abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56344596
Afgelopen weekend een gezellig drankavondje gehad en naast de standaard 3-meter-spuiten-weddenschappen ging het gespreksonderwerp zowaar over in een discussie over de politiek.
Nou ja, discussie... .
Het ging meer over de vraag wat er eigenlijk zoal nodig is om daadwerkelijk de 2e kamer in te komen.

Het resultaat:

Doel .
Kasta die de tweede kamer in komt.
Nee nee, niet door gewoon naar binnen te stormen of op de publieke tribune te zitten, maar door daadwerkelijk gekozen te worden.
Nog niet eens zozeer vanuit grootheidswaan, maar eigenlijk vooral gewoon om te kijken of het KAN.

Why .
  • Kijken of het daadwerkelijk mogelijk is om een dusdanig groot aantal online medestanders te
    mobiliseren.
  • Wat is de kracht van internet en hoeveel mensen zijn er daadwerkelijk bereid om in real life energie te steken (stemmen) op een grotendeels virtueel idee?
  • Hoeveel mensen vinden de huidige politiek dusdanig kansloos dat ze bereid zijn een stem uit te brengen op iemand die slechts de 2e kamer in wil om er te rellen en te kijken of het kan.
  • Aantonen dat elke mongool met een leuke babbel, zonder ook daadwerkelijk maar enige kennis van zaken of ervaring te hebben de kamer in kan komen.
  • De suffe garde aldaar even flink wakker schudden; oftewel een beetje spektakel (In schotse kledij het debat aangaan, flirten met ijskoninginnetje Halsema).

Programmapunten .
  • In ieder geval het gehele rechtssysteem en dan met name de onevenredig lage straffen bij (voornamelijk seksuele) delicten en recidivisten onder de loep nemen.
    Verder na 2 avondjes drank nog niet de tijd genomen om concrete, danwel noemenswaardige zaken te bedenken.

Hoe .
  • In eerste instantie het mobiliseren van Fok. Geen idee of hoeveel (voorkeursstemmen) men daadwerkelijk nodig heeft om in de kamer te komen, maar er zijn vast wel enkele mensen te vinden die de huidige politiek kansloos genoeg vinden om een dergelijke ludieke proteststem uit te brengen.
    En he, er zijn vast nog wel meer mensen benieuwd of een dergelijke, in eerste instantie volledig kansloos initiatief, succesvol volbracht kan worden.
    Van mijn part noem ik de partij daadwerkelijk FOK als tegemoet (Fractie Onwijs Kansloos . )
  • Hyves community / kansloze doorstuurmails
  • Een eigen Promosite

Kosten .

Aangezien het vast wel het 1 en ander zal kosten (promotie/inschrijving voor de verkiezingen) heb ik geld nodig. Hoe gaan we dat geld bij elkaar krijgen? Aandelen uitgifte!
    Aandelen? Yep! Stel ik geef aandelen a 50 euro uit totdat ik voldoende cash heb om te doen wat nodig is.
    Uiteraard zal ik mijn gehele verkiezingsgedoetje uitgebreid uit de doeken doen en zullen dus ook alle uitgaven gepubliceerd worden.
    "Ja maar Kasta? Nu heb ik zo'n doldwaas aandeeltje, maar wanneer zie ik nu cash terug dan?!!?"
    Nou mensen, als ik niet gekozen wordt; vette pech en je bent je geld kwijt.
    Word ik echter wel verkozen, dan stel ik simpelweg een deel van mijn jaarloon(en) beschikbaar als dividend.

En nu .

Nou, het moge inmiddels duidelijk zijn dat ik geen ene reet met politiek heb en dus ook geen flauw idee heb waar ik over praat.
    Ik zit dus nog met enkele vragen.

Welke vragen dan Kasta .

Nah, slechts 2 eigenlijk:
  • Wat kost het om me uberhaupt verkiesbaar te kunnen stellen en wat dien ik daarvoor zoal te doen?
  • Hoeveel stemmen heb ik +/- nodig om in de tweede kamer te komen?
  • I was an atheist until I realized I was God
      zondag 27 januari 2008 @ 18:14:07 #2
    9883 Marble
    Was liever geaborteerd.
    pi_56344627
    quote:
    Op zondag 27 januari 2008 18:12 schreef kastanova het volgende:
    3-meter-spuiten-weddenschappen
    .
    My mother was a drug addict. When she got pregnant, she took more drugs. She even tried to kill me inside her with a coat hanger, but I survived. I was born blind as a result, but my mother didn't care. She overdosed choking on her own vomit.
    pi_56344650
    Ik wil jou niet in de politiek. Je lult nu al teveel.
    pi_56344702
    quote:
    Nah, slechts 2 eigenlijk:
  • Wat kost het om me uberhaupt verkiesbaar te kunnen stellen en wat dien ik daarvoor zoal te doen?
  • Hoeveel stemmen heb ik +/- nodig om in de tweede kamer te komen?
  • quote:
    Bij de Tweede Kamerverkiezingen van 22 maart 2003 werden 9.654.475 stemmen uitgebracht. Er zijn 150 zetels te verdelen. De kiesdeler was bij de vorige verkiezingen dus 9.654.475: 150 = 64.363 stemmen.
    http://www.kiesraad.nl/tweede/virtuele_map/hoe-komt-een.

Een volgpost, uiteraard. .

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 27-01-2008 18:19:36 ]
    pi_56344747
    quote:
    Op zondag 27 januari 2008 18:18 schreef zarGon het volgende:
    http://www.kiesraad.nl/tweede/virtuele_map/hoe-komt-een.

Een volgpost, uiteraard. .
    Oh my, da's toch wel iets meer dan ik verwacht had...
    Dat ga ik dus met Fok alleen niet redden vrees ik .
    I was an atheist until I realized I was God
    pi_56344752
    tvp
    Motorrijden is beter dan sex.Elke bocht een nieuw hoogtepunt.
    pi_56345024
    Als je in de 2e kamer komt zorg dan ff dat in heel de randstad glasvezelinternet komt.
    pi_56345133
    quote:
    Op zondag 27 januari 2008 18:34 schreef RacerDKB het volgende:
    Als je in de 2e kamer komt zorg dan ff dat in heel de randstad glasvezelinternet komt.
    Nederland is groter dan de randstad, hoor.
    pi_56345293
    quote:
    "Ja maar Kasta? Nu heb ik zo'n doldwaas aandeeltje, maar wanneer zie ik nu cash terug dan?!!?"
    Nou mensen, als ik niet gekozen wordt; vette pech en je bent je geld kwijt.
    Word ik echter wel verkozen, dan stel ik simpelweg een deel van mijn jaarloon(en) beschikbaar als dividend.
    Ik neem aan dat dit niet mag omdat het gezien wordt als mensen betalen voor hun stem.

Verder... succes
      zondag 27 januari 2008 @ 18:50:26 #10
    159979 G.Fawkes
    Libera eas de ore leonis!
    pi_56345345
    quote:
    Op zondag 27 januari 2008 18:40 schreef Integrity het volgende:

[..]

Nederland is groter dan de randstad, hoor.
    Lies I tell you, all lies!
    pi_56345385
    Wheheheeh! Whehehe!
    Echte liefde!
    En ik zag dat het goed was.
    pi_56345563
    quote:
    Op zondag 27 januari 2008 18:47 schreef Rens_Wilders het volgende:

[..]

Ik neem aan dat dit niet mag omdat het gezien wordt als mensen betalen voor hun stem.

Verder... succes
    Ik betaal ze toch niet om te stemmen?
    Ik betaal ze slechts hun campagnebijdrage terug, inclusief "rente" nog wel.

Als ze hun "investering" veilig(er) willen stellen zou het inderdaad verstandig zijn om me te stemmen, maar he, ze zijn niets verplicht.

Daarnaast lijkt het me vrij standaard dat de mensen die een campagnebijdrage leveren aan bepaalde een partij ook voldoende affiniteit hebben met dezelfde partij om er op te gaan stemmen.
    pi_56345641
    quote:
    Op zondag 27 januari 2008 18:34 schreef RacerDKB het volgende:
    Naja, dat soort programmapunten zullen er inderdaad komen.
    Geen slap gelul over boompjes planten en subsidies aan een Sloveens aardappelboertje, maar zaken waar de maatschappij echt wat aan heeft.

Krijgen de mensen eindelijk eens het idee dat ze ook daadwerkelijk nog wat terugkrijgen voor hun belastingsgeld en wordt belasting daadwerkelijk een aankoop in plaats van een afdracht .
    pi_56345769
    Succes, 65.000 stemmen is veel maar te doen.
    Als het niet wil branden moet je beter stoken.
    pi_56346261
    Kasta's grootheidswaanzin.

En trouwens, wie kan het opnemen tegen Wilders. NIEMAND IS DAARTEGEN BESTAND EINSDZawei Dus wacht even tot ie MP af is.
    pi_56346293
    Hoeveel stemmen heb je al ?
    pi_56346376
    Als je een partijtje opricht wil ik wel voor je tekenen in mijn kieskring (want dat ga je ook nog nodig hebben, ondertekenaars, met echte naam & toenaam). Donatietje kan d'r ook wel af.

En op je stemmen wil ik ook nog wel, als je maar weet dat ik van dat ene programmapunt niks moet hebben. Maar dat lijkt me geen bezwaar, hmm?
    ik moet verrassend weinig
    Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
      zondag 27 januari 2008 @ 20:07:11 #18
    66825 Reya
    Fier Wallon
    pi_56346978
    quote:
  • De kosten voor puur het inschrijven zijn 450 euro - in de vorm van een waarborgsom - voor de registratie van je politieke groepering. Deze wordt weer geretourneerd als je een lijst indient, maar aan het indienen zit weer een waarborgsom van 11.250 euro vast, die enkel wordt geretourneerd wanneer je driekwart van de kiesdeler weet te halen (een kleine vijftigduizend stemmen, over het algemeen).

Om je in te schrijven in het kiesregister heb je een rechtsbevoegde vereniging nodig. Je zal dus sowieso een vereniging nodig hebben; let er wel op dat een vereniging altijd meerdere leden dient te hebben. Wil je voorkomen dat andere onverlaten je vereniging kapen, dan kan je het beste een vereniging oprichten met twee permante leden; jijzelf en een stichting waarvan jij het enige bestuurslid bent. Die stichting kan ook goed uitkomen om geld in te zamelen voor promotie en andere uitgaven.

Als je je ingeschreven hebt in het kiesregister, kun je - op een zeker tijdstip voordat er verkiezingen worden gehouden - lijsten gaan indienen in kieskringen. Let hierbij op dat je in elke kieskring minimaal dertig handtekeningen moet verzamelen, anders kun je in de betreffende kieskring je lijst niet indienen.

Verdere informatie kun je ook vinden op www.kiesraad.nl
      zondag 27 januari 2008 @ 20:14:47 #19
    1055 Schanulleke
    Een kop vol zaagsel!
    pi_56347137
    Afgaande op die kiesdeler is het misschien verstandiger om eerst provinciaal te mikken en dat dan als springplank te gebruiken. Maar ja, zitten er genoeg mensen uit jouw provincie op Fok?
    Life is what you make it.
    pi_56347164
    quote:
    Op zondag 27 januari 2008 20:07 schreef Reya het volgende:

[..]

De kosten voor puur het inschrijven zijn 450 euro - in de vorm van een waarborgsom - voor de registratie van je politieke groepering. Deze wordt weer geretourneerd als je een lijst indient, maar aan het indienen zit weer een waarborgsom van 11.250 euro vast, die enkel wordt geretourneerd wanneer je driekwart van de kiesdeler weet te halen (een kleine vijftigduizend stemmen, over het algemeen).

Om je in te schrijven in het kiesregister heb je een rechtsbevoegde vereniging nodig. Je zal dus sowieso een vereniging nodig hebben; let er wel op dat een vereniging altijd meerdere leden dient te hebben. Wil je voorkomen dat andere onverlaten je vereniging kapen, dan kan je het beste een vereniging oprichten met twee permante leden; jijzelf en een stichting waarvan jij het enige bestuurslid bent. Die stichting kan ook goed uitkomen om geld in te zamelen voor promotie en andere uitgaven.

Als je je ingeschreven hebt in het kiesregister, kun je - op een zeker tijdstip voordat er verkiezingen worden gehouden - lijsten gaan indienen in kieskringen. Let hierbij op dat je in elke kieskring minimaal dertig handtekeningen moet verzamelen, anders kun je in de betreffende kieskring je lijst niet indienen.

Verdere informatie kun je ook vinden op www.kiesraad.nl
    Kollere zeg... Copy/paste je dit nu of heb je er daadwerkelijk verstand van?
    Indien het 't tweede; heeft u zin danwel behoefte om te fungeren als vast adviesorgaan met betrekking tot het "technische" gedeelte?
    pi_56347404
    quote:
    Op zondag 27 januari 2008 20:14 schreef Schanulleke het volgende:
    Afgaande op die kiesdeler is het misschien verstandiger om eerst provinciaal te mikken en dat dan als springplank te gebruiken. Maar ja, zitten er genoeg mensen uit jouw provincie op Fok?
    Mwah, dat doet het ludieke van het gehele idee nogal teniet .

Ik bedoel, zo handelt elke boerelul die de ambitie heeft om de tweede kamer in te gaan en dat zou het dus al snel een serieuze carrieremove maken in plaats van een ludieke actie waarbij iemand na de nodige drank spontaan even bedenkt dat hij "gewoon even" de tweede kamer in wil.
      zondag 27 januari 2008 @ 20:26:01 #22
    66825 Reya
    Fier Wallon
    pi_56347449
    quote:
    Op zondag 27 januari 2008 20:15 schreef kastanova het volgende:

[..]

Kollere zeg... Copy/paste je dit nu of heb je er daadwerkelijk verstand van?
    Indien het 't tweede; heeft u zin danwel behoefte om te fungeren als vast adviesorgaan met betrekking tot het "technische" gedeelte?
    Je kunt me altijd aanvliegen als je dit echt wilt doorzetten. Maar in dat geval zul je sowieso een aantal stappen niet zelfstandig kunnen zetten; voor het oprichten van een vereniging met volledige rechtsbevoegdheid heb je bijvoorbeeld een notariele akte nodig. Die zou je sowieso kunnen adviseren over hoe je het juridisch-technisch exact wilt gaan opbouwen.
      FOK!-Schrikkelbaas zondag 27 januari 2008 @ 20:30:00 #23
    1972 Swetsenegger
    Egocentrische Narcist
    pi_56347534
    Tijdens staatsinrichting (geschiedenis) op de middelbare school begreep ik wel dat het nog behoorlijk aan de prijs was om een politieke partij op te richten.
      zondag 27 januari 2008 @ 20:30:32 #24
    71115 Rnej
    I walk the line
    pi_56347545
    ik stem op je als je wilders zn haar belachelijk maakt...

maar zonder dollen

politie de bevoegdheid geven recidivisten die bekend zijn bij de politie gewoon een maand op water en brood te zetten.... bouw gewoon een mooi strafkampje ergens in de polder en stop ze daar in om zakjes te plakken...

(ja ik doel hierbij dus ook op die toffe marokkaantjes die autos in de fik zetten @ slotervaart enzeau)

dus: niet zoals wilders op religie selecteren, maar gewoon zero tolerance in gebieden waar gereld wordt e.d. (Eigenlijk wat meer t amerikaanse systeem, dat het in amerika niet werkt wil niet zeggen dat hiet hier ook niet werkt )
    pi_56347901
    quote:
    Op zondag 27 januari 2008 20:30 schreef Rnej het volgende:
    ik stem op je als je wilders zn haar belachelijk maakt...

maar zonder dollen
    Hoezo zonder dollen? Als ik in oorspronkelijke Schotse kledij aan het debat deelneem, dan kan ik ook wel een keer met een pruik binnenkomen .

Maar om nu direct al een heel partijprogramma samen te stellen gaat me te ver.
    Het is namelijk niet zozeer de bedoeling om daadwerkelijk mensen zover te krijgen om te stemmen vanwege m'n standpunten, maar puur vanwege het feit dat een simpele onervaren droplul zonder politieke steun of kruiwagen vanuit het niets de kamer binnenkomt puur dankzij een ludiek internet iniatiefje.

Een soort Geenstijl Durito's acties, maar dan op grotere schaal en met grote gevolgen zeg maar .
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')