abonnement Unibet Coolblue
pi_56476909
Wat is nu eigenlijk Usenet

Usenet (ook bekend als 'News' of 'Newsnet') is een netwerk voor de verspreiding van tekstberichten of binaire bestanden (zoals audio, video, software, enz.) via zogeheten nieuwsgroepen (ook wel discussiegroepen genoemd). Usenet wordt gebruikt voor verschillende doeleinden:

het discussi�ren over onderwerpen (dikwijls met mensen die elkaar niet kennen)
het stellen en beantwoorden van vragen over allerlei onderwerpen
het verspreiden van bestanden zoals afbeeldingen, muziek, en software (dit kan soms illegaal zijn als het copyright geschonden wordt)

Bron : Wikipedia

Wat heb ik nodig om te kunnen beginnen met downloaden


  • Het liefst een betaalde usenet account. (zie overzicht betaalde Usenetaccounts)
  • Newsleecher (handleiding) of Grabbit (handleiding).
  • Winrar en Quickpar heb je ook nodig.

    Hoezo een betaald Usenet account ik kan die van mijn provider toch gebruiken

    Ja dat klopt. De nadelen zijn als je die van je Provider gebruikt dat meestal je snelheid behoorlijk geknepen wordt. En dat de retentie behoorlijk laag is meestal iets van 2 a 3 dagen.
    Hier zie je een overzicht van de retenties / snelheden bij je Provider. (kan zijn dat deze pagina inmiddels niet meer helemaal up to date is.

    Retentie : Het aantal dagen dat de bestanden te benaderen zijn op een bepaalde server.
    Als jij een post ziet die ongeveer 20 dagen geleden is gepost kun je deze meestal niet meer binnenhalen of hij is meestal incompleet. Met een betaalde usenet account kan dat wel omdat daar de retentie min. 30 dagen tot 100 dagen is. Dit is afhankelijk bij wie je zit natuurlijk.


    Ok ik doe mij dan maar een betaald usenet account waar kan ik deze krijgen

    Eweka
    Giganews
    NewsXS
    XSNews (gratis 5 dagen proef)
    XLNed (gratis 7 dagen op proef)
    Tweaknews (vooral handig als je bij Tele2 zit ivm korting enz.) alleen het duurt een aantal dagen voordat je je login gegevens ontvangt.
    Easyusenet
    Download2day
    Powernews

    Opmerking je kunt nooit een sneller usenet account nemen dan dat jouw abbo aankan.
    Dus heb je maar een abbo van 10 MB , dan heeft het geen zin om een usenetaccount van 20MB te nemen.

    Aanvullingen zijn altijd welkom, maar met bovenstaande heb ik persoonlijk zeer goede ervaringen

    Ok ik heb alles ingesteld en ik wil beginnen met downloaden hoe wat waar

    www.yabse.com
    www.ftn2day.nl

    Heb je een post gevonden dan is het gewoon een kwestie om het .nzb bestand te openen in Grabbit / Newsleecher

    Als je het goed gedaan hebt zie je waarschijnlijk iets dat op onderstaand screenshot lijkt :



    Bij dit screenshot zie je toevallig dat er 2 bestanden rood aangeduid zijn dat betekend over het algemeen dat deze beschadigd zijn. En daarvoor heb je dus Quickpar nodig.

    Ok alles is binnen heb nu iets van 90 rar bestanden en 10 par bestanden en nu

    Ga nu in de map waar alle bestanden staan en open een Par bestand. Als je Quickpar al hebt geinstalleerd opent het volgende venster :



    Zorg er wel voor dat : Monitor / Automatic repair aangevinkt staan

    Nu zul je zien dat Quickpar de missende / incomplete bestanden gaat repareren. Dit lukt alleen als er nog genoeg Par bestanden zijn. Maar over het algemeen zitten erbij een post altijd wel genoeg bij.
    De reparatie kan soms even duren laat Quickpar lekker zijn werk doen. Als hij klaar is kun je de bestanden uitpakken.

    Meestal als alles uitgepakt is krijg je of een IMG / ISO bestand deze kun je mounten met Daemon Tools. De rest gaat wel lukken spreek voor zich.

    Of het kan zijn dat dat je 2 mappen te zien krijgt : audio_ts en video_ts over het algemeen is de audio TS bijna altijd leeg dit maakt niet uit. Nu kun je met Nero als je voor de optie DVD - Video kiezen en je ziet onderstaand scherm :



    Aan de rechterkant zoek je de map op waar de film in staat, en nu sleep je de inhoud van de videoTS map naar de linkerkant ook naar videoTS en branden maar

    Nog een opmerking het is trouwens binnen Nero ook mogelijk om een : IMG / ISO bestand te openen en rechtstreeks te branden. Ga hiervoor naar bestand en kies Open Image de rest gaat vanzelf.

    Ik snap er nu echt de ballen niet meer van

    http://www.binaries4all.nl/ hier staat echt alles punt voor punt uitgelegd.

    Voordelen usenet

    Ten opzichte van Torrents je shared niets je haalt enkel binnen en dat is legaal in Nederland.
    Je hebt geen baggersnelheden zoals torrents dat je rond de 90 a 100 KB zit.
    Snelheid is constant meestal zit ik zelf rond de 1.50 MB per seconde
    DVD film is nu binnen 1 uur binnen ipv dag.
    Echt waar als je door hebt hoe het allemaal werkt dan gaat er een wereld voor je open

    Vorige delen

    Deel 1: Usenet payserver?
    Deel 2: Usenet #2
    Deel 3: Usenet #3
    Deel 4: Usenet #4
    Deel 5: Usenet #5
    Deel 6: Usenet #6
    Deel 7: Usenet #7: Waar we Brein ver achter ons laten!
    Deel 8: Usenet #8

    Later op de dag zal ik hem nog wat verder uitbreiden, maar hiermee moeten jullie al een heel eind komen.

    OP is gemaakt door Razor21
  •   zaterdag 2 februari 2008 @ 12:13:23 #2
    69415 Buschetta
    Jouw IP toevallig ?
    pi_56476959
    weet iemand toevallig of ik de nieuwsgroepen van @home vanuit een ander netwerk/land kan gebruiken ?

    Ik denk het niet maar wie weet iemand daar ervaring mee.
    pi_56476982
    quote:
    Op zaterdag 2 februari 2008 12:13 schreef Buschetta het volgende:
    weet iemand toevallig of ik de nieuwsgroepen van @home vanuit een ander netwerk/land kan gebruiken ?

    Ik denk het niet maar wie weet iemand daar ervaring mee.
    Vanuit een ander netwerk kan het in ieder geval niet lijkt mij want je hebt de accountgegevens nodig die je in moet voeren, en die zitten vast aan je netwerk. Vanuit een ander land word helemaal lastig lijkt mij aangezien @home niet in ieder land zit. En dan zit je nog met bepaalde regels die een land stelt aan downloaden.
    pi_56477614
    Eweka hier
    pi_56477705
    Hoe lang gaat het duren voordat Brein deze vorm van downloaden aan gaat pakken?
    pi_56477806
    Dan moeten ze echt de USP's gaan aanpakken wat ze minder snel zullen doen ipv studentjes of huisvrouwen.
    pi_56477907
    Weet er misschien iemand een goede usenet provider met automatische incasso?
    pi_56477910
    tvp
      zaterdag 2 februari 2008 @ 13:09:58 #9
    67174 Dos37
    Come on Twente
    pi_56477913
    quote:
    Op zaterdag 2 februari 2008 12:57 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
    Hoe lang gaat het duren voordat Brein deze vorm van downloaden aan gaat pakken?
    Niet
    Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
    Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
    [b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
      zaterdag 2 februari 2008 @ 13:13:16 #10
    95427 Hephaistos.
    ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
    pi_56477976
    quote:
    Voordelen usenet

    Ten opzichte van Torrents je shared niets je haalt enkel binnen en dat is legaal in Nederland.
    Je hebt geen baggersnelheden zoals torrents dat je rond de 90 a 100 KB zit.
    Snelheid is constant meestal zit ik zelf rond de 1.50 MB per seconde
    DVD film is nu binnen 1 uur binnen ipv dag.
    Echt waar als je door hebt hoe het allemaal werkt dan gaat er een wereld voor je open
    Nadeel: een chronische ondervertegenwoordiging van zeldzame films of muziek.

    TORRENTS
    pi_56479099
    Ik word er ook strontziek van om alles weer terug te sharen met 1mbps upload.

    Zo'n proefaccount, heb je dan ook volledige snelheid?
    pi_56479227
    quote:
    Op zaterdag 2 februari 2008 13:13 schreef Hephaistos. het volgende:

    [..]

    Nadeel: een chronische ondervertegenwoordiging van zeldzame films of muziek.

    TORRENTS
      zaterdag 2 februari 2008 @ 15:28:58 #13
    125913 Devolution
    Beep beep Richie
    pi_56480205
    quote:
    Op zaterdag 2 februari 2008 12:13 schreef Buschetta het volgende:
    weet iemand toevallig of ik de nieuwsgroepen van @home vanuit een ander netwerk/land kan gebruiken ?

    Ik denk het niet maar wie weet iemand daar ervaring mee.
    Nee kan niet. Maar je kan wél een payserver nemen, dan kun je wel vanaf elk netwerk downloaden
    quote:
    Op zaterdag 2 februari 2008 13:09 schreef F04 het volgende:
    Weet er misschien iemand een goede usenet provider met automatische incasso?
    Tweaknews
    quote:
    Op zaterdag 2 februari 2008 14:24 schreef Sloper het volgende:
    Ik word er ook strontziek van om alles weer terug te sharen met 1mbps upload.

    Zo'n proefaccount, heb je dan ook volledige snelheid?
    Ja
    "You know what Hell really is? It's not lakes of burning oil or chains of ice. It's being removed from God's sight."
      zaterdag 2 februari 2008 @ 20:27:39 #14
    158491 Broekpaling
    Plons is water.
    pi_56485027
    Het heeft me een dag geduurd maar nu download ik ook via nieuwsgroepen!

    Mag ik hier trouwens ook vragen waar je tv series en muziek (voornamelijk rock/metal) kan downloaden of is dat verboden hier?
    0 topics op naam. 14.gif
    pi_56485291
    Giganews heeft 10Gb 3day trial accounts, dat mis ik in de OP

    * LoggedIn Giganews gebruiker, ik vind het geweldig

    200 dagen retentie En draait zn hand niet om voor 100Mbit, maar dat zullen er wel meer niet doen En natuurlijk downloaden over een geencrypte verbinding, wat met de huidige drooglegging van privacy wel fijn is
    pi_56486339
    Ik heb vandaag alles geinstalleerd. En hij download lekker @ 1600kb/s

    Ik heb FTD geinstaleerd. Wat betekent de rating precies van een post? Nou bestaat er ook FTD Watchdog? Weet iemand wat dit precies doet?

    Watvoor software opstelling gebruiken ervaren gebruikers hier voor Usenet? Welke leecher, en hoe hou je overzichtelijk bij wat er wordt gepost?
    pi_56487084
    quote:
    Op zaterdag 2 februari 2008 21:06 schreef Sloper het volgende:
    Ik heb vandaag alles geinstalleerd. En hij download lekker @ 1600kb/s

    Ik heb FTD geinstaleerd. Wat betekent de rating precies van een post? Nou bestaat er ook FTD Watchdog? Weet iemand wat dit precies doet?

    Watvoor software opstelling gebruiken ervaren gebruikers hier voor Usenet? Welke leecher, en hoe hou je overzichtelijk bij wat er wordt gepost?
    Die ratings zuigen, kan je liever uitzetten. Dan update FTD ook sneller.

    Ik heb altijd Newsleecher gebruikt maar ik ben nu overgestapt op alt.binz
    pi_56488437
    quote:
    Op zaterdag 2 februari 2008 21:27 schreef Crazykill het volgende:

    [..]

    Die ratings zuigen, kan je liever uitzetten. Dan update FTD ook sneller.

    Ik heb altijd Newsleecher gebruikt maar ik ben nu overgestapt op alt.binz
    Ok, koel, en als FTD programma? Of zit dat erin gebakken?
      zondag 3 februari 2008 @ 01:43:48 #19
    136730 PiRANiA
    All thinking men are atheists.
    pi_56493225
    quote:
    Op zaterdag 2 februari 2008 12:57 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
    Hoe lang gaat het duren voordat Brein deze vorm van downloaden aan gaat pakken?
    nooit
    usenet bestaat al weet ik niet hoe lang
      zondag 3 februari 2008 @ 11:51:21 #20
    107951 JortK
    Immer kwaliteitsposts
    pi_56498476
    quote:
    Op zaterdag 2 februari 2008 22:09 schreef Sloper het volgende:

    [..]

    Ok, koel, en als FTD programma? Of zit dat erin gebakken?
    FTD programma? Bedoel je om te kijken welke posts er zijn?
    Gewoon FTD
    pi_56504240
    Zo, even SABnzbd geinstalleerd maar ik moet toch even wennen aan de userinterface in mijn browser en de snelheid is zo'n 600 kb/s ipv 800 kb/s. En ik heb geen downloadbeperker ingevuld...

    Maar moet zeggen dat ik wel blij ben met de weinig geheugen dat gebruikt word en het automatisch uitpakken naar de goede locatie.

    Weet iemand trouwens ook wat die script betekenen?
      zondag 3 februari 2008 @ 17:50:01 #23
    178193 Juicyhil
    Bekende FOK!ker
    pi_56504286
    quote:
    Op zaterdag 2 februari 2008 13:09 schreef F04 het volgende:
    Weet er misschien iemand een goede usenet provider met automatische incasso?
    Giganews, gebruik ik nu al een tijdje, werkt prima!

    Echter duurt het wel een week voordat het is afgeschreven omdat het vanuit het buitenland is.
    Op dinsdag 9 augustus 2011 23:01 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
    Ik hou zoveel van jou, ik doe alles voor je! O+
      zondag 3 februari 2008 @ 19:44:00 #24
    136730 PiRANiA
    All thinking men are atheists.
    pi_56506395
    quote:
    Op zondag 3 februari 2008 17:46 schreef Haijo het volgende:
    Zo, even SABnzbd geinstalleerd maar ik moet toch even wennen aan de userinterface in mijn browser en de snelheid is zo'n 600 kb/s ipv 800 kb/s. En ik heb geen downloadbeperker ingevuld...
    Dit had ik ook, trekt wel een beetje bij (50KB/s erbij ofzo), het blijft wel wat trager.
    quote:
    Maar moet zeggen dat ik wel blij ben met de weinig geheugen dat gebruikt word en het automatisch uitpakken naar de goede locatie.
    quote:
    Weet iemand trouwens ook wat die script betekenen?
    wat bedoel je?
    pi_56507068
    quote:
    Op zondag 3 februari 2008 19:44 schreef PiRANiA het volgende:

    [..]

    Dit had ik ook, trekt wel een beetje bij (50KB/s erbij ofzo), het blijft wel wat trager.
    [..]



    Ik had Utorrent ook aanstaan. Daarbij is het wel relaxed, kan ik ook een beetje rondsurfen.

    Het geheugenverbruik is absurd trouwens, 15 mb bij downloaden itt tot GrabIt die wel tot 100 kon oplopen!
    [..]
    wat bedoel je?
    Je hebt een aantal opties zoals +repair +unpack +delete en dan ook R+script bijvoorbeeld. Kan je dan een eigen script maken? En hoe doe je dat dan?
      zondag 3 februari 2008 @ 20:28:11 #26
    136730 PiRANiA
    All thinking men are atheists.
    pi_56507424
    quote:
    Op zondag 3 februari 2008 20:13 schreef Haijo het volgende:

    [..]

    Je hebt een aantal opties zoals +repair +unpack +delete en dan ook R+script bijvoorbeeld. Kan je dan een eigen script maken? En hoe doe je dat dan?
    Hmm, ik kan alleen kiezen uit:
    -None (=alleen downloaden)
    -Repair (=downloaden + parren)
    -Unpack (=downloaden, parren en unpacken)
    -Delete (alles hier voor, ook deleten van RAR en PAR)

    Verder kan ik gen scripts instellen. Wat zou jij willen dan?
    En welke versie gebruik je?
    pi_56510315
    Versie 0.3.0

    Gedownload via binaries4all.nl

    Misschien een script dat controleert op grootte, ik heb twee mappen, 1 voor movies en 1 voor series en ik stream beiden naar mijn 360. Via Tversity, alleen moet ik eerst het gedownloadde spul moeten verplaatsen naar de mappen, als ik SABnzbd automatisch laat uitpakken naar de goede mappen kan ik Tversity automatisch laten vernieuwen en als ik dan een film wil kijken kan ik hem gewoon downloaden en later op tv kijken zonder weer een keer naar de computer te moeten lopen.

    Ik ben heel erg lui.
    pi_56519938
    tvp
    KLAAS JAN HUNTELAAR
      maandag 4 februari 2008 @ 08:45:40 #29
    52753 Sjowhan
    ex-mod DIG. Watskebeurt?
    pi_56520091
    quote:
    Op zaterdag 2 februari 2008 13:09 schreef F04 het volgende:
    Weet er misschien iemand een goede usenet provider met automatische incasso?
    Tweaknews.
    120 dagen retentie
    pi_56525625
    quote:
    Op zondag 3 februari 2008 01:43 schreef PiRANiA het volgende:

    [..]

    nooit
    usenet bestaat al weet ik niet hoe lang
    Sterker nog: Usenet bestond al vóór het 'moderne' internet bestond, als berichtenservice. Alleen het gebruik van binaries groepen is de laatste jaren wel gigantisch toegenomen. Dus ze zullen vast een keer gaan bitchen, maar zolang er annoniem uploaden bestaat kunnen ze toch geen drol doen.
    pi_56525650
    Ohja en een SABnzbd+ vraagje. Het kan toch niet waar zijn dat ik alleen naar mappen in mijn documenten kan downloaden? Hoe verander ik dat!
    pi_56526462
    pi_56527068
    quote:
    Op maandag 4 februari 2008 14:08 schreef mcDavid het volgende:
    Ohja en een SABnzbd+ vraagje. Het kan toch niet waar zijn dat ik alleen naar mappen in mijn documenten kan downloaden? Hoe verander ik dat!
    gewoon het adres van de locatie invullen dus bv. E:\movies of E:\series
    pi_56530400
    quote:
    Op maandag 4 februari 2008 14:08 schreef mcDavid het volgende:
    Ohja en een SABnzbd+ vraagje. Het kan toch niet waar zijn dat ik alleen naar mappen in mijn documenten kan downloaden? Hoe verander ik dat!
    Config>Directories
    pi_56530459
    Jaja, 't is gelukt.
    Nu is alleen net me eweka abonnement afgelopen
    even wachten dus
    pi_56530546
    quote:
    Op maandag 4 februari 2008 08:45 schreef Sjowhan het volgende:

    [..]

    Tweaknews.
    120 dagen retentie
    Dat dus
    pi_56531385
    Ik heb mn internet abonnement net verhoogd naar 20mbit . Even paar weekjes wachten tot het omgezet is en dan kan het feest beginnen. Zit nu nog met 6mbit namelijk.
    pi_56531714
    quote:
    Op maandag 4 februari 2008 19:00 schreef ChRoNiC het volgende:
    Ik heb mn internet abonnement net verhoogd naar 20mbit . Even paar weekjes wachten tot het omgezet is en dan kan het feest beginnen. Zit nu nog met 6mbit namelijk.
    Niet snel goed he? Ik zit hier op nog geen 4Mbit - 320KB
    pi_56532180
    quote:
    Op maandag 4 februari 2008 18:13 schreef Godlike02 het volgende:

    [..]

    Dat dus
    waarom niet een andere aanbieder op je cc? das uiteindelijk precies hetzelfde..
      maandag 4 februari 2008 @ 19:39:55 #40
    52753 Sjowhan
    ex-mod DIG. Watskebeurt?
    pi_56532304
    quote:
    Op maandag 4 februari 2008 19:35 schreef LoggedIn het volgende:

    [..]

    waarom niet een andere aanbieder op je cc? das uiteindelijk precies hetzelfde..
    Waarom wel?
    Afaik heeft Godlike TweakDSL (of ben je ook overgestapt?), en heeft dus gratis toegang tot Tweaknews.
    Ik betaal 7,95/mnd voor 20mbit toegang, toch een van de goedkopere, en een van de al langere payservers die hier in Nederland vertoeven (oftewel: betrouwbaar en goede service).
    pi_56532354
    quote:
    Op zondag 3 februari 2008 17:50 schreef Juicyhil het volgende:

    [..]

    Giganews, gebruik ik nu al een tijdje, werkt prima!

    Echter duurt het wel een week voordat het is afgeschreven omdat het vanuit het buitenland is.
    kan je automatisch incasso in dollars doen dan? Ze bieden sinds een tijdje ook bankbetalingen in euro aan, maar die zijn duurder dan wanneer je in dollars betaald
    pi_56532368
    quote:
    Op maandag 4 februari 2008 19:39 schreef Sjowhan het volgende:

    [..]

    Waarom wel?
    Afaik heeft Godlike TweakDSL (of ben je ook overgestapt?), en heeft dus gratis toegang tot Tweaknews.
    Ik betaal 7,95/mnd voor 20mbit toegang, toch een van de goedkopere, en een van de al langere payservers die hier in Nederland vertoeven (oftewel: betrouwbaar en goede service).
    oh, ja, als je gratis toegang hebt tot een payserver is het raar om iets anders te nemen maar ging er vanuit dat dat niet het geval was

    en 8 euro is wel goedkoop idd
    pi_56533150
    quote:
    Op maandag 4 februari 2008 19:39 schreef Sjowhan het volgende:

    [..]

    Waarom wel?
    Afaik heeft Godlike TweakDSL (of ben je ook overgestapt?), en heeft dus gratis toegang tot Tweaknews.
    Ik betaal 7,95/mnd voor 20mbit toegang, toch een van de goedkopere, en een van de al langere payservers die hier in Nederland vertoeven (oftewel: betrouwbaar en goede service).
    Ik zit en blijf nog heel lang bij Tweak
    pi_56533245
    quote:
    Op maandag 4 februari 2008 19:00 schreef ChRoNiC het volgende:
    Ik heb mn internet abonnement net verhoogd naar 20mbit . Even paar weekjes wachten tot het omgezet is en dan kan het feest beginnen. Zit nu nog met 6mbit namelijk.
    Heb ik ook gedaan
    En 't wordt al met al nog 15 euro per maand goedkoper ook!
    pi_56534061
    Hoe zijn de ervaringen met Eweka? Halen mensen hier een stabiele 20mbit?
      dinsdag 5 februari 2008 @ 08:35:15 #46
    136730 PiRANiA
    All thinking men are atheists.
    pi_56540591
    quote:
    Op maandag 4 februari 2008 20:59 schreef Sloper het volgende:
    Hoe zijn de ervaringen met Eweka?
    jawel
    quote:
    Halen mensen hier een stabiele 20mbit?
    ik heb geen 20 mbit internet...
    kan je geen 100mb.bin downloaden van eweka?
    pi_56543352
    Ik haal zo'n 1,20 mb/s met 20 mbit Orange
    KLAAS JAN HUNTELAAR
      dinsdag 5 februari 2008 @ 16:14:59 #48
    136730 PiRANiA
    All thinking men are atheists.
    pi_56545911
    quote:
    Op dinsdag 5 februari 2008 11:51 schreef Badabingea het volgende:
    Ik haal zo'n 1,20 mb/s met 20 mbit Orange
    mb of MB?
      dinsdag 5 februari 2008 @ 16:48:03 #49
    159260 qmaxor
    \'t leven is mooi!
    pi_56546244
    Ik upload via eweka, kunnen ze dan achterhalen wie dat heeft gepost. Hoorde zoiets dat eweka al die info binnen 24 uur verwijderd. Iemand die dat weet?
    pi_56546358
    quote:
    Op maandag 4 februari 2008 20:59 schreef Sloper het volgende:
    Hoe zijn de ervaringen met Eweka? Halen mensen hier een stabiele 20mbit?
    Eweka heeft een poosje terug een snelheidsbeperking per lijntje ingesteld omdat het een beetje te gek werd met die snelle internetabonnementen.
    In het begin waren daar een hoop problemen mee omdat de snelheid per lijntje niet stabiel was. Die hebben ze toen opgehoogd zodat je in theorie 30mbit zou moeten kunnen halen, en volgens mij gaat het nu beter...
    Volgens mij is het probleem meestal dat de meeste 20 mbit internet abonnementen heul geen 20 mbit halen.

    *kan niet wachten op het Telfort installatiepakket om het zelf te testen...
      dinsdag 5 februari 2008 @ 20:43:45 #51
    123869 Merkie
    Surprisingly contagious
    pi_56548895
    quote:
    Op dinsdag 5 februari 2008 17:01 schreef mcDavid het volgende:

    [..]

    Eweka heeft een poosje terug een snelheidsbeperking per lijntje ingesteld omdat het een beetje te gek werd met die snelle internetabonnementen.
    In het begin waren daar een hoop problemen mee omdat de snelheid per lijntje niet stabiel was. Die hebben ze toen opgehoogd zodat je in theorie 30mbit zou moeten kunnen halen, en volgens mij gaat het nu beter...
    Volgens mij is het probleem meestal dat de meeste 20 mbit internet abonnementen heul geen 20 mbit halen.

    *kan niet wachten op het Telfort installatiepakket om het zelf te testen...
    Ik haal altijd 1,7MB/s. Alleen met oudere bestanden gaat het vaak erg traag (de helft langzamer) .
    2000 light years from home
    pi_56594165
    Ik ben sinds gister ook usenetter, bevalt erg goed. Ik heb nu eweka, maar zit er over te twijfelen een tweaknews te nemen. Zeker vanwege die atomatische incasso. Welke van de 2 heeft een betere retentie?
    pi_56594995
    quote:
    Op donderdag 7 februari 2008 23:57 schreef Vintendo het volgende:
    Ik ben sinds gister ook usenetter, bevalt erg goed. Ik heb nu eweka, maar zit er over te twijfelen een tweaknews te nemen. Zeker vanwege die atomatische incasso. Welke van de 2 heeft een betere retentie?
    Moet je ff op hun sites kjiken!
    pi_56595359
    quote:
    Op donderdag 7 februari 2008 23:57 schreef Vintendo het volgende:
    Ik ben sinds gister ook usenetter, bevalt erg goed. Ik heb nu eweka, maar zit er over te twijfelen een tweaknews te nemen. Zeker vanwege die atomatische incasso. Welke van de 2 heeft een betere retentie?
    tweak ongeveer 120 dagen
    pi_56595417
    Bij eweka staat zo heerlijk vaag: " tot 120 dagen". Tweaknews geeft aan een retentie van +100 dagen te hebben. De storage is bij eweka 360GB en bij Tweak 400Gb, kan ik er dan vanuit gaan dat tweak een betere retentie heeft?
    pi_56595673
    quote:
    Op vrijdag 8 februari 2008 01:09 schreef Vintendo het volgende:
    Bij eweka staat zo heerlijk vaag: " tot 120 dagen". Tweaknews geeft aan een retentie van +100 dagen te hebben. De storage is bij eweka 360GB en bij Tweak 400Gb, kan ik er dan vanuit gaan dat tweak een betere retentie heeft?
    360 en 400 GB?
    Is dat niet een beetje weinig of bedoelen ze wat anders?
    Want dat zijn maar 10 dvd'tjes ofzo
    pi_56595701
    TB sorry
    pi_56595725
    Ooo hahaha dacht al
      vrijdag 8 februari 2008 @ 09:05:41 #59
    132098 Xebber
    Immer Intelligent
    pi_56597567
    quote:
    Op maandag 4 februari 2008 08:45 schreef Sjowhan het volgende:

    [..]

    Tweaknews.
    120 dagen retentie
    100 toch?
    Op woensdag 15 juni 2011 01:02 schreef Bluezz het volgende:
    Xeb heeft altijd gelijk, Staal
      vrijdag 8 februari 2008 @ 09:31:55 #60
    123869 Merkie
    Surprisingly contagious
    pi_56597913
    Ik word zo moe van posters die de .nfo in hun PAR2-set opnemen. Dat bestandje download ik nooit, en dan moet Newsleecher ineens 10 minuten gaan repairen voor een bestandje van 2KB. Zo naar .
    2000 light years from home
      vrijdag 8 februari 2008 @ 10:07:27 #61
    132098 Xebber
    Immer Intelligent
    pi_56598463
    Heeft je schijf een cache van 2 mb of zo? Een volledige dvd repareren duurt hier niet langer dan 2 minuten.
    Op woensdag 15 juni 2011 01:02 schreef Bluezz het volgende:
    Xeb heeft altijd gelijk, Staal
      vrijdag 8 februari 2008 @ 10:36:19 #62
    19142 tslh
    Never at ease.....
    pi_56598909
    Krijg je bij een 12/24 MB abbo bij Tweakdsl ook toegang tot de 20MB variant van Tweaknews? Dit aangezien ze zowel een 10MB als een 20MV verisie van Tweaknews aanbieden.
    Life is funny. Well, yours is. To me.
    pi_56599294
    quote:
    Op vrijdag 8 februari 2008 09:05 schreef Xebber het volgende:

    [..]

    100 toch?
    minstens 115 volgens hun website
    pi_56599550
    quote:
    Op vrijdag 8 februari 2008 09:31 schreef Merkie het volgende:
    Ik word zo moe van posters die de .nfo in hun PAR2-set opnemen. Dat bestandje download ik nooit, en dan moet Newsleecher ineens 10 minuten gaan repairen voor een bestandje van 2KB. Zo naar .
    ik word nog moeier van posters die helemaal geen nfo posten
    pi_56599708
    quote:
    Op vrijdag 8 februari 2008 10:36 schreef tslh het volgende:
    Krijg je bij een 12/24 MB abbo bij Tweakdsl ook toegang tot de 20MB variant van Tweaknews? Dit aangezien ze zowel een 10MB als een 20MV verisie van Tweaknews aanbieden.
    Die zijn toch geupgrade naar 20 / 60 (staat in ieder geval op de site). Haal zelf met mijn 12/24 abbo die 20Mb wel redelijk (tegen de 2MB/s, dus die 10Mb is niet meer ).
    !
    pi_56600044
    quote:
    Op vrijdag 8 februari 2008 10:07 schreef Xebber het volgende:
    Heeft je schijf een cache van 2 mb of zo? Een volledige dvd repareren duurt hier niet langer dan 2 minuten.
    Soms wel een kwartier hier
      vrijdag 8 februari 2008 @ 11:46:07 #67
    84244 Scorpie
    Abject en infaam!
    pi_56600098
    Heb mijn 20 abbo om laten zetten naar 60 bij Tweaknews, deel de account met een maat die ook 20mbit heeft. Binnen no time geregeld Super klasse
    Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
    Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
    Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
    Klopt. Ik ben een racist.
    pi_56600118
    quote:
    Op vrijdag 8 februari 2008 09:31 schreef Merkie het volgende:
    Ik word zo moe van posters die de .nfo in hun PAR2-set opnemen. Dat bestandje download ik nooit, en dan moet Newsleecher ineens 10 minuten gaan repairen voor een bestandje van 2KB. Zo naar .
    Heb ik nu ook met Lost
    pi_56610805
    quote:
    Op vrijdag 8 februari 2008 11:12 schreef LoggedIn het volgende:

    [..]

    ik word nog moeier van posters die helemaal geen nfo posten
    En ik wordt helemaal moe van mensen die commentaar hebben op hoe je iets post.
    woef
      vrijdag 8 februari 2008 @ 21:47:56 #70
    123869 Merkie
    Surprisingly contagious
    pi_56610935
    quote:
    Op vrijdag 8 februari 2008 10:07 schreef Xebber het volgende:
    Heeft je schijf een cache van 2 mb of zo? Een volledige dvd repareren duurt hier niet langer dan 2 minuten.
    Duurt tantu lang op mijn laptop .
    2000 light years from home
    pi_56611030
    quote:
    Op vrijdag 8 februari 2008 21:47 schreef Merkie het volgende:

    [..]

    Duurt tantu lang op mijn laptop .
    Buy dan ook bij die nigga in de Schermer eens goeie torrie vriend jeweetzulf!!
      vrijdag 8 februari 2008 @ 21:56:04 #72
    123869 Merkie
    Surprisingly contagious
    pi_56611117
    quote:
    Op vrijdag 8 februari 2008 21:51 schreef Ranja_Ranja het volgende:

    [..]

    Buy dan ook bij die nigga in de Schermer eens goeie torrie vriend jeweetzulf!!
    Laptop is muy rapide anders .
    2000 light years from home
    pi_56611382
    Krijg ik net te horen dat mijn snelheid van mijn ISP wordt verdubbeld, stoppen ze binnenkort met gratis toegang tot usenet..

    Dan maar paid usenet..
    Op zondag 26 juli 2009 15:19 schreef The_Dean het volgende:
    Wat ben je ook een klier :D
    pi_56611408
    quote:
    Op vrijdag 8 februari 2008 22:06 schreef PieterBas het volgende:
    Krijg ik net te horen dat mijn snelheid van mijn ISP wordt verdubbeld, stoppen ze binnenkort met gratis toegang tot usenet..

    Dan maar paid usenet..
    Welke ISP heb je?
    pi_56611684
    quote:
    Op vrijdag 8 februari 2008 22:07 schreef Ranja_Ranja het volgende:

    [..]

    Welke ISP heb je?
    Caiway. Nog niet alle abo's hebben hun snelheidsverdubbeling gehad.. dus ik moet nog even wachten
    Op zondag 26 juli 2009 15:19 schreef The_Dean het volgende:
    Wat ben je ook een klier :D
    pi_56611714
    quote:
    Op vrijdag 8 februari 2008 22:16 schreef PieterBas het volgende:

    [..]

    Caiway. Nog niet alle abo's hebben hun snelheidsverdubbeling gehad.. dus ik moet nog even wachten
    Waar the fuck woon jij
    pi_56611776
    quote:
    Op vrijdag 8 februari 2008 22:17 schreef Ranja_Ranja het volgende:

    [..]

    Waar the fuck woon jij
    Het Westland..
    Op zondag 26 juli 2009 15:19 schreef The_Dean het volgende:
    Wat ben je ook een klier :D
      vrijdag 8 februari 2008 @ 22:52:34 #78
    136730 PiRANiA
    All thinking men are atheists.
    pi_56612571
    hoop discografieën gepost laatste tijd zeg
    pi_56613702
    Inderdaad, nu je het zegt.

    Weinig leuks bij.
    pi_56614760
    quote:
    Op vrijdag 8 februari 2008 09:31 schreef Merkie het volgende:
    Ik word zo moe van posters die de .nfo in hun PAR2-set opnemen. Dat bestandje download ik nooit, en dan moet Newsleecher ineens 10 minuten gaan repairen voor een bestandje van 2KB. Zo naar .
    Als de rar bestanden compleet zijn en de nfo ontbreekt hoef je die nfo niet te repareren hoor. Gewoon uitpakken.
    pi_56686770
    Ik heb al een tijdje een betaalde usenet provider, maar ik kan eigenlijk bijna niets vinden. Ik gebruik een redelijk geadvanceerde prive search van m'n provider, maar de posts die ik wil zijn al een maand oud ofzo... of op een andere manier niet vollop aanwezig op de server

    Zijn er nog tips om wel te krijgen wat je zoekt?
    pi_56686895
    quote:
    Op dinsdag 12 februari 2008 17:26 schreef Xith het volgende:
    Ik heb al een tijdje een betaalde usenet provider, maar ik kan eigenlijk bijna niets vinden. Ik gebruik een redelijk geadvanceerde prive search van m'n provider, maar de posts die ik wil zijn al een maand oud ofzo... of op een andere manier niet vollop aanwezig op de server

    Zijn er nog tips om wel te krijgen wat je zoekt?
    ergens anders zoeken als bij je provider
    pi_56687254
    quote:
    Op dinsdag 12 februari 2008 17:26 schreef Xith het volgende:
    Ik heb al een tijdje een betaalde usenet provider, maar ik kan eigenlijk bijna niets vinden. Ik gebruik een redelijk geadvanceerde prive search van m'n provider, maar de posts die ik wil zijn al een maand oud ofzo... of op een andere manier niet vollop aanwezig op de server

    Zijn er nog tips om wel te krijgen wat je zoekt?
    Lees de OP eens zou ik zeggen.
      dinsdag 12 februari 2008 @ 22:47:51 #84
    136730 PiRANiA
    All thinking men are atheists.
    pi_56693264
    quote:
    Op dinsdag 12 februari 2008 17:26 schreef Xith het volgende:
    Ik heb al een tijdje een betaalde usenet provider, maar ik kan eigenlijk bijna niets vinden. Ik gebruik een redelijk geadvanceerde prive search van m'n provider, maar de posts die ik wil zijn al een maand oud ofzo... of op een andere manier niet vollop aanwezig op de server

    Zijn er nog tips om wel te krijgen wat je zoekt?
    noem eens wat namen
    pi_56695713
    quote:
    Op dinsdag 12 februari 2008 17:26 schreef Xith het volgende:
    Ik heb al een tijdje een betaalde usenet provider, maar ik kan eigenlijk bijna niets vinden. Ik gebruik een redelijk geavanceerde privé search van m'n provider, maar de posts die ik wil zijn al een maand oud of zo... of op de één of andere manier niet volop aanwezig op de server

    Zijn er nog tips om wel te krijgen wat je zoekt?
    Gebruik je eigenlijk wel NZB's? Posts van een maand geleden moeten geen enkel probleem zijn met een beetje payserver. Tegenwoordig mag je wel op zijn minst 100 à 120 dagen retentie verwachten, en als je dat niet hebt wordt het tijd uit te gaan kijken naar een andere aanbieder.
    pi_56699904
    Heb een poosje proefgedraait met sabnzbd+ maar vind het dus hélemaal niets!

    Doe mij maar weer alt.binz.
      woensdag 13 februari 2008 @ 11:54:30 #87
    123869 Merkie
    Surprisingly contagious
    pi_56700616
    Newsleecher ftw.
    2000 light years from home
      woensdag 13 februari 2008 @ 11:59:26 #88
    84244 Scorpie
    Abject en infaam!
    pi_56700698
    Een prive search van je provider gebruiken? Men, wat een afgang.
    Newsbin werkt perfekt hier, 2.02mb/s max.
    FTD gebruik ik meestal voor de wat algemenere dingen, voor de echt zeldzame dingen heb ik nog niets gevonden
    Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
    Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
    Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
    Klopt. Ik ben een racist.
    pi_56700879
    quote:
    Op woensdag 13 februari 2008 11:59 schreef Scorpie het volgende:
    Een prive search van je provider gebruiken? Men, wat een afgang.
    Newsbin werkt perfekt hier, 2.02mb/s max.
    FTD gebruik ik meestal voor de wat algemenere dingen, voor de echt zeldzame dingen heb ik nog niets gevonden
    Voor wat zeldzamere dingen kun je beter gewoon een online zoekmachine gebruiken.
    Voor de écht zeldzame dingen schiet usenet helaas uberhaupt nog wel eens tekort
    pi_56702571
    quote:
    Op woensdag 13 februari 2008 12:12 schreef mcDavid het volgende:

    [..]

    Voor wat zeldzamere dingen kun je beter gewoon een online zoekmachine gebruiken.
    Voor de écht zeldzame dingen schiet usenet helaas uberhaupt nog wel eens tekort
    het is inderdaad vooral mainstream spul.
      woensdag 13 februari 2008 @ 15:11:42 #91
    136730 PiRANiA
    All thinking men are atheists.
    pi_56704665
    quote:
    Op woensdag 13 februari 2008 11:16 schreef mcDavid het volgende:
    Heb een poosje proefgedraait met sabnzbd+ maar vind het dus hélemaal niets!

    Doe mij maar weer alt.binz.
    vertel...?
    pi_56714803
    Glasvezel in me stadje, oelala!
    KLAAS JAN HUNTELAAR
    pi_56715498
    Newsserver van hetnet is echt slecht.
    Retentie van zo`n 3 dagen.
    Ze hebben het wel tenminste, wat je van bv telfort niet kan zeggen maarja.
    pi_56716408
    quote:
    Op woensdag 13 februari 2008 13:33 schreef ChRoNiC het volgende:

    [..]

    het is inderdaad vooral mainstream spul.
    De afgelopen weken is zelfs dat mainstream spul al niet echt super, vind aanbod maar tegenvallen laatste tijd.
    pi_56716953
    quote:
    Op woensdag 13 februari 2008 22:40 schreef ScarFace- het volgende:
    Newsserver van hetnet is echt slecht.
    Retentie van zo`n 3 dagen.
    Ze hebben het wel tenminste, wat je van bv telfort niet kan zeggen maarja.
    3 dagen kom op, das toch triest
    pi_56718725
    quote:
    Op woensdag 13 februari 2008 15:11 schreef PiRANiA het volgende:

    [..]

    vertel...?
    gewoon, vind die hele interface vaag en irritant. En het is traag.
    pi_56722402
    quote:
    Op woensdag 13 februari 2008 23:25 schreef LoggedIn het volgende:

    [..]

    3 dagen kom op, das toch triest
    Inderdaad.
    Als er een maart uitgave van een blad word gepost half februari, en ik zoek er eind februari naar, ben ik te laat.
    Ik zit nu aan een week gratis XLned dat gaat een stuk beter
    pi_56725307
    quote:
    Op woensdag 13 februari 2008 23:06 schreef -sobriquet het volgende:

    [..]

    De afgelopen weken is zelfs dat mainstream spul al niet echt super, vind aanbod maar tegenvallen laatste tijd.
    vind ik ook
    pi_56738712
    Ik wil gewoon die nieuwe
    SPOILER
    Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


    [ Bericht 24% gewijzigd door WyriHaximus op 15-02-2008 12:30:52 ]
    KLAAS JAN HUNTELAAR
      vrijdag 15 februari 2008 @ 08:34:43 #100
    136730 PiRANiA
    All thinking men are atheists.
    pi_56741737
    quote:
    Op donderdag 14 februari 2008 23:25 schreef Badabingea het volgende:
    Ik wil gewoon die nieuwe
    SPOILER
    Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
    Nr 1 of nr2?
    ik heb net nr 2 gedownload, maar dat is alleen nog maar een CAM versie, een vrij slechte ook nog...

    [ Bericht 10% gewijzigd door WyriHaximus op 15-02-2008 12:30:41 ]
    pi_56745644
    quote:
    Op donderdag 14 februari 2008 23:25 schreef Badabingea het volgende:
    Ik wil gewoon die nieuwe
    SPOILER
    Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
    Ook in een spoiler is vragen om warez nog steeds verboden.

    Enneuh hij staat gewoon op FTD, een post van amper 2 weken oud.

    [ Bericht 10% gewijzigd door WyriHaximus op 15-02-2008 12:30:18 ]
    pi_56746061
    quote:
    Op donderdag 14 februari 2008 23:25 schreef Badabingea het volgende:
    Ik wil gewoon die nieuwe
    SPOILER
    Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
    Flikker op met je warez verzoeken kneus.

    [ Bericht 10% gewijzigd door WyriHaximus op 15-02-2008 12:30:08 ]
      vrijdag 15 februari 2008 @ 12:32:09 #103
    84926 WyriHaximus
    Release the hounds smithers!
    pi_56746773
    quote:
    Op donderdag 14 februari 2008 23:25 schreef Badabingea het volgende:
    Ik wil gewoon die nieuwe
    SPOILER
    Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
    Met mods of FA's? (Gewoon niet doen dus!)
    phluphy for president!
      vrijdag 15 februari 2008 @ 13:31:04 #104
    52753 Sjowhan
    ex-mod DIG. Watskebeurt?
    pi_56748060
    quote:
    Op vrijdag 15 februari 2008 12:32 schreef WyriHaximus het volgende:

    [..]


    [/spoiler]

    Met mods of FA's? (Gewoon niet doen dus!)
    pi_56888699



    Alleen bij het wisselen van bestand dropt 'ie even naar rond de 1700, voor de rest draait'ie stabiel rond de 2040 kbps.

    Eweka
      donderdag 21 februari 2008 @ 18:16:49 #106
    136730 PiRANiA
    All thinking men are atheists.
    pi_56888928
    quote:
    Op donderdag 21 februari 2008 18:03 schreef mcDavid het volgende:
    [ afbeelding ]
    [ afbeelding ]

    Alleen bij het wisselen van bestand dropt 'ie even naar rond de 1700, voor de rest draait'ie stabiel rond de 2040 kbps.

    Eweka
    2000+KB/s w00t
    pi_56889254
    quote:
    Op donderdag 21 februari 2008 18:03 schreef mcDavid het volgende:
    [ afbeelding ]
    [ afbeelding ]

    Alleen bij het wisselen van bestand dropt 'ie even naar rond de 1700, voor de rest draait'ie stabiel rond de 2040 kbps.

    Eweka
    Holy potatoes wat voor internet heb jij? glasvezel?
    pi_56889330
    30 mbit denk Glasvezel is nog sneller. Krijgen we hier in de stad als het goed is.
    KLAAS JAN HUNTELAAR
    pi_56889775
    quote:
    Op donderdag 21 februari 2008 18:38 schreef Badabingea het volgende:
    30 mbit denk Glasvezel is nog sneller. Krijgen we hier in de stad als het goed is.
    Nee hoor. Die waarden hierboven zijn gewoon te realiseren met een 20 Mbps ADSL2+ abo, als je niet te ver van de centrale zit tenminste.
    pi_56889973
    quote:
    Op donderdag 21 februari 2008 18:34 schreef -sobriquet het volgende:

    [..]

    Holy potatoes wat voor internet heb jij? glasvezel?
    Telfort 20MB, 615 meter vanaf de WC
      donderdag 21 februari 2008 @ 19:07:40 #111
    52753 Sjowhan
    ex-mod DIG. Watskebeurt?
    pi_56889987
    ADSL 2+ is ook 24Mbit, dus ruim 2000kB/s download. Ik haal ook vaak 1.9mB/s met een 24Mbit lijn (telfort)
    pi_56890240
    Ik geloofde ook niet dat ik die snelheid echt zou gaan halen voor 20 euro per maand, maar de prijs zegt dus niet alles

    -edit-
    al heb ik nu pas een uurtje getest heh, dus nog geen lange termijn resultaten
    pi_56892159
    Ik haal hier dik 1900 KB/s met telfort maar ik vind het nog steeds veel te langzaam.

    ADSL
      donderdag 21 februari 2008 @ 20:43:36 #114
    52753 Sjowhan
    ex-mod DIG. Watskebeurt?
    pi_56892285
    quote:
    Op donderdag 21 februari 2008 19:18 schreef mcDavid het volgende:
    Ik geloofde ook niet dat ik die snelheid echt zou gaan halen voor 20 euro per maand, maar de prijs zegt dus niet alles

    -edit-
    al heb ik nu pas een uurtje getest heh, dus nog geen lange termijn resultaten
    Telfort = Tiscali, een provider die al jaren meedraait en ook deels eigen netwerk heeft
    pi_56892388
    quote:
    Op donderdag 21 februari 2008 20:43 schreef Sjowhan het volgende:

    [..]

    Telfort = Tiscali, een provider die al jaren meedraait en ook deels eigen netwerk heeft
    Tiscali was ik nou niet bere-enthousiast over. Al was de snelheid altijd wel puick inderdaad.
    Maar de ondersteuning was kut en de verbinding lag er relatief vaak uit. Al lag dat laatste ook vaak aan het cheapass modem wat ze leverden, en is dat eerste niet verbazingwekkend voor een goedkope aanbieder.
      donderdag 21 februari 2008 @ 21:15:10 #116
    52753 Sjowhan
    ex-mod DIG. Watskebeurt?
    pi_56892976
    quote:
    Op donderdag 21 februari 2008 20:47 schreef mcDavid het volgende:

    [..]

    Tiscali was ik nou niet bere-enthousiast over. Al was de snelheid altijd wel puick inderdaad.
    Maar de ondersteuning was kut en de verbinding lag er relatief vaak uit. Al lag dat laatste ook vaak aan het cheapass modem wat ze leverden, en is dat eerste niet verbazingwekkend voor een goedkope aanbieder.
    Je kan elke modem aansluiten die je wil, heb dus zelf de 'gratis' modem besteld, want had zelf nog een wifiAP annex router (Wrt54g), en gebruik die nu als switch/draadloze AP. Hendig sjiek gewoon.

    Haal overigens ook 1.94mB/s bij 't downloaden.
    pi_56893039
    Ik heb ook de gratis modem van tiscali, een ZyXEL... Schijnt wel een goeie te zijn. In ieder geval beter dan dat hoopje ellende van sagem wat we bij tiscali kregen
      donderdag 21 februari 2008 @ 21:45:39 #118
    52753 Sjowhan
    ex-mod DIG. Watskebeurt?
    pi_56893852
    quote:
    Op donderdag 21 februari 2008 21:17 schreef mcDavid het volgende:
    Ik heb ook de gratis modem van tiscali, een ZyXEL... Schijnt wel een goeie te zijn. In ieder geval beter dan dat hoopje ellende van sagem wat we bij tiscali kregen
    de Zijksnol is inderdaad een goede modem . Af en toe wil hij nog wel eens vast lopen, maarja, hoog intrainen ftw
    pi_56897327
    enorm veel

    verkapt-kijk-mij-eens-dik-downloadsnelheden-halen-posts

    Ja, als je een klein piemeltje hebt moet je ergens mee opscheppen natuurlijk.
    KLAAS JAN HUNTELAAR
      vrijdag 22 februari 2008 @ 00:37:12 #120
    123869 Merkie
    Surprisingly contagious
    pi_56897718
    quote:
    Op vrijdag 22 februari 2008 00:08 schreef Badabingea het volgende:
    enorm veel

    verkapt-kijk-mij-eens-dik-downloadsnelheden-halen-posts

    Ja, als je een klein piemeltje hebt moet je ergens mee opscheppen natuurlijk.
    Verkapte "ik-heb-maar-300kB/s"-post . Ik leef met je mee.
    2000 light years from home
    pi_56898461
    quote:
    Op vrijdag 22 februari 2008 00:08 schreef Badabingea het volgende:
    enorm veel

    verkapt-kijk-mij-eens-dik-downloadsnelheden-halen-posts

    Ja, als je een klein piemeltje hebt moet je ergens mee opscheppen natuurlijk.
    Je hebt mijn posgeschiedenis in de gaten gehouden?
      vrijdag 22 februari 2008 @ 19:24:55 #122
    178193 Juicyhil
    Bekende FOK!ker
    pi_56912091
    quote:
    Op vrijdag 22 februari 2008 00:08 schreef Badabingea het volgende:
    enorm veel

    verkapt-kijk-mij-eens-dik-downloadsnelheden-halen-posts

    Ja, als je een klein piemeltje hebt moet je ergens mee opscheppen natuurlijk.
    Hij is al klaargekomen voordat er uberhaupt een pr0nplaatje is geladen.

    Enniehoe, was ik net Windows aan het downloaden komt er in beeld te staan ' 502 Account is locked ' ik heb giganews, dus die betalingen willen wel es mislukken. Dus nu staat er op de site bij mijn account dat ze m`n creditcard niet konden verifieren (betaal via bankrekening ) Maar ik hoop dat ik dit weekend nog wel antwoord heb. Maar vorige maand mislukte die betaling ook al, maar dan was ie wel weer bij 5 uur online.
    Op dinsdag 9 augustus 2011 23:01 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
    Ik hou zoveel van jou, ik doe alles voor je! O+
    pi_56931598
    quote:
    Op vrijdag 22 februari 2008 00:37 schreef Merkie het volgende:

    [..]

    Verkapte "ik-heb-maar-300kB/s"-post . Ik leef met je mee.
    Dat heb ik bij mijn ouders ook als snelheid (hetnet) het zij zo, heb zelf glasvezel op mijn studentenflat maar geen enkele behoefte om op te gaan scheppen over snelheden. Op FOK heeft iedereen een heel hoog IQ bij de test van BNN, iedereen heeft met 20 lessen zijn rjibewijs en iedereen woont op optimale afstand van de de centrale en heeft dus optimale snelheid
    pi_56933574
    quote:
    Op zaterdag 23 februari 2008 19:52 schreef GeorgKacher het volgende:

    [..]

    Dat heb ik bij mijn ouders ook als snelheid (hetnet) het zij zo, heb zelf glasvezel op mijn studentenflat maar geen enkele behoefte om op te gaan scheppen over snelheden. Op FOK heeft iedereen een heel hoog IQ bij de test van BNN, iedereen heeft met 20 lessen zijn rjibewijs en iedereen woont op optimale afstand van de de centrale en heeft dus optimale snelheid
    Maar dat is logisch natuurlijk.
      zaterdag 23 februari 2008 @ 22:05:11 #125
    132098 Xebber
    Immer Intelligent
    pi_56935791
    quote:
    Op zaterdag 23 februari 2008 19:52 schreef GeorgKacher het volgende:

    [..]

    Op FOK heeft iedereen een heel hoog IQ bij de test van BNN, iedereen heeft met 20 lessen zijn rjibewijs en iedereen woont op optimale afstand van de de centrale en heeft dus optimale snelheid
    Ik vind het bijna éng om te beseffen dat je me zó goed kent terwijl ik jou nog nóóit gezien heb.
    Op woensdag 15 juni 2011 01:02 schreef Bluezz het volgende:
    Xeb heeft altijd gelijk, Staal
    pi_56989830
    Ik denk dat ik toch weer terug ga naar newsleecher. Alt.Binz is bijna net zo traag als grabit met decoden, en loopt daarmee nu steeds behoorlijk achter op het downloaden.
    pi_56990013
    Grabit
    pi_56991217
    quote:
    Op dinsdag 26 februari 2008 16:46 schreef ScarFace- het volgende:
    Grabit
    !

    Nouja, heb gelijk ff newsleecher 3.9 beta 13 gedownload en nu gaat het weer als een speer.

    Met alt.binz liep het decoden net gewoon 3 GB achter, na iets van 12 gb downloaden
    dat zag ik niet helemaal zitten met nog 100GB in de que
      dinsdag 26 februari 2008 @ 17:31:58 #129
    107951 JortK
    Immer kwaliteitsposts
    pi_56991221
    quote:
    Op dinsdag 26 februari 2008 16:39 schreef mcDavid het volgende:
    Ik denk dat ik toch weer terug ga naar newsleecher. Alt.Binz is bijna net zo traag als grabit met decoden, en loopt daarmee nu steeds behoorlijk achter op het downloaden.
    Heb ik echt totaal geen problemen mee
    pi_56991302
    mcDavid heeft gewoon een kutpc.
    Newsleecher gebruikt dan ook veel ram waar je waarschijnlijk al zo weinig van hebt
    pi_56991519
    In dat geval komt het helemaal mooi uit. Ik heb idd een oude kutpc, maar RAM heb ik altijd over
    anyway nu gaat het lekker:
    http://eduweb.hhs.nl/~60479/downloadalseengek.jpg


    edit
    newsleecher gebruikt rond de 63 MB ram, alt.binz deed dat ook net.
    pi_56991901
    Jongen, stap nou gewoon allemaal over op SABnzbd+. Dit draait remote op je computer, verbruikt nauwelijks RAM en is super handig en snel. Pakt automatisch alles uit, parred alles, runt desgewenst een script na het donwloaden etc.
    pi_56992145
    quote:
    Op dinsdag 26 februari 2008 18:01 schreef Sloper het volgende:
    Jongen, stap nou gewoon allemaal over op SABnzbd+. Dit draait remote op je computer, verbruikt nauwelijks RAM en is super handig en snel. Pakt automatisch alles uit, parred alles, runt desgewenst een script na het donwloaden etc.
    SABnzbd+ gebruikt en AltBinz ook. Ik vind NL toch het lekkerste werken.
    woef
    pi_56992247
    quote:
    Op dinsdag 26 februari 2008 18:01 schreef Sloper het volgende:
    Jongen, stap nou gewoon allemaal over op SABnzbd+. Dit draait remote op je computer, verbruikt nauwelijks RAM en is super handig en snel. Pakt automatisch alles uit, parred alles, runt desgewenst een script na het donwloaden etc.
    quote:
    Op woensdag 13 februari 2008 11:16 schreef mcDavid het volgende:
    Heb een poosje proefgedraait met sabnzbd+ maar vind het dus hélemaal niets!

    Doe mij maar weer alt.binz.
    Die interface werd ik helemaal gestoord van. En bovendien wou dat ding nooit echt vlot downloaden.
    En die andere zooi kunnen alt.binz en newsleecher ook allebei.
    pi_56994182
    Grabit doet alles sinds kort ook alles. Wel veel ram gebruik, maar ik zet m toch aan als ik ga pitten, dus dan maakt ook geen kont uit.
    KLAAS JAN HUNTELAAR
      dinsdag 26 februari 2008 @ 22:12:46 #136
    178193 Juicyhil
    Bekende FOK!ker
    pi_56998371
    Giganews is trouwens gestopt met Europen Direct Debit (automatisch incasso van Nederlandse rekeningen). Ik had me toen geregistreerd met de bedoeling om EDD te gaan gebruiken, maar nu kan het opeens niet meer. :S
    Op dinsdag 9 augustus 2011 23:01 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
    Ik hou zoveel van jou, ik doe alles voor je! O+
      dinsdag 26 februari 2008 @ 22:15:20 #137
    67174 Dos37
    Come on Twente
    pi_56998446
    quote:
    Op dinsdag 26 februari 2008 19:26 schreef Badabingea het volgende:
    Grabit doet alles sinds kort ook alles. Wel veel ram gebruik, maar ik zet m toch aan als ik ga pitten, dus dan maakt ook geen kont uit.
    Ik heb laatst van al mijn oude onderdelen een computer gebouwd en daar download ik mee en die andere (nieuwe) doe ik internet word en games. Zal mij dus niet uitmaken hoeveel RAM het gebruikt.
    Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
    Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
    [b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
    pi_57000180
    quote:
    Op dinsdag 26 februari 2008 22:15 schreef Dos37 het volgende:

    [..]

    Ik heb laatst van al mijn oude onderdelen een computer gebouwd en daar download ik mee en die andere (nieuwe) doe ik internet word en games. Zal mij dus niet uitmaken hoeveel RAM het gebruikt.
    Wat wil je hiermee zeggen? Gebruik je nou GrabIt of die web based downloader?

    KLAAS JAN HUNTELAAR
    pi_57001253
    quote:
    Op dinsdag 26 februari 2008 23:09 schreef Badabingea het volgende:

    [..]

    Wat wil je hiermee zeggen? Gebruik je nou GrabIt of die web based downloader?

    SABnzbd+ is niet web-based. 't draait remote op je PC, 't heeft alleen een webbased interface omdat he tdus lokaal draait Daarom is het ook zo goed...hint hint
      vrijdag 7 maart 2008 @ 09:54:56 #140
    52164 pfaf
    pfief, pfaf, pfoef!
    pi_57216046
    Mijn GrabIt doet het vanochtend ineens niet meer. Alles wat ik wil downloaden: "Article not found"
    En ik wil LOST zien!
    Weet iemand hoe dat zo plotseling komt?
    pi_57216787
    quote:
    Op vrijdag 7 maart 2008 09:54 schreef pfaf het volgende:
    Mijn GrabIt doet het vanochtend ineens niet meer. Alles wat ik wil downloaden: "Article not found"
    En ik wil LOST zien! [ afbeelding ]
    Weet iemand hoe dat zo plotseling komt?
    Klinkt eerder alsof de nieuwsserver naar de klote is?
      vrijdag 7 maart 2008 @ 10:40:44 #142
    52164 pfaf
    pfief, pfaf, pfoef!
    pi_57216896
    quote:
    Op vrijdag 7 maart 2008 10:34 schreef Godlike02 het volgende:

    [..]

    Klinkt eerder alsof de nieuwsserver naar de klote is?
    Gewoon even geduld hebben? Of kan @Home ook een stagaire hebben die vrijdag 's ochtends alle LOST posts eraf mietert, nee toch?
    pi_57216972
    quote:
    Op vrijdag 7 maart 2008 10:40 schreef pfaf het volgende:

    [..]

    Gewoon even geduld hebben? Of kan @Home ook een stagaire hebben die vrijdag 's ochtends alle LOST posts eraf mietert, nee toch?
    Wel goeie stagaire dan
    Zeker eentje van Brein

    Lukken andere dingfen wel dan?
    Iets oudere posts van een weekje geleden ofzo?
      vrijdag 7 maart 2008 @ 10:51:41 #144
    52164 pfaf
    pfief, pfaf, pfoef!
    pi_57217129
    quote:
    Op vrijdag 7 maart 2008 10:43 schreef Godlike02 het volgende:

    [..]

    Wel goeie stagaire dan
    Zeker eentje van Brein

    Lukken andere dingfen wel dan?
    Iets oudere posts van een weekje geleden ofzo?
    Ik heb er nu net één te pakken. Vreemd.
    Veel spots zullen dus wel niet op mijn server gestaan hebben?
    pi_57217247
    quote:
    Op vrijdag 7 maart 2008 10:51 schreef pfaf het volgende:

    [..]

    Ik heb er nu net één te pakken. Vreemd.
    Veel spots zullen dus wel niet op mijn server gestaan hebben?
    Zo klinkt het in elk geval.
    pi_57219224
    quote:
    Op vrijdag 7 maart 2008 10:51 schreef pfaf het volgende:

    [..]

    Ik heb er nu net één te pakken. Vreemd.
    Veel spots zullen dus wel niet op mijn server gestaan hebben?
    Sja dat heb je wel met veel van die gratis servers. Heel veel incomplete bestanden, en retentie vaak minder dan een week. Voor grote bestanden soms zelfs maar een dag of 2-3.

    Kan dus best zijn dat de post halverwege de download weggemieterd is om weer plaats te maken voor iets anders.

    -edit-
    Had ik jullie al verteld over mijn torrent-avontuur?

    Ik ging gisteren voor de grap eens proberen rambo 4 te downloaden via torrents.
    Nou, dat ging dan 3 dagen duren met 20kb/s
    En dat was nog niet het ergste, maar dan ben je met 20kb/s aant downloaden, en is een beetje surfen al niet meer te doen omdat het echt kapot traag gaat
    Via usenet had ik 'm in 3 kwartier binnen gehad en had ik die 3 kwartier ook nog eens nergens last van gehad qua surfsnelheid
      vrijdag 7 maart 2008 @ 12:39:19 #147
    123869 Merkie
    Surprisingly contagious
    pi_57219399
    quote:
    Op vrijdag 7 maart 2008 12:29 schreef mcDavid het volgende:

    [..]

    Sja dat heb je wel met veel van die gratis servers. Heel veel incomplete bestanden, en retentie vaak minder dan een week. Voor grote bestanden soms zelfs maar een dag of 2-3.

    Kan dus best zijn dat de post halverwege de download weggemieterd is om weer plaats te maken voor iets anders.

    -edit-
    Had ik jullie al verteld over mijn torrent-avontuur?

    Ik ging gisteren voor de grap eens proberen rambo 4 te downloaden via torrents.
    Nou, dat ging dan 3 dagen duren met 20kb/s
    En dat was nog niet het ergste, maar dan ben je met 20kb/s aant downloaden, en is een beetje surfen al niet meer te doen omdat het echt kapot traag gaat
    Via usenet had ik 'm in 3 kwartier binnen gehad en had ik die 3 kwartier ook nog eens nergens last van gehad qua surfsnelheid
    2000 light years from home
    pi_57220075
    quote:
    Op vrijdag 7 maart 2008 12:29 schreef mcDavid het volgende:

    [..]

    Sja dat heb je wel met veel van die gratis servers. Heel veel incomplete bestanden, en retentie vaak minder dan een week. Voor grote bestanden soms zelfs maar een dag of 2-3.

    Kan dus best zijn dat de post halverwege de download weggemieterd is om weer plaats te maken voor iets anders.

    -edit-
    Had ik jullie al verteld over mijn torrent-avontuur?

    Ik ging gisteren voor de grap eens proberen rambo 4 te downloaden via torrents.
    Nou, dat ging dan 3 dagen duren met 20kb/s
    En dat was nog niet het ergste, maar dan ben je met 20kb/s aant downloaden, en is een beetje surfen al niet meer te doen omdat het echt kapot traag gaat
    Via usenet had ik 'm in 3 kwartier binnen gehad en had ik die 3 kwartier ook nog eens nergens last van gehad qua surfsnelheid
    Prutser.
    pi_57220101
    quote:
    Op vrijdag 15 februari 2008 11:39 schreef mcDavid het volgende:

    [..]

    Ook in een spoiler is vragen om warez nog steeds verboden.

    Enneuh hij staat gewoon op FTD, een post van amper 2 weken oud.
    pi_57220119
    quote:
    Op vrijdag 15 februari 2008 11:39 schreef mcDavid het volgende:

    [..]

    Ook in een spoiler is vragen om warez nog steeds verboden.

    Enneuh hij staat gewoon op FTD, een post van amper 2 weken oud.
    Jij kent de regels jongen
    pi_57220129
    quote:
    Op vrijdag 7 maart 2008 13:14 schreef ScarFace- het volgende:

    [..]

    Prutser.
    't ging mij er meer om te kijken of het kán. Heb een nieuw modem, die ouwe sloeg helemaal op tilt als ik een P2P programma aanzette
    Met deze kan het dus wel, maar 't blijft kut
    Hoewel ik wel een CD heb gedownload die op usenet gewoon niet te vinden is
    pi_57312918
    Hoe zijn de ervaringen met XLned?
    Heb een week proeftijd gehad dat beviel goed, ben eigenlijk wel van plan een jaar af te sluiten.
    Op het internet kom ik wel wat negatieve reacties tegen vooral bij het googlen naar hun adres
    Wat zijn de ervaringen?
    Stopt het automatisch als je 1 jaar neemt, of moet je dat weer van tevoren opzeggen?

    [ Bericht 1% gewijzigd door ScarFace- op 11-03-2008 20:18:15 ]
      dinsdag 11 maart 2008 @ 20:10:54 #153
    95427 Hephaistos.
    ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
    pi_57313132
    quote:
    Op vrijdag 7 maart 2008 12:29 schreef mcDavid het volgende:


    Had ik jullie al verteld over mijn torrent-avontuur?

    Ik ging gisteren voor de grap eens proberen rambo 4 te downloaden via torrents.
    Nou, dat ging dan 3 dagen duren met 20kb/s
    En dat was nog niet het ergste, maar dan ben je met 20kb/s aant downloaden, en is een beetje surfen al niet meer te doen omdat het echt kapot traag gaat
    Via usenet had ik 'm in 3 kwartier binnen gehad en had ik die 3 kwartier ook nog eens nergens last van gehad qua surfsnelheid
    Zoals je usenet tot een verschrikking kan maken met brakke servers, kan je dat bij torrents door brakke sites te gebruiken. Beetje kromme vergelijking die je trekt hier
    pi_57313281
    quote:
    Op dinsdag 11 maart 2008 20:03 schreef ScarFace- het volgende:
    Hoe zijn de ervaringen met xled?
    Heb een week proeftijd gehad dat beviel goed, ben eigenlijk wel van plan een jaar af te sluiten.
    Op het internet kom ik wel wat negatieve reacties tegen vooral bij het googlen naar hun adres
    Wat zijn de ervaringen?
    Stopt het automatisch als je 1 jaar neemt, of moet je dat weer van tevoren opzeggen?
    Ik neem aan dat je xlned bedoelt.
    Hoe zit het met de retentie? Is die idd 70 dagen? Das best wel brak dan.
    Maar on the other hand ze zijn wel goedkoop idd (mits jaarbetaling)
    pi_57313327
    quote:
    Op dinsdag 11 maart 2008 20:10 schreef Hephaistos. het volgende:

    [..]

    Zoals je usenet tot een verschrikking kan maken met brakke servers, kan je dat bij torrents door brakke sites te gebruiken. Beetje kromme vergelijking die je trekt hier
    Ik hou het erop dat het beiden voor en nadelen heeft.
    pi_57313394
    quote:
    Op dinsdag 11 maart 2008 20:16 schreef mcDavid het volgende:

    [..]

    Ik neem aan dat je xlned bedoelt.
    Hoe zit het met de retentie? Is die idd 70 dagen? Das best wel brak dan.
    Maar on the other hand ze zijn wel goedkoop idd (mits jaarbetaling)
    XLned, inderdaad
    Ik ben op zoek naar ervaringen die 70 dagen zie ik ook wel staan, is lang genoeg.
    pi_57316474
    Hmm kan niet connecten via eweka...jullie? Ik zit op newsserver114....

    Werkt weer

    [ Bericht 42% gewijzigd door z0mg op 11-03-2008 22:24:25 ]
    pi_57316550
    Kan www.smsusenet.nl worden toegevoegd aan de OP?

    Die gebruik ik zelf namelijk graag omdat ik altijd beltegoed over heb .
    pi_57316613
    Ik ben weer lekker met smsusenet bezig, vind ik toch prettiger aangezien er laatste tijd niet veel soeps op usenet te vinden is. Neem nu gewoon eens per week smsusenet accountje en download heel de dag alles wat ik die week tegen ben gekomen. Gaat prima en kost zo maar 4euro per maand
    pi_57316928
    quote:
    Op dinsdag 11 maart 2008 22:22 schreef -sobriquet het volgende:
    Ik ben weer lekker met smsusenet bezig, vind ik toch prettiger aangezien er laatste tijd niet veel soeps op usenet te vinden is. Neem nu gewoon eens per week smsusenet accountje en download heel de dag alles wat ik die week tegen ben gekomen. Gaat prima en kost zo maar 4euro per maand
    Ik wil juist usenet omdat als ik NU een film zie, ik 'm vanavond nog wil kijken.
    pi_57316992
    Dat kan toch gewoon met smsusenet?
    pi_57317141
    quote:
    Op dinsdag 11 maart 2008 22:20 schreef DennisMoore het volgende:
    Kan www.smsusenet.nl worden toegevoegd aan de OP?

    Die gebruik ik zelf namelijk graag omdat ik altijd beltegoed over heb .
    ja dat kun je doen
    quote:
    Op dinsdag 11 maart 2008 22:34 schreef DennisMoore het volgende:
    Dat kan toch gewoon met smsusenet?
    Ja, maar dan zijn anderen goedkoper. En sneller. En ik vind dat sms/bel-gedoe irritant.
    pi_57317308
    quote:
    Op dinsdag 11 maart 2008 22:39 schreef mcDavid het volgende:

    ja dat kun je doen
    *klik*
    quote:
    Ja, maar dan zijn anderen goedkoper. En sneller. En ik vind dat sms/bel-gedoe irritant.
    Goedkoper kan best zijn, maar zelf gebruik ik usenet maar eens per week ofzo, en download ik in een paar uur meer dan ik de rest van de week tijd heb om te kijken .

    Ze gaan tot 20 Mbit trouwens, snel genoeg .

    Een SMS'je sturen vind ik niet zo héél irritant, en omdat het me nooit lukt om m'n belbundel leeg te bellen/sms'en iedere maand, is dit wel een handige manier, het geld ben ik toch al kwijt aan m'n tel.provider namelijk.
    pi_57317395
    Watvoor telefoonprovider heb je dan?
    over het algemeen vallen ditsoort betaaldiensten buiten de bundel namelijk.
    pi_57317684
    Orange, en volgens mij gaat het binnen de bundel. (Of ik let niet goed op .)
    Volgens mij kon 't met Telfort ook.
    pi_57318111
    quote:
    Op dinsdag 11 maart 2008 22:32 schreef mcDavid het volgende:

    [..]

    Ik wil juist usenet omdat als ik NU een film zie, ik 'm vanavond nog wil kijken.
    lol, ik heb er nog zoveel die ik moet kijken dat ik makkelijk een week iedere dag 4 films kan kijken
    pi_57318194
    Heb vanavond met één sms'je van ¤1,10 zes films gedownload .
      woensdag 12 maart 2008 @ 08:09:26 #168
    132098 Xebber
    Immer Intelligent
    pi_57321554
    Mensen die bij Tweak zitten en internet krijgen via BBNed hebben de mogelijkheid gratis over te stappen op een ander abonnement bij Tweak, aangezien zij de samenwerking hebben verbroken.

    Ik heb nu een 4-10 mbit verbinding via BBNed (waar ik de volle 10 mbit mee haal) voor 39,95 euro per maand, en ga eind maart kosteloos naar een 12-24 mbit verbinding via BaByXL voor eveneens 39,95 per maand.
    Op woensdag 15 juni 2011 01:02 schreef Bluezz het volgende:
    Xeb heeft altijd gelijk, Staal
    pi_57327592
    Heeft er eigenlijk iemand ervaring met www.hitnews.eu ?

    Ben van plan ergens een half jaar te boeken, en dan gaat het toch wel behoorlijk schelen in de prijs t.o.v. eweka.
    pi_57328020
    Ben ik ook wel benieuwd naar.
    KLAAS JAN HUNTELAAR
      woensdag 12 maart 2008 @ 15:16:22 #171
    178193 Juicyhil
    Bekende FOK!ker
    pi_57328288
    Hitnews is wel goed op zich, maar haal er geen superhoge snelheden mee en retentie vind ik nog iets laag.
    Op dinsdag 9 augustus 2011 23:01 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
    Ik hou zoveel van jou, ik doe alles voor je! O+
    pi_57329063
    Ik neem de (steek-)proef even op de som met een proefaccountje.

    Heb 5 NZB's aanstaan, gesorteerd op leeftijd.

    1 van vandaag, gaat erg lekker, 2MB/s, wat ik ook met eweka haalde.
    verder nog één van 54 dagen oud, één van 87 dagen, één van 101 dagen, en één van 150 dagen (je weet maar nooit heh )

    Zie wel hoever hij komt.
    pi_57330863
    Ok die van 1 en van 54 dagen gingen allebei prima. Ook de snelheid was goed

    Van die van 87 dagen is niet één bestand (ook maar in de buurt van) compleet binnengekomen. Dus so far voor de 100 dagen redundante retentie . 87 dagen haalt'ie al bij lange na niet.

    Die van 101 en 150 dagen zijn überhaupt niet binnengekomen.

    Heb met eweka wel eens een film van 109 dagen binnengehaald. Weliswaar niet compleet maar nog wel repareerbaar.
    -edit- en dat was in de tijd dat ze volgens de site nog op rond de 70 dagen zaten.
    pi_57331055
    Ok, dus de prijs van Eweka is het wel waard.

    B.
    KLAAS JAN HUNTELAAR
    pi_57331108
    Da's mijn conclusie ja.
    pi_57365156
    hitnews is al sinds het begin z'n retentie nooit nagekomen, altijd al dramatisch slecht geweest
    pi_57375419
    Gebruikt iemand hier RSS? Ik heb geprobeerd om in mijn RSS reader het zo in te stellen dat ik één versie van een serie krijg maar dat lukt eigenlijk niet. Het liefst wil ik het gebruiken in SABnzbd zodat automatisch download, uitpakt en in de juiste folder pleurt. Kent iemand een goede RSS feed voor NZBs? En een goede release groep waar ik op kan zoeken...
      zaterdag 15 maart 2008 @ 12:58:16 #178
    158491 Broekpaling
    Plons is water.
    pi_57393786
    Verdeurie ik krijg het maar niet in m'n hoofd.
    Als je een internetabbonement hebt van 6mb is dat toch iets van 6000kb/s per seconde?
    Ik snap het niet, ik moet een verhoudingstabel hebben.
    0 topics op naam. 14.gif
    pi_57393808
    quote:
    Op zaterdag 15 maart 2008 12:58 schreef Broekpaling het volgende:
    Verdeurie ik krijg het maar niet in m'n hoofd.
    Als je een internetabbonement hebt van 6mb is dat toch iets van 6000kb/s per seconde?
    Ik snap het niet, ik moet een verhoudingstabel hebben.
    Die 6000kb moet je delen door 8. Dat is je snelheid.
    pi_57393822
    Om half 10 heb ik Eweka al betaald, maar ik kan nog steeds niet downloaden
      zaterdag 15 maart 2008 @ 13:04:07 #181
    158491 Broekpaling
    Plons is water.
    pi_57393865
    quote:
    Op zaterdag 15 maart 2008 12:59 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

    [..]

    Die 6000kb moet je delen door 8. Dat is je snelheid.
    Kijk dat is duidelijk! Bedankt!
    0 topics op naam. 14.gif
    pi_57394948
    quote:
    Op zaterdag 15 maart 2008 13:01 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
    Om half 10 heb ik Eweka al betaald, maar ik kan nog steeds niet downloaden
    daar werken ze toch niet met cc's, maar met af-/overschrijvingen?
      zaterdag 15 maart 2008 @ 15:40:50 #183
    178193 Juicyhil
    Bekende FOK!ker
    pi_57395877
    quote:
    Op zaterdag 15 maart 2008 14:30 schreef LoggedIn het volgende:

    [..]

    daar werken ze toch niet met cc's, maar met af-/overschrijvingen?
    En iDeal. Dan is je account binnen een half uurtje online. Maar soms is het inderdaad ff wachten, vooral als dit de eerste maand is.
    Op dinsdag 9 augustus 2011 23:01 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
    Ik hou zoveel van jou, ik doe alles voor je! O+
    pi_57397352
    quote:
    Op zaterdag 15 maart 2008 15:40 schreef Juicyhil het volgende:

    [..]

    En iDeal. Dan is je account binnen een half uurtje online. Maar soms is het inderdaad ff wachten, vooral als dit de eerste maand is.
    oh wel ontzettend stom van ze dat ze dat niet gewoon geautomatiseerd hebben. Betaal je via ideal - wat speciaal gemaakt is om eindelijk fatsoenlijk aankopen op internet te kunnen doen zonder cc - en dan nog gaat zon kutbedrijf er 6 weken over doen om je betaling te verwerken. Ik zou ze een dikke vinger geven en ergens anders heen gaan
    pi_57397588
    quote:
    Op zaterdag 15 maart 2008 17:10 schreef LoggedIn het volgende:

    [..]

    oh wel ontzettend stom van ze dat ze dat niet gewoon geautomatiseerd hebben. Betaal je via ideal - wat speciaal gemaakt is om eindelijk fatsoenlijk aankopen op internet te kunnen doen zonder cc - en dan nog gaat zon kutbedrijf er 6 weken over doen om je betaling te verwerken. Ik zou ze een dikke vinger geven en ergens anders heen gaan
    Dat hebben ze puur gedaan dat je niet vastzit aan een account van een jaar, maar dat je gewoon na een maand kan zeggen, doei.
    KLAAS JAN HUNTELAAR
    pi_57397602
    Je kunt ook in meervoud van 7,50 betalen hoor. Dus 15 euro of 30, wat jij wilt Hoef je maar 1x zolang te wachten.
    Ik heb Eweka al een jaar en nog nooit gezeik gehad.
    KLAAS JAN HUNTELAAR
    pi_57398553
    Man man man, wat zijn die kutmodjes op FTD triest geworden

    Post je SP1 voor Vista, heel veel leuk commentaar enzo, en dan post er een halve mongool de mededeling dat hij dit niet gelooft en dat je die post niet moet vertrouwen omdat hij verder nog nergens te vinden is.... Ga je daarop in, komt er zo'n kutmodje langs die je effe 10 punten geeft (als je de 50 passeert word je geband ofzo...) wegens 'disrespect tegen andere gebruikers'.

    FTD is als database prima, maar het lijkt godverdomme wel nazi-duitsland daar
    pi_57399227
    Sowieso ook die reacties altijd
    pi_57399275
    quote:
    Op zaterdag 15 maart 2008 19:04 schreef Ranja_Ranja het volgende:
    Sowieso ook die reacties altijd
    "Klasse post, ik neem hem mee!"
    "Deze neem ik mee hoor!!!"
    "Dank je wel, deze gaat mee."
    "Hoe moet je dit installeren?"
    "Ja deze zocht ik nog, bedankt!"
    "Top post, gaat mee!"
    "Neem ik mee"
    "Heeft iemand een serial?"

      zaterdag 15 maart 2008 @ 19:11:36 #190
    178193 Juicyhil
    Bekende FOK!ker
    pi_57399376
    quote:
    Op zaterdag 15 maart 2008 19:07 schreef Saekerhett het volgende:

    [..]

    "Neem ik mee voor de kids"
    "Zal m`n vrouwtje leuk vinden"

    Op dinsdag 9 augustus 2011 23:01 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
    Ik hou zoveel van jou, ik doe alles voor je! O+
    pi_57399422
    quote:
    Op zaterdag 15 maart 2008 19:11 schreef Juicyhil het volgende:

    [..]
    Bij die wijvenfilms terwijl ze diezelfde avond alleen voor de tv zitten te kijken
      zaterdag 15 maart 2008 @ 19:27:40 #192
    178193 Juicyhil
    Bekende FOK!ker
    pi_57399681
    quote:
    Op zaterdag 15 maart 2008 19:13 schreef Saekerhett het volgende:

    [..]

    Bij die wijvenfilms terwijl ze diezelfde avond alleen voor de tv zitten te kijken
    Met iets in hun hand...
    Op dinsdag 9 augustus 2011 23:01 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
    Ik hou zoveel van jou, ik doe alles voor je! O+
    pi_57404697
    quote:
    Op zaterdag 15 maart 2008 17:23 schreef Badabingea het volgende:
    Je kunt ook in meervoud van 7,50 betalen hoor. Dus 15 euro of 30, wat jij wilt Hoef je maar 1x zolang te wachten.
    Ik heb Eweka al een jaar en nog nooit gezeik gehad.
    Ook al betaal je gewoon via overschrijving, heb je je account nog binnen 3 dagen geactiveerd.
    Met iDeal meestal binnen een half uur, in ieder geval binnen een dag.

    En als je niet in een keer de volle mep wilt betalen maar ook niet zonder usenet kunt zitten kun je ook gewoon iedere maand (een paar dagen voor je account verstrijkt) weer geld over maken. Dan krijg je er gewoon weer een (paar) maand(en) bij.
    pi_57480946
    Ok ik heb sinds een paar dagen news leecher, als ik wat download dan is de snelheid max 83 kb/s, als ik die max op 500 kb/s zet dan blijft hij maar rond 60-80kb/s downloaden, ik ben verbonden via de nieuws server van kpn, komt dat limiet door hun of mis ik een instelling? Als ik een normaal bestand download, of een torrent dan schiet ik gewoon omhoog tot 300-400 kb/s..
    pi_57481018
    quote:
    Op zaterdag 15 maart 2008 19:07 schreef Saekerhett het volgende:

    [..]

    "Klasse post, ik neem hem mee!"
    "Deze neem ik mee hoor!!!"
    "Dank je wel, deze gaat mee."
    "Hoe moet je dit installeren?"
    "Ja deze zocht ik nog, bedankt!"
    "Top post, gaat mee!"
    "Neem ik mee"
    "Heeft iemand een serial?"

    Hier heb je een paar paaseitjes!!!
    pi_57481363
    quote:
    Op woensdag 19 maart 2008 18:15 schreef wc-eend het volgende:
    Ok ik heb sinds een paar dagen news leecher, als ik wat download dan is de snelheid max 83 kb/s, als ik die max op 500 kb/s zet dan blijft hij maar rond 60-80kb/s downloaden, ik ben verbonden via de nieuws server van kpn, komt dat limiet door hun of mis ik een instelling? Als ik een normaal bestand download, of een torrent dan schiet ik gewoon omhoog tot 300-400 kb/s..
    Heb je zoveel mogelijk lijntjes aanstaan? (waarschijnlijk iets van 4)
    Zo ja dan ligt het aan de usenetserver van KPN.
    pi_57481447
    quote:
    Op woensdag 19 maart 2008 18:32 schreef mcDavid het volgende:

    [..]

    Heb je zoveel mogelijk lijntjes aanstaan? (waarschijnlijk iets van 4)
    Zo ja dan ligt het aan de usenetserver van KPN.
    Hij stond op 1, nu heb ik hem op 4 gezet, waar kan je hem het beste op zetten?
      woensdag 19 maart 2008 @ 18:35:43 #198
    136730 PiRANiA
    All thinking men are atheists.
    pi_57481457
    quote:
    Op woensdag 19 maart 2008 18:18 schreef Ranja_Ranja het volgende:

    [..]

    Hier heb je een paar paaseitjes!!!
    zooo standaar d
    pi_57481466
    Ok ik ga nu met 240 over 4 lijnen kan het kwaad om hem hoger te zetten ???
    pi_57481569
    quote:
    Op woensdag 19 maart 2008 18:36 schreef wc-eend het volgende:
    Ok ik ga nu met 240 over 4 lijnen kan het kwaad om hem hoger te zetten ???
    Je kunt het gewoon proberen. Het aantal lijntjes dat verbinding kan maken mag je gebruiken, de rest pleur je gewoon weer uit.
      donderdag 20 maart 2008 @ 02:57:51 #201
    132098 Xebber
    Immer Intelligent
    pi_57492796
    quote:
    Op woensdag 19 maart 2008 18:36 schreef wc-eend het volgende:
    Ok ik ga nu met 240 over 4 lijnen kan het kwaad om hem hoger te zetten ???
    Nee, dat kan geen kwaad, maar het heeft tegelijk ook geen zin om het aantal lijntjes te verhogen.

    Het aantal lijntjes bepaalt namelijk niet je snelheid.
    Op woensdag 15 juni 2011 01:02 schreef Bluezz het volgende:
    Xeb heeft altijd gelijk, Staal
    pi_57492881
    Wel als je lijntjes begrensd zijn. En die kans zit er behoorlijk dik in bij een gratis server.
      donderdag 20 maart 2008 @ 03:52:12 #203
    132098 Xebber
    Immer Intelligent
    pi_57492926
    quote:
    Op donderdag 20 maart 2008 03:27 schreef mcDavid het volgende:
    Wel als je lijntjes begrensd zijn. En die kans zit er behoorlijk dik in bij een gratis server.
    Je hebt warempel gelijk!

    Ik zit zelf wat te experimentelen met het aantal lijntjes. Ik heb op dit moment een 4-10 mbit verbinding van Tweak waarbij ik de volle 10 mbit haal, 4 lijntjes worden compleet volgezogen. 8 lijnttjes overigens ook.

    Ik kan niet wachten op mijn 12-24 mbit verbinding waarbij ik hoogstwaarschijnlijk ook de 24 mbit haal.
    Op woensdag 15 juni 2011 01:02 schreef Bluezz het volgende:
    Xeb heeft altijd gelijk, Staal
      donderdag 20 maart 2008 @ 10:14:09 #204
    52753 Sjowhan
    ex-mod DIG. Watskebeurt?
    pi_57495068
    quote:
    Op donderdag 20 maart 2008 03:52 schreef Xebber het volgende:

    [..]

    Je hebt warempel gelijk!

    Ik zit zelf wat te experimentelen met het aantal lijntjes. Ik heb op dit moment een 4-10 mbit verbinding van Tweak waarbij ik de volle 10 mbit haal, 4 lijntjes worden compleet volgezogen. 8 lijnttjes overigens ook.

    Ik kan niet wachten op mijn 12-24 mbit verbinding waarbij ik hoogstwaarschijnlijk ook de 24 mbit haal. [afbeelding]
    Tweak (als je DSL daar afneemt) heb je geen last van de begrenzing. Bij TweakNews is dat wel het geval (afaik 2.5Mbit/draadje)
    pi_57554936
    Ik heb sinds gister een raar probleempje. Als ik newsleecher opstart, gaat hij steeds terug naar basisinstellingen. Iemand hier ervaring mee en wellicht weet hoe ik weer normaal krijg?
    pi_57589830
    quote:
    Op zondag 23 maart 200812:22 schreef WolfsNL het volgende:
    Ik heb sinds gister een raar probleempje. Als ik newsleecher opstart, gaat hij steeds terug naar basisinstellingen. Iemand hier ervaring mee en wellicht weet hoe ik weer normaal krijg?
    Een keer fatsoenlijk afsluiten door op het kruisje te drukken, ipv gewoon je computer uit te knallen.
      dinsdag 25 maart 2008 @ 09:53:14 #207
    114869 Bar-Le-Duc
    drinkt nu Spa
    pi_57594638
    heb planet als provider en xlned als payserver, maar kan sinds vanmorgen al geen verbinding maken. constant time out. ergens een storing? meer mensen hier last van?
    pi_57597279
    quote:
    Op dinsdag 25 maart 2008 09:53 schreef Bar-Le-Duc het volgende:
    heb planet als provider en xlned als payserver, maar kan sinds vanmorgen al geen verbinding maken. constant time out. ergens een storing? meer mensen hier last van?
    Meer mensen inderdaad, zie ook
    http://forum.xlned.com/
    Ze zijn er mee bezig.
      dinsdag 25 maart 2008 @ 14:55:34 #209
    114869 Bar-Le-Duc
    drinkt nu Spa
    pi_57600025
    quote:
    Op dinsdag 25 maart 2008 12:28 schreef ScarFace- het volgende:

    [..]

    Meer mensen inderdaad, zie ook
    http://forum.xlned.com/
    Ze zijn er mee bezig.
    servers zijn inmiddels weer up (reader 3 iig wel)
      dinsdag 25 maart 2008 @ 15:06:04 #210
    114869 Bar-Le-Duc
    drinkt nu Spa
    pi_57600230
    ik maak momenteel een proefabo van xlned en moet zeggen dat een payserver een absolute must is.
    hoewel ik tot nu toe er tevrede ben met xlned wil ik toch wel ff jullie mening pijlen over andere payservers. wat raden jullie echt aan? heb veel positieve dingen gehoord over ewaka, maar zijn er ook andere goeie ervaringen met andere payservers? heb een 6 mbit lijn van planet en wil rond de 5 a 6 euro per maand uitgeven aan een payserver.
    pi_57600330
    Eweka is volgens mij 1 van de goedkoopste. Werkt hier altijd en betalen kan makkelijk via iDeal. Verder heb ik nooit gekeken naar een andere server. Oudere bestanden gaan wel beduidend langzamer.
      dinsdag 25 maart 2008 @ 15:15:05 #212
    114869 Bar-Le-Duc
    drinkt nu Spa
    pi_57600405
    maar hoe moet ik de betaling zien? moet je nou elke maand zelf 7,99 overmaken?
    pi_57600511
    quote:
    Op dinsdag 25 maart 200815:15 schreef Bar-Le-Duc het volgende:
    maar hoe moet ik de betaling zien? moet je nou elke maand zelf 7,99 overmaken?
    7,50 zou ik doen

    En ja, je kunt iedere maand overmaken, of in één keer een veelvoud van 7,50 overmaken.

    Of je maakt niets over dan loopt je abonnement automatisch af. Als je dan later weer geld over maakt met de link uit het laatste mailtje, wordt het gewoon weer voortgezet.
      dinsdag 25 maart 2008 @ 15:35:04 #214
    114869 Bar-Le-Duc
    drinkt nu Spa
    pi_57600893
    quote:
    Op dinsdag 25 maart 2008 15:20 schreef mcDavid het volgende:

    [..]

    7,50 zou ik doen

    En ja, je kunt iedere maand overmaken, of in één keer een veelvoud van 7,50 overmaken.

    Of je maakt niets over dan loopt je abonnement automatisch af. Als je dan later weer geld over maakt met de link uit het laatste mailtje, wordt het gewoon weer voortgezet.
    ok wel handig dus, maar eweka is dus absoluut aan te raden? ah maakt eigenlijk niet uit. als het niet bevalt betaal ik gewoon niet meer.
    pi_57601149
    quote:
    Op dinsdag 25 maart 2008 15:06 schreef Bar-Le-Duc het volgende:
    ik maak momenteel een proefabo van xlned en moet zeggen dat een payserver een absolute must is.
    hoewel ik tot nu toe er tevrede ben met xlned wil ik toch wel ff jullie mening pijlen over andere payservers. wat raden jullie echt aan? heb veel positieve dingen gehoord over ewaka, maar zijn er ook andere goeie ervaringen met andere payservers? heb een 6 mbit lijn van planet en wil rond de 5 a 6 euro per maand uitgeven aan een payserver.
    Heb ook een paar keer zo`n proef abo genomen.
    Goed bevallen, ga binnenkort een jaar abonnement nemen.
    Je kunt je account met meerdere ips delen dus ook dat proef abonnement.
    Vraag gewoon aan iemand of ie zo`n account maakt en gebruik het(of zelfs allebei)en je kunt ff vooruit.
    Ze hadden van mij ook nog wel een optie mogen maken tussen 2.5 en 10mbit, 5 mbit, dat is in mijn geval het ideaalst maarja.
    Ik neem gewoon de 2.5mbit en als ik dan later dit jaar naar telfort upgrade, neem ik de volgende keer wel 10mbit of 20 zie dan wel weer
    pi_57615150
    Vraagje, als ik iets binnenhaal wat bijv uit 45 .rar bestanden bestaat, elk .rar bestand bestaat uit 61 delen, soms komt het voor dat ik terwijl ik het binnenhaal opeens 60 uit 61 bestanden binnenhaal, maar dan werkt de .rar niet meer.. in mijn queue kleurt het bestand dan ook rood..

    Is er een manier dit niet te laten gebeuren?
      woensdag 26 maart 2008 @ 08:07:51 #217
    52753 Sjowhan
    ex-mod DIG. Watskebeurt?
    pi_57615176
    quote:
    Op woensdag 26 maart 200808:04 schreef wc-eend het volgende:
    Vraagje, als ik iets binnenhaal wat bijv uit 45 .rar bestanden bestaat, elk .rar bestand bestaat uit 61 delen, soms komt het voor dat ik terwijl ik het binnenhaal opeens 60 uit 61 bestanden binnenhaal, maar dan werkt de .rar niet meer.. in mijn queue kleurt het bestand dan ook rood..

    Is er een manier dit niet te laten gebeuren?
    Ik neem aan dat je grabit gebruikt? DIt betekend dan dat het bestand niet volledig op je nieuwsserver staat, je kan met par2 deze alsnog repareren.

    Weet niet of er een optie is om niet complete bestanden ook te downloaden is..
    pi_57615222
    Ik gebruik newsleecher..
      woensdag 26 maart 2008 @ 08:15:29 #219
    52753 Sjowhan
    ex-mod DIG. Watskebeurt?
    pi_57615236
    quote:
    Op woensdag 26 maart 200808:13 schreef wc-eend het volgende:
    Ik gebruik newsleecher..
    Dan moet er zeker een optie zijn om de incomplete ook op te slaan op harde schijf in de opties van newsleecher.
    Dan met par2 bestanden het repareren
    pi_57615253
    Ja hij slaat zowiezo alles op, daar was ik achter.. nu moet ik dus dat quickpar installeren om die bestanden te repareren.. ik zal eens kijken..
      woensdag 26 maart 2008 @ 08:20:48 #221
    52753 Sjowhan
    ex-mod DIG. Watskebeurt?
    pi_57615289
    quote:
    Op woensdag 26 maart 200808:16 schreef wc-eend het volgende:
    Ja hij slaat zowiezo alles op, daar was ik achter.. nu moet ik dus dat quickpar installeren om die bestanden te repareren.. ik zal eens kijken..
    Juistem.
    pi_57615458
    wat zijn par2 bestanden? en waarmee open je ze?
    *Quickpar, repareer bestanden?*
    Repareer je bestanden mee die je hebt gedownload,

    en wat houd retentie in ? ik zie het woord vaker vallen , waar ik mee afvraag wat het betekent.

    bij vorbaat dank

    (probeer net usenet) NedXL voor een week, weet nog niet of het bevalt , downloaden wil wel.

    Maar het bekijken van de bestanden of gebruiken lukt nog niet erg goed,
    (iets met decoden dat hij nog bezig is met controleren ) *gebruikt Grabit 1.7.1 Beta*

    (gebruik vlc media player en Daemon tools,)

    ach ik laat de pc vandaag aan staan (ff 5 gb SP ingezet zal vanmiddag dan klaar zijn ^^) of vanochtend nog :p 1,7 MB /sec Ruleerd ( nee niet delen door 8 )

    [ Bericht 61% gewijzigd door cablegunmaster op 26-03-2008 08:54:58 ]
    Redacted
    pi_57615502
    Het werkt Thanks
      woensdag 26 maart 2008 @ 13:31:34 #224
    125913 Devolution
    Beep beep Richie
    pi_57621147
    quote:
    Op woensdag 26 maart 2008 08:42 schreef cablegunmaster het volgende:
    wat zijn par2 bestanden? en waarmee open je ze?
    *Quickpar, repareer bestanden?*
    Repareer je bestanden mee die je hebt gedownload,
    Als je via usenet download, dan download je bestanden van een server waar bestanden opstaan die soms maanden oud zijn. Aagezien het erg veel ruimte kost (denk in honderdduizenden gigabytes) om al die bestanden zo lang te bewaren, kan het zijn dat sommige van die bestanden er niet meer compleet opstaan. Door middel van Par2 bestanden kun je deze incomplete bestanden repareren zodat je weer de originele bestanden hebt.
    quote:
    en wat houd retentie in ? ik zie het woord vaker vallen , waar ik mee afvraag wat het betekent.
    Retentie is de tijd dat de server bestanden op zijn server laat staan. Als de retentie bijvoorbeeld 30 dagen is, betekent dat dat je 30 dagen terug kan met downloaden. Dus wat er nu opgezet wordt, staat er tot 30 dagen later nog op (meestal schommelt het rond de aangegeven datum.. Sommige bestanden staan er na 40 dagen nog op, sommigen zijn al incompleet na 20 dagen etc.).
    quote:
    Maar het bekijken van de bestanden of gebruiken lukt nog niet erg goed,
    (iets met decoden dat hij nog bezig is met controleren ) *gebruikt Grabit 1.7.1 Beta*
    Grabit is erg sloom met decoderen. Een programma als Newsleecher is daar veel sneller in, maar kost wel geld.
    "You know what Hell really is? It's not lakes of burning oil or chains of ice. It's being removed from God's sight."
    pi_57621515
    quote:
    Op woensdag 26 maart 200808:16 schreef wc-eend het volgende:
    Ja hij slaat zowiezo alles op, daar was ik achter.. nu moet ik dus dat quickpar installeren om die bestanden te repareren.. ik zal eens kijken..
    Als je de nieuwste newsleecher hebt kun je ook de repair 'n extract van newsleecher gebruiken.
    Die is alleen wel ontzettend traag, maar wel leuk voor als je bijv. je computer 's nachts laat downloaden.
      woensdag 26 maart 2008 @ 23:02:02 #226
    132098 Xebber
    Immer Intelligent
    pi_57636153
    quote:
    Op woensdag 26 maart 2008 13:31 schreef Devolution het volgende:
    Een programma als Newsleecher is daar veel sneller in, maar kost wel geld.
    _!

    Dan download je Newsleecher toch even met Grabit?

    Films kosten ook geld. Daar betaal je toch ook niet voor?
    Op woensdag 15 juni 2011 01:02 schreef Bluezz het volgende:
    Xeb heeft altijd gelijk, Staal
    pi_57636962
    Maar (gekraakte) software downloaden is, in tegenstelling tot muziek en films, wél direct illegaal.

    -edit-
    maar idd, who gives a fuck
    pi_57640041
    grabit verkracht je harde schijf sowieso met het decoderen. als je de nieuwste versie van altbinz ergens vandaan haalt dan kan je instellen dat ie een x aantal MB van je ram gebruikt om daar alles naar te downloaden om het vervolgens te decoderen, pas daarna wordt het op de harde schijf gezet. een triljoen keer beter en sneller dan de manier waarop grabit het doet, wat, laten we eerlijk zijn, gewoon een kankerprogramma is.
    pi_57640114
    quote:
    Op woensdag 26 maart 2008 23:26 schreef mcDavid het volgende:
    Maar (gekraakte) software downloaden is, in tegenstelling tot muziek en films, wél direct illegaal.

    -edit-
    maar idd, who gives a fuck
    pi_57642411
    quote:
    Op donderdag 27 maart 2008 02:46 schreef thedude0 het volgende:
    grabit verkracht je harde schijf sowieso met het decoderen. als je de nieuwste versie van altbinz ergens vandaan haalt dan kan je instellen dat ie een x aantal MB van je ram gebruikt om daar alles naar te downloaden om het vervolgens te decoderen, pas daarna wordt het op de harde schijf gezet. een triljoen keer beter en sneller dan de manier waarop grabit het doet, wat, laten we eerlijk zijn, gewoon een kankerprogramma is.
    Godallejezus nog aan toe, ben jij als kind misbruikt door een slecht decoderend programma oid?
    pi_57643071
    Ben ik de enige die nog steeds sabdnzb gebruikt?
      donderdag 27 maart 2008 @ 11:02:44 #232
    114869 Bar-Le-Duc
    drinkt nu Spa
    pi_57643213
    quote:
    Op donderdag 27 maart 2008 10:54 schreef tralalala het volgende:
    Ben ik de enige die nog steeds sabdnzb gebruikt?
    hier nog een
    pi_57645177
    Ik gebruik ook al tijden Newsleecher. Tijdje GrabIt gebruikt, maar Newsleecher toch net wat fijner. Hoewel het wel wat resources gebruikt vind ik.
    pi_57645238
    quote:
    Op donderdag 27 maart 200812:33 schreef ChRoNiC het volgende:
    Ik gebruik ook al tijden Newsleecher. Tijdje GrabIt gebruikt, maar Newsleecher toch net wat fijner. Hoewel het wel wat resources gebruikt vind ik.
    Ja maar daarom rendert het ook 200x zo snel.
    Met grabit ben je 3 kwartier bezig met het downloaden van een film, en vervolgens nog 2 uur met decoderen

    En de priority is niet erg hoog, dus andere processen hebben er over het algemeen maar heul weinig last van.
      donderdag 27 maart 2008 @ 14:36:15 #235
    125913 Devolution
    Beep beep Richie
    pi_57647645
    quote:
    Op woensdag 26 maart 2008 23:02 schreef Xebber het volgende:

    [..]

    _!

    Dan download je Newsleecher toch even met Grabit?

    Films kosten ook geld. Daar betaal je toch ook niet voor?
    Dat weet ik zelf natuurlijk ook wel, maar Danny vind het niet zo grappig als we hier over zulke zaken praten. Bovendien is newsleecher een goed programma en zo duur is het nou ook weer niet.
    "You know what Hell really is? It's not lakes of burning oil or chains of ice. It's being removed from God's sight."
    pi_57669632
    Kan iemand mij uitleggen waarom de bestanden maximaal 50 mb mogen zijn?
    pi_57669749
    quote:
    Op vrijdag 28 maart 2008 11:35 schreef hello_moto1992 het volgende:
    Kan iemand mij uitleggen waarom de bestanden maximaal 50 mb mogen zijn?
    Hoe kom je daarbij?
    pi_57670440
    quote:
    Op vrijdag 28 maart 2008 11:35 schreef hello_moto1992 het volgende:
    Kan iemand mij uitleggen waarom de bestanden maximaal 50 mb mogen zijn?
    Het is niet zo
    Sommige providers zetten hem wel eens dicht op een max aantal MB maar dat ligt aan hun en niet aan usenet.
      vrijdag 28 maart 2008 @ 12:17:54 #239
    108864 rudedeltadude
    Rue de la Tude
    pi_57670450
    quote:
    Op donderdag 27 maart 2008 10:54 schreef tralalala het volgende:
    Ben ik de enige die nog steeds sabdnzb gebruikt?
    wat is dat?
    en wat zijn de voordelen?
    Op dinsdag 13 maart 2007 15:37 schreef Tha-CheF het volgende:
    rudedeltadude, wie heeft nou zo'n nickname !
    Op vrijdag 6 maart 2009 00:34 schreef Gabbylicious het volgende:
    Rudedeltatoedeloe :W
      vrijdag 28 maart 2008 @ 12:20:25 #240
    107951 JortK
    Immer kwaliteitsposts
    pi_57670505
    quote:
    Op vrijdag 28 maart 2008 11:35 schreef hello_moto1992 het volgende:
    Kan iemand mij uitleggen waarom de bestanden maximaal 50 mb mogen zijn?
    Ik download ook rars van 500mb hoor
    pi_57670561
    quote:
    Op vrijdag 28 maart 200811:35 schreef hello_moto1992 het volgende:
    Kan iemand mij uitleggen waarom de bestanden maximaal 50 mb mogen zijn?
    Omdat prutsers met een goedkope usenetprovider het anders niet kunnen downloaden.

    En omdat prutsers met grabit anders maar één lijntje kunnen gebruiken.

    't is meer een erfenis uit de begintijd van usenet, toen bijlages een maximale grootte hadden. De meeste binaries providers hebben dat allang afgeschaft.
    pi_57678146
    De nieuwsgroepen van @home zijn echt compleet bagger.
    Ze beloven 30 dagen retentie, maar na een dag of 4 krijg ik al timeouts en incomplete bestanden.
    Heb een proefaccountje van XSnews genomen, en dat beviel goed. Het meeste spul download ik via torrents, maar usenet is ideaal voor grote TV packs en Nederlands spul. Heb in 4 dagen een kleine 100gb aan TV seizoenen en dvd's gedownload.

    Toch blijf ik het een beetje zonde vinden om ¤30 per maand te betalen als ik ook voor een tientje een seedbox kan kopen en daarmee een buffertje van 1-2TB kan opbouwen in 1 maand.
      vrijdag 28 maart 2008 @ 21:14:49 #243
    52753 Sjowhan
    ex-mod DIG. Watskebeurt?
    pi_57682098
    ¤ 30 per maand
    Abonnement bij Eweka/Tweaknews kost nog geen 8 euro hoor.
    pi_57684172
    quote:
    Op vrijdag 28 maart 2008 12:23 schreef mcDavid het volgende:

    [..]


    En omdat prutsers met grabit anders maar één lijntje kunnen gebruiken.
    Hoe kom je daar nou weer bij?
    Grabit is een goed programma hoor, je kan per server tot 32 connecties instellen overigens.
    En, het decoden en uitpakken duurt even lang als bij Newsleecher
    pi_57684204
    quote:
    Op vrijdag 28 maart 2008 18:31 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
    De nieuwsgroepen van @home zijn echt compleet bagger.
    Ze beloven 30 dagen retentie, maar na een dag of 4 krijg ik al timeouts en incomplete bestanden.
    Heb een proefaccountje van XSnews genomen, en dat beviel goed. Het meeste spul download ik via torrents, maar usenet is ideaal voor grote TV packs en Nederlands spul. Heb in 4 dagen een kleine 100gb aan TV seizoenen en dvd's gedownload.

    Toch blijf ik het een beetje zonde vinden om ¤30 per maand te betalen als ik ook voor een tientje een seedbox kan kopen en daarmee een buffertje van 1-2TB kan opbouwen in 1 maand.
    30 euro per maand?
    XLned heb je al vanaf 2,24 per maand
      vrijdag 28 maart 2008 @ 22:49:00 #246
    123869 Merkie
    Surprisingly contagious
    pi_57684833
    quote:
    Op vrijdag 28 maart 2008 22:23 schreef ScarFace- het volgende:

    [..]

    Hoe kom je daar nou weer bij?
    Grabit is een goed programma hoor, je kan per server tot 32 connecties instellen overigens.
    En, het decoden en uitpakken duurt even lang als bij Newsleecher
    GrabIt gebruikt per bestand 1 lijntje. Als je 1 bestand hebt downloadt hij ook maar met één lijntje. Royal sadness is dat.
    2000 light years from home
    pi_57684871
    quote:
    Op vrijdag 28 maart 2008 22:49 schreef Merkie het volgende:

    [..]

    GrabIt gebruikt per bestand 1 lijntje. Als je 1 bestand hebt downloadt hij ook maar met één lijntje. Royal sadness is dat.
    Haha maak je je daar druk om.
    Terwijl de bestanden rarred zijn @ 50mb, en dan alsnog zijn het een hele lading bestanden voor bijvoorbeeld een film.
      vrijdag 28 maart 2008 @ 23:25:39 #248
    123869 Merkie
    Surprisingly contagious
    pi_57685855
    quote:
    Op vrijdag 28 maart 2008 22:50 schreef ScarFace- het volgende:

    [..]

    Haha maak je je daar druk om.
    Terwijl de bestanden rarred zijn @ 50mb, en dan alsnog zijn het een hele lading bestanden voor bijvoorbeeld een film.
    Lees eens ff door waar die opmerking in eerste instantie vandaan kwam.
    2000 light years from home
    pi_57697378
    Sabnzbd+ FTW !!
    pi_57697686
    quote:
    Op vrijdag 28 maart 200822:23 schreef ScarFace- het volgende:

    [..]

    Hoe kom je daar nou weer bij?
    Grabit is een goed programma hoor, je kan per server tot 32 connecties instellen overigens.
    En, het decoden en uitpakken duurt even lang als bij Newsleecher
    Dude, je slaat de plank echt compleet mis

    Enneuh, grabit is wel degelijk tyfustraag met decoderen.
    Ja als je een 120Kbit verbinding hebt dan houdtie het wel bij, maar boven de 5Mbit zit je er constant op te wachten
    pi_57698351
    quote:
    Op zaterdag 29 maart 2008 16:29 schreef mcDavid het volgende:

    [..]

    Dude, je slaat de plank echt compleet mis

    Enneuh, grabit is wel degelijk tyfustraag met decoderen.
    Ja als je een 120Kbit verbinding hebt dan houdtie het wel bij, maar boven de 5Mbit zit je er constant op te wachten
    Of je hebt gewoon een slome pc natuurlijk.
    pi_57699683
    quote:
    Op zaterdag 29 maart 2008 17:06 schreef ScarFace- het volgende:

    [..]

    Of je hebt gewoon een slome pc natuurlijk.
    nee, grabit zuigt.
    pi_57702448
    Even een vraagje, ik krijg binnenkort mijn 20mbit adsl aansluiting en wil daarbij een usenet abonnement nemen. Nu wil ik dit usenet abonnement delen met iemand die ook een 20mbit adsl abonnement heeft. Nu zie ik dat de meeste usenet abonnementen maar 20mbit download ondersteunen, weet iemand of er ook aanbieders zijn die 40mbit of meer aanbieden en die het gebruik van meerdere ip adressen goedkeuren ?
    <b><a href="http://www.123caravanhuren.nl" rel="nofollow" target="_blank">123caravanhuren.nl</a></b>
    pi_57702744
    AltBinz
    Chris van Nijnatten: "Het gevoel dat NAC iets onmetelijks was, iets Bredaas en iets ongelooflijk moois en warms, zelfs zo mooi en warm dat je er letterlijk voor ten strijde wilde trekken"
    pi_57705612
    quote:
    Op zaterdag 29 maart 200817:06 schreef ScarFace- het volgende:

    [..]

    Of je hebt gewoon een slome pc natuurlijk.
    Ja ik ga een beetje een nieuwe computer kopen om een pauperprogramma als grabit te kunnen gebruiken
    pi_57761614
    uhm ik heb een vraagje... Ik gebruik wel al tijden grabit en het werkte allemaal prima tot vandaag, nu geeft die ineens als ik wil downloaden met een nzb de volgende error: error while selecting group: 480 authentication required for command.
    Ik heb al allerlei dingen geprobeerd zoals grabit opnieuw installeren en ik heb bijv ook andere programma's gedownload zoals sabnzbd maar die doet het al helemaal niet want die download niet eens bij mij.
    Maar gister deed grabit het wel gewoon en vandaag ineens niet meer, en ik heb niks raars gedaan ofzo... Iemand een ideetje??
    pi_57761691
    goed moment om over te stappen op newsleecher of alt.binz.
    sabnzbd is wel een beetje 'anders' inderdaad, ik had ook moeite die aan de praat te krijgen.

    Waarschijnlijk is het een probleem met je server instellingen. Ik zou zeggen verwijder je server eens en voeg 'm opnieuw toe.
      dinsdag 1 april 2008 @ 15:37:23 #259
    107951 JortK
    Immer kwaliteitsposts
    pi_57761852
    uhm hij doet nu oowk niet het refreshen van mn grouplist want dan zegt die communication error... mn server heb ik al opnieuw erin gezet, ik gebruik gewoon van mijn provider, news,caiw.nl en ik heb persoonlijk ook niet zoiets van ik ga een payserver kopen totdat ik zeker weet dat alles het weer doet
    pi_57761887
    quote:
    Op dinsdag 1 april 2008 15:44 schreef xxx_linds het volgende:
    uhm hij doet nu oowk niet het refreshen van mn grouplist want dan zegt die communication error... mn server heb ik al opnieuw erin gezet, ik gebruik gewoon van mijn provider, news,caiw.nl en ik heb persoonlijk ook niet zoiets van ik ga een payserver kopen totdat ik zeker weet dat alles het weer doet
    Ligt niet aan je programma hoor.
    De usenet server van je providers heeft waarschijnlijk een storing of ligt er ff uit.
    Hoef je je geen zorgen om te maken dus.
    Als je een payserver hebt kun je altijd terugvallen op de server vd provider als ie eruit ligt.
    Die kunnen ook een storing hebben maar komt niet zovaak voor allemaal.
    Even geduld dus
    pi_57761945
    ahhh geduld is dus een schone zaak (die ik niet bezit (A)
      dinsdag 1 april 2008 @ 16:02:32 #263
    123869 Merkie
    Surprisingly contagious
    pi_57762101
    Eweka is vandaag met onderhoud bezig, dus als je Eweka hebt kan dat het zijn.
    2000 light years from home
    pi_57762181
    quote:
    Op dinsdag 1 april 200815:44 schreef xxx_linds het volgende:
    uhm hij doet nu oowk niet het refreshen van mn grouplist want dan zegt die communication error... mn server heb ik al opnieuw erin gezet, ik gebruik gewoon van mijn provider, news,caiw.nl en ik heb persoonlijk ook niet zoiets van ik ga een payserver kopen totdat ik zeker weet dat alles het weer doet
    Met een nieuwsserver van je provider is de kans op storingen idd vrij groot.

    En nee 't ligt niet aan grabit, maar als je toch bezig bent kun je dat gedrocht maar beter gelijk dumpen.
    pi_57762293
    quote:
    Op dinsdag 1 april 2008 16:02 schreef Merkie het volgende:
    Eweka is vandaag met onderhoud bezig, dus als je Eweka hebt kan dat het zijn.
    Wel lezen de volgende keer he
    pi_57762389
    hulde voor usenet

    de tijd dat ik nog via limewire the ring 2 binnen haalde en zelf een geragde ondertiteling professorisch probeerde te sycnrhoniseren....
    Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
    Top 5 China producten
      dinsdag 1 april 2008 @ 17:38:13 #267
    132098 Xebber
    Immer Intelligent
    pi_57763567
    quote:
    Op zaterdag 29 maart 2008 20:20 schreef mvc het volgende:
    Even een vraagje, ik krijg binnenkort mijn 20mbit adsl aansluiting en wil daarbij een usenet abonnement nemen. Nu wil ik dit usenet abonnement delen met iemand die ook een 20mbit adsl abonnement heeft. Nu zie ik dat de meeste usenet abonnementen maar 20mbit download ondersteunen, weet iemand of er ook aanbieders zijn die 40mbit of meer aanbieden en die het gebruik van meerdere ip adressen goedkeuren ?
    Tweak kan max 60 mbit aan.

    Maar heb geen idee of je die lijn ook kan/mag delen.
    Op woensdag 15 juni 2011 01:02 schreef Bluezz het volgende:
    Xeb heeft altijd gelijk, Staal
    pi_57798018
    Loopt Eweka bij jullie ook te kutten met wegvallen?
    KLAAS JAN HUNTELAAR
    pi_57801944
    Ik kwam op 1 April er dus achter dat mijn ISP de nieuwsgroepen heeft afgesloten..

    Ik dacht eerst aan een 1 april grap.. maar kreeg dus een mailtje dat ik nu 5 euro per maand mag gaan betalen.. daarentegen hebben ze wel de retentie, down en uploadsnelheid verbeterd
    Op zondag 26 juli 2009 15:19 schreef The_Dean het volgende:
    Wat ben je ook een klier :D
    pi_57802173
    quote:
    Op donderdag 3 april 200812:24 schreef PieterBas het volgende:
    Ik kwam op 1 April er dus achter dat mijn ISP de nieuwsgroepen heeft afgesloten..

    Ik dacht eerst aan een 1 april grap.. maar kreeg dus een mailtje dat ik nu 5 euro per maand mag gaan betalen.. daarentegen hebben ze wel de retentie, down en uploadsnelheid verbeterd
    Als je toch moet gaan betalen, neem dan gewoon een bekende payserver.
    pi_57802308
    quote:
    Op donderdag 3 april 2008 12:33 schreef mcDavid het volgende:

    [..]

    Als je toch moet gaan betalen, neem dan gewoon een bekende payserver.
    Eweka
    KLAAS JAN HUNTELAAR
    pi_57802456
    quote:
    Op donderdag 3 april 2008 12:33 schreef mcDavid het volgende:

    [..]

    Als je toch moet gaan betalen, neem dan gewoon een bekende payserver.
    Daar zit ik ook over te denken, van het weekend even vergelijken.
    Op zondag 26 juli 2009 15:19 schreef The_Dean het volgende:
    Wat ben je ook een klier :D
      vrijdag 4 april 2008 @ 09:30:54 #273
    160178 vdvorst
    vdvorst dus
    pi_57822858
    Ik ben met deel 1 ergens vorig jaar begonnen, nadat ik de eerste 5 topics geopend heb ben ik er mee opgehouden, gaaf dat ie nog bestaat

    OHja, een payserver heb ik inmiddels niet meer, mijn max download is 800kb/s, dus opschieten doet het toch niet, dan maar torrents met 500kb/s
    Kom eens langs op #fokwhatpulse op irc! (irc.fok.nl)
    pi_57823167
    quote:
    Op vrijdag 4 april 2008 09:30 schreef vdvorst het volgende:
    Ik ben met deel 1 ergens vorig jaar begonnen, nadat ik de eerste 5 topics geopend heb ben ik er mee opgehouden, gaaf dat ie nog bestaat

    OHja, een payserver heb ik inmiddels niet meer, mijn max download is 800kb/s, dus opschieten doet het toch niet, dan maar torrents met 500kb/s
    Och, voor 27 euro heb je bij XLned een jaar abonnement.
    Weliswaar 2.5mbit, zo`n 300kb/s maar toch je kan wel alles downen dan, zelf alleen nog maar een paar keer zo`n week proef genomen maar einde vd maand koop ik dit.
      vrijdag 4 april 2008 @ 10:24:32 #275
    160178 vdvorst
    vdvorst dus
    pi_57823842
    quote:
    Op vrijdag 4 april 2008 09:48 schreef ScarFace- het volgende:

    [..]

    Och, voor 27 euro heb je bij XLned een jaar abonnement.
    Weliswaar 2.5mbit, zo`n 300kb/s maar toch je kan wel alles downen dan, zelf alleen nog maar een paar keer zo`n week proef genomen maar einde vd maand koop ik dit.
    Maar zoals er ook staat, torrents gaan hier meestal wel zo'n 500 kb/s, dus dat is nog sneller ook
    En vaak zet ik de download savonds aan, als het er een dag later maar is
    Kom eens langs op #fokwhatpulse op irc! (irc.fok.nl)
    pi_57824080
    quote:
    Op vrijdag 4 april 2008 10:24 schreef vdvorst het volgende:

    [..]

    Maar zoals er ook staat, torrents gaan hier meestal wel zo'n 500 kb/s, dus dat is nog sneller ook
    En vaak zet ik de download savonds aan, als het er een dag later maar is
    Veel spul staat niet op torrent sites.
    Als het er dan wel staat is het waarschijnlijk public en niet die prive tracker waar jij 500kb/s mee haalt, en public haal je dat gewoon niet.
    En je kunt natuurlijk ook een duurder usenet abo nemen.
      vrijdag 4 april 2008 @ 10:43:51 #277
    160178 vdvorst
    vdvorst dus
    pi_57824236
    quote:
    Op vrijdag 4 april 2008 10:36 schreef ScarFace- het volgende:

    [..]

    Veel spul staat niet op torrent sites.
    Als het er dan wel staat is het waarschijnlijk public en niet die prive tracker waar jij 500kb/s mee haalt, en public haal je dat gewoon niet.
    En je kunt natuurlijk ook een duurder usenet abo nemen.
    Klopt, is inderdaad prive tracker,.
    Maar ik download vooral de "populaire" bestanden, zoals films die net uit zijn enzo, die staan echt snel op de site (even een dag wachten, in het begin heb je dan zo 1 seeder tegen 100 leechers, dan gaat het niet heel snel, een dag later is het echter 100 seeders tegenover 10 leechers, dan ga je met je volle snelheid )
    Kom eens langs op #fokwhatpulse op irc! (irc.fok.nl)
    pi_57829503
    weet iemand waar ik alle afleveringen van tienermoeders kan vinden?
    "The sailor does not pray for wind, he learns to sail."
    pi_57829531
    quote:
    Op vrijdag 4 april 200814:42 schreef roburt het volgende:
    weet iemand waar ik alle afleveringen van tienermoeders kan vinden?
    in de videotheek.
    pi_57829576
    quote:
    Op vrijdag 4 april 2008 14:44 schreef mcDavid het volgende:

    [..]

    in de videotheek.
    nee ik bedoel met grabit.
    heb net een trial besteld op XLned Usenet en ik zoek op http://www.yabsearch.nl/search/tienermoeders+107 maar dan krijg ik maar heel weinig bestanden, iets van 20 mb.

    en http://www.ftn2day.nl/search.php vind helemaal niks.
    "The sailor does not pray for wind, he learns to sail."
    pi_57829696
    quote:
    Op vrijdag 4 april 200810:24 schreef vdvorst het volgende:

    [..]

    Maar zoals er ook staat, torrents gaan hier meestal wel zo'n 500 kb/s, dus dat is nog sneller ook
    En vaak zet ik de download savonds aan, als het er een dag later maar is
    Vaak zet ik de download 's avonds aan, en kijk ik de film die zelfde avond nog.
    pi_57829752
    quote:
    Op vrijdag 4 april 200814:46 schreef roburt het volgende:

    [..]

    nee ik bedoel met grabit.
    heb net een trial besteld op XLned Usenet en ik zoek op http://www.yabsearch.nl/search/tienermoeders+107 maar dan krijg ik maar heel weinig bestanden, iets van 20 mb.

    en http://www.ftn2day.nl/search.php vind helemaal niks.
    En toen dacht je, dan doe ik op FOK! maar een warez-request?
    pi_57829865
    quote:
    Op vrijdag 4 april 2008 14:54 schreef mcDavid het volgende:

    [..]

    En toen dacht je, dan doe ik op FOK! maar een warez-request?
    o mag dat niet.
    het is gewoon een sbs 6 uitzending volgens mij is dat niet zo heel erg.
    en waarom is deze topic er dan.

    maar ik heb het al zelf gevonden.
    "The sailor does not pray for wind, he learns to sail."
    pi_57829967
    wow mijn eerste newsgroep bestand is binnen
    denk dat ik maar een simpel abbo nemen voor televisie uitzendingen.
    "The sailor does not pray for wind, he learns to sail."
      vrijdag 4 april 2008 @ 15:11:53 #285
    31101 _Led_
    Visje aaien niemand zeggen
    pi_57830150
    quote:
    Op zaterdag 29 maart 2008 17:06 schreef ScarFace- het volgende:

    [..]

    Of je hebt gewoon een slome pc natuurlijk.
    Een QuadCore op 3.2Ghz,
    4Gb Corsair CL4 geheugen,
    2TB striped spinpoint T1's,
    en een 24MBit lijn met 24MBit usenet abbo die doorloopt op 2.78 megabyte per seconde.

    Grabit is traag en houdt het voor geen meter bij.

    Op wat voor machine wil je het dan in bobsnaam draaien ?
    Sinds wanneer moet je gaan vloeistof-koelen om filmpjes te downloaden/decoden ?

    [ Bericht 0% gewijzigd door _Led_ op 04-04-2008 15:17:15 ]
    zzz
      vrijdag 4 april 2008 @ 15:13:41 #286
    31101 _Led_
    Visje aaien niemand zeggen
    pi_57830180
    quote:
    Op vrijdag 4 april 2008 14:52 schreef mcDavid het volgende:

    [..]

    Vaak zet ik de download 's avonds aan, en kijk ik de film die zelfde avond nog.
    Vaak zoek ik om 20:30 een dvd uit en is ie om 21:00 binnen (mits ik geen Grabit gebruik) - da's sneller dan naar de videotheek fietsen, treuzelen voor het rek met dvd's, en terug fietsen
    zzz
    pi_57831405
    Welk programma is het snelste met decoden volgens jullie? Want GrabIt houdt het hier ook niet meer bij
    KLAAS JAN HUNTELAAR
      vrijdag 4 april 2008 @ 16:29:48 #288
    31101 _Led_
    Visje aaien niemand zeggen
    pi_57831646
    quote:
    Op vrijdag 4 april 2008 16:17 schreef Badabingea het volgende:
    Welk programma is het snelste met decoden volgens jullie? Want GrabIt houdt het hier ook niet meer bij
    Ik gebruik Newsleech en ik kijk alleen naar de download-snelheden - als ie 100% gedownload is staat ie gedecode op m'n hd, ik merk dus niks van het decoden.

    Een andere goede reden om geen Grabit te gebruiken is dat Gabit geen SSL support,
    zonder SSL knijpt Upc de verbinding, met SSL kan ik gewoon downloaden op 24 Mbit / sec.
    zzz
      vrijdag 4 april 2008 @ 17:50:57 #289
    74548 Jo0Lz
    Lick the box!
    pi_57833013
    quote:
    Op vrijdag 4 april 2008 16:29 schreef L.Denninger het volgende:

    [..]

    Ik gebruik Newsleech en ik kijk alleen naar de download-snelheden - als ie 100% gedownload is staat ie gedecode op m'n hd, ik merk dus niks van het decoden.

    Een andere goede reden om geen Grabit te gebruiken is dat Gabit geen SSL support,
    zonder SSL knijpt Upc de verbinding, met SSL kan ik gewoon downloaden op 24 Mbit / sec.
    Hier met grabit geen last hoor, @home, ga zelfs sneller dan de beloofde 12mbit ^^.
    Yes we can! | I didn't fail, it's just postponed success.
    pi_57836970
    quote:
    Op vrijdag 4 april 2008 16:29 schreef L.Denninger het volgende:

    [..]

    Ik gebruik Newsleech en ik kijk alleen naar de download-snelheden - als ie 100% gedownload is staat ie gedecode op m'n hd, ik merk dus niks van het decoden.

    Een andere goede reden om geen Grabit te gebruiken is dat Gabit geen SSL support,
    zonder SSL knijpt Upc de verbinding, met SSL kan ik gewoon downloaden op 24 Mbit / sec.
    Het heet Newsleecher niet Newsleech
      zaterdag 5 april 2008 @ 10:25:30 #291
    74548 Jo0Lz
    Lick the box!
    pi_57845632
    quote:
    Op vrijdag 4 april 2008 14:58 schreef roburt het volgende:

    [..]

    o mag dat niet.
    het is gewoon een sbs 6 uitzending volgens mij is dat niet zo heel erg.
    en waarom is deze topic er dan.

    maar ik heb het al zelf gevonden.
    Dit topic is er om usenet aanbieders en software te bespreken. NIet om te vragen waar je programma x, video x, spelletje x, of dvd x kan vinden. Dat heet een warez request en mag niet.
    Yes we can! | I didn't fail, it's just postponed success.
      zaterdag 5 april 2008 @ 10:28:58 #292
    107951 JortK
    Immer kwaliteitsposts
    pi_57846330
    quote:
    Op vrijdag 4 april 200816:17 schreef Badabingea het volgende:
    Welk programma is het snelste met decoden volgens jullie? Want GrabIt houdt het hier ook niet meer bij
    Tussen grabit, alt.binz, newsleecher en sabnzbd+ (de 4 newsleechers die ik zelf gebruikt heb de afgelopen tijd), steekt newsleecher er met kop en schouders bovenuit. Daarna volgens mij sabnzbd+ en alt.binz, en ergens onderaan bungelt grabit.
    Tevens aan JortK: alt.binz idd een poosje gebruikt, maar toen me verbinding omhoog ging naar 20 Mbit was ook die toch echt te langzaam met decoden.
    Bovendien vind ik de UI van newsleecher toch wat prettiger. Al heeft alt.binz wel weer meer mogelijkheden.
    pi_57847472
    Oke probleempje met quickpar, er is 1 bestandje incompleet.
    Opzich geen probleem genoeg hersteld bestanden, alleen quickpar denkt dat het al uitgepakt is ofzo en wil dus de VOB files ook controleren maar dat kan natuurlijk niet omdat het nog niet uitgepakt is.

    Dus ik mis dan de helf van de blocks.



    Als alles gewoon compleet was, was het natuurlijk geen probleem gewoon uitpakken maar 1 bestandje is dus incompleet.
    Ik zwaai naar dieren.
    pi_57847510
    Dan ben je mooi pwned, heeft een of andere prutser zijn par-bestanden verkeerd aangemaakt

    Je kunt proberen of je de boel zover mogelijk kunt uitpakken en het dan repareren. (bij winrar aanvinken "keep broken files")
      zaterdag 5 april 2008 @ 12:51:59 #296
    123869 Merkie
    Surprisingly contagious
    pi_57847677
    Welke prutser heeft die shizzle geüpload? Snap ik echt niet hoor, je checkt toch even of je PAR2's goed zijn.
    2000 light years from home
    pi_57847680
    En natuurlijk monitor en automatisch repareren aanvinken @ Quickpar.
      zaterdag 5 april 2008 @ 13:00:06 #298
    107951 JortK
    Immer kwaliteitsposts
      zaterdag 5 april 2008 @ 13:59:59 #299
    75265 Intergalactrick
    Ik ook Ik ook Ik ook Ik ook
    pi_57848857
    Hey!

    Ik heb het geluk dat ik over een 100 mbit verbinding beschik, maar helaas heb ik de pech dat mijn payserver van 7.95 in de maand(tweaknews) maar tot 20 mbit gaat.. en dat is best frustrerend als je 5 keer zo snel kan downloaden!

    Iemand een suggestie voor een payserver met een goede retentie, een grotere snelheid, en voor 8 euro per maand? Heb namelijk geen zin om 15 euro per maand te gaan dokken..
    Ik ook_____Ik ook_____Ik ook_____Ik ook
    ____Ik ook_____Ik ook_____Ik ook_____
    Ik ook_____Ik ook_____Ik ook_____Ik ook
    pi_57849016
    quote:
    Op zaterdag 5 april 2008 13:59 schreef Intergalactrick het volgende:
    Hey!

    Ik heb het geluk dat ik over een 100 mbit verbinding beschik, maar helaas heb ik de pech dat mijn payserver van 7.95 in de maand(tweaknews) maar tot 20 mbit gaat.. en dat is best frustrerend als je 5 keer zo snel kan downloaden!

    Iemand een suggestie voor een payserver met een goede retentie, een grotere snelheid, en voor 8 euro per maand? Heb namelijk geen zin om 15 euro per maand te gaan dokken..
    XLned zie forum
    80Mbit haalt iemand dat abo kost 7.50 per maand bij jaarbetaling.
    pi_57849505
    quote:
    Op zaterdag 5 april 2008 13:59 schreef Intergalactrick het volgende:
    Hey!

    Ik heb het geluk dat ik over een 100 mbit verbinding beschik, maar helaas heb ik de pech dat mijn payserver van 7.95 in de maand(tweaknews) maar tot 20 mbit gaat.. en dat is best frustrerend als je 5 keer zo snel kan downloaden!

    Iemand een suggestie voor een payserver met een goede retentie, een grotere snelheid, en voor 8 euro per maand? Heb namelijk geen zin om 15 euro per maand te gaan dokken..
    Giganews voldoet aan al je eisen, behalve die van 8 euro
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')