abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 29 januari 2008 @ 22:02:33 #1
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_56396859
Ik gooi het hier maar neer omdat ik een beetje van me af wil schrijven. Poosje terug een meid leren kennen. Klikte goed. Na een poos om elkaar heen gedraaid te hebben uiteindelijk toch onze gevoelens voor elkaar geuit. Ik wist dat ze een lastige jeugd achter de rug had en dat ze wel eens drugs gebruikte. Nu blijkt echter dat ze in behoorlijke kwantiteiten cocaine in combinatie met alcohol gebruikt. Denk aan een gram coke en tussen de 1 en 2 liter sterke drank op een avond / nacht. Ze heeft verteld dit alleen te doen in het weekend als ze uitgaat. Ook verteld ze dat ze vervolgens dagen nodig heeft om te herstellen. Eten, zelfs lopen is op zo'n moment niet meer mogelijk. Ze kan er ook geen nee tegen zeggen als ze uit is. Toen we elkaar leerden kennen gaf ze aan te willen minderen. Dat is een poosje de goede kant op gegaan. De afgelopen tijd is het echter helemaal omgeslagen. Ze gebruikt weer volop. Gaat met d'r dronken kop achter het stuur zitten en gebruikt soms zoveel alcohol / drugs dat ze "out" gaat. Qua persoonlijkheid is het ook anders geworden. Ze is meer down, vermoeid en alles is d'r te veel. Ook kan het haar geen donder schelen hoe ik me eronder voel. Als ze daar zin in heeft negeert ze me compleet en als ik aangeef dat niet op prijs te stellen dan dondert haar dat niks. Wat ik me afvraag is of iemand zo kan gebruiken in weekenden (niet eens elk weekend zegt ze) en dan door de week helemaal zonder kan. Tijdens colleges e.d. (daar heb ik haar ook leren kennen) is ze af en toe heel vrolijk maar meestal heel teneergeslagen.

Waar ik bang voor ben is dat het een keer helemaal fout gaat. Maar ik sta daar machteloos tegenover. Ik kan haar nergens toe dwingen en ze sluit me ontzettend buiten op een moment dat ik die gevoelige zaken ter sprake breng. Ik geef heel veel om die meid, ondanks het feit dat ik woedend ben, en ik wil het niet erger maken dan het is.

Naja, ik heb even kunnen typen. Als jullie tips hebben of ervaringen waar ik misschien wat mee kan dan hoor ik die graag. Thnx.
Say your prayers
  dinsdag 29 januari 2008 @ 22:08:02 #2
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_56396959
Zoek een gezonde vriendin.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_56397032
Ik herken je positie meteen
Heb ook die situatie gehad, en heb er 3 jaar tegen gevochten, geholpen en proberen te ondersteunen en stimuleren en ik heb de strijd verloren.

Enige manier om dit te overwinnen is als ZIJ diegene is die echt wil stoppen, zij moet het doen, zij moet er achter staan.....

Ik heb zo verschrikkelijk veel manieren geprobeerd, maar nergens leek er een uitweg te zijn.... op basis van mijn ervaring zou ik zeggen: of kies voor jezelf en verlaat haar, of stel haar voor de keus en vecht samen....
Het wordt waarschijnlijk het eerste dat je er alleen voor staat want zoals het nu gaat, heeft ze plezier, lol en gein en dat gevoel zal heel belangrijk voor haar zijn. In haar wereld zal denk ik geen andere manier zijn ( in haar gedachtes dan) om diezelfde lol, gein en plezier te beleven.

Serieus.... kies voor jezelf, hoe klote dit is, maar als je blijft hangen, trekt ze je emotioneel mee de grond in....
  dinsdag 29 januari 2008 @ 22:11:18 #4
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_56397061
Je bent niet haar hulpverlener, je bent haar vriend. Als ik zo je verhaal lees lijkt het me niet dat jij er nog al te veel plezier uit kan halen. Geen ultimatum stellen of wat dan ook, gewoon rustig vertellen dat jij niet om kan gaan met haar levensstijl en dat je het uitmaakt.
pi_56397097
Lijkt me duidelijk he? Wegwezen.. Dit zijn haast Amy Whinehouse toestanden als ik het zo lees.

Je bent nu eenmaal geen hulpverlener, dit ga je niet trekken.
I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
  dinsdag 29 januari 2008 @ 22:17:50 #6
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_56397237
Thnx voor de reacties. Wat het punt is, en dat stond niet in de op, is dat ik zelf ook de nodige sores met me meesleep. Ik had in haar schoenen kunnen staan. Gelukkig is dat nooit gebeurd en ben ik nooit aan die "zooi" geraakt. Gaat ook nooit gebeuren trouwens. Punt is, dat ik heel veel om d'r geef. En dat ik weet hoe lief ze kan zijn. Ik wil haar ook niet in de steek laten. Dat voelt niet goed. Maar met name het gevoel compleet buitengesloten worden terwijl er ondertussen iets verschrikkelijks kan gebeuren sloopt me. Dit soort dingen slaan bij mij sowieso in als een bom. Ik kan ook maar zoveel op mijn schouders dragen..
Say your prayers
pi_56397317
Zoek een alternatief, in ieder geval voor de coke. Misschien gewoon wat energiepillen (stackers) ofzo
  dinsdag 29 januari 2008 @ 22:26:35 #8
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_56397477
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 22:21 schreef Hydrogeny het volgende:
Zoek een alternatief, in ieder geval voor de coke. Misschien gewoon wat energiepillen (stackers) ofzo
Kan ik haar moeilijk opleggen. Als je dat bedoelt. Zelf gebruik ik niet hoor. Ik drink wel eens wat, maar niet op die manier. En coke is geen optie voor mij. Mezelf naar de kloten helpen heb ik geen behoefte aan. Ik heb lang moeten knokken om weer wat beter in mijn vel te komen zitten. En ik heb het gevoel dat ik weer in drijfzand sta, net als toen.
Say your prayers
  dinsdag 29 januari 2008 @ 22:28:40 #9
108759 zwartedoos
Mijn doos is niet zwart.
pi_56397528
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 22:21 schreef Hydrogeny het volgende:
ja dat is een oplossing
*I'm not perfect but parts of me are incredible*
guess that's what happens when a tornado meets a vulcano
pi_56397862
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 22:26 schreef Sickie het volgende:

[..]

Ik heb lang moeten knokken om weer wat beter in mijn vel te komen zitten. En ik heb het gevoel dat ik weer in drijfzand sta, net als toen.
Is het dan niet het allerbelangrijkste om dan nu te kiezen voor je eigen leven? Zij lijkt me nu niet de beste persoon voor jou om mee verder te gaan, voor je het weet sta je er weer tot je middel in en zie er dan maar weer eens uit te komen.
pi_56397886
Let goed op je portemonnee/spullen voordat ze die jat zodat ze weer een snuif kan halen.
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
  dinsdag 29 januari 2008 @ 22:41:05 #12
163382 Inekris
Keeper of The Kangal
pi_56397935
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 22:17 schreef Sickie het volgende:
Thnx voor de reacties. Wat het punt is, en dat stond niet in de op, is dat ik zelf ook de nodige sores met me meesleep. Ik had in haar schoenen kunnen staan. Gelukkig is dat nooit gebeurd en ben ik nooit aan die "zooi" geraakt. Gaat ook nooit gebeuren trouwens. Punt is, dat ik heel veel om d'r geef. En dat ik weet hoe lief ze kan zijn. Ik wil haar ook niet in de steek laten. Dat voelt niet goed. Maar met name het gevoel compleet buitengesloten worden terwijl er ondertussen iets verschrikkelijks kan gebeuren sloopt me. Dit soort dingen slaan bij mij sowieso in als een bom. Ik kan ook maar zoveel op mijn schouders dragen..
Het is in ieder geval voor niemand goed als jij door jouw hoeven gaat. Je vriendin zal echt zelf moeten zien dat zij een probleem heeft, en zoals jij het beschrijft lijkt wel dat zij een probleem heeft.
Op donderdag 17 januari 2008 15:49 schreef Burdie het volgende: Je bent in elk geval niet zo'n ingelikt en opgeschoten pubertje die wel even de wijsneus uit gaat hangen
pi_56399632
geef haar een goede schop en zoek wat anders
pi_56401705
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 22:02 schreef Sickie het volgende:
Wat ik me afvraag is of iemand zo kan gebruiken in weekenden (niet eens elk weekend zegt ze) en dan door de week helemaal zonder kan.
ja dat kan... heb ik ook tijden gedaan...
toen het voor mij erop neerkwam dat er door de week ook gebruikt werd ben ik uit dat wereldje gestapt....
vaarwel tegen die "vrienden" gezegd en tegen de coke...
helaas bleef bij mij de behoefte aan alcohol bestaan.. pas de laatste tijd heb ik daar oiok een andere draai aan kunnen geven... en het zal nog wel wat tijd kosten voor ik eerlijk kan zeggen dat ik kan leven met de manier waarop ik ermee omga...
ik gebruikte elk weekend en vaak de nacht door... het was voor mij mijn enige vreugde op dat moment ook al was ik tijdens het gebruik een totale egoist... denken aan anderen was er niet bij... zelfs niet aan de medegebruikers... ok misschien aan degene die het bij zich had zodat ik meer kon krijgen...
ik ben niet blij met die tijd en zeker niet met de vage avonden die ik heb gehad en de plekken waar ik ben geweest op zoek naar wat coke...
stopppen betekent echt een breuk met het leven wat je op dat moment hebt....
het kan..
pi_56402826
Dude,..
geloof mij maar,..
daar heb je echt geen flikker aan,..
En het is neit jou taak om haar te "beschermen" ze kiest hier zelf voor.
Daarnaast op je vraag:
Ja, je kan dan doordeweeks zonder, mits ze geestelijk te zwak daarvoor is.
Cocaine - Vragen en Antwoorden deel 13
Op vrijdag 18 mei 2007 11:31 schreef miss_sly het volgende:
Ik was allang overtuigd van jouw wijsheid O+

Erg naar voor je. Maar zoals iedereen al zegt. De enige die het probleem op kan lossen is zij. Jij kunt alleen je handen van haar aftrekken en jou eigen leven weer op de rails krijgen. Er is zoveel geluk in de wereld en jij zit vast in deze situatie. Leef je eigen leven, maak je eigen geluk.
pi_56403595
daarnaast TS:
Ben jij duidelijk geen match voor Coke en Alchohol.
Haters gonna hate.
pi_56403807
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 22:17 schreef Sickie het volgende:
Ik had in haar schoenen kunnen staan. Gelukkig is dat nooit gebeurd en ben ik nooit aan die "zooi" geraakt. Gaat ook nooit gebeuren trouwens. Punt is, dat ik heel veel om d'r geef. En dat ik weet hoe lief ze kan zijn. Ik wil haar ook niet in de steek laten. Dat voelt niet goed.
Dus je voelt medelijden en je wilt haar graag helpen. Begrijpelijk. Maar dat kan niet als zij dat niet wil. De kook is haar vriend, en jij bent leuk voor erbij.
Dat verhaal over dat ze ook lief kan zijn, weet je dat je dat ook hoort van vrouwen die door hun man in elkaar geslagen worden? Dat 'lieve' moment, wanneer hij eventjes niet aan zijn jaloezie hoeft te denken omdat-ie zich net heeft uitgeleefd, daar klampen ze zich aan vast. Godgodgod, wat is hij op dat moment toch lief.
Er zijn ook mannen die lief zijn en niet hun vrouw in elkaar slaan.
En voor jou geldt hetzelfde: Iedereen heeft wel een lief moment. Zelfs Hitler. Er zijn ook meisjes die lief zijn en niet aan de coke zijn.

Ik denk dat je dit bij een mentor of decaan zou moeten melden en afstand moet nemen.
Ja, dat wordt gezien als 'klikken', maar als iemand een verslaving heeft die haar leven kapot maakt zou jij (als je een echte vriend bent) eigenlijk moeten doen wat zij zelf niet kan.

[ Bericht 0% gewijzigd door mgerben op 30-01-2008 10:18:23 ]
  woensdag 30 januari 2008 @ 09:59:03 #20
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_56403845
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 09:56 schreef mgerben het volgende:

Ik denk dat je dit bij een mentor of decaan zou moeten melden en je handen er vanaf moet trekken.
Ja, dat wordt gezien als 'klikken', maar als iemand een verslaving heeft die haar leven kapot maakt zou jij (als je een echte vriend bent) eigenlijk moeten doen wat zij zelf niet kan.
En wat zal die mentor of decaan vervolgens moeten doen? Zo te lezen is vriendin van TS 18 +, dus volwassen, dus eigen keuzes, hoe kut die keuzes ook zijn.

Je kan niemand helpen die zelf niet inziet een probleem te hebben. En coke is een verradelijke vriend.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_56403869
quote:
Ik denk dat je dit bij een mentor of decaan zou moeten melden en je handen er vanaf moet trekken.
NSb-er, dan kan je vaag de helft van de klas erbij lappen.
Daarnaast,.. wie zegt dat ze verslaaffd is,..
Waarom wordt elke "veelgebruiker" in het hoekje verslaafd gepropt? Zo jammer.
ALs je int weekend veel gebruikt, dan kan je daar inderdaad ook doordeweeks last van hebben, net afhankelijk van je voeding en je humeur.
  woensdag 30 januari 2008 @ 10:08:35 #22
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_56403995
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 10:00 schreef het.ismij het volgende:
ALs je int weekend veel gebruikt, dan kan je daar inderdaad ook doordeweeks last van hebben, net afhankelijk van je voeding en je humeur.
Verslaafd is wellicht een groot woord, maar als je 'werkweek' en relaties dusdanig worden beïnvloedt door je weekend sniffles, dan liggen de verhoudingen imo toch wel wat scheef. En is het tijd om eens goed naar je gebruik te kijken.
En de een is uiteraard ook gevoeliger voor de aftermath dan de ander.
  woensdag 30 januari 2008 @ 10:18:37 #23
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_56404151
quote:

[..]

Ben ik met je eens. Er gebruiken genoeg mensen die niet verslaafd zijn. Maar op het moment dat je geen nee meer kan zeggen. Je gebruikt om de verkeerde redenen. Je werk en sociale leven er onder gaan lijden. En je dronken / onderinvloed achter het stuur gaat zitten en uit openbare gelegenheden wordt gezet omdat je laveloos onder de tafel ligt. Dan gaat het volgens mij ietsje verder dan recreatief gebruik. En dan heb ik het nog niet eens over het web van leugens dat ze heeft gecreeerd om het af te schermen van de buitenwereld.

En haar erbij lappen, nee dat is geen optie. In de eerste instantie omdat het een vertrouwenskwestie blijft. En daarnaast omdat ze meerderjarig is en daarom niet gedwongen kan worden om een traject in te gaan. Beetje met de rug tegen de muur verhaal dus...
Say your prayers
pi_56404159
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 10:08 schreef Copycat het volgende:

[..]

Verslaafd is wellicht een groot woord, maar als je 'werkweek' en relaties dusdanig worden beïnvloedt door je weekend sniffles, dan liggen de verhoudingen imo toch wel wat scheef. En is het tijd om eens goed naar je gebruik te kijken.
En de een is uiteraard ook gevoeliger voor de aftermath dan de ander.
1: TS zit niet in de vriendegroep van de dame in kwestie, hij zit bij haar op school.
2. Hij heeft geen idee wat ze verder doet op de dingen die zij hem vertelt.
3. als ik naar mezelf kijk, ben ik naar niet vrienden ook niet te genieten na een zwaar weekend, maar met vriende alles gezellig en leuk.
4. TS moet een eigen leven gaan zoeken.
5. Functioneerd ze verder? buiten naar ts om?
  woensdag 30 januari 2008 @ 10:19:39 #25
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_56404168
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 02:15 schreef EdwinHeijmen het volgende:

[..]

ja dat kan... heb ik ook tijden gedaan...
toen het voor mij erop neerkwam dat er door de week ook gebruikt werd ben ik uit dat wereldje gestapt....
vaarwel tegen die "vrienden" gezegd en tegen de coke...
helaas bleef bij mij de behoefte aan alcohol bestaan.. pas de laatste tijd heb ik daar oiok een andere draai aan kunnen geven... en het zal nog wel wat tijd kosten voor ik eerlijk kan zeggen dat ik kan leven met de manier waarop ik ermee omga...
ik gebruikte elk weekend en vaak de nacht door... het was voor mij mijn enige vreugde op dat moment ook al was ik tijdens het gebruik een totale egoist... denken aan anderen was er niet bij... zelfs niet aan de medegebruikers... ok misschien aan degene die het bij zich had zodat ik meer kon krijgen...
ik ben niet blij met die tijd en zeker niet met de vage avonden die ik heb gehad en de plekken waar ik ben geweest op zoek naar wat coke...
stopppen betekent echt een breuk met het leven wat je op dat moment hebt....
het kan..
Wat deed het met je door de week. Als je aan je normale verplichtingen moest voldoen. Was je dan ook egoistisch en totaal niet gevoelig voor wat je je omgeving wellicht aandeed?
Say your prayers
pi_56404226
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 10:18 schreef Sickie het volgende:

[..]

Ben ik met je eens. Er gebruiken genoeg mensen die niet verslaafd zijn. Maar op het moment dat je geen nee meer kan zeggen. Je gebruikt om de verkeerde redenen. Je werk en sociale leven er onder gaan lijden. En je dronken / onderinvloed achter het stuur gaat zitten en uit openbare gelegenheden wordt gezet omdat je laveloos onder de tafel ligt. Dan gaat het volgens mij ietsje verder dan recreatief gebruik. En dan heb ik het nog niet eens over het web van leugens dat ze heeft gecreeerd om het af te schermen van de buitenwereld.
In het weekend roep ik ok weleens nee,.. dat wordt dan weer ja,..
want what the fuck,.. this weekend!! who gives a fuck.
quote:
En haar erbij lappen, nee dat is geen optie.
Verstandig, dan kan je het helemaal vergeten.
  woensdag 30 januari 2008 @ 10:24:26 #27
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_56404232
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 10:19 schreef het.ismij het volgende:

[..]

1: TS zit niet in de vriendegroep van de dame in kwestie, hij zit bij haar op school.
2. Hij heeft geen idee wat ze verder doet op de dingen die zij hem vertelt.
3. als ik naar mezelf kijk, ben ik naar niet vrienden ook niet te genieten na een zwaar weekend, maar met vriende alles gezellig en leuk.
4. TS moet een eigen leven gaan zoeken.
5. Functioneerd ze verder? buiten naar ts om?
1. Weet ik voldoende van. We studeren idd samen. De hele groep gebruikt zwaar. Ze heeft me meerdere malen gezegd dat eigenlijk niet meer te willen. Dat was toen we elkaar net leerde kennen en naar elkaar toe aan het groeien waren.
2. Dat heb ik beter dan jij denkt.
3. Niet te genieten zijn is heel wat anders dan stemmingswisselingen, volstrekt asociaal gedrag en glashard liegen.
4. Misschien moet jij even een lijntje leggen. Je komt een beetje cranky over namelijk.
5. Als je op dinsdag nog niet aan je verplichtingen kan voldoen of je beloftes aan vrienden etc. na kan komen omdat je nog aan het bijkomen bent van het weekend dan functioneer je volgens mij niet bijzonder goed.
Say your prayers
  woensdag 30 januari 2008 @ 10:25:38 #28
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_56404254
quote:

[..]

Dus je voelt medelijden en je wilt haar graag helpen. Begrijpelijk. Maar dat kan niet als zij dat niet wil. De kook is haar vriend, en jij bent leuk voor erbij.
Dat verhaal over dat ze ook lief kan zijn, weet je dat je dat ook hoort van vrouwen die door hun man in elkaar geslagen worden? Dat 'lieve' moment, wanneer hij eventjes niet aan zijn jaloezie hoeft te denken omdat-ie zich net heeft uitgeleefd, daar klampen ze zich aan vast. Godgodgod, wat is hij op dat moment toch lief.
Er zijn ook mannen die lief zijn en niet hun vrouw in elkaar slaan.
En voor jou geldt hetzelfde: Iedereen heeft wel een lief moment. Zelfs Hitler. Er zijn ook meisjes die lief zijn en niet aan de coke zijn.

Ik denk dat je dit bij een mentor of decaan zou moeten melden en afstand moet nemen.
Wat de eerste alinea betreft weet ik dan je voor de volle 100 gelijk hebt. Haar uit mijn leven schoppen is een optie die ik heel serieus neem. Maar ik wil niet dat haar iets overkomt.
Say your prayers
  woensdag 30 januari 2008 @ 10:27:07 #29
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_56404270
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 10:23 schreef het.ismij het volgende:

[..]

In het weekend roep ik ok weleens nee,.. dat wordt dan weer ja,..
want what the fuck,.. this weekend!! who gives a fuck.
[..]

Verstandig, dan kan je het helemaal vergeten.
Dus wat ik daar opsom is normaal? Dat versta jij onder normaal gebruiken?
Say your prayers
pi_56404315
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 10:25 schreef Sickie het volgende:

[..]

Wat de eerste alinea betreft weet ik dan je voor de volle 100 gelijk hebt. Haar uit mijn leven schoppen is een optie die ik heel serieus neem. Maar ik wil niet dat haar iets overkomt.
En jij denkt dat door haar hand vas te houden de rest van haar leven, jij dit onder controle hebt en haar niets zal gebeuren?
pi_56404329
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 10:27 schreef Sickie het volgende:

[..]

Ieder weekend trippend op de bank liggen en in vakantietijd meerdere soorten drugs op meerdere dagen. Maar dat ben ik..
  woensdag 30 januari 2008 @ 10:31:38 #32
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_56404357
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 10:29 schreef BubblegumBarbie het volgende:

[..]

En jij denkt dat door haar hand vas te houden de rest van haar leven, jij dit onder controle hebt en haar niets zal gebeuren?
Zeg ik dat ergens?
Say your prayers
pi_56404424
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 10:31 schreef Sickie het volgende:

[..]

Zeg ik dat ergens?
Sorry, het kwam idd beetje aanvallend over.
Wat ik probeer te zeggen is, je kunt wel willen dat haar niets overkomt, maar iemand die in het weekend zo naar de klote gaat met cocaine en alcohol neemt een behoorlijk risico. Jij kan het wel willen, maar daarmee laat je jou eigen leven wegglippen.
  woensdag 30 januari 2008 @ 10:39:05 #34
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_56404510
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 10:34 schreef BubblegumBarbie het volgende:

[..]

Sorry, het kwam idd beetje aanvallend over.
Wat ik probeer te zeggen is, je kunt wel willen dat haar niets overkomt, maar iemand die in het weekend zo naar de klote gaat met cocaine en alcohol neemt een behoorlijk risico. Jij kan het wel willen, maar daarmee laat je jou eigen leven wegglippen.
Klopt. En dat ze door de week niks gebruikt daar ben ik niet zo zeker van. Af en toe kijkt ze ontzettend raar uit d'r ogen en is ze opeens heel praterig maar lijkt ze totaal geen idee te hebben van wat er om haar heen gebeurd.
Say your prayers
pi_56404516
Mag ik haar telefoonnummer ?
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_56404525
quote:
[..]
Tuurlijk, coke is een onschuldige hobby. Sommige mensen verzamelen postzegels; ieder zijn liefhebberij toch?
En iemand is niet verslaafd als ie zelf niet vind dat ie verslaafd is.

Waar het om gaat is dat je iemand zijn leven kapot ziet maken. Haar opleiding gaat eraan, en hoe gaat ze daar mee om? Hmmmjammmm, meer coke.

De andere kant opkijken onder het motto 'ik kan niet bepalen dat iemand verslaafd is' is niet loyaal en is niet wat je doet als je om iemand geeft. Het is gewoon een uitvlucht om niets te hoeven ondernemen.

Ik heb er geen probleem mee als iemand zijn leven inricht zoals hij dat zelf wil. Maar als het geen vrije keuze meer is heb ik er wel een probleem mee. Een verslaving is geen keuze meer, en zo iemand is niet vrij om te kiezen. Dat is geen 'persoonlijke vrijheid' meer omdat die persoon zijn vrijheid is kwijtgeraakt.
De vergelijking met NSB-ers is populair onder scholiertjes maar is walgelijk. NSB-ers zijn (waren) mensen die verraad pleegden tegen vrije mensen die hun eigen keuzes maakten. Wat je hier ziet is iemand die zijn vrijheid is kwijtgeraakt. Je kunt kiezen of je dan actie onderneemt of niet. Volgens mij ben jij door weg te kijken en smoezen te zoeken de NSB-er.
Ik denk dat jij je moet afvragen of jij een verslaving een vrije carrierekeus vindt of niet. De één wordt bedrijfsleider, de ander wordt junk. Dat moet je toch respecteren?

Ik denk niet dat een decaan even met zijn vingers knipt en dat het probleem dan is opgelost. Maar hij is er wél voor mensen die ontsporen en gaan falen met hun opleiding. Als hij er twee maanden nadat zij met school is gestopt achter komt dat ze aan de coke is, kan hij er niets meer aan doen. Als hij het eerder had geweten... maar ja, als je een hulpverlener vertelt dat iemand problemen heeft waar zij zelf niet uitkomt ben je een NSB-er.
pi_56404609
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 10:39 schreef Sickie het volgende:

[..]

Klopt. En dat ze door de week niks gebruikt daar ben ik niet zo zeker van. Af en toe kijkt ze ontzettend raar uit d'r ogen en is ze opeens heel praterig maar lijkt ze totaal geen idee te hebben van wat er om haar heen gebeurd.
Ga hier alsjeblieft niet mee door. Puur voor je eigen geluk. Dit zal op korte termijn niet verbeteren. En als het wel verbeterd en ze afkicked en haar leven op de rails heeft, kan ze altijd nog naar je toe komen, mits jij nog beschikbaar bent.

Ga door met je leven, blijf niet hangen in andermans problemen.
  woensdag 30 januari 2008 @ 10:43:51 #38
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_56404611
In mijn mindere periode begon het ook met weekendgebruik, toen nog meer weekendgebruik en nog meer en toen kwam daar een saaie woensdagavond bij en toen was donderdag eigenlijk ook best een leuke avond voor een snuif of wat...
Dat is imo het verneukeratieve eraan, die drang naar meer, meer, meer. Zeker als je, zoals ik helaas, nogal verslavingsgevoelig ben. Hoevaak vrienden me ook vertelden dat ik er niet leuker op werd (gesloten, oppervlakkig, afstandelijk), dat boeide minder dan het stiekeme genot van nog een lijntje.
Bij mij was er een flink drama in de privésfeer nodig om in te zien dat ik op een verkeerd pad beland was.
pi_56404790
Mja, dit hou je niet tegen. Als ze verslaafd is eraan, zoals het lijkt, dan zal op een gegeven moment zij 2 kanten zien. De drugs, en jouw. Ze ziet dan jou als gene die tussen haar en de drugs komt, een strijd die je altijd verliest. Of je het leuk vindt of niet, ze heeft die drug harder nodig dan jouw.
Lambo of Rekt
pi_56404833
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 10:43 schreef Copycat het volgende:
In mijn mindere periode begon het ook met weekendgebruik, toen nog meer weekendgebruik en nog meer en toen kwam daar een saaie woensdagavond bij en toen was donderdag eigenlijk ook best een leuke avond voor een snuif of wat...
Dat is imo het verneukeratieve eraan, die drang naar meer, meer, meer. Zeker als je, zoals ik helaas, nogal verslavingsgevoelig ben. Hoevaak vrienden me ook vertelden dat ik er niet leuker op werd (gesloten, oppervlakkig, afstandelijk), dat boeide minder dan het stiekeme genot van nog een lijntje.
Bij mij was er een flink drama in de privésfeer nodig om in te zien dat ik op een verkeerd pad beland was.
Helemaal bekend.

Er is een groot grijs gebied tussen recreatief en verslaving. En ik heb het meerdere malen met meerdere soorten verslavingen gemerkt. Gelukkig heb ik nu bijna alles gehad..

Net als Cc al zegt, er moet echt iets 'groots en ingrijpends' gebeuren eer een verslaafde het zelf inziet. En iemand die zich zorgen maakt is niet groots en ingrijpend genoeg. En inzicht is de eerste stap naar genezing.

Hoe Dr Phil van mij..
pi_56404879
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 10:30 schreef BubblegumBarbie het volgende:

[..]

Ieder weekend trippend op de bank liggen en in vakantietijd meerdere soorten drugs op meerdere dagen. Maar dat ben ik..
Een vrouw naam mijn hart.
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 10:24 schreef Sickie het volgende:
4. Misschien moet jij even een lijntje leggen. Je komt een beetje cranky over namelijk.
5. Als je op dinsdag nog niet aan je verplichtingen kan voldoen of je beloftes aan vrienden etc. na kan komen omdat je nog aan het bijkomen bent van het weekend dan functioneer je volgens mij niet bijzonder goed.
4. Jij hebt echt goede ideeen op dit moment.
5. Shit happens. en wat zijn verplichtingen aan vrienden? Ik heb aan mijn vrienden geen verplichtingen.
quote:
Wat is normaal gebruik? De 1 vindt gebruiken helemaal niet normaal, de ander "wel" of iig niet vreemd..
Eigen intrepetatie, jij vindt het niet normaal.

laat iedereen lekker doe wat hij wil
@mgerben:
Loyaliteit aan dit soort mensen werkt niet, en die willen ook niet geholpen worden.
Als TS o zo geod denkt te weten wat goed voor haar is, en wat ze wil.
Moet hij er werk met haar van maken ipv hier komen zeiken. En tegen mensen in gaan die een andere kijk hierop hebben.
Daarnaast is mijn vergelijking volkomen terecht aangezien mensen hier roepen om haar te verraden bij leraren.
Hoe fucking triest.

@Cc en bub: Dat is wel zo inderdaad.
En mensen veranderen niet zolang ze in het grijze gebied zitten.
Of TS moet een drama kunnen veroorzaken waardoor ze dingen gaat inzien.
Maar is ze mentaal sterk genoeg om er vanaf te komen?
Verslaving is for the weak minded people.
  woensdag 30 januari 2008 @ 11:10:59 #42
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_56405269
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 10:55 schreef het.ismij het volgende:

[..]

Een vrouw naam mijn hart.
[..]

4. Jij hebt echt goede ideeen op dit moment.
5. Shit happens. en wat zijn verplichtingen aan vrienden? Ik heb aan mijn vrienden geen verplichtingen.
[..]

Wat is normaal gebruik? De 1 vindt gebruiken helemaal niet normaal, de ander "wel" of iig niet vreemd..
Eigen intrepetatie, jij vindt het niet normaal.

laat iedereen lekker doe wat hij wil
@mgerben:
Loyaliteit aan dit soort mensen werkt niet, en die willen ook niet geholpen worden.
Als TS o zo geod denkt te weten wat goed voor haar is, en wat ze wil.
Moet hij er werk met haar van maken ipv hier komen zeiken. En tegen mensen in gaan die een andere kijk hierop hebben.
Daarnaast is mijn vergelijking volkomen terecht aangezien mensen hier roepen om haar te verraden bij leraren.
Hoe fucking triest.

Sociale verplichtingen, gewoon afspraken niet nakomen. Verplichtingen in de werksfeer. Ook niet nakomen. Ronduit liegen. Of iets normaal is, is altijd een intrepertatie. Vanuit welke hoek dan ook.

Enne, waar loop ik te zeiken? Tegen wie ga ik in? Waar beweer ik te weten wat ze wil, uiten hetgeen om wat ze me letterlijk gezegd heeft?

Ben jij altijd zo defensief als het om drugs gaat?
Say your prayers
pi_56405284
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 10:55 schreef het.ismij het volgende:

Of voor de mensen met een slecht gen. Niet van je verslaving afkomen is voor the weak minded people.
pi_56405367
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 11:10 schreef Sickie het volgende:
Ik ben zowieso altijd defensief.
En daarnaast ook hierom dus, aangezien mensen zich overal mee proberen te bemoeien zonder te weten waarom. en hoe het is.
Ik spreek nu uit ervaring, ik gebruik al een behoorlijke lange tijd nu.
In het begin heeft met mij ook geprobeerd mij te "helpen" ook mensen die er niet voor open stonden. na lange tijd heb ik die mensen laten vallen, omdat hun mijn ding niet respecteerden. ma een maand of 4/5 kwamen er elkaar tegen, zonde vriendschap sloeg nergens op bladiebla. ze zijn het nog steeds niet eens emt mijn keuze om te gebruiken. maar ze respecterenm het nu wel, en laten het ook verder rusten, omdat het mijn keuze is.
Er iedere keer weer als i dit soort dingen voorbij zie komen, weet ik hoe erg ik me aan al het "goedbedoelde" ergerde, terwijl het vreselijk irritant is als mensen over iets lopen te zeiken. terwijl je het je eigen keuze is.

@bub: Dat ook zo
Daarvoor moet je in eerste plaatst wel eerst verslaafd raken
Op woensdag 30 januari 2008 11:15 schreef het.ismij het volgende:

[..]

Ik ben zowieso altijd defensief.
Je gebruikt gewoon te veel drugs. Dat is duidelijk. Zo negatief en defensief als je bent.
quote:
@bub: Dat ook zo
Daarvoor moet je in eerste plaatst wel eerst verslaafd raken
Verslaafd zijn geweest is levenservaring. Je bouwt er wijsheid en inzicht mee op. Als je er vanaf komt, that is.

En het is sowieso.
pi_56405621
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 11:10 schreef Sickie het volgende:

Erg logisch. Zo'n weerstand bouw je nou eenmaal op als je altijd door al die mensen veroordeeld wordt omdat zij geen kennis hebben over het geen waarover ze praten (drugs in dit geval) en als achterlijke schapen achter de media aanrennen met de slagzin "drugs are bad mmmmmmm'kay". Onwetende mensen die over drugs een oordeel geven kunnen beter gewoon niet praten.
Lambo of Rekt
  woensdag 30 januari 2008 @ 11:28:05 #47
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_56405632
Verslaafd zijn is een lapmiddel op een dieper liggend probleem. Het is vluchtgedrag en dat heeft helemaal niks met wijsheid te maken. En de meeste mensen die verslaafd zijn geweest zullen altijd het risico van terugval met zich meedragen. Het hoeft maar even tegen te zitten en.....
Say your prayers
  woensdag 30 januari 2008 @ 11:29:23 #48
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_56405659
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 11:27 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Erg logisch. Zo'n weerstand bouw je nou eenmaal op als je altijd door al die mensen veroordeeld wordt omdat zij geen kennis hebben over het geen waarover ze praten (drugs in dit geval) en als achterlijke schapen achter de media aanrennen met de slagzin "drugs are bad mmmmmmm'kay". Onwetende mensen die over drugs een oordeel geven kunnen beter gewoon niet praten.
Waar we dan weer de stereotype "drugs geeft geen problemen, onderzoeken zijn amerikaanse propaganda, alcohol is ook slecht mmmmmm'kay" mensen tegenover kunnen zetten...
  woensdag 30 januari 2008 @ 11:29:34 #49
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_56405665
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 11:27 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Ik veroordeel helemaal niemand. Er zijn legio mensen die gebruiken en daar goed mee om kunnen gaan. Er zijn er ook legio die gebruiken en daar niet mee om kunnen gaan. Om dat laatste te bagetaliseren slaat volgens mij nergens op.
Say your prayers
pi_56405670
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 11:28 schreef Sickie het volgende:
Verslaafd zijn is een lapmiddel op een dieper liggend probleem. Het is vluchtgedrag en dat heeft helemaal niks met wijsheid te maken.
Gelul, mensen die eerder recreatief gebruikten kunnen ook verslaafd worden, hier hoeven problemen helemaal geen aanleiding te zijn tot het gebruik ervan.
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 11:29 schreef Sickie het volgende:

[..]

Ik veroordeel helemaal niemand. Er zijn legio mensen die gebruiken en daar goed mee om kunnen gaan. Er zijn er ook legio die gebruiken en daar niet mee om kunnen gaan. Om dat laatste te bagetaliseren slaat volgens mij nergens op.
Ik heb het ook niet over jou, over mensen in het algemeen. Ik geef alleen een rede waarom hij in de defensie gaat.
Lambo of Rekt
pi_56405737
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 11:29 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Waar we dan weer de stereotype "drugs geeft geen problemen, onderzoeken zijn amerikaanse propaganda, alcohol is ook slecht mmmmmm'kay" mensen tegenover kunnen zetten...
Voor veel mensen hoeft het geen problemen te geven. Maar de media trekt het wel erg ver door. Elk weekend zijn er duizenden mensen in nederland die paddo's doen. Dan komt het 1 keer voor dat een fransman teveel gebruikt met alcohol erbij en coke, waarna hij zijn hond doodmaakt en ineens is het hele land in rep en roer "OMG ZIE JE, WE HADDEN GELIJK HET IS SLECHT". Ook per puur toeval vlak daarvoor een meisje wat van een viaduct springt.

Tja, autorijden is ook slecht voor je, je kan zomaar een ongeluk krijgen. Ik zeg verder nergens dat drugs goed voor je is, maar het wordt veelal buitengewoon extreem overdreven.
Lambo of Rekt
pi_56405750
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 11:20 schreef BubblegumBarbie het volgende:

[..]

Je gebruikt gewoon te veel drugs. Dat is duidelijk.
Wat is daar precies duidelijk aan? Omdat ik defensief ben?
quote:
Verslaafd zijn geweest is levenservaring. Je bouwt er wijsheid en inzicht mee op. Als je er vanaf komt, that is.
Dat is ook zo.
Op woensdag 30 januari 2008 11:28 schreef Sickie het volgende:
Verslaafd zijn is een lapmiddel op een dieper liggend probleem. Het is vluchtgedrag en dat heeft helemaal niks met wijsheid te maken. En de meeste mensen die verslaafd zijn geweest zullen altijd het risico van terugval met zich meedragen. Het hoeft maar even tegen te zitten en.....
Als je drugs gebruikt als vluchtmiddel is de kans op verslaving veel groter. Verslaving is niet per definitie vluchtgedrag.

En watnou geen wijsheid. Ik heb tenminste het inzicht dat een verslaafde niet geholpen kan worden door iemand anders dan zichzelf. Jij niet. G oh, heb ik toch wat wijsheid verkregen uit mijn verslaving.

En terugvallen zijn erg verslavingssoort gerelateerd.

Als je alles al over verslavingen weet, waarom vraag je hier dan om advies?
pi_56405853
Mag ik vragen waar je aan verslaafd was Bubblegum?
Lambo of Rekt
pi_56405875
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 11:33 schreef het.ismij het volgende:

[..]

Wat is daar precies duidelijk aan? Omdat ik defensief ben?
[..]

Dat is ook zo.
Defensief. Negatief. Vooroordelend. Vervelend scherp op zijn tijd. Sarcastisch ingesteld. Je gebruikt op regelmatige basis. Wat moet ik nog meer zeggen. Het.isjou, zoek hulp nu het nog kan. Jij junky.
  woensdag 30 januari 2008 @ 11:40:08 #56
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_56405887
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 11:33 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Voor veel mensen hoeft het geen problemen te geven. Maar de media trekt het wel erg ver door. Elk weekend zijn er duizenden mensen in nederland die paddo's doen. Dan komt het 1 keer voor dat een fransman teveel gebruikt met alcohol erbij en coke, waarna hij zijn hond doodmaakt en ineens is het hele land in rep en roer "OMG ZIE JE, WE HADDEN GELIJK HET IS SLECHT". Ook per puur toeval vlak daarvoor een meisje wat van een viaduct springt.

Tja, autorijden is ook slecht voor je, je kan zomaar een ongeluk krijgen. Ik zeg verder nergens dat drugs goed voor je is, maar het wordt veelal buitengewoon extreem overdreven.
Zeker, dat ben ik met je eens hoor. Maar de tegenreactie daarop is eigenlijk net zo irritant, wanneer alles gerelativeerd wordt en je niet eens meer nadelen kan aanstippen zonder uitgemaakt te worden voor moraalridder.
pi_56405912
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 11:39 schreef BubblegumBarbie het volgende:

[..]

Defensief. Negatief. Vooroordelend. Vervelend scherp op zijn tijd. Sarcastisch ingesteld. Je gebruikt op regelmatige basis. Wat moet ik nog meer zeggen. Het.isjou, zoek hulp nu het nog kan. Jij junky.
Whehehe.
* het.ismij Gooid er nog een sleutelpuntje in.
Op woensdag 30 januari 2008 11:40 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Zeker, dat ben ik met je eens hoor. Maar de tegenreactie daarop is eigenlijk net zo irritant, wanneer alles gerelativeerd wordt en je niet eens meer nadelen kan aanstippen zonder uitgemaakt te worden voor moraalridder.
Dat kan ik me voorstellen.

Ik heb ongeveer 3 jaar zelfstudie gedaan naar drugs. Veelal uit boeken en van internet. Forums etc. Dus ik kan best zeggen dat ik weet wat het met je doet en wat de nadelen ervan zijn. Die heb ik zelf dan ook ondervonden, die nadelen. Maar waar ik niet tegen kan is mensen die lukraak maar zeggen "OOOH JA HET IS SLECHT, DAT IS TOCH ALGEMEEN BEKEND" zonder dat ze er ooit iets wetenschappelijks over hebben gelezen. Ze weten dus totaal niet waar het over gaat en hebben geen eigen mening, ze "nemen het maar aan omdat de media het zegt". Tja dat gaat me te ver

Coke, zoals de TS zn vriendin dus een probleem mee heeft is wel heel sluipend ja, en die drug zou ik ook niemand aanraden. Als je dan toch zo nodig drugs wil doen, rook dan een blow.
Lambo of Rekt
pi_56406074
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 11:38 schreef EggsTC het volgende:
Mag ik vragen waar je aan verslaafd was Bubblegum?
Uiteraard mag jij dat vragen. Let wel, ik ben erg verslavingsgevoelig dus er komen wat rare zaken voorbij. Misschien zijn sommige zaken niet echt een verslaving danwel een dwangneurose. Niet lachen, want dat doe ik wel.

Shoppen. En als je niks kunt kopen wegzakken in een depressie, je leeg en verloren voelen. Nutteloos.

Eten. Zolang je maag niet op ontploffen staat heb je niet genoeg gehad.

Sokken. Als je met minder dan 2 paar de deur uitgaat je geen houding weten. Onzelfverzekerd/kaal voelen. In paniek raken als je niet genoeg schone sokken hebt.

XTC. En je pas realiseren dat je misschien te veel gebruikt als je aderen verschrikkelijk broos worden, je angststoornis op angststoorins krijgt. Psychoses. Depressie.

Alcohol. Op regelmatige basis binnen korte tijd kotsend boven de plee zitten en de volgende dag dit ritueel nogmaals herhalen, want hé, de dag erop ben je toch vrij.

Niet eten. Afvallen kan je zo goed, het voelt zo goed en je krijgt complimenten te over. Tot je niet meer fatsoenlijk een trap op komt omdat je lichaam er de energie niet voor heeft. Hartkloppingen, haaruitval. En je je realiseert dat de drang tot overgeven af en toe te groot is om tegen te houden.

Pfff.. Wat nog meer.. Euhh, ik denk dat ik het nu wel heb gehad.
pi_56406100
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 11:41 schreef het.ismij het volgende:

[..]

Whehehe.
* het.ismij Gooid er nog een sleutelpuntje in.
Doe die spiegel eens doorschuiven. Wat staat er op het menu?
pi_56406169
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 11:44 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Coke, zoals de TS zn vriendin dus een probleem mee heeft is wel heel sluipend ja, en die drug zou ik ook niemand aanraden. Als je dan toch zo nodig drugs wil doen, rook dan een blow.
*niet eens is. Gebruik dan een keer LSD, 2CB, GHB. Niet schadelijk, niet verslavend, ook niet geestelijk en vele malen leuker.
pi_56406186
Serial reageerder present!

Waar blijft de inbreng van anderen..
pi_56406244
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 11:48 schreef BubblegumBarbie het volgende:

XTC. En je pas realiseren dat je misschien te veel gebruikt als je aderen verschrikkelijk broos worden, je angststoornis op angststoorins krijgt. Psychoses. Depressie.

Alcohol. Op regelmatige basis binnen korte tijd kotsend boven de plee zitten en de volgende dag dit ritueel nogmaals herhalen, want hé, de dag erop ben je toch vrij.
Erg bekend.

Ben je er nu vanaf? Die angststoornis, psychoses, depressie en verslavingen?
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 11:52 schreef BubblegumBarbie het volgende:

[..]

*niet eens is. Gebruik dan een keer LSD, 2CB, GHB. Niet schadelijk, niet verslavend, ook niet geestelijk en vele malen leuker.
True, maar als je LSD wil doen kan je het beste wel wat ervaringen hebben in andere soorten. Hier moet je emotioneel wel sterk voor in je schoenen staan. En GHB vallen doden van.. moeilijk te doseren. Heb dit zelf nooit geprobeerd tho, maar ken wel mensen die door GHB in het ziekenhuis zijn beland.

2CB heb ik helemaal geen ervaring mee, ken het ook niet echt. Geen commentaar dus
Lambo of Rekt
  woensdag 30 januari 2008 @ 12:08:27 #64
172358 oddman
Introspecteur
pi_56406520
Interessant dilemma.

Er spelen hier een aantal dingen:
1. Verslavingen / slechte gewoontes zijn altijd lastig om af te komen.
2. Je kunt je partner sowieso niet veranderen, dat kunnen ze alleen zelf doen.
3. Het is bijzonder naar om iemand zichzelf te gronde te zien richten, zeker als dat iemand is waar je om geeft.

Opgeven is een optie, zeker als je denkt dat je geen verschil kan maken.
Als je er voor gaat moet je denk ik je er bij neer kunnen leggen dat het probleem niet opgelost wordt, maar dat je moet proberen er mee te leven en haar bij te staan als dat kan.
"The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts."
- Bertrand Russell
pi_56406530
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 11:55 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Erg bekend.

Ben je er nu vanaf? Die angststoornis, psychoses, depressie en verslavingen?
[..]

True, maar als je LSD wil doen kan je het beste wel wat ervaringen hebben in andere soorten. Hier moet je emotioneel wel sterk voor in je schoenen staan. En GHB vallen doden van.. moeilijk te doseren. Heb dit zelf nooit geprobeerd tho, maar ken wel mensen die door GHB in het ziekenhuis zijn beland.

2CB heb ik helemaal geen ervaring mee, ken het ook niet echt. Geen commentaar dus
Ik zit aan de anti-depressiva ivm de XTC en dat gaat super! Beste uitvinding ooit. Ik heb alleen nog een eetstoornis, maar die schijnt wat hardnekkiger te zijn. Ach ik lach er maar om, want van huilen loopt mijn make-up door.

Mensen belanden in het ziekenhuis met GHB omdat je in een diepe slaap valt als je te veel neemt. En als je niet wakker te maken bent (GHB was een narcosemiddel geloof ik) raken mensen in de stress en bellen ze het ziekenhuis.

LSD is lang niet zo eng als mensen denken. Ik heb ook weleens in een depri bui LSD genomen. Dat resulteerde in gehuil omdat ik ervan overtuigd was dat een vriendin zelfmoord zou hebben gepleegd. Na een smsje te hebben gestuurd en een aai over mijn bol van mijn vriend was alles weer goed.
Paddo's zijn veel mindfuckie-er.
pi_56406708
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 12:08 schreef BubblegumBarbie het volgende:

LSD is lang niet zo eng als mensen denken. Ik heb ook weleens in een depri bui LSD genomen. Dat resulteerde in gehuil omdat ik ervan overtuigd was dat een vriendin zelfmoord zou hebben gepleegd. Na een smsje te hebben gestuurd en een aai over mijn bol van mijn vriend was alles weer goed.
Paddo's zijn veel mindfuckie-er.
Dat werkt per persoon anders. Maar ik kan het me voorstellen
quote:
Mensen belanden in het ziekenhuis met GHB omdat je in een diepe slaap valt als je te veel neemt. En als je niet wakker te maken bent (GHB was een narcosemiddel geloof ik) raken mensen in de stress en bellen ze het ziekenhuis.
GammaHydroxyButyraat. Dat wordt gebruikt om olifanten en nijlpaarden mee te verdoven inderdaad. Als je teveel neemt kan je ook overlijden eraan.
Lambo of Rekt
pi_56406935
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 12:16 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Dat werkt per persoon anders. Maar ik kan het me voorstellen
[..]

GammaHydroxyButyraat. Dat wordt gebruikt om olifanten en nijlpaarden mee te verdoven inderdaad. Als je teveel neemt kan je ook overlijden eraan.
Je kan ook overlijden van cafiene. Of hardlopen. Je hebt ongeveer 3 keer de normale dosis nodig. Maar bij een iets te hoge dosis voel je je zo intens naar en ga je overgeven. *ervaring heeft. En dan zit je echt niet te wachten op nog meer.

Overdoseren is alleen mogelijk door leken, en leken zouden sowieso geen drugs moeten gebruiken.

Maar de kans op een overdosis is inderdaad veul groter dan bij THC. Maar de geestelijke verslaving is groter bij THC en THC is makkelijker te krijgen en lokt dus eerder uit tot verslaving.
pi_56407586
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 11:44 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Dat kan ik me voorstellen.

Ik heb ongeveer 3 jaar zelfstudie gedaan naar drugs. Veelal uit boeken en van internet. Forums etc. Dus ik kan best zeggen dat ik weet wat het met je doet en wat de nadelen ervan zijn. Die heb ik zelf dan ook ondervonden, die nadelen. Maar waar ik niet tegen kan is mensen die lukraak maar zeggen "OOOH JA HET IS SLECHT, DAT IS TOCH ALGEMEEN BEKEND" zonder dat ze er ooit iets wetenschappelijks over hebben gelezen. Ze weten dus totaal niet waar het over gaat en hebben geen eigen mening, ze "nemen het maar aan omdat de media het zegt". Tja dat gaat me te ver
En hierom heb ik dus met name hier een agressieve defensieve houding.
Door de ontwetendheid van mensen, dat mij gewoon zo erg irriteerd (ook eigen verleden/ervaring)
* het.ismij schuift ondertussen spiegel met coke door.

@Bubble: voor leken is inderdaad niks aan te raden, dan zou je zeggen, hoe the fuck komt iedereen er dan mee in aanraking?
je bent zelf ook ooit als leek begonnen.
Waren ook vage dingen, die wel effect hadden, alleen eind van de avond standaard overal spierpijn van die dingen.
Op woensdag 30 januari 2008 12:54 schreef het.ismij het volgende:

@Bubble: voor leken is inderdaad niks aan te raden, dan zou je zeggen, hoe the fuck komt iedereen er dan mee in aanraking?
Er zijn verschillen tussen leken en leken. Als je eerst zoveel mogelijk leest over de drug ben je al minder leek dan dat je het gewoon maar neemt. Maar ergens heb je wel een punt ja
Lambo of Rekt
  woensdag 30 januari 2008 @ 13:12:22 #71
73345 B-FliP
Like it ain't no thang..
pi_56407902
Cocaine en alchol is een gevaarlijke combinatie... Samen zijn ze nog verslavender en t een
zorgt dat de voelbare negatieve effecten van t andere minder wordt...

Waar je erg voor moet oppassen is haar geloven op haar woord, zeker als t om haar gebruik
gaat...

Ennuh tegen drugs concureren is niet de vraag, de vraag is hoe je kan concureren tegen haar
prioriteiten, en dat kan niet want daar heb jij geen vat op, en haar helpen ook niet tenzij ze dat
zelf echt wil (en tja, als ze dat zegt is t nog de vraag ofdat t wel echt zo is dat ze t wil, ook al
is t huilen en zielig doen)... Het besef en de actie moet vanuit haar zelf komen...

Geef haar geen geld en geef haar alleen datgene waarbij jij je goed voelt... Op het moment
dat je er aan onderdoor gaat moet je t echt afkappen want de kans is groot dat je anders
gebroken word en gebroken achterblijft, heel veel moeite hebt gedaan voor niets en je weer
een paar jaar verder bent...

[ Bericht 0% gewijzigd door B-FliP op 30-01-2008 13:23:14 ]
What you pay attention to, you become conscious of...
B-FliP Youtube Channel
Bionic - In on the Outside EP: 2-3-2012
  woensdag 30 januari 2008 @ 13:16:41 #72
73345 B-FliP
Like it ain't no thang..
pi_56407991
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 13:03 schreef EggsTC het volgende:
Er zijn verschillen tussen leken en leken. Als je eerst zoveel mogelijk leest over de drug ben je al minder leek dan dat je het gewoon maar neemt. Maar ergens heb je wel een punt ja
idd sommige mensen lijken een aversie te hebben tegen zichzelf informeren... Feit blijft
wel dat t gros van de maatschappij uit slappe josti's bestaat...

RTFM is voor drugs zeker van toepassing...
B-FliP Youtube Channel
pi_56408072
De vergelijkingen met LSD zijn hier toch totaal niet relevant. De tijdsduur van LSD zijn vele en vele malen langer en de intensiteit is vele en vele malen heftiger dan met coke.
Daardoor is coke een drugs die in elke uitgaansgelegeheid heel makkelijk te gebruiken, zonder dat je totaal de weg kwijt raakt. Met LSD op lekker in een drukke kroeg staan, ik wens je veel succes

Momenteel is TS een tweede keus in het leven van zijn vriendin. Waarschijnlijk als je haar voor de keus stelt, mij of coke, dan zal toch voor de coke kiezen. Misschien zegt ze het niet, maar het eerstvolgende weekend zal ze (zeer waarschijnlijk) toch weer gaan snuiven. Mensen die veel coke gebruiken, worden nu eenmaal zeer egocentrisch en alles zal moeten wijken. TS moet zichzelf afvragen of ie daar genoegen mee neemt.

Er zijn natuulijk een aantal dingen die je kan doen:
- Hopen dat de meid in kwestie zelf tot inkeer komt en zich gaat beteren. Uit eigen ervaring weet ik dat het een mogelijkheid is. Zelf zeer veel gebruikt van 15-19 en uiteindelijk toch gekozen voor school/studie/werk.
- Haar confronteren en voorstellen om met haar een instantie te gaan die haar kunnen helpen. Desnoods dreigen (met: instantie, school, ouders inlichten, whatever) als de situatie echt uit de hand aan het lopen is. Kan moeilijk beoordelen hoe erg het nu echt is.
- Of kiezen voor jezelf en breken met die meid. Weet dat dat zeker niet makklelijk is, maar als je er zelf onder lijdt, moet je toch voor jezelf kiezen!

Maar het blijft een lastige situatie.
Never argue with an idiot, he will take you down to his level and beat you with experience
pi_56408099
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 12:54 schreef het.ismij het volgende:

Via friends kom je in aanraking. Maar er is een verschil tussen iets in je mond stoppen of weten wat je in je mond stopt, hoe het werkt, wat het doet, hoe schadelijk het is, wat je moet doen als het fout gaat, hoe je de kans op fout gaan zoveel mogelijk kan reduceren, hoe je er de volgende dag aan toe bent, hoe het er scheikundig uitziet, welke uitwerking het in de hersens heeft, enz enz.

En met wie je het doet maakt ook veel uit vind ik. Maar dan nog zal ik nooit meer iemand blindelings vertrouwen, zelfs niet vriendlief . *herinnert zich nog een, bij nader inzien, grappig incident met te veel 2CB.
pi_56408155
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 13:20 schreef skyrebel het volgende:
De vergelijkingen met LSD zijn hier toch totaal niet relevant. De tijdsduur van LSD zijn vele en vele malen langer en de intensiteit is vele en vele malen heftiger dan met coke.
Daardoor is coke een drugs die in elke uitgaansgelegeheid heel makkelijk te gebruiken, zonder dat je totaal de weg kwijt raakt. Met LSD op lekker in een drukke kroeg staan, ik wens je veel succes
Het ging om de schadelijkheid en verslavingskans in vergelijking met coke. Met LSD op naar een leuke feestje, dat zie ik wel gebeuren hoor.
pi_56408217
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 13:25 schreef BubblegumBarbie het volgende:

[..]

Het ging om de schadelijkheid en verslavingskans in vergelijking met coke. Met LSD op naar een leuke feestje, dat zie ik wel gebeuren hoor.
Inderdaad.
Lambo of Rekt
  woensdag 30 januari 2008 @ 13:41:48 #77
73345 B-FliP
Like it ain't no thang..
pi_56408469
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 13:25 schreef BubblegumBarbie het volgende:
Ja doe k om de zoveel tijd, ligt ook aan de feestjes waar je naartoe gaat (een hiphop
feest op acid lijkt me nou niet de beste omgeving)... Als de vibes goed zijn is er niks
aan de hand... t Is wel dat je precies van jezelf moet weten hoe je op LSD reageert
in verschillende situaties en je er dus best wel wat ervaring mee moet hebben om
van jezelf te weten ofdat dat een goed idee is of niet...

Maar t ging hier niet om LSD geloof ik... En iemand die niet met drugs kan omgaan LSD
geven is ook hypocriet... Al is LSD niet veslavend is t zeker wel een drug waar
voorzichtig mee omgesprongen dient te worden en niet door iemand gebruikt wordt
als vervanging voor coke of welke drug dan ook...

Ow nog even een toevoeging op XTC... Veel mensen denken dat als je meer neemt
je meer van hetzelfde effect krijgt, maar je hersenen gaan meestal al bij meer dan een
pilletje dopamine aanmaken welke door je serotonine receptoren opgenomen worden
wat deze uit kan schakelen, permanent of tijdelijk... Ook kunnen de receptoren beschadigd
raken en op plekken terug kunnen komen waar ze niet horen... Vandaar de kans op
chronische depressies, paranoia en andere malfunctions... Als je t om de zoveel tijd
gebruikt (serotonine huishouding moet weer goed zijn) en t dan ook bij een (een niet 2 of
meer) pilletje of een bommetje MDMA houd is er niks aan de hand... Een chronische depressie
of iets dergelijks zit niemand op te wachten dus als je gebruikt, hou je koppie erbij...
My 2 cents on that part...

Denk wel dat de TS er meer bij gebaad is als we t bij zijn onderwerp houden...
B-FliP Youtube Channel
pi_56408658
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 13:22 schreef BubblegumBarbie het volgende:
Via friends kom je in aanraking. Maar er is een verschil tussen iets in je mond stoppen of weten wat je in je mond stopt, hoe het werkt, wat het doet, hoe schadelijk het is, wat je moet doen als het fout gaat, hoe je de kans op fout gaan zoveel mogelijk kan reduceren, hoe je er de volgende dag aan toe bent, hoe het er scheikundig uitziet, welke uitwerking het in de hersens heeft, enz enz.
You dont have to tell me that
K doelde alleen op het feit dat iedereen als leek begnit.
Daarnaast is het wel aan te raden om het met "ervaren" figuren te doen als je begint eraan.
Lambo of Rekt
pi_56408868
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 13:50 schreef het.ismij het volgende:

[..]

You dont have to tell me that
K doelde alleen op het feit dat iedereen als leek begnit.
Daarnaast is het wel aan te raden om het met "ervaren" figuren te doen als je begint eraan.
O, en ik maar denken dat jij er niets over wist en gewoon dingen in je mond en neus stopt als een klein kind. *helder moment! Wij, drugsgebruikers, zijn gewoon in onze expirimentele kinderfase blijven hangen. Alleen de erwten en knikkers zijn verruild door pillen en poeders. Ik moet echt een boek gaan schrijven over al mijn briljante inzichten..

En daarbij, ervaren vrienden zijn ook niet alles. Zo heb ik een vriendin, die nogal labiel, naïef, dom, impulsief en extravert is. En eens in de zoveel tijd borrelt bij mij de vreselijke behoefte om drugs op haar uitteproberen. Het geeft altijd middagen vol leedvermaak. (zij vind het zelf ook leuk hoor) Het is een beetje te vergelijken met de Jostiband, eigenlijk gewoon zielig, maar je moet er gewoon om lachen.
  woensdag 30 januari 2008 @ 14:05:46 #81
14827 Kogando
Modelprutser
pi_56408986
Als we zeggen dat het vanzelf goedkomt geloof je het niet en dat het beter is om bij haar weg te gaan wist je zelf ook al. Dusja, trek je plan. Er zijn genoeg leuke gezonde meisjes te vinden..
Beter één keer om vergeving vragen, dan tien keer om toestemming.
pi_56409481
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 14:00 schreef BubblegumBarbie het volgende:

[..]

O, en ik maar denken dat jij er niets over wist en gewoon dingen in je mond en neus stopt als een klein kind. *helder moment! Wij, drugsgebruikers, zijn gewoon in onze expirimentele kinderfase blijven hangen. Alleen de erwten en knikkers zijn verruild door pillen en poeders. Ik moet echt een boek gaan schrijven over al mijn briljante inzichten..
* het.ismij aanbid je wijsheid.
quote:
En daarbij, ervaren vrienden zijn ook niet alles. Zo heb ik een vriendin, die nogal labiel, naïef, dom, impulsief en extravert is. En eens in de zoveel tijd borrelt bij mij de vreselijke behoefte om drugs op haar uitteproberen. Het geeft altijd middagen vol leedvermaak. (zij vind het zelf ook leuk hoor) Het is een beetje te vergelijken met de Jostiband, eigenlijk gewoon zielig, maar je moet er gewoon om lachen.
Ik moet duidelijker leren zijn.
Wat is dus bedoel is dat je je eigen vrienden wel naar "slimheid" kan inschatten. (althans lijkt me handig), en dat je daar ook wel wat van aan neemt, (uiteraard niet klakkeloos, wel met eigen "research", ).
En dan van daaruit verder "ontwikkeld".
Op woensdag 30 januari 2008 14:27 schreef het.ismij het volgende:
* het.ismij aanbid je wijsheid.
Dit is onderschriftwaardig.

Dubbel check. Ik ben wijs. [edit] << dat is toch een smiley met een lange baard? Of is het een wolkje? Waar zijn de lange baard smileys? [dubbel edit] Lange baarden staan voor wijsheid enzo. Even ter info.

[ Bericht 13% gewijzigd door BubblegumBarbie op 30-01-2008 14:44:39 ]
pi_56409914
Ongetwijfeld tid voor koffie.
pi_56411054
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 14:35 schreef BubblegumBarbie het volgende:

[..]

Dit is onderschriftwaardig.
is wel mooi als het erkend wordt he
Op woensdag 30 januari 2008 15:35 schreef het.ismij het volgende:

[..]

is wel mooi als het erkend wordt he
Het valt me nu pas op dat jij ook wijsheidserkenning gehad hebt. Kinky, zijn we net een tweeling.
pi_56411355
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 15:44 schreef BubblegumBarbie het volgende:

[..]

Het valt me nu pas op dat jij ook wijsheidserkenning gehad hebt. Kinky, zijn we net een tweeling.
  woensdag 30 januari 2008 @ 15:50:00 #88
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_56411419
Jullie zijn wel een beetje het topic aan het verneuken, hè?
pi_56411446
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 15:50 schreef Copycat het volgende:
Jullie zijn wel een beetje het topic aan het verneuken, hè?
Sry,..
we hadden even een onderonsje.

OT: TS moet niet zeuren, en haar lekker laten gaan tot ze zelf hulp zoekt.
Zoiets is niet te helpen. en wil ook vaak niet geholpen worden.

[..]

Eerst rekeningen en andere verplichtingen voldoen en dan eens een grammetje coke in het weekend. De meeste mensen kunnen zelf wel inschatten waar ze zich happy bij voelen. De mensen die daadwerkelijk verslaafd raken aan de coke (geestelijk) is slecht een klein percentage van het totale aantal gebruikers.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  donderdag 31 januari 2008 @ 01:44:21 #91
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_56425274
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 13:58 schreef EggsTC het volgende:
Volgens mij weet de TS al wat hij moet doen. Haar voor het blok zetten, of haar verlaten. Dit sloopt jezelf ook.
Dat weet ie ook. Dat wist ie eigenlijk al. Maar er is zoveel twijfel. Ik geef zoveel om dat meisje
Zielsveel. Maar ze moet het zelf doen....
Say your prayers
pi_56459656
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 01:44 schreef Sickie het volgende:
[..]
Dat weet ie ook. Dat wist ie eigenlijk al. Maar er is zoveel twijfel. Ik geef zoveel om dat meisje
Zielsveel. Maar ze moet het zelf doen....
Onderzoek je gevoelens eens: maak onderscheid tussen liefde en medelijden. Waar komen je gevoelens vandaan? Komen ze uit emotie of uit liefde?

De neiging om iemand te willen helpen kan heel sterk zijn. Dat je een keer post ' dat ze het zelf moet doen' betekent niet dat je je gevoelens kritisch bekijkt...
  donderdag 6 maart 2008 @ 19:22:36 #93
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_57203440
Sorry voormijn late reactie. Heb een tijd zonder i-net gezeten. Om antwoord te geven op de bovenstaande vraag, het is wel degelijk liefde. Ik heb alleen wel afstand genomen alleen al om mezelf in bescherming te nemen. Ben tot de conclusie gekomen dat een verslaafde zoals zij, niet alleen drugs, maar ook haar omgeving en de mensen daarin "gebruikt". ALleen nemen en niks kunnen geven.
Say your prayers
pi_57212091
Tsah mijn ervaring met van die meisje sdie veel zuipen en drugs gebruiken in het weeknd is dat je er alleen maar problemen mee gaat krijgen. Ook al zijn ze vaak wel leuk en ondernemend enz ben ik dr wel klaar mee. Doe mij maar een meisje wat gewoon ''normaal'' is. Mag best zuipen of wat slikken snuiven maar niet zo doorgeslagen.
Ik zelf heb ook jaren elk weeknd gezopen en geslikt moest eerst ook een persoonlijke crisis aan te pas komen om hier echt vanaf te raken...denk dat dat bij veel mensen zo zou zijn...hoeft niet perse maar toch..
pi_57212194
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 22:26 schreef Sickie het volgende:

Kan ik haar moeilijk opleggen. Als je dat bedoelt.
Je zegt het zelf al; je kunt haar niks opleggen.
En alleen als zij wilt stoppen zal ze stoppen.
Of je accepteert het, en dus ook de gevolgen die erbij horen, of je nokt ermee voor het te laat is.

En mensen denken te kunnen veranderen, terwijl ze het zelf niet 100% willen is tijdverspilling.
Been there, done that, doe het iig niet meer.
quote:
Op donderdag 6 maart 2008 19:22 schreef Sickie het volgende:
Ben tot de conclusie gekomen dat een verslaafde zoals zij, niet alleen drugs, maar ook haar omgeving en de mensen daarin "gebruikt". ALleen nemen en niks kunnen geven.
Precies. Je geeft er zelf van alles voor op, cijfert jezelf weg en je krijgt er niks voor terug.
In andere woorden ga je er alleen maar zelf onder door.
Un'altra te,
Dove la trovo io...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')