In het weekend roep ik ok weleens nee,.. dat wordt dan weer ja,..quote:Op woensdag 30 januari 2008 10:18 schreef Sickie het volgende:
[..]
Ben ik met je eens. Er gebruiken genoeg mensen die niet verslaafd zijn. Maar op het moment dat je geen nee meer kan zeggen. Je gebruikt om de verkeerde redenen. Je werk en sociale leven er onder gaan lijden. En je dronken / onderinvloed achter het stuur gaat zitten en uit openbare gelegenheden wordt gezet omdat je laveloos onder de tafel ligt. Dan gaat het volgens mij ietsje verder dan recreatief gebruik. En dan heb ik het nog niet eens over het web van leugens dat ze heeft gecreeerd om het af te schermen van de buitenwereld.
Verstandig, dan kan je het helemaal vergeten.quote:En haar erbij lappen, nee dat is geen optie.
1. Weet ik voldoende van. We studeren idd samen. De hele groep gebruikt zwaar. Ze heeft me meerdere malen gezegd dat eigenlijk niet meer te willen. Dat was toen we elkaar net leerde kennen en naar elkaar toe aan het groeien waren.quote:Op woensdag 30 januari 2008 10:19 schreef het.ismij het volgende:
[..]
1: TS zit niet in de vriendegroep van de dame in kwestie, hij zit bij haar op school.
2. Hij heeft geen idee wat ze verder doet op de dingen die zij hem vertelt.
3. als ik naar mezelf kijk, ben ik naar niet vrienden ook niet te genieten na een zwaar weekend, maar met vriende alles gezellig en leuk.
4. TS moet een eigen leven gaan zoeken.
5. Functioneerd ze verder? buiten naar ts om?
Wat de eerste alinea betreft weet ik dan je voor de volle 100 gelijk hebt. Haar uit mijn leven schoppen is een optie die ik heel serieus neem. Maar ik wil niet dat haar iets overkomt.quote:Op woensdag 30 januari 2008 09:56 schreef mgerben het volgende:
[..]
Dus je voelt medelijden en je wilt haar graag helpen. Begrijpelijk. Maar dat kan niet als zij dat niet wil. De kook is haar vriend, en jij bent leuk voor erbij.
Dat verhaal over dat ze ook lief kan zijn, weet je dat je dat ook hoort van vrouwen die door hun man in elkaar geslagen worden? Dat 'lieve' moment, wanneer hij eventjes niet aan zijn jaloezie hoeft te denken omdat-ie zich net heeft uitgeleefd, daar klampen ze zich aan vast. Godgodgod, wat is hij op dat moment toch lief.
Er zijn ook mannen die lief zijn en niet hun vrouw in elkaar slaan.
En voor jou geldt hetzelfde: Iedereen heeft wel een lief moment. Zelfs Hitler. Er zijn ook meisjes die lief zijn en niet aan de coke zijn.
Ik denk dat je dit bij een mentor of decaan zou moeten melden en afstand moet nemen.
Ja, dat wordt gezien als 'klikken', maar als iemand een verslaving heeft die haar leven kapot maakt zou jij (als je een echte vriend bent) eigenlijk moeten doen wat zij zelf niet kan.
Dus wat ik daar opsom is normaal? Dat versta jij onder normaal gebruiken?quote:Op woensdag 30 januari 2008 10:23 schreef het.ismij het volgende:
[..]
In het weekend roep ik ok weleens nee,.. dat wordt dan weer ja,..
want what the fuck,.. this weekend!! who gives a fuck.
[..]
Verstandig, dan kan je het helemaal vergeten.
En jij denkt dat door haar hand vas te houden de rest van haar leven, jij dit onder controle hebt en haar niets zal gebeuren?quote:Op woensdag 30 januari 2008 10:25 schreef Sickie het volgende:
[..]
Wat de eerste alinea betreft weet ik dan je voor de volle 100 gelijk hebt. Haar uit mijn leven schoppen is een optie die ik heel serieus neem. Maar ik wil niet dat haar iets overkomt.
Ieder weekend trippend op de bank liggen en in vakantietijd meerdere soorten drugs op meerdere dagen.quote:Op woensdag 30 januari 2008 10:27 schreef Sickie het volgende:
[..]
Dus wat ik daar opsom is normaal? Dat versta jij onder normaal gebruiken?
Zeg ik dat ergens?quote:Op woensdag 30 januari 2008 10:29 schreef BubblegumBarbie het volgende:
[..]
En jij denkt dat door haar hand vas te houden de rest van haar leven, jij dit onder controle hebt en haar niets zal gebeuren?
Sorry, het kwam idd beetje aanvallend over.quote:
Klopt. En dat ze door de week niks gebruikt daar ben ik niet zo zeker van. Af en toe kijkt ze ontzettend raar uit d'r ogen en is ze opeens heel praterig maar lijkt ze totaal geen idee te hebben van wat er om haar heen gebeurd.quote:Op woensdag 30 januari 2008 10:34 schreef BubblegumBarbie het volgende:
[..]
Sorry, het kwam idd beetje aanvallend over.![]()
Wat ik probeer te zeggen is, je kunt wel willen dat haar niets overkomt, maar iemand die in het weekend zo naar de klote gaat met cocaine en alcohol neemt een behoorlijk risico. Jij kan het wel willen, maar daarmee laat je jou eigen leven wegglippen.
Tuurlijk, coke is een onschuldige hobby. Sommige mensen verzamelen postzegels; ieder zijn liefhebberij toch?quote:Op woensdag 30 januari 2008 10:00 schreef het.ismij het volgende:
[..]
NSb-er, dan kan je vaag de helft van de klas erbij lappen.
Daarnaast,.. wie zegt dat ze verslaaffd is,..
Waarom wordt elke "veelgebruiker" in het hoekje verslaafd gepropt? Zo jammer.
ALs je int weekend veel gebruikt, dan kan je daar inderdaad ook doordeweeks last van hebben, net afhankelijk van je voeding en je humeur.
Ga hier alsjeblieft niet mee door.quote:Op woensdag 30 januari 2008 10:39 schreef Sickie het volgende:
[..]
Klopt. En dat ze door de week niks gebruikt daar ben ik niet zo zeker van. Af en toe kijkt ze ontzettend raar uit d'r ogen en is ze opeens heel praterig maar lijkt ze totaal geen idee te hebben van wat er om haar heen gebeurd.
quote:Op woensdag 30 januari 2008 10:43 schreef Copycat het volgende:
In mijn mindere periode begon het ook met weekendgebruik, toen nog meer weekendgebruik en nog meer en toen kwam daar een saaie woensdagavond bij en toen was donderdag eigenlijk ook best een leuke avond voor een snuif of wat...
Dat is imo het verneukeratieve eraan, die drang naar meer, meer, meer. Zeker als je, zoals ik helaas, nogal verslavingsgevoelig ben. Hoevaak vrienden me ook vertelden dat ik er niet leuker op werd (gesloten, oppervlakkig, afstandelijk), dat boeide minder dan het stiekeme genot van nog een lijntje.
Bij mij was er een flink drama in de privésfeer nodig om in te zien dat ik op een verkeerd pad beland was.
Een vrouw naam mijn hart.quote:Op woensdag 30 januari 2008 10:30 schreef BubblegumBarbie het volgende:
[..]
Ieder weekend trippend op de bank liggen en in vakantietijd meerdere soorten drugs op meerdere dagen.Maar dat ben ik..
4. Jij hebt echt goede ideeen op dit moment.quote:Op woensdag 30 januari 2008 10:24 schreef Sickie het volgende:
4. Misschien moet jij even een lijntje leggen. Je komt een beetje cranky over namelijk.
5. Als je op dinsdag nog niet aan je verplichtingen kan voldoen of je beloftes aan vrienden etc. na kan komen omdat je nog aan het bijkomen bent van het weekend dan functioneer je volgens mij niet bijzonder goed.
Wat is normaal gebruik? De 1 vindt gebruiken helemaal niet normaal, de ander "wel" of iig niet vreemd..quote:Op woensdag 30 januari 2008 10:27 schreef Sickie het volgende:
Dus wat ik daar opsom is normaal? Dat versta jij onder normaal gebruiken?
Sociale verplichtingen, gewoon afspraken niet nakomen. Verplichtingen in de werksfeer. Ook niet nakomen. Ronduit liegen. Of iets normaal is, is altijd een intrepertatie. Vanuit welke hoek dan ook.quote:Op woensdag 30 januari 2008 10:55 schreef het.ismij het volgende:
[..]
Een vrouw naam mijn hart.![]()
![]()
[..]
4. Jij hebt echt goede ideeen op dit moment.
5. Shit happens. en wat zijn verplichtingen aan vrienden? Ik heb aan mijn vrienden geen verplichtingen.
[..]
Wat is normaal gebruik? De 1 vindt gebruiken helemaal niet normaal, de ander "wel" of iig niet vreemd..
Eigen intrepetatie, jij vindt het niet normaal.
laat iedereen lekker doe wat hij wil
@mgerben:
Loyaliteit aan dit soort mensen werkt niet, en die willen ook niet geholpen worden.
Als TS o zo geod denkt te weten wat goed voor haar is, en wat ze wil.
Moet hij er werk met haar van maken ipv hier komen zeiken. En tegen mensen in gaan die een andere kijk hierop hebben.
Daarnaast is mijn vergelijking volkomen terecht aangezien mensen hier roepen om haar te verraden bij leraren.
Hoe fucking triest.
@Cc en bub: Dat is wel zo inderdaad.
En mensen veranderen niet zolang ze in het grijze gebied zitten.
Of TS moet een drama kunnen veroorzaken waardoor ze dingen gaat inzien.
Maar is ze mentaal sterk genoeg om er vanaf te komen?
Verslaving is for the weak minded people.
quote:Op woensdag 30 januari 2008 10:55 schreef het.ismij het volgende:
@Cc en bub: Dat is wel zo inderdaad.
En mensen veranderen niet zolang ze in het grijze gebied zitten.
Of TS moet een drama kunnen veroorzaken waardoor ze dingen gaat inzien.
Maar is ze mentaal sterk genoeg om er vanaf te komen?
Verslaving is for the weak minded people.
Ik ben zowieso altijd defensief.quote:Op woensdag 30 januari 2008 11:10 schreef Sickie het volgende:
Ben jij altijd zo defensief als het om drugs gaat?
Je gebruikt gewoon te veel drugs. Dat is duidelijk.quote:Op woensdag 30 januari 2008 11:15 schreef het.ismij het volgende:
[..]
Ik ben zowieso altijd defensief.
Verslaafd zijn geweest is levenservaring.quote:@bub: Dat ook zo
Daarvoor moet je in eerste plaatst wel eerst verslaafd raken
Erg logisch. Zo'n weerstand bouw je nou eenmaal op als je altijd door al die mensen veroordeeld wordt omdat zij geen kennis hebben over het geen waarover ze praten (drugs in dit geval) en als achterlijke schapen achter de media aanrennen met de slagzin "drugs are bad mmmmmmm'kay". Onwetende mensen die over drugs een oordeel geven kunnen beter gewoon niet praten.quote:Op woensdag 30 januari 2008 11:10 schreef Sickie het volgende:
Ben jij altijd zo defensief als het om drugs gaat?
Waar we dan weer de stereotype "drugs geeft geen problemen, onderzoeken zijn amerikaanse propaganda, alcohol is ook slecht mmmmmm'kay" mensen tegenover kunnen zetten...quote:Op woensdag 30 januari 2008 11:27 schreef EggsTC het volgende:
[..]
Erg logisch. Zo'n weerstand bouw je nou eenmaal op als je altijd door al die mensen veroordeeld wordt omdat zij geen kennis hebben over het geen waarover ze praten (drugs in dit geval) en als achterlijke schapen achter de media aanrennen met de slagzin "drugs are bad mmmmmmm'kay". Onwetende mensen die over drugs een oordeel geven kunnen beter gewoon niet praten.
Ik veroordeel helemaal niemand. Er zijn legio mensen die gebruiken en daar goed mee om kunnen gaan. Er zijn er ook legio die gebruiken en daar niet mee om kunnen gaan. Om dat laatste te bagetaliseren slaat volgens mij nergens op.quote:Op woensdag 30 januari 2008 11:27 schreef EggsTC het volgende:
[..]
Erg logisch. Zo'n weerstand bouw je nou eenmaal op als je altijd door al die mensen veroordeeld wordt omdat zij geen kennis hebben over het geen waarover ze praten (drugs in dit geval) en als achterlijke schapen achter de media aanrennen met de slagzin "drugs are bad mmmmmmm'kay". Onwetende mensen die over drugs een oordeel geven kunnen beter gewoon niet praten.
Gelul, mensen die eerder recreatief gebruikten kunnen ook verslaafd worden, hier hoeven problemen helemaal geen aanleiding te zijn tot het gebruik ervan.quote:Op woensdag 30 januari 2008 11:28 schreef Sickie het volgende:
Verslaafd zijn is een lapmiddel op een dieper liggend probleem. Het is vluchtgedrag en dat heeft helemaal niks met wijsheid te maken.
Ik heb het ook niet over jou, over mensen in het algemeen. Ik geef alleen een rede waarom hij in de defensie gaat.quote:Op woensdag 30 januari 2008 11:29 schreef Sickie het volgende:
[..]
Ik veroordeel helemaal niemand. Er zijn legio mensen die gebruiken en daar goed mee om kunnen gaan. Er zijn er ook legio die gebruiken en daar niet mee om kunnen gaan. Om dat laatste te bagetaliseren slaat volgens mij nergens op.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |