Dit topic is volgens mij al best vaak geweest en ja, daar gebruiken ze een kastje voor.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 22:44 schreef RacerDKB het volgende:
Gebruiken ze daar een kastje voor?
Lijkt me niet eigenlijk.
Oh.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 22:45 schreef freiss het volgende:
[..]
Dit topic is volgens mij al best vaak geweest en ja, daar gebruiken ze een kastje voor.
Wat dan ?quote:Op dinsdag 29 januari 2008 22:44 schreef RacerDKB het volgende:
Gebruiken ze daar een kastje voor?
Lijkt me niet eigenlijk.
Daarmee dat die kijkcijfers altijd zo verdraaid lijkenquote:Op dinsdag 29 januari 2008 22:48 schreef RacerDKB het volgende:
Zo'n ding heet dus een kijkmeter en maar 2900 mensen in NL hebben er eentje op hun tv.
Wie hed zequote:Op dinsdag 29 januari 2008 22:48 schreef RacerDKB het volgende:
Zo'n ding heet dus een kijkmeter en maar 2900 mensen in NL hebben er eentje op hun tv.
2900 voor heel Nederland?quote:Op dinsdag 29 januari 2008 22:48 schreef RacerDKB het volgende:
Sterker nog:quote:
Of het representatief is kan je pas zeggen als je de kansberekening en de best complexe wiskunde hebt gezien die er achter zit, en wat daar de uitkomst is. Ik betwijfel ten zeerste of jij die kent.quote:
Dat denk ik wel.quote:
Volgens mij zijn de mensen die zo'n kastje hebben verplicht het geheim te houden, zodat er niemand misbruik van kan maken. Daarom weet je niet wie het zijn en is het ook onwaarschijnlijk dat iemand er hier openlijk voor uit zal komen.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 22:43 schreef paultjuhhh het volgende:
Waarom kent nooit iemand die zo'n kastje heeft![]()
Dus wie heeft hem ?
quote:Op dinsdag 29 januari 2008 22:56 schreef nicomart het volgende:
en daarmee kunnen ze zien dat er 4.3 miljoen mensen boer zoekt vrouw gekeken hebben?
Dat klinkt allemaal logisch, maar wat ik even niet logisch vind is hoe zij aan absolute kijkcijfers komen.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 23:09 schreef Nepthys het volgende:
[..]
Volgens mij zijn de mensen die zo'n kasje hebben verplicht het geheim te houden, zodat er niemand misbruik van kan maken. Daarom weet je niet wie het zijn en is het ook onwaarschijnlijk dat iemand er hier openlijk voor uit zal komen.
quote:Op dinsdag 29 januari 2008 23:25 schreef SlimShady het volgende:
best een interessant topic.
Mjah, daar dacht ik ook aan, maar bekijk de absolute getallen eens. Op de manier zoals jij en de persoon boven jou zeggen, hoort het absolute getal een getal te zijn die deelbaar is door 2700 met een positief geheel getal als resultaat.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 23:23 schreef RacerDKB het volgende:
Nou, als ze het simpel doen:
Je hebt 2700 mensen, waarvan er 1000 naar het NOS Journaal keken.
Je hebt 10 miljoen volwassenen inwoners. Hoeveel keken er naar het journaal?
1000 | ?
--------------
2700 | 10.000.000
(1000*10.000000)/2700 = 3.700.000
Al betwijfel ik of het zo simpel gaat.
Er zijn ook mensen die halverwege het programma wegzappen.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 23:34 schreef zarGon het volgende:
[..]
Mjah, daar dacht ik ook aan, maar bekijk de absolute getallen eens. Op de manier zoals jij en de persoon boven jou zeggen, hoort het absolute getal een getal te zijn die deelbaar is door 2700 met een positief geheel getal als resultaat.
Ik zie staan:
17.000, 18.000, 19.000, 33.000, 34.000 etc.
Hoe berekent men die absolute cijfers dan nog? http://www.kijkonderzoek.nl/kijkcijfers/pub/kijkcijfers.php?dp komen de cijfers vandaag.
quote:Op dinsdag 29 januari 2008 23:36 schreef SoupNazi het volgende:
[..]
Er zijn ook mensen die halverwege het programma wegzappen.
Meer info op http://www.kijkonderzoek.nl/quote:Elk huishouden dat meedoet aan het kijkonderzoek krijgt op alle televisietoestellen en randapparatuur een 'kastje', een kijkmeter. De kijkmeter bestaat uit een display waarop vragen en instructies te lezen zijn, zoals 'Wie kijkt?'. Daarnaast bevat de meter een afstandsbediening met onder meer aparte persoonsknoppen voor elk lid van het huishouden. De kijkmeter kan automatisch registreren dat een toestel aanstaat en slaat deze informatie op. De kijkmeter legt vast wat er in het televisietoestel gebeurt, maar kan niet 'zien' wat zich in de kamer afspeelt en wie er naar de televisie kijken. Daarom moeten alle personen van 3 jaar en ouder die kijken zich aanmelden. Dat aanmelden gebeurt door de eigen persoonsknop op de afstandsbediening in te drukken. De display meldt dan wie er kijkt. Zodra iemand is aangemeld, slaat de kijkmeter het televisiekijkgedrag van deze persoon op. Stopt diegene met kijken, dan moet hij of zij zich afmelden. Elke nacht worden alle geregistreerde gegevens van de voorgaande dag doorgestuurd aan de centrale computer bij Intomart GfK te Hilversum. Dit gebeurt automatisch via een modem en de telefoon, zonder dat de panelleden dit merken.
quote:Op dinsdag 29 januari 2008 23:42 schreef Wokkel het volgende:
Als iedereen nou even meldt wie er ook geen heeft
quote:
Gewogen cijfers he, niet iedereen zal even zwaar tellen. Afhankelijk van zijn of haar relevantie.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 23:34 schreef zarGon het volgende:
[..]
Mjah, daar dacht ik ook aan, maar bekijk de absolute getallen eens. Op de manier zoals jij en de persoon boven jou zeggen, hoort het absolute getal een getal te zijn die deelbaar is door 2700 met een positief geheel getal als resultaat.
Ik zie staan:
17.000, 18.000, 19.000, 33.000, 34.000 etc.
Hoe berekent men die absolute cijfers dan nog? http://www.kijkonderzoek.nl/kijkcijfers/pub/kijkcijfers.php?dp komen de cijfers vandaag.
Privacy?quote:Op woensdag 30 januari 2008 10:21 schreef __Saviour__ het volgende:
wat omslachtig zeg. Met de digitale decoders zou dat toch beter moeten kunnen tegenwoordig. Dat die zelf een signaaltje terugsturen met de bekeken programma's.
ik niet kijk dan precies het zelfdequote:Op woensdag 30 januari 2008 10:51 schreef Biancavia het volgende:
Als ik zo'n kastje had zou ik me zeker bewuster zijn van wat ik ging kijken.
En hoe zit dat dan met bijvoorbeeld terugkijken via UPC on demand?
Ja, of mensen die 2 programma's voor de helft kijken? Of mensen die hun TV gewoon standaard de hele dag op een bepaalde zender aan hebben staan maar niet zitten te kijken?quote:Op woensdag 30 januari 2008 10:59 schreef Karina het volgende:
Hoe werkt het dan met programma's die opgenomen worden en later gekeken?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |