abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56335017
quote:
Op zondag 27 januari 2008 09:25 schreef Napalm het volgende:

[..]

er staat dan ook "de facto". Wat zou anders de reden zijn voor de 18 jaar?
Niet bekwaamheid, want onbekwamen mogen ook stemmen .
Natuurlijk heeft het een relatie met (handelings)bekwaamheid. Er is een verband, maar het is niet de grens, die bekwaamheid.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  zondag 27 januari 2008 @ 10:23:05 #77
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_56335304
quote:
Op zondag 27 januari 2008 01:17 schreef HarryP het volgende:
Ben er ook voor om de stem mensen die niet weten waarop ze stemmen of stemmen op het "kontje van Bos" niet of minder mee te laten tellen.

Maar aangezien verkiezingsbeloftes eerder worden gebroken dan worden uitgevoerd maakt veel kennis van waar een politieke partij voor staat ook niet veel uit.

Hoeveel mensen die hebben gestemd op de Partij van de Dieren houden van vlees?
Waar komt dat superioriteitsgevoel van je vandaan? Dat je als rechtseling denkt beter te zijn dan een ander?

Bij democratie hoort juist dat iedereen, maar dan ook echt iedereen kan stemmen. Mensen uitsluiten is gewoon te misbruikgevoelig. Je helpt er alleen de elite mee want de elite bepaalt wie gek of gezond is, niet de gewone man. De elite bepaalt dat.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zondag 27 januari 2008 @ 10:27:42 #78
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_56335355
quote:
Op zondag 27 januari 2008 09:30 schreef sigme het volgende:

[..]

Niet bekwaamheid, want onbekwamen mogen ook stemmen .
Natuurlijk heeft het een relatie met (handelings)bekwaamheid. Er is een verband, maar het is niet de grens, die bekwaamheid.
Er is dus geen reden voor de 18jaars grens? Op basis van willekeur en toevalligheid wordt mensen het kiesrecht gegund danwel ontzegd.?
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
  zondag 27 januari 2008 @ 10:33:32 #79
52513 whosvegas
The Trickster
pi_56335419
Wat een onzin, slotje
Are you nuts??
  zondag 27 januari 2008 @ 11:13:45 #80
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_56335875
quote:
Op zondag 27 januari 2008 10:27 schreef Napalm het volgende:

[..]

Er is dus geen reden voor de 18jaars grens? Op basis van willekeur en toevalligheid wordt mensen het kiesrecht gegund danwel ontzegd.?
Het probleem is meer dat zogenaamde 'handelsbekwaamheid' niet te meten is via een test. Sommigen zijn dat al rond hun 13e, sommigen worden het nooit. Omdat het niet te meten is, moet je een grens stellen waarin mensen tegelijkertijd meer wettelijke mogelijkheden krijgen, maar ook verantwoordelijker voor hun daden worden. Dat is inderdaad een beetje op de gok op de 18e gegaan. Het had ook bij de leeftijd van 21 gekund, of 16.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  zondag 27 januari 2008 @ 11:17:14 #81
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_56335930
quote:
Op zaterdag 26 januari 2008 19:53 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

1) Wie bepaalt wat dement is
2) Wie bepaalt wat 'zo achterlijk als een deur is'
Dat vraag ik mij ook af.

Daarnaast wie of wat bepaalt er of je het verdiend om gekozen te worden?
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_56343448
quote:
Op zaterdag 26 januari 2008 12:01 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Och....van mij mogen ze iedereen met een IQ lager als 120 best uitsluiten van verkiezingen....hoe kun je van mensen die amper ontwikkeld zijn verwachten dat ze een afgewogen keuze kunnen maken die in het belang van het land is?
Lager als?

En het is een eis van een democratie.
Utrecht - FC Utrecht - Chelsea - Lampard
pi_56345827
quote:
Op zondag 27 januari 2008 17:11 schreef Arjann87 het volgende:

[..]

Lager als?

En het is een eis van een democratie.
Kingstown is uitgesloten
  zondag 27 januari 2008 @ 19:23:27 #84
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_56346010
quote:
Op zondag 27 januari 2008 19:14 schreef sneakypete het volgende:

[..]

Kingstown is uitgesloten
Spellingnazi's moeten sowiezo het land uitgetrapt worden!

on-topic: wat heb je aan stemrecht als je alleen maar kan kiezen uit linkse of rechtse incapabele uitvreters?
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_56346238
quote:
Op zondag 27 januari 2008 19:23 schreef Hyperdude het volgende:

on-topic: wat heb je aan stemrecht als je alleen maar kan kiezen uit linkse of rechtse incapabele uitvreters?
Heb je het nu over jouw actieve of je passieve stemrecht?
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  zondag 27 januari 2008 @ 19:45:07 #86
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_56346518
quote:
Op zondag 27 januari 2008 19:33 schreef sigme het volgende:

[..]

Heb je het nu over jouw actieve of je passieve stemrecht?
De burgers krijgen de bestuurders die ze verdienen.
Maar ik heb het over mijn actieve stemrecht.

(Overigens heb ik geen stemrecht in NL, dus zoveel maakt het voor mij niet uit. En voor dat geld zou ik al helemaal niet in de Tweede Kamer plaats nemen. Dat moet Kasta dan maar doen. )
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_56346592
Oh nee, jij bent Zwitser, nietwaar?

Maar goed, wat Kasta aangeeft is natuurlijk wel een echte áctie, in plaats van eindeloos geouwehoer over hoe dom iedereen (kiezer, gekozene) wel niet is.
pi_56350126
quote:
Op zondag 27 januari 2008 19:23 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Spellingnazi's moeten sowiezo het land uitgetrapt worden!

Niets maar dan is er nog het recht op jezelf verkiesbaar stellen he.
pi_56356066
Goed idee ! Minimale betaalde inkomstenbelasting 20.000 euro per jaar. Zijn we tenminste af van die profiterende studentjes etc. die even meebepalen over mijn portemonnee.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_56358302
Een beter idee lijkt mij een drempel op te werpen door door mensen partijprogramma's door te laten worstelen als een voorwaarde om te mogen stemmen. Als iemand dit niet doet zijn ze of niet geinteresseerd, of zijn ze uberhaubt niet in staat een inhoudelijke keuze te maken. : -).
Zit je niet lekker in je vel, spring er dan uit!
  † In Memoriam † maandag 28 januari 2008 @ 11:33:13 #91
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_56358497
quote:
Op maandag 28 januari 2008 09:24 schreef LangeTabbetje het volgende:
Goed idee ! Minimale betaalde inkomstenbelasting 20.000 euro per jaar. Zijn we tenminste af van die profiterende studentjes etc. die even meebepalen over mijn portemonnee.
Je bedoelt belastbaar inkomen van 20.000 neem ik aan?
Carpe Libertatem
pi_56358609
quote:
Op maandag 28 januari 2008 11:33 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Je bedoelt belastbaar inkomen van 20.000 neem ik aan?
Nee, betaalde inkomstenbelasting.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_56358677
quote:
Op maandag 28 januari 2008 11:38 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Nee, betaalde inkomstenbelasting.
  maandag 28 januari 2008 @ 11:42:29 #94
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_56358685
quote:
Op zondag 27 januari 2008 01:17 schreef HarryP het volgende:
Hoeveel mensen die hebben gestemd op de Partij van de Dieren houden van vlees?
Ik wacht op de Partij van de Gebraden Kip
censuur :O
  maandag 28 januari 2008 @ 11:43:35 #95
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_56358707
quote:
Op maandag 28 januari 2008 09:24 schreef LangeTabbetje het volgende:
Ben je ook af van al die laagverdieners die jouw producten betaalbaar houden.
Géén kloon van tvlxd!
pi_56491202
Persoonlijk heb ik liever dat het koningshuis zijn volledige en rechtmatige macht krijgt dan dat we elke 4jaar een regering samenstellen die bestaat uit labiele leiders en mensen van het volk die verkozen zijn door stemmers die eigenlijk geen flauw idee hebben waarop ze stemmen.

nog een advies trouwens aan de stemmers van pvv en sp: Vergooi uw stem niet aan een persoon met populistische uitspraken die die nooit zal kunnen waarmaken.

Kennis is macht
  zondag 3 februari 2008 @ 01:04:21 #97
67978 HenryHill
Fake it 'till you make it
pi_56492623
quote:
Op zaterdag 2 februari 2008 23:57 schreef ervaarhetleven het volgende:
Persoonlijk heb ik liever dat het koningshuis zijn volledige en rechtmatige macht krijgt dan dat we elke 4jaar een regering samenstellen die bestaat uit labiele leiders en mensen van het volk die verkozen zijn door stemmers die eigenlijk geen flauw idee hebben waarop ze stemmen.
Een monarchiedie meer dan alleen symbolisch is is zo 1800...
quote:
nog een advies trouwens aan de stemmers van pvv en sp: Vergooi uw stem niet aan een persoon met populistische uitspraken die die nooit zal kunnen waarmaken.

Ik weet zeker dat er ook een heleboel mensen op CDA en PvdA hebben gestemd, terwijl ze het totaal niet eens zijn met de maatregelen van dit kabinet. De gemiddelde CU kiezer zal hooguit wat aan te merken hebben op zijn koopkracht...

Ergens is het toch een knap staaltje. Politici worden bijna zonder uitzondering verkozen op items die ze nooit waar zullen maken, en vervolgens weten ze stuk voor stuk een beleid neer te zetten waar praktisch niemand om heeft gevraagd...

De volgende keer neem ik alleen nog maar de moeite om te gaan stemmen als het droog en zonnig is, als ik die dag vrij ben en toch toevallig binnen een straal van 20m van mijn stembureau moet wezen. Anders is het gewoon zonde van mijn tijd.
So this is how liberty dies... with thunderous applause.
Truth? What's so great about the truth? Try lying for a change, it's the currency of the world
  zondag 3 februari 2008 @ 01:08:42 #98
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_56492707
quote:
Op zaterdag 2 februari 2008 23:57 schreef ervaarhetleven het volgende:
Wel opvallend dat je nu juist de 2 partijen noemt die bekend staan dat ze vaste standpunten hebben en zich daar tijdens de oppositie ook aan vast blijven houden. In tegenstelling tot de rest.
pi_56492774
quote:
Op zaterdag 26 januari 2008 18:14 schreef Ixnay het volgende:
Ik vind het een goed systeem, maar dan zou Fortuyn dus 0 stemmen gekregen hebben.
Ik weet niet welk systeem je bedoeld, maar hij zou sowieso meer stemmen krijgen dan de PvdA als die IQ grens er zou zijn

Je hebt geen idee wat je zegt, die kerel had wel een grote bek misschien, maar hij was echt slim. Niet alleen qua "marketing" van zichzelf, maar in vele opzichten. Zou wouter bos een voorbeeld aan moeten nemen, niet slim doen als je dat niet bent, maar slim zijn
  zondag 3 februari 2008 @ 01:31:43 #100
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_56493062
quote:
Op zondag 3 februari 2008 01:13 schreef SuperRogier het volgende:

[..]

Ik weet niet welk systeem je bedoeld, maar hij zou sowieso meer stemmen krijgen dan de PvdA als die IQ grens er zou zijn

Je hebt geen idee wat je zegt, die kerel had wel een grote bek misschien, maar hij was echt slim. Niet alleen qua "marketing" van zichzelf, maar in vele opzichten. Zou wouter bos een voorbeeld aan moeten nemen, niet slim doen als je dat niet bent, maar slim zijn
Ik had het in die post niet over IQ, maar over het beantwoorden van vragen bij het stemmen over wat de partij inhoudt.
De meeste Fortuyn stemmers waren typische Nederlandse zeikerds. "Wat is het toch allemaal slecht hier."
En ondertussen bij de 10 landen met de hoogste levensstandaard zitten.
Ze willen iemand hebben waar het volk zich in herkent. Iemand die makkelijk lult over hoe hij denkt een land te kunnen besturen.
De enige reden waarom ik Fortuyn had willen zien regeren is om te kunnen zien hoe hard hij op zijn bek was gegaan.

De meeste mensen die op Fortuyn hadden gestemd wilden wat anders dan Paars.
Paars had de pech in een slechte Europese periode te zitten. Dan kiezen mensen voor iets drastisch anders. Net als Duitsland in de jaren 30.

Als de Fortuyn stemmers de vragen hadden moeten beantwoorden waren dat geen Fortuyn-stemmen geweest. Zeker weten. Niemand had zo'n land gewild als wat hij in gedachten had. En ben maar blij dat hij er nooit gekomen is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')