abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 8 februari 2008 @ 15:21:54 #91
20979 darktower
www.twitter.com/locuta
pi_56603819
quote:
Op vrijdag 8 februari 2008 15:15 schreef Montov het volgende:
Darktower, ik begrijp dat jij betrokken bent bij de Democratische campagne, maar wat doen die precies? Waarom heb je niet voor 1 van de kandidaten gekozen?
Omdat ik neutraal 'moet' zijn. Ik ga in de campagne aan het werk voor de Democratic National Committee (lees: de landelijke Democratische partij) op het hoofdkantoor in Washington DC. Zolang nog niet bekend is wie de Democratische genomineerde wordt, spreekt de DNC natuurlijk geen steun uit. Maar ik neig persoonlijk steeds meer naar Barack Obama. Daar heb ik toch een beter gevoel bij, ook al was het leuk om deze week Bill en Hillary te ontmoeten.
Auteur van de boeken "Van Rotterdam naar het Witte Huis" (Obama) en "Project Homerus" (DSB)
pi_56604148
Maar jij wilt dus Obama en Clinton als President en Vice-President of andersom? Lijkt me onmogelijk, geen van tweeën zal een rol in de schaduw nemen als ze beiden even populair zijn.

En over welk hekje ben je gestapt dan
  vrijdag 8 februari 2008 @ 15:55:34 #93
20979 darktower
www.twitter.com/locuta
pi_56604447
Over een dranghekje. Absurd verhaal...
Auteur van de boeken "Van Rotterdam naar het Witte Huis" (Obama) en "Project Homerus" (DSB)
  vrijdag 8 februari 2008 @ 16:01:08 #94
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_56604543
quote:
Op vrijdag 8 februari 2008 09:09 schreef Klopkoek het volgende:
Voor jou zou McCain de beste keus zijn denk ik. Onder die twee anderen gaan op zeker de belastingen omhoog. En jij als niet-Amerikaan kunt minder aanspraak doen op diensten van de staat. 1+1=2.
Ik ben Amerikaan (dubbel paspoort) - Anders mocht ik ook niet stemmen natuurlijk.
Overigens heeft iedereen die 10 jaar werkt en betaald aan Social Security daar ook recht op daarna, of je nou Amerikaan bent of niet.

Voor iedereen die alleen naar de eigen portemonee kijkt is McCain inderdaad beter. Er zijn gelukkig ook mensen die wat verder kijken, en zien wat beter is voor het land. Overigens val ik onder de inkomensgrens die Barack wil gaan belasten.

Ironisch genoeg krijgt Barack Obama met name onder de hoge inkomens veel meer steun dan uit de lage.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  vrijdag 8 februari 2008 @ 16:09:50 #95
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_56604685
quote:
Op vrijdag 8 februari 2008 09:49 schreef Hertog_Martin het volgende:
McCain is 71 en wordt 72
Hij is 72 op de dag van de verkiezing, en wordt 73 in zijn eerste jaar als President. Hij is 76 als hij weer voor een verkiezing staat.

Hoe dan ook: Bejaarde!

Een presidentskandidaat moet eigenlijk zo rond de 50 a 55 zijn. Jong genoeg voor 4 of 8 jaar KEIhard werken (want dat is de baan wel), oud genoeg voor veel ervaring.

Barack is met zijn 47 nog net aan de jonge kant, maar nog niet zo jong als Kennedy die op zijn 43e President werd.

McCain is een bejaarde zak aardappelen met meer status-quo en geen verandering van de Bush doctrine.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  vrijdag 8 februari 2008 @ 17:02:40 #97
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_56605692
quote:
Op vrijdag 8 februari 2008 16:01 schreef maartena het volgende:

[..]

Ik ben Amerikaan (dubbel paspoort) - Anders mocht ik ook niet stemmen natuurlijk.
Overigens heeft iedereen die 10 jaar werkt en betaald aan Social Security daar ook recht op daarna, of je nou Amerikaan bent of niet.
Ow dat wist ik niet. Ik dacht altijd dat het hebben van een Amerikaans paspoort nog niet betekent dat je op alles aanspraak mag maken.

Ik wist ook niet dat het hebben van een Amerikaanse nationaliteit noodzakelijk is om te kunnen stemmen. Dat verschilt ook een beetje per land volgens mij (in NL mogen mensen met een permanente verblijfsvergunning gewoon stemmen voor de gemeenteraad bijv.).
quote:
Voor iedereen die alleen naar de eigen portemonee kijkt is McCain inderdaad beter. Er zijn gelukkig ook mensen die wat verder kijken, en zien wat beter is voor het land. Overigens val ik onder de inkomensgrens die Barack wil gaan belasten.

Ironisch genoeg krijgt Barack Obama met name onder de hoge inkomens veel meer steun dan uit de lage.
Waarom ben je in Amerika gaan wonen? Vanuit je werk? Wordt je dan gerekruteerd of heb je zelf specifiek lopen zoeken?

Ikzelf zou stiekum ook wel ooit nog eens in de VS willen gaan wonen/verblijven, alhoewel ik vast als toerist alleen maar de mooie kanten van Amerika heb gezien.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  vrijdag 8 februari 2008 @ 17:06:46 #98
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_56605749
quote:
Op vrijdag 8 februari 2008 16:09 schreef maartena het volgende:

[..]

Hij is 72 op de dag van de verkiezing, en wordt 73 in zijn eerste jaar als President. Hij is 76 als hij weer voor een verkiezing staat.

Hoe dan ook: Bejaarde!

Een presidentskandidaat moet eigenlijk zo rond de 50 a 55 zijn. Jong genoeg voor 4 of 8 jaar KEIhard werken (want dat is de baan wel), oud genoeg voor veel ervaring.

Barack is met zijn 47 nog net aan de jonge kant, maar nog niet zo jong als Kennedy die op zijn 43e President werd.

McCain is een bejaarde zak aardappelen met meer status-quo en geen verandering van de Bush doctrine.
Sorry maar dat gezever in de media over ervaring vind ik een beetje onzin. In Europa zijn zat 40ers president, bondskanselier of premier (eerste minister) geworden. Soms zelfs zonder weinig politieke ervaring (Angela Merkel is daar een bekend voorbeeld van).

Het belangrijkste is -naar mijn idee- dat politici capabel zijn om crisissen te managen. Dan komt het er op aan, dan kun je minder vertrouwen op je ambtelijke staf.

Als je naar Nederland kijkt dan hadden Lubbers, Van Agt en Piet de Jong ook zeer weinig ervaring toen ze aantraden als premier. Hebben het toch goed gedaan (oké, Van Agt misschien niet).
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  vrijdag 8 februari 2008 @ 20:03:29 #99
202940 Diebold
We love the South
pi_56608765
quote:
Op vrijdag 8 februari 2008 15:41 schreef Hertog_Martin het volgende:
Maar jij wilt dus Obama en Clinton als President en Vice-President of andersom? Lijkt me onmogelijk, geen van tweeën zal een rol in de schaduw nemen als ze beiden even populair zijn.

En over welk hekje ben je gestapt dan
Obama sprak twee weken geleden over wat hij zoekt in zijn VP: iemand met veel militaire ervaring.
Dat elimineert alle Clintons.
Wij hopen op een Obama-Webb ticket, samen vermorzelden ze de Republikeinen in 2006.
A house divided against itself cannot stand, Abraham Lincoln (R), 16 June 1858, Illinois
Members of Veterans for Obama. Yes, we can!
  vrijdag 8 februari 2008 @ 20:07:27 #100
20979 darktower
www.twitter.com/locuta
pi_56608849
Webb lijkt me kansloos. Niemand weet wie dat is.
Bij Clinton is de verwachting nog steeds dat ze Richardson kiest, bij Obama ligt het nog open.
Maar ik wil gewoon een Obama-Clinton ticket, met het American Dream Team Obama-Bill-Hillary-Ted-Oprah-etc on the road. DAT is pas onverslaanbaar.
  vrijdag 8 februari 2008 @ 20:38:45 #101
20979 darktower
www.twitter.com/locuta
pi_56609458
Overigens is een John McCain-Condoleeza Rice ticket heel goed mogelijk bij de Republikeinen.
pi_56609655
quote:
Op vrijdag 8 februari 2008 20:38 schreef darktower het volgende:
Overigens is een John McCain-Condoleeza Rice ticket heel goed mogelijk bij de Republikeinen.
Ik zou Newt Gingrich wel graag als VP zien, maar ik vraag me af of hij met die flapdrol van een McCain wil samenwerken.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_56610125
quote:
En Obama-Mugabe bij de Democraten.
  vrijdag 8 februari 2008 @ 21:18:02 #104
202940 Diebold
We love the South
pi_56610184
quote:
Op vrijdag 8 februari 2008 20:48 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Ik zou Newt Gingrich wel graag als VP zien, maar ik vraag me af of hij met die flapdrol van een McCain wil samenwerken.
Romney was een flapdrol, de so-called mr fiscal conservative, met z'n multi miljoenen prive investering en daarbovenop alsnog in de top drie in het aannemen van geld van lobbyisten en pacs. Dat alles zonder enig resultaat voor zijn investering. En de miljoenen van Rush Limbaugh zijn 'm naar zijn kop gestegen, die gek heeft meer gemeen met Bill Clinton. Beiden wisten de draft te ontlopen en vertellen de afgelopen maanden fairy tails.

Als Obama de nominee is kunnen de Republikeinen er na fluiten.
Mocht het opnieuw een race worden tussen de gevestigde orde, dan stemmen we voor McCain.
A house divided against itself cannot stand, Abraham Lincoln (R), 16 June 1858, Illinois
  vrijdag 8 februari 2008 @ 22:16:29 #105
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_56611669
Lieberman is geen superdelegate meer vanwege zijn geflirt met McCain: http://blogs.courant.com/(...)lieberman-no-lo.html
Géén kloon van tvlxd!
  vrijdag 8 februari 2008 @ 23:30:04 #106
202940 Diebold
We love the South
pi_56613651
quote:
Op vrijdag 8 februari 2008 22:16 schreef Montov het volgende:
Lieberman is geen superdelegate meer vanwege zijn geflirt met McCain: http://blogs.courant.com/(...)lieberman-no-lo.html
Konden we maar zeggen dat Bill Clinton geen superdelegate meer was
Al was het alleen vanwege zijn leugens onder ede over zijn flirten met Monica.
Een van de Clinton drama's dat helemaal opnieuw zou beginnen met de Clintons in het Witte Huis.
De republikeinen zitten al klaar.
  vrijdag 8 februari 2008 @ 23:43:43 #107
202940 Diebold
We love the South
pi_56614054
update 2 feb 2008

Republikein Susan Eisenhower, kleindochter van president Eisenhower, endorses Obama:
"Mijn grootvader won het presidentschap met de onmisbare hulp van een "Democrats for Eisenhower" movement. Ik ben er van overtuigd dat Barack Obama de enige kandidaat is vandaag die gewone Amerikanen kan aanmoedigen recht op te staan; hij is de man die onze nationale wonden kan helen en zowel kan inspireren als nastreven van daadwerkelijke samenwerking tussen de partijen".
pi_56616814
quote:
Op vrijdag 8 februari 2008 23:43 schreef Diebold het volgende:
update 2 feb 2008

Republikein Susan Eisenhower, kleindochter van president Eisenhower, endorses Obama:
"Mijn grootvader won het presidentschap met de onmisbare hulp van een "Democrats for Eisenhower" movement. Ik ben er van overtuigd dat Barack Obama de enige kandidaat is vandaag die gewone Amerikanen kan aanmoedigen recht op te staan; hij is de man die onze nationale wonden kan helen en zowel kan inspireren als nastreven van daadwerkelijke samenwerking tussen de partijen".
valt me op dat iedereen op internet voor obama is over het algemeen celebs steunen hem vooral en ook veel invloedrijke democraten/republikeinen, als je het zo ziet waarom is hillary in godsnaam nog niet weggevaagd het zijn volgens mij de latino's asians en vrouwen die de need for change verzieken
trouwens, morgen toch nebraska, washington en louisiana hoe staat barack in de recente peilingen ?
  zaterdag 9 februari 2008 @ 03:43:41 #109
202940 Diebold
We love the South
pi_56617749
quote:
Op vrijdag 8 februari 2008 20:07 schreef darktower het volgende:
Webb lijkt me kansloos. Niemand weet wie dat is.
Bij Clinton is de verwachting nog steeds dat ze Richardson kiest, bij Obama ligt het nog open.
Maar ik wil gewoon een Obama-Clinton ticket, met het American Dream Team Obama-Bill-Hillary-Ted-Oprah-etc on the road. DAT is pas onverslaanbaar.
Bijna niemand wist een jaar geleden wie Obama was. Zelf volgen we hem extra close sinds zijn speech tijdens de conventie in 2004. "De VS is geen verzameling van Rode Staten en Blauwe Staten. Ik wil President worden van de Verenigde Staten van Amerika." Makkelijk is het niet tegen een voormalige president en first lady, en hun power machine en hun vrienden in de corporate media.
Hillary supporters zullen zeer waarschijnlijk stemmen voor een Obama-Clinton ticket.
Onder geen enkele omstandigheid stemmen wij en een deel van de andere Obama supporters voor een Obama-Clinton ticket. We hebben geen enkele band met de partij van de Democraten noch met die van de Republikeinen.
Obama lijkt daar goed van op de hoogte te zijn.

Een stem voor Clinton, president of vice president, is een stem voor Bush.
En een stem voor het voorzetten van de oorlog tussen Democraten en Republikeinen.
Na 16 jaar hetzelfde liedje wensen wij verandering.

[ Bericht 1% gewijzigd door Diebold op 09-02-2008 04:30:27 ]
pi_56618551
quote:
Lijkt me niet, de Republikeinen zetten niemand uit de Bush-administratie op het ticket...
  zaterdag 9 februari 2008 @ 09:03:05 #111
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_56618687
quote:
Op vrijdag 8 februari 2008 20:48 schreef Lyrebird het volgende:
Newt Gingrich.... dat is een eng Christelijk mannetje. Wat zie je in hem als running mate?

McCain is een man van 72. En sorry, maar als je een enorm stressverhogende baan als president aan gaat nemen op die leeftijd, dan moet je iemand naast je hebben die ook daadwerkelijk president kan worden.

En ik zie Newt Gingrich daar niet als ideal republikeinse kandidaat voor. McCain moet iemand kiezen die jonger is, en ook daadwerkelijk het presidentsschap kan opnemen. Huckabee is bijvoorbeeld geen verkeerde keus, als je iemand zoekt met een goede gezondheid, de stemmen kan trekken bij de christelijke kant van de partije, maar niet een oude garde Christen fanatiekeling is zoals Newt Gingrich dat is.

Newt Gingrich heeft tijdens zijn positie als Speaker of the House een buitenechtelijke affair gehad. NA dat hij de grootste vechter was in de Senaat om Clinton impeached te krijgen.... dat soort schandaaltjes maken hem een kandidaat waar McCain denk ik niets mee te maken wil hebben.
-
  zaterdag 9 februari 2008 @ 09:04:44 #112
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_56618692
quote:
Op zaterdag 9 februari 2008 03:43 schreef Diebold het volgende:
Een stem voor Clinton, president of vice president, is een stem voor Bush.
Als Clinton straks de nominatie zou winnen, dan stem ik toch liever op haar dan die oude zak aardappelen van een McCain.
-
  zaterdag 9 februari 2008 @ 09:06:22 #113
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_56618696
quote:

Ik denk dat iemand uit het Bush kabinet inzetten als vice-president absolute zelfmoord is voor McCain. Of elke andere Republikeinse kandidaat.
-
  zaterdag 9 februari 2008 @ 10:34:16 #114
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_56619373
quote:
Op zaterdag 9 februari 2008 09:03 schreef maartena het volgende:

[..]

Newt Gingrich.... dat is een eng Christelijk mannetje. Wat zie je in hem als running mate?

McCain is een man van 72. En sorry, maar als je een enorm stressverhogende baan als president aan gaat nemen op die leeftijd, dan moet je iemand naast je hebben die ook daadwerkelijk president kan worden.

En ik zie Newt Gingrich daar niet als ideal republikeinse kandidaat voor. McCain moet iemand kiezen die jonger is, en ook daadwerkelijk het presidentsschap kan opnemen. Huckabee is bijvoorbeeld geen verkeerde keus, als je iemand zoekt met een goede gezondheid, de stemmen kan trekken bij de christelijke kant van de partije, maar niet een oude garde Christen fanatiekeling is zoals Newt Gingrich dat is.

Newt Gingrich heeft tijdens zijn positie als Speaker of the House een buitenechtelijke affair gehad. NA dat hij de grootste vechter was in de Senaat om Clinton impeached te krijgen.... dat soort schandaaltjes maken hem een kandidaat waar McCain denk ik niets mee te maken wil hebben.
Huckabee is volgens mij een beetje een middenweg tussen de oude generatie evangelisten (70ers zoals Dobson en Buchanan) en de nieuwe generatie (de 40ers en 50ers, die wat 'linkser' zijn). Die nieuwe generatie schijnt bijv. erg op armoede in de wereld gefocust te zijn. Huckabee hoor je daar wel een beetje over maar een echt campagnethema is het niet dacht ik.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_56620384
Analysis: Obama has advantage in head-to-head with McCain

http://www.cnn.com/2008/P(...)schneider/index.html

[ Bericht 18% gewijzigd door Hertog_Martin op 09-02-2008 12:05:25 ]
  zaterdag 9 februari 2008 @ 12:23:00 #116
135333 SpaRood
Spa Blauw met bubbeltjes!
pi_56620727
Die Chelsey Clinton is echt een gruwelijk lelijk wijf...ik snap niet waarom Hillary haar laat meedoen.
Drink ik.
pi_56620801

Valt wel mee toch
  zaterdag 9 februari 2008 @ 13:49:43 #118
198365 Morendo
The Real Deal
pi_56622029
Over potentiële running mates voor McCain: de namen die ik tegenkom op verschillende Amerikaanse fora zijn o.a.

- Lindsey Graham (senator voor South-Carolina)
- Mark Sanford (voormalig gouverneur van South-Carolina)
- Charlie Crist (gouverneur van Florida)
- Tim Pawlenty (gouverneur van Minnesota)
(En dan heb je natuurlijk nog de (ex-)kandidaten voor het presidentschap: Thompson, Giuliani, Huckabee.)

McCain zal toch een keuze moeten maken tussen het pleasen van de natuurlijke achterban van zijn partij door een echt rechtse, conservatieve running mate of voor een gematigde kandidaat om kiezers in het centrum te winnen. Hij lijkt me overigens wel het type om met een verrassing te komen.
Die Lebenslust bringt dich um.
pi_56622352
quote:
Op zaterdag 9 februari 2008 12:23 schreef SpaRood het volgende:
Die Chelsey Clinton is echt een gruwelijk lelijk wijf...ik snap niet waarom Hillary haar laat meedoen.
Op recente foto's valt het toch wel mee. Ze is aardig opgedroogd.

zaterdag 9 februari 2008 @ 14:35:34 #120
198365 Morendo
The Real Deal
pi_56622675
Je krijgt er wel de schoonmoeder from hell bij.
Die Lebenslust bringt dich um.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')