Als eraan verdiend kan worden....nee.quote:Op maandag 11 februari 2008 09:35 schreef IHVK het volgende:
Is dat niet strafbaar, bevolkingsgroepen doelbewust tegen elkaar in het harnas jagen?
Ja, wat verwacht je dan van GeenStijlquote:Op maandag 11 februari 2008 09:35 schreef IHVK het volgende:
En naar nieuwnieuws (geenstijl dus)
'Inburgering is een misdaad'![]()
[..]
Dit zijn dan gewoon regelrechte leugens. Mensen worden voorgelogen waar we bij staan.
Dat ze mensen niet voorliegen.quote:Op maandag 11 februari 2008 09:46 schreef TNA het volgende:
[..]
Ja, wat verwacht je dan van GeenStijl
Zij rectificeren nooit. Bronvermelding doen ze ook niet aan.quote:Op maandag 11 februari 2008 09:56 schreef Flurry het volgende:
wtf? als dat echt waar is lijkt een rectificatie me idd wel op zijn plaats
Dude door je tien seconden in te spannen kan je het nalezen. Ik vond het ookal zo achterlijk zoals zowel FOK! en Geenstijl het brachten.quote:Op maandag 11 februari 2008 09:56 schreef Flurry het volgende:
wtf? als dat echt waar is lijkt een rectificatie me idd wel op zijn plaats
Inderdaad. Zelfs de foto's verschillen erg emt elkaar. Op de een zie je iemand in een sympatieke houding en op de NOS zie je dit:quote:Op maandag 11 februari 2008 10:09 schreef Hi_flyer het volgende:
Zelfs de NOS meldde het op de 'negatieve' manier. Geen idee wat er precies gezegd is, though.
NOSquote:Volledig inburgeren noemde Erdogan 'een misdaad tegen de menselijkheid'.
Dat is wel apart ja.quote:Op maandag 11 februari 2008 10:09 schreef Hi_flyer het volgende:
Zelfs de NOS meldde het op de 'negatieve' manier. Geen idee wat er precies gezegd is, though.
Nou de NOS heeft hier dan ook een fout gemaakt.quote:Op maandag 11 februari 2008 10:15 schreef Houtspeer het volgende:
[..]
Inderdaad. Zelfs de foto's verschillen erg emt elkaar. Op de een zie je iemand in een sympatieke houding en op de NOS zie je dit:
[ afbeelding ]
[..]
NOS
kom je verder nooit op GS dan? Anders had je dat allang moeten weten...quote:Op maandag 11 februari 2008 09:48 schreef IHVK het volgende:
[..]
Dat ze mensen niet voorliegen.
Verwacht ik eigenlijk van iedereen.
Dus: Hij zegt goede dingen over integratie, en maakt onderscheid tussen integratie en assimilatie.quote:'Wie niet van begin af aan Duits leert, zal altijd in het nadeel zijn', zei Erdogan. De Turken in Duitsland moeten zichzelf niet als vreemdelingen beschouwen, maar als een wezenlijk onderdeel van het land.
Tegelijkertijd zei Erdogan dat integratie niet gelijk mag worden gesteld aan assimilatie.
http://www.spiegel.de/politik/deutschland/0,1518,534052,00.htmlquote:Brisante Forderung vom türkischen Ministerpräsident Erdogan: Bei einer Diskussion im Kanzleramt drang der Regierungschef darauf, in Deutschland türkische Bildungseinrichtungen zu schaffen. Um Deutsch sprechen zu können, müssten Migranten zuerst ihre eigene Sprache beherrschen.
(...)
"Deswegen wünschen wir als Türkei, dass wir türkische Lehrer auch nach Deutschland entsenden."
(...)
Merkel reagierte verhalten auf Erdogans Vorschlag zur Entsendung türkischer Lehrer nach Deutschland.
Nog steeds anders dan het gebracht wordt en niet per se negatief.quote:Op maandag 11 februari 2008 16:14 schreef DrWolffenstein het volgende:
Het is toch wel degelijk correct dat Erdogan in elk geval niet de integratie bevorderd:
Erdogan fordert türkische Gymnasien und Universitäten in Deutschland
[..]
http://www.spiegel.de/politik/deutschland/0,1518,534052,00.html
Familie van Meki?quote:Op maandag 11 februari 2008 10:45 schreef Ulreazj het volgende:
R@b was de poster. Die is met dat soort zaken altijd meer negatief.
Erdogan is inderdaad voor maatregelen waarvan de meeste Duitsers (en Duitse Turken) denken dat het de integratie niet ten goede komt. Maar hij is daarmee niet tegen inburgering.quote:Op maandag 11 februari 2008 16:14 schreef DrWolffenstein het volgende:
Het is toch wel degelijk correct dat Erdogan in elk geval niet de integratie bevorderd:
Erdogan fordert türkische Gymnasien und Universitäten in Deutschland
http://www.spiegel.de/politik/deutschland/0,1518,534052,00.html
bronquote:Türkisch ist eure Muttersprache, natürlich müsst ihr diese lernen. Ihr müsst sie euren Kindern beibringen. Aber ihr müsst die Landessprache, in dem Land, wo ihr lebt, ebenso bestens erlernen. Ihr müsst auch an dem politischen Leben teilnehmen. Bei einer Bevölkerung von drei Millionen Türkischstämmigen müsst ihr in diesem Land politisch aktiv sein... Wir dürfen uns nicht als Fremde betrachten, sondern müssen uns als wesentliches Element dieses Landes sehen ..
Inburgering en assimilatie hoeven zeker niet hetzelfde te zijnquote:Op maandag 11 februari 2008 22:44 schreef Gabry het volgende:
Alsof Belgen een betrouwbaardere bron zijn over wat er gezegt is.
Zonder te kijken... R@b???quote:Op maandag 11 februari 2008 10:00 schreef Slarioux het volgende:
Ik vond het ookal zo achterlijk zoals zowel FOK! en Geenstijl het brachten.
Je wilt niet weten hoeveel mensen tegenwoordig alleen nog maar GeenStijl / NieuwNieuws lezen om 'op de hoogte te blijven'.quote:Op maandag 11 februari 2008 22:51 schreef Isegrim het volgende:
Ik mag hopen dat je NieuwNieuws niet al te serieus neemt.Die zijn duizendmaal erger dat de zgn. 'linkse lobby'.
In dit geval waarschijnlijk wel: Duits Journaalquote:Op maandag 11 februari 2008 22:44 schreef Gabry het volgende:
Alsof Belgen een betrouwbaardere bron zijn over wat er gezegt is.
Assimilatie en integratie vind ik niet bepaald hetzelfde. Erdohan pleitte ervoor dat kinderen thuis vanaf begin af aan Duits moeten leren, maar ook Turks. Ook vond hij dat Turken zich in de maatschappij moesten laten zien en in de politiek moesten gaan. Ze dragen immers al 40 jaar bij aan de economie.quote:Al zei die assimilatie of integratie is een misdaad tegen de menselijkheid, in beide gevallen ben ik het helemaal oneens. Alleen is de ene uitspraak minder sensationeel dan de andere.
beetje mager om zo je uitval op basis van het niet goed lezen van de info te verbloemen.quote:Op maandag 11 februari 2008 23:05 schreef Gabry het volgende:
Hoe durft hij eigenlijk ons te vertellen hoe het wel moet, terwijl Turkije juist een stap neerwaarts is wanneer het op het omgaan met minderheidsgroeperingen, zoals Koerden of Christenen, aankomt. Zover ik weet zijn gelijke behandeling en het omgaan met minderheidsgroeperingen nog steeds zwaktepunten van Turkije, waardoor ze niet mogen toetreden tot de EU.
Ik las over misdaden tegen de menselijkheid en het behouden van de culturele identiteit. In verband met Turkije moet je eigenlijk wel aan Koerden denken. Het zou zomaar over de Koerden in Turkije kunnen gaan.quote:Op maandag 11 februari 2008 23:06 schreef du_ke het volgende:
[..]
beetje mager om zo je uitval op basis van het niet goed lezen van de info te verbloemen.
Opgaan in de Duitse samenleving staat gelijk aan uitroeien van Turken volgens Erdogan. Echt een hele vieze vergelijking om invloed op Duitse burgers te kunnen uitoefenen. Ik vraag me ook af of hij uberhaubt wel het beste voor heeft met de Turken in Duitsland als hij druk op ze probeert uit te oefenen enkel ten bate van Turkije zelf. Erdogan zijn Turkse wijsheden zijn behoorlijk schandalig, hoe je zijn woorden ook uitlegt.quote:Statuut van Rome
Artikel 7. Misdrijven tegen de menselijkheid
1. Voor de toepassing van dit Statuut wordt verstaan onder misdrijf tegen de menselijkheid elk van de volgende handelingen, indien gepleegd als onderdeel van een wijdverbreide of stelselmatige aanval gericht tegen een burgerbevolking, met kennis van de aanval:
a. moord;
b. uitroeiing;
c. slavernij;
d. deportatie of onder dwang overbrengen van bevolking;
e. gevangenneming of andere ernstige beroving van de lichamelijke vrijheid in strijd met fundamentele regels van internationaal recht;
f. marteling;
g. verkrachting, seksuele slavernij, gedwongen prostitutie, gedwongen zwangerschap, gedwongen sterilisatie, of enige andere vorm van seksueel geweld van vergelijkbare ernst;
h. vervolging van een identificeerbare groep of collectiviteit op politieke gronden, omdat deze tot een bepaald ras of een bepaalde nationaliteit behoort, op etnische, culturele of godsdienstige gronden, of op grond van geslacht, zoals nader omschreven in het derde lid, of op andere gronden die universeel zijn erkend als ontoelaatbaar krachtens internationaal recht, in verband met een in dit lid bedoelde handeling of enig ander misdrijf waarover het Hof rechtsmacht heeft;
i. gedwongen verdwijning van personen;
j. apartheid;
k. andere onmenselijke handelingen van vergelijkbare aard waardoor opzettelijk ernstig lijden of ernstig lichamelijk letsel of schade aan de geestelijke of lichamelijke gezondheid wordt veroorzaakt.
Turks spreken wanneer er Duits gesproken kan worden is wel strijdig met integratie. Ik vrees dat zijn uitspraak meer te doen heeft met streven naar verbondenheid met Turkije en EU-lidmaatschap dan met het daadwerkelijk integreren in Duitsland. Hij stelt daarom zelfs een grens van tot hoever ze mogen meedoen in de Duitse maatschappij.quote:Op maandag 11 februari 2008 23:06 schreef ijsbrekertje het volgende:
[..]
In dit geval waarschijnlijk wel: Duits Journaal
[..]
Assimilatie en integratie vind ik niet bepaald hetzelfde. Erdohan pleitte ervoor dat kinderen thuis vanaf begin af aan Duits moeten leren, maar ook Turks. Ook vond hij dat Turken zich in de maatschappij moesten laten zien en in de politiek moesten gaan. Ze dragen immers al 40 jaar bij aan de economie.
Duits leren en participeren lijken me niet bepaald in tegenspraak met integratie.
Gebeurt dat dan daadwerkelijk in Duitsland?quote:Op dinsdag 12 februari 2008 00:09 schreef ijsbrekertje het volgende:
@Gabry
Erdogan zei dat niemand Turken mag dwingen om volledig te assimileren. Mensen dwingen om hun culturele identiteit op te geven, dat is volgens hem een misdaad tegen de menselijkheid.
Erdogan sprak tegen een stadion vol mensen, dat zelf naar hem kwam luisteren. Als zijn boodschap hen niet bevalt en ze zich wel zonder enig voorbehoud in de Duitse samenleving willen voegen, dan kunnen ze toch gewoon hun tweede nationaliteit opgeven. Als ze alleen de Duitse nationaliteit hebben, dan heeft Erdogan niets over hen te zeggen.quote:Op dinsdag 12 februari 2008 00:00 schreef Ryan3 het volgende:
Hoe dan ook; ik zou het niet pikken als een minister-president me gaat voorschrijven wat ik wel of niet moet doen als ik in het buitenland verblijf.
Geen staatsbevoogding van de moraal, en al helemaal niet als ik in het buitenland zou wonen.
En hoezo zou assimilatie een misdaad tegen de mensheid zijn trouwens?
Dat konden ze toch niet?quote:Op dinsdag 12 februari 2008 00:14 schreef ijsbrekertje het volgende:
[..]
Erdogan sprak tegen een stadion vol mensen, dat zelf naar hem kwam luisteren. Als zijn boodschap hen niet bevalt en ze zich wel zonder enig voorbehoud in de Duitse samenleving willen voegen, dan kunnen ze toch gewoon hun tweede nationaliteit opgeven. Als ze alleen de Duitse nationaliteit hebben, dan heeft Erdogan niets over hen te zeggen.
De media manipuleren?quote:Op dinsdag 12 februari 2008 00:23 schreef Kees22 het volgende:
Op de OP: ja, haha, dat is toch geen nieuws!
De media moet je nooit zo maar geloven.
Volgens mij maakt hij dat ervan. Ik weet er het fijne niet van, maar volgens mij verwacht Duitsland vergelijkbare aanpassingen van allochtonen als Nederland. Dus: je aan de wet houden, de taal spreken, werken etc.quote:Op dinsdag 12 februari 2008 00:11 schreef Ryan3 het volgende:
Gebeurt dat dan daadwerkelijk in Duitsland?
Of maakt hij dat ervan?
Dus volgens mij valt het wel mee met die dwang tot assimilatie.quote:"Dass die Menschen, die auf Dauer hier leben, zunächst einmal Deutsch sprechen müssen, daran kann nicht gerüttelt werden. Sonst haben sie im deutschen Bildungssystem und am deutschen Arbeitsmarkt keine Chance. Gegen einen zusätzlichen Türkischunterricht, auch mit türkischen Lehrern, ist allerdings nichts einzuwenden: Am besten wäre es, die Kinder wachsen zweisprachig auf."
"Wenn dreieinhalb Millionen Muslime in unserem Land leben, dann müssen sie auch die Gelegenheit haben, ihre Religiösität zu leben und ihre Moscheen zu haben."
Inburgering?quote:Op dinsdag 12 februari 2008 00:29 schreef ijsbrekertje het volgende:
[..]
Volgens mij maakt hij dat ervan. Ik weet er het fijne niet van, maar volgens mij verwacht Duitsland vergelijkbare aanpassingen van allochtonen als Nederland. Dus: je aan de wet houden, de taal spreken, werken etc.
Turken kunnen hun nationaliteit opgeven. (Al heeft het geloof ik wel bepaalde nadelen voor erfenissen of bezittingen in Turkije geloof ik, maar dat is offtopicquote:Op dinsdag 12 februari 2008 00:20 schreef Ryan3 het volgende:
Dat konden ze toch niet?
Of was dat alleen bij de Marokkanen?
Dat is waar. Het is ook wel bijzonder dat hij eigenlijk een soort verkiezingsbijeenkomst houdt in het buitenland. Maar 2.5 miljoen - naar verluid relatief conservatieve - kiezers in Duitsland vormen natuurlijk een interessante doelgroep voor Erdogan.quote:Punt is wel dat in een liberale democratie, en willen ze niet het liefst daaronder begrepen worden, de minister-president niet zulke vergaande uitspraken doet over iets dat in feite aan de burger, ook de burger in den vreemde, zelf toekomt om te beslissen?
De media zijn niet beter dan wie dan ook, dus verdraaien. Bewust verdraaien heet manipuleren en liegen, onbewust verdraaien heet vergissen.quote:Op dinsdag 12 februari 2008 00:25 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
De media manipuleren?
Bewust, onbewust?
Ik weet het ja.quote:Op maandag 11 februari 2008 23:01 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Je wilt niet weten hoeveel mensen tegenwoordig alleen nog maar GeenStijl / NieuwNieuws lezen om 'op de hoogte te blijven'.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |