abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56378339
Ok, er is een Vitesse-topic maar dit is toch wel redelijk ernstig, we dreigen een sterke eredivisieclub kwijt te raken.
quote:
Vitesse al weer bijna failliet

AMSTERDAM - De kans is groot dat voetbalclub Vitesse failliet gaat. Het college van B& W van Arnhem gaat vandaag hoogst waarschijnlijk niet akkoord met het plan om een schuld van 11,3 miljoen kwijt te schelden. Daarmee vervalt het plan om de gehele schuld van 27 miljoen van de club te saneren. De overeenkomst over de schuldsanering geldt alleen als iedere schuldeiser akkoord gaat. " Als de gemeente niet instemt met de sanering, dan vragen wij surseance van betaling aan", zegt directeur Paul van de Kraan van Vitesse. "Een club die een omzet heeft van ¤14 miljoen heeft en een schuld van ¤ 27 miljoen is technisch gewoon failliet."
Is dit het definitieve einde van Vitesse?
pi_56378375
Ik gun het vitesse niet maar overheidssteun voor voetbalclubs is natuurlijk ook niet helemaal gezond.
Als er problemen zijn door financieel wanbeleid is de burger daar toch niet verantwoordelijk voor. De lokale bakker met een drank probleem redden we ook niet met subsidies.
pi_56378413
Wist niet dat het zo serieus was eigenlijk...
A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
Klik dan als je durft
pi_56378499
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 09:11 schreef Godlike02 het volgende:
Ik gun het vitesse niet maar overheidssteun voor voetbalclubs is natuurlijk ook niet helemaal gezond.
Als er problemen zijn door financieel wanbeleid is de burger daar toch niet verantwoordelijk voor. De lokale bakker met een drank probleem redden we ook niet met subsidies.
Mee eens.
  dinsdag 29 januari 2008 @ 09:24:25 #5
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_56378572
Is er geen rijke olie-Rus die er wat miljoenen in kan pompen?
I'm Tony Montana! You fuck with me, you fuckin' with da best!
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
  dinsdag 29 januari 2008 @ 09:28:50 #6
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_56378647
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 09:11 schreef Godlike02 het volgende:
Die is natuurlijk ook niet zo'n goed uitgangbord voor de gemeente als een voetbalclub. Maar ik ben het wel met je eens hoor, ook op het gebied van oneerlijke concurentie.
Ik dacht overigens dat Vitesse ( net als bijv Twente ) er weer redelijk bovenop was. Jammer zeg.
pi_56378665
Tja, als dit waar is en de club is ook echt niet te redden, dan moet de club gewoon een nieuwe doorstart maken als Fiorentina. Maar ik denk niet dat ze veel spelers kunnen behouden in dat geval (zoals Di Livio toen voor Fiorentina).
pi_56378697
Sensatie topic . Bericht komt uit de telegraaf .
  dinsdag 29 januari 2008 @ 09:31:41 #9
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_56378706
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 09:30 schreef Vogelverschrikker het volgende:
Tja, als dit waar is en de club is ook echt niet te redden, dan moet de club gewoon een nieuwe doorstart maken als Fiorentina.
Mag het ook onder een andere naam?
pi_56378711
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 09:31 schreef Dubnobasswithmyheadman het volgende:
Licht jij ons dan eens even in hoe de situatie echt is?
A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
Klik dan als je durft
pi_56378823
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 09:31 schreef pfaf het volgende:

[..]

Mag het ook onder een andere naam?

Nee, Fiorentina Arnhem lijkt me wel een mooie naam voor het nieuwe Vitesse.

Nee, gewoon Vitesse of Vitesse 2008 ofzo.
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 09:31 schreef Dubnobasswithmyheadman het volgende:
Ach, ze zijn gewoon de eerste die met dit bericht komt. Waar rook is, is vuur. Het zit er al jaren aan te komen dat Vitsse failliet gaat. Helaas.

Maar de telegraaf is wel een kutkrant
  dinsdag 29 januari 2008 @ 09:39:24 #12
3185 Adelante
To let it go now
pi_56378854
Kom er maar in Karel A.!
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_56378859
Moet FC Groningen Vitesse nu gaan redden door vervangers te kopen van door ons "gejatte" spelers door Ajax?
pi_56378885
Ik ga even een hele domme opmerking plaatsen: FC Groningen wilde Theo Janssen overnemen. Waarom wordt daar dan geen X miljoen +besparing salarispost op gecashed? Vitesse staat hoog genoeg om het lopende seizoen af te maken zonder Theo Janssen.
pi_56378908
Houdoe en bedankt!
  dinsdag 29 januari 2008 @ 09:42:15 #16
26777 MrTorture
Welcome to the torture chamber
pi_56378913
Zou een keer tijd worden

Nooit leuk natuurlijk, maar wie weet is het aanleiding om eens na te gaan denken over financieel beleid daar
No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own.
Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur.
yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer
Vis een optie?
pi_56378941
Dat crediteurenakkoord is zo opgesteld dat Vitesse met een budget van om en nabij 7 miljoen alle schulden afkoopt. De 'drie vrienden' zijn als één van de eerste akkoord gegaan met een afkoopsom van een paar ton, voor de schuld van 7 á 8 miljoen. Dat bedrag in de Telegraaf klopt volgens mij niet.

Het werkt zo dat, wanneer 50 % of meer van de crediteuren akkoord gaat met zo'n afkoopsom, de rest van de crediteuren via de rechter gedwongen kan worden die afkoopsom te accepteren. Eigenlijk zag het er meteen al naar uit dat de gemeente niet akkoord zou gaan, dus daarom snap ik deze berichtgeving van de Telegraaf niet echt. De schuld bij de gemeente is trouwens 6,5 miljoen en niet 11,3, zoals de Telegraaf ons doet denken.

Daarom zag dat akkoord er vooralsnog positief uit, maar word ik toch niet echt vrolijk van dit artikel. Het is toch de algemeen directeur die geciteerd wordt met zijn 'surseance van betaling'.

Oh, wat ook nog wel interessant is uit 't artikel vd Telegraaf:
quote:
Volgens ingewijden bij de club kan de gemeente Arnhem, ook al zou ze willen, niet aan de wensen van Vitesse voldoen. Brussel zou het kwijtschelden van de miljoenen zien als een verboden, verkapte subsidie en het bedrag plus boete meteen terugvorderen.
Oh, en verder is Vitesse nooit echt 'geholpen' door de gemeente, maar die discussie kunnen we geloof ik blijven voeren. We hebben het stadion nooit voor een euro gekregen en aan die 6,5 miljoen zit een lekkere rente van 9 %.
Don't think twice, it's all right.
pi_56378959
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 09:40 schreef SpotlessMind00 het volgende:
Ik ga even een hele domme opmerking plaatsen: FC Groningen wilde Theo Janssen overnemen. Waarom wordt daar dan geen X miljoen +besparing salarispost op gecashed? Vitesse staat hoog genoeg om het lopende seizoen af te maken zonder Theo Janssen.
Vitesse heeft 2,5 miljoen gevraagd voor Janssen. Niet echt een bizar hoog bedrag voor zo'n speler met ook nog eens een contract tot volgens mij halverwege 2010.
pi_56378977
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 09:37 schreef Vogelverschrikker het volgende:

[..]

Nee, Fiorentina Arnhem lijkt me wel een mooie naam voor het nieuwe Vitesse.

Nee, gewoon Vitesse of Vitesse 2008 ofzo.
[..]

Ach, ze zijn gewoon de eerste die met dit bericht komt. Waar rook is, is vuur. Het zit er al jaren aan te komen dat Vitsse failliet gaat. Helaas.

Maar de telegraaf is wel een kutkrant
Forza Vites '08.
AFC Ajax - SS Lazio
29 Aug. Mystery Land 2009
pi_56379014
quote:
Column Paul van der Kraan

30-11-07 Vitesse.nl

Beste supporters
In mijn column van vandaag, 30 november 2007, wil ik jullie informeren over de stand van zaken ten aanzien van de financiële positie van Vitesse. Liever had ik jullie geďnformeerd over voetbalnieuws, maar de actualiteit noopt mij het onderwerp financiën aan te kaarten.

Ik informeer jullie op deze korte termijn, aangezien wij van dagblad De Gelderlander hebben vernomen dat zij zaterdag een artikel plaatsen over dit onderwerp. Met deze column wil ik jullie persoonlijk op de hoogte stellen van de ontwikkelingen.

Vooropgesteld, het operationele bedrijfsresultaat (populair gezegd de begroting) is de laatste jaren sterk verbeterd. Dat kunnen jullie volgende week zelf concluderen wanneer ik via deze website de jaarrekening publiceer. Ook de begroting van het huidige seizoen zal wederom worden gehaald.

Toch is er geen reden voor optimisme. Vitesse kampt namelijk met een zeer groot negatief eigen vermogen (circa ¤ 27 miljoen) dat ontstaan is door de grote verliezen uit het verleden. Deze verliezen zijn destijds gefinancierd door langlopende schulden. De langlopende schulden zijn weliswaar niet direct opeisbaar, echter de te betalen rente over en de jaarlijkse aflossing van deze schulden drukken zwaar op de exploitatie.

Deze schuldenlast maakt het voor Vitesse onmogelijk haar concurrentiepositie ten opzichte van vergelijkbare clubs te behouden of te verbeteren. Immers, alle eventuele extra inkomsten uit transfers moet Vitesse gebruiken om de schuldpositie terug te dringen. Hierdoor is het niet te voorkomen dat Vitesse in een negatieve spiraal terecht komt. Vitesse zal daardoor altijd genoodzaakt zijn de beste spelers te verkopen, waardoor een uitholling van het voetbal en onze en jullie ambities ontstaat. Dit zal weer zijn weerslag hebben op bezoekersaantallen en sponsors.

Gezien het bovenstaande zijn wij genoodzaakt om het negatief eigen vermogen drastisch aan te pakken om het voortbestaan van Vitesse voor de lange termijn te kunnen garanderen. Om die reden is de clubleiding gedwongen alle mogelijkheden te onderzoeken. Op dit moment wordt gekeken naar het realiseren van een vrijwillig crediteurenakkoord met de schuldeisers. De eerste gesprekken hiertoe hebben inmiddels plaatsgevonden. Het resultaat hiervan is bemoedigend te noemen. Mocht het crediteurenakkoord daadwerkelijk tot stand komen en lukt het Vitesse de financiering rond te krijgen, dan zetten we een reuzenstap.

Vanzelfsprekend zal ik jullie op de hoogte houden van hoe een en ander zich ontwikkelt.

Groet, Paul van der Kraan
Dus wil Vitesse nog enigzins een rol van betekenis spelen in de komende jaren in het Nederlands voetbal moeten we die schulden kwijt. Dat kan dmv van die crediteurenakkoord. Alleen de gemeente doet moeilijk.
quote:
Grote kans op imagoschade

De Gelderlander 01-12-2007

De vorm van schulden­sanering die Vitesse wil uitvoeren, wordt doorgaans alleen toegepast bij bedrijven met problematische schulden. Een bedrijf maakt zich niet populair met deze maatregel. De saneringsoperatie kan tot be­hoorlijke imagoschade leiden.
In vaktermen wordt dit een onder­handse of minnelijke regeling ge­noemd. De voetbalclub probeert met haar schuldeisers een minne­lijk (of crediteuren-) akkoord te be­reiken over het afkopen van de schuld.

Als alle schuldeisers instemmen met het bedrag dat zij krijgen aan­geboden, is Vitesse na verloop van de afgesproken looptijd schulden­vrij. Problematischer wordt de si­tuatie als niet alle schuldeisers in­stemmen met de voorgestelde af­koopsom. Vitesse kan dan bij de rechtbank een verzoek tot toepas­sing van de wettelijke schuldsane­ring ( Wsnp) indienen. Een rechter toetst de aanvraag en kan een be­windvoerder benoemen die toe­ziet op de gang van zaken.

Als via de Wsnp-procedure meer dan de helft van alle schuldeisers akkoord gaat, kan een Wsnp- rech­ter tot een dwangakkoord beslui­ten. De rechter kan de overige schuldeisers daarmee dwingen het aangeboden bedrag te accepteren.
Niet iedereen happy en zo krijg je sensatie verhaaltjes.
pi_56379064
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 09:45 schreef Ordinair het volgende:

[..]

Forza Vites '08.

Heb je ook al een nieuw logo voor de club?
  dinsdag 29 januari 2008 @ 09:56:16 #22
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_56379197
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 09:49 schreef Vogelverschrikker het volgende:

[..]

Bio is baas. Ik ben niet meer op straat. Ik rij alleen langs om te kijken hoe het gaat.
pi_56379253
Hm, van een moderator zou ik normaliter toch iets anders verwachten.
pi_56379270
Komt vast van onzin .
  dinsdag 29 januari 2008 @ 10:00:24 #25
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_56379272
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 09:49 schreef Vogelverschrikker het volgende:

[..]

I'm Tony Montana! You fuck with me, you fuckin' with da best!
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
  dinsdag 29 januari 2008 @ 10:03:02 #26
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_56379327
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 09:59 schreef JH87 het volgende:
Hm, van een moderator zou ik normaliter toch iets anders verwachten.
Van een mod mag je inderdaad wel wat beters verwachten...
pi_56379376
Pietje komen we wel ophalen voor 3 miljoen hoor.
A.F.C. Ajax - Piet de Visser
  dinsdag 29 januari 2008 @ 10:07:06 #28
105095 ElectricEye
Je Maintiendrai
pi_56379406
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 09:40 schreef SpotlessMind00 het volgende:
Wil die geboren en getogen Arnhemmer wel naar dat koude en winderige noorden?
Sic transit gloria mundi
--- --- --- --- --- --- ---
I drink, therefore I am!
pi_56379550
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 10:07 schreef ElectricEye het volgende:

[..]

Wil die geboren en getogen Arnhemmer wel naar dat koude en winderige noorden?
Geen idee eigenlijk, ik had begrepen dat de clubs er al niet uit zijn gekomen. Als Vitesse 2.5 miljoen heeft gevraagd lijkt me dat geen onredelijk bedrag. Ik kan me echter wel voorstellen dat je er desnoods nog een miljoen afhaalt om op die manier toch een begin te maken met de sanering.
pi_56379890
Lekkere sanering is dat, spelers verkopen voor onder de marktwaarde .
pi_56379911
Beter wat geld binnenkrijgen dan helemaal geen geld.
pi_56379964
Als je zo gaat denken kan je inderdaad beter failliet gaan.

We maken geen schulden meer, alleen door die teringhoge rente van de gemeente maken we ook geen winst.
pi_56380060
Dus moet je toch geld binnen zien te krijgen?

Door die rente verhoog je je schuld wel nog steeds. Dus je maakt nog wel schulden; geen nieuwe miljoenen schulden, maar die bestaande schuld gaat niet heel erg hard omlaag. Je zal die toch echt naar nul moeten krijgen voordat je uberhaupt weer normaal en gezond kan investeren.

Dus dan moet je Janssen maar even voor 3 miljoen ipv 7 miljoen verkopen.
pi_56380086
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 10:32 schreef Dubnobasswithmyheadman het volgende:
Als je zo gaat denken kan je inderdaad beter failliet gaan.

We maken geen schulden meer, alleen door die teringhoge rente van de gemeente maken we ook geen winst.
Maar het is toch duidelijk dat het financiele nu voorrang heeft op het sportieve? Als je jarenlang in de subtop speelt dan is het pijnlijk maar je kunt toch niet doorgaan met die enorme schuldenlast? En die rente is dan misschien hoog maar kijk eens hoeveel risico de gemeente loopt.
pi_56380120
Van mij mogen ze opbokken met hun confetti.
  dinsdag 29 januari 2008 @ 10:43:20 #36
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_56380186
Als ze nu eens alle spelers verkopen die er nu op het veld staan, en het jeugdteam erin mikken
Degradatie ontlopen ze toch sowieso wel, en dan is het geld er ook

Oh, dat was impliciet al gezegd
The Killers Heracles Almelo Real Madrid
29.10 Novastar HMH
pi_56380190
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 10:37 schreef BliksemSchigt het volgende:
Dus moet je toch geld binnen zien te krijgen?

Door die rente verhoog je je schuld wel nog steeds. Dus je maakt nog wel schulden; geen nieuwe miljoenen schulden, maar die bestaande schuld gaat niet heel erg hard omlaag. Je zal die toch echt naar nul moeten krijgen voordat je uberhaupt weer normaal en gezond kan investeren.

Dus dan moet je Janssen maar even voor 3 miljoen ipv 7 miljoen verkopen.
Groningen zal rond de 1,5m hebben geboden voor Janssen. Vitesse vraagt 2,5 en das meer dan redelijk.

Als je al je goede spelers voor een miljoentje weg laat gaan dan degradeer je en met het stadion wat Vitesse heeft is dat ook gewoon een doodvonnis.

Vitesse bewandeld nu de route die Twente en Utrecht al veel eerder hebben bewandeld. Daar zijn ze ook veel te laat mee. Gewoon afwachten hoe het crediteurenakkoord verloopt.
  dinsdag 29 januari 2008 @ 10:48:31 #38
138120 Yozzz
Éireann go Brach
pi_56380309
Sensatietopic op basis van een artikel van de Telegraaf --> _!!!

Waar blijven alle andere internet-hooligans die Vitesse hier komen uitlachen? Ik moet de eerste die zich ergens op baseerd anders dan de Telegraaf nog zien.
  dinsdag 29 januari 2008 @ 10:53:57 #39
73305 Stpan
Zullen wij laten hoo-ooren...
pi_56380430
De Telegraaf is een kudtkrant, maar de Telesport zit er omtrend Sparta eigenlijk nooit naast.

Ik ben niet pertinent tegen overheidssteun voor voetbalclubs. Afhankelijk van hoe belangrijk de club voor de regio is en wat de aard van de financiele problemen is en hoe de financiele oplossing eruit ziet.
Een stadion opkopen en terugverhuren (zoals bij Sparta) kost de burger in principe geen cent.

Maar hoeveel is er intussen wel niet in Vitesse geinvesteerd? En hoevaak was dat al niet 'voor de laatste keer'?
Maar is het dan voor de gemeente Arnhem financieel beter om met het Gelredome te zitten zonder zijn huurder?
  dinsdag 29 januari 2008 @ 10:55:14 #40
46383 Tiemie
sowieso wel!
pi_56380461
Altijd wat met die arnhemmers.
  dinsdag 29 januari 2008 @ 10:55:26 #41
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_56380469
Er staat anders wel een directe quote van de Vitesse directie in de Telegraaf, sensatiekrant of niet, als die quote niet klopt heeft de Telegraaf een probleem omdat zoiets van invloed kan zijn op het verdere verloop.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  dinsdag 29 januari 2008 @ 10:56:36 #42
73305 Stpan
Zullen wij laten hoo-ooren...
pi_56380494
Overigens hoop ik altijd nog op een Karel Aalbers reddingsplan .
pi_56380522
Ik kan de gemeente in dit geval wel gelijk geven. Een paar jaar geleden hebben zij vitesse financieel een hart onder de riem gestoken met behulp van belasting/gemeenschaps geld.

Destijds was er al commentaar of de overheid geld in een voetbalclub moet steken.
Ik kan me dus ook niet voorstellen dat de gemeente arnhem een paar jaar later weer een financiele injectie gaat geven, dat krijgen ze toch nooit rond.
Built for Speed
  dinsdag 29 januari 2008 @ 10:59:50 #44
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_56380580
De gemeente kan wel bezig blijven met dat zorgenkindje van ze.
Maar om dat Gelredome daar nu ongebruik te laten staan is ook weer zowat.
29.10 Novastar HMH
pi_56380628
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 10:59 schreef Damzkieee het volgende:
Daar worden door het jaar heen toch ook evenementen gehouden?
  dinsdag 29 januari 2008 @ 11:02:32 #46
138120 Yozzz
Éireann go Brach
pi_56380636
Ik snap écht niet waarom niet gewaardeerd wordt in Vitesse wat ze de gemeente hebben GEGEVEN!

1) Ze hebben initiatief genomen om een stuk braakliggend grond een superstadion te bouwen. Deze grond is nu miljoenen meer waard dan wat het waard was.
2) Door de komst van het Gelredome, zijn er in totaal al meer dan 5 miljoen mensen (!) naar Arnhem gekomen om het stadion/concerten te bezoeken. Was niet gebeurd zonder Vitesse, de initiator van het Gelredome (en heeft tevens Fl.60.000.000 erin geďnvesteerd toentertijd).
3) De grond van Nieuw-Monikenhuize kwam beschikbaar. Daar heeft de gemeente niks voor hoeven betalen, maar daar heeft men wél een nieuwbouwwijk gebouwd met zéér bovenmodale prijzen. Wederom een miljoenenwinst voor de gemeente.
4) De sociale positie van het voetbal in Arnhem. Schorem van de straat wordt allemaal op één locatie gestopt waar ze in de gaten gehouden kunnen worden, in plaats van dat ze op straat zwerven. 20.000 toeschouwers op een inwonersaantal van 130.000 is véél. Heel veel.

En iedereen loopt maar te zeuren dat de gemeente Vitesse steunt? Kom op zeg, moet je eens kijken wat de gemeente ervoor terugkrijgt!
pi_56380648
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 10:43 schreef Dubnobasswithmyheadman het volgende:

[..]

Groningen zal rond de 1,5m hebben geboden voor Janssen. Vitesse vraagt 2,5 en das meer dan redelijk.

Als je al je goede spelers voor een miljoentje weg laat gaan dan degradeer je en met het stadion wat Vitesse heeft is dat ook gewoon een doodvonnis.

Vitesse bewandeld nu de route die Twente en Utrecht al veel eerder hebben bewandeld. Daar zijn ze ook veel te laat mee. Gewoon afwachten hoe het crediteurenakkoord verloopt.
Hoe zit het met dat stadion? Wie is daar nu eigenlijk eigenaar van?
  dinsdag 29 januari 2008 @ 11:03:52 #48
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_56380665
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 11:02 schreef JLSB het volgende:

[..]

Daar worden door het jaar heen toch ook evenementen gehouden?
Ik meende gehoord te hebben dat het op dit moment niet rendabel is.
29.10 Novastar HMH
  dinsdag 29 januari 2008 @ 11:04:23 #49
138120 Yozzz
Éireann go Brach
pi_56380672
Had ik trouwens al gezegd dat door die 5.000.000 toeschouwers in 10 jaar de welstand van de Arnhemse ondernemers enorm is gestegen? Symphonica in Rosso: 300.000 toeschouwers die komen eten, drinken en een halve dag doorbrengen in je stad.

En dankzij wie? Onder meer dankzij de keuze van iemand om een nieuw stadion te bouwen op een braakliggend terrein dat geen drol waard was.
  dinsdag 29 januari 2008 @ 11:04:53 #50
3185 Adelante
To let it go now
pi_56380687
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 10:59 schreef Damzkieee het volgende:
De gemeente arnhem flikkert al genoeg zinloos geld over de balk, ik noem een "we gaan een haven in de stad aanleggen en houden daar een referendum over, waar geen hond op afkomt" uitgave van zo'n 2 miljoen euro. Om over het drie keer duurder uitvallende centraal station maar niks te zeggen

Die paar miljoen extra voor Vitesse houdt ook nog eens de vier probleemwijken op zondag van de straat.
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_56380793
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 09:24 schreef M0NTANA het volgende:
Is er geen rijke olie-Rus die er wat miljoenen in kan pompen?
Aalbers
pi_56380812
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 10:48 schreef Yozzz het volgende:
Sensatietopic op basis van een artikel van de Telegraaf --> _!!!

Waar blijven alle andere internet-hooligans die Vitesse hier komen uitlachen? Ik moet de eerste die zich ergens op baseerd anders dan de Telegraaf nog zien.
Uit de Gelderlander vorig jaar:
quote:
Arnhem wil schulden Vitesse niet kwijtschelden
door Piet Venhuizen

ARNHEM - Arnhem is niet bereid Vitesse het grootste deel van zijn schuld van 6,5 miljoen kwijt te schelden, zoals Vitesse-directeur Paul van der Kraan donderdag voorstelde.

Onvoorstelbaar. Niet aan de orde. Van de gekke. Zo kwalificeren alle negen politieke partijen in de Arnhemse gemeenteraad het plan van Vitesse. Zij vinden dat de club eindelijk eens op eigen benen moet leren staan. In 2003 redde de gemeente Vitesse met een lening en kocht zij stadion Gelredome, dat eveneens in zwaar weer verkeerde.

Het stadion is inmiddels doorverkocht, de nieuwe eigenaar Eurocommerce sponsort Vitesse. Het vorige seizoen draaide de club volgens eigen zeggen financieel goed, maar zij zeult nog wel een schuld mee van 27 miljoen euro. De Vrienden van Vitesse, een club rijke voetballiefhebbers, heeft nog 10,5 miljoen tegoed, maar is bereid een fors deel hiervan te laten vallen, werd zaterdag bekend. "Dat moeten zij weten", zegt PvdA-leider Rudi Rikken. "Wij werken met gemeenschapsgeld. Ik zou het niet aan een bijstandsmoeder kunnen uitleggen als we zouden doen wat Vitesse vraagt."

Stemt meer dan de helft van de schuldeisers in met een regeling, dan kan Vitesse de rechter vragen ook de anderen te dwingen mee te doen. Of dat zal gebeuren, is de vraag. Duidelijk is dat meer dan de helft van de schuldeisers uit leden van de businessclub van Vitesse bestaat, onder wie de Vrienden. Zo'n gedwongen schuldsanering zou volgens de Arnhemse politiek een horrorscenario zijn. SP'er Elfrink zegt dat Vitesse er beter aan doet zijn inkomsten te verhogen.
quote:
'Nooit! Nooit! Nooit!', zegt de raad

03 dec 2007, 03:20 - ARNHEM - Jan de Wit (D66) is woedend. Addy Plieger (ChristenUnie) ziet tot haar spijt dat haar partij, die in 2003 tegen het reddingsplan was voor Vitesse, 'gelijk heeft gekregen'.

Gerrie Elfrink (SP): "Laat het bestuur en directeur Van der Kraan toch opstappen." De Arnhemse gemeenteraad is het volledig eens: het voorstel van directeur Paul van der Kraan aan de gemeente om Vitesse het grootste deel van zijn schuld van 6,5 miljoen euro kwijt te schelden, is volstrekt onacceptabel.
"Onvoorstelbaar wat nu op tafel gelegd wordt", zegt Rudi Rikken (PvdA). "Hallo, los je eigen problemen op", zegt Wieneke de Waard (GroenLinks). "Dit kunnen we niet maken met het oog op de andere noden in de stad", aldus Ine van Burgsteden (CDA). " Nooit, nooit, nooit" , zegt Margreet van Gastel (VVD). "De arrogantie van Vitesse!" Ton van Beers (Pro Arnhem) zegt dat Vitesse veel te vroeg alarm slaat. "De club is nog lang niet failliet." D66'er Jan de Wit is kwaad, zegt hij. " Je bent jaren met elkaar bezig om in vertrouwen met elkaar tot een oplossing te komen. En dan ineens dit."

Addy Plieger zegt wel bang te zijn voor een gedwongen schuldsanering. Als meer dan de helft van de schuldeisers toestemt in een regeling, dan kan Vitesse de rechter vragen de anderen te dwingen mee te doen. Of dat zal gebeuren, is de vraag. Zeker is wel dat meer dan de helft van de schuldeisers uit leden van de businessclub bestaat. "Dat zou de limit zijn", zegt Rudi Rikken. " Onsmakelijk, om het zover te laten komen." SP'er Gerrie Elfrink vraagt zich af of de KNVB een gedwongen sanering zou toestaan. "De club zou zich als onbetrouwbare partner afficheren. Dat zou imagoschade betekenen voor het hele betaald voetbal."

Elfrink zegt dat Vitesse met zijn voorstel zichzelf schade berokkent. "De club moet die schulden doodzwijgen. Die zijn alleen negatieve publiciteit, ze schrikken sponsors af. Terwijl de club juist heel nodig haar inkomsten zou moeten verhogen. Dat kan gemakkelijk, in een stad met zoveel bedrijven. Vitesse zou beter moeten presteren dan NEC, maar het is juist andersom. Van de opstelling van directeur Van der Kraan lusten de honden geen brood. Laat hem toch opstappen. En misschien kan er ook beter een ander bestuur komen."
Dus als ze vandaag gaan stemmen over het saneren van die schuld, acht ik de kans klein dat ze voor gaan stemmen na het lezen van het tweede artikel, en dus dat Vitesse verre van gezond raakt en nog steeds met een forse schuld blijft zitten.
pi_56380856
Wel ongelooflijk dat sommige (kleinere) clubjes elk dubbeltje 8 keer moeten omdraaien voordat ze het uit kunnen geven, maar bij een club met miljoenenschuld nog alles kan.
  dinsdag 29 januari 2008 @ 11:12:06 #54
138120 Yozzz
Éireann go Brach
pi_56380895
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 11:10 schreef TerroRobbie het volgende:
Wel ongelooflijk dat sommige (kleinere) clubjes elk dubbeltje 8 keer moeten omdraaien voordat ze het uit kunnen geven, maar bij een club met miljoenenschuld nog alles kan.
Jij denkt dat een speler die behoorlijk wat meer dan 1,5 miljoen waard is verkocht moet worden voor dat bedrag? Ik dacht dat de mening van alle anti-Vitessenaren altijd was dat geldvernietiging niet moest gebeuren?

Beetje tegensprekend, dit.
  dinsdag 29 januari 2008 @ 11:14:25 #55
138120 Yozzz
Éireann go Brach
pi_56380956
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 11:09 schreef BliksemSchigt het volgende:

[..]

Uit de Gelderlander vorig jaar:
[..]

[..]

Dus als ze vandaag gaan stemmen over het saneren van die schuld, acht ik de kans klein dat ze voor gaan stemmen na het lezen van het tweede artikel, en dus dat Vitesse verre van gezond raakt en nog steeds met een forse schuld blijft zitten.
Ik zal het nog een keer vertellen: als 50% of meer van de schuldeisers akkoord gaat met een crediteurenakkoord, kan deze voor de rechtbank worden afgedwongen. Omdat Vitesse zegt dat ze deze 50%+ hebben, is het aan de gemeente om vrijwillig mee te doen, of de gerechterlijke procedure af te wachten (waarin ze tóch geen gelijk krijgen).

Eenzelfde is, zoals al eerder vermeld, al gedaan bij Twente en Utrecht.
pi_56380986
En Telegraaf mag mijns inziens best een rectificatie plaatsen voor alle fouten in 't artikel waarmee dit topic wordt geopend. Ze stellen zelfs dat álle schuldeisers akkoord moeten gaan om tot een crediteurenakkoord te komen. Doe je huiswerk eens beter, Telegraaf.
pi_56381007
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 11:12 schreef Yozzz het volgende:

[..]

Jij denkt dat een speler die behoorlijk wat meer dan 1,5 miljoen waard is verkocht moet worden voor dat bedrag? Ik dacht dat de mening van alle anti-Vitessenaren altijd was dat geldvernietiging niet moest gebeuren?

Beetje tegensprekend, dit.
Nou ik ben zeker niet anti-Vitesse (ja zondag wel ja ) maar als een normaal mens zijn schulden niet langer kan betalen dan worden zijn bezittingen toch ook verkocht bij opbod? Wat TR zeer terecht aangeeft is dat kleine clubs altijd moeten knokken om het hoofd boven water te houden en dat onder andere Vitesse met een miljoenenschuld gewoon op te grote voet door kan leven. Sportief begrijp ik alle bezwaren, ik zie ook het gevaar van degradatie maar als je voor een grootverdiener meer dan 2 miljoen contant kunt maken dan lijkt mij dat een reeele optie.
pi_56381052
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 11:12 schreef Yozzz het volgende:
Jij denkt dat een speler die behoorlijk wat meer dan 1,5 miljoen waard is verkocht moet worden voor dat bedrag?
Waar zeg ik dat precies
pi_56381081
Mensen, Vitesse heeft de afgelopen jaren bijzonder veel aandacht gehad van de KNVB en is op eigen kracht die onderste financiele categorie weer uitgekomen. Er wordt op de jaarlijkse begroting weer in zwarte cijfers gesproken en de afgelopen tijd zeker wel voorzichtig met geld omgegaan. Ik kan me zelfs herinneren dat we onder Sturing maar vier spelers op de bank hadden om zo ook te kunnen bezuinigen op wedstrijdpremies.

Daarnaast is Theo Janssen nog steeds één van de betere spelers van Vitesse, heeft hij een contract voor nog 2,5 half jaar en is een vraagprijs van 2.5 miljoen al behoorlijk aan de lage kant. Groningen is dan ook gek dat ze dat niet willen betalen.
pi_56381106
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 11:03 schreef SpotlessMind00 het volgende:

[..]

Hoe zit het met dat stadion? Wie is daar nu eigenlijk eigenaar van?
De gemeente heeft het verkocht aan Eurocommerce geloof ik. Een bedrijf dat grote plannen heeft met Gelredome en de omgeving. Maar zonder Vitesse zal het Gelredome ook naar de knoppen gaan en mist Arnhem toch een groot gedeelte van haar inkomen.
pi_56381157
Eurocommerce zou volgens mij ook de nieuwe hoofdsponsor van Vitesse worden. Evenementen in 't Gelredome heeft Vitesse verder niets mee te maken en krijgen ze ook geen cent van. Voor zover dat nog niet duidelijk was.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 29 januari 2008 @ 11:24:31 #62
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_56381183
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 09:08 schreef De.Kromme het volgende:
Ok, er is een Vitesse-topic maar dit is toch wel redelijk ernstig, we dreigen een sterke eredivisieclub kwijt te raken.
[..]

Is dit het definitieve einde van Vitesse?
wat en belachelijke redenering, met een omzet van 14 miljoen en een schuld van 27 miljoen is de club technisch falliet, dat wisten ze al toen het vorige reddingsplan erdoor werd geduwd en een paar jaar later ligt de begroting op schema en dan klopt het idee van een paar jaar daarvoor weer niet

En zo zou er dan uiteindelijk een miljoen of 40 a 50 kwijt gescholden moeten worden tis wel een keertje goed
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_56381189
Zal heus wel weer opgelost worden. Geef me nou geen valse hoop.
Bij elke gelegenheid schreef fathank het volgende:
Ik ben toen op Lowlands halverwege 't optreden van Typhoon knock out gegaan.
pi_56381202
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 11:20 schreef JH87 het volgende:
Mensen, Vitesse heeft de afgelopen jaren bijzonder veel aandacht gehad van de KNVB en is op eigen kracht die onderste financiele categorie weer uitgekomen. Er wordt op de jaarlijkse begroting weer in zwarte cijfers gesproken en de afgelopen tijd zeker wel voorzichtig met geld omgegaan. Ik kan me zelfs herinneren dat we onder Sturing maar vier spelers op de bank hadden om zo ook te kunnen bezuinigen op wedstrijdpremies.

Daarnaast is Theo Janssen nog steeds één van de betere spelers van Vitesse, heeft hij een contract voor nog 2,5 half jaar en is een vraagprijs van 2.5 miljoen al behoorlijk aan de lage kant. Groningen is dan ook gek dat ze dat niet willen betalen.
Toegegeven Vitesse geeft geen extreme bedragen uit aan transfers en dergelijke maar ALS de berichten in de media waar zijn dan zet het toch ook allemaal geen zoden aan de dijk? Over die transferprijs voor Theo Janssen: is er eigenlijk wel eens concrete interesse voor hem geweest en heeft Vitesse boden afgeslagen van een bepaald bedrag? Ik heb altijd het idee dat Theo Janssen voor veel clubs interessant is maar uiteindelijk wordt er nooit iets concreet. Verbeter me gerust; ik volg het ook niet zo intensief.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 29 januari 2008 @ 11:27:23 #65
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_56381258
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 11:14 schreef Yozzz het volgende:

[..]

Ik zal het nog een keer vertellen: als 50% of meer van de schuldeisers akkoord gaat met een crediteurenakkoord, kan deze voor de rechtbank worden afgedwongen. Omdat Vitesse zegt dat ze deze 50%+ hebben, is het aan de gemeente om vrijwillig mee te doen, of de gerechterlijke procedure af te wachten (waarin ze tóch geen gelijk krijgen).

Eenzelfde is, zoals al eerder vermeld, al gedaan bij Twente en Utrecht.
dat is toch geen manier van omgaan met elkaar, als Vitesse dat doet dan neem ik aan dat de gemeente nooit meer één vinger uitsteekt voor Vitesse
DeLuna vindt me dik ;(
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_56381264
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 11:25 schreef SpotlessMind00 het volgende:

[..]

Toegegeven Vitesse geeft geen extreme bedragen uit aan transfers en dergelijke maar ALS de berichten in de media waar zijn dan zet het toch ook allemaal geen zoden aan de dijk? Over die transferprijs voor Theo Janssen: is er eigenlijk wel eens concrete interesse voor hem geweest en heeft Vitesse boden afgeslagen van een bepaald bedrag? Ik heb altijd het idee dat Theo Janssen voor veel clubs interessant is maar uiteindelijk wordt er nooit iets concreet. Verbeter me gerust; ik volg het ook niet zo intensief.
Veel van het artikel in de Telegraaf klopt niet, dus ik vraag me ook af of de situatie nu zo ernstig is. Volgens mij valt het allemaal nog steeds wel 'mee'.

Ik kan me verder niet herinneren dat er ooit concreet op Theo Janssen is geboden, nee. Maar 2.5 miljoen is in de huidige situatie een meer dan redelijke vraagprijs. Daar moeten ze echt niet onder gaan zitten, hoe penibel de financiele situatie ook zou zijn.
pi_56381288
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 11:17 schreef SpotlessMind00 het volgende:
Wat TR zeer terecht aangeeft is dat kleine clubs altijd moeten knokken om het hoofd boven water te houden en dat onder andere Vitesse met een miljoenenschuld gewoon op te grote voet door kan leven. Sportief begrijp ik alle bezwaren, ik zie ook het gevaar van degradatie maar als je voor een grootverdiener meer dan 2 miljoen contant kunt maken dan lijkt mij dat een reeele optie.
Precies, als ik naar m'n eigen clubje kijk... Wij hebben een schuld van slechts 2 miljoen en er is helemaal niks mogelijk. Het liefst zouden ze met het licht uit voetballen. Als we eens een leuke transfer of een leuk extraatje krijgen (RVN naar Real) maken kunnen we dat geld niet in de spelersgroep investeren. De spelersbegroting daalt ieder jaar. En zo zijn er meerdere clubs die in de zelfde situatie zitten. En als je dan ziet dat clubs met veel grotere schulden geen enkele barriere lijken te hebben dan is dat wel wrang. Of in ieder geval opmerkelijk.
pi_56381291
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 11:27 schreef rubbereend het volgende:

[..]

dat is toch geen manier van omgaan met elkaar, als Vitesse dat doet dan neem ik aan dat de gemeente nooit meer één vinger uitsteekt voor Vitesse
Volgens mij werd bij het bekendmaken van de plannen al aangegeven dat de imagoschade op de koop toegenomen zou worden, en de relatie tussen Vitesse en de gemeente is toch al niet al te best.

En volgens mij dringt het nog niet tot mensen door dat clubs als FC Utrecht en Twente ook zo'n crediteurenakkoord hebben bedongen. Moeten jullie eens zien waar Twente nu staat. Komt ook nog wel een hoop goed beleid bij kijken, maar toch.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 29 januari 2008 @ 11:29:00 #69
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_56381292
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 11:21 schreef Dubnobasswithmyheadman het volgende:

[..]

De gemeente heeft het verkocht aan Eurocommerce geloof ik. Een bedrijf dat grote plannen heeft met Gelredome en de omgeving. Maar zonder Vitesse zal het Gelredome ook naar de knoppen gaan en mist Arnhem toch een groot gedeelte van haar inkomen.
Wat zijn eigenlijk de jaarcijfers van het Gelredome?
DeLuna vindt me dik ;(
pi_56381321
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 09:30 schreef Vogelverschrikker het volgende:
Tja, als dit waar is en de club is ook echt niet te redden, dan moet de club gewoon een nieuwe doorstart maken als Fiorentina. Maar ik denk niet dat ze veel spelers kunnen behouden in dat geval (zoals Di Livio toen voor Fiorentina).
Een doorstart? Waar denk je dat ze mogen beginnen dan, in de hoofdklasse? Veel plezier met promoveren.
pi_56381397
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 11:30 schreef Bonjasky82 het volgende:
Een doorstart? Waar denk je dat ze mogen beginnen dan, in de hoofdklasse? Veel plezier met promoveren.
Ah, jij bent ook op de sensatie TT afgekomen. Gezellig.
pi_56381426
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 11:33 schreef TerroRobbie het volgende:

[..]

Ah, jij bent ook op de sensatie TT afgekomen. Gezellig.
Wat?
pi_56381450
Ik heb maar even aanhalingstekens om de TT gezet, het is natuurlijk een gerucht etc.
Achter-elkaar-bezochte-Ajax-thuiswedstrijden-meter: [b]29[/b].
[b]Laatste wedstrijd:[/b] FC Timişoara. [b]Volgende:[/b] ADO Den Haag.
Ray's Statshoekje - 2009/2010.
pi_56381498
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 11:28 schreef JH87 het volgende:

[..]
En volgens mij dringt het nog niet tot mensen door dat clubs als FC Utrecht en Twente ook zo'n crediteurenakkoord hebben bedongen. Moeten jullie eens zien waar Twente nu staat. Komt ook nog wel een hoop goed beleid bij kijken, maar toch.
Maar de vraag is nu toch even niet de sportieve toekomst van Vitesse? De vraag is nu toch hoe de schuldenlast wordt aangepakt? Laten we er eens van uitgaan dat Vitesse dezelfde zonnige weg als FC Twente gaat bewandelen en over een jaar of 5 een stabiele subtopper is met een gezonde begroting en regelmatig Europees voetbal, hoeveel geld heeft dat de schuldeisers dan gekost? Ik neem niet aan dat Vitesse dan alsnog geld gaat verdelen...
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 29 januari 2008 @ 11:39:36 #75
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_56381533
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 11:35 schreef RayMania het volgende:
Ik heb maar even aanhalingstekens om de TT gezet, het is natuurlijk een gerucht etc.
mwah de club is natuurlijk vrij ongezond gefinancierd en de vooruitzichten zijn niet echt goed zonder dit "reddingsplan"
DeLuna vindt me dik ;(
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 29 januari 2008 @ 11:40:56 #76
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_56381561
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 11:37 schreef SpotlessMind00 het volgende:

[..]

Maar de vraag is nu toch even niet de sportieve toekomst van Vitesse? De vraag is nu toch hoe de schuldenlast wordt aangepakt? Laten we er eens van uitgaan dat Vitesse dezelfde zonnige weg als FC Twente gaat bewandelen en over een jaar of 5 een stabiele subtopper is met een gezonde begroting en regelmatig Europees voetbal, hoeveel geld heeft dat de schuldeisers dan gekost? Ik neem niet aan dat Vitesse dan alsnog geld gaat verdelen...
De heren van de vrienden van Vitesse schieten er persoonlijk hard bij in maarja die durven nu geen nee te zeggen tegen dit plan dan kunnen ze weer nieuwe ramen in hun huis laten zetten
DeLuna vindt me dik ;(
  dinsdag 29 januari 2008 @ 11:41:04 #77
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_56381565
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 11:28 schreef TerroRobbie het volgende:

[..]

Precies, als ik naar m'n eigen clubje kijk... Wij hebben een schuld van slechts 2 miljoen en er is helemaal niks mogelijk. Het liefst zouden ze met het licht uit voetballen. Als we eens een leuke transfer of een leuk extraatje krijgen (RVN naar Real) maken kunnen we dat geld niet in de spelersgroep investeren. De spelersbegroting daalt ieder jaar. En zo zijn er meerdere clubs die in de zelfde situatie zitten. En als je dan ziet dat clubs met veel grotere schulden geen enkele barriere lijken te hebben dan is dat wel wrang. Of in ieder geval opmerkelijk.
Ik ben het niet altijd met je eens, maar hier moet ik me toch 100% achter scharen.
Wij moeten het jaar in, jaar uit doen met huurspelers om in de zwarte cijfers te blijven, terwijl Vitesse spelerssalarissen betaald waar onze best betaalde speler nog niet van kan dromen.
29.10 Novastar HMH
  dinsdag 29 januari 2008 @ 11:41:18 #78
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_56381576
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 09:28 schreef pfaf het volgende:

[..]

Die is natuurlijk ook niet zo'n goed uitgangbord voor de gemeente als een voetbalclub. Maar ik ben het wel met je eens hoor, ook op het gebied van oneerlijke concurentie.
Ik dacht overigens dat Vitesse ( net als bijv Twente ) er weer redelijk bovenop was. Jammer zeg.

Vitesse is echt geen uithangbord voor een gemeente zolang er nog ME nodig is om het spulletje rustig te houden. Nu valt dat de laatste tijd gelukkig mee, maar toch.

Met Vitesse ging het aardig goed. Totdat ze weer doorgingen met die veels te dure aankopen.

Ik hoop echt dat Arnhem Vitesse keihard laat vallen. Als ze namelijk wél betalen hebben ze volgend jaar weer 20M schuld.
  dinsdag 29 januari 2008 @ 11:41:18 #79
26777 MrTorture
pi_56381577
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 11:21 schreef Dubnobasswithmyheadman het volgende:

[..]
Maar zonder Vitesse zal het Gelredome ook naar de knoppen gaan en mist Arnhem toch een groot gedeelte van haar inkomen.
inkomen dat Arnhem uiteindelijk, indirect, het liefst weer uit eigen zak moet betalen?
Vis een optie?
  dinsdag 29 januari 2008 @ 11:43:39 #80
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_56381616
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 11:14 schreef Yozzz het volgende:

[..]

Het moet bij een dwangakkoord in faillissement gaan om én 50% van het aantal schuldeisers én moeten deze schuldeisers gezamenlijk minstens 50% van de totale schuld vertegenwoordigen. Ik vraag me af of dat ook gehaald wordt, gezien de enorme schuld aan de gemeente.

Verder is de rechtbank vrij om het akkoord niet te homologeren. De rechtbank is zelfs verplicht om het akkoord te weigeren als de baten van de boedel de som van het akkoord aanmerkelijk te boven gaan. Vitesse wordt dus sowieso helemaal kaalgeplukt, ook bij een dwangakkoord.
  dinsdag 29 januari 2008 @ 11:44:32 #81
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_56381644
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 11:37 schreef SpotlessMind00 het volgende:

[..]

Plus, bij Twente was het een eenmalige investering. Bij Vitesse moeten de investeerders keer op keer opdraaien voor de problemen.
29.10 Novastar HMH
  dinsdag 29 januari 2008 @ 11:45:02 #82
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_56381653
En ach, zover is Nijmegen toch niet rijden? Daar hebben ze ook een voetbalclub. Als mensen vanuit Den Helder naar Arnhem komen rijden voor een concert van Marco Borsato, dan kunnen Arnhemmers ook best naar Nijmegen rijden voor een wedstrijd.
pi_56381676
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 11:44 schreef Damzkieee het volgende:

[..]

Plus, bij Twente was het een eenmalige investering. Bij Vitesse moeten de investeerders keer op keer opdraaien voor de problemen.
Dat is toch zo? Voor mijn gevoel horen we dit verhaal nu al jaren en jaren.
pi_56381717
quote:
TheThirdMark
Fuck Voetbal.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 29 januari 2008 @ 11:48:55 #85
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_56381751
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 11:43 schreef Pool het volgende:

[..]

Het moet bij een dwangakkoord in faillissement gaan om én 50% van het aantal schuldeisers én moeten deze schuldeisers gezamenlijk minstens 50% van de totale schuld vertegenwoordigen. Ik vraag me af of dat ook gehaald wordt, gezien de enorme schuld aan de gemeente.
de vrienden van Vitesse hebben ongeveer een even groot deel van de totale schuld aan Vitesse uitstaan, dus het komt aan op die partijen die de laatste paar miljoen schuld bij Vitesse hebben lopen
DeLuna vindt me dik ;(
  dinsdag 29 januari 2008 @ 11:50:22 #86
21578 Elvislives
Fietstas, Pumista
pi_56381793
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 11:45 schreef Pool het volgende:
En ach, zover is Nijmegen toch niet rijden? Daar hebben ze ook een voetbalclub. Als mensen vanuit Den Helder naar Arnhem komen rijden voor een concert van Marco Borsato, dan kunnen Arnhemmers ook best naar Nijmegen rijden voor een wedstrijd.
Die staan er ook niet florissant voor
No chingues con mi barrio!
Vamos el TRI!
pi_56381812
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 11:30 schreef Bonjasky82 het volgende:

[..]

Tja, volgens mij is Fiorentina uiteindelijk beter terecht gekomen dan Parma en Lazio. Ik heb meer vertrouwen in een doorstart dan in nog 10 jaar blijven aanmodderen.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 29 januari 2008 @ 11:52:10 #88
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_56381843
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 11:46 schreef SpotlessMind00 het volgende:

[..]

Dat is toch zo? Voor mijn gevoel horen we dit verhaal nu al jaren en jaren.
volgens mij is er de eerste reddingsoperatie geweest toen het koninkrijk Aalbers viel, Nuon schold toen de schuld van Vitesse kwijt, even later is er de redding geweest toen het Gelredome mee ten onder dreigde te gaan. Daar is deze constructie uitgekomen waar ze nu onder gebukt gaan. Probleem isd at er binnenkort moet begonnen worden met aflossing en dat geld is er niet. En daarom zitten we nu weer in deze situatie te ouwehoeren
DeLuna vindt me dik ;(
pi_56381870
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 11:41 schreef TheThirdMark het volgende:

Met Vitesse ging het aardig goed. Totdat ze weer doorgingen met die veels te dure aankopen.
Welke?
pi_56381913
Een topic openen op basis van een telegraaf artikel waarvan de helft onzin is

Goed gelovige media mensjes hebben we toch in NL.
1) lening gemeente is kleine 6,5 miljoen en geen 11!!!
2) Telegraaf spreekt over Vrienden van Vitesse als drie personen en 8,5 miljoen. De vrienden van Vitesse bestaan uit mer personen met een bedrag aan een ruime 10 miljoen!
3) Niet alle credituren hoeven akkoord te gaan, maar je kan dan wel een rechtszaak beginnen in veel gevallen wordt je bij een groot percentage in het gelijk gesteld.

4) Onze schulden zijn zo hoog dat het bestaan in gevaar komt en het moeilijk zal blijven voor een lange periode. Of we nu al failliet gaan lijkt me nog een iets te vroege fase, maar op lange termijn als je nu niks aan de schulden doet is die kans zeer zeker aanwezig.

Verder heel veel succes met dit sensatie topic en ik ben blij dat jullie meeleven op welke manier dan ook
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 29 januari 2008 @ 11:59:42 #91
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_56382028
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 11:55 schreef Positive_Thinking het volgende:
Een topic openen op basis van een telegraaf artikel waarvan de helft onzin is

Goed gelovige media mensjes hebben we toch in NL.

2) Telegraaf spreekt over Vrienden van Vitesse als drie personen en 8,5 miljoen. De vrienden van Vitesse bestaan uit mer personen met een bedrag aan een ruime 10 miljoen!

Verder heel veel succes met dit sensatie topic en ik ben blij dat jullie meeleven op welke manier dan ook
voor de duidelijkheid van de iedereen:
quote:
Vrienden van Vitesse royaal, maar verguisd

ARNHEM - Van de 10,5 miljoen euro die de stichting Vrienden van Vitesse tegoed heeft, komt zo'n 7,5 miljoen euro voor rekening van de grote drie: Cor Guijt, Jan Snellenburg en Herman Veenendaal.

Wie zijn deze drie gefortuneerde vrienden, ook wel de gouden vrienden genoemd.

- Cor Guijt geniet regionale bekendheid als makelaar uit Gendt. De oud-voetballer van hoofdklasser De Bataven, waar hij sinds jaar en dag ook hoofdsponsor is, verkocht de helft van zijn bedrijf om samen met de andere twee Vitesse in 2001 te kunnen redden van de ondergang. Guijt heeft verstand van voetbal en van zaken. Hij was ooit in de race om voorzitter te worden. Tot hij onder vuur kwam te liggen van een Karel Aalbers- minnend deel van de Vitesse-aanhang. Zij hielden Guijt deels verantwoordelijk voor het ontslag van de voorzitter, die in 2000 werd afgezet. Guijt werd later ook bedreigd. Daarbij werden de ruiten van zijn huis ingegooid.

- Jan Snellenburg is de grote man van de petfles: de gerecyclede plastic fles. Snellenburg, oud-bestuurslid van Vitesse, heeft zijn bedrijf voor vele miljoenen verkocht en financierde met dat geld de redding van Vitesse. Het geel-zwarte hart van Snellenburg, nog in het bezit van een geel-zwarte Harley Davidson, heeft de sympathieke Velpenaar een vermogen gekost. Thuis heeft hij moeten beloven geen cent meer in de club te steken. Snellenburg is uiterst populair in alle geledingen van Vitesse. Hij is vriendelijk, recht door zee en gul. De fanatieke golfer is ook keeper van het businessclubteam.

- Herman Veenendaal is een grote vastgoedmakelaar in Oosterbeek en de grote voortrekker van de stichting Vrienden van Vitesse. Veenendaal was onder Karel Aalbers lange tijd bestuurslid technische zaken, maar raakte volledige gebrouilleerd met de oud-voorzitter. Hij is een groot voetbalkenner en -liefhebber. Al liet hij de club lange tijd links liggen toen de vrienden agressief werden bejegend door de Aalbers-minnende aanhang. Veenendaal was jaren een veelscorende spits bij Vitesse, maar 'de Plaat' hield het voor gezien toen hij met zijn gokhallen en in vastgoed een betere boterham kon verdienen. Nog steeds bemoeit hij zich met de scouting voor Vitesse.
en over de schuld aan de gemeente:
quote:
De Arnhemse voetbalclub wil met behulp van het bureau Uno uit Zuid-Laren de schuld van circa 27 miljoen euro wegwerken. Alle schuldeisers krijgen het verzoek hun vordering af te laten kopen voor een klein bedrag.

Vitesse-directeur Paul van der Kraan heeft een eerste succes geboekt. De 'Vrienden', een groep gefortuneerde zakenmensen met als grootste financiers Cor Guijt, Jan Snellenburg en Herman Veenendaal, gaat akkoord met een afkoopsom voor de lening van 10,5 miljoen. "Zij willen een flinke veer laten", zegt Van der Kraan.

Donderdag heeft Van der Kraan bij de gemeente Arnhem het verzoek gedaan een deel van de lening van 6,5 miljoen euro kwijt te schelden. Van der Kraan: "Die zei geen ja of nee."

Volgens de Vitesse-directeur is een zogenoemd crediteurenakkoord de enige manier om Vitesse financieel gezond te krijgen. "Wij komen anders in geen honderd jaar af van de schulden en belanden onderin de eredivisie, met alle gevolgen van dien."
uit de over het algemeen beter ingelichte Gelderlander
DeLuna vindt me dik ;(
pi_56382097
Oooh sorry was de vergunning nog vergeten...

Over welke vergunning gaat de gemeente??
Voetbal licentie?? euhms nee KNVB
Licentie voor huren gelredome.?? uhms nee Ze bezitten gelredome niet meer.

Om welke licentie moet het dan gaan...? de enige die ik kan verzinnen is voor het houden van evenementen. Zal de telegraaf echt op die licentie gegokt hebben?
pi_56382099
Verkoop Piet Velthuizen
  dinsdag 29 januari 2008 @ 12:06:39 #94
3185 Adelante
To let it go now
pi_56382180
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 11:45 schreef Pool het volgende:
Doetinchem is dichter bij en die zoeken een groter stadion
pi_56382290
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 11:51 schreef Vogelverschrikker het volgende:

[..]

Tja, volgens mij is Fiorentina uiteindelijk beter terecht gekomen dan Parma en Lazio. Ik heb meer vertrouwen in een doorstart dan in nog 10 jaar blijven aanmodderen.
Je kunt niet naar de eerste divisie promoveren, debiel. Fiorentina is via Serie C2 uiteindelijk teruggekeerd naar de Serie A.
pi_56382345
Heeft dikke Theo zijn kroketten gedeclareerd?
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
  dinsdag 29 januari 2008 @ 12:14:21 #97
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_56382404
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 12:10 schreef Bonjasky82 het volgende:

[..]

Je kunt niet naar de eerste divisie promoveren, debiel.
Duurt ook niet lang meer...
  dinsdag 29 januari 2008 @ 12:15:19 #98
26777 MrTorture
pi_56382433
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 12:06 schreef Adelante het volgende:

[..]

Doetinchem is dichter bij en die zoeken een groter stadion
Maar dat lelijke ding uit Arnhem hoeven we niet
Vis een optie?
pi_56382450
Ik vroeg me aan het begin van het seizoen al af waar Vitesse die Lorca en Espinoza van betaalde. Met die buiten-EU salarissen voor die gasten is zoiets toch belachelijk. Zeker nu Espinoza als een haas weer is vertrokken en Lorca geen deuk in een pakje boter schiet. Maar goed ik kijk er ook maar van een afstandje naar.
pi_56382600
27 miljoen euro vind ik nogal een boel geld. Dat is 60 miljoen gulden!
Ik ben hier niet om vrienden te maken
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')