Het is jammer eenzijdig, dat dit rapport met de gebruikelijke termen discriminatie, islamofobie en racisme niet dieper ingaat op de diepgewortelde haat tegen het Westen, Jodenhaat en intolerante superioriteitswaan jegens andersdenkenden en verder alle andere problemen rondom integratie.quote:STRAATSBURG (ANP) - Een Europese waakhond voor de mensenrechten waarschuwt voor groeiende discriminatie van moslims in Nederland. Volgens de Europese Commissie tegen Racisme en Intolerantie (ECRI) wint islamofobie in ons land snel aan terrein.
De afkeer jegens moslims zou sinds 2000 dramatisch zijn gestegen, stelt de ECRI in een dinsdag gepubliceerd rapport. Spanningen zouden zijn gevoed door nationale en internationale gebeurtenissen zoals de radicaalislamitische aanslagen van 11 september 2001 op de Verenigde Staten en de aanslag op Theo van Gogh door een extremistische moslim in 2004.
Volgens de ECRI heeft de moslimminderheid steeds vaker te maken met racistisch geweld en discriminatie. Ook zou de groep ,,buitenproportioneel'' het doelwit zijn van veiligheidsmaatregelen. De commissie spreekt van een verontrustende polarisatie tussen de meerderheid en minderheden. De Marokkaanse en Turkse bevolkingsgroepen zouden bijzonder zwaar te lijden hebben onder stigmatisering en vooroordelen.
Antisemitisme
Maar de ECRI ziet ook een stijging van het antisemitisme, vooral bij de jongere generaties. Het woord Jood wordt steeds meer als een belediging gebruikt. Het antisemitisme gaat ook gepaard met het ontkennen van de Holocaust, aldus de opstellers van het rapport.
De ECRI onderzoekt racisme en intolerantie en doet aanbevelingen in de 47 lidstaten van de Raad van Europa.
Zeg je nu dat alleen onbekwame en inferieure mensen een fobie kunnen hebben? Een fobie is gewoon een angst stoornis zonder duidelijke basis, zoals pleinvrees, smetvrees enz. Feit is dat veel mensen angst hebben voor de Islam, zonder dat de Islam hun ooit direct wat heeft aangedaan, in zoverre dus terrecht een fobie genoemd lijkt me.quote:Op dinsdag 12 februari 2008 12:07 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Het is jammer eenzijdig, dat dit rapport met de gebruikelijke termen discriminatie, islamofobie en racisme niet dieper ingaat op de diepgewortelde haat tegen het Westen, Jodenhaat en intolerante superioriteitswaan jegens andersdenkenden en verder alle andere problemen rondom integratie.
Verder lijkt me, dat wanneer je praat over een fobie, en daarmee groepen mensen wegzet als onbekwaam, emotioneel of inferieur natuurlijk evengoed polarisatie inde hand werkt.
Dit vind ik ook de nieuwe vorm van politieke correctheid. Kritiek (ook al is de verscheidenheid daarin nog zo groot) associëren met een ziekte en daarmee niet het onderwerp of de argumenten, maar de critici attaqueren.
Dat steeds meer jongeren de Holocaust (willen) ontkennen weerspiegelde, mijn inziens, al duidelijk in deze topic.
Ik vind ook, dat men in het rapport voorbij gaat aan alom vertegenwoordigende antisemitische sentimenten binnen de moslimgemeenschap wereldwijd.
Nee, ik maak bezwaar tegen de terminologie.quote:Op dinsdag 12 februari 2008 12:29 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Zeg je nu dat alleen onbekwame en inferieure mensen een fobie kunnen hebben? Een fobie is gewoon een angst stoornis zonder duidelijke basis, zoals pleinvrees, smetvrees enz. Feit is dat veel mensen angst hebben voor de Islam, zonder dat de Islam hun ooit direct wat heeft aangedaan, in zoverre dus terrecht een fobie genoemd lijkt me.
Ik neem aan dat de onderzoekers het niet discriminerend vinden als je bang bent voor werkeloos tuig dat op straat ronthangt en je auto in de fik steekt of je moeder na sist en voor hoer uitmaakt.
Stemmingmakerijquote:Op dinsdag 12 februari 2008 12:24 schreef Deoxyribonucleic het volgende:
Meki, hoe komt dit?
Ik wil de mening weten van een expertquote:
Volgens mij is die eerder afnemend, politiek correct doen is zo 2002quote:Op dinsdag 12 februari 2008 13:52 schreef Synthesist het volgende:
bij politici is er een toenemende islamofilie
Het volk weet wel beter
ik denk het ookquote:Op dinsdag 12 februari 2008 13:01 schreef Diederik_Duck het volgende:
Volgens mij is de groep die verantwoordelijk is voor het toenemend antismeitisme ook de groep die schuld heeft aan de toenemende islamofobie.
Jij vraagt ik antwoordquote:Op dinsdag 12 februari 2008 12:24 schreef Deoxyribonucleic het volgende:
Meki, hoe komt dit?
Zo ga je nog racisme nog goedpraten ook nogquote:Op dinsdag 12 februari 2008 12:07 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Het is jammer eenzijdig, dat dit rapport met de gebruikelijke termen discriminatie, islamofobie en racisme niet dieper ingaat op de diepgewortelde haat tegen het Westen, Jodenhaat en intolerante superioriteitswaan jegens andersdenkenden en verder alle andere problemen rondom integratie.
Verder lijkt me, dat wanneer je praat over een fobie, en daarmee groepen mensen wegzet als onbekwaam, emotioneel of inferieur natuurlijk evengoed polarisatie inde hand werkt.
Dit vind ik ook de nieuwe vorm van politieke correctheid. Kritiek (ook al is de verscheidenheid daarin nog zo groot) associëren met een ziekte en daarmee niet het onderwerp of de argumenten, maar de critici attaqueren.
Dat steeds meer jongeren de Holocaust (willen) ontkennen weerspiegelde, mijn inziens, al duidelijk in deze topic.
Ik vind ook, dat men in het rapport voorbij gaat aan alom vertegenwoordigende antisemitische sentimenten binnen de moslimgemeenschap wereldwijd.
Dus dan is het ok dat islamofobie toeneemt?quote:Op dinsdag 12 februari 2008 12:07 schreef damian5700 het volgende:
Wat voor groeiende fobie tegen moslims? Zoals ik al eerder schreef had ik veel eerder uitspraken verwacht over de intolerantie van deze groep zelf.quote:Op dinsdag 12 februari 2008 19:39 schreef Yildiz het volgende:
Onderzoek: er is een groeiende fobie naar Moslims... verder...
Reactie: ohja!? En de haat naar ons dan, van een paar Moslims? Mogen wij niet terugfobiëren dan, op die hele groep!?!?. Nofi verder enzo.
Oh, die is er niet?quote:Op dinsdag 12 februari 2008 19:54 schreef Eminentie het volgende:
[..]
Wat voor groeiende fobie tegen moslims?
quote:Zoals ik al eerder schreef had ik veel eerder uitspraken verwacht over de intolerantie van deze groep zelf.
Goede agumenten IMO! En verder zou er eens een zeer grondig onderzoek moeten komen waarom er een steeds groter wij en zij-houding is. Dit rapport weerspiegelt alleen wat er aan argumenten in de hogere lagen worden geuit zoals politici en de media. Een vergissing naar mijn mening omdat er vragen worden gesteld wát er echt speelt in de zeg maar gewone maatschappij, waar jij en ik mee te maken hebben, daar hebben ze zo te lezen geen notie van. En kritische vragen stellen is nog wat anders dan het kweken van Islamofobie. Een uiterst zwak argument. Natuurlijk is het ook na Jan Maat erger geworden, kunnen ze niet zien hoe de demografie van Nederland er nu uitziet??? Hoe de eigen identiteit op een hoger plan staat dan te integreren??? Onlangs nog de Turkse president in Duitsland tegen Duitse Turken, pas op, je mag wel deelnemen in deze maatschappij maar assimileren is een misdaad tegen de menselijkheid. Het roemen van tolerant Nederland zoals het was, geuit door een nooit iets nuttigs zeggende Winnie Sorgdrager (lid van de commissie) in eenvandaag en waar dat gebleven is vind ik een klap in het gezicht en een zware ontkenning wat er thans aan de hand is.quote:Op dinsdag 12 februari 2008 12:07 schreef damian5700 het volgende:
[..]
je zegt net zelf dat je door mij moslims haatquote:Op dinsdag 12 februari 2008 19:04 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Ik steun Wilders? Ik geef net toch al aan dat ik niet tegen domme mensen kan?
Nee, dat heeft hij niet geschreven. Hij heeft het over Islamofobie op een grappige manier.quote:Op dinsdag 12 februari 2008 20:35 schreef Meki het volgende:
[..]
je zegt net zelf dat je door mij moslims haat
Jaah dat heeft hij degelijk geschrevenquote:Op dinsdag 12 februari 2008 20:47 schreef Eminentie het volgende:
[..]
Nee, dat heeft hij niet geschreven. Hij heeft het over Islamofobie op een grappige manier.
quote:Op woensdag 13 februari 2008 08:51 schreef Pappie_Culo het volgende:
Tsja... beetje lastige situatie dit.
Aan de ene kant heb je de doorgeleerde huppelkutten-club die spreekt met de comissie dit en de comissie zo, zonder te kijken naar het hoe en waarom op lokale schaal. Vrij nutteloos en eenzijdig belicht dus.
Maar daar tegenover staat de oerhollandse Telegraaf-verslindende know-nothing die de wereld beziet in een licht waarin Geert Wilders 'problemen durft te benoemen'.
Ergens daar tussenin ligt de nagenoeg voor dood achtergelaten waarheid cq redelijkheid
Zo kan je een idd een stroom letters noemen die niets zeggen.quote:Op woensdag 13 februari 2008 09:04 schreef Xith het volgende:
[..]
Wat hou ik toch van genuanceerde posts!
Ach ja, zo zegt de relativiteitstheorie een kind van 6 ook niets Nikita.quote:Op woensdag 13 februari 2008 09:08 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Zo kan je een idd een stroom letters noemen die niets zeggen.
Nee liever niet, zie al genoeg vermakelijke onzin.quote:Op woensdag 13 februari 2008 09:19 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Ach ja, zo zegt de relativiteitstheorie een kind van 6 ook niets Nikita.
Wil je dat ik het even voorkauw?
Zou je mij in al je wijsheid dan even terecht willen wijzen op basis van mijn eerdere post?quote:Op woensdag 13 februari 2008 09:23 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Nee liever niet, zie al genoeg vermakelijke onzin.
Dit is weer een typisch Fok topic. Wel schrijven, maar niet lezen.quote:Op dinsdag 12 februari 2008 12:07 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Och het al oude "het is maar een groepje" excuus wordt weer gebruikt. Elke keer als er weer iets naars komt uit de richting van de Noord-Afrikaanse terreurjongeren verdoezelt men het weer met de melding "het is maar een klein groepje, niets aan de hand, geef ze thee en stuur ze 6 maanden op vakantie dan zul je zien dat de buurt zeker wel 6 maanden veiliger is." Om vervolgens alle autochtonen te beschuldigen dat ze gore rascisten zijn die in elke moslim een radicale extremist zien.quote:Op dinsdag 12 februari 2008 18:24 schreef DS4 het volgende:
Verreweg de meeste moslims doen gewoon mee in de maatschappij. Maar iedere keer weer wordt er gekeken naar het groepje welke de boel verziekt. De situatie van vroeger dat je niets tegen het groepje mocht zeggen omdat dit "discriminatie" was is niet goed, maar de huidige situatie waar ineens alle moslims de schuld krijgen van wat het kleine clubje doet lijkt ook ergens op.
Ik begrijp je vraag niet helemaal, denk ik.quote:Op dinsdag 12 februari 2008 18:24 schreef DS4 het volgende:
Dus dan is het ok dat islamofobie toeneemt?
In het rapport werd gerefereerd aan de tijd van Janmaat.quote:Verreweg de meeste moslims doen gewoon mee in de maatschappij. Maar iedere keer weer wordt er gekeken naar het groepje welke de boel verziekt. De situatie van vroeger dat je niets tegen het groepje mocht zeggen omdat dit "discriminatie" was is niet goed, maar de huidige situatie waar ineens alle moslims de schuld krijgen van wat het kleine clubje doet lijkt ook ergens op.
Het wachten is op fase drie: wel benoemen, maar dan echt het probleem en niet de hele moslimgemeenschap de schuld geven.
In het totaalplaatje is het niet alleen Wilders, maar ook radicale imams. Er zijn moskeeën die de integratie van moslims bewust tegenwerken.quote:Wat dat betreft is b.v. Wilders een stoorzender in de integratie. Het stagneert doordat hij de tegenstellingen vergroot...
Nee, ik wil hier geen MSN dicussiequote:Op dinsdag 12 februari 2008 18:16 schreef Meki het volgende:
[..]
Zo ga je nog racisme nog goedpraten ook nog
Ik vind dit een beetje te gemakkelijk.quote:Op woensdag 13 februari 2008 08:51 schreef Pappie_Culo het volgende:
Tsja... beetje lastige situatie dit.
Aan de ene kant heb je de doorgeleerde huppelkutten-club die spreekt met de comissie dit en de comissie zo, zonder te kijken naar het hoe en waarom op lokale schaal. Vrij nutteloos en eenzijdig belicht dus.
Maar daar tegenover staat de oerhollandse Telegraaf-verslindende know-nothing die de wereld beziet in een licht waarin Geert Wilders 'problemen durft te benoemen'.
Ergens daar tussenin ligt de nagenoeg voor dood achtergelaten waarheid cq redelijkheid
Het zijn wel allemaal rapporten van clubjes die eigen belangen hebben bij bepaalde uitkomsten.quote:Op woensdag 13 februari 2008 10:21 schreef voyeur het volgende:
[..]
Dit is weer een typisch Fok topic. Wel schrijven, maar niet lezen.
Een paar punten:
- de ERCI heeft een lange lijst rapporten en aanbevelingen waarin gewaarschuwd wordt voor anti-semitisme, holocaust-ontkenning, racisme etc. Niet alleen tegen Islamofobie
Het anti semitisme onder Nederlandse moslims lijkt me voldoende, dat hoeft echt niet wereldwijd uitgevoerd te worden. Verder hoe is het gesteld met de anti westerse houding onder moslims in Nederland. Als je de ene kant uitlicht, moet je de andere kant ook belichten. Of geloof je werkelijk dat er geen anti westerse gevoelens leven onder moslims in Nederland. In dat geval ben je een beetje naief.quote:- dit specifieke rapport gaat over Nederland. Het zou raar zijn als daar geschreven zou worden over antisemitisme in 'de moslimgemeenschap wereldwijd'
Daar miept ook niemand over. Anoniem via internet reageren is nog altijd een makkelijke uitlaatklep voor velen. Of alle reacties onder het noemer rascisme geplaatst kunnen worden betwijfel ik. Provoceren is voor velen nog altijd een leuk tijdverdrijfquote:- zelfs in dit rapport wordt gezegd: 'In spite of efforts made, antisemitic, and notably Holocaust denial, Islamophobic and other racist material on the Internet has continued to increase.' dus daar kan je niet over miepen.
Vreemd dat als ik daar met de buitenlanders bij ons op het bedrijf en op de sportvereniging over heb dat zij zeggen dat het allemaal wel meevalt. Maarja dat zijn dan ook goed geintergreerde buitenlanders. En hoewel sommigen moslim zijn lopen ze niet in Burka rond. Maar degenenen die ik ken zullen wel net de uitzonderings gevallen zijn. Hoewel ik meestal niet die indruk heb. Ik denk (en hoop) dat zij de meerderheid zijn. En dat degenen die het hardste roepen discriminatyie meestal degenen zijn met een probleem in de opstelling. Wat volgens gekleurde vrienden van mij in 9 van de 10 gevalllen ook het daadwerkelijke probleem is.quote:Het hoofdpunt echter is dat Nederland sinds het vorige rapport erg teruggevallen is en dat Islamofobie toegenomen is en discrimatie en stigmatisering van Turken, Marokkanen en Arubanen een groot probleem vormt.
In de OP ga ik niet voorbij aan de melding van het ECRI van de toename van antisemitisme. Ik verwijs hiervoor naar een eerder topic.quote:Op woensdag 13 februari 2008 10:21 schreef voyeur het volgende:
Dit is weer een typisch Fok topic. Wel schrijven, maar niet lezen.
Een paar punten:
- de ERCI heeft een lange lijst rapporten en aanbevelingen waarin gewaarschuwd wordt voor anti-semitisme, holocaust-ontkenning, racisme etc. Niet alleen tegen Islamofobie
- dit specifieke rapport gaat over Nederland. Het zou raar zijn als daar geschreven zou worden over antisemitisme in 'de moslimgemeenschap wereldwijd'
- zelfs in dit rapport wordt gezegd: 'In spite of efforts made, antisemitic, and notably Holocaust denial, Islamophobic and other racist material on the Internet has continued to increase.' dus daar kan je niet over miepen.
In de eerste regel van die samenvatting staat, dat op basis van het rapport uit 2000 Nederland wel degelijk op een aantal terreinen vooruitgang heeft geboekt.quote:Het hoofdpunt echter is dat Nederland sinds het vorige rapport erg teruggevallen is en dat Islamofobie toegenomen is en discrimatie en stigmatisering van Turken, Marokkanen en Arubanen een groot probleem vormt.
Je kan (maar zal het niet) zelf lezen hier
Dat zou kunnen. Ik denk ook niet, dat het antisemitisme vanuit een op zichzelf staande motief komt.quote:Op woensdag 13 februari 2008 13:06 schreef Ryan3 het volgende:
Er zijn meerdere wegen om tot antisemitisme te komen op het internet, damian, wist je dat?
Er is antisemitisme van moslim kant, aangejaagd door het Palestina-Israël conflict.
Er is antisemitisme dat voorkomt in de complottheorieën rondom 9/11 en de vele andere complottheorieën die gaan over new world order.
Er is antisemitisme icm de kritiek op de multiculturele samenleving.
Er is antisemitisme van neonazi's.
En zelfs zag ik laatst dat antisemitisme een rol speelt bij de zaak Holloway.
Laat onverlet dat moslims een 'beef' hebben met Israël vanwege Palestina, dat de zaken sinds 9/11 op scherp staan in de wereld en dat ze daardoor het typisch Westers antisemitisme hebben overgenomen en wrs verder door ontwikkeld hebben. Zolang het Palestina-Israël conflict niet opgelost is en de internationale druk op moslims ontstaan na 9/11 blijft bestaan, zal dit soort antisemitisme blijven bestaan en wrs nog groeien.quote:Op woensdag 13 februari 2008 13:13 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Dat zou kunnen. Ik denk ook niet, dat het antisemitisme vanuit een op zichzelf staande motief komt.
Dat laat onverlet het latent antisemitisme binnen de moslimgemeenschap. De complottheorieën rondom 9/11 werden in de moslimgemeenschap warm onthaald.
En natuurlijk weet ik, dat neonazisten antisemitisch zijn.
Maar hoe kan het eigenlijk dat woede over het Israelconflict zich alleen op de joden (de westerse wereld) richt en niet op bv de Jordaniers? Voor zover ik weet zijn Palestijnen daar ook tweederangsburgers, en wonen ze daar nog steeds in tentenkampen. Het lot van de Palestijnen is heus niet alleen zo treurig omwille van 'de zionisten', hun eigen vrindjes steken ook geen poot uit. Wat mij doet vermoeden dat het niet alleen maar gaat om de enkele daden van Israel, maar dat er een dieper liggende haat speelt.quote:Op woensdag 13 februari 2008 13:37 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Laat onverlet dat moslims een 'beef' hebben met Israël vanwege Palestina, dat de zaken sinds 9/11 op scherp staan in de wereld en dat ze daardoor het typisch Westers antisemitisme hebben overgenomen en wrs verder door ontwikkeld hebben. Zolang het Palestina-Israël conflict niet opgelost is en de internationale druk op moslims ontstaan na 9/11 blijft bestaan, zal dit soort antisemitisme blijven bestaan en wrs nog groeien.
Wat veel opmerkelijker is, vind ik, is dat het Westers antisemitisme ook groeiende is. Ik moet zeggen dat je dit alleen op internet merkt, maar toch. En dit wordt bereikt via verschillende redeneringen. Enerzijds via het klassieke complotdenken (new world order), anderzijds via het complotdenken rondom 9/11, dat echt breedverspreid is, en rechtse én linkse aanhangers kent. Maar ook via de redenering dat de multiculturele samenleving slechts kon worden opgelegd door links dankzij taboeïsering van de Holocaust, probeert men anitsemitisme weer 'salonfähig' te maken.
PS
En de achtergrond van zo'n Amerikaanse crackpot site waarin de vader van Joran van der Sloot gezien wordt als een klassieke boosaardige Jood, moet je enerzijds zien in het licht van de veel verder gaande vrijheid van meningsuiting in de VS, anderzijds heeft het wrs te maken met de associatie die in de VS populair is tussen liberals en Joden, bij aartsconservatieven. En dankzij het waardenrelativisme van de liberals en dus Joden worden de christelijke waarden afgebroken. Een complot tegen het christendom en dus de strijd van Goed tegen Kwaad, waarmee je weer terugbent bij good ol' fashioned vooroorlogs antisemitisme.
Ik denk dat het te maken heeft met een eenvoudige dynamiek; de haat tegen één vijand doet aanwezige tegenstellingen verbloemen.quote:Op woensdag 13 februari 2008 13:48 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Maar hoe kan het eigenlijk dat woede over het Israelconflict zich alleen op de joden (de westerse wereld) richt en niet op bv de Jordaniers? Voor zover ik weet zijn Palestijnen daar ook tweederangsburgers, en wonen ze daar nog steeds in tentenkampen. Het lot van de Palestijnen is heus niet alleen zo treurig omwille van 'de zionisten', hun eigen vrindjes steken ook geen poot uit. Wat mij doet vermoeden dat het niet alleen maar gaat om de enkele daden van Israel, maar dat er een dieper liggende haat speelt.
als het bij de moslims anyway al die tijd latent aanwezig is/was, zoals jij stelt, zou dat betekenen dat de buitenproportionele toename van antisemitisme/holocaust-ontkenning puur op rekening komt van de autochtoon ?quote:Op woensdag 13 februari 2008 13:13 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Dat zou kunnen. Ik denk ook niet, dat het antisemitisme vanuit een op zichzelf staande motief komt.
Dat laat onverlet het latent antisemitisme binnen de moslimgemeenschap. De complottheorieën rondom 9/11 werden in de moslimgemeenschap warm onthaald.
En natuurlijk weet ik, dat neonazisten antisemitisch zijn.
En dat is dus onjuist.quote:Op woensdag 13 februari 2008 13:52 schreef moussie het volgende:
[..]
als het bij de moslims anyway al die tijd latent aanwezig is/was, zoals jij stelt, zou dat betekenen dat de buitenproportionele toename van antisemitisme/holocaust-ontkenning puur op rekening komt van de autochtoon ?
Maar Ryan, jij hebt toch ook het topic gelezen waar ik eerder naar linkte?quote:Op woensdag 13 februari 2008 13:50 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik denk dat het te maken heeft met een eenvoudige dynamiek; de haat tegen één vijand doet aanwezige tegenstellingen verbloemen.
quote:Engelse scholen laten Holocaustlessen vallen
Sommige scholen in Engeland hebben de Holocaust uit hun lesprogramma verwijderd om te voorkomen dat leerlingen met een islamitische achtergrond zich beledigd voelen, zo blijkt uit een onderzoek van de Britse regering. Het onderzoek heeft aangetoond dat verscheidene leraren aarzelen om over de Holocaust les te geven, uit angst leerlingen te beledigen die om godsdienstige redenen de Holocaust ontkennen. Naast de Holocaust worden soms ook de kruistochten uit 11e eeuw naar Jeruzalem weggelaten in de lessen, omdat deze niet in overeenstemming zouden zijn met wat er in de lokale moskee gezegd wordt. Veelal zijn de leraren die deze onderwerpen niet in hun lesstof opnemen bang geconfronteerd te worden met antisemitische ideeën en reacties van de leerlingen.
Niemand heeft het over buitenproportioneel. Elke antisemitische uiting is er een te veel, volgens mij.quote:Op woensdag 13 februari 2008 13:52 schreef moussie het volgende:
[..]
als het bij de moslims anyway al die tijd latent aanwezig is/was, zoals jij stelt, zou dat betekenen dat de buitenproportionele toename van antisemitisme/holocaust-ontkenning puur op rekening komt van de autochtoon ?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |