Ik heb zelfs al gezegd dat ik er niet meer kan van slapen en dan wordt het ook gewoon weggelachen. Waarschijnlijk denkt hij dat ik het niet meen, maar was het maar zoquote:Op dinsdag 5 februari 2008 13:03 schreef tirannetje24 het volgende:
[..]
Hrmmm, dat lijkt me heel lastig. En samen een heel serieus gesprek aangaan?
Dat nu toch eens het bouwkostenplaatje boven tafel moet komen om gewoon je eigen toekomst te kunnen plannen?
Dat je graag ook wilt weten waar je aan toe bent?
Of word je dan zelf ook heel makkelijk afgewimpeld dat je je geen zorgen moet maken ?
Kun je niet kijken of ze dan als nog een fixed-price project ervan willen maken zonder te veel familie-afspraken?
Mijn schoonvader is gewoon aannemer en wij zijn klant. In eigen tijd wordt er niet gebouwd aangezien het zijn personeel is die bij ons bouwt. Mijn schoonvader doet niets buiten zijn uren voor ons huis. En daarom betalen we dus ook gewoon al de werkuren van zijn personeelsleden.quote:Kijk het zal misschien net iets specialer zijn. En je hebt misschien iets makkelijker de keuzen om te wijzigen. Hoewel ik dat ook niet fijn zou vinden bij familie. Maar het is misschien een hou-vast gedachte.
Ik neem aan dat de familie dit in hun eigen tijd moeten bouwen ook?
Dat maakt het zoooo lastig.
Een andere aannemer konden we niet kiezen. Stel je maar voor dat we ons huis door iemand anders hadden laten bouwen en dat er iets misliep. We zouden het nogal mogen horen hebbenquote:Mijn broer heeft door een 'kennis' zijn badkamer en keuken laten doen. En dat kostte uiteindelijk ook meer geld dan gedacht. En dat is gewoon zo zonde. Al die extra ellende. Ik zou dat ook niet meer doen. Vooral niet van die grote klussen. Maar het is ook lastig nee zeggen als familie zoiets aanbiedt natuurlijk.
Maar je bent al zo lang bezig dan wil je natuurlijk wel eens duidelijkheid. En al helemaal van familie
dikke
Ik zou er ook veel drank en eten tegenover zetten. Toch NA het werkquote:Hihihi, ook al heb ik er een grote hekel aan, ik zou het wel komen doen hoor
Hehe, het helpt alleszins niet om de band stevig en sterk te houden. Te veel frustraties momenteel.quote:Ja maar ja beter hier toch als dat de andere familie het moet aanhoren toch? Dat versterkt de band ook niet.
En zeuren steeds tegen je man kan ook alleen maar meer frustraties over de bouw geven misschien. Lijkt me niet fijn.
Ik vind jullie systeem van hypotheken trouwens heel ingewikkeld. Ik volg soms de topics in WGR maar ik begrijp er niet zoveel van. Ofwel liggen jullie rentevoeten veel lager dan die van onsquote:Hihi, pas op wat je zegt he met dat zeuren. Kan het ook goed als het moet
Ik zit ook al naar mooie dingetjes te kijken voor de inrichting hoor. Maar ik moet eerst dat huisje hebben he
Donderdag gesprek bij makelaar, vrijdag nog een hypotheker over de vloer die hopelijk wat meer informatie kan geven over alles omtrent hypotheken.
Wat leuk dat er 3 in de running zijnquote:Op dinsdag 5 februari 2008 15:18 schreef rhubarbje het volgende:
Zo vandaag weer 3 appartementjes gezien
Eentje viel meteen af maar de anderen waren weer erg
Nu zijn er 3 serieus in de running
Toch irritant dat ze allemaal hun voors en tegens hebben en dat het niet is met een truitje kopen of zo
Daar zijn we nu idd mee bezigquote:Op dinsdag 5 februari 2008 15:26 schreef leonieke het volgende:
[..]
Wat leuk dat er 3 in de running zijn
Het kan misschien helpen om alle voors en tegens eens op een rijtje te zetten als je de beslissing moet nemen. Ik vond het alleszins handig om die dingen eens geschreven te zien ipv ze gewoon in gedachten te hebben.
Alles heeft idd wel voors en tegens, maar sommige wegen (of toch bij ons: wogen) zwaarder door (bv locatie). Het hangt ook veel af of je het direct naar jouw zin wilt of dat je een periode met bv een keuken waar je niet op kunt kijken wilt leven.quote:Op dinsdag 5 februari 2008 15:29 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
Daar zijn we nu idd mee bezig
Het probleem is alleen natuurlijk dat alles zn voors en tegens heeft
En ik betaal niet en degene die betaald heeft natuurlijk andere voors en tegens dan ik
Ze zijn allemaal erg nieuw en we letten er op dat er niks aan gedaan moet worden behalve een likje verf of een andere vloerquote:Op dinsdag 5 februari 2008 15:54 schreef leonieke het volgende:
[..]
Alles heeft idd wel voors en tegens, maar sommige wegen (of toch bij ons: wogen) zwaarder door (bv locatie). Het hangt ook veel af of je het direct naar jouw zin wilt of dat je een periode met bv een keuken waar je niet op kunt kijken wilt leven.
Waar heb jij allemaal op gelet (omdat je zegt dat je ws op de verkeerde dingen hebt gelet)?
Mezelf er zien wonen, vond ik ook een heel belangrijke factor. Dat gevoel heb ik nog steeds als we naar ons huis in wording gaan kijken. Het rustgevende gevoel van: hier wil ik oud wordenquote:Op dinsdag 5 februari 2008 15:57 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
Ze zijn allemaal erg nieuw en we letten er op dat er niks aan gedaan moet worden behalve een likje verf of een andere vloer
We gaan geen keukens vervangen of zo
Ik let op ruimte en of ik me prettig voel en of ik mezelf er in zie leven en een beetje op locatie
Mn vader (die betaald) let op locatie en of het een goede investering is
En mn mama gaat ook altijd mee die let op alle kleine pielie dingen waar wij nooit aan zullen denken
Het gaat hem momenteel niet enkel over niet kunnen genieten omdat we de kosten niet kennen (eens we de kosten wel zullen kennen, gaan we misschien ook nogal van de kaart zijnquote:Op dinsdag 5 februari 2008 23:16 schreef SEMTEX het volgende:
Vervelend dat het allemaal zo'n zenuwslopende onderneming is, Leonieke. Iedereen kan idd wel beweren dat je gewoon moet genieten, maar dat is niet mogelijk als je niet weet wat het je allemaal gaat kosten. Hoop toch iig dat je zeer, zeer spoedig zult horen wanneer alles afgerond zal zijn.
Wauw Wauw Wauw!! Wat ziet het er goed uit. Ook met dat flashy kleurtje door die lampquote:Onze vorderingen vandaag:
...
Ik denk dat meer mensen een traan laten omdat ze hun huis achterlaten hoorquote:Op woensdag 6 februari 2008 00:37 schreef CarOnline het volgende:
Maar dan andersom. Wij zijn de eerste eigenaren en nu komen daar zomaar anderen in. En ik hou nog zoveel van mijn huisje. Ik ben er zó ontzettend aan gehecht, ik wíl nog helemaal niet weg![]()
Oh shit strax sta ik daar te grienen![]()
Het was steeds zo ver weg en nu is het toch zomaar ineens dichtbij. Ik moet écht de knop omzetten geloof ik.
Op 29 Feb is mn huisje niet meer van mij. *Zucht*.
Oei? Hoe komt het dat er zoveel extra kosten zijn?quote:Leonieke wat ontzettend balen, bahhh!!! Ik weet de prijzen ook maar ik lig er af en toe ook wakker van hoor! Helemaal nu we plots voor bijna 4000,- aan extra kosten zitten![]()
Cool! Jullie vloer en een rij stenen! Super vond ik hetquote:Das wel balen dat het te dichtbij is, je schoonvader ziet je dan niet echt als klant denk ik.
Jape ook de sleutel? Van harte! En kom maar op met die fotos!
Verder heb ik alles wel gelezen maar ben het even vergeten![]()
En hierrrrrrrrrrr: is de bouw gestart!!
Oh eindelijk! Ik heb al op onze vloer gelopen zelfs en gister stond de eerste rij stenen! Jippie! Ik hoop mn verjaardag daar te kunnen vieren (26 Juni)!
Belangstelling??? Wat denk je nu zelf?? Ik ben supernieuwsgierigquote:Bij belangstelling
Bwa, zo stom vind ik het niet hoorquote:zal ik ff een fotootje posten. Eigen topic: mja.. ik vergeet nogal eens te posten
Dus... morgen weer kijken, vandaag durfde ik niet, bang dat ze niets gedaan zouden hebben. Heel stom, want dit is momenteel gewoon hun projekt. Zelfbescherming denk ik![]()
En een foto van die keuken??quote:Morgen maar kijken. Vrijdag naar de keukenboer, ik heb de hele keuken omgegooid en nu krijgen we wél een hele gave keuken![]()
Ik zie het weer helemaal zitten
Welkom!!quote:Op woensdag 6 februari 2008 01:40 schreef SpotlessMind00 het volgende:
Ik kom me ook meldenin september hoop ik een huis te hebben
Een jonge eengezinswoning. Ik hoop vandaag een mondeling akkoord te bereiken met de verkopersquote:Op woensdag 6 februari 2008 08:04 schreef leonieke het volgende:
[..]
Welkom!!
Heb je al een compromis getekend of begin je nu aan de zoektocht? Wat voor huis heb je precies in gedachten?
Wij ook! Wij ook!!!!!quote:Op woensdag 30 januari 2008 16:54 schreef phluphy het volgende:
[ afbeelding ] Ik heb de SLEUTEL!! [ afbeelding ] de SLEUTEL!!!! [ afbeelding ]
quote:Op woensdag 6 februari 2008 09:44 schreef Diesz het volgende:
[..]
Wij ook! Wij ook!!!!!![]()
Gefeliciteerd, ook alle anderen die mogen gaan klussen!!!![]()
Zodra we er zitten én internet het doet open ik een topic en komen de foto's. Voor nu is het hier chaos en gekkenhuis. Alles moet door elkaar. Daar schoonmaken, hier inpakken en in oude staat terug brengen en ondertussen ook deze week even 2 keer naar Terneuzen voor de chemo. 2 uur heen, 2 uur terug en ruim een uur daar.... Maar..... de chemo slaat wel aan en dat is het belangrijkste!!!
Over de overdracht en de toestand van de woning later dus meer. Eerst morgenavond over en dan maar eens hopen dat Orange internet over gaat zetten. De afspraak was vrijdagochtend, maar ze hebben een foutje gemaakt en kan dus nog 3 weken duren![]()
![]()
Tirannetje sterkte met alle ellende en de anderen, suc6 met klussen/(ver)bouwen!!!!!
Ik denk echt wel dat je moet begrijpen dat we hier niet tevreden mee zijn, hoorquote:Op woensdag 6 februari 2008 08:57 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Een jonge eengezinswoning. Ik hoop vandaag een mondeling akkoord te bereiken met de verkopers
Sorryquote:Op woensdag 6 februari 2008 09:57 schreef leonieke het volgende:
[..]
Ik denk echt wel dat je moet begrijpen dat we hier niet tevreden mee zijn, hoor![]()
![]()
Wij willen infoWij willen foto's
Wij willen meegenieten dus hop hop showen maar
Dat eerste hebben we ook meegemaakt. Op het plan voor de aanvraag van de bouwvergunning staat een prefabkelder van 3 x 3m. Na een sondering bleek dat ze 1.60m gingen moeten graven voor de fundering. Dan gingen we onder ons huis een kruipkelder hebben van 96m² met een hoogte van 1.40m ofzo (al een serieuze meerkost aangezien we gehoopt hadden op een prefabkelder en voor de rest de fundering op het niveau van het gelijkvloers) We hebben toen heel vlug moeten beslissen wat we gingen doen: kruipkelder of 80 cm dieper uitgraven om dan een volledige kelder te hebben.quote:Op woensdag 6 februari 2008 13:02 schreef CarOnline het volgende:
Leonieke, de extra kosten komen doordat de grond aan de oppervlakte te zacht is. Dus ipv het gewone uitgraven moeten ze een pak dieper en dat kost heel erg veel geld. En voor het kadaster moet de kavel worden ingemeten, en dat kost ook maar gewoon een héle boel geld. Nooit geweten dat dat moet, dus dat was wel even een tegenvaller.
Ik kan het me zó goed voorstellen gewoon omdat ik ook constant zo rondloop op de bouwgrond. En wat raar is, de ene keer als je gaat kijken, ziet het er zo groot uit (de muur leek op 30 december oneindig lang) en nu hij hoger gebouwd is, ziet het er zo kort uit (wat het natuurlijk niet is, want die ene muur blijft gewoon 14m lang).quote:Jaa, ik sta ook steeds van: dan komt ongeveer hier de muur van de speelkamer en hier de keukendeur. En wat lijkt het klein! Het is niet zo, ik weet het maar het lijkt gewoon zo! De eerste rij stenen is echt wel gaaf hoor! Tis nog ruwbouw maar ruwbouw is ook bouw
Ik zal vanmiddag even de fotos schiften en dan zet ik ze er wel neer.
Valt het mee die keuzes maken voor jou? Ik vind het nog altijd heel erg moeilijk (maar ik kan dan ook zelf niet beslissen welke gsm ik zou kopenquote:Zal ook meteen de keuken scannen. De bouw zit er met smart op te wachten, we kregen al een mailtje of we met spoed de keukenplannen door willen geven![]()
![]()
Tijd om knopen door te hakken dus.
He bah, wat een ellende weer! Weet je ook op welke artikelen hij is afgewezen dan of is dat te persoonlijke info? Ik hoop iig voor je dat het goed gaat komenquote:Op woensdag 6 februari 2008 11:36 schreef Mert het volgende:
Even een kleine update van mijn kant:
Gisteren te horen gekregen dat mijn aanvraag koopsubsidie door SenterNovem is afgewezen. Dit op 2 artikelen die in het koopcontract staan. jammer genoeg worden juist die 2 artikelen geschrapt door de splitsingakte.
Dus de hypotheek ligt nu dus stil aangezien NHG samenhangt met Koopsubsidie.
Ik heb vanmorgen de splitisingakte gemaild naar SenterNovem maar kreeg al meteen van de beste ambtenaar te horen dat ik eigenlijk officieel bezwaar moet aantekenen. Dat duurt dus weer 5 tot 6 weken en daar gaat de verkopende partij niet mee akkoord.
De ambtenaar zou kijken wat hij kon doen maar kon me niets beloven.
Oftewel, als de ambtenaar zijn poot stijf houd kost het mij een hoop geld en heb ik nog geen appartement.
Ik zit nu letterlijk met m'n handen in het haar en heb geen idee waar dit schip zal stranden.
Zodra ik meer weet zal ik het hier droppen.
Die LP muurquote:Op donderdag 7 februari 2008 11:19 schreef SEMTEX het volgende:
Onze vorderingen, de laatste trouwens. Het huisje is klaar voor de verhuizing: alles is geschilderd, bijgewerkt en er staan al erg veel spullen daar: gordijnen, lampen, de grote eettafel (gisteren bezorgd) en we hebben stoelen. Vandaag en morgen gaan we hier schoonmaken en opruimen en dan is het zaterdag D-day.
Wat foto's:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
die Las Vegas-plaat heb ik gewoon maar meegenomen, ik denk niet dat hij daar blijft staan)
Het arriveren van de eettafel:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
die stoelen erbij momenteel zijn een beetje een understatement: ze zijn tijdelijk.
We hebben 6 gifgroene nappaleren stoelen laten maken die helaas pas eind februari arriveren.
De Living Colors in demo-mode (dan komen alle kleuren voorbij):
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Spotjes van IKEA in de walk-in closet:
[ afbeelding ]
de keuken nu:
[ afbeelding ]
Ik heb er al zo'n zin in.
Ik ben altijd vreselijk met kiezen haha dus normaal kies ik ook gewoon op basis van dingen als die zag ik als eerstquote:Op woensdag 6 februari 2008 08:14 schreef phluphy het volgende:
Moeilijk hé, rhubarbje, kiezen! Jullie pakken het wel verstandig aan vind ik. Niet alleen kijken naar de woning zelf, maar ook naar omgeving, locatie, waarde etc.
Maar daardoor wordt het misschien alleen maar nóg moeilijker om te kiezen.Ik denk dat het toch een kwestie wordt van (grootste) nadelen afwegen tegen (grootste) voordelen. Voor mijn part een puntentelling eraan hangen of zo. Zoals bij het songfestival of zo!
![]()
Hoe dan ook: succes. En als je er niet meer uitkomt, plaats wat foto's en zo, dan helpen we je kiezen.![]()
Car! Ga je naar Duitsland????quote:Op donderdag 7 februari 2008 12:36 schreef CarOnline het volgende:
Een paar fotootjes:
[ afbeelding ]
De grond met inmiddels gevuld met witzand gat.
[ afbeelding ]
Vloerplaat!
[ afbeelding ]
Huis vanuit de 'tuin'. Het stukje in het midden met zeil word gewoon muur, en die 2 openingen worden tuindeuren.
[ afbeelding ]
Lara en ik opweg naar de voordeur. Aan de voorkant zie je het keukenraam en het speelkamerraam.
Wordt jullie huis ongeveer net zoals de omliggende op de achtergrond? Ziet er iig wel lekker groot uit. Wel mooi dat je daar kan lopen en terwijl er nog niets is zeggen dat je in je woonkamer looptquote:Op donderdag 7 februari 2008 12:36 schreef CarOnline het volgende:
Een paar fotootjes:
[ afbeelding ]
De grond met inmiddels gevuld met witzand gat.
[ afbeelding ]
Vloerplaat!
[ afbeelding ]
Huis vanuit de 'tuin'. Het stukje in het midden met zeil word gewoon muur, en die 2 openingen worden tuindeuren.
[ afbeelding ]
Lara en ik opweg naar de voordeur. Aan de voorkant zie je het keukenraam en het speelkamerraam.
Erg leuk hoor! Ga je die ruimte bij de LPs nog benutten? (eethoek of zithoek ofzo?)quote:Op donderdag 7 februari 2008 11:19 schreef SEMTEX het volgende:
Onze vorderingen, de laatste trouwens. Het huisje is klaar voor de verhuizing: alles is geschilderd, bijgewerkt en er staan al erg veel spullen daar: gordijnen, lampen, de grote eettafel (gisteren bezorgd) en we hebben stoelen. Vandaag en morgen gaan we hier schoonmaken en opruimen en dan is het zaterdag D-day.
Wat foto's:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
die Las Vegas-plaat heb ik gewoon maar meegenomen, ik denk niet dat hij daar blijft staan)
Het arriveren van de eettafel:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
die stoelen erbij momenteel zijn een beetje een understatement: ze zijn tijdelijk.
We hebben 6 gifgroene nappaleren stoelen laten maken die helaas pas eind februari arriveren.
De Living Colors in demo-mode (dan komen alle kleuren voorbij):
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Spotjes van IKEA in de walk-in closet:
[ afbeelding ]
de keuken nu:
[ afbeelding ]
Ik heb er al zo'n zin in.
Ow maar dat ziet er netjes uit! Het kan zijn dat het je smaak niet is maar ziet er nog goed uit. Eventueel kan je nog overwegen andere kleuren kastdeurtjes erop te zetten. Dat geeft een heel ander gezicht.quote:Op donderdag 7 februari 2008 21:53 schreef wc-eend het volgende:
Nou, ik heb ook een deal.. de verkoper is eens met 132.500, ik ga morgen langs de hypotheker om de offerte van de hypotheek aan te maken en versturen..
Hierbij wat van de makelaar foto's.. als ik meer weet horen jullie dat natuurlijk
Het staat al leeg, de badkamer en keuken blijven zoals het eruit ziet, er is nog een tuin met tuinhuisje, 2 slaapkamers en 2 gangetjes die niet op de foto staan..
Er schijnt een klein zonnestraatje door de wolken:quote:Op woensdag 6 februari 2008 13:45 schreef leonieke het volgende:
Mert wat een situatieen echt iets waar je niets kunt aan doen.
Ik hoop echt dat de ambtenaar wil begrijpen dat je er niets kunt aandoen en dat hij een oogje zal dichtknijpen.
Ow wat fijn dat ze dat willen zeg.quote:Op vrijdag 8 februari 2008 14:48 schreef Mert het volgende:
[..]
Er schijnt een klein zonnestraatje door de wolken:
De verkopende partij heeft me uitstel gegeven tot 14 maart. Tevens was de partij bereid om de koopakte aan te passen. Ik heb net weer getekend en maandag kan de nieuwe akte op de bus naar SenterNovem.
Toch nog een goed weekend![]()
We wachten weer af......
Ik heb nog een koopwoning in rotterdam zuidquote:Op vrijdag 8 februari 2008 15:59 schreef littledrummergirl het volgende:
vriendje LeeHarveyOswald en ik gaan ook verhuizenWe gaan maandag alles tekenen en kunnen dan ons (tijdelijke ) huis in! LHO gaat vanuit leusden en ik vanuit Zwolle en dan gaan we saampjes burgerlijk samenwonen in Rotterdam
( het is tijdelijk omdat het nog maar een jaar beschikbaar is, dan gaan alle huurders eruit en wordt het volledig gerenoveerd. We gaan dus niet vreselijk veel investeren in dit huis. We gaan gewoon alvast rustig meubels en spullen bij elkaar verzamelen. De makelaar regelt overigens ook ons volgende huis, mochten we dat willen)
voor een vreselijk klein deel van dat bedrag hebben wij ons huurhuisjequote:Op vrijdag 8 februari 2008 16:39 schreef wc-eend het volgende:
[..]
Ik heb nog een koopwoning in rotterdam zuid50m2
Ideaal voor starters
74.500
En ik hoop rond 1 april de sleutel te krijgen, de offerte voor de hypotheek is vandaag aangevraagd
Oe Timbertje, spannend! Succes ermee!quote:Op vrijdag 8 februari 2008 22:22 schreef TimberWolf het volgende:
*ontlurkt*
Voor het eerst in je leven een bod doen op een huis is nog best spannend.... Maar, ik heb het dan toch gedaan! Nu de reactie van de verkopende partij nog even afwachten, en dan hopelijk de bank plagen. Nog even in spanning zitten voor ik, als alles goed gaat, uiteindelijk een leuke middenwoning ga betrekken
Allemaal van de makelaar hoorquote:Op zondag 10 februari 2008 19:59 schreef Alicey het volgende:
Mooie foto's Timberwolf!
Ga je nog veel dingen aanpassen?
Nou, we zijn vrijdag ook weer ergens wezen kijken. Ook dat gaat 'm niet worden, maar ik heb nu wel wat beter voor ogen wat ik dan wel wil. Bij de voorgaande huizen had vriendje of ik een "mwah" gevoel, en omdat we totaal geen kaast of wat dan ook hebben stoppen we daar dan ook geen energie meer in.quote:Op donderdag 7 februari 2008 21:13 schreef phluphy het volgende:
Wow SEMTEX! Apart hoor, heel mooi. Die LC lampen zijn toch wel gaaf zeg!![]()
Ik vind het een raar idee dat je nog moet verhuizen. Het ziet er al zo "af" uit!
Ow CarOnline, ik weet precies wat je bedoelt. Vreselijk onhandig, dat leven-uit-dozen. Heb jij dat ook dat je steeds een paar dozen na moet pluizen omdat je dat "ene" even hebben moet? Brrrr.
Ik heb nu gelukkig alle dozen uitgepakt, maar ben wel nog één en ander kwijt. Ra ra?!
En wat leuk, het begin van het bouwproject. Wat een blubber!![]()
rhubarbje, fijn dat het "pretgevoel" er nu wel is! Enjoy, en succes natuurlijk!![]()
Rottdog, nog 144 dagen?! Word je (nu al) ongeduldig?![]()
Debsterr, je klinkt best enthousiast vind ik. Ik gok dat je nog een 2e keer gaat kijken en dat dit 'm gaat worden.
Een tuin die helemaal af is en mooi is is een groot voordeel.quote:Op zondag 10 februari 2008 21:19 schreef TimberWolf het volgende:
Leuk huisje heb je! De keuken snap ikOverigens buitengewoon leuke glas-in-lood bovenraampjes! Ik neem tenminste aan dat het 'echt' glas in lood is? Met de tuin heb ik het voordeel dat ie eigenlijk al helemaal af is.
Groene vingers ga ik nog wel redden, tenminste, ik weet mijn kamerplanten redelijk goed in leven te houdenquote:Op zondag 10 februari 2008 21:46 schreef Alicey het volgende:
Een tuin die helemaal af is en mooi is is een groot voordeel.Hoewel het misschien weer anders is als je groene vingers hebt.
Gaaf! Ziet er echt mooi uit!quote:Het glas-in-lood is echt.(Waarschijnlijk wat er ooit oorspronkelijk tijdns de bouw is in gegaan).
Ach, er zijn vast wat vriendelijke lokale fok!ers die je willen helpenquote:Het opruimen en ophogen wil ik laten doen (Ik zie mezelf nog niet echt al die tegels enzo die er in liggen er uit tillen of een paar kuub aarde even mijn tuin in dragen). De rest wil ik nog kijken hoeveel ik "zelf" kan doen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |