abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56404226
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 10:18 schreef Sickie het volgende:

[..]

Ben ik met je eens. Er gebruiken genoeg mensen die niet verslaafd zijn. Maar op het moment dat je geen nee meer kan zeggen. Je gebruikt om de verkeerde redenen. Je werk en sociale leven er onder gaan lijden. En je dronken / onderinvloed achter het stuur gaat zitten en uit openbare gelegenheden wordt gezet omdat je laveloos onder de tafel ligt. Dan gaat het volgens mij ietsje verder dan recreatief gebruik. En dan heb ik het nog niet eens over het web van leugens dat ze heeft gecreeerd om het af te schermen van de buitenwereld.
In het weekend roep ik ok weleens nee,.. dat wordt dan weer ja,..
want what the fuck,.. this weekend!! who gives a fuck.
quote:
En haar erbij lappen, nee dat is geen optie.
Verstandig, dan kan je het helemaal vergeten.
Op vrijdag 18 mei 2007 11:31 schreef miss_sly het volgende:
Ik was allang overtuigd van jouw wijsheid O+
  woensdag 30 januari 2008 @ 10:24:26 #27
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_56404232
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 10:19 schreef het.ismij het volgende:

[..]

1: TS zit niet in de vriendegroep van de dame in kwestie, hij zit bij haar op school.
2. Hij heeft geen idee wat ze verder doet op de dingen die zij hem vertelt.
3. als ik naar mezelf kijk, ben ik naar niet vrienden ook niet te genieten na een zwaar weekend, maar met vriende alles gezellig en leuk.
4. TS moet een eigen leven gaan zoeken.
5. Functioneerd ze verder? buiten naar ts om?
1. Weet ik voldoende van. We studeren idd samen. De hele groep gebruikt zwaar. Ze heeft me meerdere malen gezegd dat eigenlijk niet meer te willen. Dat was toen we elkaar net leerde kennen en naar elkaar toe aan het groeien waren.
2. Dat heb ik beter dan jij denkt.
3. Niet te genieten zijn is heel wat anders dan stemmingswisselingen, volstrekt asociaal gedrag en glashard liegen.
4. Misschien moet jij even een lijntje leggen. Je komt een beetje cranky over namelijk.
5. Als je op dinsdag nog niet aan je verplichtingen kan voldoen of je beloftes aan vrienden etc. na kan komen omdat je nog aan het bijkomen bent van het weekend dan functioneer je volgens mij niet bijzonder goed.
Say your prayers
  woensdag 30 januari 2008 @ 10:25:38 #28
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_56404254
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 09:56 schreef mgerben het volgende:

[..]

Dus je voelt medelijden en je wilt haar graag helpen. Begrijpelijk. Maar dat kan niet als zij dat niet wil. De kook is haar vriend, en jij bent leuk voor erbij.
Dat verhaal over dat ze ook lief kan zijn, weet je dat je dat ook hoort van vrouwen die door hun man in elkaar geslagen worden? Dat 'lieve' moment, wanneer hij eventjes niet aan zijn jaloezie hoeft te denken omdat-ie zich net heeft uitgeleefd, daar klampen ze zich aan vast. Godgodgod, wat is hij op dat moment toch lief.
Er zijn ook mannen die lief zijn en niet hun vrouw in elkaar slaan.
En voor jou geldt hetzelfde: Iedereen heeft wel een lief moment. Zelfs Hitler. Er zijn ook meisjes die lief zijn en niet aan de coke zijn.

Ik denk dat je dit bij een mentor of decaan zou moeten melden en afstand moet nemen.
Ja, dat wordt gezien als 'klikken', maar als iemand een verslaving heeft die haar leven kapot maakt zou jij (als je een echte vriend bent) eigenlijk moeten doen wat zij zelf niet kan.
Wat de eerste alinea betreft weet ik dan je voor de volle 100 gelijk hebt. Haar uit mijn leven schoppen is een optie die ik heel serieus neem. Maar ik wil niet dat haar iets overkomt.
Say your prayers
  woensdag 30 januari 2008 @ 10:27:07 #29
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_56404270
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 10:23 schreef het.ismij het volgende:

[..]

In het weekend roep ik ok weleens nee,.. dat wordt dan weer ja,..
want what the fuck,.. this weekend!! who gives a fuck.
[..]

Verstandig, dan kan je het helemaal vergeten.
Dus wat ik daar opsom is normaal? Dat versta jij onder normaal gebruiken?
Say your prayers
pi_56404315
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 10:25 schreef Sickie het volgende:

[..]

Wat de eerste alinea betreft weet ik dan je voor de volle 100 gelijk hebt. Haar uit mijn leven schoppen is een optie die ik heel serieus neem. Maar ik wil niet dat haar iets overkomt.
En jij denkt dat door haar hand vas te houden de rest van haar leven, jij dit onder controle hebt en haar niets zal gebeuren?
pi_56404329
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 10:27 schreef Sickie het volgende:

[..]

Ieder weekend trippend op de bank liggen en in vakantietijd meerdere soorten drugs op meerdere dagen. Maar dat ben ik..
  woensdag 30 januari 2008 @ 10:31:38 #32
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_56404357
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 10:29 schreef BubblegumBarbie het volgende:

[..]

En jij denkt dat door haar hand vas te houden de rest van haar leven, jij dit onder controle hebt en haar niets zal gebeuren?
Zeg ik dat ergens?
Say your prayers
pi_56404424
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 10:31 schreef Sickie het volgende:

[..]

Zeg ik dat ergens?
Sorry, het kwam idd beetje aanvallend over.
Wat ik probeer te zeggen is, je kunt wel willen dat haar niets overkomt, maar iemand die in het weekend zo naar de klote gaat met cocaine en alcohol neemt een behoorlijk risico. Jij kan het wel willen, maar daarmee laat je jou eigen leven wegglippen.
  woensdag 30 januari 2008 @ 10:39:05 #34
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_56404510
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 10:34 schreef BubblegumBarbie het volgende:

[..]

Sorry, het kwam idd beetje aanvallend over.
Wat ik probeer te zeggen is, je kunt wel willen dat haar niets overkomt, maar iemand die in het weekend zo naar de klote gaat met cocaine en alcohol neemt een behoorlijk risico. Jij kan het wel willen, maar daarmee laat je jou eigen leven wegglippen.
Klopt. En dat ze door de week niks gebruikt daar ben ik niet zo zeker van. Af en toe kijkt ze ontzettend raar uit d'r ogen en is ze opeens heel praterig maar lijkt ze totaal geen idee te hebben van wat er om haar heen gebeurd.
Say your prayers
pi_56404516
Mag ik haar telefoonnummer ?
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_56404525
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 10:00 schreef het.ismij het volgende:
[..]
NSb-er, dan kan je vaag de helft van de klas erbij lappen.
Daarnaast,.. wie zegt dat ze verslaaffd is,..
Waarom wordt elke "veelgebruiker" in het hoekje verslaafd gepropt? Zo jammer.
ALs je int weekend veel gebruikt, dan kan je daar inderdaad ook doordeweeks last van hebben, net afhankelijk van je voeding en je humeur.
Tuurlijk, coke is een onschuldige hobby. Sommige mensen verzamelen postzegels; ieder zijn liefhebberij toch?
En iemand is niet verslaafd als ie zelf niet vind dat ie verslaafd is.

Waar het om gaat is dat je iemand zijn leven kapot ziet maken. Haar opleiding gaat eraan, en hoe gaat ze daar mee om? Hmmmjammmm, meer coke.

De andere kant opkijken onder het motto 'ik kan niet bepalen dat iemand verslaafd is' is niet loyaal en is niet wat je doet als je om iemand geeft. Het is gewoon een uitvlucht om niets te hoeven ondernemen.

Ik heb er geen probleem mee als iemand zijn leven inricht zoals hij dat zelf wil. Maar als het geen vrije keuze meer is heb ik er wel een probleem mee. Een verslaving is geen keuze meer, en zo iemand is niet vrij om te kiezen. Dat is geen 'persoonlijke vrijheid' meer omdat die persoon zijn vrijheid is kwijtgeraakt.
De vergelijking met NSB-ers is populair onder scholiertjes maar is walgelijk. NSB-ers zijn (waren) mensen die verraad pleegden tegen vrije mensen die hun eigen keuzes maakten. Wat je hier ziet is iemand die zijn vrijheid is kwijtgeraakt. Je kunt kiezen of je dan actie onderneemt of niet. Volgens mij ben jij door weg te kijken en smoezen te zoeken de NSB-er.
Ik denk dat jij je moet afvragen of jij een verslaving een vrije carrierekeus vindt of niet. De één wordt bedrijfsleider, de ander wordt junk. Dat moet je toch respecteren?

Ik denk niet dat een decaan even met zijn vingers knipt en dat het probleem dan is opgelost. Maar hij is er wél voor mensen die ontsporen en gaan falen met hun opleiding. Als hij er twee maanden nadat zij met school is gestopt achter komt dat ze aan de coke is, kan hij er niets meer aan doen. Als hij het eerder had geweten... maar ja, als je een hulpverlener vertelt dat iemand problemen heeft waar zij zelf niet uitkomt ben je een NSB-er.
pi_56404609
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 10:39 schreef Sickie het volgende:

[..]

Klopt. En dat ze door de week niks gebruikt daar ben ik niet zo zeker van. Af en toe kijkt ze ontzettend raar uit d'r ogen en is ze opeens heel praterig maar lijkt ze totaal geen idee te hebben van wat er om haar heen gebeurd.
Ga hier alsjeblieft niet mee door. Puur voor je eigen geluk. Dit zal op korte termijn niet verbeteren. En als het wel verbeterd en ze afkicked en haar leven op de rails heeft, kan ze altijd nog naar je toe komen, mits jij nog beschikbaar bent.

Ga door met je leven, blijf niet hangen in andermans problemen.
  woensdag 30 januari 2008 @ 10:43:51 #38
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_56404611
In mijn mindere periode begon het ook met weekendgebruik, toen nog meer weekendgebruik en nog meer en toen kwam daar een saaie woensdagavond bij en toen was donderdag eigenlijk ook best een leuke avond voor een snuif of wat...
Dat is imo het verneukeratieve eraan, die drang naar meer, meer, meer. Zeker als je, zoals ik helaas, nogal verslavingsgevoelig ben. Hoevaak vrienden me ook vertelden dat ik er niet leuker op werd (gesloten, oppervlakkig, afstandelijk), dat boeide minder dan het stiekeme genot van nog een lijntje.
Bij mij was er een flink drama in de privésfeer nodig om in te zien dat ik op een verkeerd pad beland was.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_56404790
Mja, dit hou je niet tegen. Als ze verslaafd is eraan, zoals het lijkt, dan zal op een gegeven moment zij 2 kanten zien. De drugs, en jouw. Ze ziet dan jou als gene die tussen haar en de drugs komt, een strijd die je altijd verliest. Of je het leuk vindt of niet, ze heeft die drug harder nodig dan jouw.
Lambo of Rekt
pi_56404833
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 10:43 schreef Copycat het volgende:
In mijn mindere periode begon het ook met weekendgebruik, toen nog meer weekendgebruik en nog meer en toen kwam daar een saaie woensdagavond bij en toen was donderdag eigenlijk ook best een leuke avond voor een snuif of wat...
Dat is imo het verneukeratieve eraan, die drang naar meer, meer, meer. Zeker als je, zoals ik helaas, nogal verslavingsgevoelig ben. Hoevaak vrienden me ook vertelden dat ik er niet leuker op werd (gesloten, oppervlakkig, afstandelijk), dat boeide minder dan het stiekeme genot van nog een lijntje.
Bij mij was er een flink drama in de privésfeer nodig om in te zien dat ik op een verkeerd pad beland was.
Helemaal bekend.

Er is een groot grijs gebied tussen recreatief en verslaving. En ik heb het meerdere malen met meerdere soorten verslavingen gemerkt. Gelukkig heb ik nu bijna alles gehad..

Net als Cc al zegt, er moet echt iets 'groots en ingrijpends' gebeuren eer een verslaafde het zelf inziet. En iemand die zich zorgen maakt is niet groots en ingrijpend genoeg. En inzicht is de eerste stap naar genezing.

Hoe Dr Phil van mij..
pi_56404879
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 10:30 schreef BubblegumBarbie het volgende:

[..]

Ieder weekend trippend op de bank liggen en in vakantietijd meerdere soorten drugs op meerdere dagen. Maar dat ben ik..
Een vrouw naam mijn hart.
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 10:24 schreef Sickie het volgende:
4. Misschien moet jij even een lijntje leggen. Je komt een beetje cranky over namelijk.
5. Als je op dinsdag nog niet aan je verplichtingen kan voldoen of je beloftes aan vrienden etc. na kan komen omdat je nog aan het bijkomen bent van het weekend dan functioneer je volgens mij niet bijzonder goed.
4. Jij hebt echt goede ideeen op dit moment.
5. Shit happens. en wat zijn verplichtingen aan vrienden? Ik heb aan mijn vrienden geen verplichtingen.
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 10:27 schreef Sickie het volgende:
Wat is normaal gebruik? De 1 vindt gebruiken helemaal niet normaal, de ander "wel" of iig niet vreemd..
Eigen intrepetatie, jij vindt het niet normaal.

laat iedereen lekker doe wat hij wil
@mgerben:
Loyaliteit aan dit soort mensen werkt niet, en die willen ook niet geholpen worden.
Als TS o zo geod denkt te weten wat goed voor haar is, en wat ze wil.
Moet hij er werk met haar van maken ipv hier komen zeiken. En tegen mensen in gaan die een andere kijk hierop hebben.
Daarnaast is mijn vergelijking volkomen terecht aangezien mensen hier roepen om haar te verraden bij leraren.
Hoe fucking triest.

@Cc en bub: Dat is wel zo inderdaad.
En mensen veranderen niet zolang ze in het grijze gebied zitten.
Of TS moet een drama kunnen veroorzaken waardoor ze dingen gaat inzien.
Maar is ze mentaal sterk genoeg om er vanaf te komen?
Verslaving is for the weak minded people.
  woensdag 30 januari 2008 @ 11:10:59 #42
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_56405269
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 10:55 schreef het.ismij het volgende:

[..]

Een vrouw naam mijn hart.
[..]

4. Jij hebt echt goede ideeen op dit moment.
5. Shit happens. en wat zijn verplichtingen aan vrienden? Ik heb aan mijn vrienden geen verplichtingen.
[..]

Wat is normaal gebruik? De 1 vindt gebruiken helemaal niet normaal, de ander "wel" of iig niet vreemd..
Eigen intrepetatie, jij vindt het niet normaal.

laat iedereen lekker doe wat hij wil
@mgerben:
Loyaliteit aan dit soort mensen werkt niet, en die willen ook niet geholpen worden.
Als TS o zo geod denkt te weten wat goed voor haar is, en wat ze wil.
Moet hij er werk met haar van maken ipv hier komen zeiken. En tegen mensen in gaan die een andere kijk hierop hebben.
Daarnaast is mijn vergelijking volkomen terecht aangezien mensen hier roepen om haar te verraden bij leraren.
Hoe fucking triest.

Sociale verplichtingen, gewoon afspraken niet nakomen. Verplichtingen in de werksfeer. Ook niet nakomen. Ronduit liegen. Of iets normaal is, is altijd een intrepertatie. Vanuit welke hoek dan ook.

Enne, waar loop ik te zeiken? Tegen wie ga ik in? Waar beweer ik te weten wat ze wil, uiten hetgeen om wat ze me letterlijk gezegd heeft?

Ben jij altijd zo defensief als het om drugs gaat?
Say your prayers
pi_56405284
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 10:55 schreef het.ismij het volgende:

Of voor de mensen met een slecht gen. Niet van je verslaving afkomen is voor the weak minded people.
pi_56405367
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 11:10 schreef Sickie het volgende:
Ik ben zowieso altijd defensief.
En daarnaast ook hierom dus, aangezien mensen zich overal mee proberen te bemoeien zonder te weten waarom. en hoe het is.
Ik spreek nu uit ervaring, ik gebruik al een behoorlijke lange tijd nu.
In het begin heeft met mij ook geprobeerd mij te "helpen" ook mensen die er niet voor open stonden. na lange tijd heb ik die mensen laten vallen, omdat hun mijn ding niet respecteerden. ma een maand of 4/5 kwamen er elkaar tegen, zonde vriendschap sloeg nergens op bladiebla. ze zijn het nog steeds niet eens emt mijn keuze om te gebruiken. maar ze respecterenm het nu wel, en laten het ook verder rusten, omdat het mijn keuze is.
Er iedere keer weer als i dit soort dingen voorbij zie komen, weet ik hoe erg ik me aan al het "goedbedoelde" ergerde, terwijl het vreselijk irritant is als mensen over iets lopen te zeiken. terwijl je het je eigen keuze is.

@bub: Dat ook zo
Daarvoor moet je in eerste plaatst wel eerst verslaafd raken
Op woensdag 30 januari 2008 11:15 schreef het.ismij het volgende:

[..]

Ik ben zowieso altijd defensief.
Je gebruikt gewoon te veel drugs. Dat is duidelijk. Zo negatief en defensief als je bent.
quote:
@bub: Dat ook zo
Daarvoor moet je in eerste plaatst wel eerst verslaafd raken
Verslaafd zijn geweest is levenservaring. Je bouwt er wijsheid en inzicht mee op. Als je er vanaf komt, that is.

En het is sowieso.
pi_56405621
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 11:10 schreef Sickie het volgende:

Erg logisch. Zo'n weerstand bouw je nou eenmaal op als je altijd door al die mensen veroordeeld wordt omdat zij geen kennis hebben over het geen waarover ze praten (drugs in dit geval) en als achterlijke schapen achter de media aanrennen met de slagzin "drugs are bad mmmmmmm'kay". Onwetende mensen die over drugs een oordeel geven kunnen beter gewoon niet praten.
Lambo of Rekt
  woensdag 30 januari 2008 @ 11:28:05 #47
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_56405632
Verslaafd zijn is een lapmiddel op een dieper liggend probleem. Het is vluchtgedrag en dat heeft helemaal niks met wijsheid te maken. En de meeste mensen die verslaafd zijn geweest zullen altijd het risico van terugval met zich meedragen. Het hoeft maar even tegen te zitten en.....
Say your prayers
  woensdag 30 januari 2008 @ 11:29:23 #48
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_56405659
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 11:27 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Erg logisch. Zo'n weerstand bouw je nou eenmaal op als je altijd door al die mensen veroordeeld wordt omdat zij geen kennis hebben over het geen waarover ze praten (drugs in dit geval) en als achterlijke schapen achter de media aanrennen met de slagzin "drugs are bad mmmmmmm'kay". Onwetende mensen die over drugs een oordeel geven kunnen beter gewoon niet praten.
Waar we dan weer de stereotype "drugs geeft geen problemen, onderzoeken zijn amerikaanse propaganda, alcohol is ook slecht mmmmmm'kay" mensen tegenover kunnen zetten...
  woensdag 30 januari 2008 @ 11:29:34 #49
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_56405665
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 11:27 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Ik veroordeel helemaal niemand. Er zijn legio mensen die gebruiken en daar goed mee om kunnen gaan. Er zijn er ook legio die gebruiken en daar niet mee om kunnen gaan. Om dat laatste te bagetaliseren slaat volgens mij nergens op.
Say your prayers
pi_56405670
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 11:28 schreef Sickie het volgende:
Verslaafd zijn is een lapmiddel op een dieper liggend probleem. Het is vluchtgedrag en dat heeft helemaal niks met wijsheid te maken.
Gelul, mensen die eerder recreatief gebruikten kunnen ook verslaafd worden, hier hoeven problemen helemaal geen aanleiding te zijn tot het gebruik ervan.
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 11:29 schreef Sickie het volgende:

[..]

Ik veroordeel helemaal niemand. Er zijn legio mensen die gebruiken en daar goed mee om kunnen gaan. Er zijn er ook legio die gebruiken en daar niet mee om kunnen gaan. Om dat laatste te bagetaliseren slaat volgens mij nergens op.
Ik heb het ook niet over jou, over mensen in het algemeen. Ik geef alleen een rede waarom hij in de defensie gaat.
Lambo of Rekt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')