Ik wacht...quote:Op woensdag 16 januari 2008 13:46 schreef phluphy het volgende:
OP komt eraan.
Op die manier merk je ook dat een goede makelaar goud waard is. De onze heeft echt alles voor ons geregeld en we kunnen nu zelfs nog bij hen aankloppen als we ergens problemen mee hebben. We mochten ook rustig langskomen met formulieren die we niet begrepen enzo.quote:Op woensdag 16 januari 2008 14:30 schreef phluphy het volgende:
qltel, zo zie ik het ook. Ik ben nu eenmaal afhankelijk van anderen (bank, makelaar, notaris). Zelf regelen kan niet, dus kan ik alleen maar hopen dat ik het getroffen heb met de instanties en contactpersonen. Tuurlijk kun je af en toe wat sturen (achter de broek zitten), maar uiteindelijk ligt ons lot toch in hun hand.
En dat maakt het inderdaad best spannend, zo op het eind.
Ja maar, ik heb waakkippen.quote:Op woensdag 16 januari 2008 15:34 schreef Ame_thyst het volgende:
Ik hoop voor je dat er geen inbrekers op FOK! zitten
Ah, dat bedoel je. Wij hebben alle rekeningen zelf betaald, de Duitse methode dus.quote:Op woensdag 16 januari 2008 15:49 schreef z80 het volgende:
om nog even terug te komen op het vorige topic.
een Duitser die een huis koop krijgt alle rekeningen thuis, en regelt zelf dat deze betaald worden.
heb je een notaris die de Nederlandse manier volgt dan regelt hij alle betalingen.
en de ing.
ze hebben bij mij ook alles netjes op tijd betaald.
maar wel op de laatst mogelijke dag, en dat geeft bij de aanschaf van je eerste huis (en ook nog eens in Duitsland) toch een minder prettig gevoel.
maar nu eerst genieten van de vrij tijd.
het wordt nog druk genoeg met de verbouwing.
Sjiek! De meeste slaapbanken zijn altijd een beetje pauper. Maar deze is echt netjes, je ziet er eigenlijk niet aan af dat het een slaapbank is! Ligt ie ook een beetje lekker? Of nog niet uitgeprobeerd?quote:Op woensdag 16 januari 2008 14:44 schreef phluphy het volgende:
Als je mijn laatste post in het vorig topic goed had gelezen, had je gezien dat het een dame is!![]()
En nu wil ik niet meer over instanties pratenmaar over leuke dingen
Ik heb een fantastische slaapbank besteld voor boven
[ afbeelding ]
Niet uitgeprobeerd, on line besteld. Hé, ik hoef er toch niet zelf op te slapen!quote:Op woensdag 16 januari 2008 16:09 schreef Mikani het volgende:
[..]
Sjiek! De meeste slaapbanken zijn altijd een beetje pauper. Maar deze is echt netjes, je ziet er eigenlijk niet aan af dat het een slaapbank is! Ligt ie ook een beetje lekker? Of nog niet uitgeprobeerd?
Ah! Hetzelfde als bij ons dus. Wij kregen hem ook 2 dagen eerder.quote:Op woensdag 16 januari 2008 15:55 schreef phluphy het volgende:
[..]
Overigens: toevallig vanmiddag de datum afgesproken voor de bezichtigingsronde, én gehoord dat we dan meteen de sleutel krijgen. Dus nog vóór 1 februari, eigenlijk. Dág, restje stress.![]()
Ik denk dat ik teveel te regelen had. Einde van m'n baan, nieuwe auto (en 2 weken zonder auto), nieuw huis, inpakstress, inpakstress en een heleboel inpakstress. En misschien ben ik ook wel een stresskip..quote:Op woensdag 16 januari 2008 16:24 schreef phluphy het volgende:
Mijn stress is echt helemaal weg ja. Als iemand die ik vertrouw, mij zo'n toezegging doet, heb ik geen reden meer om aan te nemen dat het niet gebeuren zal. Het is door zowel makelaar als verkoper toegezegd.
Dankje!quote:Op woensdag 16 januari 2008 16:35 schreef Jo0Lz het volgende:
Wat een ongelofelijk mooi huisje!. Echt, heel tof, ook de tuin.
Een prachtig huis, met een boel potentie!
ja die hebben ze in een stad nietquote:Op woensdag 16 januari 2008 16:49 schreef Rewimo het volgende:
Ik hoop trouwens voor jullie dat ze daar niet zo fanatiek zijn met kerkklokken luiden als hier op het durp. Elke ochtend om 7 uur
Wij wonen een heel eind van de kerk vandaan gelukkig
Uiteraard hopen we dat met je mee zodat we alles zo 'live' mogelijk kunnen volgen.quote:Op donderdag 17 januari 2008 09:41 schreef phluphy het volgende:
Ik hoop dat ik snel weer internet zal hebben, zodat ik het een beetje kan bijhouden wat updates betreft!
Bij gebrek aan klusfoto's voorlopig: pics or it didn't happen!quote:Op donderdag 17 januari 2008 22:16 schreef phluphy het volgende:
Oeh, vandaag 2 kleine schilderijtjes gescoord die precies gaan passen in de sfeer van de slaapkamer!
En 2 gigantisch leuke bijzet / planten tafeltjes, voor een prikkie!
Dat was precies onze gedachte. En lekker lezen. !quote:Op vrijdag 18 januari 2008 20:51 schreef Nanook24 het volgende:
In het kader van het minder TV kijken zou je dan natuurlijk ook nog lekker 's avonds met een gezellig muziekje en een drankje lekker knus bij de open haard kunnen kruipen samen.
Ik begrijp de hint!quote:Op zaterdag 19 januari 2008 10:33 schreef Étoile het volgende:
Bij gebrek aan klusfoto's voorlopig: pics or it didn't happen!![]()
En ik mis je aftel-meetlint!
quote:Op zaterdag 19 januari 2008 12:29 schreef phluphy het volgende:
[..]
Ik begrijp de hint!![]()
Het meetlint, vandaag:
[ afbeelding ]
Ik doe mijn uiterste best!quote:Op zaterdag 19 januari 2008 16:56 schreef leonieke het volgende:
Maar ik wil wel dat jouw eerste werk "internet leggen" is hoor![]()
Helaas, je zult een paar weekjes geduld moeten hebben.quote:Op zondag 20 januari 2008 19:08 schreef leonieke het volgende:
Wauw phluphy en jeroenMooi hoor!
Kun je het niet ff opbouwen zodat we het volledige bed zien?
Gaaaaafquote:Op zondag 20 januari 2008 19:03 schreef phluphy het volgende:
Het bed is mooi geworden.![]()
Zo kwam het tot stand (credits gaan naar mijn man!):
Het ontwerp van het grafmonumentje is ook van zijn hand.quote:Op dinsdag 22 januari 2008 18:02 schreef heaven7 het volgende:
10 dagen wiew!! En ik wou dat ik zo'n creatieve vent hadEcht geweldig.
Woon je zo dichtbij dat je me zou kunnen horen krijsen?quote:Ik hoor je t.z.t nog wel over die kerkklokken, of als ik dan iedere nacht wakker word van gefrustreerd gekrijs weet ik dat jij het bent
Als je nog vragen hebt over omgeving e.d. hoor ik het wel he
De dichtstbijzijnde Hagebau zit in Klein-Netterden, vlakbij Emmerich. Zie www.hagebau.dequote:Op dinsdag 22 januari 2008 18:47 schreef phluphy het volgende:
Eh ja! Een bouwmarkt! Waar zit die ergens?
En de dichtsbiijzijnde Praktiker in Kleve. Praktiker is een bouwmarkt om in de gaten te houden. Erg goedkoop en regelmatig 20% korting op alles.En bij dingen als een aanhanger of een paar 100 euro aan hout schiet dat aardig op.quote:Op dinsdag 22 januari 2008 20:23 schreef Rewimo het volgende:
[..]
De dichtstbijzijnde Hagebau zit in Klein-Netterden, vlakbij Emmerich. Zie www.hagebau.de
Hoe meer bouwmarkten ze weet te vinden, hoe beter het is.. Beetje prijsvergelijken kan vaak veel geld opleveren..quote:Op dinsdag 22 januari 2008 20:48 schreef heaven7 het volgende:
Tja ik zit niet aan de andere kant dus heb het ook alleen over nederlandse bouwmarkten.
En een Gamma bij Intratuinquote:Op dinsdag 22 januari 2008 20:57 schreef qltel het volgende:
[..]
Hoe meer bouwmarkten ze weet te vinden, hoe beter het is.. Beetje prijsvergelijken kan vaak veel geld opleveren..
In Duiven zit een Praxis trouwens. Vlakbij de Makro daar.
quote:Op woensdag 30 januari 2008 12:21 schreef phluphy het volgende:
Die site had ik ook al gevonden Principessa. Manlief vindt ze te duur.![]()
Ja maar dat argument heb ik al bij heel veel aankopen, die hij te duur vond, gebruikt!quote:Op woensdag 30 januari 2008 12:43 schreef Principessa het volgende:
[..]
Maar wel weer een goed cadeau voor je housewarming
quote:Op woensdag 30 januari 2008 12:45 schreef phluphy het volgende:
[..]
Ja maar dat argument heb ik al bij heel veel aankopen, die hij te duur vond, gebruikt!
Heeeheee, inspectie he. Alles controleren. Straks is die kelder er niet meer! ;Dquote:Op woensdag 30 januari 2008 12:21 schreef phluphy het volgende:
Dankje Nanook en Rewimo. We gaan over een half uurtje weg.![]()
En die kelder geloof ik wel Rewimo.
Dat ligt eraan hoe lang een druivenstruik erover doet om genoeg druiven te produceren om een paar flessen wijn te kunnen maken!quote:Op woensdag 30 januari 2008 17:02 schreef qltel het volgende:
![]()
![]()
![]()
Wanneer beginnen de kelderbezichtigingen?
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Hm, dat wordt dus wel 2017..quote:Op woensdag 30 januari 2008 17:09 schreef phluphy het volgende:
[..]
Dat ligt eraan hoe lang een druivenstruik erover doet om genoeg druiven te produceren om een paar flessen wijn te kunnen maken!![]()
Zo lang!quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |