Ik stel voor dat we die pas in de finale treffen.quote:Op maandag 28 januari 2008 17:02 schreef fanneke het volgende:
In de ¼finale naar Bristol Rovers lijkt me wel een leuke wedstrijd.
Met Nederlandse tijden ziet dat er dus zo uit:quote:Manchester United's FA Cup fifth-round tie against Arsenal will be screened live on BBC One on Saturday 16 February, kicking off at 1715 GMT.
Manchester United have won the FA Cup a record 11 times, while Arsenal have lifted the famous trophy 10 times.
BBC One's fifth round coverage kicks off with Bristol Rovers v Southampton (1230 GMT).
Sheffield United host Middlesbrough on Sunday 17 February (1400 GMT) in the BBC's third live game of the weekend.
3 Goede keuzes wmb tov van de voorgaande ronde.quote:Op woensdag 30 januari 2008 19:21 schreef fanneke het volgende:
[..]
Met Nederlandse tijden ziet dat er dus zo uit:
Zaterdag 16 februari, 13.30 uur BBC One
Bristol Rovers v Southampton
Zaterdag 16 februari, 18.15 uur BBC One
Man Utd v Arsenal
Zondag 17 februari, 15.00 uur BBC One
Sheffield Utd v Middlesbrough
Ditoquote:Op donderdag 31 januari 2008 20:37 schreef tong80 het volgende:
Gelukkig Arsenal om 18.15 uur kan ik eerst naar m'n amateurclub
Hier ookquote:Op donderdag 31 januari 2008 20:37 schreef tong80 het volgende:
Gelukkig Arsenal om 18.15 uur kan ik eerst naar m'n amateurclub
quote:Op zaterdag 16 februari 2008 17:14 schreef fanneke het volgende:
Barnsley 1-1,Foster
en daar had 'Pool direct weer op voorsprong moeten staan.quote:Op zaterdag 16 februari 2008 17:14 schreef fanneke het volgende:
Barnsley 1-1,Foster
en 0-3quote:Op zaterdag 16 februari 2008 17:22 schreef fanneke het volgende:
Coventry-WBA 0-2
Die van Liverpool ook nietquote:Op zaterdag 16 februari 2008 17:53 schreef fanneke het volgende:
Die Barnsley fans staan allemaal verbaasd te kijken. Kunnen het niet geloven.
Het was direct het tweede wat ik dacht toen ik de uitslag zagquote:Op zaterdag 16 februari 2008 17:54 schreef stevengerrard het volgende:
Ach 1 voordeeltje nu word de wedstrijd tegen Newcastle niet verschoven
ze kregen voetbal lesquote:Op zaterdag 16 februari 2008 21:05 schreef Urquhart het volgende:
Arsenal viel tegen.
Wat kan je hem in godsnaam verwijten nadat ie de laatste 20 minuten mag spelen bij nog een 4-0 achterstand?quote:Op zondag 17 februari 2008 00:13 schreef Eric_Cantona het volgende:
Oh en AdebayorKan volgens mij nog wat leren van onze Cristiano
quote:1 Emmanuel Adebayor Arsenal 19
2 Cristiano Ronaldo Man Utd 19
DIe zat er heerlijk in jaquote:Op zondag 17 februari 2008 00:37 schreef Radegast het volgende:
Mooie goal zeg van Hasselbaink.
Niet zo happen, lees de ironie es in dat bericht. Ik had 't over zijn schwalbe.quote:Op zondag 17 februari 2008 00:19 schreef Cyberia18 het volgende:
[..]
Wat kan je hem in godsnaam verwijten nadat ie de laatste 20 minuten mag spelen bij nog een 4-0 achterstand?
[..]
Mijn excuses, dat er geen Arsenal-fans tot midden in de nacht op jou blijven wachten.quote:Op zondag 17 februari 2008 06:12 schreef Eric_Cantona het volgende:
[..]
Ik vind 't zo typisch dat de Arsenal-fans hier altijd zo'n grote mond hebben (niet tegen jou persoonlijk), maar nu zijn ze in velden of wegen te bekennen. Beetje jammer.
The FA Cup sponsored by E.ONquote:Op zondag 17 februari 2008 12:33 schreef One_conundrum het volgende:
Vandaag ook nog potjes?
Ik moest er wel om lachenquote:This draw actually brings up a very interesting scenario. The FA Rules say Chelsea must draw the lowest place team in the competition, but they also say we must draw a Premiership team. If Middlesbrough and Portsmouth were to lose tomorrow, the FA Cup may have to be abandoned.
Waar was jij tijdens de live wedstrijd dan? Of had mr. beunhaas wat andere zaken te verrichten?quote:Op zondag 17 februari 2008 06:12 schreef Eric_Cantona het volgende:
[..]
Ik vind 't zo typisch dat de Arsenal-fans hier altijd zo'n grote mond hebben (niet tegen jou persoonlijk), maar nu zijn ze in velden of wegen te bekennen. Beetje jammer.
Op wie doel je dan?quote:Op zondag 17 februari 2008 06:12 schreef Eric_Cantona het volgende:
[..]
Niet zo happen, lees de ironie es in dat bericht. Ik had 't over zijn schwalbe.
Absoluut, tegenwoordig zijn deze wedstrijden kinderspel vergeleken met dat.quote:Op zondag 17 februari 2008 14:38 schreef Grimm het volgende:
Ik mis de oude Man.utd tegen Arsenal. Henry-vieira-pires-ljunberg-cole tegen Keane-scholes-giggs-Nistelrooy etc. Dat waren pas wedstrijden.
[ afbeelding ]
quote:Barnsley face Chelsea in FA Cup
Championship side Barnsley have been rewarded for their stunning FA Cup win at Liverpool with a quarter-final tie at home against holders Chelsea.
League One side Bristol Rovers have been drawn at home against West Brom and in the only all-Premier League tie, Manchester United entertain Portsmouth.
In the other last-eight contest, Cardiff City will travel to either Sheffield United or Middlesbrough.
The games will be played on the weekend of 8 and 9 March.
Full draw for FA Cup quarter-finals:
Sheffield United or Middlesbrough v Cardiff City
Manchester United v Portsmouth
Bristol Rovers v West Brom
Barnsley v Chelsea
Matches to be played on the weekend of 8 and 9 March.
maar wel weer thuis voor de 3e keer op rijquote:Op maandag 18 februari 2008 15:03 schreef fanneke het volgende:
manure weer tegen een PL team. 11e keer op rij, toch?
Sta er niet eens van te kijken, triest.quote:che£ski weer een lower league team.
Dit is toch ongelofelijk.
quote:Op maandag 18 februari 2008 15:11 schreef DemonCleaner het volgende:
Chelsea en lotingen gaat erg goed samen de laatste tijd jaren.
Net zoals een loting voor de 3e, 4e en 5e ronde.quote:Op maandag 18 februari 2008 15:30 schreef mcyodogg het volgende:
Kans was natuurlijk wel groter dat je een lower league team zou loten dan een PL ploeg. Dus zo ongelofelijk is het inderdaad niet.
Ik doelde wat betreft dit seizoen ook op de CL. De poule was niet echt heel zwaar en met Olympiakos hebben ze nu ook geen pech.quote:
Nou ja, League Cup toch wel regelmatig PL teams geloot, maar ik kna natuurlijk niet ontkennen dat vooral in de FA Cup regelmatig een lower league club tevoorschijn is gekomen. Maar props voor hen dat ze dus zo ver komenquote:Op maandag 18 februari 2008 15:32 schreef DutchGooner het volgende:
[..]
Net zoals een loting voor de 3e, 4e en 5e ronde.
Jij weet ook dat Chelsea de laatste jaren gewoon mazzelt als het om LC en FAC lotingen gaat, zeker tov Man Utd en Arsenal.
Valt dus ook wel mee.quote:Total Prem Not % Prem
Arsenal 44 26 18 59%
Chelsea 42 21 21 50%
Liverpool 27 14 13 52%
Man Utd 36 30 6 83%
Vorige drie seizoenen telkens bij de CL houder in de poule gekomen, en 2 maal Barca in de 1/8ste finale gehad. Maar ik vind dat juist wel lekker, die sterke tegenstanders in de CL.quote:Op maandag 18 februari 2008 15:48 schreef DemonCleaner het volgende:
[..]
Ik doelde wat betreft dit seizoen ook op de CL. De poule was niet echt heel zwaar en met Olympiakos hebben ze nu ook geen pech.
Hoe ze in eerdere jaren in de beker geloot hebben weet ik niet, zo lang kan me dat niet boeien, maar in de CL kan ik me wel wat minder gunstige lotingen herinneren.
Ik had het eerlijk gezegd meer over de periode dat ik Chelsea als een topclub zie, sinds Mourinho dus.quote:Op maandag 18 februari 2008 16:26 schreef mcyodogg het volgende:
edit, iemand van RedCafe heeft blijbaar de lotingen van de afgelopen 10 jaar bekeken en kwam met dit uit
[..]
Valt dus ook wel mee.
[..]
Ik keek alleen maar naar de nationale bekers maar in de CL is het net andersom de recente jaren.quote:Vorige drie seizoenen telkens bij de CL houder in de poule gekomen, en 2 maal Barca in de 1/8ste finale gehad. Maar ik vind dat juist wel lekker, die sterke tegenstanders in de CL.
quote:Op zaterdag 16 februari 2008 20:09 schreef DutchGooner het volgende:
[..]
Of Barnsley, was ook mijn eerste gedachte
dus, live op BBC One...quote:BBC to screen Barnsley in FA Cup
The BBC will screen three of the four FA Cup sixth round matches, starting with Barnsley's home tie to Premier League side Chelsea.
Barnsley beat Liverpool in the fifth round and the tie from Oakwell will be shown on 8 March at 1730 GMT.
Sheffield United or Middlesbrough will play Cardiff at 1310 GMT on 9 March and that will also be shown.
The action will be concluded on Sunday when Bristol Rovers take on West Brom at 1800 GMT.
League One Bristol Rovers are the only team from outside the top two divisions still left in the tournament and have beaten Fulham and Southampton to reach the quarter-finals.
The other tie of the round is between Manchester United and Portsmouth and will kick-off at 1245 GMT on the Saturday.
Buiten dat, alle 3 zijn het meer echte Cup Ties als Man Utd v Pompey.quote:Op dinsdag 19 februari 2008 22:38 schreef Barnet_Bee het volgende:
Mooi, voor de verandering een keer geen Manure op tv.
Niet alleen slecht, het is ook een dodelijk saaie club. Zet daar maar een club als Wolverhampton Wanderers of Sheffield Wednesday voor in de plaats.quote:Op woensdag 27 februari 2008 21:54 schreef Dos37 het volgende:
Wat is Middlesbrough toch ook slecht, die mogen ook direct degraderen.
Mooi. Ik verbaasde me al over de hoeveelheid hands die er werd gemaakt op de BBC op het momentquote:Op zaterdag 8 maart 2008 15:16 schreef BliksemSchigt het volgende:
Nee, alleen op sport1.
BBC heeft straks Barnsley - Chelsea.
Ja. Hij trainde deze week weer mee met de reservekeepers.quote:Op zaterdag 8 maart 2008 15:30 schreef DemonCleaner het volgende:
Hopen dat Sar niet serieus geblesseerd is. Kuszczak nu dus geschorst en is Foster al weer fit?
Mooi. Is sowieso beter dan Kuszczak vind ik. Zal nog wel wat ritme missen maargoed, of dat voor een keeper zo'n ramp is. En misschien is Sar niet serieus geblesseerd, dan maakt het helemaal niks uit natuurlijk.quote:Op zaterdag 8 maart 2008 15:39 schreef Cyberia18 het volgende:
[..]
Ja. Hij trainde deze week weer mee met de reservekeepers.
Die zullen de beker nu wel winnen. Hiervoor al het nodige geluk gehad en aan de BBC site te lezen was dat vandaag niet minder. Jammer dat we niet door zijn, maar het is maar beker. De twee echte prijzen zijn nog steeds haalbaar.quote:
Ach, het was geen 4-0 in ieder gevalquote:
Zoveel kansen en vervolgens wel onderuit gaan.quote:Op zaterdag 8 maart 2008 15:45 schreef DemonCleaner het volgende:
[..]
Ach, het was geen 4-0 in ieder geval
Eerlijk gezegd heb ik dat liever dan de 0-0 die het anders waarschijnlijk was geworden, zo te horen wou hij er bij Man Utd gewoon niet in. Dan heb ik liever geen replay, dat zit toch maar in de weg.quote:Op zaterdag 8 maart 2008 15:49 schreef Cyberia18 het volgende:
Het was overigens wel een erg dubieuze penal.
Valt wel mee vond ik, 85% terecht vind ik.quote:Op zaterdag 8 maart 2008 15:49 schreef Cyberia18 het volgende:
Het was overigens wel een erg dubieuze penal.
Als je de herhaling meerdere malen achter elkaar bekijkt zie je goed dat Kuszczak zijn armen absoluut niet uitsteekt. Baros struikelde over het hoofd van Kuszczak (die daar een behoorlijk tik kreeg) en in mijn ogen is dat gewoon een actie waar de keeper machteloos in staat. Baros is dan wel weer zo slim om erg gretig te gaan liggen.quote:Op zaterdag 8 maart 2008 15:58 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Valt wel mee vond ik, 85% terecht vind ik.
quote:Op zaterdag 8 maart 2008 23:42 schreef Dos37 het volgende:
Godver wat een zooi
ik ga me verder stuiter dik zuipen
Zouden ze bij Bristol Rovers europa in mogen met dat stadion?quote:Op zondag 9 maart 2008 12:47 schreef Barnet_Bee het volgende:
Schitterend FA Cup dag gisteren, zowel Manure als Chelsea eruit. Hup Bristol Rovers en Cardiff City vandaag, want een finale tussen Middlesbrough en WBA zou alsnog een tegenvaller zijn.
Millwall nog een paar jaar terug.quote:Op maandag 10 maart 2008 11:31 schreef RayMania het volgende:
Zou wel leuk zijn als Portsmouth ook sneuvelt, dan speelt gewoon een Championship-club Europees. Is dat wel eens voorgekomen?
Spelen gewoon onder de Engelse vlag, zitten niet voor niets in een Engelse competitie, net als Swansea en Wrexham als ik me niet vergis..quote:Op maandag 10 maart 2008 11:50 schreef mcyodogg het volgende:
Heeft Wales een eigen coefficient eigenlijk? Want dan kan Engeland gewoon een deelnemer minder hebben
Daar teken ik voor. West Brom wil ik niet in de finale zien en Pompey is dan wel een PL-club, maar nog wel echt eentje met zo'n ouderwetse uitstraling. Barnsley en Cardiff vind ik allebei leuk.quote:Op maandag 10 maart 2008 11:10 schreef Dos37 het volgende:
5 voor half 3 trouwens, straks mis je het net
West Brom - Pompey
Barnsley - Cardiff.
Goed gegokt zegquote:Op maandag 10 maart 2008 11:10 schreef Dos37 het volgende:
5 voor half 3 trouwens, straks mis je het net
West Brom - Pompey
Barnsley - Cardiff.
quote:Op maandag 10 maart 2008 15:00 schreef Plato1980 het volgende:
Barnsley verdient een finaleplek.
Man Utd Arsenal had ik ook al voorspeld. Ik moet me werk van makenquote:
Van mij ook welquote:Op maandag 10 maart 2008 15:08 schreef WeebI het volgende:
De winnaar van Barnsley - Cardiff mag de cup van mij winnen
Ben bang dat het nu wel fout zal gaan nu ze tegen een vergelijkbaar team moeten.quote:Op maandag 10 maart 2008 15:39 schreef Dos37 het volgende:
[..]
Man Utd Arsenal had ik ook al voorspeld. Ik moet me werk van maken
Best mogelijke loting dus
ik hoop barnsleyquote:Op maandag 10 maart 2008 15:08 schreef WeebI het volgende:
De winnaar van Barnsley - Cardiff mag de cup van mij winnen
Helaas geen Cardiff dan.... zie de BBC site:quote:Op maandag 10 maart 2008 12:04 schreef mcyodogg het volgende:
Ja, ik weet dat ze in een Engelse competitie meedoen, maar dat kan in Europa misschien anders zijn. Kwam dit ook tegen:
http://www.xs4all.nl/~kas(...)thod3/crank2008.html
Op de 47ste plaats
Speelt Cardiff niet ook mee voor de beker in Wales?quote:Op maandag 10 maart 2008 16:32 schreef Montagui het volgende:
[..]
Helaas geen Cardiff dan.... zie de BBC site:
"As it stands, if Cardiff win the Cup they will not be allowed to enter the Uefa Cup, as Uefa regulations prevent the Welsh side from playing in European competition as England's representative."
quote:Cardiff City gaat Europa niet in
Zelfs al wint het de FA Cup, Cardiff City zal volgend seizoen niet spelen in de UEFA Cup. De Engelse voetbalbond zal de club niet inschrijven voor de UEFA Cup.
Motivering van de FA is dat Cardiff City een club is uit Wales en niet uit Engeland. Het speelt, net als Swansea City en Wrecham, al jaren in de Engelse competitie maar kan het niet worden ingeschreven als Engelse ploeg bij de UEFA.
Ook kan het niet namens Wales uitkomen in de UEFA Cup, weet The Daily Mail. Dit omdat Cardiff niet speelt in de nationale competitie.
Het Cardiff City van Jerrel Hasselbaink en Robbie Fowler schakelde in de kwartfinale van de FA Cup Middlesbrough uit (0-2) en neemt het nu op tegen Barnsley.
In Engeland doen ze vast niet aan verplichte buscombi's met alcoholverbod bij dit soort wedstrijdenquote:Op vrijdag 4 april 2008 22:54 schreef borisz het volgende:
net bij het sportjournaal een interview met Jerrel Hasselbaink & GLenn Loovens. er komen 33.000 mensen uit Cardiff naar Londen
gaaf ook dat halve finales in wembly zijnquote:Op vrijdag 4 april 2008 22:54 schreef borisz het volgende:
net bij het sportjournaal een interview met Jerrel Hasselbaink & GLenn Loovens. er komen 33.000 mensen uit Cardiff naar Londen
Daar is in Engeland ook gedoe over. Men ziet liever de halve finales op ander neutraal terrein. Nu wordt Wembley minder "heilig". Tenminste dat vinden de Engelsen.quote:Op vrijdag 4 april 2008 23:00 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
gaaf ook dat halve finales in wembly zijn
maar barnsley heeft zowel liverpool als chelsea verslagen. lettend op het toernooi zou ik zeggen dat het terecht zou zijn dat barnsley in de finale komt en zou winnen.quote:Op zondag 6 april 2008 11:33 schreef Breach het volgende:
Puur lettend op het toernooi ga ik ook voor Cardiff (zeker omdat ze het als club ook echt nodig hebben na alle ellende van afgelopen tijd). Maar het kan ook leuke taferelen opleveren als Barnsley Europa in gaat. Millwall heeft paar jaar terug bewezen dat ze er dan niet direct uit hoeven te vliegen.
Eens. Ze verdienen het wel na die twee geweldige wedstrijden. Maar ik denk dat Cardiff wel iets meer kwaliteit en meer voetbal heeft, en het daarop toch gaat winnen.quote:Op zondag 6 april 2008 11:53 schreef DANILXL het volgende:
[..]
maar barnsley heeft zowel liverpool als chelsea verslagen. lettend op het toernooi zou ik zeggen dat het terecht zou zijn dat barnsley in de finale komt en zou winnen.
nope. deze wedstrijd wordt in Engeland door Sky uitgezonden. Nu alleen te bekijken op sport1.quote:Op zondag 6 april 2008 17:10 schreef One_conundrum het volgende:
niet op de beeb?
oowja dat weet ik ook nog wel, dat was op een maandag avond. Toen zende RTL5 de premier league nog live uitquote:Op zondag 6 april 2008 18:37 schreef Plato1980 het volgende:
Als ik Enckelman zie moet ik steeds aan dit doelpunt denken, misschien wel de vreemdste goal die ik ooit gezien heb:
Klopt. Het was de eerste Birmingham-derby in jaren, City was net naar de PL gepromoveerdquote:Op zondag 6 april 2008 18:41 schreef Dos37 het volgende:
[..]
oowja dat weet ik ook nog wel, dat was op een maandag avond. Toen zende RTL5 de premier league nog live uit
Cardiff speelt ook Championshipquote:Op zondag 6 april 2008 18:51 schreef Dos37 het volgende:
geen championship ploeg in Europa volgend jaar.
Mogen geen europees voetbal spelen van de FA omdat ze uit Wales komen dacht ik...quote:
Maar die mogen als club uit Wales geen UEFA spelen voor Engeland - en dus is Pompey zeker van europees voetbalquote:
Allerminst, de UEFA heeft toch aangegeven dat gewoon Cardiff toegang zou krijgen omdat het per competitie gaat?quote:Op zondag 6 april 2008 18:56 schreef Doc het volgende:
[..]
Maar die mogen als club uit Wales geen UEFA spelen voor Engeland - en dus is Pompey zeker van europees voetbal
Maar de UEFA heeft ook nog wat te zeggen, en Platini heeft reeds gemeld dat als Cardiff Europees voetbal zou halen, de UEFA zal proberen er voor te zorgen dat ze ook Europees spelen.quote:Op zondag 6 april 2008 18:56 schreef MarkNMGN het volgende:
[..]
Mogen geen europees voetbal spelen van de FA omdat ze uit Wales komen dacht ik...
Dan eindelijk een echte prijs voor Hasselbaink?
quote:FA approves Cardiff for Uefa Cup
Cardiff will represent England in next season's Uefa Cup should they win the FA Cup by beating Portsmouth, the Football Association has confirmed.
More to follow.
quote:Portsmouth v Bristol City
Sheffield Wed v Fulham
Preston v Liverpool
Birmingham v Wolves
West Ham v Barnsley
Middlesbrough v Barrow
Hull City v Newcastle
Hartlepool v Stoke
Chelsea v Southend
Manchester City v Nottingham Forest
Cardiff v Reading