abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56738477
Ja, okee, maar dat is een andere categorie, namelijk: verstand op nul, alsjeblieft, geef me meer explosies en flauwe grappen over tieten.

Dit is: jezus de tering, wat een briljant ontroerend (komisch) drama. Misschien dat het nog hoger wordt, maar dan moet ik hem herkijken, en daar heb ik nog even geen zin in.
pi_56738497
Ningen no joken I gezien, wow wat een aangrijpende topcinema!
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
  vrijdag 15 februari 2008 @ 08:04:59 #114
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_56741475
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 09:32 schreef HostiMeister het volgende:

[..]

Voor zijn rol of voor zijn soundtrack?
De film krijgt een 6,5, omdat Nick Cave erin opduikt (en anders zou hij een lager cijfer krijgen ). En de soundtrack heb ik (nog) niet beluisterd .

Ik heb gisteren trouwens het boek 'Into the wild' van Jon Krakauer gekocht (het boek waar de verfilming op gebaseerd is dus).
Niet meer actief op Fok!
  vrijdag 15 februari 2008 @ 08:57:30 #115
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_56742024
quote:
Op donderdag 14 februari 2008 22:56 schreef Mainport het volgende:
Nog altijd een punt lager dan Transformers, Seborik.
hou je notities bij van onze waarderingen ?
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  vrijdag 15 februari 2008 @ 10:17:30 #116
67089 Gillingham
The horror...
pi_56743527
quote:
Op vrijdag 15 februari 2008 08:57 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

hou je notities bij van onze waarderingen ?
Ik denk dat mensen geneigd zijn een tien voor een opvallende film redelijk goed en makkelijk te onthouden. Zeker bij een regelmatige poster in dit topic.
What's it going to be then, eh?
  vrijdag 15 februari 2008 @ 10:59:58 #117
67089 Gillingham
The horror...
pi_56744581
L'Enfant (Jean-Pierre & Luc Dardenne, 2005) 8-
Mooi en realistisch aandoend drama gesitueerd ergens in een Waalse stad. Dergelijke drama's komen meestal traag op gang, zo ook deze. Toch is het effect wat uiteindelijk wordt bereikt aanzienlijk. Karakters waar aanvankelijk niet of weinig mee te identificeren valt blijken toch fascinerende karakters. Met een aantal erg goede scenes is de film als geheel trefzeker.

The French Connection (William Friedkin, 1971) 7+
Misdaad-thriller met een fijne sfeer. Hackman en Scheider laten mooi zien wat ze in hun mars hebben. Het zijn rollen die hen op het lijf geschreven zijn. Zoals we allemaal weten zijn achtervolgingen te voet vele malen interessant dan de veel te vaak gebruikte en veel te lange car chases in veel actiefilms. Dit blijkt wederom in deze film, met achtervolgingen die me wél wisten te boeien. Toch greep de film me niet voldoende, waardoor ik het geen geweldige film vind. Toegegeven, ik was erg moe toen ik de film keek en hij begon pas na 00.30.
pi_56744638
Saw 4 en hostel 2
  Moderator vrijdag 15 februari 2008 @ 11:18:38 #119
9859 crew  Karina
Woman
pi_56745057
Aliens vs Predator - Requiem (2007)
Het thema is nu toch echt wel volledig uitgemolken. Ze vechten wat, vermoorden wat mensen, alles in het donker en in de regen, zodat je het lekker goed kunt zien. En op het eind zijn er wat mensen die ontkomen.

Jammer hoor, ik houd wel van goeie SF/Horror, maar dit was niet spannend.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_56745128
The Neverending Story

Oud jeugdsentiment, digitally remastered voor de DVD. Was erg leuk om weer te zien, was alles alweer vergeten. Prachtig verhaal, blijft een klassieke kinderfilm. Tevens geschikt voor de rustige avond

Krijgt een 8+
pi_56746876
I Am Legend (Francis Lawrence, 2007)
Jaren nadat Dr. Alice Krippin een genezing voor kanker lijkt te hebben gevonden, heeft een mysterieus virus de hele wereld in zijn greep. Veel mensen zijn gestorven aan het virus en een ander deel is getransformeerd. In de stad New York leeft enkel nog luitenant en wetenschapper Robert Neville, die druk op zoek is naar een geneesmiddel. Vrij tegenvallende film, die nog overeind weet te blijven door het eerste deel. In dat eerste deel zien we Neville (Will Smith) alleen met zijn hond in New York en dat levert nog een apart sfeertje en mooie beelden op (al hebben we dat al eens eerder gezien). Het tweede deel wordt wat rommelig en Smith kan de film in mijn ogen niet in zijn eentje dragen. Aardige film voor een keertje, niet meer dan dat. 6.5

No Country for Old Men (Ethan & Joel Coen, 2007)
No Country for Old men is een zeer sterke film van de Coen broertjes, die naar alle waarschijnlijkheid binnenkort heel wat oscars in de wacht gaat slepen. Nadat een jager vlakbij de Rio Grande enkele lijken, heroïne en meer dan $2 miljoen aan contant geld ontdekt volgt een spoor van geweld en ravage. Hij komt terecht in een benarde situatie waarin de overlevenden van de verkeerd gelopen drugsdeal jacht op hem maken. Het acteerwerk is bijna perfect, met name Javier Bardem is legendarisch als psycho en doet niet onder voor Hannibal Lector. Ook de overige acteurs leveren prima werk. Voeg daar een sterk script en prachtig camerawerk aan toe en je hebt te maken met een meesterwerkje. Het ontbreken van een soundtrack is overigens zeker geen storende factor, maar draagt bij aan de spanning. Alleen het einde moet ik nog even goed laten bezinken, ik zal de film zeker nog vaker gaan zien en waarschijnlijk zal ik de film dan nog meer kunnen waarderen. Voor nu een 8.3
  vrijdag 15 februari 2008 @ 17:23:14 #122
16701 scanman01
Today's a good day
pi_56753613

Hmmmm, wat zal ik hier eens van zeggen. De film kreeg nogal goede kritieken, dus ik was erg benieuwd. Doordat ik vrij hoge verwachtingen had, viel het misschien allemaal wat tegen. Vooral het tweede deel van de film bevat veel actie, maar dan vooral vuurgevechten. Er worden wat kogels afgevuurd in deze vierde Rambo film. Het is allemaal behoorlijk onpersoonlijk. De eerste blijft verreweg de
beste van de serie.

Cijfer: 6,5
My soul is painted like the wings of butterflies
pi_56753790
300(2007)

Heerlijk macho epos van Zack Snyder geiinspireerd op de strip van Frank miller.
De film draait om de oorlog tussen de Perzen en de Grieken,Maar is geen slaapverwekkende 3 uur durende geschiedenisles a la Alexander,Nee 300 barst van de vette special effects,gespierde torso"s en
vreemde wezens.Fijne bijkomstigheid is de korte speelduur van 90 minuten.
Genoeg is namelijk genoeg.

Cijfer: 7,8
pi_56753903
Gisteren the golden compass eens bekeken... Leuk maar wel een echte kinderfilm!
  Moderator vrijdag 15 februari 2008 @ 18:13:54 #125
9859 crew  Karina
Woman
pi_56754625
The Tattooist
Ik had me er wel wat van voorgesteld, het idee was goed, tatoeage die door demonen wordt "afgemaakt" en dan afgemaakt in de letterlijke EN figuurlijke zin. Maar helaas viel het tegen. Te weinig horror, beetje zwart bloed, dat was alles. Beetje gemiste kans eigenlijk.

Wel leuk als je van tatoeages houdt, er zitten een paar mooie in de film.
niet zo tof doen
  vrijdag 15 februari 2008 @ 19:54:46 #126
67089 Gillingham
The horror...
pi_56756942
quote:
Op vrijdag 15 februari 2008 12:37 schreef Hulkio het volgende:
No Country for Old Men (Ethan & Joel Coen, 2007)
No Country for Old men is een zeer sterke film van de Coen broertjes, die naar alle waarschijnlijkheid binnenkort heel wat oscars in de wacht gaat slepen. Nadat een jager vlakbij de Rio Grande enkele lijken, heroïne en meer dan $2 miljoen aan contant geld ontdekt volgt een spoor van geweld en ravage. Hij komt terecht in een benarde situatie waarin de overlevenden van de verkeerd gelopen drugsdeal jacht op hem maken. Het acteerwerk is bijna perfect, met name Javier Bardem is legendarisch als psycho en doet niet onder voor Hannibal Lector. Ook de overige acteurs leveren prima werk. Voeg daar een sterk script en prachtig camerawerk aan toe en je hebt te maken met een meesterwerkje. Het ontbreken van een soundtrack is overigens zeker geen storende factor, maar draagt bij aan de spanning. Alleen het einde moet ik nog even goed laten bezinken, ik zal de film zeker nog vaker gaan zien en waarschijnlijk zal ik de film dan nog meer kunnen waarderen. Voor nu een 8.3
Hier kan ik me aardig in vinden, zelfs volledig wat betreft het cijfer. Alleen twijfel ik nog over de kwalificatie 'meesterwerkje'.
  vrijdag 15 februari 2008 @ 20:16:29 #127
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_56757474
Gisteren in de sneak:

The Other Boleyn Girl
Natalie Portman en Scarlett Johansson samen in één film. Dat kan toch niet fout gaan, dacht ik vooraf. Niet was minder waar. Damn, wat was dit een teleur stelling.

Om maar met de positieve punten te beginnen: qua vormgeving (kostuums en cinematografie) is erg goed verzorgd, niets op aan te merken.
Het acteerwerk is goed, vooral Portman maakt opnieuw indruk. Waar de film echter totaal tekort schiet is met het scenario. Een overdadig lang en compleet niet interessant verhaal wordt bevolkt met bord kartonnen personages, houterige en platte dialogen. Daarnaast is het ook bijna nooit spannend te noemen en kon het me niet echt boeien wat er met de karakters gebeurde.

The Other Boleyn Girl is een typisch voorbeeldje van style over substance. Zelfs 2 van de mooiste schepsels op deze aardkloot kunnen daar niets aan veranderen.

IMDB Cijfer: 7,6/10
Mijn Cijfer: 5,5/10
pi_56763428
My Best Friend's Birthday (1987)
"Your a** is grass, and I'm the lawnmower!"

De montage is vrij dramatisch, en het geluid is ook slecht te verstaan soms (komt omdat het van een VHS is opgenomen) maar toch was deze film errassend goed!
Er zitten leuke dialogen in, en het gevecht van de hoofdpersonage (of niet echt) is gewoon echt al des Tarantino's.

Jammer dat er alleen maar +-30 minuten van deze film bewaard zijn gebleven.

Verwacht er niet te veel van, want het is nog vrij amateuristisch maar als je een fan van Tarantino bent moet je hem wel echt zien.
6/10

Verder gezien:
Haine, La (1995) 8.5
Nog eens (1982) 6.0
Begint saai. Vooral het laatste gedeelte (vanaf de galg) is interessant en leuk om te zien. Het einde is wel een beetje een tegenvaller.
Volgend jaar in Holysloot (1983) 4.5
Saai, dit idee was leuk in de jaren '20 of '30. Nu lijkt het gewoon een veredelde home-video opname.
A Good Turn Daily (1983) 7.1
Een creatieve film, leuke stijl van echte beelden gemengd met tekeningen van van Dijk.
Mijn eerste film die ik van hem zag was "Ik beweeg, dus ik besta" en ik moet zeggen dat ik zijn stijl wel erg tof vindt.

Met een erg mooi eind shot.
Ningen no joken I (1959) 8.5
pi_56763493
quote:
Op vrijdag 15 februari 2008 20:16 schreef Timo20 het volgende:
Gisteren in de sneak:

The Other Boleyn Girl
Natalie Portman en Scarlett Johansson samen in één film. Dat kan toch niet fout gaan, dacht ik vooraf. Niet was minder waar. Damn, wat was dit een teleur stelling.

Om maar met de positieve punten te beginnen: qua vormgeving (kostuums en cinematografie) is erg goed verzorgd, niets op aan te merken.
Het acteerwerk is goed, vooral Portman maakt opnieuw indruk. Waar de film echter totaal tekort schiet is met het scenario. Een overdadig lang en compleet niet interessant verhaal wordt bevolkt met bord kartonnen personages, houterige en platte dialogen. Daarnaast is het ook bijna nooit spannend te noemen en kon het me niet echt boeien wat er met de karakters gebeurde.

The Other Boleyn Girl is een typisch voorbeeldje van style over substance. Zelfs 2 van de mooiste schepsels op deze aardkloot kunnen daar niets aan veranderen.

IMDB Cijfer: 7,6/10
Mijn Cijfer: 5,5/10
Zonde, mijn 2 favoriete vrouwen ( ) in èèn film en dan is het een matige!

Ik wil hem wel zien, komt hij binnenkort in Nederland uit of duurt dat nog ff (of slaat hij de cinema's over!) ?
pi_56766135
American pie(1999)

Het debuut van de 2 broers Chris en Paul Weitz is een platte high-school komedie over seks .
Dat was mijn eerste gedachte,Maar toen ik de film opzette en bij de eerste scene al een beetje schaterlachte dacht ik ach ja het zal vast wel zoals bij Scary movie zijn,Beginscene is leuk maar daarna kakt het snel in.Maar dat gebeurde niet!
We volgen jim (jason biggs) die met zijn vrienden een afspraak maakt om voor eindejaarsfeest ontmaagd te worden.Dit levert hilarische scenes op(Met als hoogtepunt webcamscene).
Niet alle verhaallijnen worden perfect uitgewerkt en niet elke grap is briljant,Maar de frisse jonge cast verveeld geen moment en erg mooi is dat je mee gaat voelen met de personages,Het zijn geen bordkartonnen stereotype higschoolpersonages,Maar de meeste eer gaat toch uit naar Eugene Levy die de vader van Jim speelt .
100 procent meegevallen

Cijfer: 7,4
  zaterdag 16 februari 2008 @ 10:43:17 #131
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_56766839
quote:
Op zaterdag 16 februari 2008 09:26 schreef joep.t het volgende:
American pie(1999)
nu nog 5 delen te gaan.
  zaterdag 16 februari 2008 @ 12:26:34 #132
52357 Lambiekje
pi_56768483
quote:
Op zaterdag 16 februari 2008 00:19 schreef Roi het volgende:

[..]

Zonde, mijn 2 favoriete vrouwen ( ) in èèn film en dan is het een matige!

Ik wil hem wel zien, komt hij binnenkort in Nederland uit of duurt dat nog ff (of slaat hij de cinema's over!) ?
Natalie Portman en Scarlet Johansson de 2 mooiste vrouwen ?? pfff

imdb main page:
Release Date:28 February 2008 (Netherlands)

Misschien dat je aangemeld moet zijn omdat te kunnen zien. Maar elke film die in onze bioscopen draait en gaat draaien wordt hier aangegeven.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  zaterdag 16 februari 2008 @ 12:28:20 #133
52357 Lambiekje
pi_56768517
quote:
Op zaterdag 16 februari 2008 09:26 schreef joep.t het volgende:
American pie(1999)

Het debuut van de 2 broers Chris en Paul Weitz is een platte high-school komedie over seks .
Dat was mijn eerste gedachte,Maar toen ik de film opzette en bij de eerste scene al een beetje schaterlachte dacht ik ach ja het zal vast wel zoals bij Scary movie zijn,Beginscene is leuk maar daarna kakt het snel in.Maar dat gebeurde niet!
We volgen jim (jason biggs) die met zijn vrienden een afspraak maakt om voor eindejaarsfeest ontmaagd te worden.Dit levert hilarische scenes op(Met als hoogtepunt webcamscene).
Niet alle verhaallijnen worden perfect uitgewerkt en niet elke grap is briljant,Maar de frisse jonge cast verveeld geen moment en erg mooi is dat je mee gaat voelen met de personages,Het zijn geen bordkartonnen stereotype higschoolpersonages,Maar de meeste eer gaat toch uit naar Eugene Levy die de vader van Jim speelt .
100 procent meegevallen

Cijfer: 7,4
Voor het eerst gezien?! onder welke steen kom jy vandaan??!
  zaterdag 16 februari 2008 @ 12:47:35 #134
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_56768839
quote:
Op zaterdag 16 februari 2008 12:28 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Is toch niet zo raar? Kan toch? Ik heb ook nog steeds geen E.T. gezien .
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_56769340
Okay, geen film, maar een serie, maar zo de moeite waard dat ik hem lekker toch hier post

Damages dus, kijk aflvering 1 en je jaagt het hele seizoen er doorheen in no time... rete spannend, slim in elkaar gezet , een mega aanrader als je van 'legal shit light' houdt, that is

oh en Glenn Close , nog steeds the woman you love to hate
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_56769572
quote:
Op zaterdag 16 februari 2008 12:28 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Ik heb American Pie ook nog nooit gezien en dat ben ik ook niet van plan om te gaan doen.
Lijkt me een waardeloze flauwe film.
  zaterdag 16 februari 2008 @ 13:53:05 #137
52357 Lambiekje
pi_56769930
quote:
Op zaterdag 16 februari 2008 12:47 schreef Falco het volgende:

[..]

Is toch niet zo raar? Kan toch? Ik heb ook nog steeds geen E.T. gezien .
Doe dat is heel gauw
  zaterdag 16 februari 2008 @ 13:57:45 #138
52357 Lambiekje
pi_56770012
quote:
Op zaterdag 16 februari 2008 13:32 schreef trebremmit het volgende:

[..]

Ik heb American Pie ook nog nooit gezien en dat ben ik ook niet van plan om te gaan doen.
Lijkt me een waardeloze flauwe film.
inweze vind je het het hele genre dus flauw
pi_56770663
A History of Violence (2005)
Uitermate vervelende film, met relatief weinig inhoud en verhaal. Jammer, maar dit soort films zijn al eerder, en beter gedaan. Het verhaal begint idyllisch, met the perfect American family, maar al snel valt hun droom in duigen als manlief tegen wil en dank zijn verborgen verleden prijsgeeft. De geweldsuitbarstingen zijn goed gefilmd, maar wanneer de aftiteling rolt kom je tot de conclusie dat de film eigenlijk maar weinig om het lijf heeft, ook al beweert Cronenberg anders in de commentary track (die wel aardig is om naar te luisteren). Het einde was ook vrij ongeloofwaardig, hoewel het laatste shot wel weer mooi was. De film deed me eerlijk gezegd een beetje denken aan zo'n woensdagavond RTL4 waargebeurde dramafilm. Acteerwerk was aardig, maar meer ook niet. Viggo doet het goed, maar de enige die er een beetje tussenuit sprong was Ed Harris als mismaakte gangster. Hopelijk is Eastern Promises wat beter. 5/10
  zaterdag 16 februari 2008 @ 15:38:22 #140
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_56771545
Denk dat als je A History of Violence vervelend vond Eastern Promises ook tegen gaat vallen.
  zaterdag 16 februari 2008 @ 16:29:15 #141
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_56772361
quote:
Op zaterdag 16 februari 2008 15:38 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Denk dat als je A History of Violence vervelend vond Eastern Promises ook tegen gaat vallen.
Dat vond ik niet. Vond AHoV ook niet goed maar Eastern Promises vond ik daarentegen geweldig
pi_56772808
quote:
Op zaterdag 16 februari 2008 13:18 schreef milagro het volgende:
Okay, geen film, maar een serie, maar zo de moeite waard dat ik hem lekker toch hier post

Damages dus, kijk aflvering 1 en je jaagt het hele seizoen er doorheen in no time... rete spannend, slim in elkaar gezet , een mega aanrader als je van 'legal shit light' houdt, that is

oh en Glenn Close , nog steeds the woman you love to hate
bekijk je dit met torrent of ..een site? Welke site?
  zaterdag 16 februari 2008 @ 16:58:33 #143
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_56772855
Gisteravond No country for old men nogmaals gezien, dit keer in de bios. Ik merk dat ik in de bios toch een stuk beter oplet dan wanneer ik thuis krijg, want thuis had ik allerlei essentiële dingen gemist, waardoor ik weinig snapte van de film.
Ik vond het einde wel nogal abrupt. Wel een vraagje:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
.
Niet meer actief op Fok!
pi_56772857
16 Blocks:
Krijgt een 7,
Prima film, Eddie (die neger) heeft wel een grappig/vervelende stem !
En Bruce Willis was echt geweldig in deze film

Children Of Men
Krijgt ook een 7
De film begon wat langzaam maar na ongeveer een half uur werd het al veel beter.
Mooie film; Goede acteus.
pi_56772935
Boogeyman 2

Bandbreedte onwaardig!
pi_56773300
quote:
Op zaterdag 16 februari 2008 16:58 schreef Viking84 het volgende:
Gisteravond No country for old men nogmaals gezien, dit keer in de bios. Ik merk dat ik in de bios toch een stuk beter oplet dan wanneer ik thuis krijg, want thuis had ik allerlei essentiële dingen gemist, waardoor ik weinig snapte van de film.
Ik vond het einde wel nogal abrupt. Wel een vraagje:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
.
Als je dat niet hebt gezien heb je echt niet op zitten letten
pi_56774362
No Country for Old Men (2007)
Goede thriller met zeer veel toffe moment. Javier Bardem en Josh Brolin acteren echt uitstekend in de film. Maar wat mij vooral bijblijft is het einde (laatste 10/20 minute), die is zeer onbevredigend.

Goede (en visueel mooie) film, maar niet de hype waard die iedereen er van maakt. En dat komt vooral door dat einde. Want er zitten echt zeer toffe momenten in de film..

7.9/10
pi_56774434
Ik heb net Rise of the Footsoldier gekeken, erg indrukwekkend!! Kwam toevallig net in den Haag ook en groep Hooligans tegen
klik voor de nieuwste dvdrips
http://dutchpirate.blogspot.com/
pi_56775053
Ik kijk heel veel films dus hier een aantal die ik deze week heb gezien

- Hitman
Leuke actie film, meestal als een game omzetten in film is het een teleurstelling niet met Hitman. De film entertaint mensen die de game niet hebben gespeeld en de fans zullen blij zijn dat de film niet afwijkt van de game.
De acteur die 47 speelt heeft het ook meesterlijk gedaan, perfecte casting in deze film.
EINDSCORE: 9

- Sweeney Todd
Meteen als de film begint denk je al meteen dit is een echte Tim Burton film, veel duisternis en mysterie
En met Johnny Depp in de hoofdrol is het zeker geen teleurstelling, die de rol van Sweeney Todd uistekend uitvoert. Het is zeker een film om aan te raden, ook als is het een musical film. Je zou denken omdat er veel gezang in zit dat het saai wordt of dat je op een gegeven moment je oren wilt vol proppen met watten. Maar het tegendeel is waar, juist door dat het een musical film is maakt het een goeie film.
EINDSCORE: 9,5

- In the name of the King
Leuk film om een keer te kijken maar verder niet. Je zou denken met Jason Statham in de hoofdrol dat het een uitmuntende film is, maar helaas. Je hebt wel een soort LOTR gevoel bij de film, door de locaties die zijn gekozen en de minions die er zijn.
EINDSCORE: 7

-Saw IV
Als je de andere film hebt gezien weet je dat er altijd een catch is, dit keer Jigsaw weer terug met z'n truukjes.
En natuurlijk is er weer eens een memorabele begin en een meesterlijk einde waar je versteld van zult staan.
Wat de Saw film zo meesterlijk maakt, is dat er altijd een open einde is omdat er goed over na is gedacht.
Uiteindelijk heeft het maar met een ding te maken, je vind het goed of niet.

http://i5.photobucket.com/albums/y157/deltae5/DamagedOne.jpg
The Darkness Resides Here!!!!!!!!! ;-)
  zaterdag 16 februari 2008 @ 19:08:19 #150
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_56775396
Je bent niet heel zuinig met hoge cijfers, hé.
  zaterdag 16 februari 2008 @ 19:28:34 #151
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_56775787
Saw 4 een 9,5 geven.
Ten percent faster with a sturdier frame
  zaterdag 16 februari 2008 @ 19:37:44 #152
52357 Lambiekje
pi_56776003
quote:
Op zaterdag 16 februari 2008 18:51 schreef Evecreate het volgende:
Ik kijk heel veel films dus hier een aantal die ik deze week heb gezien

- Hitman
Leuke actie film, meestal als een game omzetten in film is het een teleurstelling niet met Hitman. De film entertaint mensen die de game niet hebben gespeeld en de fans zullen blij zijn dat de film niet afwijkt van de game.
De acteur die 47 speelt heeft het ook meesterlijk gedaan, perfecte casting in deze film.
EINDSCORE: 9

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

- Sweeney Todd
Meteen als de film begint denk je al meteen dit is een echte Tim Burton film, veel duisternis en mysterie
En met Johnny Depp in de hoofdrol is het zeker geen teleurstelling, die de rol van Sweeney Todd uistekend uitvoert. Het is zeker een film om aan te raden, ook als is het een musical film. Je zou denken omdat er veel gezang in zit dat het saai wordt of dat je op een gegeven moment je oren wilt vol proppen met watten. Maar het tegendeel is waar, juist door dat het een musical film is maakt het een goeie film.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

- In the name of the King
Leuk film om een keer te kijken maar verder niet. Je zou denken met Jason Statham in de hoofdrol dat het een uitmuntende film is, maar helaas. Je hebt wel een soort LOTR gevoel bij de film, door de locaties die zijn gekozen en de minions die er zijn.
EINDSCORE: 7

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

-Saw IV
Als je de andere film hebt gezien weet je dat er altijd een catch is, dit keer Jigsaw weer terug met z'n truukjes.
En natuurlijk is er weer eens een memorabele begin en een meesterlijk einde waar je versteld van zult staan.
Wat de Saw film zo meesterlijk maakt, is dat er altijd een open einde is omdat er goed over na is gedacht.
Uiteindelijk heeft het maar met een ding te maken, je vind het goed of niet.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Welkom op het forum! ... Lekker hoge cijfers
  zaterdag 16 februari 2008 @ 19:44:35 #153
148015 cwk
It's a Kafka high
pi_56776126
quote:
Op zaterdag 16 februari 2008 19:08 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Je bent niet heel zuinig met hoge cijfers, hé.
Iets met de pot en de ketel.
[Tournament] Het FOK! jaren '90 filmtoernooi editie III
There is a longstanding rumor that in the early drafts of the script, Dr. No turned out to be a monkey.
  Moderator zaterdag 16 februari 2008 @ 20:22:26 #154
9859 crew  Karina
Woman
pi_56777075
quote:
Op zaterdag 16 februari 2008 18:51 schreef Evecreate het volgende:
- Sweeney Todd
Ik had hem opgezet, maar ik kon niet wennen aan dan gezang, dus maar weer afgezet. Ik was in de veronderstelling dat er af en toe een liedje werd gezongen ,maar het was bijna alleen maar zingen.
niet zo tof doen
pi_56777355
Ik kijk heel veel films dus hier eentje die ik deze week heb gezien:

- INLAND EMPIRE
Als je andere Lynch' hebt gezien weet je dat het altijd nergens over gaat, dit keer is er totaal geen touw aan vast te knopen.
En natuurlijk ben je in die drie uur geen snars wijzer geworden.
Wat de Lynch film zo meesterlijk maakt, is dat er altijd mensen zijn die er weer intrappen.
Uiteindelijk heeft het maar met een ding te maken, je respecteert jezelf of niet.
EINDSCORE: 2,2
Graag op anoniem
  zaterdag 16 februari 2008 @ 20:40:16 #156
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_56777599
Wat een arrogantie, Mainport. Alsof mensen, die Inland Empire leuk vonden zich zelf niet respecteren en er "intrappen". Misschien beleven die mensen de film op een heel andere manier.
  zaterdag 16 februari 2008 @ 20:50:58 #157
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_56777867
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  zaterdag 16 februari 2008 @ 23:25:33 #158
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_56782161
quote:
Op zaterdag 16 februari 2008 20:50 schreef SaintOfKillers het volgende:
[ afbeelding ]
Zeg dat wel!

En niemand die erover valt dat een Uwe Boll-film met een zeventje wordt gewaardeerd .
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_56783118
Ik heb net Tears of The sun gekeken.
Prachtige film, heel erg triest verhaal.
Veel spanning en actie en emotie op de plekken waar het hoorde.
Ondanks dat deze film heel erg overkwam als propaganda geef ik het toch een mooie 8!
  zondag 17 februari 2008 @ 03:32:21 #160
66422 dutch-mamma
Silence, Exile, Cunning...
pi_56785486
Ik kreeg vanmiddag (dankzij mijn Engelse vriendin) een geweldig juweel in mijn brievenbus: The Ed Wood Collection!

Ed Wood staat bekend als de slechtste filmmaker van de 20e eeuw, en Tim Burton (daar issie weer) was gefascineerd door hem... dus maakte hij een film over Ed Wood, met in de titelrol Johnny Depp (2e samenwerking). In de film, die simpelweg Ed Wood heet, wordt Wood niet belachelijk gemaakt, integendeel. Burton en Depp zetten hem met veel respect neer, en Martin Landau kreeg een Oscar voor zijn vertolking van Bela Lugosi, de ooit zo gevierde horrorster die door Wood uit de goot werd gehaald...

Okee, ik kreeg dus een dubbel-cd met een aantal originele Wood-films, en als bonus een interview met Depp, Landau, de zoon van Lugosi, Vampira (de echte) en Dolores Fuller, Wood's vriendin.
De films zijn Glen or Glenda, Plan 9 from Outer Space, Bride of the Monster, Jail Bait, Night of the Ghouls en The Violent Years,

Vanavond heb ik Glen or Glenda gezien, een film die in "Ed Wood" al werd toegelicht, het gaat over Wood's travestie-neigingen. De film op zich is pure bagger, werkelijk te erg om te verdragen, maar... een absoluut verplicht nummer als je de film Ed Wood hebt gezien! Landau heeft die Oscar terecht gekregen, en Depp en Sarah Jessica Parker verdienden er ook wel eentje.

Glen or Glenda deed me sterk denken aan die verschrikkelijk foute Amerikaanse propaganda-filmpjes, van halverwege de twintigste eeuw. Ed Wood bedoelde het echt goed en het zal wel uit de grond van zijn hart zijn gekomen, maar de manier waarop hij het aanpakte, is te erg voor woorden.

De film op zich verdient een vette 1.
Maar als je de Burton-film Ed Wood hebt gezien, is het eigenlijk verplichte kost. Net als Plan 9 from Outer Space (kende ik al) en de bonus-interviews. Ook dan kruipen de veters nog uit je schoenen van ellende, maar Burton weet het zo te brengen, dat je sympathie voor Wood krijgt, waardoor ik Glen Or Glenda uiteindelijk toch, vooruit dan maar, een vijfje geef...

(voor de geïnteresseerden: de dvd komt uit de UK en schijnt daar best goedkoop te zijn).

Ed Wood eindigde overigens als alcoholische maker van pornografische filmpjes (mijn god, kan het nog erger dan Glen or Glenda...?).
Never explain; your friends do not need it and your enemies will not believe you anyway. (Elbert Hubbard, US author, 1856 - 1915)
  zondag 17 februari 2008 @ 12:33:58 #161
199566 Dr_g0nz0
Gonzo Journalism
pi_56788616
No country for old men gister gekeken, ik moet zeggen dat het een van de beste film is die ik de laatste tijd heb gezien. Vooral Javier Bardem speelt een heerlijke slechterik.
"You Took Too Much Man, You Took Too Much, Too Much."
pi_56789703
Elizabeth: The Golden Age
Ontzettend goede film, waardig vervolg op deel 1 (Elizabeth). Cate Blanchett is een ontzettend goede actrice en zet de rol van Elizabeth (wederom) erg geloofwaardig neer. 8/10

Earth
Gewoonweg de mooiste (natuur-)documentaire die ik ooit gezien heb. Duidelijk te zien dat ze er veel geld voor uitgetrokken hebben om er iets moois en bijzonders van te maken. 9/10

Deze afbeelding is dan weliswaar van de serie, maar daar is de film ook op gebaseerd.
  zondag 17 februari 2008 @ 14:40:38 #163
52357 Lambiekje
pi_56791140
This is Spinal Tap (1984)
Rockumentary nou fantastisch. Waarom een 8. Vond er geen klap aan. Geweldig om een fictieve rockband te volgen, not!. Slecht is anders maar toch.

Cijfer 6 / imdb 7.9
pi_56791692
Juno gekeken.
Ik heb nou niet echt veel gelachen
Slap verhaal etc.
Ik zou het max een 5,5 geven...Die 8+ op IMDB komt waarschijnlijk alleen maar door promotie

En ook Ocean's Eleven gekeken.
Goede film!
Heb op tv steeds kleine stukjes ervan gezien maar nu eindelijk helemaal bekeken!
Het begin is een beetje geneuzel maar na een half uurtje word het echt goed
een 8!

[ Bericht 32% gewijzigd door Devrim_ op 17-02-2008 15:11:36 ]
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 17 februari 2008 @ 15:07:08 #165
862 Arcee
Look closer
pi_56791727
Bovenste 2 posts geven maar weer eens aan dat filmmeningen 100% persoonlijke beleving zijn.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  zondag 17 februari 2008 @ 15:20:45 #166
16701 scanman01
Today's a good day
pi_56792074
quote:
Op zondag 17 februari 2008 15:05 schreef Devrim_ het volgende:
Juno gekeken.
Slap verhaal etc.
Ik zou het max een 5,5 geven...Die 8+ op IMDB komt waarschijnlijk alleen maar door promotie
En de oscarnominaties zijn natuurlijk ook enkel door promotie.
  zondag 17 februari 2008 @ 15:21:56 #167
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_56792096
De nominaties zijn eerder het resultaat van promotie dan het cijfer op imdb natuurlijk.
  zondag 17 februari 2008 @ 15:50:48 #168
67640 SaintOfKillers
pi_56792790
De studio's bepalen welke van hun eigen films ze gaan pushen (lees: zo vaak en frequent mogelijk in het gezicht van academy-leden wrijven) en bepalen zo ook grotendeels wat genomineerd raakt. Ze kunnen nog net niet bepalen welke 5 het zullen uiteindelijk worden, maar ze zorgen er wel voor dat er eigenlijk maar uit 10/15 films wordt gekozen i.p.v. 300.

Zonder steun van Fox haalt Juno niets binnen. Wat uiteraard ook geldt voor vrijwel alle andere oscarfilms, af en toe is er wel eens een dark horse die het zowaar zonder veel steun haalt, maar dat is Juno zeker niet, ik denk zelfs dat het dit prijzenseizoen de meest geadverteerde film is, in die mate dat het mensen begint te irriteren (aan de andere kant van de oceaan).
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_56792966
Second Name 2002

Als haar vader zelfmoord pleegt besluit Daniella op zoek te gaan naar antwoorden, langzaam maar zeker blijkt haar vader een totaal ander persoon te zijn geweest dan ze altijd gedacht had.
Thriller van de spaanse regiseur Francisco Plaza met o.a Erica Prior.
Verrassend goede film met zeer mooie muziek wat het toch net wat extra's geeft, ook het originele verhaal blijft boeiend tot het einde. 8/10
pi_56793552
No Country for Old Men
7,5
Zeer aardige film al snap ik de overdreven hype voor de verandering weer eens niet
Bardem zet een goede psychopaat neer, maar het is wat mij betreft bij lange na niet zo onvergetelijk als bijvoorbeeld een Lecter uit Silence of the Lambs. Er is verder weinig aan te merken op Brolin en Tommy Lee Jones mag wat mij betreft in elke film als sheriff komen opdagen. Ik vond de film helaas wel als een nachtkaars uitgaan op het einde, beetje jammer.
This is the way the world ends
Not with a bang but a whimper
Mijn reviews
pi_56793640
Strangers on a Train (Alfred Hitchcock, 1951)
De psychopatische Bruno Anthony denkt een deal gemaakt te hebben met de beroemde tennisser Guy Haines, die hij op een trein ontmoet heeft. Bruno wil zijn vader vermoorden, maar weet dat hij gepakt zal worden als hij geen waterdicht alibi heeft. Hij komt op het krankzinnige idee om 'moorden te ruilen' met Guy. Aardig verhaal en ook de uitvoering is zeker niet slecht (dat kan ook bijna niet bij deze regisseur). Toch wist de film me niet echt te boeien, vooral de tenniswedstrijd tegen het einde was te langdradig. Neemt niet weg dat het zeker een aardige film is maar de 8.3 op imdb zie ik er niet in. 7.4

Donnie Brasco (Mike Newell, 1997)
Onder de naam Donnie Brasco maakt FBI-agent Joe Pistone diverse vrienden, en weet hij zich al gauw op te werken in de maffiafamilie van Sonny Black. Het undercoverwerk wordt Pistone echter langzaam teveel. Zijn huwelijk raakt op de klippen, en de maffia denkt dat er een mol aanwezig is. Tweede keer dat ik deze film zie, ditmaal de extended cut die naar mijn mening niet heel veel meerwaarde heeft. De film blijft goed, met name door Depp en Pacino, maar echt heel speciaal is het allemaal ook niet. Dat gaat eigenlijk voor alles op, het verhaal, de acteurs, regie etc. 7.5
pi_56793848
In the Valley of Elah

Mooie film, beetje traag ms voor sommigen, ik hou daar juist wel van.
De (psychische) nasleep voor soldaten van een oorlog, dit gevak Irak. een vader (Tommy Lee Jones, als altijd ) op zoek naar het hoe en waarom van de dood van zijn 'AWOL' zoon.
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_56794192
Ik heb iets tegen Tommy Lee Jones
pi_56794716
Mr Woodcock
John Farley werd vroeger met gym vaak vernederd door de leraar mr. Woodcock. Jaren later blijkt dat Woodcock met zijn moeder aan het daten is. Ik vond het maar een matige film, wat je natuurlijk kunt verwachten bij dit soort titels, waarin weinig echt leuke momenten zaten en continu had ik het idee van "als ie niet binnen een kwartier beter wordt zet ik hem af" Uiteindelijk toch maar helemaal gekeken en het dood de tijd maar meer ook niet.
4,5
pi_56794962
Ben het met je eens Darkzell, eigenlijk jammer want deze rol was perfect voor Billy bob Thorton.
pi_56794974
quote:
Op zondag 17 februari 2008 15:05 schreef Devrim_ het volgende:
Juno gekeken.
Slap verhaal etc.
Vrijdag Juno in de bios gezien en me kostelijk vermaakt. Leuk geacteerd, geinige karakters, buiten de uitgesproken grappen ook wat subtiliteiten en een film met vaart. Het is inderdaad geen 'lachfilm' die je onder de 'humor' moet scharen, maar meer een film waar je ook om moet lachen.

Maar goed, ieder zijn ding.

ps Overigens was de ondertiteling niet altijd even goed, de vertaling liet soms te wensen over en de ondertitels verklapten veel grappen al voor ze uitgesproken waren.

edit:
quote:
Op donderdag 14 februari 2008 12:00 schreef Hulkio het volgende:

Juno (Jason Reitman, 2007)
Juno is een bijdehante tiener die plotseling geconfronteerd wordt met een zwangerschap, als gevolg van seks met een klasgenoot. Met hulp van haar sexy vriendin, Leah, vindt Juno zowaar de ideale ouders voor het kind, een koppel in een buitenwijk die willen adopteren. Zeer geslaagde komedie in de stijl van Little Miss Sunshine, met sterk acteerwerk en zeer scherpe dialogen. Voor mij nu al een van de toppers van dit nog jonge jaar. Verder een mooie soundtrack en leuke bijrollen van onder andere J.K. Simmons en Allison Janney. 8.5
De soundtrack vonden wij ook erg leuk! En de link met Little Miss Sunshine past ook wel.
"how I don't know what I should do with my hands when I talk to you
how you don't know where you should look, so you look at my hands"
  Moderator zondag 17 februari 2008 @ 18:22:30 #177
9859 crew  Karina
Woman
pi_56796141
Shortbus
Film over het (seks-)leven van een aantal jonge mensen in New York. Sextherapeute Sophia, die nog nooit een orgasme heeft gehad en haar man, homo-stel Jamie & Jamie, die in de gaten worden gehouden door hun voyeuristische overbuurman en meesteres Severin.

De Shortbus is een soort van seksclub waar alle hoofdrolspelers elkaar tegenkomen/ontmoeten.

Interessante film, veel seks ook, in het begin dach ik even dat het alleen maar een pornofilm was met een verhaaltje, in een van de beginscenes zie je een van de Jamie's, die zichzelf probeert te pijpen in yoga-houding. Maar zo gaandeweg de film merk je dat er meer verhaal is dan porno.

Ik vond het een goede film.

`
niet zo tof doen
pi_56796778
quote:
Op zondag 17 februari 2008 18:22 schreef Karina het volgende:
Shortbus
Film over het (seks-)leven van een aantal jonge mensen in New York. Sextherapeute Sophia, die nog nooit een orgasme heeft gehad en haar man, homo-stel Jamie & Jamie, die in de gaten worden gehouden door hun voyeuristische overbuurman en meesteres Severin.

De Shortbus is een soort van seksclub waar alle hoofdrolspelers elkaar tegenkomen/ontmoeten.

Interessante film, veel seks ook, in het begin dach ik even dat het alleen maar een pornofilm was met een verhaaltje, in een van de beginscenes zie je een van de Jamie's, die zichzelf probeert te pijpen in yoga-houding. Maar zo gaandeweg de film merk je dat er meer verhaal is dan porno.
[ afbeelding ]
Ik vond het een goede film.

`
Moest je ook zo lachen toen die kerel het Amerikaanse volkslied ging rimmen?
  Moderator zondag 17 februari 2008 @ 19:07:08 #179
9859 crew  Karina
Woman
pi_56797080
quote:
Op zondag 17 februari 2008 18:52 schreef Seborik het volgende:

[..]

Ja
niet zo tof doen
pi_56799137
Lieverd verliefd (2003)

Geslaagde Nederlandse romantische komedie vertelt het verhaal van Anna.
Anna is het helemaal zat met verliefd worden,Zij wordt niet meer verliefd,Zij wordt een gevoelloos sexmonster.Maar -tadatadatada- het loopt anders en Anna wordt verliefd En niet op 1 iemand maar op 2 mannen.De sexy en stoere Chris die ze heeft voor de heerlijke sex en de Lieve en gevoelige Sander voor de goede gesprekken.Deze twee blijken tot overmaat van ramp ook nog eens kamergenoten te zijn!
Je begrijpt het al,Liever verliefd moet het niet hebben van het goede verhaal.
Des te meer van de heerlijke soundtrack,charmante acteurs en leuke vondsten met als leuk terugkerend thema de anybody.

Cijfer: 7,3
pi_56799547
quote:
Op zondag 17 februari 2008 18:52 schreef Seborik het volgende:

[..]

zondag 17 februari 2008 @ 21:03:33 #182
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_56800261
Gone Baby Gone
De gebroeders Affleck . Ben en Casey zorgen beide voor een puike en interessante film. Cijfer: 7,5

Evil Aliens

Een niet zo bijster originele titel natuurlijk en de film zelf is dat ook niet. Een TRU-achtige TV-crew gaat op zoek naar bloeddorstige aliens in Wales en raad eens? Ze worden nog gevonden ook, waarna aldus de hel losbarst. Het heeft wel grappige momenten, wat referenties en her en der nog een vleugje gore. In de eerste vijf minuten wordt bijvoorbeeld een anus geperforeerd met een drilboor. Jammerlijk zijn de special effects van Britse makelij, die zijn toch altijd een stuk minder dan die van Hollywood. Afijn tis geen hoogvlieger, maar het is wel goed door te komen. Cijfer: 6
pi_56800356
rustig weekje qua films, opzich geen slechte dingen gezien

35. Adams æbler (Anders Thomas Jensen, 2005) :: 8.5
36. Alibi (2007) :: 7.0
37. Alles is liefde (Joram Lürsen, 2007) :: 8.0
pi_56800435
Laatst voor de 2e keer Arlington Road geken.

1e keer dat ik hem zag is inmiddels alweer een hele tijd geleden, maar het is/ was een verhaal waarbij ik echt gepakt werd. Normaal gesproken kijk ik een film en dan kan ik er niet echt in betrokken raken, dat was bij deze film gelukkig niet zo. Een prachtig verhaal waarbij een man zijn buren verdenkt van het vormen van een terroristische organisatie. Hij wordt helemaal paranoia en zijn omgeving begint hem voor gek te verklaren. Het einde van de film zou ik nooit vergeten, nooit was ik zo kwaad tijdens een film als nu.

Kortom: Een fantastisch script met fantastische acteurs, vooral Tim Robbins is meesterlijk goed. Een van de beste films die ik ooit heb gezien, misschien wel de beste. Een 9,5
  zondag 17 februari 2008 @ 22:26:27 #185
67640 SaintOfKillers
pi_56802793
The Brothers Solomon
Pfff. Dit was vrij matig. De hoofdrolspelers zijn allemaal vrij sympathieke mensen, daarom wilde ik het allemaal wel leuk vinden, maar helaas, het is allemaal veel te ... te... te pfff. Zelfs Jenna Fischer was totaal nietszeggend in haar bijrolletje .

Kiss Me Deadly
Het woord dat het meeste bij deze film hoort is cliché. Het is film noir met Ralph Meeker in de hoofdrol als Mike Hammer. Er gaat iemand dood, Mike moet het allemaal uitzoeken, hij heeft er geen zin, maar doet het toch, komt een femme fatale tegen, wordt van het kastje naar de muur gestuurd, is op zoek naar iets, maar weet niet echt wat het is, etc... Het verhaal is ook warrig (zoals wel meer noirs), waardoor het ook moeilijker wordt om de aandacht erbij te houden. Hierdoor heeft hij wel een hoge herkijkwaarde, want ik weet nu al niet meer hoe het ook weer in elkaar stak . Een slechte film is 't zeker niet, maar er zijn zoveel leuke noirs dat deze niet echt opvalt.

Junebug
Geen idee waarover het eigenlijk zou moeten gaan, maar ik vond 'm wel leuk . Acteerwerk is erg okay, waarbij Amy Adams het meeste opvalt (terecht oscarnom), zelfs die pipo uit The OC deed het goed. De film is gewoon een doorsnede van het leven in een dertien-in-een-dozijn stadje in het zuiden van de VS. Er zijn nauwelijks plotwendingen, er wordt weinig tot niets uitgelegd, maar ik bleef toch voor het scherm hangen. Indie zoals indie hoort te zijn dus .

Run, Fat Boy, Run
Een vrij matige komedie die af en toe wel leuk wordt door de hoofdrolspelers. Simon Pegg, Hank Azaria en Dylan Moran vind ik gewoon grappige mensen en ze hebben hier allemaal wel een paar goede scenes, ze kunnen niet zeggen dat ze 't niet hebben geprobeerd. Helaas verliezen ze de strijd in het laatste half uur van de film, waarin de laatste fragmentjes Britse humor helemaal verdwijnen en de Amerikaanse feelgoodfactor de film aan flarden scheurt.
  maandag 18 februari 2008 @ 02:25:36 #186
16701 scanman01
Today's a good day
pi_56807201

Mooie film over een stelletje oudere jongeren in een klein stadje, bij elkaar gekomen voor een reunie. In de hoofdrollen oa Matt Dillon, Timothy Hutton, Noah Emmerich, Michael Rapaport, Natalie Portman, Uma Thurman, Anabeth Gish, Lauren Holly en Martha Plimpton. Zeer goed geacteerd en een zeer geloofwaardig verhaal. Mooi.

Cijfer: 8,0
pi_56807820
The Hunting party

Goede film over 2 oorlogsreporters, Richard Gere (die een keer geen romantische womaniser speelt) en Terence howard. Speelt zich af in Servie/bosnie eind vorige eeuw. Gere krijg een inzinking wegens al het oorlogsleed op live tv en verlies dan zijn baan.
Na 5 jaar elkaar uit het oog te zijn verloren komen ze elkaar bij een 'lustrum viering' weer tegen in de balkan. Gaan op zoek naar een gezochte oorlogsmisdadiger voor een interview. Verhaal is niet orgineel, wel solide en goed geacteerd door de hoofdrol spelers.
Jammer van het wel erg moralistische einde

Cijfer: 7.5
Ja, schrok je toch even he!
pi_56808409
Gisteravond Epic Movie.

Krijgt een -2 voor slechtste film die ik in jaren gezien heb
Maar wel erg veel momenten
pi_56808496
No Country for Old Men
Met een zeer hoge verwachting heb ik deze film bekeken. Hij kreeg op IMDB.com een gemiddelde 8,6 van 57.500 mensen. Ik vond de film goed tot sterk, echter door het einde kan ik deze film niet meer dan een 7.0 geven. Omdat het een "broers Coen" film was, wordt er als snel een hoog punt aan gekoppeld. Ik noem het maar een beetje het "Tarantino-syndroom".
to say of what is that it is not, or of what is not that it is, is false, while to say of what is that it is, or of what is not that it is not, is true
  maandag 18 februari 2008 @ 10:22:04 #190
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_56809655
The King of Kong

Documentaire over de verborgen wereld van Arcade Games. Een man verliest z'n baan en besluit om richting aan zijn leven te geven door te proberen het Donkey Kong wereldrecord te breken. De huidige wereldrecordhouder, en het groepje nerds dat rond hem heen is gevormd, doen alles om zijn pogingen te verstoren. Op momenten vraag je je af of dit allemaal echt gebeurd is, omdat het lijkt op een slechte Amerikaanse sportfilm, inclusief de eenzame held, de vijandige gevestigde orde en psychologische spelletjes. Van begin tot eind fascinerende documentaire. Aanrader!
pi_56810486
Turkse Video & Sostenu'to gezien, jezus wat zuigt de Nederlandse film toch
pi_56810538
The Kingdom

FBI-team uit de US wordt naar Saudi-Arabie gestuurd om een massa-moord te onderzoeken in een amerikaanse woonwijk.
Best spannend, goeie actie-scenes, heb me onverwacht prima vermaakt.

7.5/10

Sunshine

De zon is bijna op en daarom wordt er een ruimteschip met bom richting de zon gestuurd om ‘m opnieuw aan te wakkeren.

Dacht dat het een thriller in space was a la Aliens en Event Horizon, maar ik heb geen spannend moment gezien, en die gemuteerde (?) kapitein van het eerdere schip dat was gestuurd sloeg echt nergens op, of ik heb iets gemist.

Had meer verwacht van deze film.

4/10
Let's drop some acid and go to a titty bar.
  maandag 18 februari 2008 @ 11:15:27 #193
52357 Lambiekje
pi_56810641
Lars and the Real girl (2007)
Sneue gozer(Ryan Rosling) besteld via internet een realdoll. Hij behandelt haar als een echt persoon om dat hij denkt dat ze echt is. Om hem niet te kwetsen doet de gehele community mee.

Omschrijving van de film klinkt banaal en belachelijk. Maar niets is minderr waar. Het is een ingetogen en moving film.

cijfer 7.5 / imdb 8.1
SPOILER

[ Bericht 0% gewijzigd door Lambiekje op 18-02-2008 11:31:08 ]
  maandag 18 februari 2008 @ 11:18:57 #194
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_56810700
quote:
Op maandag 18 februari 2008 11:07 schreef Roi het volgende:
Turkse Video & Sostenu'to gezien, jezus wat zuigt de Nederlandse film toch
Het hangt er natuurlijk vanaf waar je naar kijkt..... Waarom kijk je die 2 uberhaupt.....?
pi_56812405
Cube 1997

Zes volkomen vreemden ontwaken in een in een doolhof wat een kubus blijkt te zijn.
Deze kubus is niet zonder gevaar want in sommige kamers blijken vallen te zitten.
Spannende, originele film het wordt nooit helemaal duidelijk waarom ze er zitten maar dat alleen al maakt dat je meer meevoelt met de personages.
Voor een low budget film vind ik het een zeer goede film, er staat horror op de dvd maar dat viel gelukkig wel mee het is meer een sci fi thriller. 8/10

maandag 18 februari 2008 @ 12:50:58 #196
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_56812558
quote:
Op maandag 18 februari 2008 11:10 schreef PBateman1978 het volgende:

Sunshine

De zon is bijna op en daarom wordt er een ruimteschip met bom richting de zon gestuurd om ‘m opnieuw aan te wakkeren.

Dacht dat het een thriller in space was a la Aliens en Event Horizon, maar ik heb geen spannend moment gezien, en die gemuteerde (?) kapitein van het eerdere schip dat was gestuurd sloeg echt nergens op, of ik heb iets gemist.

Had meer verwacht van deze film.

4/10
Ik vond het wel een sterke film, goede ondertoon. Maar qua actie weinig spannend, je moet het meer van de psychologie op dat schip hebben. Dat maakt het een goede film. Voor mij een 7.

over die kapitein
SPOILER
pi_56812694
quote:
Op maandag 18 februari 2008 12:50 schreef Prosac het volgende:

[..]

Ik vond het wel een sterke film, goede ondertoon. Maar qua actie weinig spannend, je moet het meer van de psychologie op dat schip hebben. Dat maakt het een goede film. Voor mij een 7.

over die kapitein
SPOILER
Mja ik weet het niet hoor, in Alien bv. daar voelde je de onderlinge spanning tussen de bemanningsleden heel erg goed, dat vond ik een top pyschologische thriller in space, maar bij Sunshine vond ik dus dat het allemaal wel meeviel met de spanning onderling.
Let's drop some acid and go to a titty bar.
  maandag 18 februari 2008 @ 13:18:53 #198
16701 scanman01
Today's a good day
pi_56813029

Deze best wel verrassende film vertelt vier verhalen. Het is gebaseerd op een eeuwenoud Chinees gezegde, dat het leven opdeelt in vier emotionele hoekstenen: geluk, genot, verdriet en liefde. Het spreekwoord ziet deze emoties niet als geïsoleerd, maar tesamen vormen zij het menselijke wezen. Elk van de vier hoofdpersonen in dit verhaal is gebaseerd op één van deze emoties. En net als in het spreekwoord zijn ook hun wegen onlosmakelijk aan elkaar veronden.
De rode draad in de film is de keiharde mafiabaas Andy Garcia. Hij speelt een rol in alle vier verhalen. Brendan Fraser is zijn rechterhand. Sarah Michelle Gellar speelt een zeer goede rol als aankomende ster die in de handen van Garcia valt. Het einde is verrassend en tilt de film naar een hoger level. De film heeft tot nu toe, na 1700 stemmen, een IMDB cijfer van 8,6.

Cijfer: 8,0
  maandag 18 februari 2008 @ 13:28:50 #199
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_56813252
Toen ik de trailer zag was ik wel geinteresseerd in The Air I Breathe, maar vooral bang dat de symboliek wel heel erg overdadig is. Ligt het er niet te dik bovenop?
  maandag 18 februari 2008 @ 13:32:12 #200
67640 SaintOfKillers
pi_56813323
10% op RottenTomatoes en cwk vond 'm vreselijk. Lijkt me Crash in het kwadraat.
  maandag 18 februari 2008 @ 13:36:18 #201
16701 scanman01
Today's a good day
pi_56813417
quote:
Op maandag 18 februari 2008 13:28 schreef JelleS het volgende:
Toen ik de trailer zag was ik wel geinteresseerd in The Air I Breathe, maar vooral bang dat de symboliek wel heel erg overdadig is. Ligt het er niet te dik bovenop?
Ik heb wat moeite met de tijdslijn. Of het allemaal wel klopt enzo. Ik zit er nu nog over na te denken.

De trailer verraadt wel een beetje veel trouwens Ik had de trailer gelukkig niet gezien vantevoren.
  Moderator maandag 18 februari 2008 @ 13:55:37 #202
9859 crew  Karina
Woman
pi_56813907
quote:
Op maandag 18 februari 2008 10:22 schreef Hephaistos. het volgende:
The King of Kong

Documentaire over de verborgen wereld van Arcade Games. Een man verliest z'n baan en besluit om richting aan zijn leven te geven door te proberen het Donkey Kong wereldrecord te breken. De huidige wereldrecordhouder, en het groepje nerds dat rond hem heen is gevormd, doen alles om zijn pogingen te verstoren. Op momenten vraag je je af of dit allemaal echt gebeurd is, omdat het lijkt op een slechte Amerikaanse sportfilm, inclusief de eenzame held, de vijandige gevestigde orde en psychologische spelletjes. Van begin tot eind fascinerende documentaire. Aanrader!
Ik heb hem ook gekeken een tijdje geleden, zeker een aanrader. De website met records bestaat ook nog, ik weet alleen de url niet meer.
niet zo tof doen
  maandag 18 februari 2008 @ 13:59:45 #203
67640 SaintOfKillers
pi_56813999
pi_56815191
Drukqs gebruik wordt zo geromantiseerd
last.fm
  maandag 18 februari 2008 @ 15:01:19 #205
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_56815246
quote:
Op maandag 18 februari 2008 14:58 schreef Appeltaarten het volgende:
[ afbeelding ]
En, wat vond je ervan?
pi_56815400
quote:
Op maandag 18 februari 2008 15:01 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

En, wat vond je ervan?
Had de film al een hele tijd niet gezien en het is een top film
Drukqs gebruik wordt zo geromantiseerd
last.fm
pi_56816594
[b]The passion of the Christ[b] (2004)

Ik was ziek toen ik begon met het kijken van deze uiterst heftige film en je kunt je mischien voorstellen dat ik niet gelijk beter werd van doorgespijkerde handen,martelgangen en kruizigingen.
Het verhaal van Christus wordt op uiterst gewelddadige wijze verteld door Mel Gibson.
En met het geweld zit ik toch wel een beetje.
Ik kon het wel hebben,Maar als het zo realistisch moest doe dan ook geen vaag bijlijntje met de duivel en meer dan dat soort dingen.Dat was het punt dat Gibson zichzelf voorbijschoot.
Er blijven natuurlijk genoeg goede en indrukwekkende scenes in,Maar iets meer integriteit had goed gedaan.

Cijfer: 6,9
  maandag 18 februari 2008 @ 16:48:02 #208
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_56817468
quote:

Echt zo gemeen van Billy
  Moderator maandag 18 februari 2008 @ 16:53:17 #209
9859 crew  Karina
Woman
pi_56817586
quote:
Op maandag 18 februari 2008 16:48 schreef Falco het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Echt zo gemeen van Billy
Inderdaad ja, maar ook zo zielig die mensen, als je ziet wat er nog meer op zijn lijstje van records staat, die man doet echt niets anders.
niet zo tof doen
  maandag 18 februari 2008 @ 17:03:10 #210
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_56817747
March of the Penguins: Hij lag al een tijdje hier klaar en ik zag er ook al een tijdje tegen op om 'm te gaan kijken, maar hij was uiteindelijk stiekem toch heel erg leuk. Pakkende docu over erg vertederende en grappige beestjes. Zat goed in elkaar, lekker en gespaard commentaar van Freeman (ik weiger naar Urbanus te luisteren) en eigenlijk best aangrijpend. Ja, sterke film. 8-.

Sweeney Todd: The Demon Barber of Fleet Street: Ja, ook beter dan ik had verwacht. Een soort combinatie van Ed Scissorhands, From Hell, Sleepy Hollow en Moulin Rouge! . Ik was al redelijk snel gewend aan de zang en vond overigens iedereen prima kunnen zingen. Lekker verhaal en prima eind. Ja, fijn. 7,5.
  maandag 18 februari 2008 @ 17:23:50 #211
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_56818150
quote:
Op maandag 18 februari 2008 16:48 schreef Falco het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Echt zo gemeen van Billy
quote:
Mitchell ultimately surpassed Wiebe's score again after the film was completed with a reported score of 1,050,200. However, Mitchell's previous two scores are hotly contested by most gamers as fabricated due to the biases of referees at Twin Galaxies toward Mitchell. One referee at Twin Fantasies (Robert Mruzak) resigned as his on-going concerns about Twin Galaxies' bias were ignored. Mitchell has never been seen in public to score above his 1982 high score.
Die nerd met z'n honderden videotapes die hij moest beoordelen is dus uiteindelijk opgestapt uit onvrede met de partijdigheid van de organisatie. Dat is dan wel weer lief
pi_56818634
Ocean's Thirteen gekeken.
Ik vond het niet zo goed als Ocean's Eleven maar wel klein beetje beter dan Ocean's Twelve.
Het was erg veel gepraat en pas na een uur ongeveer kwam er wat meer actie in de film.
Ik geef het een 6,9
  maandag 18 februari 2008 @ 18:18:43 #213
16701 scanman01
Today's a good day
pi_56819109

Allemachtig... Slaughtered (2008) is echt het slechtste wat ik ooit heb gezien. De film gaat over een webmaster die meiden kidnapt en vermoordt om op zijn snuff-site te kunnen zetten. Later in de film komen zijn slachtoffers terug om wraak te nemen.
Heel veel topless scenes en het geheel lijkt te zijn gefilmd door een 10 jarige. De vrouwelijke hoofdrolspelers spelen volgens mij gewoonlijk in pornofilms en hebben met deze film een 'horror-uitstapje' gemaakt.

Cijfer: 2,0
pi_56821759
Nou als je naar de lijst van films kijkt waar het 'victim' in speelt: http://www.imdb.com/name/nm1945669/
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
  maandag 18 februari 2008 @ 20:08:45 #215
16701 scanman01
Today's a good day
pi_56821895
quote:
Op maandag 18 februari 2008 20:03 schreef HostiMeister het volgende:
Nou als je naar de lijst van films kijkt waar het 'victim' in speelt: http://www.imdb.com/name/nm1945669/
Dat is dus wel duidelijk ja.
  dinsdag 19 februari 2008 @ 09:15:37 #216
52357 Lambiekje
pi_56831081
Bruidsvlucht (2008)
Vlak na de oorlog gingen er een hoop naar Nieuw Zeeland emigreren en daar het geluk op zoeken. Er was een speciale bruidsvlucht van de KLM. Het is een drama tussen een stel vrienden die elkaar in dat vliegtuig hebben ontmoet en daar in NZ een bestaan op bouwen. Aan de hand van de dood van Frank( Rutger Hauer) wordt er terug geblikt op die tijd. Waldemar speelt de jonge Frank die een wijngaard begint., die ook op die vlucht zat.

Om eerlijk te zijn vind ik het een degelijk drama. En Waldemar is zeg maar de Rutger van nu. Locaties en landschappen zijn erg mooi.

Het was overigens een (gratis) screening. En niet alle scenes waren af. Er was bv nog een bluescreen bij de raampjes in het vliegtuig en er was nog een ontbrekende actiescene en de aftiteling was er niet. Naderhand moesten we nog een vragenlijst invullen. Het was in De Munt. Wel grappig omdat eens meetemaken. De zaal was echt afgeladen vol. Ben benieuwd wat ze weglaten en dergelijke want de film duurt bijna 140 minuten. Niet dat het traag is .. maar ik neem aan dat ze z'n screening doen om te kijken wat wegstreept kan worden. Volgens de mondelinge inleiding gaat de film pas ergens in november draaien...

cijfer 7.5
  dinsdag 19 februari 2008 @ 09:24:13 #217
52357 Lambiekje
pi_56831168
quote:
Op maandag 18 februari 2008 16:10 schreef joep.t het volgende:
[b]The passion of the Christ[b] (2004)

Ik was ziek toen ik begon met het kijken van deze uiterst heftige film en je kunt je mischien voorstellen dat ik niet gelijk beter werd van doorgespijkerde handen,martelgangen en kruizigingen.
Het verhaal van Christus wordt op uiterst gewelddadige wijze verteld door Mel Gibson.
En met het geweld zit ik toch wel een beetje.
Ik kon het wel hebben,Maar als het zo realistisch moest doe dan ook geen vaag bijlijntje met de duivel en meer dan dat soort dingen.Dat was het punt dat Gibson zichzelf voorbijschoot.
Er blijven natuurlijk genoeg goede en indrukwekkende scenes in,Maar iets meer integriteit had goed gedaan.

Cijfer: 6,9
Ik kan niet begrijpen dat daar 'ons' geloof op berust wat een waanzin
pi_56831541
quote:
Op dinsdag 19 februari 2008 09:24 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Ik kan niet begrijpen dat daar 'ons' geloof op berust wat een waanzin
Praat voor jezelf ja
Ik vond die film zo afgrijselijk slecht, zoals ze in south park ook zeiden, een twee uur lang durende snuff film. Echt heel matig.
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
  dinsdag 19 februari 2008 @ 09:52:31 #219
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_56831545
Reservation Road Rommel. Wel een leuk uitgangspunt, maar het script is echt om te huilen. Mark Ruffalo is de enige die er nog iets van weet te maken. Jennifer Connely stelde niets voor en Joaquin Phoenix was werkelijk lachwekkend. En what the hell moet hij met die baard? Oké, nu zie je die belachelijke lip niet, maar nu heb je een emotioneel wrak dat iedere dag minstens een uur voor de spiegel staat om zijn baardlijn (?) perfect bij te houden. Het enige dat tijdens de film positief opviel, naast Mark Ruffalo, was de score. Maar die ben ik eigenlijk ook alweer vergeten. En dat is eigenlijk ook zo voor de rest van de film; dit is iedereen over twee maanden weer vergeten. Ik snap echt niet waarom iemand een film als deze zou willen maken.

We dachten gaan naar de sneak, misschien krijgen we THERE WILL BE BLOOD, maar helaas.

Vanavond lekker naar Fanfare in de bios.
pi_56836822
Mimi wo sumaseba (Yoshifumi Kondo, 1995)
Mimi wo sumaseba, ook wel Whisper of the Heart, is wederom een zeer geslaagde Ghibli al is het zeker niet de sterkste. Een film met een boodschap zonder dat het irritant wordt, dit in tegenstelling tot veel van de huidige Amerikaanse animatie films. Het verhaal komt wel wat traag op gang, maar het laatste deel weet zeker te onderhouden. Wederom ook prachtige animatie, alleen de soundtrack viel wat tegen. 7.6
  dinsdag 19 februari 2008 @ 14:46:15 #221
16701 scanman01
Today's a good day
pi_56837325

Erg veel leuke lesbische films zijn er eigenlijk niet. 'Fucking Amal' was wél goed en ook deze 'Better than chocolate' is zeer de moeite waard. Karyn Dwyer en Christina Cox spelen de hoofdrollen. Wendy Crewson (die ik vooral ken van '24') heeft een hilarische rol als de moeder van Karyn. Het verhaal begint als 19-jarige Maggie (Dwyer) een verhouding krijgt met kunstenares Kim (Cox) en haar moeder samen met haar broer bij haar komen wonen. Broer en moeder weten niets van Maggie's sexuele voorkeur en Maggie zelf is er nog niet helemaal klaar voor om uit de kast te komen. Dan heb ik het nog niet eens over Maggie's niet alledaagse vrienden gehad, die ook een belangrijke rol spelen. Verder viel me een leuk lied op ergens middenin de film over Julie Christie (ik neem aan dat ze de actrice bedoelen die dit jaar grote kans loopt een oscar te winnen).

Cijfer: 7,5
  dinsdag 19 februari 2008 @ 15:59:24 #222
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_56838785
Zitten er tieten in?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')