Waarom denk je dat mensen die aan valentijnsdag doen die dag 'nodig' hebben? Waarom denk je dat mensen die aan valentijnsdag doen niet op andere dagen aan hun geliefde laten merken dat ze om hen geven?quote:Op zondag 10 februari 2008 16:46 schreef rosaatje het volgende:
En als je met het argument komt dat Valentijn de dag is waarbij je weer eens wat liefs kunt doen voor je partner, omdat het er anders niet van komt....tjsa...als je Valentijn nodig hebt om je eraan te herinneren dat je wat liefs moet doen voor je partner. Dan denk ik dat je beter kunt kappen met je relatie, want blijkbaar zit er dan structureel iets fout...
Je hebt toch ook dierendag niet nodig om je eraan te herinneren dat je je huisdier zo nu en dan eten moet geven...
Deze topic is ook idioot.quote:Op zondag 10 februari 2008 16:55 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Waarom denk je dat mensen die aan valentijnsdag doen die dag 'nodig' hebben? Waarom denk je dat mensen die aan valentijnsdag doen niet op andere dagen aan hun geliefde laten merken dat ze om hen geven?
Wij doen waarschijnlijk wel iets met valentijnsdag, maar we hebben het absoluut niet 'nodig' hoor!Wat een idiote gedachte, alsof mensen aan kerst zouden doen omdat ze het 'nodig' hebben.
quote:Op zondag 10 februari 2008 16:55 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Waarom denk je dat mensen die aan valentijnsdag doen die dag 'nodig' hebben? Waarom denk je dat mensen die aan valentijnsdag doen niet op andere dagen aan hun geliefde laten merken dat ze om hen geven?
Je zegt dus zelf dat je er iets aan doet, omdat je er de rest van het jaar niet aan toekomt.quote:Op zondag 10 februari 2008 16:28 schreef American_Nightmare het volgende:
Misschien wel hierdoor:
[..]
Niets moet natuurlijk. En natuurlijk kun je je partner elke dag van het jaar verrassen maar in werkelijkheid komt het er bijna nooit van. En dan is valentijnsdag toch een leuk moment om even iets leuks te doen.
Waarom denk je dat de verkoop omhoog schiet.quote:Op zondag 10 februari 2008 16:55 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Wij doen waarschijnlijk wel iets met valentijnsdag, maar we hebben het absoluut niet 'nodig' hoor!Wat een idiote gedachte, alsof mensen aan kerst zouden doen omdat ze het 'nodig' hebben.
Ik zie dat nergens staan?quote:Op zondag 10 februari 2008 16:50 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
En ik Amerika merkt iedereen het natuurlijk in z'n portemonnee...een verwrongen wereldbeeld wat sommigen toch hebben
Dat doet de media ja.quote:Op zondag 10 februari 2008 17:02 schreef Batsnek het volgende:
[..]
Waarom denk je dat de verkoop omhoog schiet.
Omdat men van een ander verwacht wat te krijgen, als je niks krijgt wordt het als desinteresse of een gebrek aan liefde gezien. Het feit dat jij anderen die er geen zin in hebben steeds uitmaakt voor gefrustreerde eenlingen bevestigd dat beeld alleen maar. Er is ooit nou eenmaal afgesproken dat het op een bepaalde dag de bedoeling is bloemen en chocola te kopen, dus MOET dat ook gebeuren.
Nee, ik heb een heel leuk lief vriendje waar ik heul verliefd op benquote:Op zondag 10 februari 2008 16:04 schreef American_Nightmare het volgende:
Laat ik vooropstellen dat de meeste valentijnshaters natuurlijk helemaal geen principes hebben, maar simpelweg een hekel aan valentijn hebben omdat ze eraan worden herinnerd dat ze in hun hele leven nog niet 1 persoon zijn tegengekomen die zijn of haar leven met dat van hem- of haarzelf heeft willen delen. Ze zijn dus gewoon jaloers.
Valentijnsdag is een vrienschapsfeest, niet een liefdesfeest.quote:Dan heb je ook nog de valentijnhater die wel een partner heeft. Deze roept dat het een commercieel gebeuren is. Uiteraard een makkelijke oplossing om een sterk staaltje oerhollandse mentaliteit ten toon te spreiden; het geld mag je lekker in je zak houden. En dat je vriend / vriendin daar heel anders over denkt? Boeien! Die vind het ook een commercieel feest!
Je begrijpt hopelijk toch wel dat dit een vergelijking van likmevestje is?quote:Oeh en als het commercieel is, dan is het natuurlijk fout. Zullen we dan ook maar even het volgende afschaffen:
- kerst
- sinterklaas
- pasen
Want? Ben je nou echt zo dom of ben je gewoon stomdronken?quote:- alle concerten
- alle dansevenementen
- restaurants
- bioscopen
Oke, deal. Dan lees jij mijn stukje op valentijnsdagquote:Conclusie; Mensen doe niet zo triest alsof je principes hebt en laat mensen gewoon lekker vieren wat ze willen vieren terwijl je zelf in een hoekje ligt te huilen, maar val anderen niet lastig met je zuurpruimerigheid.
Zo, en wat zal ik nu eens gaan kopen voor m'n vriendinnetje met valentijn...
Nee, Valentijnsdag was een vriendschapsfeest.quote:Op zondag 10 februari 2008 17:10 schreef Arcee het volgende:
Valentijnsdag was toch bedoeld om iemand anoniem de liefde te verklaren?
Dat houdt totaal geen verband met elkaar. Ik bedoel alleen maar dat alle kneuzen die hier roepen valentijnsdag niet nodig te hebben om hun vriendin te verassen, dat waarschijnlijk liever helemaal nooit doen omdat ze het geld liever in hun zak houden.quote:Op zondag 10 februari 2008 17:00 schreef DaMart het volgende:
[..]
[..]
Je zegt dus zelf dat je er iets aan doet, omdat je er de rest van het jaar niet aan toekomt.
Sja met kerst kan ik precies hetzelfde zeggen. De verkopen schieten omhoog en men is teleurgesteld als je niks gekocht hebt. Etc etc.quote:Op zondag 10 februari 2008 17:02 schreef Batsnek het volgende:
[..]
Waarom denk je dat de verkoop omhoog schiet.
Omdat men van een ander verwacht wat te krijgen, als je niks krijgt wordt het als desinteresse of een gebrek aan liefde gezien. Het feit dat jij anderen die er geen zin in hebben steeds uitmaakt voor gefrustreerde eenlingen bevestigd dat beeld alleen maar. Er is ooit nou eenmaal afgesproken dat het op een bepaalde dag de bedoeling is bloemen en chocola te kopen, dus MOET dat ook gebeuren.
Of al die kneuzen roepen dat omdat ze wel degelijk door hebben dat echte liefde en pure romantiek NIETS te maken hebben met geld uitgeven...quote:Op zondag 10 februari 2008 17:39 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Dat houdt totaal geen verband met elkaar. Ik bedoel alleen maar dat alle kneuzen die hier roepen valentijnsdag niet nodig te hebben om hun vriendin te verassen, dat waarschijnlijk liever helemaal nooit doen omdat ze het geld liever in hun zak houden.
en een zebra is een wit paard met zwarte strepen....quote:Op zondag 10 februari 2008 17:42 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Sja met kerst kan ik precies hetzelfde zeggen. De verkopen schieten omhoog en men is teleurgesteld als je niks gekocht hebt. Etc etc.
En waarom is het een vergelijking van niets? Alleen omdat kerst zijn oorsprong vindt in een oude Christelijke traditie?quote:Op zondag 10 februari 2008 17:51 schreef rosaatje het volgende:
[..]
en een zebra is een wit paard met zwarte strepen....
Tis toch een vergelijking van niets....
Wat een onzin zeg! Je kunt ook gewoon niet aan Valentijnsdag doen omdat je de rest van het jaar wel genoeg tijd vrij wilt maken om iets leuks met je vriendin te doen, in plaats van je door je vriendin te laten dwingen om op 14 februari iets te doen waar je de rest van het jaar te beroerd voor lijkt te zijn.quote:Op zondag 10 februari 2008 17:39 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Dat houdt totaal geen verband met elkaar. Ik bedoel alleen maar dat alle kneuzen die hier roepen valentijnsdag niet nodig te hebben om hun vriendin te verassen, dat waarschijnlijk liever helemaal nooit doen omdat ze het geld liever in hun zak houden.
Ik ben geen valentijnshater, maar het mag van mij uit afgeschaft worden, net als vaderdag en moederdag.quote:Op zondag 10 februari 2008 16:04 schreef American_Nightmare het volgende:
Wat lach ik me toch altijd weer suf om die valentijnshaters. Ze doen er niet aan 'vanwege het principe'. Oftewel ze vinden het een commercieel gebeuren.
Toegegeven, ik heb geen vriendin, boehoehoehoe...quote:Op zondag 10 februari 2008 16:04 schreef American_Nightmare het volgende:
Laat ik vooropstellen dat de meeste valentijnshaters natuurlijk helemaal geen principes hebben, maar simpelweg een hekel aan valentijn hebben omdat ze eraan worden herinnerd dat ze in hun hele leven nog niet 1 persoon zijn tegengekomen die zijn of haar leven met dat van hem- of haarzelf heeft willen delen. Ze zijn dus gewoon jaloers.
Het probleem met valentijn is niet dat het commercieel is, het probleem met valentijn is dat het eigenlijk een verplicht iets is.quote:Op zondag 10 februari 2008 16:04 schreef American_Nightmare het volgende:
Oeh en als het commercieel is, dan is het natuurlijk fout. Zullen we dan ook maar even het volgende afschaffen:
- kerst
- sinterklaas
- pasen
- alle concerten
- alle dansevenementen
- restaurants
- bioscopen
Het is allemaal wel leuk, maar commercieel he, dus dan mag het niet.
Mee eens, maar wel zo dat niemand verplicht is om het perse te vieren.quote:Op zondag 10 februari 2008 16:04 schreef American_Nightmare het volgende:
Conclusie; Mensen doe niet zo triest alsof je principes hebt en laat mensen gewoon lekker vieren wat ze willen vieren terwijl je zelf in een hoekje ligt te huilen, maar val anderen niet lastig met je zuurpruimerigheid.
Dus wel voor de druk gezwicht.quote:Op zondag 10 februari 2008 16:04 schreef American_Nightmare het volgende:
Zo, en wat zal ik nu eens gaan kopen voor m'n vriendinnetje met valentijn...
Wen er maar aanquote:Op zondag 10 februari 2008 19:45 schreef Neo-Mullen het volgende:
TS, ik ben het met je eens
Niet dat ik iemand heb komende valentijnsdagmaar ik ben níet de zuurste om het dan meteen te haten omdat toevallig de hele maatschappij gewoon commercieel is geworden.
Mensen die janken op de commercie tegenwoordigwen er maar aan bitches
Wat hij zegt.quote:Op zondag 10 februari 2008 16:09 schreef DaMart het volgende:
Het grote verschil tussen Valentijn en Kerst/Sinterklaas/Pasen is dat Kerst en Pasen voortkomen uit ons katholieke verleden en Sinterklaas ook een ingeburgerde traditie was, ruim voordat de commercie zich ermee kon bemoeien.
Valentijnsdag, moederdag en vaderdag werden pas populair toen de commercie zich er wel mee ging bemoeien, en zouden zonder de commerciële inslag niet kunnen bestaan. Kerst/Sinterklaas en Pasen zouden juist wel zonder de commercie, bouwend op traditie kunnen voortbestaan.
En dan nog, waarom heel schijnheilig precies 1 dag van het jaar laten merken dat iemand bijzonder is? Er zijn dit jaar nog 365 andere dagen waarop je dat ook kan doen.
Dat komt door de commercie wij kopen nooit iets voor elkaar met kerst maar gaan gezellig samen etenquote:Op zondag 10 februari 2008 17:42 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Sja met kerst kan ik precies hetzelfde zeggen. De verkopen schieten omhoog en men is teleurgesteld als je niks gekocht hebt. Etc etc.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |