Ts is een emoquote:Op dinsdag 12 februari 2008 21:09 schreef baNEEL het volgende:
TVP voor samenvatting.
Ik kan niet zeggen dat ze dat heeft geleerd, ze heeft het alleen gezien.quote:Op dinsdag 12 februari 2008 21:54 schreef Xennia het volgende:
Ga inderdaad weer naar de psych, maar dat heeft natuurlijk alleen zin als je eerlijk en volledig bent. Anders zit je je eigen herstel te saboteren en ook dat is niet zo gek want jij hebt geleerd dat je heel zielig moet zijn om de aandacht van je ouders te verwerven. Probeer nu die aandacht te verwerven met positieve prestaties.
Wat is je plan voor de toekomst, na het vwo?
Kun je je even nader verklaren ?quote:Op dinsdag 12 februari 2008 21:56 schreef shifto het volgende:
Dit meen je niet.
Jezelf uithongeren en snijden zijn toch echt wel noodkreten naar de ouders ''zien jullie me nog wel?'' Dat heeft uiteindelijk ook ''gewerkt'', er volgden gesprekken met de ouders, naar de psych, naar de gezinspsycholoog met zijn allenquote:Op dinsdag 12 februari 2008 22:01 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
Ik kan niet zeggen dat ze dat heeft geleerd, ze heeft het alleen gezien.
Ze wil juist tegenover iedereen zo sterk mogelijk overkomen, en laat daarom niets aan iemand zien.
Alleen hier op het forum waar ze anoniem is durft ze haar andere kant te laten zien....
Het zou goed voor haar zijn als ze juist wat meer de aandacht zou proberen te trekken van bv. haar ouders.
Maar ik weet dat ze dat toch niet wil...
Denk je echt dat zei iemand is die aandacht probeert te trekken ?quote:Op dinsdag 12 februari 2008 22:06 schreef thaleia het volgende:
Volgens mij trekt TS die aandacht al wel hoor.....tot aan snijden toe. Mijn advies zou zijn: accepteer dat wat gebeurd is, gebeurd is. Je hebt een paar jaar lang nauwelijks aandacht gehad, bent niet gezien, da's klote, maar da's nu eenmaal gebeurd. Blijf niet hangen in verdriet/frustratie over de afgelopen paar jaar, dat verandert nl niets aan die afgelopen paar jaar.
Die tijd is voorbij. Je bent nu volwassen, je bent niet meer zo afhankelijk van je ouders dat hun al of geen aandacht geven jou kan maken of breken. En bovendien is als ik het goed begrepen heb de situatie inmiddels al anders en word je door je ouders nu wel gezien. Dus kwel jezelf niet met verdriet en frustatie over hoe het toen was: je kunt daar toch niets meer aan veranderen.
Voor jouw geld ook min of meer het bovenstaande bericht.quote:Op dinsdag 12 februari 2008 22:07 schreef Xennia het volgende:
[..]
Jezelf uithongeren en snijden zijn toch echt wel noodkreten naar de ouders ''zien jullie me nog wel?'' Dat heeft uiteindelijk ook ''gewerkt'', er volgden gesprekken met de ouders, naar de psych, naar de gezinspsycholoog met zijn allen
TS; zou je niet na het VWO al kunnen gaan reizen, je even losweken van je familie en op zoek gaan naar wie je bent en wat je wilt in het leven?
Ik voel me tamelijk aangesproken inderdaad.quote:Op dinsdag 12 februari 2008 22:20 schreef thaleia het volgende:
Voel je je persoonlijk aangesproken horned_reaper? Ik reageer niet om te stangen, ik reageer gewoon uit persoonlijke ervaring. Het heeft mijn zusje uiteindelijk bijzonder weinig opgeleverd dat ze ging snijden, het heeft mij bijzonder weinig opgeleverd dat ik ging blowen en spijbelen. Dat zijn gewoon de 'minder handige' strategieen die ik TS wil besparen. Ik raad haar liever de positieve, goed voor jezelf zorgen-strategie aan die mijn andere zusje volgde (en wij inmiddels, door enige schade en schande wijs geworden, ook)
Ik ben drs in de psychologie, mafkeesquote:Op dinsdag 12 februari 2008 22:11 schreef horned_reaper het volgende:
Maar als je verder geen verstand van psychologie hebt, hecht ik in ieder geval niet echt waarde aan je bericht.
Als dat zo is, waarom heb jij haar dan niet genezen?quote:Voor jouw geld ook min of meer het bovenstaande bericht.
Snijden en jezelf uithongeren is niet altijd een noodkreet naar mensen toe.
Ik als "persoon die haar daar goed genoeg voor kent" kan zeggen dat ze echt DOODSbang is dat haar ouders achter haar problemen komen, want ze is ook doodsbang om naar een psycholoog te gaan, en wil dat metname haar ouders er zo min mogelijk mee temaken hebben, ook mede omdat die het al moeilijk genoeg hebben zoals al eerder aangegeven was.
Maar ook op dit bericht wil ik verder niet dieper ingaan, sommige dingen zitten gewoon even wat lastiger in elkaar dan ze lijken, maar ik neem het jullie niet kwalijk.
Soms moet je dingen echt aan een persoon zien voordat je pas snapt hoe het zit.
Aha, maar dat zou betekenen dat ik dus totaal geen verstand van psychologie heb....quote:Op dinsdag 12 februari 2008 22:33 schreef Xennia het volgende:
[..]
Ik ben drs in de psychologie, mafkees![]()
[..]
Als dat zo is, waarom heb jij haar dan niet genezen?
Als dat zo is, waarom dan een topic openen voor allemaal mensen die je niet kunnen zien?
Ze is haar toch zeker niet in functie zeg.quote:Op dinsdag 12 februari 2008 22:43 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
Aha, maar dat zou betekenen dat ik dus totaal geen verstand van psychologie heb....
Eerlijk gezecht vind ik persoonlijk dat een "psycholoog" dit soort dingen niet zo kan zeggen.
En als u er zoveel ervaring mee hebt kunt u me vast wel uitleggen wat ik fout heb gedaan ?
Ik sta hier eigenlijk versteld, serieus..... drs in de psychologie.... dan kunt u me ook vast wel vertellen waarom het in die 3 jaar nooit zin heeft gehad om haar positieve dingen in te laten zien.
Simpelweg omdat ze de dingen niet zo KAN zien, op welke manier je het ook brengt, ze weet er wel een andere betekenis of draai aan te geven....
Ik stelde alleen dat ik denk dat ze wel degelijk aandacht heeft verworven met destructief gedrag. Ik denk niet dat ze dit bewust heeft gedaan, maar het heeft wel een functie gehad.quote:Op dinsdag 12 februari 2008 22:43 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
Aha, maar dat zou betekenen dat ik dus totaal geen verstand van psychologie heb....
Eerlijk gezecht vind ik persoonlijk dat een "psycholoog" dit soort dingen niet zo kan zeggen.
En als u er zoveel ervaring mee hebt kunt u me vast wel uitleggen wat ik fout heb gedaan ?
Ik sta hier eigenlijk versteld, serieus..... drs in de psychologie.... dan kunt u me ook vast wel vertellen waarom het in die 3 jaar nooit zin heeft gehad om haar positieve dingen in te laten zien.
Simpelweg omdat ze de dingen niet zo KAN zien, op welke manier je het ook brengt, ze weet er wel een andere betekenis of draai aan te geven....
Stel je zou compleet geisoleerd op een eiland zitten, met geen uitzicht op een andere situatie, zou je het dan nog steeds doen?quote:Op dinsdag 12 februari 2008 22:52 schreef Mystic-Rhythm het volgende:
ik weet niet of ik het doe om aandacht te trekken. vroeger toen ik jonger was was ik een stevig meisje, best wel stevig. Ik wou daar verandering in brengen door minder te gaan eten...dat had ik al voor m'n problemen zeg maar. Ik heb mezelf altijd gezien als het dikke meisje, en m'n zusje als het mooie dunne meisje. Dus ik weet het niet helemaal....door die problemen is het eten in ieder geval erger geworden
Waar heb je het in vredesnaam over?quote:Op dinsdag 12 februari 2008 22:53 schreef horned_reaper het volgende:
PS: ik vindt de reacties ook niet "onlogisch", want het is namelijk precies hoe ik er zelf ook aan probeerde te pakken in het begin. (gericht aan Xennia)
Maar als je op den duur erachter komt dat het hier simpelweg wat anders in elkaar steek, omdat je door de jaren heen al genoeg mensen hebt kunnen helpen, en genoeg mensen psychologisch hebt weten te steunen, maar juist in dit ene geval finaal faalt.
Dan ga je iemand steeds beter kennen, je begint bepaalde breukjes in iemands gedachtegang zien, steeds op meer gebieden.
Je begint steeds meer te begrijpen dat in dit geval het complete cliché verhaal van, "komop gewoon positief wezen en je niet langer aanstellen", totaal misplaatst is.
Het enige dat ze hier hoopte te vinden was iemand (bv een psycho) dit hier al ver genoeg in is gevorderd om door dit alles heen te kijken.
Maar blijkbaar zien psychologen dit zelfs nog niet in, en blijven ze vasthouden aan hun standaart begin verhaal.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |