quote:
2,4 miljoen, waarvan 4 ton direct.

Die andere Sjaak was wel wat duurder, helaas.
Heb overigens afgelopen transferperiode (zomer 2009) afscheid genomen van Hofland (4 miljoen!), Jefrey Altheer (900k + een flink percentage), Timothy Derijck (300k), een aantal onboeiende jeugdspelers, Pardo (transfervrij, helaas, een overbodige reservespeler met winst verkocht. Jaar daarvoor veel geld gevangen voor Afonso Alves, Greene (11 miljoen), Vlaar en nog wat anderen. Deze zomer gehaald Dong-Jin Kim (950k) , Bodundji Ca (7m) , Ryan Donk (10m ofzo) en ene zeer talentvolle Flávio voor 4 miljoen. Ook leuk: een transfervrije Peruaan vastleggen die ietwat tegenvalt, en binnen een week voor 2,5 miljoen verkopen.

Heb me op de laatste speeldag weten te kwalificeren voor de CL play-offs, waarin ik eerst kansloos verloor van Heerenveen met 2-0, maar daarna met 4-1 wist te winnen. Vervolgens PSV uitgeschakeld. In de CL-voorronde weer verloren van Udinese met 2-0 of 3-1 ofzo, maar ook dat goedgemaakt. En de eerste CL-wedstrijd gewonnen van Sporting.

De 4,4 miljoen aan startgeld interesseert me meer, voor de lange termijn, want voorlopig ga ik toch niets winnen op dat niveau.

En wat leuke talentjes gehaald en direct verhuurd natuurlijk.
Mijn toptransfers (behalve Tamuz en Cahais) tot nu toe zijn overigens Cárdenas (jonge Colombiaan), Yakubu (!) en Araujo, een Mexicaanse jeugdinternational die iedereen wegspeelt centraal in de verdediging, als VM of als MC.
Wat ook leuk was, de verkoop van Guzman, die een jaar later terug naar Nederland werd gehaald door PSV, samen met Johan Elmander.

Ajax heeft Quaresma gehaald en later weer verkocht, ook niet slecht.

Hun huidige ster is Alan Kardec.
[ Bericht 18% gewijzigd door heiden6 op 08-02-2008 18:21:10 ]