Heb mijn game met Worcester City even in de koelkast gezet, ben namelijk een game begonnen met sc Heerenveen.
Zit er iedere week op de tribune, maar in FM speel ik er eigenlijk nooit mee. Op een enkele keer in FM2006 na, toen werd ik in mijn eerste seizoen direct kampioen én won ik de UEFA Cup. Tijd dus om die prestatie in ieder geval te evenaren

Oh, en voor er vragen over komen: ik speel met een FM2007-skin, aangezien ik die vele malen mooier vind dan de FM08 skin.
Aangezien sc Heerenveen al een zeer goed elftal heeft, hoef ik maar weinig versterking te halen. De DC en de DR posities waren wat dun bezet, dus daar heb ik voornamelijk gezocht naar versterking. Ook was een 3e keeper welkom, aangezien Egil Etemadi niet goed genoeg is voor dit niveau. Verder heb ik voornamelijk talentvolle spelers gehaald.
De volgende spelers heb ik naar sc Heerenveen gehaald:
Hatem Trabelsi - free. Trabelsi kon ik gratis naar de club halen. Een zeer ervaren verdediger, die vooral bij Ajax een zeer goede indruk heeft achtergelaten. Hij neemt genoegen met een back-up plaats achter Zuiverloon.
Ninoslav Milenkovic - free. Naast Michael Dingsdag komt deze 29-jarige Bosniër te spelen. Evenals Dingsdag een linkspoot, dus dat is misschien niet een ideale situatie. Maar van alle kandidaten die ik op het oog had, vond ik hem de beste.
Jürgen Colin - 120k, afkomstig van Ajax. Jürgen Colin had ik al in een vroeg stadium gescout, maar ik kon hem alleen halen voor 1 miljoen euro. Dat vond ik iets teveel, maar deze multifunctionele verdediger wilde ik graag aan mijn selectie toevoegen, aangezien hij in de gehele verdediging geposteerd kan worden. Enkele uren voor het verstrijken van de deadline had Ajax hem plotseling op de transferlijst geplaatst, en kon ik hem voor 120k overnemen. Een koopje natuurlijk, want voor SC Heerenveen is Colin een zeer goede aankoop.
Verder heb ik alleen een aantal talenten aangetrokken:
Jeroen Hansen, GK, gratis
Barry Maguire, AMR, 210k, FC Den Bosch
Erick Flores, AM/F RC, 275k, Flamengo
Mitchell Donald, AM/F RC, 65k, Ajax
Hanne Hagary, SC, 28k, Feyenoord
Liviu Ginea, SC, gratis, Dinamo Bucharest
Ik heb gekozen voor een ietwat verdedigende opstelling, met twee terugzakkende middenvelders in een 4-4-2 formatie.
Opstelling:
![]()
En dit zijn de resultaten tot nu toe:
![]()
Vooral de overwinning op Stade Rennes ben ik erg trots. We speelden op de counter, en als je dan Alves in de ploeg hebt, dan kun je iedere ploeg verslaan. Een uitstekende uitgangspositie voor de 2e wedstrijd.
Mijn persoonlijke doelstelling is dezelfde als die van het bestuur: direct achter de traditionele topploegen eindigen. Oftewel, een 4e plaats. Dat moet met deze ploeg absoluut mogelijk zijn.