abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56402812
Op zich is dit ook een manier van opvoeden.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_56402909
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 08:40 schreef GreatWhiteSilence het volgende:

[..]

Dus? Ook dan kan het leren over oorzaak en gevolg. Ik durf te wedden dat het kind het wel zal laten dat beest aan de oren te trekken in de toekomst. Net zoals het niet meer aan de staart van een kat zou trekken als het om de staart van een kat ging. Of niet meer naar de kaarsen greep als het om kaarsen ging, want dat doet ook zeer als je dat vastpakt. Je leert dat soort dingen JUIST op die leeftijd.
Je hoeft geen honden-kenner te zijn om te kunnen begrijpen dat de verantwoordelijkheid bij moeders ligt en dat dit zeker vaker gaat gebeueren. Want bij de etensbak staan is anders dan aan de oortjes trekken. Bij de mand staan ook.
pi_56402945
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 06:45 schreef Sakura het volgende:
Dat mens moet onmiddelijk uit de ouderlijke macht gezet worden, tering, wat een tyfus wijf, samen met de hond direct afmaken.
Dat kind heeft een levenslang trauma, en dan geeft dan mens ook dat kind nog eens de schuld.

Ik kots op dat soort mensen die de hond "gelijk" geven.
Ach, stel je niet zo vreselijk aan.
Vroeger hadden we een labrador die voor mij als klein Bertje door 't vuur ging.
Maar klein Bertje heeft ook wel eens een hauw gekregen van de hond omdat klein Bertje z'n kluif telkens wegtrok. Bertje brullen natuurlijk.
Commentaar van m'n moeder: "Eigen schuld", plakte een pleister op m'n hand en ging verder met waar ze mee bezig was.
Zo leerde Bertje wat respect te krijgen voor alles wat leeft, Bertje vond (en vind) het tenslotte ook niet leuk wanneer z'n karbonaadje telkens wordt weggetrokken. (Wat gij niet wilt dat u geschiedt...)
En Blacky (origineel he?) afmaken? Wel 't laatste waar aan gedacht werd. En een trauma? Valt best mee, ik mis de hond 30 jaar na dato soms nóg.
't Enige trauma wat ik eraan over heb gehouden is dat m'n moeder er een gewone pleister opplakte en geen pretpleister (bestonden ook nog niet toen)
Enne...Mijn moeder is de beste moeder van de hele wereld, als je dat maar weet.
Over 4 maanden wordt ik zelf papa. Nou hebben wij geen hond, maar wel wat katten en d'r gaat er niet één de deur uit!
Ik kots op lui die de hond meteen maar af willen maken...
Zelf leren nadenken is op school uit de mode, sinds de invoering van het kringgesprek...
  woensdag 30 januari 2008 @ 08:58:21 #54
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_56402988
Het is niet de schuld van de hond, maar ook zeker niet van het kind. Een kind met een hond samen moet altijd door een ouder in de gaten gehouden worden en de ouder (als alfa leider van de hond) moet er gewoon voor zorgen dat dit niet gebeurd. Oftewel de hond optijd straffen voor zijn gedrag ofwel het kind bij de hond weghalen .

Van mij mogen de hond en het kind blijven, maar moet die moeder maar eens een paar maanden (of weken of dagen ) de cel in .
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
  woensdag 30 januari 2008 @ 09:03:10 #55
182621 JamesBrownie
Op veler verzoek
pi_56403046
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 08:40 schreef GreatWhiteSilence het volgende:

[..]

Dus? Ook dan kan het leren over oorzaak en gevolg. Ik durf te wedden dat het kind het wel zal laten dat beest aan de oren te trekken in de toekomst. Net zoals het niet meer aan de staart van een kat zou trekken als het om de staart van een kat ging. Of niet meer naar de kaarsen greep als het om kaarsen ging, want dat doet ook zeer als je dat vastpakt. Je leert dat soort dingen JUIST op die leeftijd.
Dan nog, als moeder zeg je desnoods 5miljoen keer: niet doen!
Zeker bij een grote hond, lijkt het me vrij verstandig om te zorgen dat het niet zover komt dat het kind "de gevolgen van zijn daden ondervindt".
I am wondering today in the sun on a boat to Dover
How it comes that I feel so high
When I ought to feel lower
  woensdag 30 januari 2008 @ 09:19:27 #56
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_56403279
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 09:03 schreef JamesBrownie het volgende:

[..]

Dan nog, als moeder zeg je desnoods 5miljoen keer: niet doen!
Zeker bij een grote hond, lijkt het me vrij verstandig om te zorgen dat het niet zover komt dat het kind "de gevolgen van zijn daden ondervindt".
Volgens mij is het juist goed dat het kind de gevolgen van zijn daden heeft ondervonden bij een betrouwbaar huisdier, en niet bij de mogelijk wel valse hond van een willekeurige voorbijganger.
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_56403418
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 09:19 schreef GreatWhiteSilence het volgende:

[..]

Volgens mij is het juist goed dat het kind de gevolgen van zijn daden heeft ondervonden bij een betrouwbaar huisdier, en niet bij de mogelijk wel valse hond van een willekeurige voorbijganger.
Een hond is per definitie niet betrouwbaar.
Deze vrouw mogen ze echt het kind afpakken wmb.
-
pi_56403563
quote:

[..]

Je kunt er als moeder/vader ook voor kiezen zelf het kind een tik op de vingers te geven, is een stuk gecontroleerder dan wat een hond doet, en net zo effectief. Verder is het nu maar de vraag hoe de verhouding tussen hond en kind is. Als de hond nu het idee heeft hoger te staan dan het kind kan het zo maar weer gebeuren dat er iets gebeurd. Ik zou er dan ook niet voor kiezen de hond te houden.

Het lijkt me overigens dat de moeder in deze kwestie de meeste blaam treft, zeker omdat ze het heeft over porvoceren wat impliceert dat ze erbij was toen het gebeurde.
pi_56403667
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 00:34 schreef Aoristus het volgende:
dat jochie bedenkt zich nu wel 2x voordat hij die hond aan zijn oortjes trekt. Als het niet goedschiks kan, dan maar kwaadschiks leren
Die hond bedenkt zich nu niet meer want die heeft zich nu boven het kind geplaatst en dat betekent dat hij het kind vaker gaat "corrigeren". Met dank aan de moeder. Kan die hond niks aan doen, die doet gewoon het enige wat ie snapt en aanvoelt.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  woensdag 30 januari 2008 @ 09:51:11 #60
182621 JamesBrownie
Op veler verzoek
pi_56403722
quote:

[..]

Zo betrouwbaar was ie kennelijk niet.

En wat hierbvoven ook al gezegd wordt, als je een kind straf geeft, ondervindt het ook negatieve gevolgen en dan is het meer gecontroleerd.
Toen mijn dochtertje van anderhalf zich lostrok en de straat op wilde rennen voor een bus, riep ik ook dat ze dat niet moest doen en trok ik haar aan haar arm van de weg af, daarna heb ik haar verteld dat dat HEEL gevaarlijk is en dat ze dat noooooit meer mag doen. (boos, dan snapt ze het wel)
Al zou ze dat honderd keer doen, ik zou haar elke keer wegtrekken.
Stel je voor dat ik jouw redenatie zou volgen.
Nee! Nee!
Nou ja, laat haar maar onder die bus lopen, dan weet ze dat het pijn doet en is dit ook gelijk de laatste keer geweest.
pi_56403984
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 08:33 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Wat een gezeik om niets hier allemaal zeg. Ze had misschien al duizend keer ingegrepen toen dat kind aan de oren van dat beest trok. Nu moest het kind maar eens voelen wat de gevolgen zijn. Je kunt niet aan de gang blijven met zeggen 'niet doen, dat vindt de hond niet leuk.'
praat toch geen poep, man.

dat kun je doen als een kind aan je dvd speler zit, er weer een boterham in propt, dat tik je het op de vingers, na waarschuwingen.

bij een hond ligt de verantwoordelijkheid bij de volwassene, die moet verdomme nadenken en beseffen dat geen enkele hond te vertrouwen is samen met een klein kind EN vice versa.

ergo, je laat je kind NIET alleen met die hond, en ook zorg je ervoor dat als het kind samen is met de hond, jij dat kind naast je hebt, of de hond op ingrijpafstand, zodat je ofwel de 1, ofwel de ander METEEN kan weghalen als er gevaar dreigt.

je kan een kind van twee niet op die manier de les lezen, een hond is een dodelijk wapen, in feite, een tik op de vingers is dat niet.

idiote sukkel.
ja, jij ja.
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_56404106
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 10:07 schreef milagro het volgende:
ergo, je laat je kind NIET alleen met die hond, en ook zorg je ervoor dat als het kind samen is met de hond, jij dat kind naast je hebt, of de hond op ingrijpafstand, zodat je ofwel de 1, ofwel de ander METEEN kan weghalen als er gevaar dreigt.

je kan een kind van twee niet op die manier de les lezen, een hond is een dodelijk wapen, in feite, een tik op de vingers is dat niet.

idiote sukkel.
ja, jij ja.
Tikje overdreven reactie.
Een hond is een dodelijk wapen? Ik zie mezelf al aankomen met mijn malteserleeuwtje.
Ik wil niet goedpraten wat die hond heeft gedaan, maar zoals eerder gesteld. je weet niet wat eraan vooraf is gegaan.
misschien liep dat kind al de hele dag te kloten zoals gesteld. Geen enkele hond op de wereld bijt dan niet van zich af, net als mensen.
En wie zegt dat de moeder niet gewoon in de buurt was? een hond is snel, en een beet heb je zo te pakken
Dus ga nou geen rare dingen roepen, zonder dat je de feiten kent, en iemand een idiote sukkel noemt
Op vrijdag 18 mei 2007 11:31 schreef miss_sly het volgende:
Ik was allang overtuigd van jouw wijsheid O+
  woensdag 30 januari 2008 @ 10:15:32 #63
171357 Rikketik
Dorothy was right, though
pi_56404107
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 00:45 schreef Aoristus het volgende:
Maar toch ging dat niet over het trekken aan oortjes. Dat pikt geen enkel beest.
Mijn hond anders wel. Grappig, heeft het dan misschien toch iets met opvoeding te maken?
Charlie, listen to me. Kill the kid, torch the house, we gotta get out of here.
pi_56404311
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 10:15 schreef het.ismij het volgende:

[..]

Een hond is een dodelijk wapen? Ik zie mezelf al aankomen met mijn malteserleeuwtje.
Ik wil niet goedpraten wat die hond heeft gedaan, maar zoals eerder gesteld. je weet niet wat eraan vooraf is gegaan.
misschien liep dat kind al de hele dag te kloten zoals gesteld. Geen enkele hond op de wereld bijt dan niet van zich af, net als mensen.
En wie zegt dat de moeder niet gewoon in de buurt was? een hond is snel, en een beet heb je zo te pakken
Dus ga nou geen rare dingen roepen, zonder dat je de feiten kent, en iemand een idiote sukkel noemt
Een reden temeer om het kind en de hond apart te houden.
En ja, met name grote honden zijn dodelijke wapens. En net zoals je je kind niet met wapens om leert gaan door het zichzelf in het gezicht te laten knallen omdat het de veiligheidspal niet kan hanteren, laat je een kind de regeltjes ook niet uitvogelen bij een hond. Dat er ook knappertjespistolen bestaan doet niets af aan het bestaan van revolvers, toch?
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_56404409
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 10:15 schreef het.ismij het volgende:

[..]

zo een hond is IN DIE CONTEXT een dodelijk wapen.

je laat kleine kinderen gewoon niet op grijpafstand bij een hond, en zeker niet een hondensoort met hoe je het ook wendt of keert een reputatie van plots aanvallen.

echt niet iedere hond die je aan de oren trekt , valt meteen aan, hoor.
als eigenaar moet je je hond kennen, als moeder moet je weten hoe een peuter denkt, NIET dus wat betreft dit, dus dien jij de situatie te voorkomen, en dat kan heel makkelijk, gewoon hond en kind niet alleen laten, en niet op grijpgraaiprikindeogen afstand.

zo simpel is het.

los daarvan heb je ook gewoon foute honden, dan gezanik dat een hond "natuurlijk" reageert en het nooit zijn fout is, ja, dag, juist mensen die honden lijken gelijk te stellen aan mensen zouden dat moeten beseffen, foute mensen, foute honden .. ze bestaan beiden.

gaan lopen blaten "wie niet horen wil, moet dan maar voelen" in dez situatie is gewoon poep praten, we hebben het hier over een kind van twee... daar is enkel de moeder verantwoordelijk voor, en ZIJ moet ingrijpen, en niet de hond daar de kans toe geven.

zotte redenaties hier, echt
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  woensdag 30 januari 2008 @ 10:33:46 #66
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_56404412
Ik ben als kind gebeten door mijn hond en gekrabt door mijn kat. En flink ook, want een enkel litteken zie je nu nog.
Mijn ouders hebben die dieren ook niet afgemaakt, simpelweg omdat ik er nogal om vroeg. Het trekken aan staarten en in een lego-ton stoppen van katten is nu eenmaal niet de bedoeling,
Ik leerde dus heel snel dat je altijd lief moet zijn voor dieren.
  woensdag 30 januari 2008 @ 10:42:45 #67
12913 GreatWhiteSilence
pi_56404583
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 10:33 schreef SHE het volgende:
Ik ben als kind gebeten door mijn hond en gekrabt door mijn kat. En flink ook, want een enkel litteken zie je nu nog.
Mijn ouders hebben die dieren ook niet afgemaakt, simpelweg omdat ik er nogal om vroeg. Het trekken aan staarten en in een lego-ton stoppen van katten is nu eenmaal niet de bedoeling,
Ik leerde dus heel snel dat je altijd lief moet zijn voor dieren.
Precies, en dat weet dat kind waar het over gaat nu ook.
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  woensdag 30 januari 2008 @ 10:50:32 #68
171357 Rikketik
Dorothy was right, though
pi_56404747
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 10:42 schreef GreatWhiteSilence het volgende:

[..]

Als dat kind was doodgebeten, had het niks meer geweten. Je laat je kind toch ook niet met het stopcontact spelen, omdat hij 'zelf uit moet vinden dat het pijn doet'? Een hond moet niet opgevat worden als onschuldig speeltje, daar is hij simpelweg te gevaarlijk voor.
Charlie, listen to me. Kill the kid, torch the house, we gotta get out of here.
  woensdag 30 januari 2008 @ 10:50:46 #69
182621 JamesBrownie
Op veler verzoek
pi_56404751
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 10:42 schreef GreatWhiteSilence het volgende:

[..]

Zie jij het verschil in bijten in het gezicht van een kind en het waarschuwend happen naar die grijpgrage handjes?
Of een haal van een kat als het kind aan de staart trekt en een kat die je kind helemaal openhaalt?

Het een is een waarschuwing, het andere niet.
Bij een waarschuwing kun je best een wondje hebben, ik heb vaak zat een haal gehad van de kat, en ben ook een keer ontzettend geschrokken van de hond van de buren, die beet ineens naar mijn hand.
  woensdag 30 januari 2008 @ 10:59:30 #70
12913 GreatWhiteSilence
pi_56404998
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 10:50 schreef Rikketik het volgende:

[..]

Als dat kind was doodgebeten, had het niks meer geweten. Je laat je kind toch ook niet met het stopcontact spelen, omdat hij 'zelf uit moet vinden dat het pijn doet'? Een hond moet niet opgevat worden als onschuldig speeltje, daar is hij simpelweg te gevaarlijk voor.
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 10:50 schreef JamesBrownie het volgende:

[..]

Zie jij het verschil in bijten in het gezicht van een kind en het waarschuwend happen naar die grijpgrage handjes?
Of een haal van een kat als het kind aan de staart trekt en een kat die je kind helemaal openhaalt?

Het een is een waarschuwing, het andere niet.
Bij een waarschuwing kun je best een wondje hebben, ik heb vaak zat een haal gehad van de kat, en ben ook een keer ontzettend geschrokken van de hond van de buren, die beet ineens naar mijn hand.
Dit was een waarschuwingsbeet en dan wordt het kind niet doodgebeten. En dat happen gebeurt gewoon naar hetgeen wat het dichtst in de buurt is, in dit geval zijn gezicht. Pech gehad.
  woensdag 30 januari 2008 @ 11:06:03 #71
182621 JamesBrownie
Op veler verzoek
pi_56405156
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 10:59 schreef GreatWhiteSilence het volgende:

[..]

[..]

Dit was een waarschuwingsbeet en dan wordt het kind niet doodgebeten. En dat happen gebeurt gewoon naar hetgeen wat het dichtst in de buurt is, in dit geval zijn gezicht. Pech gehad.
Je hebt helemaal gelijk, een hond is niet gevaarlijk en de overeenkomsten tussen wat jij zegt en je kind laten overrijden door een bus of zichzelf laten electrocuteren is er niet.

Een hond is gevaarlijk, je kan het je als ouder niet veroorloven niet op te letten.

Het ligt niet aan de hond, afmaken slaat imo nergens op, van mij mag ze die hond best houden, je geeft toch om zo'n beest, maar het gaat mij te ver om te zeggen: tja, zo leert het kind het wel af.
Dat geldt voor alles, als je je kind van het dak af laat lopen, leert ie het vast wel af, maar dat is niet altijd een goede oplossing. Als het om een hond gaat, is het geen goede oplossing, die kan je kind namelijk doodbijten of voor het leven verminken.
Ook met een waarschuwingsbeet.
pi_56405206
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 10:33 schreef milagro het volgende:

[..]

zo een hond is IN DIE CONTEXT een dodelijk wapen

je laat kleine kinderen gewoon niet op grijpafstand bij een hond, en zeker niet een hondensoort met hoe je het ook wendt of keert een reputatie van plots aanvallen.

echt niet iedere hond die je aan de oren trekt , valt meteen aan, hoor.
als eigenaar moet je je hond kennen, als moeder moet je weten hoe een peuter denkt, NIET dus wat betreft dit, dus dien jij de situatie te voorkomen, en dat kan heel makkelijk, gewoon hond en kind niet alleen laten, en niet op grijpgraaiprikindeogen afstand.
Oftewel hou je kid maar gewoon weg van je huisdieren?en laa them niet spelen met je hond.
Want dat is nu in princiepe wat je nu zegt. Wat is dat nu weer voor onzin?
quote:
los daarvan heb je ook gewoon foute honden, dan gezanik dat een hond "natuurlijk" reageert en het nooit zijn fout is, ja, dag, juist mensen die honden lijken gelijk te stellen aan mensen zouden dat moeten beseffen, foute mensen, foute honden .. ze bestaan beiden.

gaan lopen blaten "wie niet horen wil, moet dan maar voelen" in dez situatie is gewoon poep praten, we hebben het hier over een kind van twee... daar is enkel de moeder verantwoordelijk voor, en ZIJ moet ingrijpen, en niet de hond daar de kans toe geven.

zotte redenaties hier, echt
Tsja en nu was die moeder te laat met ingrijpen.
Het klinkt keihard, en in jou ogen zot, maar hij weet nu iig wel wat hij niet meer moet doen.
Dat is wel een feit nu. Ikz eg niet wie niet horen wil moet maar voelen. beter lezen
Op vrijdag 18 mei 2007 11:31 schreef miss_sly het volgende:
Ik was allang overtuigd van jouw wijsheid O+
  woensdag 30 januari 2008 @ 11:11:34 #73
182621 JamesBrownie
Op veler verzoek
pi_56405283
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 11:08 schreef het.ismij het volgende:

[..]

Oftewel hou je kid maar gewoon weg van je huisdieren?en laa them niet spelen met je hond.
Want dat is nu in princiepe wat je nu zegt. Wat is dat nu weer voor onzin?
[..]

Tsja en nu was die moeder te laat met ingrijpen.
Het klinkt keihard, en in jou ogen zot, maar hij weet nu iig wel wat hij niet meer moet doen.
Dat is wel een feit nu. Ikz eg niet wie niet horen wil moet maar voelen. beter lezen
Als je kind zo klein is, kan ie beter nog niet spelen met de hond.
Mijn kinderen moesten de beesten met rust laten en ze alleen aaien als ik erbij was en dan heel zachtjes en rustig.
Niet spelen. Dat doen ze sinds ze wat groter zijn, maar ze weten nu ook dat het kan zijn dat de katten uithalen als ze er genoeg van hebben en ze kunnen ook aan de beesten zelf zien of ze te ver gaan, dus houden ze op voor het zo ver is.
  woensdag 30 januari 2008 @ 11:12:26 #74
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_56405301
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 09:47 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Die hond bedenkt zich nu niet meer want die heeft zich nu boven het kind geplaatst en dat betekent dat hij het kind vaker gaat "corrigeren". Met dank aan de moeder. Kan die hond niks aan doen, die doet gewoon het enige wat ie snapt en aanvoelt.
De natuur heeft het zo bepaald
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
pi_56405347
Mwoa, wie kent het verhaal niet van de familie die de hond liet inslapen nadat hij een kind had gebeten, maar dat de dierenarts toen het te laat was erachter kwam dat het oor van de hond vol zat met nietjes...

Dit had sowieso niet mogen gebeuren, je laat geen klein kind alleen met een dergelijke hond, gewoon onverstandig. Maar om hem nu af te maken of weg te doen? Nee, het is duidelijk dat de hond niet echt aanviel, dit ziet eruit als een waarschuwings- of correctie-beet, alleen jammer dat het net in het gezicht was. Moeders moet voortaan beter opletten wat het kind en de hond aan het doen zijn...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')