Hoe weet je dat zo zeker ?quote:Op donderdag 4 november 2010 20:54 schreef Lightning_NL het volgende:
Heeft natuurlijk niks met een vulkaan te maken. Lijkt mij logischer dat er gewoon iets mechanisch mis is gegaan in de motor. Iets losgeschoten misschien. Men mag van geluk spreken dat de vleugel niet in de fik was gegaan, want dan was het einde oefening.
Vulkanische as resulteert in een motor die er gewoon mee stopt. Niet dat de interne onderdelen op de grond eindigen. Bovendien zouden dan alle 4 de motoren problemen hebben gehad.quote:
Het heeft er in dit geval niets mee te maken, maar een heftige plotselinge stall van de engine (evt. door een dikke vogel of een hoeveelheid verstikkende as kan inwendig zulke drukverschillen (overdruk/onderdruk) opleveren dat er enorme krachten vrijkomen die een motor enorm kunnen beschadigen. Er zitten overigens blusmechanismen in de engine, dus de brandgevaarlijkheid is redelijk onder controle te houden.quote:Op donderdag 4 november 2010 20:54 schreef Lightning_NL het volgende:
Heeft natuurlijk niks met een vulkaan te maken. Lijkt mij logischer dat er gewoon iets mechanisch mis is gegaan in de motor. Iets losgeschoten misschien. Men mag van geluk spreken dat de vleugel niet in de fik was gegaan, want dan was het einde oefening.
Nou... in dit geval is er een onderdeel wat een enorme hoeveelheid energie heeft (turbine blad) losgeslagen. Als die door de vleugel heen gaat... Vergelijk het met de Concorde, waar een stuk metaal ingeslagen is. Die is volledig afgefikt.quote:Op donderdag 4 november 2010 21:22 schreef IBAZ het volgende:
[..]
Het heeft er in dit geval niets mee te maken, maar een heftige plotselinge stall van de engine (evt. door een dikke vogel of een hoeveelheid verstikkende as kan inwendig zulke drukverschillen (overdruk/onderdruk) opleveren dat er enorme krachten vrijkomen die een motor enorm kunnen beschadigen. Er zitten overigens blusmechanismen in de engine, dus de brandgevaarlijkheid is redelijk onder controle te houden.
Er is geen enkele blusmechanisme die je gaat helpen als er een gat in je vleugel is geslagen en de kerosine vlam vat.quote:Op donderdag 4 november 2010 21:22 schreef IBAZ het volgende:
[..]
Het heeft er in dit geval niets mee te maken, maar een heftige plotselinge stall van de engine (evt. door een dikke vogel of een hoeveelheid verstikkende as kan inwendig zulke drukverschillen (overdruk/onderdruk) opleveren dat er enorme krachten vrijkomen die een motor enorm kunnen beschadigen. Er zitten overigens blusmechanismen in de engine, dus de brandgevaarlijkheid is redelijk onder controle te houden.
Beredeneneren wel, uitsluiten niet.quote:Op donderdag 4 november 2010 21:20 schreef Lightning_NL het volgende:
Wat OEM zegt. Kun je zelfs zelf redeneren als je er 0 verstand van zou hebben.
quote:Op donderdag 4 november 2010 21:29 schreef elcastel het volgende:
[..]
Beredeneneren wel, uitsluiten niet.
Zeiksnor, we zitten ons niet allemaal af te rukken op vliegtuigplaatjes de hele dag, ik geloof dat ik redelijk normale vragen stel hier.quote:Op donderdag 4 november 2010 21:37 schreef Lightning_NL het volgende:
Ok, voor het uitsluiten heb je een heel klein beetje verstand nodig.
Ik ook niet. Heeft er ook 0,0 mee te maken. Heeft meer te maken met een klein beetje intelligentie en gezond verstand. Sorry dat je dat niet hebt.quote:Op vrijdag 5 november 2010 05:26 schreef elcastel het volgende:
[..]
Zeiksnor, we zitten ons niet allemaal af te rukken op vliegtuigplaatjes de hele dag, ik geloof dat ik redelijk normale vragen stel hier.
bronquote:Luchtvaartmaatschappij Singapore Airlines hervat haar vluchten met de A380 na een technische controle van de vloot. Dat heeft Singapore Airlines op haar website bekendgemaakt.
Gisteren moest een Airbus A380 van de Australische luchtvaartmaatschappij Qantas een noodlanding maken in Singapore na een technisch probleem.
Singapore Airlines had alle vluchten met de Airbus A380 opgeschort na advies van motorfabrikant Rolls Royce en Airbus. Qantas vliegt niet met de A380 tot onderzoek heeft uitgewezen wat de oorzaak van de motorproblemen was. (afp/tw)
bronquote:Qantas-topman: probleem met A380-motor is ontwerpfout
SYDNEY - De problemen aan een van de motoren van een Airbus A380 van Qantas, die donderdag een voorzorgslanding moest maken in Singapore, zijn mogelijk veroorzaakt door een ontwerpfout van Rolls-Royce of een probleem met het materiaal. Dat heeft Qantas-topman Alan Joyce vrijdag gezegd (5 november).
Volgens Joyce is een ontwerpkwestie of materiaalfout het meest waarschijnlijk. Na de landing op de luchthaven van Singapore hield Qantas zijn zes A380’s aan de grond, maar binnen 48 uur zullen de toestellen weer in gebruik worden genomen. Momenteel wordt de veiligheid van de motoren gecontroleerd, wat nog 24 tot 48 uur in beslag zal nemen, aldus Joyce.
Ook andere vliegtuigen met hetzelfde type Rolls-Royce-motor worden aan een inspectie onderworpen. De motorenfabrikant heeft aangekondigd alle Trent 900's die al in gebruik zijn te controleren. Andere maatschappijen die ook met de A380 met de betreffende motor vliegen, zijn Lufthansa en Singapore Airlines.
Singapore Airlines heeft de vluchten met de A380 vrijdag na een technische controle hervat. Lufthansa liet weten een vlucht van een A380 te schrappen, omdat er te weinig tijd was om voor het vertrek de motoren goed te controleren.
Je hoeft geen sorry te zeggen als je het niet meent hoor. Mensen zeggen het wel vaker; ik ben blij dat er ook mensen zijn zoals OEM die wél de moeite nemen om gewoon een normaal antwoord te geven.quote:Op vrijdag 5 november 2010 07:19 schreef Lightning_NL het volgende:
Ik ook niet. Heeft er ook 0,0 mee te maken. Heeft meer te maken met een klein beetje intelligentie en gezond verstand. Sorry dat je dat niet hebt.
Ik zou dat ook doen, maar OEM was me net voor. Mja, boeiend verder. Die huillie huillie posts zijn offtopic.quote:Op vrijdag 5 november 2010 14:09 schreef elcastel het volgende:
[..]
Je hoeft geen sorry te zeggen als je het niet meent hoor. Mensen zeggen het wel vaker; ik ben blij dat er ook mensen zijn zoals OEM die wél de moeite nemen om gewoon een normaal antwoord te geven.
Alstu!quote:Op vrijdag 5 november 2010 15:01 schreef Zwappel het volgende:
Zou het mogelijk zijn dat er een A380 vliegt rond 2012-2013 naar Tokyo? (Vanuit Amsterdam of Dusseldorf?)
Ik vind het gewoon dom om iemand zomaar als dom af te schilderen, prima dat jij alles pikt, ik pik dat niet. Je had ook gewoon je bek kunnen houden als er al een normale reactie stond.quote:Op vrijdag 5 november 2010 15:02 schreef Lightning_NL het volgende:
Ik zou dat ook doen, maar OEM was me net voor. Mja, boeiend verder. Die huillie huillie posts zijn offtopic.
Doe geen moeite. Lightning heeft al te vaak bewezen dat ie een volslagen mongool is wat dat betreft.quote:Op vrijdag 5 november 2010 15:05 schreef elcastel het volgende:
[..]
Ik vind het gewoon dom om iemand zomaar als dom af te schilderen, prima dat jij alles pikt, ik pik dat niet. Je had ook gewoon je bek kunnen houden als er al een normale reactie stond.
Tja en wie is er dan uiteindelijk de huilie hè ....quote:Op vrijdag 5 november 2010 16:43 schreef Lightning_NL het volgende:
Eindeloze domheid mag benoemd worden, en dat doe ik dan ook gewoon.
Oh no u didn't..quote:Op vrijdag 5 november 2010 20:24 schreef FoolWithMokey het volgende:
Boing 747 is groter dan airbus A380.
Het blusmechanisme is inderdaad slechts geschikt voor de engine fire itself. Die is ook nooit developped om collateral fires te blussen.quote:Op donderdag 4 november 2010 21:28 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Er is geen enkele blusmechanisme die je gaat helpen als er een gat in je vleugel is geslagen en de kerosine vlam vat.
En een plotselinge heftige stall kan nooit ervoor zorgen dat een motor uit elkaar spat, tenzij er iets helemaal mis is/was met die motor, wat schandalig zou zijn.
Seriously?quote:Op vrijdag 5 november 2010 21:15 schreef IBAZ het volgende:
[..]
Het blusmechanisme is inderdaad slechts geschikt voor de engine fire itself. Die is ook nooit developped om collateral fires te blussen.
Heftige stalls, waarbij zelfs flamefire aan de intake kant van de turbine waargenomen wordt (lab tests) kunnen een zodanige operational damage impact aan de turbine veroorzaken dat de combustion chamber zodanig onder stress komt dat er ook daarbuiten schade aangericht kan worden.
Spelling:quote:
Groot verschil tussen grootste en langste..quote:Op vrijdag 5 november 2010 22:25 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Spelling:![]()
Maar de Boeing 747-8 is wél langer dan de A380. Het is de langste passagiersvliegtuig dat er is.
En dat #1 op cruise vermogen draait.quote:Op vrijdag 5 november 2010 22:17 schreef Straalkachel het volgende:
Geen L/E slats maar wel T/E flaps, emergency landing gear extended en geen thrust reversers, respect voor de flight crew hoor
Idd, even quote:quote:
quote:Op donderdag 4 november 2010 21:09 schreef OEM het volgende:
- #1 engine blijft draaien (geen communicatie meer met motor, die blijft dan op de laatste setting doordraaien). Uitgezet door (veel) water er doorheen te jagen
bronquote:'Qantas belast A380-motoren zwaarder, maar binnen limiet'
SYDNEY - De A380-motoren van Rolls-Royce worden bij Qantas zwaarder belast dan bij Singapore Airlines (SIA) en Lufthansa. Volgens de krant The Australian gaat het om een verschil van tweeduizend kilo stuwkracht. Eerder liet Qantas-topman Alan Joyce al weten dat Qantas 'iets meer' vermogen uit de Trent 900 haalt dan anderen.
Het motormanagementsysteem van de A380 in dienst van Qantas zou ingesteld staan op maximaal 72.000 kilo stuwkracht, terwijl dat bij SIA en Lufthansa 70.000 is. Door het hogere vermogen is er mogelijk sprake van trillingen die een olielek veroorzaken, aldus The Australian. Qantas zegt dat de motoren draaien binnen de vastgestelde en erkende capaciteit van de Trent 900.
Vorige week maakte een A380 van Qantas een voorzorgslanding in Singapore nadat een van de vier motoren was uitgevallen. Het bedrijf ontdekte vervolgens bij een controle van de andere toestellen in nog drie motoren een olielek.
De zes A380’s van Qantas staan nog steeds aan de grond.
bronquote:'Olieproblemen ontdekt bij meer A380's van Qantas'
CANBERRA - Technici van de Australische luchtvaartonderneming Qantas hebben olieproblemen geconstateerd bij drie motoren van A380-passagiersvliegtuigen. Dat heeft Alan Joyce, de bestuursvoorzitter van Qantas, maandag (8 november) gezegd tegen Australische media. De oorzaak van het probleem is nog onbekend.
Donderdag moest een A380 van Qantas een voorzorgslanding maken in Singapore wegens motorproblemen. Het vliegtuig was net vertrokken voor een vlucht richting Sydney toen een van de vier Rolls Royce-motoren explodeerde.
Bewoners van het nabijgelegen Indonesische eiland Batam meldden dat er brokstukken van de Airbus uit de lucht waren gevallen.
De onderzoekers van het Australian Transport Safety Bureau (ATSB) zoeken vooral een metalen onderdeel uit een van de motoren, dat na de landing ontbrak. Het ziet er uit als een onderdeel uit een versnellingsbak van een auto en kan mogelijk de problemen met de A380 verklaren. Een aantal brokstukken is al verzameld door de Indonesische autoriteiten.
De luchtvaartmaatschappij besloot na het incident om haar vloot van zes A380-toestellen aan de grond te houden om de veiligheid van de motoren te controleren.
Volgens Joyce zal het waarschijnlijk enkele dagen duren voordat de problemen zijn opgelost. Hij sprak van "onregelmatigheden". Er werd olie gevonden op plaatsen waar dat niet het geval zou moeten zijn.
http://www.nu.nl/economie/2375826/lufthansa-wisselt-motor-a380.htmlquote:FRANKFURT - De Duitse luchtvaartmaatschappij Lufthansa heeft een van zijn drie A380-toestellen terug naar de hangar gestuurd.
Na het incident met hetzelfde Airbustype van de Australische branchegenoot Qantas onderwierp Lufthansa de eigen A380-vloot aan een inspectie, met als resultaat dat een van de megavliegtuigen een nieuwe motor krijgt.
http://www.bloomberg.com/(...)changes-on-a380.htmlquote:Singapore Airlines Ltd. will take three Airbus SAS A380s out of service for as long as 48 hours to change Rolls-Royce Group Plc engines following a turbine blowout on a Qantas Airways Ltd. flight last week.
One engine will be changed on each of the planes, which will arrive in Singapore today, Chief Executive Officer Chew Choon Seng told reporters in the city-state. The move is a precautionary measure after slight oil staining was found in areas of the Trent 900 engines, he said.
Maar niet met de intensiteit die de maatschappijen ze testen waarschijnlijk.quote:Op donderdag 11 november 2010 01:43 schreef Omniej het volgende:
Toch bizar. Hoe kan het dat deze fouten (wat blijkbaar ontwerpfouten zijn) niet in de testfase al naar boven zijn gekomen eigenlijk?Die dingen zijn toch door en door getest?
http://boeing.mediaroom.com/index.php?s=43&item=1513quote:Op donderdag 11 november 2010 09:48 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
Ik las trouwens dat de Boeing 787 nu ook aan de grond staat.
Tja EASA.. nu de rest nog.quote:Op donderdag 11 november 2010 10:42 schreef OEM het volgende:
EASA vindt het mooi geweest. Elke motor moet nu elke 20 vluchten gecontroleerd worden. Als er iets gevonden wordt in die inspectie is het einde oefening voor die motor.
http://ad.easa.europa.eu/ad/2010-0236-E
bronquote:Emirates vanaf augustus met Airbus A380 naar Schiphol
DUBAI - Schiphol krijgt in de zomer haar eerste lijndienstvlucht met een Airbus A380. Emirates zet met ingang van augustus de superjumbo op haar dagelijkse vluchten naar Amsterdam in. Dat maakte het bedrijf woensdag bekend. Nu worden nog afwisselend de Boeing 777-300ER en 777-200LR ingezet. Aan boord van de A380, het vlaggenschap van Emirates, is plaats voor 517 passagiers.
Jammer alleen dat ze naar Dubai vliegen en via Dubai.quote:
Wat ik zo snel kan vinden is dat ie onder voorbehoud ook komt dit jaar jaquote:Op woensdag 15 februari 2012 16:56 schreef Leatherface het volgende:
Ging Malaysia ook nog de A380 op Schiphol laten vliegen, of zien ze daar vanaf?
Het is niet dat ie nu komt hè, deze zomer pas. En ze moeten geinspecteerd worden volgens mij. Niet getest.quote:Op woensdag 15 februari 2012 20:28 schreef Diepvriez het volgende:
Dacht dat al deze kisten weer eerst allemaal getest moesten worden...?
Ja, dat bedoelde ik dus....quote:Op woensdag 15 februari 2012 20:29 schreef Piles het volgende:
[..]
Het is niet dat ie nu komt hè, deze zomer pas. En ze moeten geinspecteerd worden volgens mij. Niet getest.
bronquote:Geen Malaysia A380 op Schiphol?
Malaysia Airlines gaat de capaciteit op Schiphol verminderen. In mei maakten ze nog bekend dat de capaciteit juist vergroot werd. De vlucht met een 747 zou begin 2012 worden vervangen door een A380. Nu is echter bekend geworden dat de 747 (359 stoelen) juist door een kleinere 777-200 (282 passagiers) wordt vervangen.
Geen Skyteam
De reden om een A380 in te zetten was de banden die Malaysia had met Air France-KLM via Skyteam. Vlak na het bericht dat MAS een A380 in zou gaan zetten kwam echter het bericht dat Skyteam werd ingeruild voor de OneWorld alliantie. Het zou voor de capaciteit op Schiphol geen verschil maken.
Nu maar hopen dat Emirates wel met de A380 op Schiphol gaat vliegen
bronquote:China met A380 naar Schiphol
SCHIPHOL – Het is vrijwel zeker dat China Southern als KLM-partner in SkyTeam in 2013 ook met een A380 naar Schiphol komt.
Emirates heeft op 1 augustus dit jaar de primeur. De Arabische maatschappij gaat dagelijks met de super-Airbus voor ruim vijfhonderd passagiers op de route Dubai-Amsterdam vliegen.
KLM-topman Peter Hartman heeft gemengde gevoelens. „We zijn nooit bang voor wat meer concurrentie, maar een A380 in SkyTeam-verband is altijd beter voor Schiphol Mainport en ook voor Air France KLM”, zegt hij in een reactie. Nu kunnen meer passagiers ’weglekken’ naar het snelgroeiende Dubai-knooppunt.
bronquote:'A380 bedreigt KLM'
AMSTERDAM - De A380, het gigantische passagiersvliegtuig dat met ingang van 1 augustus onder de vlag van Emirates Airlines dagelijks op en neer vliegt tussen Amsterdam en Dubai, is een stevige bedreiging voor luchtvaartmaatschappij KLM.
Dat stellen luchtvaarteconoom Jan Veldhuis en reisondernemer Bob Rus van Vliegtickets.nl donderdag tegenover NU.nl.
"De KLM zal er qua prijzen hard aan moeten trekken op weerstand te bieden aan de powerplay van Emirates", aldus Rus. "Reken maar dat veel reizigers zullen kiezen voor goede service tegen goede prijzen."
Het XXL-toestel A380 met twee volledige passagiersdekken meet vanaf de grond ruim 24 meter hoog en is daarmee vergelijkbaar met een flatgebouw van acht woonlagen. "Puur prestige", volgens Rus die met Vliegtickets.nl en Vliegtarieven.nl jaarlijks verantwoordelijk is voor de vliegreizen van zo’n 300.000 mensen.
Volgens luchtvaarteconoom aan de UvA Jan Veldhuis is er nog een tweede aspect dat luchtvaartmaatschappij KLM bedreigt:
"Nog maar heel weinig mensen in Nederland hebben met een A380 gevlogen. Als je dan toch een verre reis maakt naar Afrika, naar het Verre Oosten of naar Australië, dan wil je ook wel eens in zo’n bijzonder toestel zitten."
Hij bedoelt de powerplay van de Verenigde Arabische Emiraten.quote:"De KLM zal er qua prijzen hard aan moeten trekken op weerstand te bieden aan de powerplay van Emirates", aldus Rus.
Inderdaad, met oliegeld een mega airline opzetten en zo passagiers stelen van airlines die al decennia lang zich bewezen hebbenquote:Op donderdag 16 februari 2012 19:39 schreef OEM het volgende:
[..]
Hij bedoelt de powerplay van de Verenigde Arabische Emiraten.
Op wat voor manier wil je het een faalproject noemen? Het verkoopt redelijk goed, en dat is wat Airbus heeft willen bereiken hiermee uiteraard.quote:Op donderdag 16 februari 2012 22:21 schreef Lightning_NL het volgende:
Wat een gelul ook over die A380. Is het eigenlijk niet gewoon een beetje een faalproject? En zo héél veel groter dan een 747 is het zeker niet!
Het zal me aan mijn reet roesten wie er voor mijn ticket betaald, als ik maar tegen een nette prijs een beetje comfortabel kan vliegen.quote:Op donderdag 16 februari 2012 21:38 schreef PH-KCD het volgende:
[..]
Inderdaad, met oliegeld een mega airline opzetten en zo passagiers stelen van airlines die al decennia lang zich bewezen hebben
Heb echt een hekel aan Emirates.
Ze zijn al hun T7's behalve de 77W en de 77L aan het retiren, hoe arrogant kun je zijn...
Nog een paar jaar en je hebt standaard een tussenstop in Dubai als je een lange vlucht maakt.
Als vrachtvarken kan ik alleen maar zeggen: YES!quote:Malaysia Airlines gaat de capaciteit op Schiphol verminderen. In mei maakten ze nog bekend dat de capaciteit juist vergroot werd. De vlucht met een 747 zou begin 2012 worden vervangen door een A380. Nu is echter bekend geworden dat de 747 (359 stoelen) juist door een kleinere 777-200 (282 passagiers) wordt vervangen.
Geen Skyteam
De reden om een A380 in te zetten was de banden die Malaysia had met Air France-KLM via Skyteam. Vlak na het bericht dat MAS een A380 in zou gaan zetten kwam echter het bericht dat Skyteam werd ingeruild voor de OneWorld alliantie. Het zou voor de capaciteit op Schiphol geen verschil maken
Als dit echt schade gaat aanrichten bij de KLM klaag jij om je dure ticket en geen flexibiliteit...quote:Op donderdag 16 februari 2012 22:28 schreef Nobu het volgende:
[..]
Het zal me aan mijn reet roesten wie er voor mijn ticket betaald, als ik maar tegen een nette prijs een beetje comfortabel kan vliegen.
Alsof mijn flexibiliteit van de klem afhangt, gelukkig niet zeg.quote:Op donderdag 16 februari 2012 22:31 schreef PH-KCD het volgende:
[..]
Als dit echt schade gaat aanrichten bij de KLM klaag jij om je dure ticket en geen flexibiliteit...
De verschrikkelijke vertragingen en stijgende kosten de afgelopen jaren natuurlijk, en nog steeds de 747 die heer en meester is, en waarschijnlijk nog blijft ook. Wat is nou het voordeel van een A380 boven een 747? En niet te vergeten al die negatieve publiciteit rondom de A380 natuurlijk....quote:Op donderdag 16 februari 2012 22:25 schreef PH-KCD het volgende:
[..]
Op wat voor manier wil je het een faalproject noemen? Het verkoopt redelijk goed, en dat is wat Airbus heeft willen bereiken hiermee uiteraard.
...?quote:Op donderdag 16 februari 2012 22:33 schreef Nobu het volgende:
[..]
Alsof mijn flexibiliteit van de klem afhangt, gelukkig niet zeg.
Bij Airbus stroomt het geld binnen, dus ik spreek nog van een succes. Ik zie de 747-8 de A380 niet verslaan, naast dat is de 747 nog steeds de dikke winnaar ja, maar die was er dan ook 40 jaar eerder. Het voordeel van een A380 ligt er aan wat je doeleinde is. Je hebt natuurlijk met die extra ruimte meer flexibiliteit. Ook is het een state-of-the-art machine en daar geylen passagiers op.quote:Op donderdag 16 februari 2012 22:44 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
De verschrikkelijke vertragingen en stijgende kosten de afgelopen jaren natuurlijk, en nog steeds de 747 die heer en meester is, en waarschijnlijk nog blijft ook. Wat is nou het voordeel van een A380 boven een 747? En niet te vergeten al die negatieve publiciteit rondom de A380 natuurlijk....
Ik gebruik de flexibiliteit van een van hun tientallen concurrenten wel als ze kapot gaan.quote:Op donderdag 16 februari 2012 22:44 schreef PH-KCD het volgende:
[..]
...?
Als jij wilt vliegen, heb jij hun flexibiliteit nodig, en zij niet de jouwe.
Je hebt het niet helemaal door he...quote:Op donderdag 16 februari 2012 22:47 schreef Nobu het volgende:
[..]
Ik gebruik de flexibiliteit van een van hun tientallen concurrenten wel als ze kapot gaan.
Jawel heur, dat rampscenario van je waarin alleen Emirates blijft vliegen slaat gewoon nergens op.quote:Op donderdag 16 februari 2012 22:48 schreef PH-KCD het volgende:
[..]
Je hebt het niet helemaal door he...
Zo flexibel is het anders niet als je zonder KLM in Amsterdam staat en je via Dubai moet overal waar je heen wil. Die A380 is echt geen goed nieuws voor KLM, al helemaal niet in de financiële situatie waar ze nu in zitten.quote:Op donderdag 16 februari 2012 22:49 schreef Nobu het volgende:
[..]
Jawel heur, dat rampscenario van je waarin alleen Emirates blijft vliegen slaat gewoon nergens op.
Dag dag nette prijzenquote:Op donderdag 16 februari 2012 22:59 schreef Nobu het volgende:
Och ja, als de KLM bepaalde routes niet meer vliegt doet iemand anders het wel.
Voor nette prijzen moet je bij niet bij de KLM zijn, andere maatschappijen zijn gegarandeerd goedkoper. En die andere routes zijn blijkbaar rendabel voor de KLM, als die er niet meer op zou vliegen doet iemand anders het wel.quote:Op donderdag 16 februari 2012 23:00 schreef PH-KCD het volgende:
[..]
Dag dag nette prijzen
En er zijn genoeg routes waarop KLM monopoly heeft. Die zie je dan niet meer.
Doe eens gauw research.quote:Op donderdag 16 februari 2012 23:16 schreef Nobu het volgende:
[..]
Voor nette prijzen moet je bij niet bij de KLM zijn, andere maatschappijen zijn gegarandeerd goedkoper.
Want ik koop altijd maar een ticket bij een club waarvan ik het gevoel heb dat ze de goedkoopste zijn? Maar goed, dit topic gaat over de A380, laten we het niet helemaal volspammen.quote:
Bij Airbus stroomt het geld binnen door de A320 familie. Het gaat nog wel even duren voordat een A380 met winst verkocht wordt, laat staan dat alle voorgaande verliezen terugverdiend zijn.quote:Op donderdag 16 februari 2012 22:46 schreef PH-KCD het volgende:
Bij Airbus stroomt het geld binnen, dus ik spreek nog van een succes
Dan mag Boeing opschieten, want er wordt de laatste paar jaar nagenoeg geen 747 meer verkocht.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 10:52 schreef Lightning_NL het volgende:
Het jammere van de A380 is ook dat ie gewoon lelijk is. Gewoon en dik lelijk ding. Terwijl de 747 juist zichzelf onderscheid door de neus, en de bult aan de voorkant. Ik denk echt dat de 747 dik heer en meester blijft van de jumbo jets, en dat over een paar jaar geen A380's meer gekocht worden, die nu toch alleen maar een soort prestige status hebben.
Idd. Als ik van de SQ hoor wat hun 380's ex LHR aan vracht meenemen, dan mag MH blij zijn dat ze (voorlopig?) niet met de 380 naar AMS gaan komen. MH was zelf ook niet zo erg happy dat ze misschien een 380 hier zouden krijgen.quote:Op donderdag 16 februari 2012 22:31 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Als vrachtvarken kan ik alleen maar zeggen: YES!
Die 380 is namelijk een ramp qua dat. Waar de 747 van MH gemiddeld 15 ton meeneemt + pax, pakt de 380 nog niet eens 5 ton per vlucht.
MH was not amused nee. Naja, het gaat mij om de vracht. MH heeft niet zo heel veel full freighters over op AMS, SQ wel en CZ ook.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 11:28 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
[..]
Idd. Als ik van de SQ hoor wat hun 380's ex LHR aan vracht meenemen, dan mag MH blij zijn dat ze (voorlopig?) niet met de 380 naar AMS gaan komen. MH was zelf ook niet zo erg happy dat ze misschien een 380 hier zouden krijgen.
Ben nu benieuwd hoe CZ gaat reageren als zij volgend jaar eventueel met een 380 gaan vliegen. Ze waren al niet zo blij met de vervanging van de 777 door een 332, dus dat zal nu nog wel minder zijn![]()
Een vliegtuig is een vliegtuig en daar kijk je naar droge feiten en niet naar dingen als "Oh, wat is ie mooi!quote:Op vrijdag 17 februari 2012 10:52 schreef Lightning_NL het volgende:
Het jammere van de A380 is ook dat ie gewoon lelijk is. Gewoon en dik lelijk ding. Terwijl de 747 juist zichzelf onderscheid door de neus, en de bult aan de voorkant. Ik denk echt dat de 747 dik heer en meester blijft van de jumbo jets, en dat over een paar jaar geen A380's meer gekocht worden, die nu toch alleen maar een soort prestige status hebben.
Mij ook. Pax is verder niet boeiend.quote:
Waar staan de letters LHR, MH, en CZ voor?quote:Op vrijdag 17 februari 2012 11:28 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
[..]
Idd. Als ik van de SQ hoor wat hun 380's ex LHR aan vracht meenemen, dan mag MH blij zijn dat ze (voorlopig?) niet met de 380 naar AMS gaan komen. MH was zelf ook niet zo erg happy dat ze misschien een 380 hier zouden krijgen.
Ben nu benieuwd hoe CZ gaat reageren als zij volgend jaar eventueel met een 380 gaan vliegen. Ze waren al niet zo blij met de vervanging van de 777 door een 332, dus dat zal nu nog wel minder zijn![]()
bronquote:Singapore Airlines zwaait Boeing 747 uit met speciale vlucht
SINGAPORE - Na bijna vier decennia een beroep op de Boeing 747 te hebben gedaan, neemt Singapore Airlines (SIA) in april afscheid van de 'jumbo'. De drie laatste toestellen van de maatschappij - Boeing 747-400's - worden eind maart uitgeroosterd. Op 6 april wordt het type voor de laatste keer ingezet op een speciale lijndienstvlucht naar Hongkong.
quote:Op vrijdag 17 februari 2012 13:34 schreef Mylene het volgende:
[..]
Waar staan de letters LHR, MH, en CZ voor?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nee, ik ga niet lullig doen, ik leg het je gewoon even uit
In de luchtvaart werkt men met afkortingen. Reden daarvan is dat het de onderliggende informatie uitwisseling een stuksimpeler maakt.
Luchthaven afkortingen zijn 3 letters, Bijv. AMS voor Amsterdam, en LHR voor London Heathrow
Maatschappij afkortingen zijn 2 letters, bijv. MH voor Malaysia Airlines en CZ voor China Southern en KL voor onze smurfen.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
Hoezo? het maakt het leven een stuk simpeler, als je het maar weet luiwammes.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 13:36 schreef Lightning_NL het volgende:
Allemaal idiote afkortingen. Type het gewoon voluit, dan is het duidelijk voor iedereen. Sowieso: drie-letter identifiers voor vliegvelden: Fucking irritant en kansloos.
Heb je de A380 al in het echt gezien ? Ik vind de 747 ook sprekender hoor, maar als je een A380 in het echt ziet kijk je er toch anders tegenaan, althans dat deed ik. En van de zijkat is de A380 ontzettend saai, maar recht van voren of van achteren is het een ontzettend tof vliegtuig, mooie vleugels ...quote:Op vrijdag 17 februari 2012 13:48 schreef Leatherface het volgende:
Ik vind de 747 esthetisch ook mooier, maar dat is een andere discussie.
Ik vind het leven al simpel genoeg. Daarbij, als jij 1 letter verkeerd typt in je afkorting, sta ik opeens aan de verkeerde kant van de wereld.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 19:19 schreef Red_85 het volgende:
Hoezo? het maakt het leven een stuk simpeler, als je het maar weet luiwammes.
Dat is waar jaquote:Op vrijdag 17 februari 2012 20:19 schreef elcastel het volgende:
En van de zijkat is de A380 ontzettend saai, maar recht van voren of van achteren is het een ontzettend tof vliegtuig, mooie vleugels ...
quote:(damn, het lijkt wel of ik over een vrouw praat)
Sidney heeft ook meerdere plekken, van SYD is er maar 1.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 20:21 schreef elcastel het volgende:
[..]
Ik vind het leven al simpel genoeg. Daarbij, als jij 1 letter verkeerd typt in je afkorting, sta ik opeens aan de verkeerde kant van de wereld.
Hij blijft leuk: welkom in Sydney, Australia Nova Scotia:quote:Op vrijdag 17 februari 2012 23:54 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Sidney heeft ook meerdere plekken, van SYD is er maar 1.
Op dat verhaal doelde ik ookquote:Op zaterdag 18 februari 2012 00:24 schreef OEM het volgende:
[..]
Hij blijft leuk: welkom in Sydney, Australia Nova Scotia:
http://www.thestar.com/ne(...)instead-of-australia
Scheelt misschien een paar euro's op de 'grote' routes.quote:Op donderdag 16 februari 2012 23:30 schreef Nobu het volgende:
[..]
Want ik koop altijd maar een ticket bij een club waarvan ik het gevoel heb dat ze de goedkoopste zijn? Maar goed, dit topic gaat over de A380, laten we het niet helemaal volspammen.
De nuttige afkortingen voor vliegvelden zijn 4 karakters, niet 3. KLAX, EHAM, LFPG etc.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 13:36 schreef Lightning_NL het volgende:
Allemaal idiote afkortingen. Type het gewoon voluit, dan is het duidelijk voor iedereen. Sowieso: drie-letter identifiers voor vliegvelden: Fucking irritant en kansloos.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |