quote:Op maandag 14 april 2008 16:40 schreef Norrage het volgende:
En wat een loting zeg voor de halve fnales...Eindelijk eens een keer niet zo'n prutslandje ertussen maar stuk voor stuk absolute daviscup grootmachten...
Rusland tegen Argentinie, op gravel...Heerlijk. En Spanje tegen Amerika....Jammergneoeg wordt dat een walkover want Spanje speelt thuis....maar qua loting is het echt wel mooi
Ik gok op een Argentinie - Spanje finale...Dat wordt een mooie gravelslijtageslag.
pics ?quote:
ik denk dat ze redelijk gelijkwaardig zijn aan elkaar op elke ondergrond om eerlijk te zijn.quote:Op woensdag 16 april 2008 07:09 schreef XL het volgende:
[..]
Tenzij Spanje tegen Argentinie de ondergrond kiest. Dan lopen ze eroverheen op Hardcourt
Die finale zal in Argentinië gespeeld worden. Die zullen zeer waarschijnlijk voor hardcourt kiezen dan hebben ze laten doorschemeren. Nalby heeft een edge over Nadal op hardcourt, versloeg hem vorig jaar 2x dik in hun enige 2 ontmoetingen. Canas kan ook prima uit de voeten op hardcourt. Als je tegen Spanje op gravel speelt dan weet je dat je al met 2-0 achter staat als Nadal meedoet.quote:Op woensdag 16 april 2008 07:09 schreef XL het volgende:
[..]
Tenzij Spanje tegen Argentinie de ondergrond kiest. Dan lopen ze eroverheen op Hardcourt
Tegen Korea dus, Nederland mag de ondergrond kiezen.quote:Australia (s)
v
Chile (c)
Austria (s)
v
Great Britain (c)
Belgium (s)
v
Switzerland (c)
Croatia (s)(c)(*)
v
Brazil
Israel (s)(c)(*)
v
Peru
Korea (s)
v
Netherlands (c)(*)
Romania (s) (c)
v
India
Slovak Republic (s)(c)
v
Serbia
Australië is zwaar kansloos daar in die Chileense gravel hel...zijn sowieso geen gravelbijters en landen als Israel en Chili stijgen meteen boven zichzelf uit thuis..quote:Op woensdag 16 april 2008 12:27 schreef Norrage het volgende:
wordt een makkie...gewoon ook even gravel kiezen en dan zitten we in de wereldgroep denk ik...Die Lee had vorig jaar een goed jaar maar is nu toch wel echt op zijn retour...
Australia - Chili is wel een leuke.
Heb inmiddels een pdf-je van 7 pagina's met tekst en foto's die ik voor het clubblad van onze vereniging heb geschrevenquote:
quote:Nederland op gravel in Apeldoorn
Het Nederlands Davis Cup-team speelt het promotie/degradatieduel tegen Zuid-Korea in het Omnisport in Apeldoorn.
Captain Jan Siemerink heeft gravel als ondergrond gekozen voor het treffen. Het duel met Zuid-Korea staat van 19 tot en met 21 september op het programma.
'Het is geweldig dat wij nu al zo’n prachtig evenement in het nieuwe Omnisport krijgen. Echt een vliegende start', aldus de Apeldoornse sportwethouder Hans Wegman.
Ook de tennisbond is tevreden met de keuze voor Apeldoorn. 'De nieuwe sportaccommodatie Omnisport is een uitstekende locatie voor deze belangrijke Davis Cup promotiewedstrijd. Daarnaast kent Apeldoorn een aantal gerenommeerde tennisverenigingen en een hoge tennisdichtheid, dus ik zie de samenwerking met veel vertrouwen tegemoet', aldus Evert-Jan Hulshof, algemeen Directeur van de KNLTB.
quote:Spaanse coach selecteert vijfde man voor Davis Cup
De Spaanse tenniscoach Emilio Sánchez Vicario heeft de selectie bekend gemaakt van het Spaanse Davis Cup-team. Rafael Nadal, David Ferrer, Fernando Verdasco, Feliciano López gaan de strijd aan met de Amerikanen in de halve finale. Nicolás Almagro is als 'invaller' geselecteerd, meldt de Spaanse sportkrant Marca.
Het verrassende aan deze selectie is dat er vijf spelers zijn geselecteerd, terwijl er van de ATP maar vier in actie mogen komen. Sánchez zegt dat hij Almagro, die op dit moment 18e staat op de ranglijst, nodig heeft indien er iemand last krijgt van blessures. De 23-jarige tennisser is dan fit en meteen inzetbaar.
Op 19 en 20 september is de halve finale tussen Spanje en de Verenigde Staten. De winnaar treft in de finale Argentinië of Rusland.
Nouquote:
quote:Tennisser James Blake heeft zich bij captain Patrick McEnroe afgemeld voor de halve finale van de Davis Cup tegen Spanje. De Amerikaan had samen met Andy Roddick en Bob en Mike Bryan een poging moeten doen om de finale te halen, maar hij is oververmoeid.
Blake speelde sinds 2005 onafgebroken voor de nationale tennisploeg waarmee hij vorig jaar de eerste titel in de Davis Cup in twaalf jaar veroverde. Als vervanger is de twintigjarige Sam Querrey opgeroepen. De nummer veertig van de wereldranglijst debuteert in de Daviscup
En weer 8 blz. voor het clubbladquote:Op zondag 14 september 2008 18:25 schreef The_BoezelaaR het volgende:
Nederland - Zuid-Korea, ik ben erbij
Wordt wel weer lachen, al zijn uitwedstrijden mijn favoriet. Macedonie uit begin dit jaar was fantastisch, miischien wel mooier dan Bratislava-uit.
Maar goed, thuis, sfeertje zal er wel in zitten, en op gravel hoor je gewoon terug richting wereldgroep te gaan. Natuurlijk heeft Nederland daar vrij weinig te zoeken, maar de Koreanen ook niet, en dus moet je dan maar deze kans aangrijpen
Het waren er 7. En nee, thuiswedstrijden verdienen nooit zoveel pagina'squote:Op zondag 14 september 2008 18:29 schreef kleinzusje het volgende:
[..]
En weer 8 blz. voor het clubblad
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |