quote:Op zondag 10 februari 2008 16:09 schreef DaMart het volgende:
Het grote verschil tussen Valentijn en Kerst/Sinterklaas/Pasen is dat Kerst en Pasen voortkomen uit ons katholieke verleden en Sinterklaas ook een ingeburgerde traditie was, ruim voordat de commercie zich ermee kon bemoeien.
Valentijnsdag, moederdag en vaderdag werden pas populair toen de commercie zich er wel mee gingen bemoeien, en zouden zonder de commerciële inslag niet kunnen bestaan. Kerst/Sinterklaas en Pasen zouden juist wel zonder de commercie, bouwend op traditie kunnen voortbestaan.
En dan nog, waarom heel schijnheilig precies 1 dag van het jaar laten merken dat iemand bijzonder is? Er zijn dit jaar nog 365 andere dagen waarop je dat ook kan doen.
Ooooh wat fijn voor je vriendin, zo'n kerel met principesquote:Op zondag 10 februari 2008 16:13 schreef Koffielurk01 het volgende:
Wou loop je nou te janken joh?
Valentijn is behoorlijk uitgebuit door de commercie net zoals alle andere feestdagen en dat is niet bepaald goed want de waarde van dergelijke feestdagen verwaterd volledig...
En nee ik doe niet aan valentijn... hooguit een sms naar me vriendin om haar een plezier te doen, maar ik verras haar wel gewoon als het geen valentijn is.
Over jou soort kan ik een topicreeks an sich openen. Uit domheid voldoe je meteen aan de OP en je neemt niet eens de moeite om argumenten aan te dragen.quote:Op zondag 10 februari 2008 16:15 schreef Noorseviking het volgende:
Valentijnsdag is gewoon een commerciel hoopje niks.
Ik vind het gewoon jammer dat het zo geforceerd is.quote:Op zondag 10 februari 2008 16:15 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Ooooh wat fijn voor je vriendin, zo'n kerel met principes
Winkels die valentijnscadeau's verkopen, of restaurants die valentijnsmenu's aanbieden, dat mag niet? Die moeten toch ook winst maken?quote:Op zondag 10 februari 2008 16:08 schreef Sapstengel het volgende:
Dat een restaurant of een bioscoop commercieel is, is logisch. Die moeten namelijk winst maken, maar feestdagen commercieel uitbuiten is lame. Maar van mij mag je het afschaffen, zal toch niks missen aan kerst, sinterklaas of pasen.
Met hetzelfde gemak kun je ook niet aan haar verjaardag doen omdat je vindt dat het je reinste onzin is. Geef dan gewoon toe dat je geen zin had om iets te gaan kopen. Als je weet dat zij het verwacht waarom haar dan nog teleurstellen? Beetje triest als je daar nog ruzie om krijgt ook.quote:Op zondag 10 februari 2008 16:18 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Ik vind het gewoon jammer dat het zo geforceerd is.
Er wordt nu gewoon van je verwacht dat je er wat aan doet, terwijl dat je reinste onzin is.
Ik heb daar een keer ferme ruzie over gehad, omdat ik niks gekocht had, omdat ik dat niet nodig vond.
Wilde wel uit eten gaan, maar heb dat ook niet gedaan toen ze zo begon te zeiken
Flikker dan maar op hoor
Precies mijn punt: wat maakt Valentijnsdag bijzonderder dan de andere dagen in het jaar? Helemaal niets, behalve dat de commercie een dag heeft uitgekozen waarop je wel wordt verplicht om iets te doen voor je geliefde. Tja, als je het doet omdat het moet, wat is dat wat je doet dan nog waard? Helemaal niets!quote:Op zondag 10 februari 2008 16:14 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Ja want de mensen die iets geven met valentijnsdag die laten hun partner natuurlijk ALLEEN op die dag merken dat ze iets om hun geven.
quote:En WTF maakt dat katholieke verleden nou uit? 99% van de mensen hier gaat NOOIT naar de kerk en gelooft niet in God. Maar toch is het wel OK om kerst, pasen etc te vieren? Puur en alleen om het feit dat het ergens 2000 jaar geleden zijn oorsprong had?
Laten we weer bij wijze van traditie mensen gaan onthoofden dan. Ook een eeuwenlange traditie!
Er is ook nog zoiets als het kerstgevoel. Maar ja, dat heeft de commercie dus ook al naar de achtergrond gedrukt, zoals jij hier bewijst.quote:En dan mag jij me vertellen wat kerst nog betekent zonder commercie, dus geen cadeau's meer, geen duur eten en drinken. Daaaaag kerst.
Dus jij vindt het ok dat de commercie heeft bepaald dat 14 februari een dag is waarop iedereen iets speciaals moet doen voor zijn geliefde? En dat die geliefden ook verwachten dat er iets gedaan wordt? Lekker speciaal en spontaan dan, iets doen omdat de commercie het wil. Het betekent dus absoluut helemaal niets!quote:Natuurlijk is valentijn wat het is door de commercie. Maar wat is daar dan precies verkeerd aan? Dat heeft eigenlijk nog niemand me kunnen uitleggen.
Zonder Amerika waren we nu allemaal Duitsers geweest.quote:Op zondag 10 februari 2008 16:20 schreef Elixabete het volgende:
Valentijn is Amerikaans
en alles wat Amerikaans is haat ik
Net zoals TS een vuile gore wannabee Amerikaan.
Ik koop iets voor haar als ik dat wil, niet omdat het valentijnsdag is en het dan zo nodig moet.quote:Op zondag 10 februari 2008 16:20 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Met hetzelfde gemak kun je ook niet aan haar verjaardag doen omdat je vindt dat het je reinste onzin is. Geef dan gewoon toe dat je geen zin had om iets te gaan kopen. Als je weet dat zij het verwacht waarom haar dan nog teleurstellen? Beetje triest als je daar nog ruzie om krijgt ook.
Beter Duits dan Amerikaansquote:Op zondag 10 februari 2008 16:20 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Zonder Amerika waren we nu allemaal Duitsers geweest.
quote:Op zondag 10 februari 2008 16:20 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
En dat was erg geweest?quote:Op zondag 10 februari 2008 16:20 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Niets moet natuurlijk. En natuurlijk kun je je partner elke dag van het jaar verrassen maar in werkelijkheid komt het er bijna nooit van. En dan is valentijnsdag toch een leuk moment om even iets leuks te doen. Bovendien gaat het er wat mij betreft niet om wat JIJ (of ik) ervan vinden maar onze partner. Als mijn vriendin zou zeggen 'valentijnsdag is belachelijke onzin' dan zou ik er niks aan doen. Maar ik weet dat zij het toevallig wel leuk vindt, en dan doe ik iets leuks voor haar omdat ik weet dat zij dat leuk vindt dus. Maar daar zijn de meesten hier blijkbaar te egoistisch voor. Die vinden hun eigen principes en idealen (*proest*) belangrijker.quote:Op zondag 10 februari 2008 16:20 schreef DaMart het volgende:
[..]
Precies mijn punt: wat maakt Valentijnsdag bijzonderder dan de andere dagen in het jaar? Helemaal niets, behalve dat de commercie een dag heeft uitgekozen waarop je wel wordt verplicht om iets te doen voor je geliefde. Tja, als je het doet omdat het moet, wat is dat wat je doet dan nog waard? Helemaal niets!
[..]
Oh als het er 'gewoon' bij hoort, sja dan hoort het erbij he. Verder niet nadenken.quote:.
Nederland heeft nou eenmaal een christelijke traditie, het hoort er gewoon bij. Valentijnsdag niet.
[..]
Ja? Jij krijgt op 24 en 25 december standaard een kerstgevoel? Ook al ben je niet gelovig, doe je niet aan cadeau's en ga je niet uiteten of wat dan ook. Spannend!quote:Er is ook nog zoiets als het kerstgevoel. Maar ja, dat heeft de commercie dus ook al naar de achtergrond gedrukt, zoals jij hier bewijst.
[..]
Who the fuck is 'de commercie' trouwens? Als ik iets origineels verzin voor op valentijnsdag voor mijn vriendin dan vindt ze dat heel leuk en daar wordt ze blij van. En daar word ik weer blij van. Dus dan zijn er 2 mensen blij, en wel de 2 mensen waar ik het meeste om geef in de hele wereld. En zo geldt dat nog voor miljoenen andere mensen. Wie ben jij dan om te zeggen dat het helemaal niets betekent?quote:Dus jij vindt het ok dat de commercie heeft bepaald dat 14 februari een dag is waarop iedereen iets speciaals moet doen voor zijn geliefde? En dat die geliefden ook verwachten dat er iets gedaan wordt? Lekker speciaal en spontaan dan, iets doen omdat de commercie het wil. Het betekent dus absoluut helemaal niets!
Andersom ook stumperdquote:Op zondag 10 februari 2008 16:23 schreef Elixabete het volgende:
[..]
Beter Duits dan Amerikaans
Zonder Europa is Amerika hopeloos veloren
lolquote:Op zondag 10 februari 2008 16:20 schreef Elixabete het volgende:
Valentijn is Amerikaans
Het is niet zo dat ik niks koop omdat ik weet dat zij verwacht dat ik wél iets koop en haar er zo mee wil pesten ofzo hoorquote:Op zondag 10 februari 2008 16:28 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Niets moet natuurlijk. En natuurlijk kun je je partner elke dag van het jaar verrassen maar in werkelijkheid komt het er bijna nooit van. En dan is valentijnsdag toch een leuk moment om even iets leuks te doen. Bovendien gaat het er wat mij betreft niet om wat JIJ (of ik) ervan vinden maar onze partner. Als mijn vriendin zou zeggen 'valentijnsdag is belachelijke onzin' dan zou ik er niks aan doen. Maar ik weet dat zij het toevallig wel leuk vindt, en dan doe ik iets leuks voor haar omdat ik weet dat zij dat leuk vindt dus. Maar daar zijn de meesten hier blijkbaar te egoistisch voor. Die vinden hun eigen principes en idealen (*proest*) belangrijker.
[..]
Oh als het er 'gewoon' bij hoort, sja dan hoort het erbij he. Verder niet nadenken.
[..]
Ja? Jij krijgt op 24 en 25 december standaard een kerstgevoel? Ook al ben je niet gelovig, doe je niet aan cadeau's en ga je niet uiteten of wat dan ook. Spannend!
[..]
Who the fuck is 'de commercie' trouwens? Als ik iets origineels verzin voor op valentijnsdag voor mijn vriendin dan vindt ze dat heel leuk en daar wordt ze blij van. En daar word ik weer blij van. Dus dan zijn er 2 mensen blij, en wel de 2 mensen waar ik het meeste om geef in de hele wereld. En zo geldt dat nog voor miljoenen andere mensen. Wie ben jij dan om te zeggen dat het helemaal niets betekent?
Ja, want het gaat zo goed met de VSquote:
Dan hoop ik dat je vriendin snel een leukere vent tegenkomtquote:Op zondag 10 februari 2008 16:22 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Ik koop iets voor haar als ik dat wil, niet omdat het valentijnsdag is en het dan zo nodig moet.
quote:Op zondag 10 februari 2008 16:32 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Dan hoop ik dat je vriendin snel een leukere vent tegenkomtIk probeer namelijk mijn vriendin blij te maken met dingen die ZIJ wil, op momenten dat ze het wil, en soms als verassing uiteraard. Maar ik doe dat niet zoals jij alleen op momenten die mij goed uitkomen, omdat ik me even beter moet voelen.
Uit eten of naar de bioscoop? Da's toch net zo goed een valentijnscadeau dan? Of is het kopen van een bos bloemen commercieel, maar een bioskoopkaartje niet?quote:Op zondag 10 februari 2008 16:30 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Het is niet zo dat ik niks koop omdat ik weet dat zij verwacht dat ik wél iets koop en haar er zo mee wil pesten ofzo hoor
Maar komop man, waar is de spontaniteit gebleven, wat is er mis met het tonen van je liefde op elke andere fatsoenlijke dag, waarom is daar speciaal zo'n dag voor nodig.
Waarom moet je per se op valentijnsdag iets kopen voor je chick?
Ik ga liever uit eten of naar de bioscoop, you name it, dan dat ik geforceerd iets aan het kopen ben.
Daar hecht ik meer waarde aan, zij ook.
Wat is het probleem dan.
[..]
Ik weet niet of je de beurskoersen in ons landje gevolgd hebt, maar daar gaat het ook niet bijster goedquote:Ja, want het gaat zo goed met de VS![]()
Dat kan je zien als een cadeautje ja.quote:Op zondag 10 februari 2008 16:34 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Uit eten of naar de bioscoop? Da's toch net zo goed een valentijnscadeau dan? Of is het kopen van een bos bloemen commercieel, maar een bioskoopkaartje niet?
[..]
Ik weet niet of je de beurskoersen in ons landje gevolgd hebt, maar daar gaat het ook niet bijster goed
Wij kunnen in ieder geval nog rondkomen, en geld pinnen enzo.quote:Op zondag 10 februari 2008 16:34 schreef American_Nightmare het volgende:
Ik weet niet of je de beurskoersen in ons landje gevolgd hebt, maar daar gaat het ook niet bijster goed
quote:Op zondag 10 februari 2008 16:33 schreef rosaatje het volgende:
[..]
F*cking hell, ik heb het idee dat er iemand onder de plak zit...
Moest je dit ook van je vriendinnetje posten?
Er zit anders een behoorlijk verschil tussen Amerika en Europaquote:Op zondag 10 februari 2008 16:34 schreef American_Nightmare het volgende:
en daar heb je deze dag voor nodig?quote:Op zondag 10 februari 2008 16:36 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]Nee mijn vriendin zit niet op fok (sowieso vrouwen op fok zijn altijd potten)
Zij doet gewoon super veel voor mij dus dan vind ik het ook leuk om wat terug te doen.
Heerlijk van die zure reacties van alleenstaanden![]()
Het moment waarop je constateert dat het er bijna nooit van komt om iets leuks met je partner te doen, zou voor mij toch wel een goed moment zijn om de relatie nog eens onder de loep te nemenquote:Op zondag 10 februari 2008 16:28 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Niets moet natuurlijk. En natuurlijk kun je je partner elke dag van het jaar verrassen maar in werkelijkheid komt het er bijna nooit van. En dan is valentijnsdag toch een leuk moment om even iets leuks te doen.
Ik zou mijn vriendin best willen verrassen hoor, daar gaat het helemaal niet om. Het gaat mij erom dat spontane acties mijns inziens meer gewaardeerd worden dan het verplichte gedoe op Valentijnsdag. Daar is niets spontaans aan, en iets doen omdat het moet, daar zit geen enkele betekenis achter naar mijn mening.quote:Bovendien gaat het er wat mij betreft niet om wat JIJ (of ik) ervan vinden maar onze partner. Als mijn vriendin zou zeggen 'valentijnsdag is belachelijke onzin' dan zou ik er niks aan doen. Maar ik weet dat zij het toevallig wel leuk vindt, en dan doe ik iets leuks voor haar omdat ik weet dat zij dat leuk vindt dus. Maar daar zijn de meesten hier blijkbaar te egoistisch voor. Die vinden hun eigen principes en idealen (*proest*) belangrijker.
Jaquote:Ja? Jij krijgt op 24 en 25 december standaard een kerstgevoel? Ook al ben je niet gelovig, doe je niet aan cadeau's en ga je niet uiteten of wat dan ook. Spannend!
Commerciële bedrijven die enkel met het oog op extra inkomsten het publiek proberen op te leggen dat zij één dag per jaar iets speciaals moeten doen voor hun geliefde. Dat versta ik onder commercie. En natuurlijk willen ze winst maken, dat wil elk bedrijf, maar de manier waarop stoort me enorm. Dat gedwongen gedoe allemaal op 1 dag van het jaarquote:Who the fuck is 'de commercie' trouwens?
O, ga gerust je gang hoor, ik doe gewoon niet mee aan die hypocriete valentijnsonzin. En het gaat me er ook niet om dat je iets leuks doet met je vriendin, maar zou ze het minder leuk vinden als je dat op 8 maart, of 1 augustus zou doen?quote:Als ik iets origineels verzin voor op valentijnsdag voor mijn vriendin dan vindt ze dat heel leuk en daar wordt ze blij van. En daar word ik weer blij van. Dus dan zijn er 2 mensen blij, en wel de 2 mensen waar ik het meeste om geef in de hele wereld. En zo geldt dat nog voor miljoenen andere mensen. Wie ben jij dan om te zeggen dat het helemaal niets betekent?
Zonder Europa was Amerika niet eens ontdekt.quote:Op zondag 10 februari 2008 16:20 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Valentijn is zo "Amerikaans"quote:Op zondag 10 februari 2008 16:38 schreef rosaatje het volgende:
Ik vind het 'gedoe'. Ik stuur ook een kaartje aan mijn vriend omdat ik weet dat hij mij een kaartje stuurt, en anders is het ook zo 'lullig'.
Maar ik zie me alweer net als vorig jaar om vijf voor zes bij de winkel staan om 1 of ander slijmerig kaartje uit het rek te halen, vervolgens te rennen naar een brievenbus om dan net op tijd het kaartje te kunnen posten.
Valentijn is zoooo lekker spontaan
quote:Op zondag 10 februari 2008 16:40 schreef L.no het volgende:
[..]
Zonder Europa was Amerika niet eens ontdekt.
Moet je nagaan.quote:Op zondag 10 februari 2008 16:38 schreef rosaatje het volgende:
Ik vind het 'gedoe'. Ik stuur ook een kaartje aan mijn vriend omdat ik weet dat hij mij een kaartje stuurt, en anders is het ook zo 'lullig'.
Maar ik zie me alweer net als vorig jaar om vijf voor zes bij de winkel staan om 1 of ander slijmerig kaartje uit het rek te halen, vervolgens te rennen naar een brievenbus om dan net op tijd het kaartje te kunnen posten.
Valentijn is zoooo lekker spontaan
Ik moest lachenquote:Op zondag 10 februari 2008 16:46 schreef rosaatje het volgende:
Je hebt toch ook dierendag niet nodig om je eraan te herinneren dat je je huisdier zo nu en dan eten moet geven...
En ik Amerika merkt iedereen het natuurlijk in z'n portemonnee...quote:Op zondag 10 februari 2008 16:36 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Wij kunnen in ieder geval nog rondkomen, en geld pinnen enzo.
Wil je nou zeggen dat het daar beter gaat dan hier?
Overigens merk ik er niks van hoor, dat het hier 'slecht' gaat.
[/offtopic]
Nee niet nodig, maar ik doe dat OOK op deze dag. Zij vindt het leuk, dus ik doe het. Zo simpel is het.quote:Op zondag 10 februari 2008 16:38 schreef eer-ik het volgende:
[..]
en daar heb je deze dag voor nodig?
Slechte zaak...
Een beetje in contrast met jouw agressieve poststijl.quote:Wat lach ik me toch altijd weer suf
Waarom denk je dat mensen die aan valentijnsdag doen die dag 'nodig' hebben? Waarom denk je dat mensen die aan valentijnsdag doen niet op andere dagen aan hun geliefde laten merken dat ze om hen geven?quote:Op zondag 10 februari 2008 16:46 schreef rosaatje het volgende:
En als je met het argument komt dat Valentijn de dag is waarbij je weer eens wat liefs kunt doen voor je partner, omdat het er anders niet van komt....tjsa...als je Valentijn nodig hebt om je eraan te herinneren dat je wat liefs moet doen voor je partner. Dan denk ik dat je beter kunt kappen met je relatie, want blijkbaar zit er dan structureel iets fout...
Je hebt toch ook dierendag niet nodig om je eraan te herinneren dat je je huisdier zo nu en dan eten moet geven...
Deze topic is ook idioot.quote:Op zondag 10 februari 2008 16:55 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Waarom denk je dat mensen die aan valentijnsdag doen die dag 'nodig' hebben? Waarom denk je dat mensen die aan valentijnsdag doen niet op andere dagen aan hun geliefde laten merken dat ze om hen geven?
Wij doen waarschijnlijk wel iets met valentijnsdag, maar we hebben het absoluut niet 'nodig' hoor!Wat een idiote gedachte, alsof mensen aan kerst zouden doen omdat ze het 'nodig' hebben.
quote:Op zondag 10 februari 2008 16:55 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Waarom denk je dat mensen die aan valentijnsdag doen die dag 'nodig' hebben? Waarom denk je dat mensen die aan valentijnsdag doen niet op andere dagen aan hun geliefde laten merken dat ze om hen geven?
Je zegt dus zelf dat je er iets aan doet, omdat je er de rest van het jaar niet aan toekomt.quote:Op zondag 10 februari 2008 16:28 schreef American_Nightmare het volgende:
Misschien wel hierdoor:
[..]
Niets moet natuurlijk. En natuurlijk kun je je partner elke dag van het jaar verrassen maar in werkelijkheid komt het er bijna nooit van. En dan is valentijnsdag toch een leuk moment om even iets leuks te doen.
Waarom denk je dat de verkoop omhoog schiet.quote:Op zondag 10 februari 2008 16:55 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Wij doen waarschijnlijk wel iets met valentijnsdag, maar we hebben het absoluut niet 'nodig' hoor!Wat een idiote gedachte, alsof mensen aan kerst zouden doen omdat ze het 'nodig' hebben.
Ik zie dat nergens staan?quote:Op zondag 10 februari 2008 16:50 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
En ik Amerika merkt iedereen het natuurlijk in z'n portemonnee...een verwrongen wereldbeeld wat sommigen toch hebben
Dat doet de media ja.quote:Op zondag 10 februari 2008 17:02 schreef Batsnek het volgende:
[..]
Waarom denk je dat de verkoop omhoog schiet.
Omdat men van een ander verwacht wat te krijgen, als je niks krijgt wordt het als desinteresse of een gebrek aan liefde gezien. Het feit dat jij anderen die er geen zin in hebben steeds uitmaakt voor gefrustreerde eenlingen bevestigd dat beeld alleen maar. Er is ooit nou eenmaal afgesproken dat het op een bepaalde dag de bedoeling is bloemen en chocola te kopen, dus MOET dat ook gebeuren.
Nee, ik heb een heel leuk lief vriendje waar ik heul verliefd op benquote:Op zondag 10 februari 2008 16:04 schreef American_Nightmare het volgende:
Laat ik vooropstellen dat de meeste valentijnshaters natuurlijk helemaal geen principes hebben, maar simpelweg een hekel aan valentijn hebben omdat ze eraan worden herinnerd dat ze in hun hele leven nog niet 1 persoon zijn tegengekomen die zijn of haar leven met dat van hem- of haarzelf heeft willen delen. Ze zijn dus gewoon jaloers.
Valentijnsdag is een vrienschapsfeest, niet een liefdesfeest.quote:Dan heb je ook nog de valentijnhater die wel een partner heeft. Deze roept dat het een commercieel gebeuren is. Uiteraard een makkelijke oplossing om een sterk staaltje oerhollandse mentaliteit ten toon te spreiden; het geld mag je lekker in je zak houden. En dat je vriend / vriendin daar heel anders over denkt? Boeien! Die vind het ook een commercieel feest!
Je begrijpt hopelijk toch wel dat dit een vergelijking van likmevestje is?quote:Oeh en als het commercieel is, dan is het natuurlijk fout. Zullen we dan ook maar even het volgende afschaffen:
- kerst
- sinterklaas
- pasen
Want? Ben je nou echt zo dom of ben je gewoon stomdronken?quote:- alle concerten
- alle dansevenementen
- restaurants
- bioscopen
Oke, deal. Dan lees jij mijn stukje op valentijnsdagquote:Conclusie; Mensen doe niet zo triest alsof je principes hebt en laat mensen gewoon lekker vieren wat ze willen vieren terwijl je zelf in een hoekje ligt te huilen, maar val anderen niet lastig met je zuurpruimerigheid.
Zo, en wat zal ik nu eens gaan kopen voor m'n vriendinnetje met valentijn...
Nee, Valentijnsdag was een vriendschapsfeest.quote:Op zondag 10 februari 2008 17:10 schreef Arcee het volgende:
Valentijnsdag was toch bedoeld om iemand anoniem de liefde te verklaren?
Dat houdt totaal geen verband met elkaar. Ik bedoel alleen maar dat alle kneuzen die hier roepen valentijnsdag niet nodig te hebben om hun vriendin te verassen, dat waarschijnlijk liever helemaal nooit doen omdat ze het geld liever in hun zak houden.quote:Op zondag 10 februari 2008 17:00 schreef DaMart het volgende:
[..]
[..]
Je zegt dus zelf dat je er iets aan doet, omdat je er de rest van het jaar niet aan toekomt.
Sja met kerst kan ik precies hetzelfde zeggen. De verkopen schieten omhoog en men is teleurgesteld als je niks gekocht hebt. Etc etc.quote:Op zondag 10 februari 2008 17:02 schreef Batsnek het volgende:
[..]
Waarom denk je dat de verkoop omhoog schiet.
Omdat men van een ander verwacht wat te krijgen, als je niks krijgt wordt het als desinteresse of een gebrek aan liefde gezien. Het feit dat jij anderen die er geen zin in hebben steeds uitmaakt voor gefrustreerde eenlingen bevestigd dat beeld alleen maar. Er is ooit nou eenmaal afgesproken dat het op een bepaalde dag de bedoeling is bloemen en chocola te kopen, dus MOET dat ook gebeuren.
Of al die kneuzen roepen dat omdat ze wel degelijk door hebben dat echte liefde en pure romantiek NIETS te maken hebben met geld uitgeven...quote:Op zondag 10 februari 2008 17:39 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Dat houdt totaal geen verband met elkaar. Ik bedoel alleen maar dat alle kneuzen die hier roepen valentijnsdag niet nodig te hebben om hun vriendin te verassen, dat waarschijnlijk liever helemaal nooit doen omdat ze het geld liever in hun zak houden.
en een zebra is een wit paard met zwarte strepen....quote:Op zondag 10 februari 2008 17:42 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Sja met kerst kan ik precies hetzelfde zeggen. De verkopen schieten omhoog en men is teleurgesteld als je niks gekocht hebt. Etc etc.
En waarom is het een vergelijking van niets? Alleen omdat kerst zijn oorsprong vindt in een oude Christelijke traditie?quote:Op zondag 10 februari 2008 17:51 schreef rosaatje het volgende:
[..]
en een zebra is een wit paard met zwarte strepen....
Tis toch een vergelijking van niets....
Wat een onzin zeg! Je kunt ook gewoon niet aan Valentijnsdag doen omdat je de rest van het jaar wel genoeg tijd vrij wilt maken om iets leuks met je vriendin te doen, in plaats van je door je vriendin te laten dwingen om op 14 februari iets te doen waar je de rest van het jaar te beroerd voor lijkt te zijn.quote:Op zondag 10 februari 2008 17:39 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Dat houdt totaal geen verband met elkaar. Ik bedoel alleen maar dat alle kneuzen die hier roepen valentijnsdag niet nodig te hebben om hun vriendin te verassen, dat waarschijnlijk liever helemaal nooit doen omdat ze het geld liever in hun zak houden.
Ik ben geen valentijnshater, maar het mag van mij uit afgeschaft worden, net als vaderdag en moederdag.quote:Op zondag 10 februari 2008 16:04 schreef American_Nightmare het volgende:
Wat lach ik me toch altijd weer suf om die valentijnshaters. Ze doen er niet aan 'vanwege het principe'. Oftewel ze vinden het een commercieel gebeuren.
Toegegeven, ik heb geen vriendin, boehoehoehoe...quote:Op zondag 10 februari 2008 16:04 schreef American_Nightmare het volgende:
Laat ik vooropstellen dat de meeste valentijnshaters natuurlijk helemaal geen principes hebben, maar simpelweg een hekel aan valentijn hebben omdat ze eraan worden herinnerd dat ze in hun hele leven nog niet 1 persoon zijn tegengekomen die zijn of haar leven met dat van hem- of haarzelf heeft willen delen. Ze zijn dus gewoon jaloers.
Het probleem met valentijn is niet dat het commercieel is, het probleem met valentijn is dat het eigenlijk een verplicht iets is.quote:Op zondag 10 februari 2008 16:04 schreef American_Nightmare het volgende:
Oeh en als het commercieel is, dan is het natuurlijk fout. Zullen we dan ook maar even het volgende afschaffen:
- kerst
- sinterklaas
- pasen
- alle concerten
- alle dansevenementen
- restaurants
- bioscopen
Het is allemaal wel leuk, maar commercieel he, dus dan mag het niet.
Mee eens, maar wel zo dat niemand verplicht is om het perse te vieren.quote:Op zondag 10 februari 2008 16:04 schreef American_Nightmare het volgende:
Conclusie; Mensen doe niet zo triest alsof je principes hebt en laat mensen gewoon lekker vieren wat ze willen vieren terwijl je zelf in een hoekje ligt te huilen, maar val anderen niet lastig met je zuurpruimerigheid.
Dus wel voor de druk gezwicht.quote:Op zondag 10 februari 2008 16:04 schreef American_Nightmare het volgende:
Wen er maar aanquote:Op zondag 10 februari 2008 19:45 schreef Neo-Mullen het volgende:
TS, ik ben het met je eens
Niet dat ik iemand heb komende valentijnsdagmaar ik ben níet de zuurste om het dan meteen te haten omdat toevallig de hele maatschappij gewoon commercieel is geworden.
Mensen die janken op de commercie tegenwoordigwen er maar aan bitches
Wat hij zegt.quote:Op zondag 10 februari 2008 16:09 schreef DaMart het volgende:
Het grote verschil tussen Valentijn en Kerst/Sinterklaas/Pasen is dat Kerst en Pasen voortkomen uit ons katholieke verleden en Sinterklaas ook een ingeburgerde traditie was, ruim voordat de commercie zich ermee kon bemoeien.
Valentijnsdag, moederdag en vaderdag werden pas populair toen de commercie zich er wel mee ging bemoeien, en zouden zonder de commerciële inslag niet kunnen bestaan. Kerst/Sinterklaas en Pasen zouden juist wel zonder de commercie, bouwend op traditie kunnen voortbestaan.
En dan nog, waarom heel schijnheilig precies 1 dag van het jaar laten merken dat iemand bijzonder is? Er zijn dit jaar nog 365 andere dagen waarop je dat ook kan doen.
Dat komt door de commercie wij kopen nooit iets voor elkaar met kerst maar gaan gezellig samen etenquote:Op zondag 10 februari 2008 17:42 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Sja met kerst kan ik precies hetzelfde zeggen. De verkopen schieten omhoog en men is teleurgesteld als je niks gekocht hebt. Etc etc.
verkapt-kijk-mij-sletjes-hebben-postquote:Op zondag 10 februari 2008 20:05 schreef DANILXL het volgende:
het is gewoon een trieste commerciele rotzooi en ik heb al genoeg kaarten gehad
En omdat mensen pas veel later hebben besloten om van kerst ook geldklopperij te maken. Bovendien is het zo dat het meer een vervanging van sinterklaas is. En voor de rest zijn er mensen hier voor mij geweest die het beter hebben verwoord...en helder hebben uitgelegd.quote:Op zondag 10 februari 2008 18:14 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
En waarom is het een vergelijking van niets? Alleen omdat kerst zijn oorsprong vindt in een oude Christelijke traditie?Topargument ja
Jamaar, anders moet ik geld uitgeven aan iets leuks voor mijn vriendje en ik wilde voetbalplaatjes kopen.quote:Op zondag 10 februari 2008 16:04 schreef American_Nightmare het volgende:
Conclusie; Mensen doe niet zo triest alsof je principes hebt en laat mensen gewoon lekker vieren wat ze willen vieren terwijl je zelf in een hoekje ligt te huilen, maar val anderen niet lastig met je zuurpruimerigheid.
ik heb alleen je post gelezen en de rest nietquote:Op zondag 10 februari 2008 16:04 schreef American_Nightmare het volgende:
Wat lach ik me toch altijd weer suf om die valentijnshaters. Ze doen er niet aan 'vanwege het principe'. Oftewel ze vinden het een commercieel gebeuren.
Dan heb je ook nog de valentijnhater die wel een partner heeft. Deze roept dat het een commercieel gebeuren is. Uiteraard een makkelijke oplossing om een sterk staaltje oerhollandse mentaliteit ten toon te spreiden; het geld mag je lekker in je zak houden. En dat je vriend / vriendin daar heel anders over denkt? Boeien! Die vind het ook een commercieel feest!
Oeh en als het commercieel is, dan is het natuurlijk fout. Zullen we dan ook maar even het volgende afschaffen:
- kerst
- sinterklaas
- pasen
- alle concerten
- alle dansevenementen
- restaurants
- bioscopen
Nee, ik dacht dat Valentijn meer had te maken met de Romeinen.quote:Op maandag 11 februari 2008 01:10 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
valentijn heeft ook een gristelijke oorsprong
Ja, gristelijk als in katholiek, want ik kan niks in de bijbel vinden wat aan direct aan valentijnsdags gerelateerd is.quote:Op maandag 11 februari 2008 01:10 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
valentijn heeft ook een gristelijke oorsprong
Nee.quote:Op maandag 11 februari 2008 01:32 schreef Ofyles2 het volgende:
Nee, ik dacht dat Valentijn meer had te maken met de Romeinen.
Zonder Amerika geen Guild Warsquote:Op zondag 10 februari 2008 16:20 schreef Elixabete het volgende:
Valentijn is Amerikaans
Nee, maar gewoon het feit dat je per se op die dag ontzettend veel aandacht zou moeten schenken aan de mensen van wie je houdt. Welke idioot verzint zoiets? Waarom kan dat niet elke dag? Net zoiets als moederdag of vaderdag.quote:omdat ze eraan worden herinnerd dat ze in hun hele leven nog niet 1 persoon zijn tegengekomen
Ik heb niets tegen valentijnsdag, maar wel op de manier waarop het wordt neergezet; en daar doe jij aan mee.quote:Op zondag 10 februari 2008 16:04 schreef American_Nightmare het volgende:
blablabla
Valentijn is voor je geheime liefde, rukker.quote:Op zondag 10 februari 2008 16:04 schreef American_Nightmare het volgende:
TS beschuldigt anderen van niet gelovig zijn maar wel kerst/pasen vieren terwijl TS zelf een schijnheil is en meeloper op valentijnsdag.quote:Op zondag 10 februari 2008 16:14 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Ja want de mensen die iets geven met valentijnsdag die laten hun partner natuurlijk ALLEEN op die dag merken dat ze iets om hun geven.
En WTF maakt dat katholieke verleden nou uit? 99% van de mensen hier gaat NOOIT naar de kerk en gelooft niet in God. Maar toch is het wel OK om kerst, pasen etc te vieren? Puur en alleen om het feit dat het ergens 2000 jaar geleden zijn oorsprong had?
Laten we weer bij wijze van traditie mensen gaan onthoofden dan. Ook een eeuwenlange traditie!
En dan mag jij me vertellen wat kerst nog betekent zonder commercie, dus geen cadeau's meer, geen duur eten en drinken. Daaaaag kerst.
Natuurlijk is valentijn wat het is door de commercie. Maar wat is daar dan precies verkeerd aan? Dat heeft eigenlijk nog niemand me kunnen uitleggen.
vertel mij wat, het is zoooo waar, en ik betrap mezelf erop dat ik me er ook schuldig aan maak...quote:Op maandag 11 februari 2008 01:14 schreef prupke het volgende:
[..]
ik heb alleen je post gelezen en de rest niet
maar de eerste 3 die je aangeeft zijn in zekere zin wel commercieeel , maar ze worden meer gebruikt als chantage materiaal voor mensen die kinderen hebben....
en dan is het commerciele gedeelte weer goed te praten
dus commercieel mag...mits je kinderen iig voor een aantal maanden zoet kan houden
indien dat niet werkt...cursus kids opvoeden ....
Valentijnsdag is spannend als je single bent en nog niet compleet verzuurdquote:Op dinsdag 12 februari 2008 01:32 schreef Trigger_Hippie het volgende:
Valentijnsdag is alleen voor inspiratieloze mensen als TS.
Happy Valentine
Dus ik was vroeger heimelijk verliefd op mijn oma.quote:Op maandag 11 februari 2008 12:14 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Valentijn is voor je geheime liefde, rukker.
Nee het is kansloos.quote:Op dinsdag 12 februari 2008 02:56 schreef Morwen het volgende:
[..]
Valentijnsdag is spannend als je single bent en nog niet compleet verzuurdWaar ik me aan erger is dat het commercieel is. Mijn dochtertje van elf is helemaal gek op een jongetje uit een andere klas en ze wist niet wat te doen. Mijn advies aan haar was, geef hem een kaartje op Valentijnsdag, daar is het namelijk voor bedoelt
![]()
![]()
Desnoods anoniem in zijn tas stoppen in de pauze oid...........lief toch?
![]()
Ik doe niet aan valentijn omdat ik niet zo'n dag nodig ben om aan mijn vriendin kenbaar te maken dat ik van haar hou.quote:Op zondag 10 februari 2008 16:04 schreef American_Nightmare het volgende:
Dan heb je ook nog de valentijnhater die wel een partner heeft. Deze roept dat het een commercieel gebeuren is. Uiteraard een makkelijke oplossing om een sterk staaltje oerhollandse mentaliteit ten toon te spreiden; het geld mag je lekker in je zak houden. En dat je vriend / vriendin daar heel anders over denkt? Boeien! Die vind het ook een commercieel feest!
- kerst
- sinterklaas
- pasen
- alle concerten
- alle dansevenementen
- restaurants
- bioscopen
Commiequote:Op zondag 10 februari 2008 16:20 schreef Elixabete het volgende:
Valentijn is Amerikaans
quote:Op zondag 10 februari 2008 16:04
- kerst Ja
- sinterklaas Ja
- pasen Ja
- alle concerten neh
- alle dansevenementen neh
- restaurants neh
- bioscopen neh
Ook dat is al 10 x gezegdquote:Op dinsdag 12 februari 2008 10:11 schreef McKillem het volgende:
[..]
Ik doe niet aan valentijn omdat ik niet zo'n dag nodig ben om aan mijn vriendin kenbaar te maken dat ik van haar hou.
Dus.
Geforceerd gedoe.
Ik hou altijd van mijn vriendin. Al die andere feesten die jij zo leuk als vergelijkingsmeteriaal neemt zijn letterlijk maar 1x per jaar.quote:Op dinsdag 12 februari 2008 11:05 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Ook dat is al 10 x gezegdHet is ook niet dat ik het NODIG heb. Ik heb kerst ook niet NODIG om gezellig met z'n allen te eten. En ik heb ook geen verjaardag nodig om bij iemand een biertje te gaan drinken. Maar het zijn wel van die gelegenheden die leuk zijn om aan mee te doen.
Juist ja, iedereen die aan valentijn doet doet het voor zijn geheime liefde ja...quote:Op dinsdag 12 februari 2008 11:58 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Bovendien is het, zoals al eerder vermeld, voor je geheime liefde. Je vriendin heeft er geen fuck mee te maken. Tenzij jij je maitresse je vriendin noemt.
En je geeft je vriendin ook elke dag een cadeautje (of uiteten, bios wat dan ook)?quote:Op dinsdag 12 februari 2008 11:53 schreef McKillem het volgende:
[..]
Ik hou altijd van mijn vriendin. Al die andere feesten die jij zo leuk als vergelijkingsmeteriaal neemt zijn letterlijk maar 1x per jaar.
Ik hou 24/7 van mn vriendin, niet 1 dag int jaar zoals sinterklaas.
Dus ik vind valentijn --> andere feest een aanzienlijk verschil.
Leer eens begrijpend lezen knul. Je haalt er alleen uit wat jezelf wil lezen.quote:Op dinsdag 12 februari 2008 14:16 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
En je geeft je vriendin ook elke dag een cadeautje (of uiteten, bios wat dan ook)?
Leer jij zelf es lezen, zelfverklaarde volwassen ventquote:Op dinsdag 12 februari 2008 15:14 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
[..]
Leer eens begrijpend lezen knul. Je haalt er alleen uit wat jezelf wil lezen.
Sommige mensen hebben geen speciale dag nodig om aandacht te geven aan hun vriendin.
Die andere feestdagen die jij aangeeft hebben of een religieuze oorsprong, of is een kinderfeest. Volwassenen hebben het niet nodig om elkaar voldoende aandacht te geven. Dat betekend dus niet dat je ieder dag iets aan je partner moet geven, op wat liefde na dan.
Ga maar lekker als klapvee Valentijn vieren. Als er iets niet romantisch is, is het wel de liefde verklaren op een door het bedrijfsleven bepaalde dag.
Waarom dan als nog op valentijn, waar niet orgineel doen en het twee dagen eerder of is de commerciele mood er dan vanaf?quote:Op dinsdag 12 februari 2008 16:19 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Leer jij zelf es lezen, zelfverklaarde volwassen ventIk heb valentijnsdag ook niet NODIG om aandacht te geven aan mijn vriendin, want die geef ik veel aandacht op heel veel dagen in het jaar, maar OOK op Valentijnsdag, maar dit zul jij niet begrijpen met je beperkte verstandelijke vermogens
want als je aan Valentijnsdag doet dan ben je alleen op die dag lief voor mekaar en de rest van het jaar niet
Waarom ga je niet een week voor kerst alle cadeautjes uitpakken?quote:Op dinsdag 12 februari 2008 16:26 schreef Pakspul het volgende:
[..]
Waarom dan als nog op valentijn, waar niet orgineel doen en het twee dagen eerder of is de commerciele mood er dan vanaf?
quote:Op dinsdag 12 februari 2008 16:19 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Leer jij zelf es lezen, zelfverklaarde volwassen ventIk heb valentijnsdag ook niet NODIG om aandacht te geven aan mijn vriendin, want die geef ik veel aandacht op heel veel dagen in het jaar, maar OOK op Valentijnsdag, maar dit zul jij niet begrijpen met je beperkte verstandelijke vermogens
want als je aan Valentijnsdag doet dan ben je alleen op die dag lief voor mekaar en de rest van het jaar niet
Moet je niet bij mij zijn ik doe niet aan kerstquote:Op dinsdag 12 februari 2008 16:37 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Waarom ga je niet een week voor kerst alle cadeautjes uitpakken?
Deze ene zin verraadt wat een leeg persoon jij bent.quote:Op zondag 10 februari 2008 16:14 schreef American_Nightmare het volgende:
En dan mag jij me vertellen wat kerst nog betekent zonder commercie, dus geen cadeau's meer, geen duur eten en drinken. Daaaaag kerst.
Als mijn vriendin het leuk vindt om op valentijnsdag een cadeautje van mij te krijgen, denk jij dat het dan aan mijn reet zal roesten of een of andere puisterige foknerd dat romantisch vindt of niet?quote:Op dinsdag 12 februari 2008 16:37 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
[..]
Een hoop belachelijke conclusies en dan niet eens ingaan op het werkelijk belangrijke punt dat ik aan snij. Wacht, ik zal het makkelijk voor je maken. Het punt wat ik wil maken zal ik dik gedrukt weer geven:
Het is totaal niet romantisch om je liefde te betuigen op een dag die door commercie bepaald is. Derhalve is het participeren aan valentijn alles, behalve romantisch.
Dus als je aan cadeau's doet met kerst, en uitgebreid gaat eten, dan ben je een leeg persoon?quote:Op dinsdag 12 februari 2008 16:59 schreef ErikT het volgende:
[..]
Deze ene zin verraadt wat een leeg persoon jij bent.
Ja mensen die niet aan kerst doen.. daar kan ik een heel nieuw topic aan wijden. Of ben je moslim?quote:Op dinsdag 12 februari 2008 16:49 schreef Pakspul het volgende:
[..]
Moet je niet bij mij zijn ik doe niet aan kerst
Je snapt zijn punt niet?quote:Op dinsdag 12 februari 2008 17:11 schreef American_Nightmare het volgende:
Dus als je aan cadeau's doet met kerst, en uitgebreid gaat eten, dan ben je een leeg persoon?Gast dan bestaat Nederland voor 99% uit lege personen. Maar gelukkig ben jij zo vol van jezelf dat jij tot die verheven 1 % hoort he.
Ja Sinterklaas kan ook heel gezellig zijn zonder cadeau's. Valentijn kan ook gezellig zijn zonder cadeau's. En een verjaardag ook.quote:Op dinsdag 12 februari 2008 17:18 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
[..]
Je snapt zijn punt niet?
Als je niet inziet dat kerst ook zonder al die shit heel gezellig kan zijn, dan ben je een leeg en onvindingrijk persoon. Punt.
Maak maar een topic aanquote:Op dinsdag 12 februari 2008 17:11 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Ja mensen die niet aan kerst doen.. daar kan ik een heel nieuw topic aan wijden. Of ben je moslim?
Volgens mij bedoelt Hoi_Piepeloi meer iets in de richting van dat 10x1 meer kan zijn dan 1x10.quote:Op dinsdag 12 februari 2008 17:44 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Ja Sinterklaas kan ook heel gezellig zijn zonder cadeau's. Valentijn kan ook gezellig zijn zonder cadeau's. En een verjaardag ook.
Ik ben tenminste niet zo'n puberende stumperd die zich moet verzetten tegen alle feesten waar normale mensen aan meedoen.
Je kan je eigen zinnen niet eens begrijpend lezen. Gaat het wel goed met je?quote:Op dinsdag 12 februari 2008 17:11 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Dus als je aan cadeau's doet met kerst, en uitgebreid gaat eten, dan ben je een leeg persoon?Gast dan bestaat Nederland voor 99% uit lege personen. Maar gelukkig ben jij zo vol van jezelf dat jij tot die verheven 1 % hoort he.
Je mist echt volledig het punt he?quote:Op dinsdag 12 februari 2008 17:44 schreef American_Nightmare het volgende:
Ja Sinterklaas kan ook heel gezellig zijn zonder cadeau's. Valentijn kan ook gezellig zijn zonder cadeau's. En een verjaardag ook.
Ik ben tenminste niet zo'n puberende stumperd die zich moet verzetten tegen alle feesten waar normale mensen aan meedoen.
Nou dan is valentijnsdag een dag om gezellig met je geliefde door te brengen. Cadeau's zijn helemaal niet nodig (heb ik overigens ook nooit gezegd). Maar uiteindelijk horen de cadeau's er toch weer bij, net zoals dat met kerst het geval is.quote:Op dinsdag 12 februari 2008 22:25 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
[..]
Je mist echt volledig het punt he?
Valentijnsdag is NIETS zonder cadeau's.
Sinterklaas en kerst zijn feesten om gezellig met je familie door te brengen, cadeau's zijn een bijzaak en bovendien helemaal niet nodig.
[..]
Gelul. Met hetzelfde gemak als jullie tegen valentijnsdag zijn veeg ik kerst van tafel. Er is dus nog wel wat van kerst over als je alle poespas weglaat? Dan vraag ik me af wat dat is... de gezelligheid met familie? Triest dat je kerst nodig hebt om het gezellig te hebben met je familie.quote:Op dinsdag 12 februari 2008 21:38 schreef ErikT het volgende:
[..]
Je kan je eigen zinnen niet eens begrijpend lezen. Gaat het wel goed met je?
Poging 2: jij beweert dat er zonder al die poespas niets meer over is. Leuk dat dat voor jou zo is, maar voor veel mensen is dat niet zo.
En wat zorgt ervoor dat niet iedere andere willekeurige dag 'een dag is om gezellig met je geliefde door te brengen'?quote:Op dinsdag 12 februari 2008 22:50 schreef American_Nightmare het volgende:
Nou dan is valentijnsdag een dag om gezellig met je geliefde door te brengen. Cadeau's zijn helemaal niet nodig (heb ik overigens ook nooit gezegd). Maar uiteindelijk horen de cadeau's er toch weer bij, net zoals dat met kerst het geval is.
Sommige mensen hebben nou eenmaal een grote familie, met verschillende levenstijlen etc. Daardoor is het gewoon moeilijk om een datum af te spreken om met je hele familie gezellig bij elkaar te komen. Kerst is iedereen vrij, niemand verplichtingen. Kortom dus een perfect dagje om dat te doen!quote:Op dinsdag 12 februari 2008 22:53 schreef American_Nightmare het volgende:
Gelul. Met hetzelfde gemak als jullie tegen valentijnsdag zijn veeg ik kerst van tafel. Er is dus nog wel wat van kerst over als je alle poespas weglaat? Dan vraag ik me af wat dat is... de gezelligheid met familie? Triest dat je kerst nodig hebt om het gezellig te hebben met je familie.
Laatst in De Pers gelezen dat er slechts twee dagen zijn waarop geen feest- of aandachtsdag is gepland.quote:Op dinsdag 12 februari 2008 22:40 schreef vbmot het volgende:
Mensen die waarde hechten aan dagen die door anderen worden verzonnen zijn toch wel erg sneu. Als ik het nut zie voor een dag van de genegenheid dan roep ik die zelf wel uit.
Dus je zit onder de plak en je bent bijster onorigineel. Bovendien heb je een meters dikke plaat voor je kop waardoor je alleen maar leest wat je wil lezen.quote:Op dinsdag 12 februari 2008 17:08 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Als mijn vriendin het leuk vindt om op valentijnsdag een cadeautje van mij te krijgen, denk jij dat het dan aan mijn reet zal roesten of een of andere puisterige foknerd dat romantisch vindt of niet?![]()
![]()
![]()
Dus het heeft toch niks met kerst te maken, maar het is alleen handig dat iedereen dan vrij is?quote:Op dinsdag 12 februari 2008 23:22 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
[..]
Sommige mensen hebben nou eenmaal een grote familie, met verschillende levenstijlen etc. Daardoor is het gewoon moeilijk om een datum af te spreken om met je hele familie gezellig bij elkaar te komen. Kerst is iedereen vrij, niemand verplichtingen. Kortom dus een perfect dagje om dat te doen!
Natuurlijk is kerst niet nodig voor gezelligheid, maar soms wel om de hele familie bij elkaar te hebben.
Jawel, de christelijke oorsprong.quote:Op woensdag 13 februari 2008 09:15 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Dus het heeft toch niks met kerst te maken, maar het is alleen handig dat iedereen dan vrij is?
Nou dan blijkt dus dat er toch niks over is na aftrek van de cadeautjes en het lekkere eten.
Hulde voor de enige oprechte persoon in dit hele aidstopic.quote:Op dinsdag 12 februari 2008 22:29 schreef Zuen het volgende:
Ik gebruik de ik haat valentijn smoes omdat ik geen chick heb
Onzinquote:Op woensdag 13 februari 2008 09:19 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
[..]
Jawel, de christelijke oorsprong.
Dit dusquote:Op dinsdag 12 februari 2008 22:29 schreef Zuen het volgende:
Ik gebruik de ik haat valentijn smoes omdat ik geen chick heb
Ik las hollowayquote:Op woensdag 13 februari 2008 00:33 schreef blonchi het volgende:
En toch blijft Valentijnsdag een door de strot geduwde Amerikaanse teringzooi.
Net zoals Halloween en die Fucking HO HO HO Merry X-Mas.
![]()
En Walt Disney zuigt ook.![]()
Amerikanen die denken dat hun norm dé norm is
Haha ja en die kerken zitten vol omdat iedereen zo gelovig isquote:Op woensdag 13 februari 2008 10:03 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Jongen, je overdrijft je percentages schromelijk. Ga jij met kerst eens in de kerken kijken en zeg mij waar je die 90% vandaan haalt.
Bovendien is de oorsprong geen onzin. Je kunt de oorsprong niet betwisten.
oor·sprong (dem)
1 punt waar, omstandigheid waaruit iets ontstaat
Ik vind het wel behoorlijk hypocriet om alleen met kerst naar de kerk te gaan.quote:Op woensdag 13 februari 2008 10:30 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Haha ja en die kerken zitten vol omdat iedereen zo gelovig isdaarom gaan die mensen ook maar 1 keer per jaar naar de kerk
ga eens op een willekeurige andere zondag in de kerk kijken
Je zegt dat 90% niet van de oorsprong weet. Dat de kerken met kerst vol zitten betekend dus dat ze er wel van weten. Of ze wel of niet hypocriet zijn is een tweede.quote:Op woensdag 13 februari 2008 10:30 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Haha ja en die kerken zitten vol omdat iedereen zo gelovig isdaarom gaan die mensen ook maar 1 keer per jaar naar de kerk
ga eens op een willekeurige andere zondag in de kerk kijken
http://nl.wikipedia.org/wiki/Valentijnsdagquote:Op woensdag 13 februari 2008 10:54 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
[..]
Je zegt dat 90% niet van de oorsprong weet. Dat de kerken met kerst vol zitten betekend dus dat ze er wel van weten. Of ze wel of niet hypocriet zijn is een tweede.
Kerstmis heeft al oorsprong het geloof.
Valentijn is ontstaan tijdens een brainstormsessie om de dip die winkeliers hadden in februari op te heffen.
Maar gezien je voorgaande reacties reageer je toch alleen op het al dan niet hypocriet zijn van mensen die alleen met kerst naar de kerk gaan.
Je hebt je toch niet goed ingelezen.quote:Op woensdag 13 februari 2008 11:38 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Valentijnsdag
Valentijnsdag is ontstaan in het jaar 496. Volgens mij waren er toch nog geen brainstormende winkeliersBovendien is het dus slechts een kleine 500 jaar na kerst ontstaan, en heeft het ook een christelijke grondslag.
Dat het vercommercialiseerd is.. sja, dat is kerst ook (en nog wel veel meer ook).
En meteen vanaf de geboorte van Christus waren 24 en 25 december natuurlijk vaste vrije dagen waarop iedereen elkaar cadeau's gaf en uitgebreid bij elkaar ging eten.quote:Op woensdag 13 februari 2008 11:57 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
[..]
Je hebt je toch niet goed ingelezen.
In 496 is 14 februari als naamdag van Valentijn benoemt. Het daadwerkelijk vieren van Valentijn is wel degelijk door winkeliers bedacht.
Van origine was er namelijk geen feestdag op 14 februari. Pas sinds de jaren 80 is het in Amerika geintroduceerd als dag waarop je je geheime liefde in het zonnetje zet. Om later omgezet te worden in dag van de liefde. Dat de naamdag van Valentijn gekozen is heeft niks met de oorsprong van Valentijn zoals we het nu vieren te maken.
Cadeau's geven met kerstquote:Op woensdag 13 februari 2008 12:13 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
En meteen vanaf de geboorte van Christus waren 24 en 25 december natuurlijk vaste vrije dagen waarop iedereen elkaar cadeau's gaf en uitgebreid bij elkaar ging eten.
Misschien is jouw hele familie werkeloos, maar bij mij is het zo dat met kerst iedereen tegelijk een aantal dagen achtereen vrij is. Dit is een redelijk unieke situatie gedurende het jaar.quote:Op dinsdag 12 februari 2008 22:53 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Gelul. Met hetzelfde gemak als jullie tegen valentijnsdag zijn veeg ik kerst van tafel. Er is dus nog wel wat van kerst over als je alle poespas weglaat? Dan vraag ik me af wat dat is... de gezelligheid met familie? Triest dat je kerst nodig hebt om het gezellig te hebben met je familie.
Weekenden?quote:Op woensdag 13 februari 2008 13:22 schreef ErikT het volgende:
[..]
Misschien is jouw hele familie werkeloos, maar bij mij is het zo dat met kerst iedereen tegelijk een aantal dagen achtereen vrij is. Dit is een redelijk unieke situatie gedurende het jaar.
Sommige mensen sporten dan, veel kinderen willen liever wat doen met vrienden ipv 'saai' met familie wat doen, of ze gaan al wat doen met de andere kant van de familie.quote:
Klinkt misschien gek, maar in de weekenden hebben ik en mijn familieleden vaak genoeg andere dingen te doen. Dan zijn er ook andere dingen te doen.quote:
Niet elke dag, maar zo tussendoor vaak genoeg i.m.o. daar heb ik echt geen speciale dag voor nodig.quote:Op dinsdag 12 februari 2008 14:16 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
En je geeft je vriendin ook elke dag een cadeautje (of uiteten, bios wat dan ook)?
Ja, je reageert telkens als je gebasht wordt.quote:Op dinsdag 12 februari 2008 17:08 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Als mijn vriendin het leuk vindt om op valentijnsdag een cadeautje van mij te krijgen, denk jij dat het dan aan mijn reet zal roesten of een of andere puisterige foknerd dat romantisch vindt of niet?![]()
![]()
![]()
priestersquote:Op woensdag 13 februari 2008 21:47 schreef prupke het volgende:
toch eigenlijk een beetje bizar dat we de onthoofding van priester Valentinus vieren dmv lief tegen elkaar te doen en cadeautjes kopen...
maar goed.
Het zit mij wel gebakkenquote:Op vrijdag 15 februari 2008 01:40 schreef GebakkenEi het volgende:
Ik heb inderdaad een hekel aan Valentijn vanwege mijn rampzalige liefdesleven. Ik ben een verbitterde klootzak en dat pakt niemand van mij af! Niemand!
Wat ik nou niet snap he, Liksie, dat is: waarom ben jij zo'n gigantische sovjetfreak?quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |