abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56645775
Wat lach ik me toch altijd weer suf om die valentijnshaters. Ze doen er niet aan 'vanwege het principe'. Oftewel ze vinden het een commercieel gebeuren.

Laat ik vooropstellen dat de meeste valentijnshaters natuurlijk helemaal geen principes hebben, maar simpelweg een hekel aan valentijn hebben omdat ze eraan worden herinnerd dat ze in hun hele leven nog niet 1 persoon zijn tegengekomen die zijn of haar leven met dat van hem- of haarzelf heeft willen delen. Ze zijn dus gewoon jaloers.

Dan heb je ook nog de valentijnhater die wel een partner heeft. Deze roept dat het een commercieel gebeuren is. Uiteraard een makkelijke oplossing om een sterk staaltje oerhollandse mentaliteit ten toon te spreiden; het geld mag je lekker in je zak houden. En dat je vriend / vriendin daar heel anders over denkt? Boeien! Die vind het ook een commercieel feest!

Oeh en als het commercieel is, dan is het natuurlijk fout. Zullen we dan ook maar even het volgende afschaffen:

- kerst
- sinterklaas
- pasen
- alle concerten
- alle dansevenementen
- restaurants
- bioscopen

Het is allemaal wel leuk, maar commercieel he, dus dan mag het niet.

Conclusie; Mensen doe niet zo triest alsof je principes hebt en laat mensen gewoon lekker vieren wat ze willen vieren terwijl je zelf in een hoekje ligt te huilen, maar val anderen niet lastig met je zuurpruimerigheid.

Zo, en wat zal ik nu eens gaan kopen voor m'n vriendinnetje met valentijn...
Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
pi_56645859
Dat een restaurant of een bioscoop commercieel is, is logisch. Die moeten namelijk winst maken, maar feestdagen commercieel uitbuiten is lame. Maar van mij mag je het afschaffen, zal toch niks missen aan kerst, sinterklaas of pasen.
  zondag 10 februari 2008 @ 16:09:08 #3
176420 Dibble
Neqschot...?
pi_56645873
leuk man!
*Hosselcopter*
  Moderator zondag 10 februari 2008 @ 16:09:32 #4
42184 crew  DaMart
pi_56645883
Het grote verschil tussen Valentijn en Kerst/Sinterklaas/Pasen is dat Kerst en Pasen voortkomen uit ons katholieke verleden en Sinterklaas ook een ingeburgerde traditie was, ruim voordat de commercie zich ermee kon bemoeien.

Valentijnsdag, moederdag en vaderdag werden pas populair toen de commercie zich er wel mee ging bemoeien, en zouden zonder de commerciële inslag niet kunnen bestaan. Kerst/Sinterklaas en Pasen zouden juist wel zonder de commercie, bouwend op traditie kunnen voortbestaan.

En dan nog, waarom heel schijnheilig precies 1 dag van het jaar laten merken dat iemand bijzonder is? Er zijn dit jaar nog 365 andere dagen waarop je dat ook kan doen.

[ Bericht 0% gewijzigd door DaMart op 10-02-2008 16:14:35 ]
  zondag 10 februari 2008 @ 16:10:14 #5
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_56645905
Heerlijk bekrompen ben je TS
Signature.
  zondag 10 februari 2008 @ 16:13:11 #6
168657 Koffielurk01
Ik weet geen ondertitel...
pi_56645977
Wou loop je nou te janken joh?

Valentijn is behoorlijk uitgebuit door de commercie net zoals alle andere feestdagen en dat is niet bepaald goed want de waarde van dergelijke feestdagen verwaterd volledig...

En nee ik doe niet aan valentijn... hooguit een sms naar me vriendin om haar een plezier te doen, maar ik verras haar wel gewoon als het geen valentijn is.
pi_56645989
Na 3 reacties was ts al uitgeluld
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
pi_56646005
quote:
Op zondag 10 februari 2008 16:09 schreef DaMart het volgende:
Het grote verschil tussen Valentijn en Kerst/Sinterklaas/Pasen is dat Kerst en Pasen voortkomen uit ons katholieke verleden en Sinterklaas ook een ingeburgerde traditie was, ruim voordat de commercie zich ermee kon bemoeien.

Valentijnsdag, moederdag en vaderdag werden pas populair toen de commercie zich er wel mee gingen bemoeien, en zouden zonder de commerciële inslag niet kunnen bestaan. Kerst/Sinterklaas en Pasen zouden juist wel zonder de commercie, bouwend op traditie kunnen voortbestaan.

En dan nog, waarom heel schijnheilig precies 1 dag van het jaar laten merken dat iemand bijzonder is? Er zijn dit jaar nog 365 andere dagen waarop je dat ook kan doen.

Ja want de mensen die iets geven met valentijnsdag die laten hun partner natuurlijk ALLEEN op die dag merken dat ze iets om hun geven.

En WTF maakt dat katholieke verleden nou uit? 99% van de mensen hier gaat NOOIT naar de kerk en gelooft niet in God. Maar toch is het wel OK om kerst, pasen etc te vieren? Puur en alleen om het feit dat het ergens 2000 jaar geleden zijn oorsprong had?
Laten we weer bij wijze van traditie mensen gaan onthoofden dan. Ook een eeuwenlange traditie!

En dan mag jij me vertellen wat kerst nog betekent zonder commercie, dus geen cadeau's meer, geen duur eten en drinken. Daaaaag kerst.

Natuurlijk is valentijn wat het is door de commercie. Maar wat is daar dan precies verkeerd aan? Dat heeft eigenlijk nog niemand me kunnen uitleggen.
Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
  zondag 10 februari 2008 @ 16:15:14 #9
165251 Noorseviking
Tergende Viking 2.0
pi_56646011
Valentijnsdag is gewoon een commerciel hoopje niks.
pi_56646013
quote:
Op zondag 10 februari 2008 16:13 schreef Koffielurk01 het volgende:
Wou loop je nou te janken joh?

Valentijn is behoorlijk uitgebuit door de commercie net zoals alle andere feestdagen en dat is niet bepaald goed want de waarde van dergelijke feestdagen verwaterd volledig...

En nee ik doe niet aan valentijn... hooguit een sms naar me vriendin om haar een plezier te doen, maar ik verras haar wel gewoon als het geen valentijn is.
Ooooh wat fijn voor je vriendin, zo'n kerel met principes
pi_56646067
quote:
Op zondag 10 februari 2008 16:15 schreef Noorseviking het volgende:
Valentijnsdag is gewoon een commerciel hoopje niks.
Over jou soort kan ik een topicreeks an sich openen. Uit domheid voldoe je meteen aan de OP en je neemt niet eens de moeite om argumenten aan te dragen.
  zondag 10 februari 2008 @ 16:17:27 #12
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_56646068
Commercieel gedoe.
Autocorrect
(zelfst. naamw.)
Een feature die je relatie kan verpesten met één letter.
  zondag 10 februari 2008 @ 16:18:21 #13
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_56646090
quote:
Op zondag 10 februari 2008 16:15 schreef American_Nightmare het volgende:

[..]

Ooooh wat fijn voor je vriendin, zo'n kerel met principes
Ik vind het gewoon jammer dat het zo geforceerd is.
Er wordt nu gewoon van je verwacht dat je er wat aan doet, terwijl dat je reinste onzin is.
Ik heb daar een keer ferme ruzie over gehad, omdat ik niks gekocht had, omdat ik dat niet nodig vond.
Wilde wel uit eten gaan, maar heb dat ook niet gedaan toen ze zo begon te zeiken
Flikker dan maar op hoor
Signature.
pi_56646091
quote:
Op zondag 10 februari 2008 16:08 schreef Sapstengel het volgende:
Dat een restaurant of een bioscoop commercieel is, is logisch. Die moeten namelijk winst maken, maar feestdagen commercieel uitbuiten is lame. Maar van mij mag je het afschaffen, zal toch niks missen aan kerst, sinterklaas of pasen.
Winkels die valentijnscadeau's verkopen, of restaurants die valentijnsmenu's aanbieden, dat mag niet? Die moeten toch ook winst maken?
pi_56646132
quote:
Op zondag 10 februari 2008 16:18 schreef eer-ik het volgende:

[..]

Ik vind het gewoon jammer dat het zo geforceerd is.
Er wordt nu gewoon van je verwacht dat je er wat aan doet, terwijl dat je reinste onzin is.
Ik heb daar een keer ferme ruzie over gehad, omdat ik niks gekocht had, omdat ik dat niet nodig vond.
Wilde wel uit eten gaan, maar heb dat ook niet gedaan toen ze zo begon te zeiken
Flikker dan maar op hoor
Met hetzelfde gemak kun je ook niet aan haar verjaardag doen omdat je vindt dat het je reinste onzin is. Geef dan gewoon toe dat je geen zin had om iets te gaan kopen. Als je weet dat zij het verwacht waarom haar dan nog teleurstellen? Beetje triest als je daar nog ruzie om krijgt ook.
pi_56646133
Valentijn is Amerikaans
en alles wat Amerikaans is haat ik
Net zoals TS een vuile gore wannabee Amerikaan.

Moderator zondag 10 februari 2008 @ 16:20:29 #17
42184 crew  DaMart
pi_56646135
quote:
Op zondag 10 februari 2008 16:14 schreef American_Nightmare het volgende:

[..]

Ja want de mensen die iets geven met valentijnsdag die laten hun partner natuurlijk ALLEEN op die dag merken dat ze iets om hun geven.
Precies mijn punt: wat maakt Valentijnsdag bijzonderder dan de andere dagen in het jaar? Helemaal niets, behalve dat de commercie een dag heeft uitgekozen waarop je wel wordt verplicht om iets te doen voor je geliefde. Tja, als je het doet omdat het moet, wat is dat wat je doet dan nog waard? Helemaal niets!
quote:
En WTF maakt dat katholieke verleden nou uit? 99% van de mensen hier gaat NOOIT naar de kerk en gelooft niet in God. Maar toch is het wel OK om kerst, pasen etc te vieren? Puur en alleen om het feit dat het ergens 2000 jaar geleden zijn oorsprong had?
Laten we weer bij wijze van traditie mensen gaan onthoofden dan. Ook een eeuwenlange traditie!
.

Nederland heeft nou eenmaal een christelijke traditie, het hoort er gewoon bij. Valentijnsdag niet.
quote:
En dan mag jij me vertellen wat kerst nog betekent zonder commercie, dus geen cadeau's meer, geen duur eten en drinken. Daaaaag kerst.
Er is ook nog zoiets als het kerstgevoel. Maar ja, dat heeft de commercie dus ook al naar de achtergrond gedrukt, zoals jij hier bewijst.
quote:
Natuurlijk is valentijn wat het is door de commercie. Maar wat is daar dan precies verkeerd aan? Dat heeft eigenlijk nog niemand me kunnen uitleggen.
Dus jij vindt het ok dat de commercie heeft bepaald dat 14 februari een dag is waarop iedereen iets speciaals moet doen voor zijn geliefde? En dat die geliefden ook verwachten dat er iets gedaan wordt? Lekker speciaal en spontaan dan, iets doen omdat de commercie het wil. Het betekent dus absoluut helemaal niets!
pi_56646144
quote:
Op zondag 10 februari 2008 16:20 schreef Elixabete het volgende:
Valentijn is Amerikaans
en alles wat Amerikaans is haat ik
Net zoals TS een vuile gore wannabee Amerikaan.

Zonder Amerika waren we nu allemaal Duitsers geweest.
  zondag 10 februari 2008 @ 16:22:21 #19
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_56646170
quote:
Op zondag 10 februari 2008 16:20 schreef American_Nightmare het volgende:

[..]

Met hetzelfde gemak kun je ook niet aan haar verjaardag doen omdat je vindt dat het je reinste onzin is. Geef dan gewoon toe dat je geen zin had om iets te gaan kopen. Als je weet dat zij het verwacht waarom haar dan nog teleurstellen? Beetje triest als je daar nog ruzie om krijgt ook.
Ik koop iets voor haar als ik dat wil, niet omdat het valentijnsdag is en het dan zo nodig moet.
Signature.
pi_56646187
quote:

[..]

Beter Duits dan Amerikaans
Zonder Europa is Amerika hopeloos veloren
pi_56646208
quote:

[..]

Ik typ straat.
Mijn fashion blog: http://ludosfashionblog.wordpress.com/
  zondag 10 februari 2008 @ 16:24:47 #22
168657 Koffielurk01
Ik weet geen ondertitel...
pi_56646224
quote:

[..]

En dat was erg geweest?
pi_56646281
Sommige mensen hechten nou eenmaal meer waarde aan een persoonlijke feestdagen, ipv feestdagen die we alleen maar vieren omdat de rest van Nederland die ook viert.

Ik haat valentijn, omdat ik de eerste plaats al kotsmisselijk word van al die roze kitschere troep overal ( zie banners boven topic ), en in de 2e plaats omdat het niks betekent. Het is meer een excuus om te laten merken hoeveel je van iemand houd. Maar het is geen oorspronkelijke daad.

De commercie van kerst, sinterklaas en pasen mag wat mij betreft dierect afgeschaft worden. Hoe meer verwijzingen naar kerstmerchandise, hoe beter, lijkt 't motto. Restaurants en bioscopen zijn wat anders, die "vier" ik wanneer het mij uitkomt, wanneer IK iets te vieren heb. En niet wanneer we met z'n afgesproken dat het op een bepaalde dag feest is.

Verder vind ik jou niet zo'n bijzondere user.
pi_56646302
quote:
Op zondag 10 februari 2008 16:20 schreef DaMart het volgende:

[..]

Precies mijn punt: wat maakt Valentijnsdag bijzonderder dan de andere dagen in het jaar? Helemaal niets, behalve dat de commercie een dag heeft uitgekozen waarop je wel wordt verplicht om iets te doen voor je geliefde. Tja, als je het doet omdat het moet, wat is dat wat je doet dan nog waard? Helemaal niets!
[..]
Niets moet natuurlijk. En natuurlijk kun je je partner elke dag van het jaar verrassen maar in werkelijkheid komt het er bijna nooit van. En dan is valentijnsdag toch een leuk moment om even iets leuks te doen. Bovendien gaat het er wat mij betreft niet om wat JIJ (of ik) ervan vinden maar onze partner. Als mijn vriendin zou zeggen 'valentijnsdag is belachelijke onzin' dan zou ik er niks aan doen. Maar ik weet dat zij het toevallig wel leuk vindt, en dan doe ik iets leuks voor haar omdat ik weet dat zij dat leuk vindt dus. Maar daar zijn de meesten hier blijkbaar te egoistisch voor. Die vinden hun eigen principes en idealen (*proest*) belangrijker.
quote:
.

Nederland heeft nou eenmaal een christelijke traditie, het hoort er gewoon bij. Valentijnsdag niet.
[..]
Oh als het er 'gewoon' bij hoort, sja dan hoort het erbij he. Verder niet nadenken.
quote:
Er is ook nog zoiets als het kerstgevoel. Maar ja, dat heeft de commercie dus ook al naar de achtergrond gedrukt, zoals jij hier bewijst.
[..]
Ja? Jij krijgt op 24 en 25 december standaard een kerstgevoel? Ook al ben je niet gelovig, doe je niet aan cadeau's en ga je niet uiteten of wat dan ook. Spannend!
quote:
Dus jij vindt het ok dat de commercie heeft bepaald dat 14 februari een dag is waarop iedereen iets speciaals moet doen voor zijn geliefde? En dat die geliefden ook verwachten dat er iets gedaan wordt? Lekker speciaal en spontaan dan, iets doen omdat de commercie het wil. Het betekent dus absoluut helemaal niets!
Who the fuck is 'de commercie' trouwens? Als ik iets origineels verzin voor op valentijnsdag voor mijn vriendin dan vindt ze dat heel leuk en daar wordt ze blij van. En daar word ik weer blij van. Dus dan zijn er 2 mensen blij, en wel de 2 mensen waar ik het meeste om geef in de hele wereld. En zo geldt dat nog voor miljoenen andere mensen. Wie ben jij dan om te zeggen dat het helemaal niets betekent?
  zondag 10 februari 2008 @ 16:28:27 #25
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_56646311
Hou het ontopic, ruzie maken doe je maar via de pm, of msn
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')