Ik zou Kamp dan ook niet als islamofoob af willen schilderen.quote:Op dinsdag 12 februari 2008 19:37 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Kamp gaat tenminste niet zo ver dat hij Podhoretz aanhaalt. Wilders doet dat wel. Islamofascisme dit, Islamofascisme dat. Bombardeer Iran enz.
Hij is inderdaad meer een mediterranofoob.quote:Op woensdag 13 februari 2008 09:56 schreef Chewie het volgende:
[..]
Ik zou Kamp dan ook niet als islamofoob af willen schilderen.
quote:Op woensdag 13 februari 2008 10:12 schreef du_ke het volgende:
[..]
Hij is inderdaad meer een mediterranofoob.
En goed in de borrelpraat over de buitenlanders (al zal hij daarbij geen Bavaria drinken sinds z'n aanvaring met Swinkels).
Hij had al niet overdreven veel krediet bij me maar na die uitzending was helemaal duidelijk dat hij niet verder gaat komen dan goedkope borrelpraat. waar hij zich overigens prima mee duidelijk kan maken hoor, behalve met een brouwer aan tafelquote:
Dan zou jij toch een groot fan moeten zijn, jij komt hier in POL ook al jaren niet verder dan borrelpraatquote:Op woensdag 13 februari 2008 10:25 schreef du_ke het volgende:
[..]
Hij had al niet overdreven veel krediet bij me maar na die uitzending was helemaal duidelijk dat hij niet verder gaat komen dan goedkope borrelpraat. waar hij zich overigens prima mee duidelijk kan maken hoor, behalve met een brouwer aan tafel.
Marokko grenst voor het grootste gedeelte aan de Atlantische Oceaan. Overigens meen ik dat hij die groepen nooit bij name noemt, maar dat jij daar al aan af kunt leiden over wie hij het heeft zegt natuurlijk wel iets over je (tunnel)visie.quote:Op woensdag 13 februari 2008 10:12 schreef du_ke het volgende:
[..]
Hij is inderdaad meer een mediterranofoob.
En goed in de borrelpraat over de buitenlanders (al zal hij daarbij geen Bavaria drinken sinds z'n aanvaring met Swinkels).
Hij had het in dat geval over groepen immigranten voornamelijk afkomstig uit de zuidelijke landen. Dat zegt meer over zijn dan over mijn tunnelvisie.quote:Op woensdag 13 februari 2008 10:27 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Marokko grenst voor het grootste gedeelte aan de Atlantische Oceaan. Overigens meen ik dat hij die groepen nooit bij name noemt, maar dat jij daar al aan af kunt leiden over wie hij het heeft zegt natuurlijk wel iets over je (tunnel)visie.
quote:Op woensdag 13 februari 2008 10:29 schreef Autodidact het volgende:
....mediterranofobie....
"Wat die kutgrieken en klote-Cypriotenhier flikken kan echt niet. Terug naar mediterranië ermee!"
Nee. EénVandaag had dus wel beeld van hem. (Vanaf 2:45). Henk Kamp werd geen "islamofoob" genoemd, maar ja, het is erg suggestief.quote:Op woensdag 13 februari 2008 09:56 schreef Chewie het volgende:
[..]
Ik zou Kamp dan ook niet als islamofoob af willen schilderen.
Hypothese nog niet verworpen, dus.quote:Op woensdag 13 februari 2008 10:30 schreef Zwaardvisch het volgende:
Nou ja, dan zou ik ook niet deugen.
hij beweert zelf dan ook niet rechts te zijn. Ik zie hem nog wel ergens actief zijn voor een plaatselijke D66 ofzoquote:Op woensdag 13 februari 2008 11:34 schreef Monidique het volgende:
Over Fok! gesproken: DS4 die van islamofilie en algemene linkse (vermoed ik dan) cultuurrelativistische propaganda wordt beticht. (Vrije interpretatie van mij.)
toen hij voor VVD'er werd uitgemaakt heb ik hem dat wel eens zien ontkennen dacht ik. Maar goed maakt ook niet zoveel uitquote:Op woensdag 13 februari 2008 12:55 schreef Zwaardvisch het volgende:
Nee, hij is VVD-lid.
Hehe, ik vond die CDA'er bij stand.nl al erg tam en voorzichtig. Het WAT is nu belangrijk, het HOE moet naar de scholen wordt het idee.quote:'Onderwijs is ernstig verwaarloosd'
Van onze verslaggevers Yvonne Doorduyn, Martin Sommer
gepubliceerd op 13 februari 2008 11:37, bijgewerkt op 13 februari 2008 15:45
DEN HAAG - De grote onderwijsvernieuwingen van de jaren negentig (basisvorming, studiehuis, bovenbouwprofielen) hebben geleid tot een ‘zorgwekkend dalende trend’ in de basisvaardigheden van leerlingen, zoals rekenen en lezen. De verantwoordelijke bewindslieden vertoonden een tunnelvisie. De overheid heeft haar kerntaak, het garanderen van deugdelijk onderwijs, ‘ernstig verwaarloosd’.
VergrotingVergroting
De voorzitter van de Tweede Kamer, Gerdi Verbeet, neemt het rapport van de commissie-Dijsselbloem over onderwijsvernieuwing in ontvangst. (ANP)
Die ferme conclusies trekt de parlementaire commissie-Dijsselbloem na intensief onderzoek naar de grootschalige onderwijsvernieuwingen van de afgelopen twintig jaar. De commissie heeft vandaag haar bevindingen gepresenteerd.
De vernieuwingen hebben hun doel niet bereikt, concludeert commissievoorzitter Jeroen Dijsselbloem (PvdA). De basisvorming, waarbij elke leerling ongeacht zijn niveau met dezelfde vijftien vakken begint, heeft niets opgeleverd. De introductie van de Tweede Fase (zelfstandig leren in het studiehuis en standaard vakkenpakketten in de bovenbouw) heeft zelfs ernstige schade aangericht: de doorstroom van havo naar vwo is erdoor gehalveerd. Het vmbo is de enige onderwijsvernieuwing die het onderzoeksrapport als ‘redelijk succesvol’ bestempelt.
De commissie laat na de onderwijsinnovaties expliciet aan een politieke analyse te onderwerpen. Hoewel Dijsselbloem de verantwoordelijke bewindslieden van een tunnelvisie beticht, worden de conclusies niet aan partijen toegeschreven, noch worden de bewindslieden met naam en toenaam genoemd – onder meer Tineke Netelenbos (PvdA), Jo Ritzen(PvdA), Jacques Wallage (PvdA), Wim Deetman (CDA). Het was volgens de kiescommissie ‘de kring van beleidsmakers’ die onvoldoende open stond voor kritiek en waarschuwingen.
Gelijkheidsideaal
Wel krijgt het gelijkheidsideaal, toch vooral een PvdA-idee, het zwaar te verduren. ‘Daardoor zijn grote risico’s genomen met kwetsbare leerlingen voor wie het onderwijs te (lang) theoretisch was en voor wie er geen aparte leerroutes mochten komen.’ Ook werd de problematiek van allochtone leerlingen en de forse groei van het aantal zorgleerlingen onderschat.
De maatschappij maakt zich terecht zorgen over het onderwijs, vindt Dijsselbloem. De overheid heeft zich in de jaren negentig soms tot in het klaslokaal bemoeid met de didactiek, en tegelijkertijd de exameneisen (wat moeten leerlingen aan het eind van hun schoolperiode kennen en kunnen) aan anderen overgelaten. Ook was er onvoldoende toezicht op de onderwijsresultaten.
Wat en hoe
Voor de toekomst adviseert de commissie in het onderwijs een strikte scheiding aan te brengen tussen het ‘wat’ en het ‘hoe’. Het ‘wat’, dus de eindkwalificaties, is aan de overheid, het ‘hoe’ komt voor rekening van de leraar in de klas. Dijsselbloem adviseert een verplichte begin- en eindtoets in het basisonderwijs, zodat de toegevoegde waarde beter tot uitdrukking komt. Ook moeten leerlingen zowel het schoolexamen als centraal examen in het voortgezet onderwijs in het vervolg met een voldoende afsluiten, om te voorkomen dat die beide cijfers te veel uit elkaar gaan lopen. Ook spreekt Dijsselbloem zich uit tegen de huidige 1.040-urennorm op middelbare scholen.
Bij de implementatie van de onderwijsvernieuwingen werd voorbijgegaan aan het draagvlak in het onderwijs, concludeert Dijsselbloem. Regeerakkoorden forceerden de doorbraak, en de overeenstemming vond plaats met ‘beroepsvertegenwoordigers van belangenorganisaties’ die ver waren losgezongen van hun eigen achterban.
Reactie Plasterk
‘Ze roeien dezelfde kant op als wij in de regering', zegt onderwijsminister Ronald Plasterk over de conclusies en aanbevelingen van de parlementaire commissie. ‘Ik zie dit rapport als wind in onze zeilen’, aldus Plasterk. Volgens hem ‘worden er harde noten gekraakt’ door de commissie.
De Tweede Kamer is het eens met de conclusie van de commissie-Dijsselbloem dat het zich in het verleden te veel heeft bemoeid met het onderwijs. ‘De PvdA neemt dan ook haar verantwoordelijkheid voor haar aandeel in de gemaakte fouten’ stelt Kamerlid Staf Depla woensdag. De partij vindt dat ‘de Tweede Kamer deze lessen voor de toekomst ter harte moeten nemen’.
‘Tweede Kamer, ken je plaats, toon scholen en docenten vertrouwen in hun professionaliteit’, zegt ook Arie Slob van de ChristenUnie.
De auteurswet is uitgeput als er een mogelijkheid bestaat tot vermenigvuldiging van het werk waarop auteursrechtelijke bescherming rust. Oftewel: je kunt het rustig uitprinten.quote:Op woensdag 13 februari 2008 16:57 schreef Zwaardvisch het volgende:
Ja, daar wordt weer vakkundig omheen geluld.
Iets anders, weet iemand of er, ondanks de auteursrechtelijke bescherming die op de meeste boeken bij google rust, toch een mogelijkheid is om die bescherming te slim af te zijn en zo'n boek dus uitgeprint kan worden/als Word-document opgeslagen kan worden?
Ik neem aan dat dat niet erg makkelijk kan. Ik zou kunnen zeggen dat je eens zou kunnen kijken of je ergens een torrentversie kan vinden, maar dat mag vast niet hier.quote:Op woensdag 13 februari 2008 16:57 schreef Zwaardvisch het volgende:
Ja, daar wordt weer vakkundig omheen geluld.
Iets anders, weet iemand of er, ondanks de auteursrechtelijke bescherming die op de meeste boeken bij google rust, toch een mogelijkheid is om die bescherming te slim af te zijn en zo'n boek dus uitgeprint kan worden/als Word-document opgeslagen kan worden?
Een torrentversie is niet zo snel te vinden, helaas.quote:Op woensdag 13 februari 2008 17:11 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik neem aan dat dat niet erg makkelijk kan. Ik zou kunnen zeggen dat je eens zou kunnen kijken of je ergens een torrentversie kan vinden, maar dat mag vast niet hier.
Je kunt die krengen inderdaad niet printen of opslaan. Ze worden dynamisch geladen en niet alle bladzijden zijn beschikbaar. Naar een bibliotheek lopen is wellicht een eenvoudigere optie.quote:Op woensdag 13 februari 2008 17:12 schreef Zwaardvisch het volgende:
Ik bedoelde eigenlijk:
http://books.google.nl/
Geen vragen, doordrinken!quote:Op woensdag 13 februari 2008 17:24 schreef du_ke het volgende:
nog meer?
quote:Op woensdag 13 februari 2008 17:34 schreef Zwaardvisch het volgende:
Mondhoeken bijsnijden, trechter in het keelgat en gieten maar.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |