quote:Op zondag 10 februari 2008 16:09 schreef DaMart het volgende:
Het grote verschil tussen Valentijn en Kerst/Sinterklaas/Pasen is dat Kerst en Pasen voortkomen uit ons katholieke verleden en Sinterklaas ook een ingeburgerde traditie was, ruim voordat de commercie zich ermee kon bemoeien.
Valentijnsdag, moederdag en vaderdag werden pas populair toen de commercie zich er wel mee gingen bemoeien, en zouden zonder de commerciële inslag niet kunnen bestaan. Kerst/Sinterklaas en Pasen zouden juist wel zonder de commercie, bouwend op traditie kunnen voortbestaan.
En dan nog, waarom heel schijnheilig precies 1 dag van het jaar laten merken dat iemand bijzonder is? Er zijn dit jaar nog 365 andere dagen waarop je dat ook kan doen.
Ooooh wat fijn voor je vriendin, zo'n kerel met principesquote:Op zondag 10 februari 2008 16:13 schreef Koffielurk01 het volgende:
Wou loop je nou te janken joh?
Valentijn is behoorlijk uitgebuit door de commercie net zoals alle andere feestdagen en dat is niet bepaald goed want de waarde van dergelijke feestdagen verwaterd volledig...
En nee ik doe niet aan valentijn... hooguit een sms naar me vriendin om haar een plezier te doen, maar ik verras haar wel gewoon als het geen valentijn is.
Over jou soort kan ik een topicreeks an sich openen. Uit domheid voldoe je meteen aan de OP en je neemt niet eens de moeite om argumenten aan te dragen.quote:Op zondag 10 februari 2008 16:15 schreef Noorseviking het volgende:
Valentijnsdag is gewoon een commerciel hoopje niks.
Ik vind het gewoon jammer dat het zo geforceerd is.quote:Op zondag 10 februari 2008 16:15 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Ooooh wat fijn voor je vriendin, zo'n kerel met principes
Winkels die valentijnscadeau's verkopen, of restaurants die valentijnsmenu's aanbieden, dat mag niet? Die moeten toch ook winst maken?quote:Op zondag 10 februari 2008 16:08 schreef Sapstengel het volgende:
Dat een restaurant of een bioscoop commercieel is, is logisch. Die moeten namelijk winst maken, maar feestdagen commercieel uitbuiten is lame. Maar van mij mag je het afschaffen, zal toch niks missen aan kerst, sinterklaas of pasen.
Met hetzelfde gemak kun je ook niet aan haar verjaardag doen omdat je vindt dat het je reinste onzin is. Geef dan gewoon toe dat je geen zin had om iets te gaan kopen. Als je weet dat zij het verwacht waarom haar dan nog teleurstellen? Beetje triest als je daar nog ruzie om krijgt ook.quote:Op zondag 10 februari 2008 16:18 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Ik vind het gewoon jammer dat het zo geforceerd is.
Er wordt nu gewoon van je verwacht dat je er wat aan doet, terwijl dat je reinste onzin is.
Ik heb daar een keer ferme ruzie over gehad, omdat ik niks gekocht had, omdat ik dat niet nodig vond.
Wilde wel uit eten gaan, maar heb dat ook niet gedaan toen ze zo begon te zeiken
Flikker dan maar op hoor
Precies mijn punt: wat maakt Valentijnsdag bijzonderder dan de andere dagen in het jaar? Helemaal niets, behalve dat de commercie een dag heeft uitgekozen waarop je wel wordt verplicht om iets te doen voor je geliefde. Tja, als je het doet omdat het moet, wat is dat wat je doet dan nog waard? Helemaal niets!quote:Op zondag 10 februari 2008 16:14 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Ja want de mensen die iets geven met valentijnsdag die laten hun partner natuurlijk ALLEEN op die dag merken dat ze iets om hun geven.
quote:En WTF maakt dat katholieke verleden nou uit? 99% van de mensen hier gaat NOOIT naar de kerk en gelooft niet in God. Maar toch is het wel OK om kerst, pasen etc te vieren? Puur en alleen om het feit dat het ergens 2000 jaar geleden zijn oorsprong had?
Laten we weer bij wijze van traditie mensen gaan onthoofden dan. Ook een eeuwenlange traditie!
Er is ook nog zoiets als het kerstgevoel. Maar ja, dat heeft de commercie dus ook al naar de achtergrond gedrukt, zoals jij hier bewijst.quote:En dan mag jij me vertellen wat kerst nog betekent zonder commercie, dus geen cadeau's meer, geen duur eten en drinken. Daaaaag kerst.
Dus jij vindt het ok dat de commercie heeft bepaald dat 14 februari een dag is waarop iedereen iets speciaals moet doen voor zijn geliefde? En dat die geliefden ook verwachten dat er iets gedaan wordt? Lekker speciaal en spontaan dan, iets doen omdat de commercie het wil. Het betekent dus absoluut helemaal niets!quote:Natuurlijk is valentijn wat het is door de commercie. Maar wat is daar dan precies verkeerd aan? Dat heeft eigenlijk nog niemand me kunnen uitleggen.
Zonder Amerika waren we nu allemaal Duitsers geweest.quote:Op zondag 10 februari 2008 16:20 schreef Elixabete het volgende:
Valentijn is Amerikaans
en alles wat Amerikaans is haat ik
Net zoals TS een vuile gore wannabee Amerikaan.
Ik koop iets voor haar als ik dat wil, niet omdat het valentijnsdag is en het dan zo nodig moet.quote:Op zondag 10 februari 2008 16:20 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Met hetzelfde gemak kun je ook niet aan haar verjaardag doen omdat je vindt dat het je reinste onzin is. Geef dan gewoon toe dat je geen zin had om iets te gaan kopen. Als je weet dat zij het verwacht waarom haar dan nog teleurstellen? Beetje triest als je daar nog ruzie om krijgt ook.
Beter Duits dan Amerikaansquote:Op zondag 10 februari 2008 16:20 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Zonder Amerika waren we nu allemaal Duitsers geweest.
quote:Op zondag 10 februari 2008 16:20 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
En dat was erg geweest?quote:Op zondag 10 februari 2008 16:20 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Niets moet natuurlijk. En natuurlijk kun je je partner elke dag van het jaar verrassen maar in werkelijkheid komt het er bijna nooit van. En dan is valentijnsdag toch een leuk moment om even iets leuks te doen. Bovendien gaat het er wat mij betreft niet om wat JIJ (of ik) ervan vinden maar onze partner. Als mijn vriendin zou zeggen 'valentijnsdag is belachelijke onzin' dan zou ik er niks aan doen. Maar ik weet dat zij het toevallig wel leuk vindt, en dan doe ik iets leuks voor haar omdat ik weet dat zij dat leuk vindt dus. Maar daar zijn de meesten hier blijkbaar te egoistisch voor. Die vinden hun eigen principes en idealen (*proest*) belangrijker.quote:Op zondag 10 februari 2008 16:20 schreef DaMart het volgende:
[..]
Precies mijn punt: wat maakt Valentijnsdag bijzonderder dan de andere dagen in het jaar? Helemaal niets, behalve dat de commercie een dag heeft uitgekozen waarop je wel wordt verplicht om iets te doen voor je geliefde. Tja, als je het doet omdat het moet, wat is dat wat je doet dan nog waard? Helemaal niets!
[..]
Oh als het er 'gewoon' bij hoort, sja dan hoort het erbij he. Verder niet nadenken.quote:.
Nederland heeft nou eenmaal een christelijke traditie, het hoort er gewoon bij. Valentijnsdag niet.
[..]
Ja? Jij krijgt op 24 en 25 december standaard een kerstgevoel? Ook al ben je niet gelovig, doe je niet aan cadeau's en ga je niet uiteten of wat dan ook. Spannend!quote:Er is ook nog zoiets als het kerstgevoel. Maar ja, dat heeft de commercie dus ook al naar de achtergrond gedrukt, zoals jij hier bewijst.
[..]
Who the fuck is 'de commercie' trouwens? Als ik iets origineels verzin voor op valentijnsdag voor mijn vriendin dan vindt ze dat heel leuk en daar wordt ze blij van. En daar word ik weer blij van. Dus dan zijn er 2 mensen blij, en wel de 2 mensen waar ik het meeste om geef in de hele wereld. En zo geldt dat nog voor miljoenen andere mensen. Wie ben jij dan om te zeggen dat het helemaal niets betekent?quote:Dus jij vindt het ok dat de commercie heeft bepaald dat 14 februari een dag is waarop iedereen iets speciaals moet doen voor zijn geliefde? En dat die geliefden ook verwachten dat er iets gedaan wordt? Lekker speciaal en spontaan dan, iets doen omdat de commercie het wil. Het betekent dus absoluut helemaal niets!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |