quote:Op zondag 27 januari 2008 18:12 schreef kastanova het volgende:
3-meter-spuiten-weddenschappen
quote:Op zondag 27 januari 2008 18:12 schreef kastanova het volgende:
Nah, slechts 2 eigenlijk:Wat kost het om me uberhaupt verkiesbaar te kunnen stellen en wat dien ik daarvoor zoal te doen? Hoeveel stemmen heb ik +/- nodig om in de tweede kamer te komen?
http://www.kiesraad.nl/tweede/virtuele_map/hoe-komt-een.quote:Bij de Tweede Kamerverkiezingen van 22 maart 2003 werden 9.654.475 stemmen uitgebracht. Er zijn 150 zetels te verdelen. De kiesdeler was bij de vorige verkiezingen dus 9.654.475: 150 = 64.363 stemmen.
Oh my, da's toch wel iets meer dan ik verwacht had...quote:Op zondag 27 januari 2008 18:18 schreef zarGon het volgende:
http://www.kiesraad.nl/tweede/virtuele_map/hoe-komt-een.
Een volgpost, uiteraard..
Nederland is groter dan de randstad, hoor.quote:Op zondag 27 januari 2008 18:34 schreef RacerDKB het volgende:
Als je in de 2e kamer komt zorg dan ff dat in heel de randstad glasvezelinternet komt.
Ik neem aan dat dit niet mag omdat het gezien wordt als mensen betalen voor hun stem.quote:Op zondag 27 januari 2008 18:12 schreef kastanova het volgende:
"Ja maar Kasta? Nu heb ik zo'n doldwaas aandeeltje, maar wanneer zie ik nu cash terug dan?!!?"
Nou mensen, als ik niet gekozen wordt; vette pech en je bent je geld kwijt.
Word ik echter wel verkozen, dan stel ik simpelweg een deel van mijn jaarloon(en) beschikbaar als dividend.
Lies I tell you, all lies!quote:Op zondag 27 januari 2008 18:40 schreef Integrity het volgende:
[..]
Nederland is groter dan de randstad, hoor.
Ik betaal ze toch niet om te stemmen?quote:Op zondag 27 januari 2008 18:47 schreef Rens_Wilders het volgende:
[..]
Ik neem aan dat dit niet mag omdat het gezien wordt als mensen betalen voor hun stem.
Verder... succes
Naja, dat soort programmapunten zullen er inderdaad komen.quote:Op zondag 27 januari 2008 18:34 schreef RacerDKB het volgende:
Als je in de 2e kamer komt zorg dan ff dat in heel de randstad glasvezelinternet komt.
De kosten voor puur het inschrijven zijn 450 euro - in de vorm van een waarborgsom - voor de registratie van je politieke groepering. Deze wordt weer geretourneerd als je een lijst indient, maar aan het indienen zit weer een waarborgsom van 11.250 euro vast, die enkel wordt geretourneerd wanneer je driekwart van de kiesdeler weet te halen (een kleine vijftigduizend stemmen, over het algemeen).quote:Op zondag 27 januari 2008 18:12 schreef kastanova het volgende:Wat kost het om me uberhaupt verkiesbaar te kunnen stellen en wat dien ik daarvoor zoal te doen?
Kollere zeg... Copy/paste je dit nu of heb je er daadwerkelijk verstand van?quote:Op zondag 27 januari 2008 20:07 schreef Reya het volgende:
[..]
De kosten voor puur het inschrijven zijn 450 euro - in de vorm van een waarborgsom - voor de registratie van je politieke groepering. Deze wordt weer geretourneerd als je een lijst indient, maar aan het indienen zit weer een waarborgsom van 11.250 euro vast, die enkel wordt geretourneerd wanneer je driekwart van de kiesdeler weet te halen (een kleine vijftigduizend stemmen, over het algemeen).
Om je in te schrijven in het kiesregister heb je een rechtsbevoegde vereniging nodig. Je zal dus sowieso een vereniging nodig hebben; let er wel op dat een vereniging altijd meerdere leden dient te hebben. Wil je voorkomen dat andere onverlaten je vereniging kapen, dan kan je het beste een vereniging oprichten met twee permante leden; jijzelf en een stichting waarvan jij het enige bestuurslid bent. Die stichting kan ook goed uitkomen om geld in te zamelen voor promotie en andere uitgaven.
Als je je ingeschreven hebt in het kiesregister, kun je - op een zeker tijdstip voordat er verkiezingen worden gehouden - lijsten gaan indienen in kieskringen. Let hierbij op dat je in elke kieskring minimaal dertig handtekeningen moet verzamelen, anders kun je in de betreffende kieskring je lijst niet indienen.
Verdere informatie kun je ook vinden op www.kiesraad.nl
Mwah, dat doet het ludieke van het gehele idee nogal tenietquote:Op zondag 27 januari 2008 20:14 schreef Schanulleke het volgende:
Afgaande op die kiesdeler is het misschien verstandiger om eerst provinciaal te mikken en dat dan als springplank te gebruiken. Maar ja, zitten er genoeg mensen uit jouw provincie op Fok?
Je kunt me altijd aanvliegen als je dit echt wilt doorzetten. Maar in dat geval zul je sowieso een aantal stappen niet zelfstandig kunnen zetten; voor het oprichten van een vereniging met volledige rechtsbevoegdheid heb je bijvoorbeeld een notariele akte nodig. Die zou je sowieso kunnen adviseren over hoe je het juridisch-technisch exact wilt gaan opbouwen.quote:Op zondag 27 januari 2008 20:15 schreef kastanova het volgende:
[..]
Kollere zeg... Copy/paste je dit nu of heb je er daadwerkelijk verstand van?
Indien het 't tweede; heeft u zin danwel behoefte om te fungeren als vast adviesorgaan met betrekking tot het "technische" gedeelte?
Hoezo zonder dollen? Als ik in oorspronkelijke Schotse kledij aan het debat deelneem, dan kan ik ook wel een keer met een pruik binnenkomenquote:Op zondag 27 januari 2008 20:30 schreef Rnej het volgende:
ik stem op je als je wilders zn haar belachelijk maakt...
maar zonder dollen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |