Omdat ik neutraal 'moet' zijn. Ik ga in de campagne aan het werk voor de Democratic National Committee (lees: de landelijke Democratische partij) op het hoofdkantoor in Washington DC. Zolang nog niet bekend is wie de Democratische genomineerde wordt, spreekt de DNC natuurlijk geen steun uit. Maar ik neig persoonlijk steeds meer naar Barack Obama. Daar heb ik toch een beter gevoel bij, ook al was het leuk om deze week Bill en Hillary te ontmoeten.quote:Op vrijdag 8 februari 2008 15:15 schreef Montov het volgende:
Darktower, ik begrijp dat jij betrokken bent bij de Democratische campagne, maar wat doen die precies? Waarom heb je niet voor 1 van de kandidaten gekozen?
Ik ben Amerikaanquote:Op vrijdag 8 februari 2008 09:09 schreef Klopkoek het volgende:
Voor jou zou McCain de beste keus zijn denk ik. Onder die twee anderen gaan op zeker de belastingen omhoog. En jij als niet-Amerikaan kunt minder aanspraak doen op diensten van de staat. 1+1=2.
Hij is 72 op de dag van de verkiezing, en wordt 73 in zijn eerste jaar als President. Hij is 76 als hij weer voor een verkiezing staat.quote:Op vrijdag 8 februari 2008 09:49 schreef Hertog_Martin het volgende:
McCain is 71 en wordt 72
Ow dat wist ik niet. Ik dacht altijd dat het hebben van een Amerikaans paspoort nog niet betekent dat je op alles aanspraak mag maken.quote:Op vrijdag 8 februari 2008 16:01 schreef maartena het volgende:
[..]
Ik ben Amerikaan(dubbel paspoort) - Anders mocht ik ook niet stemmen natuurlijk.
Overigens heeft iedereen die 10 jaar werkt en betaald aan Social Security daar ook recht op daarna, of je nou Amerikaan bent of niet.
Waarom ben je in Amerika gaan wonen? Vanuit je werk? Wordt je dan gerekruteerd of heb je zelf specifiek lopen zoeken?quote:Voor iedereen die alleen naar de eigen portemonee kijkt is McCain inderdaad beter. Er zijn gelukkig ook mensen die wat verder kijken, en zien wat beter is voor het land. Overigens val ik onder de inkomensgrens die Barack wil gaan belasten.
Ironisch genoeg krijgt Barack Obama met name onder de hoge inkomens veel meer steun dan uit de lage.
Sorry maar dat gezever in de media over ervaring vind ik een beetje onzin. In Europa zijn zat 40ers president, bondskanselier of premier (eerste minister) geworden. Soms zelfs zonder weinig politieke ervaring (Angela Merkel is daar een bekend voorbeeld van).quote:Op vrijdag 8 februari 2008 16:09 schreef maartena het volgende:
[..]
Hij is 72 op de dag van de verkiezing, en wordt 73 in zijn eerste jaar als President. Hij is 76 als hij weer voor een verkiezing staat.
Hoe dan ook: Bejaarde!
Een presidentskandidaat moet eigenlijk zo rond de 50 a 55 zijn. Jong genoeg voor 4 of 8 jaar KEIhard werken (want dat is de baan wel), oud genoeg voor veel ervaring.
Barack is met zijn 47 nog net aan de jonge kant, maar nog niet zo jong als Kennedy die op zijn 43e President werd.
McCain is een bejaarde zak aardappelen met meer status-quo en geen verandering van de Bush doctrine.
Obama sprak twee weken geleden over wat hij zoekt in zijn VP: iemand met veel militaire ervaring.quote:Op vrijdag 8 februari 2008 15:41 schreef Hertog_Martin het volgende:
Maar jij wilt dus Obama en Clinton als President en Vice-President of andersom? Lijkt me onmogelijk, geen van tweeën zal een rol in de schaduw nemen als ze beiden even populair zijn.
En over welk hekje ben je gestapt dan
Ik zou Newt Gingrich wel graag als VP zien, maar ik vraag me af of hij met die flapdrol van een McCain wil samenwerken.quote:Op vrijdag 8 februari 2008 20:38 schreef darktower het volgende:
Overigens is een John McCain-Condoleeza Rice ticket heel goed mogelijk bij de Republikeinen.
En Obama-Mugabe bij de Democraten.quote:Op vrijdag 8 februari 2008 20:38 schreef darktower het volgende:
Overigens is een John McCain-Condoleeza Rice ticket heel goed mogelijk bij de Republikeinen.
Romney was een flapdrol, de so-called mr fiscal conservative, met z'n multi miljoenen prive investering en daarbovenop alsnog in de top drie in het aannemen van geld van lobbyisten en pacs. Dat alles zonder enig resultaat voor zijn investering. En de miljoenen van Rush Limbaugh zijn 'm naar zijn kop gestegen, die gek heeft meer gemeen met Bill Clinton. Beiden wisten de draft te ontlopen en vertellen de afgelopen maanden fairy tails.quote:Op vrijdag 8 februari 2008 20:48 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Ik zou Newt Gingrich wel graag als VP zien, maar ik vraag me af of hij met die flapdrol van een McCain wil samenwerken.
Konden we maar zeggen dat Bill Clinton geen superdelegate meer wasquote:Op vrijdag 8 februari 2008 22:16 schreef Montov het volgende:
Lieberman is geen superdelegate meer vanwege zijn geflirt met McCain: http://blogs.courant.com/(...)lieberman-no-lo.html
valt me op dat iedereen op internet voor obama is over het algemeen celebs steunen hem vooral en ook veel invloedrijke democraten/republikeinen, als je het zo ziet waarom is hillary in godsnaam nog niet weggevaagd het zijn volgens mij de latino's asians en vrouwen die de need for change verziekenquote:Op vrijdag 8 februari 2008 23:43 schreef Diebold het volgende:
update 2 feb 2008
Republikein Susan Eisenhower, kleindochter van president Eisenhower, endorses Obama:
"Mijn grootvader won het presidentschap met de onmisbare hulp van een "Democrats for Eisenhower" movement. Ik ben er van overtuigd dat Barack Obama de enige kandidaat is vandaag die gewone Amerikanen kan aanmoedigen recht op te staan; hij is de man die onze nationale wonden kan helen en zowel kan inspireren als nastreven van daadwerkelijke samenwerking tussen de partijen".
Bijna niemand wist een jaar geleden wie Obama was. Zelf volgen we hem extra close sinds zijn speech tijdens de conventie in 2004. "De VS is geen verzameling van Rode Staten en Blauwe Staten. Ik wil President worden van de Verenigde Staten van Amerika." Makkelijk is het niet tegen een voormalige president en first lady, en hun power machine en hun vrienden in de corporate media.quote:Op vrijdag 8 februari 2008 20:07 schreef darktower het volgende:
Webb lijkt me kansloos. Niemand weet wie dat is.
Bij Clinton is de verwachting nog steeds dat ze Richardson kiest, bij Obama ligt het nog open.
Maar ik wil gewoon een Obama-Clinton ticket, met het American Dream Team Obama-Bill-Hillary-Ted-Oprah-etc on the road. DAT is pas onverslaanbaar.
Lijkt me niet, de Republikeinen zetten niemand uit de Bush-administratie op het ticket...quote:Op vrijdag 8 februari 2008 20:38 schreef darktower het volgende:
Newt Gingrich.... dat is een eng Christelijk mannetje. Wat zie je in hem als running mate?quote:Op vrijdag 8 februari 2008 20:48 schreef Lyrebird het volgende:
Ik zou Newt Gingrich wel graag als VP zien, maar ik vraag me af of hij met die flapdrol van een McCain wil samenwerken.
Als Clinton straks de nominatie zou winnen, dan stem ik toch liever op haar dan die oude zak aardappelen van een McCain.quote:Op zaterdag 9 februari 2008 03:43 schreef Diebold het volgende:
Een stem voor Clinton, president of vice president, is een stem voor Bush.
quote:Op vrijdag 8 februari 2008 20:38 schreef darktower het volgende:
Huckabee is volgens mij een beetje een middenweg tussen de oude generatie evangelisten (70ers zoals Dobson en Buchanan) en de nieuwe generatie (de 40ers en 50ers, die wat 'linkser' zijn). Die nieuwe generatie schijnt bijv. erg op armoede in de wereld gefocust te zijn. Huckabee hoor je daar wel een beetje over maar een echt campagnethema is het niet dacht ik.quote:Op zaterdag 9 februari 2008 09:03 schreef maartena het volgende:
[..]
Newt Gingrich.... dat is een eng Christelijk mannetje. Wat zie je in hem als running mate?
McCain is een man van 72. En sorry, maar als je een enorm stressverhogende baan als president aan gaat nemen op die leeftijd, dan moet je iemand naast je hebben die ook daadwerkelijk president kan worden.
En ik zie Newt Gingrich daar niet als ideal republikeinse kandidaat voor. McCain moet iemand kiezen die jonger is, en ook daadwerkelijk het presidentsschap kan opnemen. Huckabee is bijvoorbeeld geen verkeerde keus, als je iemand zoekt met een goede gezondheid, de stemmen kan trekken bij de christelijke kant van de partije, maar niet een oude garde Christen fanatiekeling is zoals Newt Gingrich dat is.
Newt Gingrich heeft tijdens zijn positie als Speaker of the House een buitenechtelijke affair gehad. NA dat hij de grootste vechter was in de Senaat om Clinton impeached te krijgen.... dat soort schandaaltjes maken hem een kandidaat waar McCain denk ik niets mee te maken wil hebben.
Op recente foto's valt het toch wel mee. Ze is aardig opgedroogd.quote:Op zaterdag 9 februari 2008 12:23 schreef SpaRood het volgende:
Die Chelsey Clinton is echt een gruwelijk lelijk wijf...ik snap niet waarom Hillary haar laat meedoen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |