De eerste twee termen komen voor in de soera at-takaathoer. Verder weet ik niet of hier een hadieth over bestaatquote:Op woensdag 20 februari 2008 22:40 schreef kazakx het volgende:
Ik heb vorige week of de week daarvoor een leuk stukje gelezen in een van said nursi's boeken en ik vraag me af of jullie hierover ook een hadith kennen.
Het gaatt namelijk over de 3 verschillende manieren van weten:
1) ilmel yakin
2) aynel yakin
3) hakkel yakin
1) is het weten of achterhalen via het verstand. Voorbeeld je ziet in de verte op een berg rook dus leid je af dat daar vuur moet zijn. Je weet dat daar vuur is via je verstand.
2) Weten door middel van je 5 zintuigen. Voorbeeld: Je loopt naar die berg en ziet het vuur met je ogen.
3) De meest ultieme vorm van weten waarbij je iets tot in je diepste zeker weet. Voorbeeld: Je steekt je hand in het vuur en je gelooft en weet dat daar vuur is.
Weten jullie hier toevallig een hadith over?
Ik heb echt geen flauw idee. Ik ken alleen het verhaal van Said Nursi waarom hij in zijn leven maar aan 2 sunneth's niet heeft voldaan. Dus geen baard heeft gehad en niet getrouwd. Maar voor de restquote:Op woensdag 20 februari 2008 22:58 schreef Burakius het volgende:
Hier een soort marokkanen baard ( getrimd en geen snor gedeelte) en voor de rest het wang gedeelte ook weg. Maar kazakx abi. Vertel ff over baard dan.
He bedankt man aghi.quote:Op woensdag 20 februari 2008 23:10 schreef Aslama het volgende:
[..]
De eerste twee termen komen voor in de soera at-takaathoer. Verder weet ik niet of hier een hadieth over bestaat
Geen dank Kardasimquote:
Nee, verstaanskunde. Hermeneutiek is de theorie achter exegese. Uitlegkunde is de exegese zelf.quote:
Lijkt me vrij duidelijk als je turks spreekt. Komt erop neer dat je dus de baard niet mag scheren als hij eenmaal gegroeid is. Als je het nooit laat groeien dan heb je dus alleen maar niet voldaan aan een sunneth van de profeet.quote:Op donderdag 21 februari 2008 08:22 schreef Burakius het volgende:
Sakal mes'elesi ise: Bu bir sünnettir, hocalara mahsus değil. Bu millette yüzde doksan sakalsız olanların içinde küçükten beri sakalsız bulundum. Bu yirmi senedir bana resmî hücumlarda bazı arkadaşlarımın sakallarını kestirmeleriyle, benim sakal bırakmadığım bir hikmet, bir inayet-i İlahiye(Allahın yardımı) olduğunu isbat etti. Eğer sakal olsaydı traş edilseydi, Risale-i Nur'a büyük bir zarardı. Çünki ölecektim, dayanamayacaktım. Bazı âlimler "Sakalı traş etmek caiz değildir" demişler. Muradları sakalı bıraktıktan sonra traş etmek haramdır demektir. Yoksa hiç bırakmayan, bir sünneti terketmiş olur. Fakat bu zamanda, dehşetli pek çok günah-ı kebireden çekinmek için, bu terk-i sünnete mukabil, Risale-i Nur'un irşadıyla, yirmi sene haps-i münferid hükmünde işkenceli bir hayat geçirdik; inşâAllah o sünnetin terkine bir keffarettir.
Dit stuk dus Benjamin. Ik weet dat het moeilijk is te lezen, dus ik hoop dat Kazakx het kan vertalen aangezien zijn Ottomaans/Oud-Turks beter is dan de mijne denk ik.
Mwuah, zijn maar 3/ 4 echt Ottomaanse termen in waarvan rest gewoon volgbare Turks is.quote:Op donderdag 21 februari 2008 08:22 schreef Burakius het volgende:
Sakal mes'elesi ise: Bu bir sünnettir, hocalara mahsus değil. Bu millette yüzde doksan sakalsız olanların içinde küçükten beri sakalsız bulundum. Bu yirmi senedir bana resmî hücumlarda bazı arkadaşlarımın sakallarını kestirmeleriyle, benim sakal bırakmadığım bir hikmet, bir inayet-i İlahiye(Allahın yardımı) olduğunu isbat etti. Eğer sakal olsaydı traş edilseydi, Risale-i Nur'a büyük bir zarardı. Çünki ölecektim, dayanamayacaktım. Bazı âlimler "Sakalı traş etmek caiz değildir" demişler. Muradları sakalı bıraktıktan sonra traş etmek haramdır demektir. Yoksa hiç bırakmayan, bir sünneti terketmiş olur. Fakat bu zamanda, dehşetli pek çok günah-ı kebireden çekinmek için, bu terk-i sünnete mukabil, Risale-i Nur'un irşadıyla, yirmi sene haps-i münferid hükmünde işkenceli bir hayat geçirdik; inşâAllah o sünnetin terkine bir keffarettir.
Dit stuk dus Benjamin. Ik weet dat het moeilijk is te lezen, dus ik hoop dat Kazakx het kan vertalen aangezien zijn Ottomaans/Oud-Turks beter is dan de mijne denk ik.
Dan ken je zijn leven wel heel goed(!) moet ik zeggen.quote:Op donderdag 21 februari 2008 13:02 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Mwuah, zijn maar 3/ 4 echt Ottomaanse termen in waarvan rest gewoon volgbare Turks is.
Iaw: Ik heb mijn baard niet gelaten omdat het een rumoerig omgeving was. Sorry maar Rasoel-Allah en zijn metgezellen hebben een baard gelaten onder de ergste omstandigheden en er was niet eens een levensbedreigende situatie voor Nursi bij het laten van een baard.
Heel goed zou ik niet weten, maar heb zijn leven wel bestudeerd.quote:Op donderdag 21 februari 2008 14:11 schreef kazakx het volgende:
[..]
Dan ken je zijn leven wel heel goed(!) moet ik zeggen.
Even ter verduidelijking van de door jou aan mijn beschikbaar gestelde informatie, waar zei ik dat hij bang was?quote:En voor jou informatie, in die tekst staat niet dat hij bang is voor zijn leven.
1. Als je het niet in je hand hebt dan wordt je er ook niet op veroordeeld, dat weet hij beter dan jij en ik.quote:Maar omdat hij heel erg gevoelig is voor het plegen van een zonde, zou hij niet meer kunnen leven met dat idee dat hij een zonde heeft gepleegd (ook al had zou hij het niet in de hand hebben).
Dan zou je toch ook moeten weten dat hij bijna zijn hele leven lang vervolgd is, 16 keer vergiftigd is in de cel en dat hij op een hele oude leeftijd in een cel is geplaats met een kapotte raam, zonder kleren in -10 graden. Of maandenlang achtergelaten in de bergen zonder dat enig mens hem mocht bezoeken. En nog meer van dit soort natuurlijke dood achtige tafarelen.quote:Op donderdag 21 februari 2008 14:16 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Heel goed zou ik niet weten, maar heb zijn leven wel bestudeerd.
Ik kreeg zo een indruk.quote:Even ter verduidelijking van de door jou aan mijn beschikbaar gestelde informatie, waar zei ik dat hij bang was?
Daarom heb ik dit tussen haakjes verwoord, ik dacht dat je het meteen zou snappen. Maar dit soort mensen leven in een zo hoog mogelijke takwa dat ze zelf dit soort dingen zien als een zonde of onrespect voor de profeet.quote:1. Als je het niet in je hand hebt dan wordt je er ook niet op veroordeeld, dat weet hij beter dan jij en ik.
2. Het is toegestaan in de Koran om je geloof mondeling te verwerpen voor de kafir als je leven er vanaf hangt en Allah in je hart is.
Jup, jup, jup en nog eens jup, maar je hebt mijn punt gemist, mij ging het er om dat hij in levensbedreigende situaties was juist omdat hij een baard zou hebben dat is één. Ten tweede zegt hij dat hij nooit een baard heeft gehad, ook niet toen hij een nationale nobody was.quote:Op donderdag 21 februari 2008 15:07 schreef kazakx het volgende:
[..]
Dan zou je toch ook moeten weten dat hij bijna zijn hele leven lang vervolgd is, 16 keer vergiftigd is in de cel en dat hij op een hele oude leeftijd in een cel is geplaats met een kapotte raam, zonder kleren in -10 graden. Of maandenlang achtergelaten in de bergen zonder dat enig mens hem mocht bezoeken. En nog meer van dit soort natuurlijke dood achtige tafarelen.
Hoe kan je dan zeggen dat hij nooit een levensbedreigende situatie heeft meegemaakt?
Jammer, maar incorrect.quote:Ik kreeg zo een indruk.
Zoals ik eerder al in dit topic zei ik kan en zal geen waardeoordeel geven als 'goed' of 'fout' omdat dat alleen voor Allah is weggelegd, maar zelfs zo iemand met een taqwa kan fouten maken, acht jij dat mogelijk?quote:Daarom heb ik dit tussen haakjes verwoord, ik dacht dat je het meteen zou snappen. Maar dit soort mensen leven in een zo hoog mogelijke takwa dat ze zelf dit soort dingen zien als een zonde of onrespect voor de profeet.
Ik vind deze wijze van beschrijving zeer onrespectvol voor mensen die heel dicht bij God staan en wat we in het turks noemen als "Allah dostu".quote:Op donderdag 21 februari 2008 16:16 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Jup, jup, jup en nog eens jup, maar je hebt mijn punt gemist, mij ging het er om dat hij in levensbedreigende situaties was juist omdat hij een baard zou hebben dat is één. Ten tweede zegt hij dat hij nooit een baard heeft gehad, ook niet toen hij een nationale nobody was.
Waar zie jij dat ik zeg dat hij nooit fouten zou maken? Ik vertel je wat zijn overweging is bij het niet laten groeien van een baard en die lijkt mij zeer plausibel.quote:Zoals ik eerder al in dit topic zei ik kan en zal geen waardeoordeel geven als 'goed' of 'fout' omdat dat alleen voor Allah is weggelegd, maar zelfs zo iemand met een taqwa kan fouten maken, acht jij dat mogelijk?
Ten eerste alleen Allah weet wie er dicht bij hem staat en wie een vriend van hem is om mee te beginnen, ten tweede is het geen disrespect, ik heb het over de jaren waar in hij in nationale zin niets voorstelde, als onbekende persoon.quote:Op donderdag 21 februari 2008 16:57 schreef kazakx het volgende:
[..]
Ik vind deze wijze van beschrijving zeer onrespectvol voor mensen die heel dicht bij God staan en wat we in het turks noemen als "Allah dostu".
Nergens constateer ik een claim van je, beweer ik ook niet, let vooral op vraagteken.quote:Waar zie jij dat ik zeg dat hij nooit fouten zou maken? Ik vertel je wat zijn overweging is bij het niet laten groeien van een baard en die lijkt mij zeer plausibel.
Op de site waar ik het heb gelezen staat het volgende:quote:Op woensdag 20 februari 2008 17:09 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Geen idee, jij zei het?
Er is geen geldig reden om zwakke hadiths te verwerpen tenzij ze botsen met sterkere of Quran, wel?
Ik ken de site voor de rest niet en ik weet ook niet hoe betrouwbaar het is. Maar blijkbaar heeft Al-Haythami in zijn boek ''Majm'a al-Zawaid'' gezegd dat ene Al-'Alaa bin 'Amar al-Hanafi in de keten van deze Hadith onbetrouwbaar is.quote:Praise be to Allah, the Lord of the World; and may His blessings and peace be upon our Prophet Muhammad and upon all his Family and Companions.
We do not know any authentic proof from the Qur'an and Hadith that specifies the language used on the Day of Judgment.
However, there are some weak Hadith in this concern some of them are as follows:
Al-Tabrani narrated in his books "Al-Kabeer" and "Al-Awsat", a Hadith reads: "Do love Arabs for three reasons: because I am an Arabian, the Qur'an is in Arabic and the language of inhabitants of Paradise is Arabic''. Al-Haythami said in his book "Majm'a al-Zawaid": 'There is a narrator in the chain of this Hadith named Al-'Alaa bin 'Amar al-Hanafi; he is weak according to the decision of all scholars'.
Al-Tabrani also narrated from Abu Hurairah that the Prophet (Sallallahu Alaihi wa Sallam) said: "I am an Arabian, the Qur'an is in Arabic, and the conversation of people of Jannah is in Arabic". It is also a weak Hadith.
Finally, we advise our questioner brother to pursue the matters that will benefit him in his religion. This kind of question does not relate to such deeds. The good ancestors disliked the questions not related to actions. The one who thinks seriously about the Day of Judgment does not bother about such questions.
Allah knows best.
Bron: IslamWeb
enquote:Enige tijd na het overlijden van Chadidja vroeg Mohammed[2] zijn trouwe vriend Aboe Bakr om de hand van zijn dochter Aïsja. Aïsha was volgens de oudste Hadith, die haar als getuige laten optreden, 6 jaar toen ze trouwde en 9 toen ze tot de verblijven van Mohammed werd toegelaten. De klassieke opvatting is dat ze gemeenschap met Mohammed had na haar eerste menstruatie, volgens de ene lezing rond haar negende, volgens een andere toen ze twaalf jaar oud was.
en hij had blijkbaar slaven.quote:Meteen hierna keerde Mohammed zich tegen de joodse stam Banoe Koraiza die hij van verraad verdacht. Na een beleg van twee weken gaf de stam zich over. Een voor de gelegenheid aangewezen rechter veroordeelde de mannen van de stam collectief tot de dood en de vrouwen en kinderen tot slavernij.
Wat Wilders doet enzo hoort toch wel meer in POL denk ik, dingen uit leven van Mohammed er uithalen gaat both ways.quote:Op vrijdag 22 februari 2008 11:36 schreef Amokzaaier het volgende:
Even over Geert Wilders en zijn aanstaande film..
De voornaamste angstmaker die hij zal gebruiken zal zijn dat de meeste moslims Mohammed als hun grote voorbeeld zien. En hij gaat vervolgens de meest nare ( voor onze tijd) dingen uit het leven van Mohammed eruithalen om te laten zien dat moslims een bedreiging zijn. ( zijn 9 zetels zijn enkel gebasseerd op angst en onwetenheid).
Wiki heeft eerder al aangegeven niet voor moslimcensuur te buigen, dus vanwaar de pre assumpties?quote:op wiki ( die waarschijnlijk mede door moslims gecensureerd word) staan al de volgende dingen:
[..]
quote:* ccording to Ibn Hisham's recension of Ibn Ishaq's (d. 768) biography of Prophet Muhammad, the Sirat Rashul Allah, the earliest surviving biography of Muhammad, Aisha accepted Islam before Umar ibn al-Khattab. If true, then Aisha accepted Islam during its infancy. She could not have been less than 14 years in 1 A.H.—the time she got married. Sira, Ibn Hisham, Vol. 1, 227
* Tabari reports that when Abu Bakr planned on migrating to Ethiopia (eight years before Hijrah), he went to Mut`am - with whose son Aisha was engaged at that time - and asked him to take Aisha as his son's wife. Mut`am refused because Abu Bakr had converted to Islam. If Aisha was only six years old at the time of her betrothal to Muhammad, she could not have been born at the time Abu Bakr decided on migrating to Ethiopia. Tehqiq e umar e Siddiqah e Ka'inat, Habib ur Rahman Kandhalwi, 38
* Tabari in his treatise on Islamic history reports that Abu Bakr had four children and all four were born during the Jahiliyyah - the pre Islamic period. If Aisha was born in the period of Jahiliyyah, she could not have been less than 14 years in 1 A.H. Tarikh al-umam wa al-mamloo'k, Al-Tabari, Vol. 4, 50
* According to Ibn Hajar, Fatima was five years older than Aisha. Fatima is reported to have been born when Muhammad was 35 years old. Muhammad migrated to Medina when he was 52, making Aisha 14 years old in 1 A.H. Tamyeez al-Sahaabah, Ibn Hajar al-Asqalaniy, Vol. 4, 377
Blijkbaar?]http://nl.wikipedia.org/wiki/Mohammed#Mohammeds_vrouwen[/quote]Blijkbaar?[/url]quote:en hij had blijkbaar slaven.
[url=http://nl.wikipedia.org/wiki/Mohammed#Mohammeds_vrouwen
Dus het verbod op maken van slaven en het vrijlaten van slavenquote:"Er zijn drie mensen tegenover wie ik zelf aanklager zal zijn op Oordeelsdag. Eén van deze drie, is hij die van een vrije man een slaaf maakt, hem dan verkoopt en dit geld opeet." (Bukhari, Ibn Majjah)
quote:"Ongetwijfeld beval de Profeet de mensen slaven vrij te laten ter gelegenheid van een zonsverduistering" (gemeld door Asma, in Bukhari)
quote:"Zie die zich dus van hun vrouwen scheiden (...) en dan terugkomen op wat zij zeggen, zijn verplicht tot vrijlating van een slaaf voordat zij elkaar aanraken." (Koran 58:3)
En nog tig voorbeelden waarin je een slaaf moet vrijlaten met het verbod om nieuwe slaven te maken.quote:"God rekent jullie de onnadenkende uitspraken bij jullie eden niet aan, maar Hij rekent jullie aan waartoe jullie je in je eden verbinden. De verzoening ervoor is aan tien behoeftigen voedsel te geven zoals jullie gemiddeld aan je huisgenoten voedsel geven of het leden van hen of de vrijlating van een slaaf... " (Koran 5:89)
Ja,]http://leestafel.blogspot.com/2006/11/truth-about-muhammad.html[/quote]Ja,[/url] leuk, maar mensen zeggen zoveel en sites zitten al decennia in een welles/nietus oorlog, als je met vragen of beweringen komt doe dit dan in je eigen woorden, bronnen gebruiken om je punt te onderbouwen mag best, maar met sites linken kan iedereen.quote:Heb een keer iemand op tv horen zeggen dat hij persoonlijk 100 mensen een kopje kleiner heeft gemaakt.. en geert wilders film zal naar dit boek neigen waarschijnlijk:
[url=http://leestafel.blogspot.com/2006/11/truth-about-muhammad.html
De bronnen kloppen prima, alleen de critici halen eruit wat ze eruit willen halen, dat het andere tijden en andere gewoontes zijn staat niet ter discussie.quote:Wat is jullie conclusie? Kloppen de bronnen niet? Andere tijden, andere gewoontes?
Dat is ook vaak het probleem.. Wilders en Osama bin Laden halen oorlogzuchtige soerra's te voorschijn. Gematigde moslims zoals jij halen bronnen naar voren waarin Mohammed een brave Hendrik is. Iedereen kan er van maken wat hij zelf wil.quote:Op vrijdag 22 februari 2008 12:46 schreef Triggershot het volgende:
De bronnen kloppen prima, alleen de critici halen eruit wat ze eruit willen halen, dat het andere tijden en andere gewoontes zijn staat niet ter discussie.
Oh nee hoor, daar zit je dus fout.quote:Op vrijdag 22 februari 2008 12:58 schreef Amokzaaier het volgende:
[..]
Dat is ook vaak het probleem.. Wilders en Osama bin Laden halen oorlogzuchtige soerra's te voorschijn. Gematigde moslims zoals jij halen bronnen naar voren waarin Mohammed een brave Hendrik is. Iedereen kan er van maken wat hij zelf wil.
Ja en uit die bronnen blijkt dus oa:quote:Op vrijdag 22 februari 2008 13:03 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Oh nee hoor, daar zit je dus fout.
De Islam is een geheel van Quran, Hadith en Soennah, als je een van ander scheidt dan krijg je wat je wilt,
als je ze gezamelijk pakt dan krijg je wat Mohammed is en heeft gedaan.
http://extra.volkskrant.nl/select/boeken/artikel.php?id=358quote:De moslimse bronnen over Mohammed vertellen een rijk verhaal uit vroegmiddeleeuws Arabië, dat echter wat ongemakkelijk gaat aanvoelen als je je realiseert dat het geen literatuur is, maar actuele geloofsethiek. Mohammed leidde in totaal 27 militaire campagnes, was op zeker moment met negen vrouwen tegelijkgetrouwd, joeg zijn vijanden onbekommerd over de kling, beschouwde de vrouwen en kinderen van een overwonnen vijand als buit en hield er slaven op na. Hij streefde naar politieke macht door een combinatie van gewapende strijd, opportunistische allianties en bedrog van de vijand, stelde die macht gelijk aan de onderwerping aan Allah, beschouwde afvalligheid als desertie en andersom, en liet een complete joodse clan ; 700 mannen onthoofden.
Google is your friend, antwoorden daarop zijn ook te googlen.quote:Op vrijdag 22 februari 2008 13:17 schreef Amokzaaier het volgende:
[..]
Ja en uit die bronnen blijkt dus oa:
[..]
http://extra.volkskrant.nl/select/boeken/artikel.php?id=358
Dat is dus blijkbaar wat Mohammed oa heeft gedaan. Hij heeft uiteraard ook heel veel goede dingen gedaan. maar dan nog
bij de eerste link vind ik dit opvallend:quote:Op vrijdag 22 februari 2008 13:23 schreef Triggershot het volgende:
Google is your friend, antwoorden daarop zijn ook te googlen.
http://www.adherents.com/adh_influ.html
http://www.islam101.com/dawah/what_muhammad.html
Als je in je eigen woorden komt krijg je een reply van me.
De 2e link geeft weinig informatie over zijn leven, vooral een lofzang over hoe geweldig hij wel niet is en waarom hij en niet Jezus en Mozes de ware profeet is.quote:Furthermore, Muhammad (unlike Jesus) was a secular as well as a religious leader. In fact, as the driving force behind the Arab conquests, he may well rank as the most influential political leader of all time... the Arab conquests of the seventh century have continued to play an important role in human history, down to the present day. It is this unparalleled combination of secular and religious influence which I feel entitles Muhammad to be considered the most influential single figure in human history.
En jouw voorbeeld geeft aan hoe geweldadig hij wel niet is.quote:Op vrijdag 22 februari 2008 13:57 schreef Amokzaaier het volgende:
[..]
bij de eerste link vind ik dit opvallend:
[..]
De 2e link geeft weinig informatie over zijn leven, vooral een lofzang over hoe geweldig hij wel niet is en waarom hij en niet Jezus en Mozes de ware profeet is.
ik dacht dat zoiets hebben gelezen in die link ( las het wat globaal door) Ik bedoel waarom Mohammed de belangrijkste profeet is van Allah.quote:Op vrijdag 22 februari 2008 14:00 schreef Triggershot het volgende:
[..]
En jouw voorbeeld geeft aan hoe geweldadig hij wel niet is.
Daarom probeer ik ook met jou te discussiëren en niet met wat we uit google krijgen.
Mozes en Jezus geen ware profeten? Je hebt totaal geen Islamitische besef hé?
Ik heb zelf geen weinig weet van de Koran, en ga af op onderzoek van anderen. Ben wel van plan nog eens zowel de Koran als de bijbel te lezen.quote:Op vrijdag 22 februari 2008 12:58 schreef Amokzaaier het volgende:
Dat is ook vaak het probleem.. Wilders en Osama bin Laden halen oorlogzuchtige soerra's te voorschijn. Gematigde moslims zoals jij halen bronnen naar voren waarin Mohammed een brave Hendrik is. Iedereen kan er van maken wat hij zelf wil.
Hartman is niet eens een moslim.quote:Op vrijdag 22 februari 2008 14:07 schreef Amokzaaier het volgende:
[..]
ik dacht dat zoiets hebben gelezen in die link ( las het wat globaal door) Ik bedoel waarom Mohammed de belangrijkste profeet is van Allah.
ik bedoel jou linkquote:Op vrijdag 22 februari 2008 14:09 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Hartman is niet eens een moslim.
De volledige Koran is gewoon online te lezen, de Tasir ook.quote:Op vrijdag 22 februari 2008 14:07 schreef Amokzaaier het volgende:
Ik heb zelf geen weinig weet van de Koran, en ga af op onderzoek van anderen. Ben wel van plan nog eens zowel de Koran als de bijbel te lezen.
Titel:quote:Op vrijdag 22 februari 2008 14:10 schreef Amokzaaier het volgende:
[..]
ik bedoel jou link
http://www.islam101.com/dawah/what_muhammad.html
Ik kom toch met bronnen, auteurs met enkel Islamitische bronnen. De Koran is ook maar een bron. Je hebt ook al je informatie van horen zeggen. Ondertussen kun je fijn om de hete brij heendraaien door alle aandacht naar de betrouwbaarheid van de bronnen te verschuiven.quote:Op vrijdag 22 februari 2008 14:12 schreef Triggershot het volgende:
De volledige Koran is gewoon online te lezen, de Tasir ook.
Maar ik heb weinig aan van-horen-zeggen als ik met jou discussieer toch?
je zei dat historische context geen rol speelt. Toch denken veel andere moslims daar blijkbaar anders over.quote:Het door islamcritici vaak als bewijs voor het gewelddadige karakter van de islam geciteerde aya 5 uit Soera Het Berouw (doodt dan de afgodendienaren waar gij hen ook vindt) verwijst naar schermutselingen tussen de naar Medina uitgeweken moslims en inwoners van Mekka (Qoeraisj) en hun bondgenoten.
http://nl.wikipedia.org/w(...)passages_in_de_Koranquote:Hij vergeleek het o.a. met Mein Kampf en lichtte gewelddadige passages uit die door militante moslimextremisten worden gebruikt om terroristische aanslagen te rechtvaardigen. Volgens veel moslims wordt een evenwichtig beeld evenwel niet gegeven door het aanhalen van de gewelddadige passages, omdat deze criticasten en extremisten de beschreven passages niet in historische context plaatsen.
Dat is niet waar. Als je die oorlogzuchtige moslims spreekt en de bronnen aanrijkt dan komen ze tot andere conclusies of ze gaan je dreigen zonder enig argument. Pure ignorance dus.quote:Op vrijdag 22 februari 2008 12:58 schreef Amokzaaier het volgende:
[..]
Dat is ook vaak het probleem.. Wilders en Osama bin Laden halen oorlogzuchtige soerra's te voorschijn. Gematigde moslims zoals jij halen bronnen naar voren waarin Mohammed een brave Hendrik is. Iedereen kan er van maken wat hij zelf wil.
De Koran is niet 'ook maar een bron' de Koran en de Hadith is de Islam.quote:Op vrijdag 22 februari 2008 14:26 schreef Amokzaaier het volgende:
[..]
Ik kom toch met bronnen, auteurs met enkel Islamitische bronnen. De Koran is ook maar een bron. Je hebt ook al je informatie van horen zeggen. Ondertussen kun je fijn om de hete brij heendraaien door alle aandacht naar de betrouwbaarheid van de bronnen te verschuiven.
Begin maar eens met het lezen van wat tafsir inhoudt:quote:Ik vraag me gewoon af wat nou de beste manier is om op de aantijgingen van geweld in de Koran en het leven van Mohammed te reageren.
[..]
Waarquote:je zei dat historische context geen rol speelt. Toch denken veel andere moslims daar blijkbaar anders over.
Goed hoor wat jij wilt:quote:http://nl.wikipedia.org/wiki/Koran#Kritiek_van_niet-moslims_op_sommige_passages_in_de_Koran
quote:Op vrijdag 22 februari 2008 14:35 schreef Triggershot het volgende:
De Koran is niet 'ook maar een bron' de Koran en de Hadith is de Islam.
Overigens kom je niet met bronnen, je hebt op geen enkel weerlegging van mij gereageerd met je eigen woorden. Verschil tussen jou en mij is dat ik wel jaren de Islam heb gestudeerd en niet afhankelijk ben van google, waar heb ik overigens jouw bronnen afgedaan als onbetrouwbaar, ik heb ze weerlegt en niet misinterpretatie of fout, maar niet als onbetrouwbaar.
quote:Op vrijdag 22 februari 2008 12:50 schreef Burakius het volgende:
Em Aïscha was 25/26 toen ze gemeenschap/trouwde had met de profeet(vzmh). Dit is te halen aan een hele betrouwbare bron die stelt dat de profeet en Aïscha trouwden 10 jaar nadat de zus van Aïscha hadj had verricht. Die was op dat moment 27 jaar oud tijdens de hadj. Aïscha op dat moment 16/17 ... dus kom je op 25/26 ongeveer uit. 9 jaar is ridicuul.
]http://nl.wikipedia.org/wiki/Tafsir[/quote][/url]quote:Begin maar eens met het lezen van wat tafsir inhoudt:
[url=http://nl.wikipedia.org/wiki/Tafsir
Wellicht dat je iets gemist hebt als :quote:Op vrijdag 22 februari 2008 14:51 schreef Amokzaaier het volgende:
[..]
je hebt niks weerlegt dit topic.. zoals dit bijv:
quote:Waarom stop je bij de 12, je hebt ook overleveringen van 14, 16 en 18.
De interpretatie van Mohammed, de hadith dus.quote:Dat vind ik interresant. Dat is nu eindelijk wat ik bedoel, de Koran, en alle belangrijke geschriften zijn onderhevig aan interpretatie. Dat is toch de belangrijkste kanttekening die men moet plaatsen bij uitspraken als die van Wilders?
Ja..quote:Op vrijdag 22 februari 2008 15:04 schreef Burakius het volgende:
Je beseft amokzaaier dat het stuk over Aïscha niets met de Qur'an te maken heeft, maar met hadiths.
Een moslim vriend hebben.... die je op weg wil helpen... en boeken he. Of lessen volgen. In Den Haag heb je goede voor Nederlanders ( Nederlandse moslims). Ook belangrijk is om meerdere moslims te spreken: Iraanse, Turkse, Pakistaanse Marokkaanse etc. Zo zie je ook verschillen etc.quote:Op vrijdag 22 februari 2008 15:09 schreef Amokzaaier het volgende:
[..]
Ja..
pff het is wel lastig om als dhimmi je weg te vinden in de Islam. Bij GS aan de uva is de verhouding ook erg krom tussen aandacht aan het Christendom en aan de Islam. Ik probeer alles te begrijpen en kijk al hoe moeizaam dat gaat. Wat is de beste manier om paupere henkie het duidelijk te maken hoe het in elkaar zit?
Verhandelingen - Perspectieven - Meningen van M. Fethullah Gülen. En Aspecten van het leven van de profeet Muhammad (vzmh) ook van M. Fethullah Gülen.quote:Op zaterdag 23 februari 2008 03:03 schreef DuracelPlus het volgende:
Heb alleen "In de voetstappen van de profeet gelezen" van Tariq Ramadan gelezen, zijn er nog andere goede biografieen die jullie me kunnen aanraden?
Ik weet het antwoord niet precies, maar zoek in de hoek dat hij trouwde met sommige vrouwen puur om ze niet op straat te houden ( omdat ze in die tijd werden verhandeld).quote:Op zaterdag 23 februari 2008 03:00 schreef DuracelPlus het volgende:
Heb nog een vraag waar ik meezit, het gaat over de vrouwen van Mohammed (vzmh)
In de Koran staat dat je 4 vrouwen mag. Waarom had onze profeet er meer?
Zelf kom ik tot de volgende 4 conclusies.
1) Mohammed is een profeet, dus voor hem geldt die regel niet (dit ligt mij niet lekker)
2) Die aya is gedaalt nadat hij al die vrouwen had (dit ligt mij wel lekker)
3) Hij had nooit meer dan 4 vrouwen tegelijk (dit ligt mij wel lekker)
4) Er is een andere reden
Iemand die het weet?
Bij mijn weten gold er een uitzondering voor de Profeet (s.a.w.). De reden hiervoor is dat de beperking tot vier vrouwen kwam toen de Profeet (s.a.w.) al meer dan vier vrouwen had. Door deze uitzondering hoefde hij niet van het teveel aan vrouwen te scheiden. Na de openbaring van vers 33:50 mocht de Profeet (s.a.w.) er geen vrouwen bij nemen.quote:Op zaterdag 23 februari 2008 03:00 schreef DuracelPlus het volgende:
Heb nog een vraag waar ik meezit, het gaat over de vrouwen van Mohammed (vzmh)
In de Koran staat dat je 4 vrouwen mag. Waarom had onze profeet er meer?
Zelf kom ik tot de volgende 4 conclusies.
1) Mohammed is een profeet, dus voor hem geldt die regel niet (dit ligt mij niet lekker)
2) Die aya is gedaalt nadat hij al die vrouwen had (dit ligt mij wel lekker)
3) Hij had nooit meer dan 4 vrouwen tegelijk (dit ligt mij wel lekker)
4) Er is een andere reden
Iemand die het weet?
quote:33:50 O profeet, Wij hebben voor u uw vrouwen wettig gemaakt, aan wie gij haar huwelijksgiften hebt gegeven, en degenen die uw rechterhand bezit van haar, die God u als een oorlogsbuit heeft gegeven en de dochters van uw ooms en tantes van vaderszijde en de dochters van uw ooms en tantes van moederszijde die met u emigreerden, en elke gelovige vrouw indien zij zich aan de profeet toevertrouwt als de profeet haar wenst te huwen; dit is slechts voor u en niet voor de gelovigen. Wij hebben reeds kenbaar gemaakt wat Wij omtrent hun (gelovige) vrouwen en degenen die hun rechterhand bezit, hebben verordend, opdat er geen blaam u aankleve. God is Vergevensgezind, Genadevol.
quote:Op zaterdag 23 februari 2008 13:14 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Bij mijn weten gold er een uitzondering voor de Profeet (s.a.w.). De reden hiervoor is dat de beperking tot vier vrouwen kwam toen de Profeet (s.a.w.) al meer dan vier vrouwen had. Door deze uitzondering hoefde hij niet van het teveel aan vrouwen te scheiden. Na de openbaring van vers 33:50 mocht de Profeet (s.a.w.) er geen vrouwen bij nemen.
Ik moet er overigens bij vermelden dat achter veel van zijn huwelijken geen motieven van seksuele aard lagen, zoals vaak wordt beweerd. Veel van zijn vrouwen waren weduwen op leeftijd, gescheiden vrouwen of vrouwen waarmee hij gehuwd was om de stammenverbanden te versterken (zoals je misschien heb kunnen lezen in het boek van Tariq Ramadan).
[..]
quote:Op zaterdag 23 februari 2008 03:03 schreef DuracelPlus het volgende:
Heb alleen "In de voetstappen van de profeet gelezen" van Tariq Ramadan gelezen, zijn er nog andere goede biografieen die jullie me kunnen aanraden?
quote:
quote:
TheMagnificant heeft het al zeer kort en krachtig uitgelegd.quote:Op zaterdag 23 februari 2008 03:00 schreef DuracelPlus het volgende:
Heb nog een vraag waar ik meezit, het gaat over de vrouwen van Mohammed (vzmh)
In de Koran staat dat je 4 vrouwen mag. Waarom had onze profeet er meer?
Zelf kom ik tot de volgende 4 conclusies.
1) Mohammed is een profeet, dus voor hem geldt die regel niet (dit ligt mij niet lekker)
2) Die aya is gedaalt nadat hij al die vrouwen had (dit ligt mij wel lekker)
3) Hij had nooit meer dan 4 vrouwen tegelijk (dit ligt mij wel lekker)
4) Er is een andere reden
Iemand die het weet?
quote:Op zondag 24 februari 2008 22:52 schreef Burakius het volgende:
Nog een vraag: Stel ik ben iemand die niet bid die alcohol drinkt etc. Mag ik of kan ik iemand advies geven over het geloof (en deze persoon weet dat ik al die slechte dingen doet). Ook al weet ik dat wat ik zeg wel goed is.
quote:Allah hates the one that preaches but doesnt practice.
Ja maar wat mag ik vanuit mijn persoon doen? Mag ik tegen die persoon zeggen: Heey sorry maar het gaat er niet in wat jij zegt, want het enige waar ik aan kan denken als jij praat is dat je hypocriet ben etc.? Of moet ik gewoon aardig luisteren en dan oke en weer verder.quote:
Doe maar gewoon aardig en kalm, denk dat als je het goede voorbeeld toont ook indruk achterlaat.quote:Op zondag 24 februari 2008 22:58 schreef Burakius het volgende:
[..]
Ja maar wat mag ik vanuit mijn persoon doen? Mag ik tegen die persoon zeggen: Heey sorry maar het gaat er niet in wat jij zegt, want het enige waar ik aan kan denken als jij praat is dat je hypocriet ben etc.? Of moet ik gewoon aardig luisteren en dan oke en weer verder.
Hou je van me tegoed.quote:Op zondag 24 februari 2008 23:09 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Kun je de bron erbij vermelden?
Burakius je weet dat er 3 verschillende soorten van reacties zijn op dingen die kwaad of niet goed zijn:quote:Op zondag 24 februari 2008 22:58 schreef Burakius het volgende:
[..]
Ja maar wat mag ik vanuit mijn persoon doen? Mag ik tegen die persoon zeggen: Heey sorry maar het gaat er niet in wat jij zegt, want het enige waar ik aan kan denken als jij praat is dat je hypocriet ben etc.? Of moet ik gewoon aardig luisteren en dan oke en weer verder.
Ik zou nie weten waar wel?quote:Op maandag 25 februari 2008 22:43 schreef kazakx het volgende:
Ik hoop dat ik de originele hadith niet te veel schade heb aangericht.
Ik ga het liefst voor optie 1 en 2. Maar vaak als ik met mijn mond op los dan kijken mensen mij aan van: Wie ben jij.. of wat probeer jij het heilige boontje te spelen... ( Hoca mi oldun etc.)quote:Op maandag 25 februari 2008 22:43 schreef kazakx het volgende:
[..]
Burakius je weet dat er 3 verschillende soorten van reacties zijn op dingen die kwaad of niet goed zijn:
1) probeer het met je handen op te lossen ( je ziet iemand die een blikje op de straat gooit,, pak het op en gooi het in de prullenbak)
2) probeer het met je mond op te lossen (Je ziet iemand die een blikje op de straat gooit, probeer m aan te spreken als ie voor rede vatbaar is)
3) probeer die daad in je hart de veroordelen (je ziet iemand een blikje op straat gooit, je weet dat hij niet voor rede vatbaar is en die voor heel wat problemen kan zorgen, probeer zijn daad niet goed te vinden en veroordeel het als iets slechts).
Dat laatste is de laagste vorm van "iman'.
Ik hoop dat ik de originele hadith niet te veel schade heb aangericht.
quote:From Abu Sa'id al-Khudri (r.a.): Rasulullah (s.a.w.) said: "If one of you sees (something) bad, he should change it with his hand; and if he is not capable of that, then with his tongue; and if he is not capable of that, then (he should detest) it with his heart; and that is the weakest of faith."
- Muslim -
Meestal als we in hogere sferen zitten, hebben wij de neiging om de takwa ook van anderen te verwachten. Terwijl wijzelf heel veel hebben meegemaakt om die sferen te bereiken. We hebben veel moeten lezen, veel goede voorbeelden moeten zien en veel moeten bidden om een bepaalde staat van 'iman' te krijgen. Meestal zijn we daar dus niet van bewust en kunnen we onterecht ook die takwa van anderen verwachten. Sommige dingen hebben tijd nodig. Eerst moeten een hogere graad van de iman krijgen voordat ze hunzelf kunnen veranderen. Kijk maar naar de profeet (vzmh) zelfs de versen over alcohol kwamen pas aan het eind van zijn profeetschap. Hij heeft niet eerst gezegd drink geen alcohol. Hij heeft eerst gezegd: Qulu la ilaha illa-llah, tuflihu.quote:Op maandag 25 februari 2008 23:31 schreef Burakius het volgende:
[..]
Ik ga het liefst voor optie 1 en 2. Maar vaak als ik met mijn mond op los dan kijken mensen mij aan van: Wie ben jij.. of wat probeer jij het heilige boontje te spelen... ( Hoca mi oldun etc.)
Burakius probeer te denken in termen van hoe de profeet (vzmh) dit soort dingen heeft aangepakt. Probeer mijn vorige post te begrijpen (alcohol voorbeeld).quote:Op dinsdag 26 februari 2008 22:54 schreef Burakius het volgende:
Iets waar we vaak tegenkomen is homo's. Wat zou onze perspectief wat dit betreft moeten zijn. Tegen homo's moet verteld worden dat ze iets doen wat zondig is, maar daarna is het niet meer ons probleem en moet de homo het zelf weten wat hij/zij ermee doet. Dit is mijn visie. Ook denk ik dat als homoheid een geboren iets is, dat het ten eerste een test is van Allah. Verder is het zo dat iedereen karaktereigenschappen heeft en het de bedoeling is deze juist niet tot expressie te brengen(in dit geval).
Er zijn bijna geen mensen die daarin slagen denk ik.quote:Op woensdag 27 februari 2008 13:18 schreef Burakius het volgende:
Is het haram om in je gedachten dingen te denken over andere mensen. Ik moet mezelf erg vaak tegenhouden om in mijn gedachten ook niet slechte dingen te denken over mensen. Niet bevooroordeeld zijn ( dat is me hard afgeleerd in mijn leven).
Zeg je vanuit je eigen subjectiviteit. Het gaat trouwens om de intentie. Ik geloof er heilig in dat er wel mensen zijn die dit lees:MAKKELIJK doen.quote:Op woensdag 27 februari 2008 14:38 schreef Amokzaaier het volgende:
[..]
Er zijn bijna geen mensen die daarin slagen denk ik.
Wat is het verschil tussen twee mannen die het graag met elkaar doen en een man en een vrouw die het graag met elkaar doen?quote:Op dinsdag 26 februari 2008 23:19 schreef kazakx het volgende:
Als je gelovig bent dan zie je homosexualiteit als een zonde. Als je niet gelovig bent dan is er geen belemmering om dit te zien als iets slechts. Het is dan een kwestie van vleselijk lusten die een add-on is van een maatschappij waar sex op number one staat. Je moet alles uit de kast halen om die sexlust in leven te houden e.d. Leegte in de mens die je probeert te sussen met sex. Terwijl die leegte alleen maar gevuld kan worden met "Allahi zikir".
In de tijd van de Profeet (vzmh) was er een man die naar hem toekwam voor hulp (klagen). Hij gaf aan dat hij zulke slechte gedachten had en zelfs schaamt om die te vertellen. De Profeet (vzmh) zei daarop Geprezen is Allah. De man begreep dat niet, waarop de Profeet (vzmh) zei dat sheytaan geen verdere blijkbare invloed had bij die man en het bij gedachten bleef dus het zich tot een gedachte beperkte.quote:Op woensdag 27 februari 2008 13:18 schreef Burakius het volgende:
Is het haram om in je gedachten dingen te denken over andere mensen. Ik moet mezelf erg vaak tegenhouden om in mijn gedachten ook niet slechte dingen te denken over mensen. Niet bevooroordeeld zijn ( dat is me hard afgeleerd in mijn leven).
Neee joh dat is heeeeel natuurlijkquote:Op vrijdag 29 februari 2008 10:13 schreef Rasing het volgende:
[..]
Wat is het verschil tussen twee mannen die het graag met elkaar doen en een man en een vrouw die het graag met elkaar doen?
Wat is het verschil dan? Zijn heteroseksuele vleselijke lusten om geestelijke leegte op te vullen minder erg dan homoseksuele vleselijke lusten om geestelijke leegte op te vullen?quote:
Sex om geestelijke lusten op te vullenquote:Op maandag 3 maart 2008 09:56 schreef Rasing het volgende:
[..]
Wat is het verschil dan? Zijn heteroseksuele vleselijke lusten om geestelijke leegte op te vullen minder erg dan homoseksuele vleselijke lusten om geestelijke leegte op te vullen?
En wat is er mis met een lekker potje seks om je geestelijke leegte (en je vriendin) op te vullen?
En wat als dat nou niet zo is?quote:Op dinsdag 26 februari 2008 23:19 schreef kazakx het volgende:
[..]
Als je gelovig bent dan zie je homosexualiteit als een zonde.
Homo zijn is een zonde(dit gevoel ten uitvoering brengen). Homo's doodschoppen ook.quote:Op dinsdag 4 maart 2008 08:29 schreef zarGon het volgende:
[..]
En wat als dat nou niet zo is?
Ik schaar mijzelf onder de noemer moslim, maar hell, homoseksualiteit zie ik niet als zonde. Wat ik wel zonde vind is de uitgesproken meningen hierover onder de moslims.
Of maakt dit mij geen gelovige meer, maar worden de mensen beloond die homo's doodschoppen?
Dat is dan wellicht jouw interpretatie van de Koran?quote:Op dinsdag 4 maart 2008 08:29 schreef zarGon het volgende:
En wat als dat nou niet zo is?
Ik schaar mijzelf onder de noemer moslim, maar hell, homoseksualiteit zie ik niet als zonde. Wat ik wel zonde vind is de uitgesproken meningen hierover onder de moslims.
Of maakt dit mij geen gelovige meer, maar worden de mensen beloond die homo's doodschoppen?
Wil hij dan ook de surah's posten waaruit hij dat opmaakt?quote:Op dinsdag 4 maart 2008 09:36 schreef Amokzaaier het volgende:
[..]
Dat is dan wellicht jouw interpretatie van de Koran?
of andersom, jij post surah's waaruit je opmaakt dat de uiting van homosexualiteit een zonde is ( volgens mij zijn er ook moslims die de gevoelens als een zonde zien)quote:Op dinsdag 4 maart 2008 09:42 schreef Burakius het volgende:
Wil hij dan ook de surah's posten waaruit hij dat opmaakt?
Uiteraard, maar dat komt in de middag. Maar sowieso ten eerste uit het blote hoofd:quote:Op dinsdag 4 maart 2008 09:46 schreef Amokzaaier het volgende:
[..]
of andersom, jij post surah's waaruit je opmaakt dat de uiting van homosexualiteit een zonde is ( volgens mij zijn er ook moslims die de gevoelens als een zonde zien)
Nogal wat moslims snappen de evolutietheorie niet eens, hoe weten die dan wat 'natuurlijk' is?quote:
Je mag de natuur niet aanpassen dus. Wat nou als ik je vertel dat homoseksualiteit iets natuurlijks is op 2 manieren:quote:Op dinsdag 4 maart 2008 10:00 schreef Burakius het volgende:
[..]
Uiteraard, maar dat komt in de middag. Maar sowieso ten eerste uit het blote hoofd:
Soddom en Gomera. Vind ik al veelzeggend. 2: Islam is een fitrat Godsdienst. De Islam verbiedt het veranderen van de fitrat. Fitrat= natuur, aangeboren, creatie, de natuurlijke constitutie hoe een kind in de baarmoeder geschapen wordt.Een man heeft mannelijke eigenschappen en een vrouw vrouwelijke eigenschappen. Het is in tegenstrijd met de fitrat als een man op een vrouw wil lijken en een vrouw op een man.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-03-2008 15:17:33 ]
Wat jij of ik er vinden staat los van wat de Koran er van zegt.quote:Op dinsdag 4 maart 2008 08:29 schreef zarGon het volgende:
[..]
En wat als dat nou niet zo is?
Ik schaar mijzelf onder de noemer moslim, maar hell, homoseksualiteit zie ik niet als zonde. Wat ik wel zonde vind is de uitgesproken meningen hierover onder de moslims.
Of maakt dit mij geen gelovige meer, maar worden de mensen beloond die homo's doodschoppen?
Zijn ook heel wat atheisten die als blinde schaap achter evolutietheorie aanlopen hoor, daar niet van.quote:Op woensdag 5 maart 2008 09:08 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Nogal wat moslims snappen de evolutietheorie niet eens, hoe weten die dan wat 'natuurlijk' is?
Daar doelde ik ook op. Die waarden zijn gebaseerd op een stammencultuur van 1500 jaar oud.quote:Op woensdag 5 maart 2008 16:16 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Zijn ook heel wat atheisten die als blinde schaap achter evolutietheorie aanlopen hoor, daar niet van.
Met natuurlijk wordt niet altijd biologisch 'natuurlijk' bedoeld, maar in semitische talen ook als 'gewoonte' of 'traditie' . Als er iemand is op FOK aan wie ik dat niet hoef uit te leggen ben jij het wel.
Voor Burakius en andere moslims is het niet gebaseerd op een stammencultuur, maar op een tijdloze goddelijke regel, integendeel is makkelijk te claimen, Mohammed verafschuwde juist stammenculturen en verzette zich er tegen met lichaam, geest en tong. Dat jouw prioriteiten en die van anderen verschillen is geen nieuwe vrucht btw.quote:Op woensdag 5 maart 2008 17:28 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Daar doelde ik ook op. Die waarden zijn gebaseerd op een stammencultuur van 1500 jaar oud.
Ik weet natuurlijk niet uit welke stam Burakius komt, maar in mijn stam is voortplanting tegenwoordig niet meer prioriteit nummero 1.
Ik heb een lichte vorm van medelijden met ze, het is namelijk ook in Nederland een lichtelijk taboe, terwijl ze er toch echt niks aan kunnen doen.quote:Op woensdag 5 maart 2008 15:14 schreef Triggershot het volgende:
Je kent ze vast wel, nichterige mannen met slappe handjes en opgeschoren vrouwen met een tuinbroek. Ze zijn zo geboren en ze kunnen er helemaal niks aan doen. Ik heb bijna medelijden met ze.
Ja dat vind ik ook vies.. maar hetzelfde als ik denk aan seks, en me in de positie van een heterosexuele vrouw verplaatsquote:In Nederland, het land van het gedogen, mogen ze zelfs trouwen. Kinderen krijgen, ja, dat willen ze nu ook. Waarom krijg ik de kriebels bij de gedachte alleen al? Waarom moet ik kotsen als ik me probeer voor te stellen wat ze zoal uitspoken onderling?
Er wordt naar mijn mening terecht geleerd dat we hen niet moeten discrimineren, op welke manier dan ook. in de praktijk is er helaas nog een taboe op.quote:We worden wijsgemaakt dat het heel normaal is. Op scholen, via de media, noem maar op. Het is heel normaal hoor dat een man ver voorover bukt voor een andere man.
Ja en sommige mensen zijn homosexueel. er werd vermeld in dit topic dat homosexualiteit een zonde is omdat het niet 'natuurlijk' is, maar dat is het dus blijkbaar welquote:Doe niet zo ouderwets man, ga met je tijd mee, we leven niet in de middeleeuwen. Als het heel normaal is, waarom krijg ik dan kotsneigingen? Komop jongen, het is heel natuurlijk, het komt immers ook voor bij dieren. Dieren? Ik dacht dat wij mensen waren.
Ja misschien is de Koran wel verkeerd geïnterpreteerd.quote:Waarom keurt mijn godsdienst het af als het heel normaal en natuurlijk is? Zeker een foutje.
De Koran is niet het probleem, maar hoe je ermee omgaat. Zargon heeft verklaard een moslim te zijn die homosexualiteit niet als een zonde ziet, en ik zie niet in waarom dat een probleem zou zijn.quote:Wij, mensen, weten het veel beter dan U, God. Wij hebben daarom Uw boeken, zoals de Bijbel, even aangepast, want dat kon echt niet hoor wat er in stond. Hetzelfde zijn we van plan met de Koran.
Is dit grappig? Met dit soort uitspraken verlies je in mijn ogen veel (geloof)waarigheidquote:Man, vrouw en kinderen, dat is zo ouderwets. Ga scheiden en neem een vent, doe lekker gek, ga met je tijd mee man. Je vrouw en kinderen komen er wel overheen, zeg gewoon dat je zo bent geboren en dat je er nu pas achter bent gekomen. We leven tenslotte in Nederland, alles mag hier, oh en uhhh... vergeet je oorbel en zwarte leren broek niet.
ow jawel hoor, waarom is er eigenlijk geen politieke partij voor de belangen van de moslim?quote:Alles mag hier, ja, vrijheid van meningsuiting, vrijheid van godsdienst, vrijheid van blablabla, behalve voor de moslim. Een moslim moet zich vooral niet met politiek bemoeien
nee zeker geen strikte scheiding helaas, veel mensen zijn nou eenmaal Christen in Nederland en zien dat krijg terug in hun partij. Vaak een sterke medestander voor de belangen van moslims ( schoolstrijd ed)quote:, want er geldt hier een strikte scheiding tussen kerk en staat.
quote:De moslim moet zich vooral aanpassen en zijn mond houden. Zich opsluiten in zijn eigen hoekje, vooral niet opvallen als moslim zijnde. Geloven, dat doe je maar tussen vier muren. Homo's mogen uit de kast komen, maar moslims moeten er vooral in blijven en wel met een flink slot erop. Dat is vrijheid.
Zo zien inderdaad Wilders en consorten het graag. Maar dat is maar een heel klein en dom gedeelte van de bevolking van nederland. Volgens mij kunnen Wilders en jij het wel met elkaar vinden mbt homo's.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
tot slot: Ik had tot ong mijn 16e ook een lichtelijke aversie tegen homo's, hun gedrag, bah kontneuken vies ed. Ook dacht ik stiekem dat het een soort psychische stoornis was. Dat is nu gelukkig niet meer zo.je oogst wat je zaait
Zargon heeft 0 ayets om op te staan. Het is wél zondig.quote:Op woensdag 5 maart 2008 20:12 schreef Amokzaaier het volgende:
[..]
Ik heb een lichte vorm van medelijden met ze, het is namelijk ook in Nederland een lichtelijk taboe, terwijl ze er toch echt niks aan kunnen doen.
[..]
Ja dat vind ik ook vies.. maar hetzelfde als ik denk aan seks, en me in de positie van een heterosexuele vrouw verplaats
[..]
Er wordt naar mijn mening terecht geleerd dat we hen niet moeten discrimineren, op welke manier dan ook. in de praktijk is er helaas nog een taboe op.
[..]
Ja en sommige mensen zijn homosexueel. er werd vermeld in dit topic dat homosexualiteit een zonde is omdat het niet 'natuurlijk' is, maar dat is het dus blijkbaar wel
[..]
Ja misschien is de Koran wel verkeerd geïnterpreteerd.
[..]
De Koran is niet het probleem, maar hoe je ermee omgaat. Zargon heeft verklaard een moslim te zijn die homosexualiteit niet als een zonde ziet, en ik zie niet in waarom dat een probleem zou zijn.
[..]
Is dit grappig? Met dit soort uitspraken verlies je in mijn ogen veel (geloof)waarigheid
[..]
ow jawel hoor, waarom is er eigenlijk geen politieke partij voor de belangen van de moslim?
[..]
nee zeker geen strikte scheiding helaas, veel mensen zijn nou eenmaal Christen in Nederland en zien dat krijg terug in hun partij. Vaak een sterke medestander voor de belangen van moslims ( schoolstrijd ed)
[..]
Zo zien inderdaad Wilders en consorten het graag. Maar dat is maar een heel klein en dom gedeelte van de bevolking van nederland. Volgens mij kunnen Wilders en jij het wel met elkaar vinden mbt homo's.
tot slot: Ik had tot ong mijn 16e ook een lichtelijke aversie tegen homo's, hun gedrag, bah kontneuken vies ed. Ook dacht ik stiekem dat het een soort psychische stoornis was. Dat is nu gelukkig niet meer zo.
Dat zal best. Ik zie dat er een basis voor discriminatie wordt gelegd, hoe "correct' dat ook in elkaar wordt geluld. "Goddelijke regels"; alsof God zIch bezighoudt met iemands sexlevenquote:Op woensdag 5 maart 2008 17:34 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Voor Burakius en andere moslims is het niet gebaseerd op een stammencultuur, maar op een tijdloze goddelijke regel, integendeel is makkelijk te claimen, Mohammed verafschuwde juist stammenculturen en verzette zich er tegen met lichaam, geest en tong. Dat jouw prioriteiten en die van anderen verschillen is geen nieuwe vrucht btw.
Voor dat je het nog niet wist. Islam houdt zich bezig in elk aspect van je leven. Dus ook sex. Tijd om onder jouw steentje vandaan te komen. Je zit maar steeds vast in die eeuwige tunnelvisie van je hausie. Waarom moeten ongelovige altijd alles willen veranderen naar hun eigen ego? Ik zie dat als een zwakte.quote:Op vrijdag 7 maart 2008 02:22 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Dat zal best. Ik zie dat er een basis voor discriminatie wordt gelegd, hoe "correct' dat ook in elkaar wordt geluld. "Goddelijke regels"; alsof God zIch bezighoudt met iemands sexlevenTijd om onder die steen vandaan te komen en de Koran in een hedendaagse context te lezen. Waarom moeten veel gelovigen zaken altijd "absoluut" zien? Heeft het anders minder waarde voor ze ? Ik zie dat als een zwakte. Ik zie het onvermogen om af te stappen van een absoluut beeld als een intellectuele zwakte, ook religieus gezien. Misschien dat de ontwikkelingen in de hedendaagse maatschappij daar verantwoordelijk voor zijn, maar dat is geen excuus.
Ik heb nooit het grote verschil gezien tussen een Nazi die op basis van rassenhaat Joden veroordeeld, of een gelovige die op basis van religieuze teksten homo's veroordeelt. Beide is verwerpelijk.
Het heeft niets met 'correct' lullen te maken, vanuit Islamitisch perspectief (Lees: De Koran) is homofilie fout, maar de moslim mag daar niets aan doen het is aan Allah om die mensen te beoordelen.quote:Op vrijdag 7 maart 2008 02:22 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Dat zal best. Ik zie dat er een basis voor discriminatie wordt gelegd, hoe "correct' dat ook in elkaar wordt geluld. "Goddelijke regels"; alsof God zIch bezighoudt met iemands sexlevenTijd om onder die steen vandaan te komen en de Koran in een hedendaagse context te lezen. Waarom moeten veel gelovigen zaken altijd "absoluut" zien? Heeft het anders minder waarde voor ze ? Ik zie dat als een zwakte. Ik zie het onvermogen om af te stappen van een absoluut beeld als een intellectuele zwakte, ook religieus gezien. Misschien dat de ontwikkelingen in de hedendaagse maatschappij daar verantwoordelijk voor zijn, maar dat is geen excuus.
quote:Ik zie dat er een basis voor discriminatie wordt gelegd, hoe "correct' dat ook in elkaar wordt geluld.
Behalve dan van dat laatste dat een gelovige dit niet mag doen, maar wanneer het wel gebeurd het meer uit individuele anti homo-gevoelens is die wordt gerechtvaardigd met de Koran, rassenhaat is wat totaal anders dan sexuele voorkeuren.quote:Ik heb nooit het grote verschil gezien tussen een Nazi die op basis van rassenhaat Joden veroordeeld, of een gelovige die op basis van religieuze teksten homo's veroordeelt. Beide is verwerpelijk.
Ik weet dat de Islam dat verkondigt. Ik heb geen last van tunnelvisie, ik zie een basis voor discrimatie hier waar ik kwaad om wordt. Religie heeft geen privelege om mensen te discrimineren. Niets en niemand heeft dat.quote:Op vrijdag 7 maart 2008 08:59 schreef Burakius het volgende:
[..]
Voor dat je het nog niet wist. Islam houdt zich bezig in elk aspect van je leven. Dus ook sex. Tijd om onder jouw steentje vandaan te komen. Je zit maar steeds vast in die eeuwige tunnelvisie van je hausie. Waarom moeten ongelovige altijd alles willen veranderen naar hun eigen ego? Ik zie dat als een zwakte.
Ja, dat zal allemaal heel fijn in de Koran worden beschreven, daar zit ik niet over in. Maar mensen zijn amper in staat om die scheidlijn te zien, en wat nog belangrijker is: je degradeert er mensen mee. En in mijn optiek is dat op basis van een eeuwenoude stammenmoraal. Dan kunnen moslims nog zo hard roepen dat het letterlijk van God komt.quote:Op vrijdag 7 maart 2008 11:47 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Het heeft niets met 'correct' lullen te maken, vanuit Islamitisch perspectief (Lees: De Koran) is homofilie fout, maar de moslim mag daar niets aan doen het is aan Allah om die mensen te beoordelen.
Waarom mag je daar niks aan doen?quote:Op vrijdag 7 maart 2008 11:47 schreef Triggershot het volgende:
Het heeft niets met 'correct' lullen te maken, vanuit Islamitisch perspectief (Lees: De Koran) is homofilie fout, maar de moslim mag daar niets aan doen het is aan Allah om die mensen te beoordelen.
Er is geen basis voor discriminatie omdat (zoals Trigger terecht opmerktte) het oordelen bij Allah is. Ik refereerde naar het Sodom en Gomerra verhaal, waarbij het duidelijk is dat je moet vertellen dat het zondig is, maar wat de homo er zelf mee doet moet hij/zij weten. Hier is geen basis in discriminatie. Eerder een basis voor wederzijds respect!quote:Op vrijdag 7 maart 2008 13:30 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Ik weet dat de Islam dat verkondigt. Ik heb geen last van tunnelvisie, ik zie een basis voor discrimatie hier waar ik kwaad om wordt. Religie heeft geen privelege om mensen te discrimineren. Niets en niemand heeft dat.
Dat heeft weinig te maken met "iets willen veranderen naar een eigen ego", dat is mijn gevoel voor rechtvaardigheid. Dat komt inderdaad niet uit één of ander religieus boek wat pretendeert heilig te zijn. Dat vroeger homofilie als "zonde" werd gezien, kan ik prima begrijpen. Dat hele hordes moslims tegenwoordig nog steeds dit als feit zien, wekt verafschuwing bij me op. Maar da's het probleem met de Koran: het pretendeert het letterlijke woord van God te zijn, en in dat licht is de Islam een vrij starre religie.
Ja, ze zijn dom hé. Gelukkig kun jij er ook wat van, hoef ik me niet in m'n eentje dom te voelen.quote:Op vrijdag 7 maart 2008 13:56 schreef Burakius het volgende:
En het probleem met jou is, dat je niet accepteerd dat de Qur'an het woord is van Allah. En dan zijn we weer terug bij af. Letterlijk nergens met die domme argumenten van je.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |