Vanwege dat het in de toekomst beter is, heb ik ook quadcore genomen. Bevalt goed!quote:Op woensdag 5 maart 2008 22:18 schreef Siegfried het volgende:
Nou, ik ben wel een extreme multi-tasker En het lijkt me dat alle nieuwe programma's die eraan gaan komen toch wel compatible gaan zijn met quad-cores? Voor de toekomst lijkt me daarom een Quad-core een de beste keuze, maar ik kan het natuurlijk mishebben
Ik zeg nog nergens dat het ook echt een Q6600 gaat worden, ik overweeg ook nog een zwaardere Quad.quote:Op donderdag 6 maart 2008 14:38 schreef Kriegel het volgende:
Al die Quad-fetishisten met hun 'oog op de toekomst' verhaal.Jongens, snappen jullie nou echt niet dat tegen de tijd dat je merkbaar iets aan vier cores gaat hebben jullie Q6600 geen zak meer voorstelt?
Ik heb een paar weken geleden een quad gekocht voor Premiere, maar nu hoorde ik pas dat die nog geen 4 cores ondersteundquote:Op donderdag 6 maart 2008 15:25 schreef kaos- het volgende:
Mijn idee precies hoor.
Het enige moment dat jij écht iets gaat merken van je quad is als je spullen gaat lopen renderen (premiere, 3d applicaties , etc), en zeg nou zelf, wanneer doe je dat?
Geloof me maar, neem gewoon een E6850, die is razendsnel doch betaalbaar, zuinig en je hebt er op het moment bij 99 van de 100 applicaties veel meer aan.quote:Op donderdag 6 maart 2008 15:53 schreef Siegfried het volgende:
Hum.. Jullie hebben me wel weer serieus aan het twijfelen gebracht
Ik heb deze ook. Ik vind het zelf achteraf een kutkast qua layout. Bij mij liggen de HD bays er nu naast omdat het gewoon niet past icm een grotere graka.quote:Op woensdag 5 maart 2008 18:26 schreef kaos- het volgende:
imo is een quadcore overkill these days.
ik doe vrij veel met mn bak (muziek wat vrij veel trekt, photoshop, illustrator etc)
hele dikke pleur ram erin gooien heb je veel meer aan.
edit : als je écht een stille kast wil :
Antec P180B
[ afbeelding ]
heb em zelf ook, en ben uitermate tevreden erover, echt heel veel stiller ga je het niet krijgen (ook in combinatie met stille onderdelen natuurlijk)
Overclocken ga ik niet aan beginnenquote:Op vrijdag 7 maart 2008 07:18 schreef Piet_Piraat het volgende:
En wil je goedkope dualcore dan neem je E2160 of E4300 die hebben wat minder cache maar dat maakt slechts 5- 10% uit en die clocken hendig tot ruim 3.0 Ghz.
quote:Op vrijdag 7 maart 2008 10:05 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Wrrrr, die bedoelde ik i.p.v. 6850, wtf is wrong with me?
Dat dacht ik ook toen ik mijn E6600 kocht, tot ik zag hoe makkelijk het ging, en hoe goed mijn cpu-fan die cpu kan coolen. En nu baal ik dat ik een moederbord heb waar ik amper mee kan overklokken.quote:Op vrijdag 7 maart 2008 11:39 schreef Siegfried het volgende:
[..]
Overclocken ga ik niet aan beginnen
Ja, maar het gaat ook ten koste van je garantie, en daar ga ik niet mee kuttenquote:Op vrijdag 7 maart 2008 11:51 schreef Merovingian het volgende:
[..]
Dat dacht ik ook toen ik mijn E6600 kocht, tot ik zag hoe makkelijk het ging, en hoe goed mijn cpu-fan die cpu kan coolen. En nu baal ik dat ik een moederbord heb waar ik amper mee kan overklokken.
Alsof ze in de winkel kunnen zien dat jij hem overgeklokt hebt gehad. Als je je cpu bij een winkel koopt, en hij gaat stuk en je stuurt hem op of levert hem in, dan krijg je gewoon een nieuwe.quote:Op vrijdag 7 maart 2008 11:52 schreef Siegfried het volgende:
[..]
Ja, maar het gaat ook ten koste van je garantie, en daar ga ik niet mee kutten
Intel is blij met je.quote:Op vrijdag 7 maart 2008 12:18 schreef Siegfried het volgende:
Zal best, maar zoals gezegd ga ik er niet aan beginnen
Vind het risico toch te groot.
En ik met intelquote:
Das waar. Als je geen voorkeur hebt kwa merk, en je alleen op de geld/prestatie verhouding let, kun je beter de 3870 kopen. Alhoewel die onder load wel meer stroom verbruikt dan de 8800GTS (idle juist minder).quote:
Hoeft ook niet, maar er staat wel per prijsklasse welke kaart de beste prestaties geeft... En als je echt geen gamer zou zijn, koop dan een videokaart van 30 euroquote:Op vrijdag 14 maart 2008 14:18 schreef Siegfried het volgende:
Ah thanks, I will. Maar ik ben geen gamer hè
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |