1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 | Twijfels ---------------------------------------------------------------------------- Processor: Intel Core 2 Duo E6850 ¤ 218,00 Processor: Intel Core 2 Quad Q6600 ¤ 215,00 Videokaart: Asus GeForce 8600 GT ¤ 103,44 Videokaart: ATi FireGL V7600 ¤ 800,00 Harde schijf: (2x) Hitachi Deskstar T7K500, 500GB ¤ 94,00 Harde schijf: (2x) Samsung SpinPoint T166, 500GB ¤ 82,42 Monitor: Samsung Syncmaster 226BW ¤ 260,00 ---------------------------------------------------------------------------- ---------------------------------------------------------------------------- 'Vaste' onderdelen ---------------------------------------------------------------------------- Moederbord: Asus P5K-E/WiFi-AP ¤ 123,50 Cpu-koeling: Arctic Cooling Freezer 7 Pro ¤ 15,79 Geheugen: (2x) Kingston KVR667D2N5/2G ¤ 35,45 Dvd-brander: Samsung SH-203N (20x) ¤ 24,95 Diskettestation: NEC 3,5" Diskette Drive 1,44MB (Zwart) ¤ 5,95 Behuizing: Antec LifeStyle Sonata III ¤ 98,70 ---------------------------------------------------------------------------- |
quote:Op dinsdag 29 januari 2008 19:19 schreef Siegfried het volgende:
Wat voor harde schijf gebruik je dan, dat ie vertragend werkt? 7200 RPM?
Je gaat zo te zien doen aan beeldbewerking. Hierbij heb je zeker meer baat bij een Quadcore gezien het feit dat beeldbewerkingssoftware altijd een groot deel van je processor in gebruik nemen. Met een Quadcore heb je genoeg cores om meerdere handelingen zo soepel mogelijk te kunnen verrichten. Ook toekomstgericht heb je meer baat bij een Quadcore. Tip: Even wachten tot de QX9450 (4 x 3,0 Ghz) uitkomt. De Q6600 is namelijk nog niet echt een optimale quadcore processor.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 20:39 schreef Siegfried het volgende:
Alright! Ik ga sowieso nog niet gelijk morgen de onderdelen bestellen, dus ik wacht gewoon rustig die nieuwe quad's en duo's af
Maar waar zou ik het meeste baat bij hebben? Quad of duo?
Ok thanks!quote:Op dinsdag 29 januari 2008 21:57 schreef attieboy het volgende:
[..]
Je gaat zo te zien doen aan beeldbewerking. Hierbij heb je zeker meer baat bij een Quadcore gezien het feit dat beeldbewerkingssoftware altijd een groot deel van je processor in gebruik nemen. Met een Quadcore heb je genoeg cores om meerdere handelingen zo soepel mogelijk te kunnen verrichten. Ook toekomstgericht heb je meer baat bij een Quadcore. Tip: Even wachten tot de QX9450 (4 x 3,0 Ghz) uitkomt. De Q6600 is namelijk nog niet echt een optimale quadcore processor.
Ow, maar dat doe ik niet hoor. Zoals je in de vragen in mijn OP kunt lezen twijfel ik tussen die 2 schrijven. En van de gekozen schijf wil ik er 2 hebben. Of je moet bedoelen dat ik er een raptor bij wil plaatsen? Die seagate heb ik inderdaad ook al vaker voorbij zien komen. Die ga ik ook nog even bekijkenquote:Verder 2 vragen:
- Waarom neem je 2 harde schijven van verschillende merken? Misschien zou je de Seagate Barracuda harde schijven moeten checken. Heb ze in twee systemen gehad, nooit problemen mee gehad. Erg betrouwbaar.
Haha, naja zoals ik al schreef is die kaart van 800 euro naar mijn mening behoorlijke overkill. Deze komt echter uit de T.net best buy guide voor 3D bewerking. Het enige waar ik mijn twijfels bij heb, is of die kaart van 103 euro toereikend is. Ik zou best wat meer geld willen uittrekken voor een videokaart, als de performance dan aanmerkelijk beter is, bij het gebruik van de genoemde programma's.quote:- Je twijfelt tussen een een mid-range kaart van 103 euro en een andere (voor mij onbekende) kaart van 800 euro? ()
Tenzij je van plan bent om zware spellen als Crysis te gaan spelen, zit je goed met een 8600GT. Als je iets meer geduld hebt zou je misschien kunnen wachten tot de release van de nVidia 9-series videokaart(en). De 8-series zullen dan goedkoper worden. Tot die tijd zal de QX9450 ook al gereleased zijn.
quote:Verder zijn de scherm en de ''vaste onderdelen" tiptop in orde.
Haha, dat snap ik. Daarom overweeg ik die ook niet echt. Maar ik vraag me dus wel hardop af of die andere kaart toereikend is.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 23:09 schreef FJD het volgende:
Als je niet weet of je een videokaart van 800,- nodig hebt dan heb je die niet nodig. Pas als je precies kunt benoemen waarom je die kaart nodig hebt, dan heb je de kaart nodig
Ik ga in ieder geval die andere kaarten die je noemt even bestuderenquote:De 8600GT is een mooie keuze. Andere keuzes zijn 150,- voor een HD3850 of 180/200,- voor een 8800GT. De 8800GT lijkt me moeilijk te rechtvaardigen voor jouw doeleinden, de HD3850 doet DX10.1, wellicht handig al zou je de precieze verschillen even na moeten lezen.
Ow, dan heb ik echt scheef zitten kijkenquote:800,- voor de qx9450 is lulkoek. Op dit moment kun je m voor 290,- bij Azerty in de pre-order krijgen maar ik heb de prijzen met de nieuwe e8xxx serie al zoveel zien verspringen op Azerty dat het een beetje onzinnig is om hier nu uitspraken over te doen, behalve dan dat het echt geen 800,- gaat worden.
Neuh, daar maak ik me ook niet zo druk om. Al zou ik er de eerste keer wel graag iemand bij hebben die het al eens gedaan heeft. Maar dat komt goedquote:De charts kun je hier vinden: http://www23.tomshardware.com/cpu_2007.html
Klik er eens doorheen zou ik zeggenDe CPU vervangen is overigens helemaal zo moeilijk niet, heel eventjes jezelf inlezen over het aanbrengen van koelpasta (zo dun mogelijk terwijl het hele oppervlak is bedekt) et voila. De boxed coolers die bij de CPU worden geleverd hebben vaak/altijd al een laagje koelpasta dus dan is het klikken en gaan
Lees de OPquote:Op dinsdag 29 januari 2008 23:54 schreef Sputnik het volgende:
kijk eens op GoT bij de best buy guide.
quote:Op dinsdag 29 januari 2008 23:54 schreef Sputnik het volgende:
kijk eens op GoT bij de best buy guide.
226BW is een TN paneel. Je bedoelt dat hij geen TN paneel moet kopen.quote:Op dinsdag 19 februari 2008 09:46 schreef Artbij het volgende:
Als je echt Photoshopt, dan is een 226BW niet aan te raden, dan moet je nl een monitor hebben met een TN-panel.
Je hebt gelijk, hij moet een PVA panel hebben.quote:Op dinsdag 19 februari 2008 09:56 schreef Feitosa het volgende:
[..]
226BW is een TN paneel. Je bedoelt dat hij geen TN paneel moet kopen.
Tuurlijk. Maar je kunt tegelijkertijd niet ontkennen dat een 8800GT gewoon nog net even beter presteert.quote:Op dinsdag 19 februari 2008 12:56 schreef Feitosa het volgende:
Praktisch al het kuddevolk koopt een Nvidia, terwijl de 3850 en 3870 superkaartjes zijn.
Na und??......daar betaal je dan toch voor!!! ongelooflijk.....quote:Op dinsdag 19 februari 2008 15:11 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Tuurlijk. Maar je kunt tegelijkertijd niet ontkennen dat een 8800GT gewoon nog net even beter presteert.
Nee, loze. Punt is dat een 8800GT met een beetje zoeken maar een tientje bovenop een 3870 hoeft te kosten, terwijl de extra prestaties over die verhouding heen gaan. Net wat meer bang for your buck, dus, maar alleen belangrijk als je die kracht ook wilt gebruiken, anders is het inderdaad belachelijk om er een te nemen.quote:Op dinsdag 19 februari 2008 17:55 schreef Feitosa het volgende:
[..]
Na und??......daar betaal je dan toch voor!!! ongelooflijk.....
Als ik een Honda s2000 en een Ferrari vergelijk, ga je dan ook zeveren dat de ferrari het snelste is? DUH
CoD is nou ook niet echt een spel dat alles vraagt van je kaart. Ik draai het soepel @ 1600x1200 met alles op medium op een 7600GTquote:Op dinsdag 19 februari 2008 12:56 schreef Feitosa het volgende:
Praktisch al het kuddevolk koopt een Nvidia, terwijl de 3850 en 3870 superkaartjes zijn.
Het is voor jouw persoonlijk denk ik handiger om voor een quadcore the gaan. Dit zal zowiezo helpen bij het vele multitasken. ook zie ik dat je Devved, Eclipse (en eigenlijk alle Java) draaien beter op meer cores, daar is het voor geoptimaliseerd. en het kan nooit kwaad om future-proof te zijnquote:Op dinsdag 29 januari 2008 18:47 schreef Siegfried het volgende:
Processor:
Op T.net wordt bij het 3D-systeem gekozen voor een quadcore-processor, en bij de photoshop-variant voor een dualcore omdat photoshop weinig baat zou hebben bij quadcore. Nu is mijn vraag wat voor mij interessanter is: quad of duo?
Die ati FireGL kun je achterwegen laten, dat is voor de die-hard 3d modellers en 3d animaters. IIk zou voor een Ati kaart gaan in de 3xxx series. Kijk wat binnen je budget valt en het zal geen miskoop zijn! (Niet vergeten kinderen, ati roeleert de low en mid-end markt.quote:Videokaart:
Het T.net systeem van november is bedoeld voor hardcore 3D-modelling, en die van januari voor Photoshoppen. Het grootste verschil zit hem in de videokaart, met een verschil van bijna 700 euro.
Die ATi FireGL V7600 van 800 euro lijkt me behoorlijke overkill voor mij, maar de Asus GeForce 8600 GT is wellicht weer te mager. Het belangrijkste vind ik, dat ik in de toekomst een tweede scherm kan aansluiten. En daarbij (indien mogelijk) ook mijn TV nog als scherm kan gebruiken. Wat adviseren jullie mij (gezien mijn gebruikersprofiel)? Zijn er andere leuke videokaartjes geschikt voor mijn gebruik?
Als je al voor 2 groote schijven gaat moet je kijken of een raid opstelling niet iets voor jouw is, dit zal effectief nog sneller zijn als een raptor of cheetah schijf.quote:Harde schijf:
In november wordt gekozen voor de Hitachi schijven, omdat de Samsungs niet altijd vlekkeloos zouden werken met het Asus moederbord. Terwijl er in januari weer voor de Samsung schijven gekozen wordt, in combinatie met datzelfde Asus moederbord. De bedoeling is om hier een 2-tal van te nemen. Daarbij zit ik erover de denken om een kleine, snellere schijf (raptor) erbij te nemen als bootschijf. Hoe denken jullie over deze schijven? Wat zijn jullie ervaringen?
Kan nooit kwaadquote:Monitor:
Ik wil graag een 22" monitor erbij kopen, en kwam de Samsung Syncmaster 226BW tegen, maar andere suggesties zijn meer dan welkom!
TERUGSTUREN!quote:Op woensdag 5 maart 2008 18:08 schreef Siegfried het volgende:
Hm.. 1 dooie/luie pixel rechtsboven in het scherm..![]()
Zou ik em ervoor terugsturen?
Wet kopen op afstand:quote:Op woensdag 5 maart 2008 18:08 schreef Siegfried het volgende:
Hm.. 1 dooie/luie pixel rechtsboven in het scherm..![]()
Zou ik em ervoor terugsturen?
quote:Consumenten hebben recht op een afkoelingsperiode van 7 werkdagen na levering van het product. Zij mogen een product binnen die periode terugsturen, waarbij ze alleen de portokosten voor het terugsturen hoeven te betalen. De verkoper mag dan geen verzend- of administratiekosten in rekening brengen. Het product moet wel onbeschadigd zijn, in de originele verpakking (onbeschadigd) en compleet met toebehoren en accessoires (onbeschadigd) worden geretourneerd.
Mja, ik neig er ook naar.. Maar toch.. Hij zit op een niet zo opvallende plek, en er bestaat de kans dat een volgend scherm er weer 1 heeft.quote:
Daarvan ben ik op de hoogte, daarom stel ik ook de vraag; zou ik em terugsturen of nietquote:
Het kan wel overkill zijn, maar het kost nagenoeg evenveelquote:Op woensdag 5 maart 2008 18:26 schreef kaos- het volgende:
imo is een quadcore overkill these days.
ik doe vrij veel met mn bak (muziek wat vrij veel trekt, photoshop, illustrator etc)
hele dikke pleur ram erin gooien heb je veel meer aan.
edit : als je écht een stille kast wil :
Antec P180B
[ afbeelding ]
heb em zelf ook, en ben uitermate tevreden erover, echt heel veel stiller ga je het niet krijgen (ook in combinatie met stille onderdelen natuurlijk)
Vanwege dat het in de toekomst beter is, heb ik ook quadcore genomen. Bevalt goed!quote:Op woensdag 5 maart 2008 22:18 schreef Siegfried het volgende:
Nou, ik ben wel een extreme multi-tasker En het lijkt me dat alle nieuwe programma's die eraan gaan komen toch wel compatible gaan zijn met quad-cores? Voor de toekomst lijkt me daarom een Quad-core een de beste keuze, maar ik kan het natuurlijk mishebben
Ik zeg nog nergens dat het ook echt een Q6600 gaat worden, ik overweeg ook nog een zwaardere Quad.quote:Op donderdag 6 maart 2008 14:38 schreef Kriegel het volgende:
Al die Quad-fetishisten met hun 'oog op de toekomst' verhaal.Jongens, snappen jullie nou echt niet dat tegen de tijd dat je merkbaar iets aan vier cores gaat hebben jullie Q6600 geen zak meer voorstelt?
Ik heb een paar weken geleden een quad gekocht voor Premiere, maar nu hoorde ik pas dat die nog geen 4 cores ondersteundquote:Op donderdag 6 maart 2008 15:25 schreef kaos- het volgende:
Mijn idee precies hoor.
Het enige moment dat jij écht iets gaat merken van je quad is als je spullen gaat lopen renderen (premiere, 3d applicaties , etc), en zeg nou zelf, wanneer doe je dat?
Geloof me maar, neem gewoon een E6850, die is razendsnel doch betaalbaar, zuinig en je hebt er op het moment bij 99 van de 100 applicaties veel meer aan.quote:Op donderdag 6 maart 2008 15:53 schreef Siegfried het volgende:
Hum.. Jullie hebben me wel weer serieus aan het twijfelen gebracht
Ik heb deze ook. Ik vind het zelf achteraf een kutkast qua layout. Bij mij liggen de HD bays er nu naast omdat het gewoon niet past icm een grotere graka.quote:Op woensdag 5 maart 2008 18:26 schreef kaos- het volgende:
imo is een quadcore overkill these days.
ik doe vrij veel met mn bak (muziek wat vrij veel trekt, photoshop, illustrator etc)
hele dikke pleur ram erin gooien heb je veel meer aan.
edit : als je écht een stille kast wil :
Antec P180B
[ afbeelding ]
heb em zelf ook, en ben uitermate tevreden erover, echt heel veel stiller ga je het niet krijgen (ook in combinatie met stille onderdelen natuurlijk)
Overclocken ga ik niet aan beginnenquote:Op vrijdag 7 maart 2008 07:18 schreef Piet_Piraat het volgende:
En wil je goedkope dualcore dan neem je E2160 of E4300 die hebben wat minder cache maar dat maakt slechts 5- 10% uit en die clocken hendig tot ruim 3.0 Ghz.
quote:Op vrijdag 7 maart 2008 10:05 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Wrrrr, die bedoelde ik i.p.v. 6850, wtf is wrong with me?
Dat dacht ik ook toen ik mijn E6600 kocht, tot ik zag hoe makkelijk het ging, en hoe goed mijn cpu-fan die cpu kan coolen. En nu baal ik dat ik een moederbord heb waar ik amper mee kan overklokken.quote:Op vrijdag 7 maart 2008 11:39 schreef Siegfried het volgende:
[..]
Overclocken ga ik niet aan beginnen
Ja, maar het gaat ook ten koste van je garantie, en daar ga ik niet mee kuttenquote:Op vrijdag 7 maart 2008 11:51 schreef Merovingian het volgende:
[..]
Dat dacht ik ook toen ik mijn E6600 kocht, tot ik zag hoe makkelijk het ging, en hoe goed mijn cpu-fan die cpu kan coolen. En nu baal ik dat ik een moederbord heb waar ik amper mee kan overklokken.
Alsof ze in de winkel kunnen zien dat jij hem overgeklokt hebt gehad. Als je je cpu bij een winkel koopt, en hij gaat stuk en je stuurt hem op of levert hem in, dan krijg je gewoon een nieuwe.quote:Op vrijdag 7 maart 2008 11:52 schreef Siegfried het volgende:
[..]
Ja, maar het gaat ook ten koste van je garantie, en daar ga ik niet mee kutten
Intel is blij met je.quote:Op vrijdag 7 maart 2008 12:18 schreef Siegfried het volgende:
Zal best, maar zoals gezegd ga ik er niet aan beginnen
Vind het risico toch te groot.
En ik met intelquote:
Das waar. Als je geen voorkeur hebt kwa merk, en je alleen op de geld/prestatie verhouding let, kun je beter de 3870 kopen. Alhoewel die onder load wel meer stroom verbruikt dan de 8800GTS (idle juist minder).quote:
Hoeft ook niet, maar er staat wel per prijsklasse welke kaart de beste prestaties geeft... En als je echt geen gamer zou zijn, koop dan een videokaart van 30 euroquote:Op vrijdag 14 maart 2008 14:18 schreef Siegfried het volgende:
Ah thanks, I will. Maar ik ben geen gamer hè
rev 2?quote:Op woensdag 19 maart 2008 08:08 schreef Merovingian het volgende:
Als het ff kan wel een rev. 2 nemen.
Als je ff gaat zoeken zie je dat bij sommige webwinkels erachter staan. Staat voor revision 2. Soort van 2e versie, die verbeterd is.quote:Op woensdag 19 maart 2008 18:27 schreef Siegfried het volgende:
Naja, wifi vind ik wel fijn. En die dubbele lan-poort die de gekozen P5K had ook wel. Al is dat niet echt een must
[..]
rev 2?
Hm, hij draait niet sneller dan 667MHz? Dat wist ik niet, en is me bij MyCom (waar ik voor wat laatste advies en een offerte ben geweest) ook niet verteld. Daar raadde een medewerker juist geheugen @800MHz aan, maar dat scheelde maar 2 tientjes met geheugen op 1066MHz, waarop ik zei van; doe die dan maar. Toen zei ie niet dat je daar niets van ging merken, terwijl ik wel verteld had dat ik niet ging overklokken.quote:Op zaterdag 29 maart 2008 07:50 schreef Merovingian het volgende:
DVD-brander: gewoon de goedkoopste, tenzij je dagelijks 5 dvd's loopt te fikken.
Geheugen: Dit geheugen zou ik je aanraden, als ik moet kiezen uit de voorraad van azerty. CL4 @ 667MHz (waar het standaard op draait met een E8400), CL5 @ 800MHz (als je je cpu over gaat klokken naar 3.6GHz). Je had zelf voor 1066MHz geheugen gekozen, beetje overbodig, tenzij je cpu boven de 3.6GHz kan en wil krijgen.
Bus snelheid is hetzelfde als het geheugen als je het 1:1 hebt.quote:Op zaterdag 29 maart 2008 13:26 schreef Siegfried het volgende:
[..]
Hm, hij draait niet sneller dan 667MHz? Dat wist ik niet, en is me bij MyCom (waar ik voor wat laatste advies en een offerte ben geweest) ook niet verteld. Daar raadde een medewerker juist geheugen @800MHz aan, maar dat scheelde maar 2 tientjes met geheugen op 1066MHz, waarop ik zei van; doe die dan maar. Toen zei ie niet dat je daar niets van ging merken, terwijl ik wel verteld had dat ik niet ging overklokken.
Maar goed, daarvoor hebben we FOK!![]()
Thanks, ik heb dus weer iets waarin ik me even moet inlezen!
Zo duur is die koeler niet hoor. Hij is 34 euro. Maar je hebt wellicht gelijk..quote:Op zaterdag 29 maart 2008 15:25 schreef ScarFace- het volgende:
Wat moet je uberhaubt met zo`n dure koeler.
Koop gewoon een Artic Freezer 7 Pro voor 15 euro in plaats van die voor 50 euro, ding is al een jaar of 3 oud.
Je hebt wel een versie zonder led mja.
Ik wil sowieso 4 gb, maar zou ik voor dat corsair-setje of dat OCZ-setje gaan?quote:en dat geheugen dat zijn 2 reepjes van 2GB, kun je doen.
Wel een 64bits OS nemen is ongetwijfeld al vaak gepost maar koop t maar is wel oke.
Ach, dat kost tegenwoordig geen drol meer, dus 2 is wel okquote:En neem gewoon 1 brander ipv 2.
Welk OCZ setje? Ik zag op het eerste gezicht alleen maar 1GB modules van OCZ. Het zijn allebei A-merken, en als ze allebei 800MHz CL5 zijn, moet je gewoon de goedkoopste nemen, want verschil in prestatie is er niet.quote:Op zaterdag 29 maart 2008 17:45 schreef Siegfried het volgende:
[..]
Zo duur is die koeler niet hoor. Hij is 34 euro. Maar je hebt wellicht gelijk..
Ik wil gewoon een koeler die redelijk stil is, vandaar dat ik die van intel wil vervangen voor een stiller exemplaar.
[..]
Ik wil sowieso 4 gb, maar zou ik voor dat corsair-setje of dat OCZ-setje gaan?
[..]
Ach, dat kost tegenwoordig geen drol meer, dus 2 is wel ok
Veel succes.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 23:09 schreef Siegfried het volgende:
1x Intel Core 2 Duo E8400
Ik heb mijn computer vorige week vrijdag (goede vrijdag... tja) besteld. De processor heb ik besteld bij Dicecomputers. Toen mijn bestelling daar verwerkt was (dinsdag, want goede vrijdag, weekend en pasen zaten in de weg), was nèt de laatste E8400 de deur uit. Ik heb ze afgelopen vrijdag gebeld over de levertijd en half april was mij dus te lang (kan zijn dat andere winkels kortere levertijd hebben, maar half april is volgens mij wel realistisch). Ik heb ze gevraagd of het mogelijk was om elders een E8400 te krijgen (en deze van de order te schrappen). De meneer van Dice wenste me véél succes...quote:Op zondag 30 maart 2008 13:38 schreef Siegfried het volgende:
Half april pas joh?
Naja, maakt op zich ook weer niet zoveel uit. Daar moet ik dan sowieso op wachten, dus dan maakt het wachten op het OCZ-geheugen ook niet uit.
Ach duur.. duur.. Op zo'n systeem vind ik dat heul zo duur niet. Hij was de helft stiller dan Artic Freezer 7 Pro, en maar iets van 30 euro.quote:Op zondag 30 maart 2008 14:17 schreef ScarFace- het volgende:
Neemt ie toch die dure cpu koeler haha![]()
En ook 2 dvd branders![]()
Verder wel een mooi systeem, waar heb je m besteld en hoeveel heeft het gekost?
Niet krijgenquote:Op zondag 30 maart 2008 14:34 schreef donald_dick het volgende:
krijgt nu elke fok gebruiker zijn eigen " ik stel een pc samen en ik wil ermee patsen" topic?
Nee hoor, dat zeggen de diverse reviewsites. 60db voor de Artic Freezer 7 Pro, en 32 db voor de mijnequote:Op zondag 30 maart 2008 14:37 schreef ScarFace- het volgende:
De helft stiller hehe dat heeft die winkel je zeker verteld
Yepquote:Op zondag 30 maart 2008 14:34 schreef donald_dick het volgende:
krijgt nu elke fok gebruiker zijn eigen " ik stel een pc samen en ik wil ermee patsen" topic?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |