Aalbersquote:Op dinsdag 29 januari 2008 09:24 schreef M0NTANA het volgende:
Is er geen rijke olie-Rus die er wat miljoenen in kan pompen?
Uit de Gelderlander vorig jaar:quote:Op dinsdag 29 januari 2008 10:48 schreef Yozzz het volgende:
Sensatietopic op basis van een artikel van de Telegraaf -->_!!!
Waar blijven alle andere internet-hooligans die Vitesse hier komen uitlachen? Ik moet de eerste die zich ergens op baseerd anders dan de Telegraaf nog zien.
quote:Arnhem wil schulden Vitesse niet kwijtschelden
door Piet Venhuizen
ARNHEM - Arnhem is niet bereid Vitesse het grootste deel van zijn schuld van 6,5 miljoen kwijt te schelden, zoals Vitesse-directeur Paul van der Kraan donderdag voorstelde.
Onvoorstelbaar. Niet aan de orde. Van de gekke. Zo kwalificeren alle negen politieke partijen in de Arnhemse gemeenteraad het plan van Vitesse. Zij vinden dat de club eindelijk eens op eigen benen moet leren staan. In 2003 redde de gemeente Vitesse met een lening en kocht zij stadion Gelredome, dat eveneens in zwaar weer verkeerde.
Het stadion is inmiddels doorverkocht, de nieuwe eigenaar Eurocommerce sponsort Vitesse. Het vorige seizoen draaide de club volgens eigen zeggen financieel goed, maar zij zeult nog wel een schuld mee van 27 miljoen euro. De Vrienden van Vitesse, een club rijke voetballiefhebbers, heeft nog 10,5 miljoen tegoed, maar is bereid een fors deel hiervan te laten vallen, werd zaterdag bekend. "Dat moeten zij weten", zegt PvdA-leider Rudi Rikken. "Wij werken met gemeenschapsgeld. Ik zou het niet aan een bijstandsmoeder kunnen uitleggen als we zouden doen wat Vitesse vraagt."
Stemt meer dan de helft van de schuldeisers in met een regeling, dan kan Vitesse de rechter vragen ook de anderen te dwingen mee te doen. Of dat zal gebeuren, is de vraag. Duidelijk is dat meer dan de helft van de schuldeisers uit leden van de businessclub van Vitesse bestaat, onder wie de Vrienden. Zo'n gedwongen schuldsanering zou volgens de Arnhemse politiek een horrorscenario zijn. SP'er Elfrink zegt dat Vitesse er beter aan doet zijn inkomsten te verhogen.
Dus als ze vandaag gaan stemmen over het saneren van die schuld, acht ik de kans klein dat ze voor gaan stemmen na het lezen van het tweede artikel, en dus dat Vitesse verre van gezond raakt en nog steeds met een forse schuld blijft zitten.quote:'Nooit! Nooit! Nooit!', zegt de raad
03 dec 2007, 03:20 - ARNHEM - Jan de Wit (D66) is woedend. Addy Plieger (ChristenUnie) ziet tot haar spijt dat haar partij, die in 2003 tegen het reddingsplan was voor Vitesse, 'gelijk heeft gekregen'.
Gerrie Elfrink (SP): "Laat het bestuur en directeur Van der Kraan toch opstappen." De Arnhemse gemeenteraad is het volledig eens: het voorstel van directeur Paul van der Kraan aan de gemeente om Vitesse het grootste deel van zijn schuld van 6,5 miljoen euro kwijt te schelden, is volstrekt onacceptabel.
"Onvoorstelbaar wat nu op tafel gelegd wordt", zegt Rudi Rikken (PvdA). "Hallo, los je eigen problemen op", zegt Wieneke de Waard (GroenLinks). "Dit kunnen we niet maken met het oog op de andere noden in de stad", aldus Ine van Burgsteden (CDA). " Nooit, nooit, nooit" , zegt Margreet van Gastel (VVD). "De arrogantie van Vitesse!" Ton van Beers (Pro Arnhem) zegt dat Vitesse veel te vroeg alarm slaat. "De club is nog lang niet failliet." D66'er Jan de Wit is kwaad, zegt hij. " Je bent jaren met elkaar bezig om in vertrouwen met elkaar tot een oplossing te komen. En dan ineens dit."
Addy Plieger zegt wel bang te zijn voor een gedwongen schuldsanering. Als meer dan de helft van de schuldeisers toestemt in een regeling, dan kan Vitesse de rechter vragen de anderen te dwingen mee te doen. Of dat zal gebeuren, is de vraag. Zeker is wel dat meer dan de helft van de schuldeisers uit leden van de businessclub bestaat. "Dat zou de limit zijn", zegt Rudi Rikken. " Onsmakelijk, om het zover te laten komen." SP'er Gerrie Elfrink vraagt zich af of de KNVB een gedwongen sanering zou toestaan. "De club zou zich als onbetrouwbare partner afficheren. Dat zou imagoschade betekenen voor het hele betaald voetbal."
Elfrink zegt dat Vitesse met zijn voorstel zichzelf schade berokkent. "De club moet die schulden doodzwijgen. Die zijn alleen negatieve publiciteit, ze schrikken sponsors af. Terwijl de club juist heel nodig haar inkomsten zou moeten verhogen. Dat kan gemakkelijk, in een stad met zoveel bedrijven. Vitesse zou beter moeten presteren dan NEC, maar het is juist andersom. Van de opstelling van directeur Van der Kraan lusten de honden geen brood. Laat hem toch opstappen. En misschien kan er ook beter een ander bestuur komen."
Jij denkt dat een speler die behoorlijk wat meer dan 1,5 miljoen waard is verkocht moet worden voor dat bedrag? Ik dacht dat de mening van alle anti-Vitessenaren altijd was dat geldvernietiging niet moest gebeuren?quote:Op dinsdag 29 januari 2008 11:10 schreef TerroRobbie het volgende:
Wel ongelooflijk dat sommige (kleinere) clubjes elk dubbeltje 8 keer moeten omdraaien voordat ze het uit kunnen geven, maar bij een club met miljoenenschuld nog alles kan.
Ik zal het nog een keer vertellen: als 50% of meer van de schuldeisers akkoord gaat met een crediteurenakkoord, kan deze voor de rechtbank worden afgedwongen. Omdat Vitesse zegt dat ze deze 50%+ hebben, is het aan de gemeente om vrijwillig mee te doen, of de gerechterlijke procedure af te wachten (waarin ze tóch geen gelijk krijgen).quote:Op dinsdag 29 januari 2008 11:09 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Uit de Gelderlander vorig jaar:
[..]
[..]
Dus als ze vandaag gaan stemmen over het saneren van die schuld, acht ik de kans klein dat ze voor gaan stemmen na het lezen van het tweede artikel, en dus dat Vitesse verre van gezond raakt en nog steeds met een forse schuld blijft zitten.
Nou ik ben zeker niet anti-Vitesse (ja zondag wel jaquote:Op dinsdag 29 januari 2008 11:12 schreef Yozzz het volgende:
[..]
Jij denkt dat een speler die behoorlijk wat meer dan 1,5 miljoen waard is verkocht moet worden voor dat bedrag? Ik dacht dat de mening van alle anti-Vitessenaren altijd was dat geldvernietiging niet moest gebeuren?
Beetje tegensprekend, dit.
Waar zeg ik dat preciesquote:Op dinsdag 29 januari 2008 11:12 schreef Yozzz het volgende:
Jij denkt dat een speler die behoorlijk wat meer dan 1,5 miljoen waard is verkocht moet worden voor dat bedrag?
De gemeente heeft het verkocht aan Eurocommerce geloof ik. Een bedrijf dat grote plannen heeft met Gelredome en de omgeving. Maar zonder Vitesse zal het Gelredome ook naar de knoppen gaan en mist Arnhem toch een groot gedeelte van haar inkomen.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 11:03 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Hoe zit het met dat stadion? Wie is daar nu eigenlijk eigenaar van?
wat en belachelijke redenering, met een omzet van 14 miljoen en een schuld van 27 miljoen is de club technisch falliet, dat wisten ze al toen het vorige reddingsplan erdoor werd geduwdquote:Op dinsdag 29 januari 2008 09:08 schreef De.Kromme het volgende:
Ok, er is een Vitesse-topic maar dit is toch wel redelijk ernstig, we dreigen een sterke eredivisieclub kwijt te raken.
[..]
Is dit het definitieve einde van Vitesse?
Toegegeven Vitesse geeft geen extreme bedragen uit aan transfers en dergelijke maar ALS de berichten in de media waar zijn dan zet het toch ook allemaal geen zoden aan de dijk? Over die transferprijs voor Theo Janssen: is er eigenlijk wel eens concrete interesse voor hem geweest en heeft Vitesse boden afgeslagen van een bepaald bedrag? Ik heb altijd het idee dat Theo Janssen voor veel clubs interessant is maar uiteindelijk wordt er nooit iets concreet. Verbeter me gerust; ik volg het ook niet zo intensief.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 11:20 schreef JH87 het volgende:
Mensen, Vitesse heeft de afgelopen jaren bijzonder veel aandacht gehad van de KNVB en is op eigen kracht die onderste financiele categorie weer uitgekomen. Er wordt op de jaarlijkse begroting weer in zwarte cijfers gesproken en de afgelopen tijd zeker wel voorzichtig met geld omgegaan. Ik kan me zelfs herinneren dat we onder Sturing maar vier spelers op de bank hadden om zo ook te kunnen bezuinigen op wedstrijdpremies.
Daarnaast is Theo Janssen nog steeds één van de betere spelers van Vitesse, heeft hij een contract voor nog 2,5 half jaar en is een vraagprijs van 2.5 miljoen al behoorlijk aan de lage kant. Groningen is dan ook gek dat ze dat niet willen betalen.
dat is toch geen manier van omgaan met elkaar, als Vitesse dat doet dan neem ik aan dat de gemeente nooit meer één vinger uitsteekt voor Vitessequote:Op dinsdag 29 januari 2008 11:14 schreef Yozzz het volgende:
[..]
Ik zal het nog een keer vertellen: als 50% of meer van de schuldeisers akkoord gaat met een crediteurenakkoord, kan deze voor de rechtbank worden afgedwongen. Omdat Vitesse zegt dat ze deze 50%+ hebben, is het aan de gemeente om vrijwillig mee te doen, of de gerechterlijke procedure af te wachten (waarin ze tóch geen gelijk krijgen).
Eenzelfde is, zoals al eerder vermeld, al gedaan bij Twente en Utrecht.
Veel van het artikel in de Telegraaf klopt niet, dus ik vraag me ook af of de situatie nu zo ernstig is. Volgens mij valt het allemaal nog steeds wel 'mee'.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 11:25 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Toegegeven Vitesse geeft geen extreme bedragen uit aan transfers en dergelijke maar ALS de berichten in de media waar zijn dan zet het toch ook allemaal geen zoden aan de dijk? Over die transferprijs voor Theo Janssen: is er eigenlijk wel eens concrete interesse voor hem geweest en heeft Vitesse boden afgeslagen van een bepaald bedrag? Ik heb altijd het idee dat Theo Janssen voor veel clubs interessant is maar uiteindelijk wordt er nooit iets concreet. Verbeter me gerust; ik volg het ook niet zo intensief.
Precies, als ik naar m'n eigen clubje kijk... Wij hebben een schuld van slechts 2 miljoen en er is helemaal niks mogelijk. Het liefst zouden ze met het licht uit voetballen. Als we eens een leuke transfer of een leuk extraatje krijgen (RVN naar Real) maken kunnen we dat geld niet in de spelersgroep investeren. De spelersbegroting daalt ieder jaar. En zo zijn er meerdere clubs die in de zelfde situatie zitten. En als je dan ziet dat clubs met veel grotere schulden geen enkele barriere lijken te hebben dan is dat wel wrang. Of in ieder geval opmerkelijk.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 11:17 schreef SpotlessMind00 het volgende:
Wat TR zeer terecht aangeeft is dat kleine clubs altijd moeten knokken om het hoofd boven water te houden en dat onder andere Vitesse met een miljoenenschuld gewoon op te grote voet door kan leven. Sportief begrijp ik alle bezwaren, ik zie ook het gevaar van degradatie maar als je voor een grootverdiener meer dan 2 miljoen contant kunt maken dan lijkt mij dat een reeele optie.
Volgens mij werd bij het bekendmaken van de plannen al aangegeven dat de imagoschade op de koop toegenomen zou worden, en de relatie tussen Vitesse en de gemeente is toch al niet al te best.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 11:27 schreef rubbereend het volgende:
[..]
dat is toch geen manier van omgaan met elkaar, als Vitesse dat doet dan neem ik aan dat de gemeente nooit meer één vinger uitsteekt voor Vitesse
Wat zijn eigenlijk de jaarcijfers van het Gelredome?quote:Op dinsdag 29 januari 2008 11:21 schreef Dubnobasswithmyheadman het volgende:
[..]
De gemeente heeft het verkocht aan Eurocommerce geloof ik. Een bedrijf dat grote plannen heeft met Gelredome en de omgeving. Maar zonder Vitesse zal het Gelredome ook naar de knoppen gaan en mist Arnhem toch een groot gedeelte van haar inkomen.
Een doorstart? Waar denk je dat ze mogen beginnen dan, in de hoofdklasse? Veel plezier met promoveren.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 09:30 schreef Vogelverschrikker het volgende:
Tja, als dit waar is en de club is ook echt niet te redden, dan moet de club gewoon een nieuwe doorstart maken als Fiorentina. Maar ik denk niet dat ze veel spelers kunnen behouden in dat geval (zoals Di Livio toen voor Fiorentina).
Ah, jij bent ook op de sensatie TT afgekomen. Gezellig.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 11:30 schreef Bonjasky82 het volgende:
Een doorstart? Waar denk je dat ze mogen beginnen dan, in de hoofdklasse? Veel plezier met promoveren.
Wat?quote:Op dinsdag 29 januari 2008 11:33 schreef TerroRobbie het volgende:
[..]
Ah, jij bent ook op de sensatie TT afgekomen. Gezellig.
Maar de vraag is nu toch even niet de sportieve toekomst van Vitesse? De vraag is nu toch hoe de schuldenlast wordt aangepakt? Laten we er eens van uitgaan dat Vitesse dezelfde zonnige weg als FC Twente gaat bewandelen en over een jaar of 5 een stabiele subtopper is met een gezonde begroting en regelmatig Europees voetbal, hoeveel geld heeft dat de schuldeisers dan gekost? Ik neem niet aan dat Vitesse dan alsnog geld gaat verdelen...quote:Op dinsdag 29 januari 2008 11:28 schreef JH87 het volgende:
[..]
En volgens mij dringt het nog niet tot mensen door dat clubs als FC Utrecht en Twente ook zo'n crediteurenakkoord hebben bedongen. Moeten jullie eens zien waar Twente nu staat. Komt ook nog wel een hoop goed beleid bij kijken, maar toch.
mwah de club is natuurlijk vrij ongezond gefinancierd en de vooruitzichten zijn niet echt goed zonder dit "reddingsplan"quote:Op dinsdag 29 januari 2008 11:35 schreef RayMania het volgende:
Ik heb maar even aanhalingstekens om de TT gezet, het is natuurlijk een gerucht etc.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |