abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 16 januari 2008 @ 13:46:39 #1
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_56072352
Vervolg van: phluphy heeft een huis gevonden!

Het huis:

Specs:
Bouwjaar 1750, vrijstaand, gemoderniseerd
Veel grond (perceel afmeting ca. 875 m2 waarvan 740 "tuin")
Leuke ligging naast de kerk

Bouwkundig gezien:

Goed geisoleerd (hele dikke muren, nieuwe kozijnen, dubbele beglazing)
Electra-bedrading etc. allemaal nieuw (modern)
Centrale verwarming (gas, gelukkig géén olie)
Benedenverdieping: overal eiken vloer
Bovenverdieping: overal laminaat

Geschikt voor 2 gezinnen (elke verdieping heeft een eigen slaapkamer(s), badkamer en keuken.
Gesitueerd in een grensdorpje in Duitsland.

Verhuisdatum: 1 februari 2008

Meer pics:

Binnenkomst in de hal:

De hal met de deur weer dicht:

Naar de keuken:

Woonkamer:

Slaapkamer:

Van de slaapkamer naar de badkamer:

Boven: studeer/hobbykamer

Boven: badkamer (douche / wc / wasmachineaansluiting)

Boven: keuken

Boven: (naar) zit/slaapkamer

De (gewelfde) kelder ... voor de dapperen onder ons: er zijn meer kelderfoto's, zie link

Tuin:

Er hoeft binnen niet zo heel veel te gebeuren, behalve met name opleuken. Het meeste werk ligt aan te buitenkant. Er ligt een mega groot terras, waarvan ik meer als tuin wil inrichten. Bouwtechnisch hoeft er niets te gebeuren, het huis is al gemoderniseerd.
De schuur moet elders op het grondstuk komen te staan, staat te dicht bij het huis.
De ijzeren trap die een extra ingang geeft naar de 2e verdieping, moet weg. Geen gezicht, zo voor het raam.

Het huis en de grond bieden zoveel mogelijkheden dat we gewoon nog niet weten wat we willen gaan doen met al die ruimte (boven en buiten).

Aktieplan:

Pand buitenkant:
  • Voordeur laten schilderen/restaureren.
  • Bloembakken in reeds aanwezige bloembakhaken maken.
  • Optioneel (nu of later): muren schilderen.

Hal
  • Wenteltrap vervangen, de huidige past niet in de stijl van het huis en is gammel.
  • Optioneel (nu of later): andere tegels / hout op de vloer.

Keuken beneden
    Nieuwe keuken plaatsen over ca. een half jaar.

Woonkamer beneden
  • Eén muur schilderen in afwijkende kleur.
  • Plafond witten (nu: houten schroten).
  • Bakstenen Boog (deur) stuccen en schilderen – kleur bepalen.
  • Bakstenen bij open haard stuccen en schilderen – kleur bepalen. Nieuwe kachel / open haard kopen.
    .

Slaapkamer beneden
  • Eén muur schilderen (groen)

Keuken boven
  • Slopen en verwijderen.

Badkamer boven
  • Klaar!

Woon/werkkamer boven
  • Klaar!

Slaapkamer(s) boven
  • Klaar

Kelder
  • wijnkelder maken!

Buiten
  • Oprit: zoveel mogelijk stenen verwijderen en vervangen door “groen”.
  • Terras / verlengde van oprit: idem.
  • IJzeren trap verwijderen.
  • Schuur verplaatsen. Staat te dicht op het huis.
    Is gebouwd op stalen frame. Proberen (rollend) te verplaatsen met buizen eronder.
    Anders: afbreken en elders op de grond weer opbouwen.
  • Naar P./M. rijden, zoveel mogelijk planten en bomen uitscheppen , plaatsen in tuin (borders maken).
  • Idem: Bamboe plaatsen aan zijkanten langs buren.
  • Nadenken over bestemming rest van grond. Schapen? Geiten? Kippen? Moestuin? Composthoop?

En ondertussen:
    Op zoek naar oude, in stijl passende, meubeltjes en opleukdingetjes.

Nog niet genoeg foto's gezien? Klik hier!

[ Bericht 50% gewijzigd door phluphy op 16-01-2008 15:52:13 ]
  • ... ♥ ik mis je ♥
      Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 16 januari 2008 @ 14:20:38 #2
    13151 crew  Rewimo
    Nederduitse/Mevrouw qltel
    pi_56073184
    quote:
    Op woensdag 16 januari 2008 13:46 schreef phluphy het volgende:
    OP komt eraan.
    Ik wacht...
    Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
    <a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
      Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 16 januari 2008 @ 14:22:41 #3
    11389 crew  qltel
    Meneer Rewimo
    pi_56073232
    Ah, deel 2..

Om terug te komen op de Duitse notaris uit deel 1. Er zit nogal een verschil tussen notarissen.. Bij ons is alles prima gegaan, maar mijn broer had een Duitse notaris die het allemaal wel geloofde (meneer vond een voetbalwedstrijd op TV belangrijker dan de afspraak voor de overdracht van m'n broers huis) en die (m'n broer, niet z'n notaris) is achteraf nog een jaar bezig geweest om allerlei dingen te regelen enzo.

In elk geval is het inderdaad het beste om gewoon de makelaar te volgen. Die weet alle procedures, weet welke notaris goed is en welke niet en zorgt ervoor, mits het een goede makelaar is, dat alles op rolletjes loopt.

't is wel spannend, he, die laatste weken. Dat vond ik tenminste wel. het is voor ons nu trouwens een jaar geleden dat we bij ons huis (en 2 andere) gingen kijken.
      woensdag 16 januari 2008 @ 14:30:56 #4
    73207 phluphy
    Lief vriendje...
    pi_56073474
    Madame Rewimo, excuses, maar het was nogal veel werk!

qltel, zo zie ik het ook. Ik ben nu eenmaal afhankelijk van anderen (bank, makelaar, notaris). Zelf regelen kan niet, dus kan ik alleen maar hopen dat ik het getroffen heb met de instanties en contactpersonen. Tuurlijk kun je af en toe wat sturen (achter de broek zitten), maar uiteindelijk ligt ons lot toch in hun hand.
    En dat maakt het inderdaad best spannend, zo op het eind.
    ... ♥ ik mis je ♥
      Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 16 januari 2008 @ 14:38:10 #5
    11389 crew  qltel
    Meneer Rewimo
    pi_56073699
    quote:
    Op woensdag 16 januari 2008 14:30 schreef phluphy het volgende:
    qltel, zo zie ik het ook. Ik ben nu eenmaal afhankelijk van anderen (bank, makelaar, notaris). Zelf regelen kan niet, dus kan ik alleen maar hopen dat ik het getroffen heb met de instanties en contactpersonen. Tuurlijk kun je af en toe wat sturen (achter de broek zitten), maar uiteindelijk ligt ons lot toch in hun hand.
    En dat maakt het inderdaad best spannend, zo op het eind.
    Op die manier merk je ook dat een goede makelaar goud waard is. De onze heeft echt alles voor ons geregeld en we kunnen nu zelfs nog bij hen aankloppen als we ergens problemen mee hebben. We mochten ook rustig langskomen met formulieren die we niet begrepen enzo.

Niet ontploffen van de spanning he.. En sterkte hoor.. En houd vooral de ING in de gaten.. (Die manager, begint z'n achternaam toevallig met Thij[en dan nog wat].. )
      woensdag 16 januari 2008 @ 14:44:20 #6
    73207 phluphy
    Lief vriendje...
    pi_56073879
    Als je mijn laatste post in het vorig topic goed had gelezen, had je gezien dat het een dame is!

En nu wil ik niet meer over instanties praten maar over leuke dingen Ik heb een fantastische slaapbank besteld voor boven

... ♥ ik mis je ♥
    pi_56075144
    Ik hoop voor je dat er geen inbrekers op FOK! zitten
    Als jij al je vrienden mee neemt kom ik ook alleen
      woensdag 16 januari 2008 @ 15:49:11 #8
    63722 z80
    I fink you freaky
    pi_56075558
    om nog even terug te komen op het vorige topic.
    een Duitser die een huis koop krijgt alle rekeningen thuis, en regelt zelf dat deze betaald worden.
    heb je een notaris die de Nederlandse manier volgt dan regelt hij alle betalingen.
    en de ing.
    ze hebben bij mij ook alles netjes op tijd betaald.
    maar wel op de laatst mogelijke dag, en dat geeft bij de aanschaf van je eerste huis (en ook nog eens in Duitsland) toch een minder prettig gevoel.

maar nu eerst genieten van de vrij tijd.
    het wordt nog druk genoeg met de verbouwing.
    Go away or i will replace you withe a very small shell script.
    Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
    If you torture the data long enough, it will confess to anything.
      woensdag 16 januari 2008 @ 15:52:45 #9
    73207 phluphy
    Lief vriendje...
    pi_56075671
    quote:
    Op woensdag 16 januari 2008 15:34 schreef Ame_thyst het volgende:
    Ik hoop voor je dat er geen inbrekers op FOK! zitten
    Ja maar, ik heb waakkippen.
    ... ♥ ik mis je ♥
      woensdag 16 januari 2008 @ 15:55:00 #10
    73207 phluphy
    Lief vriendje...
    pi_56075735
    quote:
    Op woensdag 16 januari 2008 15:49 schreef z80 het volgende:
    om nog even terug te komen op het vorige topic.
    een Duitser die een huis koop krijgt alle rekeningen thuis, en regelt zelf dat deze betaald worden.
    heb je een notaris die de Nederlandse manier volgt dan regelt hij alle betalingen.
    en de ing.
    ze hebben bij mij ook alles netjes op tijd betaald.
    maar wel op de laatst mogelijke dag, en dat geeft bij de aanschaf van je eerste huis (en ook nog eens in Duitsland) toch een minder prettig gevoel.

maar nu eerst genieten van de vrij tijd.
    het wordt nog druk genoeg met de verbouwing.
    Ah, dat bedoel je. Wij hebben alle rekeningen zelf betaald, de Duitse methode dus.

Overigens: toevallig vanmiddag de datum afgesproken voor de bezichtigingsronde, én gehoord dat we dan meteen de sleutel krijgen. Dus nog vóór 1 februari, eigenlijk. Dág, restje stress.
    ... ♥ ik mis je ♥
    pi_56076105
    quote:
    Op woensdag 16 januari 2008 14:44 schreef phluphy het volgende:
    Als je mijn laatste post in het vorig topic goed had gelezen, had je gezien dat het een dame is!

En nu wil ik niet meer over instanties praten maar over leuke dingen Ik heb een fantastische slaapbank besteld voor boven

[ afbeelding ]
    Sjiek! De meeste slaapbanken zijn altijd een beetje pauper. Maar deze is echt netjes, je ziet er eigenlijk niet aan af dat het een slaapbank is! Ligt ie ook een beetje lekker? Of nog niet uitgeprobeerd?
    I know everything changes / All the cities and faces / But I know how I feel / About you
      woensdag 16 januari 2008 @ 16:14:11 #12
    73207 phluphy
    Lief vriendje...
    pi_56076245
    quote:
    Op woensdag 16 januari 2008 16:09 schreef Mikani het volgende:

[..]

Sjiek! De meeste slaapbanken zijn altijd een beetje pauper. Maar deze is echt netjes, je ziet er eigenlijk niet aan af dat het een slaapbank is! Ligt ie ook een beetje lekker? Of nog niet uitgeprobeerd?
    Niet uitgeprobeerd, on line besteld. Hé, ik hoef er toch niet zelf op te slapen!
    Geintje, ik neem aan dat ie goed slaapt, goed genoeg voor een paar nachtjes, het is voor loge's.

Was een mooie aanbieding, ¤ 100 korting.
    ... ♥ ik mis je ♥
      Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 16 januari 2008 @ 16:20:16 #13
    11389 crew  qltel
    Meneer Rewimo
    pi_56076419
    quote:
    Op woensdag 16 januari 2008 15:55 schreef phluphy het volgende:

[..]

Overigens: toevallig vanmiddag de datum afgesproken voor de bezichtigingsronde, én gehoord dat we dan meteen de sleutel krijgen. Dus nog vóór 1 februari, eigenlijk. Dág, restje stress.
    Ah! Hetzelfde als bij ons dus. Wij kregen hem ook 2 dagen eerder.

Maar is je stress nu echt helemaal weg? Dat was het bij mij pas toen ik de sleutel ook had.

Wij hebben trouwens de Nederlandse methode gehad. We hebben toen ook iemand van het notariskantoor gemachtigd om voor ons dingen te kunnen tekenen enzo. Alleen de Grundbuch-rekening en de overdrachtsbelasting kregen we zelf.

Mooie slaapbank trouwens!
      woensdag 16 januari 2008 @ 16:24:42 #14
    73207 phluphy
    Lief vriendje...
    pi_56076552
    Mijn stress is echt helemaal weg ja. Als iemand die ik vertrouw, mij zo'n toezegging doet, heb ik geen reden meer om aan te nemen dat het niet gebeuren zal. Het is door zowel makelaar als verkoper toegezegd.
    ... ♥ ik mis je ♥
      Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 16 januari 2008 @ 16:29:33 #15
    11389 crew  qltel
    Meneer Rewimo
    pi_56076680
    quote:
    Op woensdag 16 januari 2008 16:24 schreef phluphy het volgende:
    Mijn stress is echt helemaal weg ja. Als iemand die ik vertrouw, mij zo'n toezegging doet, heb ik geen reden meer om aan te nemen dat het niet gebeuren zal. Het is door zowel makelaar als verkoper toegezegd.
    Ik denk dat ik teveel te regelen had. Einde van m'n baan, nieuwe auto (en 2 weken zonder auto), nieuw huis, inpakstress, inpakstress en een heleboel inpakstress. En misschien ben ik ook wel een stresskip..

Overigens, als je in de buurt bent, wil je dan nog eens langskomen? Guus heeft de 2 weken nadat je geweest was heerlijk geroken en dat missen we een beetje..
      woensdag 16 januari 2008 @ 16:35:08 #16
    74548 Jo0Lz
    Lick the box!
    pi_56076829
    Wat een ongelofelijk mooi huisje!

. Echt, heel tof, ook de tuin.
    Een prachtig huis, met een boel potentie!
    Yes we can! | I didn't fail, it's just postponed success.
      Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 16 januari 2008 @ 16:49:44 #17
    13151 crew  Rewimo
    Nederduitse/Mevrouw qltel
    pi_56077184
    Ik hoop trouwens voor jullie dat ze daar niet zo fanatiek zijn met kerkklokken luiden als hier op het durp. Elke ochtend om 7 uur

Wij wonen een heel eind van de kerk vandaan gelukkig
    Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
    <a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
      woensdag 16 januari 2008 @ 17:07:04 #18
    73207 phluphy
    Lief vriendje...
    pi_56077615
    quote:
    Op woensdag 16 januari 2008 16:35 schreef Jo0Lz het volgende:
    Wat een ongelofelijk mooi huisje!

. Echt, heel tof, ook de tuin.
    Een prachtig huis, met een boel potentie!
    Dankje!

@qltel, voor Guus heb ik dat graag over. Ik zal mijn best doen. (als het flesje nog niet leeg is)

En wat die kerkklokken betreft... ze gaan zelfs elk kwartier! Maar ik wen snel aan geluiden, dus ik maak me er niet druk om.
    ... ♥ ik mis je ♥
      woensdag 16 januari 2008 @ 17:31:45 #19
    63722 z80
    I fink you freaky
    pi_56078173
    quote:
    Op woensdag 16 januari 2008 16:49 schreef Rewimo het volgende:
    Ik hoop trouwens voor jullie dat ze daar niet zo fanatiek zijn met kerkklokken luiden als hier op het durp. Elke ochtend om 7 uur

Wij wonen een heel eind van de kerk vandaan gelukkig
    ja die hebben ze in een stad niet
    maar nu je het zegt, hier wordt ook elke dag om 7:00 uur de klok geluid.
    het zal me eerder opvallen als de kerkklok zwijgt.
    waar in vandaan kwam was er ook elke ochtend de kerk te horen.
    Go away or i will replace you withe a very small shell script.
    Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
    If you torture the data long enough, it will confess to anything.
      woensdag 16 januari 2008 @ 17:49:39 #20
    107407 maok
    Lizdekd (v)
    pi_56078665
    Tof huis, succes met klussen enzo als je er straks in gaat
    Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
      woensdag 16 januari 2008 @ 22:21:23 #21
    107951 JortK
    Immer kwaliteitsposts
    pi_56088815
    Jeetje deel II alweer en je moet nog gaan verhuizen en klussen. Dit kon nog wel eens een lange reeks worden.

Super mooie slaapbank inderdaad!

Maarre...je vergeet te vertellen wanneer jullie nu dan de sleutel krijgen (en het dus tijd wordt om dit topic echt goed in de gaten te gaan houden. )
    "De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
      donderdag 17 januari 2008 @ 09:41:39 #23
    73207 phluphy
    Lief vriendje...
    pi_56095313
    Het maakt niet uit op welke datum we de sleutel krijgen, omdat we onze plannen handhaven:
    1 febr : schoonmaken
    2 febr : verhuizen

We hebben heel veel hulp aangeboden gekregen, zo fijn !

Ik hoop dat ik snel weer internet zal hebben, zodat ik het een beetje kan bijhouden wat updates betreft!
    ... ♥ ik mis je ♥
    pi_56111857
    quote:
    Op donderdag 17 januari 2008 09:41 schreef phluphy het volgende:
    Ik hoop dat ik snel weer internet zal hebben, zodat ik het een beetje kan bijhouden wat updates betreft!
    Uiteraard hopen we dat met je mee zodat we alles zo 'live' mogelijk kunnen volgen.
    "De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
      donderdag 17 januari 2008 @ 22:16:26 #25
    73207 phluphy
    Lief vriendje...
    pi_56114937
    Oeh, vandaag 2 kleine schilderijtjes gescoord die precies gaan passen in de sfeer van de slaapkamer!
    En 2 gigantisch leuke bijzet / planten tafeltjes, voor een prikkie!

Verder druk aan het overleggen met de verkoper over het overnemen van wat spullen, maar ook van technische dingetjes, zodat zaken als tv en internet misschien wel helemaal in tact blijven.
    Dat zou tof zijn!
    ... ♥ ik mis je ♥
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')