Nou werk ze dan maar en geniet ze van het kokkerelen met je mooie nieuwe pannenquote:Op dinsdag 12 februari 2008 07:34 schreef Tezz het volgende:
[..]
Goedemorgen hoor!
Ik mag gaan werken vandaag en vanmiddag vrij! Vandaag trouwens spannende dag...........mijn langverwachte nieuwe pannenset van AMC komt vandaag binnen! Hij was behoorlijk prijzig dus het duurde ff voordat ik alles bij elkaar gespaard had.
Maar ik ben heel blij! Nieuw speelgoed in de keuken! En eindelijk mijn oude pannen die ik acht jaar geleden bij de blokker kocht voor een habbekrats de deur uit!
je bent toch niet zo´n vuige telemarketeer hequote:
Callcenter?quote:
Iew... wij doen ieder een halve dag alleen maar telefoon, lang genoeg... in het andere ziekenhuis waar ik gewerkt heb zitten ze wel allemaal een hele dag aan de foonquote:
Ik werk niet. Ik doe wel wat vrijwilligerswerk. (Ik was directiesecretaresse)quote:Op dinsdag 12 februari 2008 11:20 schreef Bluezz het volgende:
DE wat doe je nu ook alweer voor werk? Ben het weer vergeten
Nee hoor. Consultantquote:Op dinsdag 12 februari 2008 10:50 schreef Perruche het volgende:
[..]
je bent toch niet zo´n vuige telemarketeer he![]()
Ach heerlijk. Tis geen vrije keus geweest dus ik heb me er lang tegen verzet aan alle kanten. (zinloze verspilde energie ) . Zolangzamerhand heb ik wel een ritme gevonden natuurlijk, die anders is dan toen ik werkte maar ritme is ritme en wel belangrijk. Tis niet altijd eenvoudig (tijdtechnisch en gevoelmatig) maar ja, er zitten heus wel voordelen aan. Zo eerlijk ben ik ook wel.quote:Op dinsdag 12 februari 2008 11:28 schreef Bluezz het volgende:
Ow ja
Lijkt me heerlijk, niet werken, verveel je je niet? Of kan je dat genoeg opvullen met vrijwilligerswerk?
Ik heb ooit tijdelijk alleen maar vrijwilligerswerk gedaan ( het opzetten van vrijwilligerswerk in een verpleeghuis) en had het prima naar mijn zin toen, veel vrijwilligerswerk is zó nuttig
ik ben ook consultantquote:Op dinsdag 12 februari 2008 11:30 schreef Den_Haag het volgende:
[..]
Nee hoor. Consultant![]()
Sneu kutbedrijf.
HSE vooral in de O&G. Jij?quote:Op dinsdag 12 februari 2008 11:34 schreef Perruche het volgende:
[..]
ik ben ook consultant![]()
wat consult jij?
mwhaha zegt me heu-le-maal niets, jargon praterquote:
whooooooo jij bent goed!!!!!quote:Op dinsdag 12 februari 2008 12:03 schreef Den_Haag het volgende:
Ik gok Global Business Services in finance vanuit Oracle businnes suite voor EBS groep
adres van het bedrijf maar ff weg gehaald. 30 seconden Googlen. moet toch ook met mijn beroep wel lukken
Health and Safety Executive in Oil and Gas!quote:Op dinsdag 12 februari 2008 12:47 schreef Den_Haag het volgende:
En weet je dat van mij al?
quote:Op dinsdag 12 februari 2008 12:57 schreef AKnynke het volgende:
[..]
Health and Safety Executive in Oil and Gas!
Dat executive studeer ik nu nog voor nynkequote:Op dinsdag 12 februari 2008 12:57 schreef AKnynke het volgende:
[..]
Health and Safety Executive in Oil and Gas!
Knap hoor! ik ga ook maar weer eens het zwemmen oppakken. Is toch wel erg goed voor mij !(voor de lijn, voor de conditie en voor mijn chronische rugpijn)quote:Op dinsdag 12 februari 2008 13:34 schreef DarkElf het volgende:
Zo! 50 baantjes gezwommen en twee minuten sneller dan vorige keer.
Nu stort ik ff in met een glas spa rood met vers limoensap erin
Da's 1,25 kilometerquote:Op dinsdag 12 februari 2008 13:34 schreef DarkElf het volgende:
Zo! 50 baantjes gezwommen en twee minuten sneller dan vorige keer.
Nu stort ik ff in met een glas spa rood met vers limoensap erin
Gefeliciteerdquote:Op dinsdag 12 februari 2008 14:12 schreef Perruche het volgende:ik heb mn test gehaald, ik mag mee naar de cursus volgende week...!!
ik wilt ook zwemmen.... morgen mag ik weer
Toko of natuurwinkelquote:Op dinsdag 12 februari 2008 14:51 schreef DarkElf het volgende:
Oh trouwens ik heb een vraagje , een CUL vraagje
Ik moet rode linzen hebben (stond een recept in de delicious die leek me wel wat) maar (domme vraag) :
waar koop je die???
Ja dat dacht Rtificial ook al.. Toko weet ik wel te vinden, natuurwinkel is lastiger .quote:
Dat weet ik ook nietquote:Op dinsdag 12 februari 2008 15:26 schreef Perruche het volgende:
wat is dan het verschil met gele en rode linzen...? Bij de appie kan je in een Silvo doosje namelijk wel gele linzen halen...
(via deze site)quote:Re. lentils, you can use black, green, and crimson lentils interchangeably, perhaps altering the cooking time slightly (smaller ones will cook faster). But red lentils are very different -- they are regular lentils that have the outer skin removed, so they will cook a lot faster and break down more during cooking. Happy lentil eating!
ah ok, en t moet soep worden dus dat verklaard dat je rode ervoor nodig hebtquote:
Nobody here is cool!quote:Op dinsdag 12 februari 2008 15:51 schreef Perruche het volgende:
ik vind dit trouwens een leuke site:
http://www.colorsmagazine.com/
en ook
http://www.nobodyhere.com/
maar ik weet niet of dat onder blogs valt...
Wij leven echt bijna op elkaars lip.quote:Op dinsdag 12 februari 2008 14:56 schreef AKnynke het volgende:
Zo, net lekker geluncht bij Ipanema. [ afbeelding ]
Het zonnetje schijnt nog steeds heerlijk!
nou ja, ik had laatst met gele linzen linzen soep gemaakt en dat gaat prima hoor! Lekker uurtje laten pruttelen en dan wordt het vanzelf lekker dik.quote:Op dinsdag 12 februari 2008 15:57 schreef DarkElf het volgende:
[..]
ah ok, en t moet soep worden dus dat verklaard dat je rode ervoor nodig hebt
Ik zal eens zien. Morgen ga ik even de stad in en dan kan ik langs een toko.. misschien hebben ze het daar. Er zit ook een hele grote supermarkt die duidelijk multiculti is gevuld dus anders kan ik het daar misschien krijgen..quote:Op dinsdag 12 februari 2008 16:19 schreef Perruche het volgende:
[..]
nou ja, ik had laatst met gele linzen linzen soep gemaakt en dat gaat prima hoor! Lekker uurtje laten pruttelen en dan wordt het vanzelf lekker dik.
Ik weet niet of je hier iets aan hebt, maar ik zag toevallig afgelopen zaterdag bij de Sligro rode linzen liggen. Alleen, dan heb je wel een pasje nodig....... Lekker recept in de Delicious, overigens. Mijn oog was er ook al op gevallen! Die rode linzen kook je inderdaad tot pap, hét verschil met de andere linzen.quote:Op dinsdag 12 februari 2008 16:21 schreef DarkElf het volgende:
[..]
Ik zal eens zien. Morgen ga ik even de stad in en dan kan ik langs een toko.. misschien hebben ze het daar. Er zit ook een hele grote supermarkt die duidelijk multiculti is gevuld dus anders kan ik het daar misschien krijgen..
en anders wordt het misschien een andere kleur linzenof een heel ander recept
Nee ik heb helaas geen sligropasje maar goed; ik neem aan dat ik het wel ergens tegenkom morgenquote:Op dinsdag 12 februari 2008 16:41 schreef Sudderpot het volgende:
[..]
Ik weet niet of je hier iets aan hebt, maar ik zag toevallig afgelopen zaterdag bij de Sligro rode linzen liggen. Alleen, dan heb je wel een pasje nodig....... Lekker recept in de Delicious, overigens. Mijn oog was er ook al op gevallen! Die rode linzen kook je inderdaad tot pap, hét verschil met de andere linzen.
Ben ook nog niet erg thuis in de linzen. Ik was laatst in het stoofpottentopic en kreeg daar een uitgebreide uitleg over soorten linzen.quote:Op dinsdag 12 februari 2008 16:42 schreef DarkElf het volgende:
[..]
Nee ik heb helaas geen sligropasje maar goed; ik neem aan dat ik het wel ergens tegenkom morgen
Ja ziet er aantrekkelijk uit he dat soeppie? Ik heb nog nooit linzen op (zover ik weet) dus ik was eigenlijk wel benieuwd.
Als ik hem ga maken dan doe ik datquote:Op dinsdag 12 februari 2008 16:50 schreef Sudderpot het volgende:
[..]
Ben ook nog niet erg thuis in de linzen. Ik was laatst in het stoofpottentopic en kreeg daar een uitgebreide uitleg over soorten linzen.![]()
Post je het Deliciousresultaat? Ben wel benieuwd!
Ja he?quote:Op dinsdag 12 februari 2008 17:23 schreef Bluezz het volgende:
Wat een lieverd DE
Ga ik vanmiddag - eindelijk- mijn bril ophalen, zijn ze vergeten het leesgedeelte erin te zetten![]()
![]()
Dus wéér wachten, ik had me er al weken op verheugd omdat mijn oude bril voor geen meter zit en de coting helemaal loslaat dus lelijk is gewordenGrrrr, kan er zo kwaad om worden, dit is al de 3e keer dat er iets mis gaat met een bril
Ik heb uit boosheid een nieuwe broek en een sjaaltje gekocht, lekker
Zo heeft iedereen een fijne productieve dag gehad? Kheb weer heerlijk gewerkt, heb echt de slag te pakken nu... Ging weerquote:Op dinsdag 12 februari 2008 16:30 schreef Den_Haag het volgende:
Moet nog bedenken wat ik vanavond ga maken. geen idee nog.
Kip met zure room? Vertel eens?quote:Op dinsdag 12 februari 2008 18:40 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
Zo heeft iedereen een fijne productieve dag gehad? Kheb weer heerlijk gewerkt, heb echt de slag te pakken nu... Ging weer![]()
Mama maaktkip met champignons en zure room
Heerlijk! Rijst erbij, bloemkool... Fantastisch!
Flinke ui snipperen en fruiten, in stukjes gesneden kipfiletje erbij, doosje gesneden champignons erin, lekker bakken tot de champignonnetjes bruin zijn. Kuipje creme fraiche erin, kippen boullionblokje erbij. Pruttelen, wat allesbinder en klaar! Lekker met pandan- of basmatirijst en doperwten uit de vriezerquote:
Dat klinkt goedquote:Op dinsdag 12 februari 2008 19:29 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
Flinke ui snipperen en fruiten, in stukjes gesneden kipfiletje erbij, doosje gesneden champignons erin, lekker bakken tot de champignonnetjes bruin zijn. Kuipje creme fraiche erin, kippen boullionblokje erbij. Pruttelen, wat allesbinder en klaar! Lekker met pandan- of basmatirijst en doperwten uit de vriezer
Ik vind het een van de betere kooksels van mn mams. Alleen jammer dat het zo vreselijk lekker maar vreselijk ongezond is. Al die creme fraiche...quote:
quote:Op dinsdag 12 februari 2008 19:37 schreef Tezz het volgende:
Zo had ik vandaag een ovenschotel van kip met ui in witte wijnsaus. Ook erg simpel maar oh zo lekker!
Ontbijtspek uitbakken en uit de pan halen.
In de zelfde pan blokjes kipfilet zachtjes aanbakken met wat peper en zout. Uit de pan halen.
In dezelfde pan twee grote grof gesneden uien met wat tijm aanbakken. 2/3e deel uit de pan halen.
Over het restje uien in de pan een lepel bloem strooien en even meebakken.
Afblussen met een flinke plens witte wijn.
Kopje water erbij en een half bouiilonblokje.
Een pakje roomculinair erbij en aan de kook brengen. Een paar minuutjes laten pruttelen.
In een ovenschotel de ontbijtspek, kip en ui mengen en de saus er over heen gieten. Zakje geraspte kaas er over en smullen maar!
Ik at er gepofte aardappels en een tomatensalade bij, maar het is ongetwijfeld ook lekker met rijst!
Goed idee, ff kijken of ik Mr. Rebound zover kan krijgenquote:Op dinsdag 12 februari 2008 20:10 schreef Euc- het volgende:
Neuken?
Goedenavond. Lang werkdagje met zo'n training er achteraan.quote:Op dinsdag 12 februari 2008 19:34 schreef Bluezz het volgende:
golfer heeft training vanavond op zijn werk dus er werd niet gekookt vanavond.
Klinkt erg lekker, ga ik zeker een keertje maken.quote:Op dinsdag 12 februari 2008 19:37 schreef Tezz het volgende:
Zo had ik vandaag een ovenschotel van kip met ui in witte wijnsaus. Ook erg simpel maar oh zo lekker!
Ontbijtspek uitbakken en uit de pan halen.
In de zelfde pan blokjes kipfilet zachtjes aanbakken met wat peper en zout. Uit de pan halen.
In dezelfde pan twee grote grof gesneden uien met wat tijm aanbakken. 2/3e deel uit de pan halen.
Over het restje uien in de pan een lepel bloem strooien en even meebakken.
Afblussen met een flinke plens witte wijn.
Kopje water erbij en een half bouiilonblokje.
Een pakje roomculinair erbij en aan de kook brengen. Een paar minuutjes laten pruttelen.
In een ovenschotel de ontbijtspek, kip en ui mengen en de saus er over heen gieten. Zakje geraspte kaas er over en smullen maar!
Ik at er gepofte aardappels en een tomatensalade bij, maar het is ongetwijfeld ook lekker met rijst!
Och, jij hebt in ieder geval plannen.quote:Op dinsdag 12 februari 2008 22:18 schreef Euc- het volgende:
Idd stil hier..![]()
Vanavond 2 roadtrips geplanned, nog niet helemaal zeker, beetje afhankelijk of iedereen kan, maar 3e weekend van maart naar Parijs, gewoon lekker wat sightseeing, ff eruit zijn enzo, en in mei een week (of iets langer) naar Portugal. Daar hebben de ouders van 1 van mn maten een huis, korte vakantie tussendoor
Zucht, weet je wat het rotte van plannen is? Dat je al die voorpret hebt en je weet dat het nog zolang duurt voor het ook eindelijk is
Bagger, ze bleek toch iets minder leuk te zijn dan ik dachtquote:Op dinsdag 12 februari 2008 22:25 schreef AKnynke het volgende:
[..]
Och, jij hebt in ieder geval plannen.
Hoe gaat het met die meid?
Ja sorry, haha, dat stukje vergat ik in mijn receptje! Ik doe hem een half uurtje op 170 graden (heteluchtoven). Dan kunnen de smaken lekker intrekken en de kip gaart nog even door zodat hij supermals wordt. Dan, als het nodig is, nog even een minuut of vijf onder de grill om te gratineren inderdaad.quote:Op dinsdag 12 februari 2008 22:15 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Klinkt erg lekker, ga ik zeker een keertje maken.
Hoe lang moet het in de oven? minuutje of 8 om de kaas te gratineren?
jawel! want ik ga morgen naar Bergen op zoom en daar zit een Jumbo!quote:Op dinsdag 12 februari 2008 20:40 schreef Liejannuh het volgende:
DarkElf, ik heb pas nog een kilo rode linzen gekocht bij de Jumbo. Niet dat jij daar heel veel aan hebt in Belgie, maar misschien dat je je eega zo gek kunt krijgen om daar een kijkje te nemen.
Ik ben helemaal fan van de wereldwinkel! Ik koop er voor mezelf vaak kookproducten (lekkere olie en kruidenmengsels) en voor anderen vaak cadeautjes.quote:Op dinsdag 12 februari 2008 22:48 schreef DarkElf het volgende:
zo hehe wereldwinkel vergadering gehad, nu ff lekker zitten en zometeen lekker tukken..
Mijn moeder is de voorzitster van de plaatselijke wereldwinkel! Staat ook elke week in de winkel, en als ik thuis ben ga ik er altijd even langs! Leuk! Hebben ze in Belgie ook wereldwinkels dan? Volgens hetzelfde concept als in NL?quote:Op dinsdag 12 februari 2008 22:48 schreef DarkElf het volgende:
zo hehe wereldwinkel vergadering gehad, nu ff lekker zitten en zometeen lekker tukken..
Hoevaak ik wel niet van die kerstpakketten heb ingepakt, folie eromheen, frutsels eromheen....trauma's!quote:Op dinsdag 12 februari 2008 22:55 schreef Tezz het volgende:
[..]
Ik ben helemaal fan van de wereldwinkel! Ik koop er voor mezelf vaak kookproducten (lekkere olie en kruidenmengsels) en voor anderen vaak cadeautjes.
En ook al drie jaar op een rij de kerstpakketten voor onze organisatie. Ik heb een zeer klein budget (en ik heb 300 pakketten nodig) en ik vind het zo geweldig dat ik bij de wereldwinkel EN een mooi cadeautje uit kan zoeken EN ook nog eens supergoed geholpen word door enthousiaste mensen die ook nog eens voor noppes al die 300 pakketten inpakken en van een mooi strikje en frutseltje voorzien!
Yups, dat zijn wij ookquote:Op dinsdag 12 februari 2008 22:55 schreef Tezz het volgende:
[..]
Ik ben helemaal fan van de wereldwinkel! Ik koop er voor mezelf vaak kookproducten (lekkere olie en kruidenmengsels) en voor anderen vaak cadeautjes.
En ook al drie jaar op een rij de kerstpakketten voor onze organisatie. Ik heb een zeer klein budget (en ik heb 300 pakketten nodig) en ik vind het zo geweldig dat ik bij de wereldwinkel EN een mooi cadeautje uit kan zoeken EN ook nog eens supergoed geholpen word door enthousiaste mensen die ook nog eens voor noppes al die 300 pakketten inpakken en van een mooi strikje en frutseltje voorzien!
Ja die hebben zequote:Op dinsdag 12 februari 2008 22:56 schreef AKnynke het volgende:
[..]
Mijn moeder is de voorzitster van de plaatselijke wereldwinkel! Staat ook elke week in de winkel, en als ik thuis ben ga ik er altijd even langs! Leuk! Hebben ze in Belgie ook wereldwinkels dan? Volgens hetzelfde concept als in NL?
K ga zo maar op bed, morgen weer optijd eruit! Weltrusten allemaal!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |