Dat ik zonder besef van de juiste volgorde gewoon een opsomming heb gemaakt.quote:Op zondag 10 februari 2008 00:01 schreef teletubbies het volgende:
[..]
hoe bedoel je met willekeurige volgordE?
dat de lijst hier staat willekeurig..of dat t niet uit maakt in welke volgorde je ze schrijft?
de volgorde deed wel toe. ZOnder shahada wordt de rest niet geaccepteerd. Shahada alleen kan voldoende, indien je bij net moslims werd en opeens dood ging...
Jup, bij noodzaak en gebrek mag dat inderdaad, dan volgt er een 'tayamum' ritueel.quote:Op dinsdag 12 februari 2008 12:30 schreef Viajero het volgende:
Nieuwe vraag, hoe strikt zijn de reinigingsvoorschriften?
Stel je bent een bedouin in de woestijn, en je hebt genoeg water voor je mensen tot je in de volgende oase aankomt, maar als je het voor wassen gaat gebruiken dan hebben je mensen dorst. Mag je dan het wassen overslaan?
Goed bezig broeders, ik hou me zelf weinig tot niet aan, tenzij het een zuster is, of ik me vroom voel, aardig hypocriet dus, daar waar het me uitkomtquote:Ook zei de Profeet (vrede zij met hem): “Dat iemand van jullie met een ijzeren staaf in zijn hoofd wordt doorboord is beter voor hem, dan dat hij een vrouw aanraakt die niet halal voor hem is.” (Tabaraani)
*bibber*quote:Op donderdag 14 februari 2008 18:48 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Goed bezig broeders, ik hou me zelf weinig tot niet aan, tenzij het een zuster is, of ik me vroom voel, aardig hypocriet dus, daar waar het me uitkomt
Hoe gaan jullie er mee om?
quote:De Islam in Europa
Portretten van moslims in acht Europese landen
In de afgelopen 50 jaar is de Islam na het Christendom de op één na grootste religie geworden in Europa. Er leven naar schatting ruim 18 miljoen moslims in de Europese gemeenschap. Bijna overal in Europa roept dit onomkeerbare gegeven weerstand, vooroordelen en conflicten op. Deze Europese coproductie wil het doorgaans karikaturale beeld van de islam doorbreken aan de hand van persoonlijke portretten van moslims in acht Europese landen.
Bron: NPS
Wat een commercieel wijf.quote:Op maandag 18 februari 2008 11:17 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
[ afbeelding ] Afl. 1: De Islam in Europa - Nederland
quote:
Gevaarlijk onderwerpquote:Op dinsdag 19 februari 2008 08:29 schreef Burakius het volgende:
OT: Baard laten groeien--> Farz of Sunnah?Niyet belangrijker?
quote:Op dinsdag 19 februari 2008 08:29 schreef Burakius het volgende:
[..].. oja sorry... laten we het erop houden dat hij veel oestrogeen heeft
Volgens de Hanafi madhab een wajib tot minimale vuistlengte, voor de Turken onder onsquote:Op dinsdag 19 februari 2008 08:29 schreef Burakius het volgende:
OT: Baard laten groeien--> Farz of Sunnah?Niyet belangrijker?
Profeet sas zegt in een hadith 'laat je baard', sommige geleerden zeggen gewoon letterlijk afblijven, anderen zeggen dat je het mag bijknippen, maar ten alle tijden een baard moet hebben zoals soenah van de profeet vzmh, geen consensus.quote:Op dinsdag 19 februari 2008 08:29 schreef Burakius het volgende:
OT: Baard laten groeien--> Farz of Sunnah?Niyet belangrijker?
Is een hadithquote:Op dinsdag 19 februari 2008 22:07 schreef TheMagnificent het volgende:
Ik had ooit ergens gelezen dat de gesproken taal in de hemel Arabisch zal zijn. Is dit waar?
Nou volgens mij is het volgens Hanafi juist sunnah om de baard te laten. Als het dan vuistlengte wordt, dan wordt het fard/wajib(weetik niet). Verder was er ook iets dat als je het langer dan 40 dagen laat staan het ook fard wordt. Maar ik moet daarvoor echt even mijn boekjes in duiken.quote:Op dinsdag 19 februari 2008 20:42 schreef Alulu het volgende:
[..]
Volgens de Hanafi madhab een wajib tot minimale vuistlengte, voor de Turken onder ons
Luie donder.quote:Op dinsdag 19 februari 2008 22:29 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Kun je hem voor me opzoeken?
Ik heb van Pakistanen begrepen, die vrijwel allemaal Hanafi madhab volgen, dat het wajib is minimaal tot vuistlengte vanuit de hadith van `Umar (ra) die dat zei. Wajib en fardh verschil is dacht ik alleen in Hanafi madhab omdat ze verschil maken, taalkundig, tussen verplichting uit de Kuran en Sunnah.quote:Op dinsdag 19 februari 2008 22:11 schreef Burakius het volgende:
[..]
Nou volgens mij is het volgens Hanafi juist sunnah om de baard te laten. Als het dan vuistlengte wordt, dan wordt het fard/wajib(weetik niet). Verder was er ook iets dat als je het langer dan 40 dagen laat staan het ook fard wordt. Maar ik moet daarvoor echt even mijn boekjes in duiken.
@ Kazakx
So what als het gevoelig isHet is hier toch erg stil hahahha zo hebben we wat.
Ik ga het later opzoeken heb nu geen tijd eerlijk gezegd, en dan post ik het wel met bron etc. Maar sowieso heb ik bij Pakistanen het gevoel net alsof ze soms iets heel anders volgen dan wij (Turken Hanafi). MAar goed het is niet dat ik zooooveeel Pakistanen ken om ook maar daar een vooroordeel over te maken. MAar goed wel een interessante discussiequote:Op dinsdag 19 februari 2008 22:41 schreef Alulu het volgende:
[..]
Ik heb van Pakistanen begrepen, die vrijwel allemaal Hanafi madhab volgen, dat het wajib is minimaal tot vuistlengte vanuit de hadith van `Umar (ra) die dat zei. Wajib en fardh verschil is dacht ik alleen in Hanafi madhab omdat ze verschil maken, taalkundig, tussen verplichting uit de Kuran en Sunnah.
Thats all i know, en ben zelf geen Hanafi dus correct me if im wrong bro
Ik heb er wel twee gevonden, maar er stond bij dat deze zwak waren:quote:Op dinsdag 19 februari 2008 22:31 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Luie donder.![]()
Je krijgt hem in je pm als ik um vind.
quote:"Do love Arabs for three reasons: because I am an Arabian, the Qur'an is in Arabic and the language of inhabitants of Paradise is Arabic."
» door: Al-Tabrani
Ik heb ook een link gevonden met 52 veelgebruikte, maar zwakke Ahadith:quote:"I am an Arabian, the Qur'an is in Arabic, and the conversation of people of Jannah is in Arabic."
» door: Al-Tabrani
Volgens mij is de kern wel hetzelfde hoor, wat betreft salaat enzo. Alleen zijn de Pakistanen wat stricter wat betreft baard/muziek. Die ik in Engeland leerde kennen in ieder geval dan, dat waren Hanafi's van de deobandi kant uit Azie.quote:Op dinsdag 19 februari 2008 22:48 schreef Burakius het volgende:
[..]
Ik ga het later opzoeken heb nu geen tijd eerlijk gezegd, en dan post ik het wel met bron etc. Maar sowieso heb ik bij Pakistanen het gevoel net alsof ze soms iets heel anders volgen dan wij (Turken Hanafi). MAar goed het is niet dat ik zooooveeel Pakistanen ken om ook maar daar een vooroordeel over te maken. MAar goed wel een interessante discussie. Welke mahdab volg jij als ik vragen mag?
Respect voor deze sjeik en zijn gezin.quote:Op maandag 18 februari 2008 11:17 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
[ afbeelding ] Afl. 3: De Islam in Europa - Ierland
Oeii.... je zei stricter... daar heb je bij mij een dood broertje aan. Tjek it.. je volgt die regels of niet. En zoals ik al zei is het volgens mij (en dus vele andere Turken) zoals ik eerder heb beschreven. Zo had Bediüzzaman geen baard. En zo heeft Hoca Efendi (Fethullah Güllen) geen baard. Zulke grote mensen hebben vast wel goede redenen om die niet te dragen (het niet daar latend dat je het zelf ook moet onderzoeken hé). Maar goed me stageplek wil weer dat ik werkquote:Op dinsdag 19 februari 2008 23:38 schreef Alulu het volgende:
[..]
Volgens mij is de kern wel hetzelfde hoor, wat betreft salaat enzo. Alleen zijn de Pakistanen wat stricter wat betreft baard/muziek. Die ik in Engeland leerde kennen in ieder geval dan, dat waren Hanafi's van de deobandi kant uit Azie.
Ik probeer Maliki madhab te volgen, heb er wat basis info van. Ben er pas recentelijk achter gekomen dat je wel Maliki leraren hebt in Nederland. Moskee el-Islam in Den Haag en in Rotterdam worden Maliki fiqh-lessen gegeven, waar ik volgende week voor het eerst naartoe hoop te gaan inshaAllah.
Maliki madhab zegt als minimale vereiste over de lihya (baardje) dat het een (geiten)sik moet zijn.
Maar de intentie is belangrijker en ik vind dat je je uiterlijk aan je innerlijk moet afspiegelen, en daarnaast moet je meestal in zulke dingen 'groeien' beginnende met de 5 zuilen, extra gebeden etc.
Mijn fout akhi, verkeerde woordkeuze dus mijn verontschuldiging.quote:Op woensdag 20 februari 2008 08:57 schreef Burakius het volgende:
[..]
Oeii.... je zei stricter... daar heb je bij mij een dood broertje aan. Tjek it.. je volgt die regels of niet. En zoals ik al zei is het volgens mij (en dus vele andere Turken) zoals ik eerder heb beschreven. Zo had Bediüzzaman geen baard. En zo heeft Hoca Efendi (Fethullah Güllen) geen baard. Zulke grote mensen hebben vast wel goede redenen om die niet te dragen (het niet daar latend dat je het zelf ook moet onderzoeken hé). Maar goed me stageplek wil weer dat ik werk
Je vergelijking gaat wat null in mijn optiek, de profeet a.s.w.s was onder de moeilijkste omstandigheden dan wie dan ook en hij was de uitvoering van de Koran en heeft ten alle tijden een baard gedragen, geen excuus lijkt me valide als je constant voor de Soenah opkomt.quote:Op woensdag 20 februari 2008 08:57 schreef Burakius het volgende:
[..]
Oeii.... je zei stricter... daar heb je bij mij een dood broertje aan. Tjek it.. je volgt die regels of niet. En zoals ik al zei is het volgens mij (en dus vele andere Turken) zoals ik eerder heb beschreven. Zo had Bediüzzaman geen baard. En zo heeft Hoca Efendi (Fethullah Güllen) geen baard. Zulke grote mensen hebben vast wel goede redenen om die niet te dragen (het niet daar latend dat je het zelf ook moet onderzoeken hé). Maar goed me stageplek wil weer dat ik werk
Dan hoeft het nog geen fard te zijn. Als de profeet (vzmh) dat ten alle tijden heb gedragen dan is het soennah. Op het moment dat hij zegt dat het MOET of dat het in de Qur'an staat als bevel dan is het fard. Ik wil nou wel eens een hadith zien waar in ik kan lezen dat het fard is.quote:Op woensdag 20 februari 2008 13:28 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Je vergelijking gaat wat null in mijn optiek, de profeet a.s.w.s was onder de moeilijkste omstandigheden dan wie dan ook en hij was de uitvoering van de Koran en heeft ten alle tijden een baard gedragen, geen excuus lijkt me valide als je constant voor de Soenah opkomt.
Lees eerst even :quote:Op woensdag 20 februari 2008 15:00 schreef Burakius het volgende:
[..]
Dan hoeft het nog geen fard te zijn. Als de profeet (vzmh) dat ten alle tijden heb gedragen dan is het soennah. Op het moment dat hij zegt dat het MOET of dat het in de Qur'an staat als bevel dan is het fard. Ik wil nou wel eens een hadith zien waar in ik kan lezen dat het fard is.
quote:"O ye who believe! Obey Allah, and obey the Messenger, and those charged with authority among you." (Quran 4:59)
De Profeet vzmh:quote:"What Allah has bestowed on His Messenger (and taken away) from the people of the townships,- belongs to Allah,- to His Messenger and to kindred and orphans, the needy and the wayfarer; in order that it may not (merely) make a circuit between the wealthy among you. So take what the Messenger gives you, and refrain from what he prohibits you. And fear Allah: for Allah is strict in Punishment." (Quran 59:7)
quote:(1) Rasulullah (Sallallahu Alayhi Wasallam) said "I have no connection with one who shaves, shouts and tears his clothing eg. in grief or affication."
- Reported by Abu Darda (R.A.) in Muslim, Hadith no. 501
quote:"Wat betreft mijn Heer (Allah), verheven en gezegend is Hij, Hij heeft mij bevolen om mijn baard (met rust) te laten en mijn snor bij te knippen."
quote:(2) The teachings of Hadhrat Ammar Bin Yaasir, Abdullah Ibn Umar, Sayyidina Umar, Abu Hurairah and Jaabir (R.A.), indicate that ALL used to keep beards that were one fist length or more. Hadhrat Jaabir (R.A.) had said: "We used to grow long beards and only during Hajj and Umrah did we trim them to the required length (i.e. fist length)."
(3) Hadhrat Abdullah Ibn Umar (R.A.) relates that: "He who imitates the kuffar (non-believers) and dies in that state, he will be raised up with them on the Day of Qiyamat (Judgement)."
(4) Rasulullah (Sallallahu Alayhi Wasallam) says: "Trim closely the moustache, and let the beard flow (Grow)."
- Narrated Ibn Umar (R.A.) in Muslim, Hadith no. 498
(5) "Rasulullah (Sallallahu Alayhi Wasallam) ordered us to trim the moustache closely and spare the beard" says Ibn Umar.
- Muslim, Hadith no. 449
(6) Rasulullah (Sallallahu Alayhi Wasallam)said: "Act against contrary to the polythesists, trim closely the moustache and grow the beard."
- Reported by Ibn Umar (R.A.) in Muslim, Hadith no. 500
(7) Rasulullah (Sallallahu Alayhi Wasallam) said "Trim closely the moustache and grow the beard."
- Reported by Abu Hurairah (R.A.) in Muslim, Hadith no. 501
( 8 )Â Â Allah's Apostle said, "Cut the moustaches short and leave the beard (as it is)."
-Narrated Ibn 'Umar R.A:Sahih Bukhari: Volume 7, Book 72, Number 781.
Alle 'Oelamaa van de Salaf-us-Saalih (de oprechte voorgangers), waaronder ook de vier Imaams (Aboe Haniefah, Maaliek, Shaaficie en Ahmad (moge Allah hen genade schenken), zijn het er allen over eens dat het scheren van de baard haraam (verboden) is en dat het een verboden vorm van mutilatie (verminking) is, zoals dit ook is overgeleverd door 'Omar ibn 'Abdel-'Aziz. Zij beschouwden degene die zijn baard scheerde als een verwijfde man en velen van hen (de oprechte voorgangers) accepteerden hen niet als getuige en stonden hen ook niet toe om voor te gaan in het gebed."quote:Narrated Nafi' (Radhiallaahu Ãn) "Ibn Umar (Radhiallaahu Ãn) said, The Prophet said, "Do the opposite of what the pagans do. Keep the beards and cut the moustaches short." [Sahih Al-Bukhari, Volume 7, Book 72, Hadith # 780]
Imaam Malik (Rahimahullah) and the Malikiyyahquote:Imam Muharnmed (Rahimahullah) writes in his book "Kitabul Aathaar" where he relates from Imam Abu Hanifah (Rahimahullah) who relates from Hazart Haytham (Rahimahullah) who relates from Ibn Umar (Radhiallaahu Ãn) that he (Ibn Umar) used to hold his beard in his hand and cut off which was longer. Imam Muhammed (Rahimahullah) says that this is what we follow and this was the decision of Imam Abu Hanifah (Rahimahullah). (From one of the most authentic books of Hanafi Fiqh "Kitabul Aathaar" with direct quotes from Imaam Abu Hanifah)
Imaam Ibn Abidayn (Rahimahullah) said: "It is prohibited for a man to cut his beard." [Recorded in Radd-ul-Muhtar Vol. #2 Page #418]
In the book Durre Mukhtar it is stated "To trim the beard when it is less than a fist⤙s length, as done by some western people and hermaphrodites is not permissible in the opinion of all the jurists. To shave the beard as done by the Jews, Hindus and others is also not permissible."
The well known hanafi scholar Moulana Ashraf Ali Thanvi (Rahimahullah) writes, "It is an unanimous verdict for the Ummah that to shorten the beard less than a grip of the hand is (Haraam) forbidden!".
Imaam Ash-Shafi'ee (Rahimahullah) and the Shafiyyahquote:Al-Adwi said "It has been reported from Imaam Malik that he hated shaving anything under the jaws, until he said, 'It is from the doings of the fire worshipers (Magians). And it is prohibted (Haraam) to remove the hair of the beard." [Sharh-ur-Risalah with commentary by Al-Adwi]
Shaikh Ahmad Nafarawi Maliki in the commentary of Imam Abu Zayed's booklet states, "to shave the beard is without doubt haraam according to all Imaams", it is also mentioned in 'Tamheed' which is a commentary of "Muwatta" Sunnan Imam Malik (Rahimahullah) that to shave the beard is haraam and among males the only ones to resort to this (practice) are the HERMAPHRODITES! [From the book "At-Tamheed"]
It is also recorded Kitab-ul- Ib⤙dah [Book containing maliki Fiqh] To shave the beard is haraam and to trim it in such a manner that it changes one⤙s natural and normal facial features (Less than a fist) is also haraam. And that without doubt the four Madhhabs are agreed that the beard should be lengthened and that shaving it is haraam. [From the book "Kitab-ul-Ib⤙dah"]
Abu Al-Hasan quotes "Shaving the beard is prohibited, as is cutting it if it causes a (clear) mutilation. But if it becomes oversized, and if cutting it would not appear as a mutilation, then it may be cut; but that would be disliked and contary to that which is better." [Sharh-ur-Risalah]
quote:Imam Shafi (Rahimahullah) in his Al-Umm states, "To shave the beard is HARAAM". [Al-Umm]
Imaam Ibn Ar⤙rifaah (Rahimahullah) quoting from Imaam Shafi (Rahimahullah)
It is quoted in Al Ibaab⤙, that Imaam Ibn Ar⤙rifaah says that Imaam Shafi, has categorically stated that shaving the beard is haram. (From the book "Al Ibaab")
Al-Athru'i (Rahimahullah)says that the correct position in the Shafi'ee maddhab is that to shave the beard without a valid medical reason is haraam. Similar verdict of prohibition has been issued by Zarakhshi, Baihaqi in his book, Shu⤙ab Al Iman, and by his teacher Qa⤙ffal Shashi in Muhasin As Shar⤙iyyah. [From the book "Shu⤙ab Al Iman"]
quote:Imaam Ahmad Bin Hanbal (Rahimahullah) and the Hannaballah
Ibn Taymiyyah:quote:It is mentioned in Al-Insaf, Sharh-ul-Muntaha "The Hanbalis agree with exception that it is prohibited to shave the beard."
Shaikh-ul-Islam Ibn Taymiyyah (Rahimahullah) states the opinion of his maddhab (Hanbali Maddhab) in Al-Ikhtiyarat-ul-Ilmiyyah "It is prohibited to shave the beard."
Shaikh As-Saffarini (Rahimahullah) Said "It is agreed in our Maddhab (Hanbali Maddhab) that it is prohibited (Haraam) to shave the beard." [Ghitha-ul-Albab Vol.# 1, page # 376]
The Hannaballah in their famous Al-Khan Wa Hanbli Fatawa state that "to grow the beard is essential and to shave it is HARAAM. This is also stated in other famous books of Hanbali fiqh like Sharahul Muntaha' and "Shari Manzoomatul Aadaab."
Shaikh Ibn AbdurRahman Al Banna stated "Shaving the beard is strictly haraam. This is in the Hanabli Madhab." [From his book "Fathur Rabbani"]
Ibn Hazmquote:Shaikhul-Islam Ibn Taimiyah (Rahimahullah) Stated that: "Shaving the beard is HARAAM". [Al-Ikhtiyarat Al-Ilmiyyah, page 6].
Shaikh-ul-Islam Ibn Taymiyah (Rahimahullah) said: ⤽The Quran, Sunnah and ijmaa⤙ (scholarly consensus) all indicate that we must differ from the kuffaar in all aspects and not imitate them, because imitating them on the outside will make us imitate them in their bad deeds and habits, and even in beliefs, which will result in befriending them in our hearts, just as loving them in our hearts will lead to imitating them on the outside. Al-Tirmidhi reported that Rasulullah said, ⤽He is not one of us who imitates people other than us. Do not imitate the Jews and Christians." According to another version reported by Imaam Ahmad Bin Hanbal: ⤽Whoever imitates a people is one of them."
Albaani:quote:Ibn Hazm (Rahimahullah)
Said "All the scholars of Islam have agreed (Ijmaa)that shaving of the beard is a form of mutilation, which is forbidden. As Allah says in the Quran " No change let there be in KhalqÂillah (creation of Allah), that is the straight religion, but most of men know not." [Surah #30;Ayah #30]
quote:Shaikh Albaani (Rahimahullah) stated: It is not permissible for the Muslim to remove any hair from the beard except what the Lawgiver has allowed. It is reported from one of the companions who narrated the hadith, "Leave the beard and trim the moustaches," 'Abdullah bin 'Umar, that he used to remove from his beard what was below a fistful. Apart from that, trimming the beard is against the Sunnah, whether or not the man's beard is pleasing to him, and whether or not it is pleasing to others, for all of Allah's creation is handsome, as in the Sahih hadith, where the Prophet saw a man with a long waist-shirt and ordered him to have his izaar halfway up his shins; the man gave the excuse that he had a defect in his ankles, so the Prophet said, "All of Allah's creation is handsome." (Sahih from Imaam Ahmad and others. This phrase is actually of Quran origin see surah Sajdah # 32 verse #7). According to His Wisdom, Allah has differentiated between men and women, created man with a beard and created women without a beard; He did not do this without reason.
Wat jij wilt, maar Beduizamman en Gulen hebben er geen, welke definite van baard je ook hanteert.quote:Op woensdag 20 februari 2008 15:48 schreef Burakius het volgende:
Je beseft dat dat allemaal op toepassing is op een baard. Nu de definitie van een baard. Een vuistdike volgens abu Hanifa. Dan pas zijn de regels van toepassing.
1: Hoe kom je erbij?quote:Verder het dikgedrukte stuk: Hij heeft mij bevolen om mijn baard (met rust) te laten is puur op toepassing op de profeet.
quote:"Rasulullah (Sallallahu Alayhi Wasallam) ordered us to trim the moustache closely and spare the beard" says Ibn Umar.
- Muslim, Hadith no. 449
quote:Allah's Apostle said, "Cut the moustaches short and leave the beard (as it is)."
-Narrated Ibn 'Umar R.A:Sahih Bukhari: Volume 7, Book 72, Number 781
Was alleen voor Ibn Umar?quote:Rasulullah (Sallallahu Alayhi Wasallam)said: "Act against contrary to the polythesists, trim closely the moustache and grow the beard."
- Reported by Ibn Umar (R.A.) in Muslim, Hadith no. 500
Ik ben niet site gebonden, wil je alsnog de fora waar het verschenen is, prima:quote:Nou moet ik nog even lezen over de brei die je post, maar kan je alvast ook de url erbij editten van de site waarvan je het vandaan hebt.

Agie Wallah geen idee, durf er zelf ook geen antwoord op te geven omdat het zich toch richt naar een waardeoordeel van 'goed/fout' wat niet voor is weggelegd, neem van mijn kant genoegen met Allah Alem goed?quote:Op woensdag 20 februari 2008 16:11 schreef Burakius het volgende:
Ik kan me toch niet voorstellen dat de vork zo in de steel zit. Dan zouden echt heeeeel veeeeel moslims een baard moeten laten nu. Of zie ik dat nou verkeerd? Maar ik zal het sowieso opzoeken want een a'lim zoals Bediüzamman heeft daar wel een antwoord op.
Allah Alem sowieso, maar ik moet zelf zeker ff de boeken induiken (vanavond wellicht). Eventjes mijn risale doorspitten en tefsirtjes erbij pakken. Dit baard gedoe is iets wat me al lang dwars zit (de onduidelijkheid).quote:Op woensdag 20 februari 2008 16:14 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Agie Wallah geen idee, durf er zelf ook geen antwoord op te geven omdat het zich toch richt naar een waardeoordeel van 'goed/fout' wat niet voor is weggelegd, neem van mijn kant genoegen met Allah Alem goed?
Die heb jij zelf toch al gepresenteerd?quote:Op woensdag 20 februari 2008 16:34 schreef TheMagnificent het volgende:
Agie Triggershot, waar blijft de Hadith die je mij belooft hebt?
Ik zou niet weten waar de ondiudelijkheid zit.quote:Op woensdag 20 februari 2008 16:44 schreef Burakius het volgende:
[..]
Allah Alem sowieso, maar ik moet zelf zeker ff de boeken induiken (vanavond wellicht). Eventjes mijn risale doorspitten en tefsirtjes erbij pakken. Dit baard gedoe is iets wat me al lang dwars zit (de onduidelijkheid).
Het zijn dus zwakke Ahadith?quote:Op woensdag 20 februari 2008 16:54 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Die heb jij zelf toch al gepresenteerd?
Geen idee, jij zei het?quote:Op woensdag 20 februari 2008 17:07 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Het zijn dus zwakke Ahadith?
Ik heb er een.quote:Op woensdag 20 februari 2008 22:13 schreef kazakx het volgende:
Jongens zijn jullie niet bang dat als je weet hoe het ermee staat met die baard dat je dan ook meteen verantwoordelijk bent voor het niet dragen van een baard
Of mag ik zo niet redeneren![]()
Ik heb een 3 musketiers snor en sikje geld dat ookquote:
Als het niet aan jou ligt volgens mij wel.quote:Op woensdag 20 februari 2008 22:31 schreef kazakx het volgende:
[..]
Ik heb een 3 musketiers snor en sikje geld dat ook
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |