaal heen kijken enzo?

Ik heb niet het idee dat men hier nou vooral zegt dat ts zich niet moet aanstellen en gewoon positief moet doen.
Toch zal ts ooit wel positief moeten worden, dat wel.
Om dat te bereiken heeft bijvoorbeeld een psycholoog wat standaardmethoden, bijvoorbeeld om negatieve gedachtegangen te doorbreken. Maar voor de rest is er ook niet echt een wonderoplossing ofzo hoor!
Oh ik ben het hier ook zeker wel mee eens, mijn vorige reactie was metname gericht op eerdere reacties.
En natuurlijk ken ik de TS persoonlijk anders zou ik mijn reacties ook niet zo forumleren.

sorry als ik iets wat fel was in mijn vorige reacties, dat waren een paar persoonlijke ergenissen aan reacties.
quote:
Op dinsdag 12 februari 2008 23:01 schreef B1nulnul het volgende:

[..]

Niet per se nee.
Maar sommige mensen doen juist niet bewust om aandacht vragen, maar willen het stiekem wel krijgen. Alleen moeten andere mensen er maar hun best voor doen. Lukt het ze niet om te ontdekken? Dan houden ze niet genoeg van je. (Dit laatste is niet zo, dat is de foute gedachtegang).

Maar wat wil je van ons in dit topic?

Wij kunnen niet veel meer dan je aan te raden toch vooral de waarheid te spreken tegen echte hulpverleners.
Even je hart kunnen luchten als een anoniem iemand kan soms heerlijk zijn.... en dit forum levert soms gewoon hele goede tips of suggesties op....
pi_56693815
ik wil geen aansteller zijn, echt helemaal niet. Ik wou gwoon heel graag m'n verhaal kwijt, dat luchte gwoon echt heel erg op...
  dinsdag 12 februari 2008 @ 23:10:48 #30
187328 B1nulnul
telefoon te koop
pi_56693909
quote:
Op dinsdag 12 februari 2008 23:07 schreef Mystic-Rhythm het volgende:
ik wil geen aansteller zijn, echt helemaal niet. Ik wou gwoon heel graag m'n verhaal kwijt, dat luchte gwoon echt heel erg op...
Ok, prima.
Is er dan nu nog iets waar je onze mening of tips over wilt hebben?
pi_56693992
quote:
Op dinsdag 12 februari 2008 22:07 schreef Xennia het volgende:

TS; zou je niet na het VWO al kunnen gaan reizen, je even losweken van je familie en op zoek gaan naar wie je bent en wat je wilt in het leven?
En: hoe lang is de wachtlijst van de psych? Is er geen schoolpsycholoog waar je eerder terecht kunt?
pi_56694030
kheb een mailtje gestuurd, en ze stuurde terug "ik ben zelf een gezinspsychologe, dus kan je niet verder helpen maar je staat op een wachtlijst(je) van m'n collega" Ik heb geeeen idee hoelang dat gaat duren.
  dinsdag 12 februari 2008 @ 23:18:23 #33
201361 pepu
Op de konijnen af= lekker?
pi_56694105
MR, je zit nu in de put. Dit is echt kloten. De enige die jou druit kan krijgen ben je echter jezelf! Maak je plan. In tijd. Je lijkt me niet dom. Doe je diploma soon. En move soon. Volg je hart, zelfs indien dit ver gaat. Je zult dan weer lachen. Ik hoop dat je héél ver zult gaan! Ik denk dat je dit kunt. Hou ons op de hoogte?
pi_56694115
quote:
Op dinsdag 12 februari 2008 23:10 schreef B1nulnul het volgende:

[..]

Ok, prima.
Is er dan nu nog iets waar je onze mening of tips over wilt hebben?
Persoonlijk denk ik niet dat het fijn is als mensen zo kortaf gaan doen tegen iemand die van zichzelf al onzeker is in erg veel opzichten en met veel moeite een bericht als dit heeft durven te plaatsen.
Reacties als dit roepen nogal een gevoel van "ik had m'n mond beter kunnen houden" en "ik kom hardstikke stom over en stel me vast en zeker weer aan" op.... maja, daar zul je vast een reden voor hebben.
pi_56694203
Ik weet dat ik het alleen moet doen, en dat wil ik ook. Maar ik heb er wel hulp bij nodig heb ik gemerkt. Want m'n hoofd meot gwoon leeg zeg maar, dan is er weer plaats voor andere dingen. M'n hart volgen ga ik zeker doen, ik heb grote plannen voor de toekomst waar ik me ook echt op verheug.
pi_56694222
quote:
Op dinsdag 12 februari 2008 23:18 schreef pepu het volgende:
MR, je zit nu in de put. Dit is echt kloten. De enige die jou druit kan krijgen ben je echter jezelf! Maak je plan. In tijd. Je lijkt me niet dom. Doe je diploma soon. En move soon. Volg je hart, zelfs indien dit ver gaat. Je zult dan weer lachen. Ik hoop dat je héél ver zult gaan! Ik denk dat je dit kunt. Hou ons op de hoogte?
Ik had het zelf bijna niet mooier kunnen zeggen
  dinsdag 12 februari 2008 @ 23:23:58 #37
187328 B1nulnul
telefoon te koop
pi_56694248
quote:
Op dinsdag 12 februari 2008 23:18 schreef horned_reaper het volgende:

[..]

Persoonlijk denk ik niet dat het fijn is als mensen zo kortaf gaan doen tegen iemand die van zichzelf al onzeker is in erg veel opzichten en met veel moeite een bericht als dit heeft durven te plaatsen.
Reacties als dit roepen nogal een gevoel van "ik had m'n mond beter kunnen houden" en "ik kom hardstikke stom over en stel me vast en zeker weer aan" op.... maja, daar zul je vast een reden voor hebben.
Nee daar heb ik geen reden voor, want ik bedoelde het helemaal niet kortaf.
Ik probeerde alleen nog enige richting aan het topic te geven.

Lekker suggestieve tekst weer. Ga vooral mee in de slachtofferrol. Jij doet ook wel een beetje overbeschermend hoor. Jezus en als je al verwacht dat zij denkt dat ze stom is omdat ik dat zeg, help je haar ook niet echt een positieve beredenering aan te leren.
Maargoed, ts, neem dit dan als een voorbeeld. Je kunt alle gebeurtenissen en reacties uit je omgeving op verschillende wijzen interpreteren. Probeer bij alles in ieder geval ook even bij de positieve optie stil te staan. Je psyche moet aanleren hier weer/meer naar te kijken
  dinsdag 12 februari 2008 @ 23:24:39 #38
187328 B1nulnul
telefoon te koop
pi_56694264
quote:
Op dinsdag 12 februari 2008 23:22 schreef horned_reaper het volgende:

[..]

Ik had het zelf bijna niet mooier kunnen zeggen
nee, want dit is niet een standaard verhaal wil je zeggen?
of gaat het erom dat we vooral maar alleen moeten zeggen dat alles wel goed komt?
  dinsdag 12 februari 2008 @ 23:25:29 #39
201361 pepu
pi_56694285
quote:
Op dinsdag 12 februari 2008 23:22 schreef Mystic-Rhythm het volgende:
Ik weet dat ik het alleen moet doen, en dat wil ik ook. Maar ik heb er wel hulp bij nodig heb ik gemerkt. Want m'n hoofd meot gwoon leeg zeg maar, dan is er weer plaats voor andere dingen. M'n hart volgen ga ik zeker doen, ik heb grote plannen voor de toekomst waar ik me ook echt op verheug.
Klinkt goed MR. Doen! !! Hulp? Hmm? Kan i iets betekenen voor je? PB's welkom.
pi_56694574
quote:
Op dinsdag 12 februari 2008 23:15 schreef Mystic-Rhythm het volgende:
kheb een mailtje gestuurd, en ze stuurde terug "ik ben zelf een gezinspsychologe, dus kan je niet verder helpen maar je staat op een wachtlijst(je) van m'n collega" Ik heb geeeen idee hoelang dat gaat duren.
Erachter aan bellen dan en er zijn vast nog wel meer psychologen in de regio. Ga anders even langs Bureau Jeugdzorg.

En is er een reden dat je mijn reis-vraag negeert?
pi_56694712
quote:
Op dinsdag 12 februari 2008 23:24 schreef B1nulnul het volgende:

[..]

nee, want dit is niet een standaard verhaal wil je zeggen?
of gaat het erom dat we vooral maar alleen moeten zeggen dat alles wel goed komt?
Ik maakte het er ook wel een beetje naar he? door je min of meer af te kraken.
Het spijt me
Maar nee, ik zei dit echt niet omdat Pepu zei dat alles wel goed komt.
Maar omdat Pepu wel degelijk de punten aantoonde waar het uiteindelijk allemaal op neer komt.
Uiteindelijk zal je het zelf moeten doen, en moet je je hart achterna gaan en je dromen waarmaken.

Uiteraard zal je nu zeggen dat ik jij me dat ook wel had kunnen vertellen... alvast bedankt dan

B1NulNul, je hebt er echt wel verstand van hoor, je reacties zijn geen onzin.
Alleen door te zeggen dat ze simpelweg moet stoppen met aandacht vragen, schoot mij een beetje in het verkeerde keelgat, omdat dat precies is wat ze al 3 jaar lang doet.
Maar je hebt mischien wel gelijk dat ik me niet zo beschermend moet opstellen, jullie meningen zijn uiteraard welkom, nogmaals mijn excuses.
pi_56694727
quote:
Op dinsdag 12 februari 2008 23:46 schreef horned_reaper het volgende:

Maar je hebt mischien wel gelijk dat ik me niet zo beschermend moet opstellen, jullie meningen zijn uiteraard welkom, nogmaals mijn excuses.
Wat is eigenlijk jouw relatie tot TS?
pi_56694821
quote:
Op dinsdag 12 februari 2008 23:47 schreef Xennia het volgende:

[..]

Wat is eigenlijk jouw relatie tot TS?
Mijn relatie tot TS wou ik me verder niet over uitlaten sorry.
(TS is inmiddels gaan slapen, vandaar dat ze niet meer antwoord.)
pi_56694986
Ik ben ervan overtuigd dat je het beste met haar voor hebt en het enorm goed bedoelt, maar...ik rolde ooit direct vanuit een moeilijke thuissituatie in een relatie met een jongen die zich -met de beste bedoelingen- opwierp als mijn redder, mij beschermde als een zwak vogeltje, en ik ging me steeds meer als een zwak vogeltje gedragen. Ik ging alsmaar meer geloven dat ik het allemaal niet alleen kon, en dankte de hemel dat ik hem had, want wat zou ik toch zonder hem moeten. Daarmee maakte ik mezelf heel klein, heel afhankelijk, het is funest voor je zelfvertrouwen.

En wij ons maar afvragen waarom het drie jaar lang maar niet beter met me ging.

Maar goed, dit terzijde, laten we vooral het topic niet laten afbuigen, dat lijkt me traumatisch voor iemand die toch al zo vaak heeft moeten meemaken dat alle aandacht naar iemand anders uitging Dit was even een terzijde.
pi_56695032
Ik ga ook slapen, maar hier nog even voor TS:
- focus je liever op de toekomst dan op het verleden
- richt je liever op jezelf dan op je ouders of zusje

Cliches ja, maar toch.
Wens je het beste, komt wel goed hoor, ken tig mensen die zo'n periode hebben doorgemaakt en er uitstekend uit zijn gekomen
pi_56695392
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 00:01 schreef thaleia het volgende:
Ik ben ervan overtuigd dat je het beste met haar voor hebt en het enorm goed bedoelt, maar...ik rolde ooit direct vanuit een moeilijke thuissituatie in een relatie met een jongen die zich -met de beste bedoelingen- opwierp als mijn redder, mij beschermde als een zwak vogeltje, en ik ging me steeds meer als een zwak vogeltje gedragen. Ik ging alsmaar meer geloven dat ik het allemaal niet alleen kon, en dankte de hemel dat ik hem had, want wat zou ik toch zonder hem moeten. Daarmee maakte ik mezelf heel klein, heel afhankelijk, het is funest voor je zelfvertrouwen.

En wij ons maar afvragen waarom het drie jaar lang maar niet beter met me ging.

Maar goed, dit terzijde, laten we vooral het topic niet laten afbuigen, dat lijkt me traumatisch voor iemand die toch al zo vaak heeft moeten meemaken dat alle aandacht naar iemand anders uitging Dit was even een terzijde.
Ah, wat gemeen... als je zo'n relatie hebt meegemaakt weet je ook wel dat die vriend ook wel degelijk van je hield en ook ECHT wou dat alles goed kwam.

Maar daarintegen ben ik helemaal niet zo negatief tegenover TS, altans.
Soms zie je zelf door de bomen het bos ook niet meer, maar ik help haar met de dingen die ze leuk vind, en ookal ben ik het niet altijd met haar beslissingen eens, als ik weet dat ze zich er fijn bij voelt geef ik haar mijn volledige steun.
En tuurlijk zijn er dan wel eens dingen waarvan je zegt van "HO, dit gaat even iets te ver".
Maar bedankt voor deze klap in m'n gezicht thaleia, ik zal de rest van dit topic me er niet meer mee bemoeien...
pi_56695457
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 00:28 schreef horned_reaper het volgende:
Ah, wat gemeen... als je zo'n relatie hebt meegemaakt weet je ook wel dat die vriend ook wel degelijk van je hield en ook ECHT wou dat alles goed kwam.
Dat zegt ze toch ook, dat het met de beste intenties is?
quote:
Maar daarintegen ben ik helemaal niet zo negatief tegenover TS, altans.
Soms zie je zelf door de bomen het bos ook niet meer, maar ik help haar met de dingen die ze leuk vind, en ookal ben ik het niet altijd met haar beslissingen eens, als ik weet dat ze zich er fijn bij voelt geef ik haar mijn volledige steun.
En tuurlijk zijn er dan wel eens dingen waarvan je zegt van "HO, dit gaat even iets te ver".
Maar bedankt voor deze klap in m'n gezicht thaleia, ik zal de rest van dit topic me er niet meer mee bemoeien...
Leuk nog een dramaqueen, moeten jullie nou vechten voor een plaatsje op het podium?
pi_56695484
Ts het snijden in jezelf is een teken van pijn in jezelf die je niet kunt uitten naar anderen toe, ik denk dat jij je emoties opvreet en het zelf wil verwerken allemaal.
Als je bij een psych komt zal hij / zij zeggen dat je borderline hebt.
Die snijden ook in zichzelf om de innerlijke pijn niet te hoeven voelen.
Borderline krijg je bv door vele nare ervaringen waar je niet mee uit de voeten kunt met een intens frustratie niveau.
Probeer de dingen te relativeren voor jezelf, schrijf ze eens allemaal op papier wat je dwars zit.
Weet ook dat je ouders ook maar mensen zijn en dus ook fouten maken, en ja sommigen maken groffe fouten!
Dat heeft niet zoveel met jouzelf te maken maar met hun frustratie niveau.
Het niet meer zien zitten duidt dito op een stroom aan onbegrepen ongeuitte emoties in jou, waar je het best eens over zou moeten kunnen praten met iemand die je vertrouwen heeft.

Dat je zusje een trauma heeft opgelopen van hetgeen ze meemaakte is op zich wel logisch, zoiets kom je gelukkig niet elke dag tegen, het leverde haar ook wel een enorme portie aandacht op van je ouders!
Ze werd beloond op een negatieve manier misschien is dit bij jou ook het geval.
Veel sterkte met alles en gooi het er eens uit!
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
  woensdag 13 februari 2008 @ 00:35:36 #49
201361 pepu
pi_56695504
Ik ben de draad kwijt. Ik dacht dat het over MR ging.
pi_56695527
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 00:34 schreef zhe-devilll het volgende:
Ts het snijden in jezelf is een teken van pijn in jezelf die je niet kunt uitten naar anderen toe, ik denk dat jij je emoties opvreet en het zelf wil verwerken allemaal.
Als je bij een psych komt zal hij / zij zeggen dat je borderline hebt.
Die snijden ook in zichzelf om de innerlijke pijn niet te hoeven voelen.
Niet iedere krasser heeft borderline
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')