abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56292808
Ik heb soms wanneer ik in de auto rijd dat hij in lage toeren stottert danwel niet helemaal soepel accelereert. Geef ik gas en kom ik hoger in de toeren dan is het weg.

Een andere vraag. Als het hard waait en ik heb wind tegen op de snelweg dan komt er lucht tussen de portier en de auto door. Het is wel waterdicht, is het duur om de rubbers te vervangen of komt het ergens anders door?

Bedankt.
pi_56293068
Logopedie geprobeerd?

Als er lucht tussendoor komt moet er ook water doorheen komen lijkt me. Of het betreft natuurlijk een verticale naad die niet goed afsluit. misschien is je portier wel verbogen ofzo?
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_56293295
quote:
Op vrijdag 25 januari 2008 09:05 schreef BaDaZz het volgende:
Ik heb soms wanneer ik in de auto rijd dat hij in lage toeren stottert danwel niet helemaal soepel accelereert. Geef ik gas en kom ik hoger in de toeren dan is het weg.

Een andere vraag. Als het hard waait en ik heb wind tegen op de snelweg dan komt er lucht tussen de portier en de auto door. Het is wel waterdicht, is het duur om de rubbers te vervangen of komt het ergens anders door?

Bedankt.
Bougies zou kunnen, bij mijn auto was het de bobine. Merk je ook dat stotteren als je accelereert?
pi_56293502
Wat zijn lage toeren bij jou? Onder de 1500 wil mijn dieseltje ook nog wel eens stotteren.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_56293521
Heb je een toerenteller? Loopt hij wel goed stationair? Kan ook nog
  vrijdag 25 januari 2008 @ 10:20:29 #6
98593 KlappernootatWork
Tot mijn strot in het genot..
pi_56294004
T-tweede h-handje g-gekocht v-van W-w-w-wennemars?
D-die m-met zijn Kl-kl-klap-s-schaats-sen?

het lijkt me een ontstekings probleem
Shit! werken zuigt...
Op donderdag 22 november 2007 @ 12:42 schreef Neelis het volgende: Rabbelneuteaantwaark ?
  vrijdag 25 januari 2008 @ 10:24:12 #7
129444 Dahoo
In the silence I am free
pi_56294104
Stottert 'ie alleen als 'ie koud is? Bij een bepaald aantal toeren? (2200-2400)
Dat had ik en toen werd het na het vervangen van de bougies, bougiekabels, onsteking en verdelerkap uiteindelijk gevonden in de lambdasonde..
[i]"Life's too short for boring HI-FI"[/i] - Densen Audio Technologies
pi_56294557
quote:
Op vrijdag 25 januari 2008 10:24 schreef Dahoo het volgende:
Stottert 'ie alleen als 'ie koud is? Bij een bepaald aantal toeren? (2200-2400)
Dat had ik en toen werd het na het vervangen van de bougies, bougiekabels, onsteking en verdelerkap uiteindelijk gevonden in de lambdasonde..
Inderdaad wat jij zegt. Loont het om terug te gaan naar de garage en dan gelijk vragen of het da lambdasonde is?
Portier moet ik dan ook gelijk vragen.
  vrijdag 25 januari 2008 @ 11:10:21 #9
129444 Dahoo
In the silence I am free
pi_56295041
Je kunt 'm sowieso door laten meten, maar dan wel 't liefst als je auto net gestart wordt en het blokje nog koud is.
Bij mij gaf 'ie namelijk bij de eerste meting geen problemen, maar toen we 'm later nog een keer gingen doormeten bij 'n lagere temperatuur, bleek dat 'ie echt stuk was Erg vaag dus..

Is je verbruik ook 'n stuk hoger als 'normaal'? Mijn auto loopt al niet zo zuinig (1:11,5 - 1:12 ongeveer), maar toen liep 'ie 1:8,5 - 1:9

Succes in elk geval, ben benieuwd of de lambdasonde ook echt het probleem is
Dat ding kost je wel gelijk zo'n ¤60, ex montage, dus zorg dat je zeker weet dat dat 't probleem is
[i]"Life's too short for boring HI-FI"[/i] - Densen Audio Technologies
pi_56296595
hij is de laatste idd ook niet echt zuinig!!! Toch misschien maar even wat navraag doen dan
pi_56297574
loopt het hoog in de kosten? Ik ga het op de garantie gooien, heb de auto nog niet zo lang
  vrijdag 25 januari 2008 @ 18:23:52 #12
129444 Dahoo
In the silence I am free
pi_56304289
Mijn handelaar rekent niet zoveel, m'n auto heb ik qua prijs ook 1:1 kunnen overnemen toen ik 'm kocht.. Hij is erg schappelijk en doet het meer voor de hobby dan dat 'ie er echt aan moet verdienen Goed in mijn voordeel, als arme student (A)
Maar de lambdasonde op zich kost zo'n ¤60, dus dan komen daar de kosten bij die je garage rekent.
Ik hoop voor je dat je het op de garantie kunt gooien Scheelt aardig

Succes! Ik hoop dat hiermee je probleem gevonden is!
[i]"Life's too short for boring HI-FI"[/i] - Densen Audio Technologies
pi_56311121
quote:
Op vrijdag 25 januari 2008 09:52 schreef Deetch het volgende:
Wat zijn lage toeren bij jou? Onder de 1500 wil mijn dieseltje ook nog wel eens stotteren.
wtf voor dieseltje heb jij dan??? Ik kan zelfs met 800RPM (lager dan stationair rijden/optrekken) zonder te stotteren!!
Heb zelfs een Mitsubishi Colt getrokken met stationair en daalde soms wel +/-100RPM en toch had ik nog power om ZONDER enkel te stotteren te rijden..

Hoop voor je dan dat je geen TDI hebt, anders mag je hem heul schnell laten nakijken
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_56311255
Als je portier tocht aan de bovenzijde:

Raampje opendraaien.
Deur open zetten.
Knie bovenaan tegen de portier bekleding zetten.
Pak de bovenstijl (waar normaal het raam zit) beet.
Trek deze met een rukje naar je toe aan de voorzijde van de auto.
Klaar!!

Pas op !!! trek niet in 1 keer te hard want dan is de kans groot dat je het hele frame dubbel vouwt, "voel" de weerstand.
  † In Memoriam † vrijdag 25 januari 2008 @ 23:42:06 #15
25682 2cv
Niet subtiel
pi_56311400
Merk/type/bouwjaar/brandstof ? En in geval van benzine of LPG: kabberdateur of injectie ?

Deur: alleen een kier als de wind uit een bepaalde hoek komt ?
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_56311905
quote:
Op vrijdag 25 januari 2008 23:26 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Heb zelfs een Mitsubishi Colt getrokken met stationair en daalde soms wel +/-100RPM en toch had ik nog power om ZONDER enkel te stotteren te rijden..
Als jij je toerental zo laag laat komen kun je echt niet rijden.
Zal wel een typfout zijn.
pi_56312732
quote:
Op vrijdag 25 januari 2008 23:42 schreef 2cv het volgende:
Merk/type/bouwjaar/brandstof ? En in geval van benzine of LPG: kabberdateur of injectie ?

Deur: alleen een kier als de wind uit een bepaalde hoek komt ?
hehe kabberdateur zegt ie
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
  zaterdag 26 januari 2008 @ 11:06:23 #18
26552 Party_P
WTF, jezus!!1
pi_56316006
quote:
Op zaterdag 26 januari 2008 00:11 schreef vannelle het volgende:

[..]

Als jij je toerental zo laag laat komen kun je echt niet rijden.
Zal wel een typfout zijn.
Of je vat het verkeerd op Volgens mij bedoelt hij dat het toerental ongeveer 100rpm zakt tenopzichte van het stationaire toerental. Oftewel: 900rpm -> 800rpm.
Drugs are good mkay?
pi_56317220
quote:
Op zaterdag 26 januari 2008 00:11 schreef vannelle het volgende:

[..]

Als jij je toerental zo laag laat komen kun je echt niet rijden.
Zal wel een typfout zijn.
quote:
Op zaterdag 26 januari 2008 11:06 schreef Party_P het volgende:

[..]

Of je vat het verkeerd op Volgens mij bedoelt hij dat het toerental ongeveer 100rpm zakt tenopzichte van het stationaire toerental. Oftewel: 900rpm -> 800rpm.
Zo bedoelde ik het Vanelle

dus stationair: 950RPM, endan +/- 100 = 850/1050 maar dan ook schakelen @ 2k rpm, en hoogste versnelling wat ik reed toen was 3e versnelling @ 1200RPM En hij stotterde echt serieus geen 1x

(was dan wel met de powerbox/egr dicht/kat weg/dichte luchtfilter)
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_56325826
Kee, ik heb het verkeerd gelezen.
Vond het al zo vreemd.
pi_56332249
quote:
Op zaterdag 26 januari 2008 20:28 schreef vannelle het volgende:
Kee, ik heb het verkeerd gelezen.
Vond het al zo vreemd.
Kan gebeuren..
En ehmm 100RPM? kan je netzogoed op de startmotor rijden, die draait 300RPM op de krukas
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_56332495
quote:
Op zondag 27 januari 2008 00:58 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Kan gebeuren..
Klopt, en dat is er dus ook gebeurd.
Wat hieronder staat had dus niet gehoeven maar ik ga er toch op reageren, het is net alsof ik hier de jackas ben ipv jij.
Niet goed.
quote:
Op zondag 27 januari 2008 00:58 schreef Turquaz52 het volgende:

En ehmm 100RPM? kan je netzogoed op de startmotor rijden, die draait 300RPM op de krukas
Verdraai de dingen niet kerel, dit is niet wat ik gezegd heb maar juist waar ik mijn twijfels over had.
Doe nou niet alsof ik 100 rpm normaal vind, jij bent degene die dat onduidelijk typt.
Ik probeer je juist te helpen maar als de verhoudingen zo blijken te liggen............dan bekijk je het maar.
pi_56335097
Deur : effe stellen met een vriend die de deur vasthoudt. Geen leuk werk maar goed te doen.
Deur zit bij het scharnier met twee bouten vast die enigzins verstelbaar zijn.
Als de deur bij de A-stijl ruist moet de deur dus een beetje naar boven gekanteld worden.
Deur open > Maat houdt deur goed op z'n plek (met iets eronder als ondersteuning) > Bouten ietsje losdraaien en deur echt een millimeter of 2 omhoog > Bouten weer vastdraaien.

Zal waarschijnlijk een paar keer proberen zijn met wat pech maar als je raamrubbers nog in orde zijn en de ramen sluiten gewoon goed dan is dat best het proberen waard.
Calm down, please!
pi_56339432
quote:
Op zondag 27 januari 2008 01:13 schreef vannelle het volgende:

[..]

Klopt, en dat is er dus ook gebeurd.
Wat hieronder staat had dus niet gehoeven maar ik ga er toch op reageren, het is net alsof ik hier de jackas ben ipv jij.
Niet goed.
[..]

Verdraai de dingen niet kerel, dit is niet wat ik gezegd heb maar juist waar ik mijn twijfels over had.
Doe nou niet alsof ik 100 rpm normaal vind, jij bent degene die dat onduidelijk typt.
Ik probeer je juist te helpen maar als de verhoudingen zo blijken te liggen............dan bekijk je het maar.
nou dat je dom was dat wist ik wel.. evt. had ik na elke letter een spatie moeten gebruiken zodat je het beter begreep
Want dat 2e van dat je beter op de startmotor kon rijden was puur voor de grap bedoeld.. want zo dom had ik je niet ingeschat.. had ik dat wel gedaaan dan had ik dat er niet bij geschreven
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_56341188
Oei ... dom genoemd worden door Turquaz ...

* Googol popcorn pakt
Calm down, please!
pi_56348869
quote:
Op zondag 27 januari 2008 15:22 schreef Googolplexian het volgende:
Oei ... dom genoemd worden door Turquaz ...

* Googol popcorn pakt
Dat moet wel een grapje zijn, dus til ik er niet zwaar aan.
Hij zit blijkbaar vol met "grapjes".
pi_56348921
quote:
Op zondag 27 januari 2008 14:03 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

nou dat je dom was dat wist ik wel.. evt. had ik na elke letter een spatie moeten gebruiken zodat je het beter begreep
Want dat 2e van dat je beter op de startmotor kon rijden was puur voor de grap bedoeld.. want zo dom had ik je niet ingeschat.. had ik dat wel gedaaan dan had ik dat er niet bij geschreven
Ben je op oorlogspad ventje?
Ga dan maar tegen een ander zeiken want ik trap er niet in.
pi_56349483
quote:
Op zondag 27 januari 2008 21:29 schreef vannelle het volgende:

[..]

Ben je op oorlogspad ventje?
Ga dan maar tegen een ander zeiken want ik trap er niet in.
Nee, integendeel..
maar volgens mij heb je hier niet eens wat op te zeggen.. anders had JIJ het allang gedaan..
we kennen elkaar wel langer dan vandaag
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  zondag 27 januari 2008 @ 23:06:19 #29
129444 Dahoo
In the silence I am free
pi_56351718
Beter blijven jullie OT (jaja ik weet dat ik ook 'n gewone user ben )

Ik ben benieuwd naar wat het garagebezoek als uitkomst heeft over het probleem
[i]"Life's too short for boring HI-FI"[/i] - Densen Audio Technologies
pi_56352636
quote:
Op zondag 27 januari 2008 21:51 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Nee, integendeel..
maar volgens mij heb je hier niet eens wat op te zeggen.. anders had JIJ het allang gedaan..
we kennen elkaar wel langer dan vandaag
Als ik van mening zou zijn dat het de moeite waard is om er tijd in te steken zou ik het hebben gedaan ja.
Maar ik ben dom dus van mij neem je helemaal niks aan, nog minder dan niks, wat voor jou normaal is om aan te nemen van minder "domme" users.

En we kennen elkaar helemaal niet, we hebben alleen via dit forum gecommuniceerd.
Ik heb je nooit echt afgevallen, eerder je netjes behandeld en geprobeerd de situatie te redden als je weer eens iets doms had gedaan of getyped.
Maar je zoekt het maar uit, ik vraag me echt af waarom ik die moeite ooit gedaan heb.......
Ga jij maar lekker een koppakking wisselen in 3 uur tijd (ander topic) of er 2 dagen over doen om de koppeling van een Calibra in 2 dagen (ander topic en de bak hoeft er niet onderuit maar het moest gewoon).

Neem vooral niks aan van mensen die meer ervaring en levenswijsheid hebben en je komt er wel/niet.
Streep maar door wat niet van toepassing is.
pi_56352720
quote:
Op zondag 27 januari 2008 23:06 schreef Dahoo het volgende:
Beter blijven jullie OT (jaja ik weet dat ik ook 'n gewone user ben )
Ik zou wel willen
quote:
Op zondag 27 januari 2008 23:06 schreef Dahoo het volgende:
Ik ben benieuwd naar wat het garagebezoek als uitkomst heeft over het probleem
Ik gok er op dat het 1e probleem aanzuiging van valse lucht is.
2e probleem is ws. te verhelpen door de slotvangers wat naar binnen te stellen waardoor de deur wat steviger klemt.
pi_56353279
quote:
Op zondag 27 januari 2008 23:46 schreef vannelle het volgende:

[..]

Als ik van mening zou zijn dat het de moeite waard is om er tijd in te steken zou ik het hebben gedaan ja.
Maar ik ben dom dus van mij neem je helemaal niks aan, nog minder dan niks, wat voor jou normaal is om aan te nemen van minder "domme" users.

En we kennen elkaar helemaal niet, we hebben alleen via dit forum gecommuniceerd.
Ik heb je nooit echt afgevallen, eerder je netjes behandeld en geprobeerd de situatie te redden als je weer eens iets doms had gedaan of getyped.
Maar je zoekt het maar uit, ik vraag me echt af waarom ik die moeite ooit gedaan heb.......
Ga jij maar lekker een koppakking wisselen in 3 uur tijd (ander topic) of er 2 dagen over doen om de koppeling van een Calibra in 2 dagen (ander topic en de bak hoeft er niet onderuit maar het moest gewoon).

Neem vooral niks aan van mensen die meer ervaring en levenswijsheid hebben en je komt er wel/niet.
Streep maar door wat niet van toepassing is.
koppaking is een piece of cake.. zo gedaan
bak hebben we er onderuit gehaald in 2 daagjes (2x 8 uur) omdat de vliegwiel ook verbrand was, maarwaarom vermeld je dat dan niet?

ik weet dat ik domme dingen heb gedaan en heb meegedeeld met Fok Vooral met die turbo op een nissan 1.6 Dat was lachen toen.. voor jullie wel.. voor mij was het iets om te leren..

en ik herriner me echt geen een reply van jou dat jij "voor me opkwam" of ja, me netjes behandelde nadat er weer "rellen" uitbrak omdat ik bijv. minderjarig auto rijd, nu al zo veel met auto's bezig ben etc.. etc..
Jij deed vrolijk mee.. met de anderen.. Ik ben hier een user die al bijna 2,5 jaar lid is.. Een user die al bijna 3500 posts heeft. Ik ben in de tussen tijd ook veranderd he? Maar dat weet jij goed Vanelle.. want jij bent hier ook geen user van gisteren

Als je vind dat ik hier maar voor-oordelen heb over jou, of dat ik maar lieg en dat je toch de rust wou handhaven, dan bied ik mijn excuses aan.. Maar ik heb daar mijn twijfels over. Sorry
En ik snap eigenlijk niet eens waarom jij acties van mij in jouwn posts vermeld.. over dat koppaking/versnellings bak..??
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_56353509
Is Turquaz nogsteeds niet om een boom gevouwen?
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
pi_56353724
quote:
Op maandag 28 januari 2008 00:26 schreef Koploperkopper het volgende:
Is Turquaz nogsteeds niet om een boom gevouwen?
Als je wilt dat ik eerlijk ben: Bijna..
Om precies te zijn: 4 dagen geleden..
Hoe? 4 glade bandjes en 60km per uur door een bocht gaan is geen goede combinatie
Entoen? Gleed ik (Godzijdank) net precies tussen de 2 bomen in en net 1 meter voor een sloot

En ja, ik meen het. Het is niet grappig om om een boom gevouwen te worden, want op dat moment is het echt...
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_56353870
quote:
Op maandag 28 januari 2008 00:14 schreef Turquaz52 het volgende:

Turquaz, ik zal het proberen uit te leggen. Zal toch weer ff moeite doen want ruzie/misverstanden/scheve gezichten heeft niemand iets aan.

[..]

[quote]Op maandag 28 januari 2008 00:14 schreef Turquaz52 het volgende:
koppaking is een piece of cake.. zo gedaan
Zoiets bedoel ik dus.
In- en uitlaat moet er af, distributie moet er af, pakkingresten verwijderen. En dan de rest nog. In 3 uur tijd? Echt niet, no way.
quote:
Op maandag 28 januari 2008 00:14 schreef Turquaz52 het volgende:
bak hebben we er onderuit gehaald in 2 daagjes (2x 8 uur) omdat de vliegwiel ook verbrand was, maarwaarom vermeld je dat dan niet?
Een koppakking vervangen in 3 uur tijd en 2 dagen nodig hebben om een bak er onderuit te halen? Kom op zeg.....
Waarom het vliegwiel niet vermeld? Postte je pas later en las ik pas na mijn vorige reaktie.
quote:
Op maandag 28 januari 2008 00:14 schreef Turquaz52 het volgende:
ik weet dat ik domme dingen heb gedaan en heb meegedeeld met Fok Vooral met die turbo op een nissan 1.6 Dat was lachen toen.. voor jullie wel.. voor mij was het iets om te leren..
Ja, en dat vind (vond, onderhand verleden tijd) zo leuk aan je. Je begon er gewoon aan en leerde er van.
Zo was ik ook maar ik heb altijd advies aangenomen van mensen die wisten hoe het zat en zonder dat ik ervaring had durfde ik niet eens een grote bek op te zetten.
Jij bent gewoon vreselijk eigenwijs, niks mis mee maar neem ook eens wat aan van een ander.
quote:
Op maandag 28 januari 2008 00:14 schreef Turquaz52 het volgende:
en ik herriner me echt geen een reply van jou dat jij "voor me opkwam" of ja, me netjes behandelde nadat er weer "rellen" uitbrak omdat ik bijv. minderjarig auto rijd, nu al zo veel met auto's bezig ben etc.. etc..
Jij deed vrolijk mee.. met de anderen.. Ik ben hier een user die al bijna 2,5 jaar lid is.. Een user die al bijna 3500 posts heeft. Ik ben in de tussen tijd ook veranderd he? Maar dat weet jij goed Vanelle.. want jij bent hier ook geen user van gisteren
Jammer dat mijn bemiddelende pogingen jou niet zijn opgevallen.
Ik heb je idd wel eens aangevallen maar dat was meer omdat je zonder rbw rondrijdt dan om je sleutelprojecten.
Rijden zonder rbw is ongeveer het stomste wat je kan doen en daar sta ik niet achter.
Je projecten daarentegen vind ik altijd leuk om te lezen.
Tuurlijk maak je fouten, maar je grootste fout is dat je eigenwijs bent en alles beter denkt te weten.
Neem eens wat aan van een ander.
Echt, ik vind het echt tof hoe je bezig bent, ik herken mezelf bijna.
quote:
Op maandag 28 januari 2008 00:14 schreef Turquaz52 het volgende:
Als je vind dat ik hier maar voor-oordelen heb over jou, of dat ik maar lieg en dat je toch de rust wou handhaven, dan bied ik mijn excuses aan.. Maar ik heb daar mijn twijfels over. Sorry
Ik heb nooit gezegd dat je liegt.
Ik heb ook nooit gezegd dat ik de rust wou handhaven, ik wou alleen dat je je een beetje gesteund voelde in je projectjes.
Zelf sleutelen sta ik vierkant achter en als iedereen over je heen valt kun je wel wat steun gebruiken.
Dat jij dat hebt gemist kan ik niks aan doen.
quote:
Op maandag 28 januari 2008 00:14 schreef Turquaz52 het volgende:
En ik snap eigenlijk niet eens waarom jij acties van mij in jouwn posts vermeld.. over dat koppaking/versnellings bak..??
Om jou eens te laten zien hoe je eigenlijk overkomt.
Het punt is nl. dat je denkt dat je alles weet, zo komt het over.
Ik wou je laten zien dat je jezelf belachelijk maakt door te zeggen dat je een koppakking in 3 uur doet terwijl je meer dan 2 dagen nodig hebt voor koppelingsplaten.

Doe jezelf, mij en de rest van het forum een plezier en stel jezelf wat minder alwetend op.
Serieus, ik had echt het beste met je voor maar ook dat breek je af. Wie is er nou dom?
pi_56353881
quote:
Op maandag 28 januari 2008 00:39 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Als je wilt dat ik eerlijk ben: Bijna..
Om precies te zijn: 4 dagen geleden..
Hoe? 4 glade bandjes en 60km per uur door een bocht gaan is geen goede combinatie
Entoen? Gleed ik (Godzijdank) net precies tussen de 2 bomen in en net 1 meter voor een sloot

En ja, ik meen het. Het is niet grappig om om een boom gevouwen te worden, want op dat moment is het echt...
Ik bedoel maar...
pi_56354460
quote:
Op maandag 28 januari 2008 00:50 schreef vannelle het volgende:

[..]

Ik bedoel maar...
Ik heb dit alleen op het VW Forum verteld.. en ik werd daar ineens voor crimineel uitgemaakt..:
Ik exact 7 dagen geleden opgepakt wegens rijden zonder rijbewijs..
Sindsdien heb ik mezelf beloofd om niet meer te rijden.. en ja, die dommefout om nog 2 dagen later nog te racen is mijn domiteit.. zal het ook niet en nooit meer doen voordat ik mn rijbwijs heb
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_56354498
quote:
Op maandag 28 januari 2008 00:49 schreef vannelle het volgende:
Zoiets bedoel ik dus.
In- en uitlaat moet er af, distributie moet er af, pakkingresten verwijderen. En dan de rest nog. In 3 uur tijd? Echt niet, no way.
Ik weet wel wat het een en ander af moet, o.a. de vacuum slangetjes en diverse sensoren ja.. en zeker weten dat als je met *2* personen aan werkt dat je +/- 3 uurtjes een koppaking vervangen hebt?
quote:
Een koppakking vervangen in 3 uur tijd en 2 dagen nodig hebben om een bak er onderuit te halen? Kom op zeg.....
Waarom het vliegwiel niet vermeld? Postte je pas later en las ik pas na mijn vorige reaktie.
okee, nu ga ik heel eerlijk met je zijn, we hebben als eerst de koppelingsplaten veranderd zonder de bak onderuit te halen. toen hebben we alles weer vast gemaakt en gestart, maar we konden niet ontkoppelen noch koppelen... wat bleek? vliegwiel helemaal verbrand.. overal blauwe vlekken ed op.. dus nu hebben we in 2x 8 uur de tijd 1 bak dr af, vliegwiel dr af, vliegwiel dr op, koppeling + drukgroep en lagers dr op en bak weer er op assen dr op, subframe dr op. (Calibra 2.0 16v uit '93)
quote:
Ja, en dat vind (vond, onderhand verleden tijd) zo leuk aan je. Je begon er gewoon aan en leerde er van.
Zo was ik ook maar ik heb altijd advies aangenomen van mensen die wisten hoe het zat en zonder dat ik ervaring had durfde ik niet eens een grote bek op te zetten.
Jij bent gewoon vreselijk eigenwijs, niks mis mee maar neem ook eens wat aan van een ander.
ik heb echt veel van anderen geleerd hoor.. vooral van Vlad, Herr Flick, Alexxxx, Furb, Googol, Supra_Turbo, en ja, ze hebben allemaal mij uitgelachen, maar puur omdat ze ouder dan mij waren had ik nog het respect om te denken van: weetje? Je hebt eigenlijk wel gelijk.. Maar..
quote:
Jammer dat mijn bemiddelende pogingen jou niet zijn opgevallen.
Ik heb je idd wel eens aangevallen maar dat was meer omdat je zonder rbw rondrijdt dan om je sleutelprojecten.
Rijden zonder rbw is ongeveer het stomste wat je kan doen en daar sta ik niet achter.
Je projecten daarentegen vind ik altijd leuk om te lezen.
Tuurlijk maak je fouten, maar je grootste fout is dat je eigenwijs bent en alles beter denkt te weten.
Neem eens wat aan van een ander.
Echt, ik vind het echt tof hoe je bezig bent, ik herken mezelf bijna.
rijden zonder rijbwijs deed ik vanaf mn 13e, tot vorig week.. sindsdien rij ik absoluut niet meer, want tja.. ooit is je geluk weggevlogen
quote:
Ik heb nooit gezegd dat je liegt.
Ik heb ook nooit gezegd dat ik de rust wou handhaven, ik wou alleen dat je je een beetje gesteund voelde in je projectjes.
Zelf sleutelen sta ik vierkant achter en als iedereen over je heen valt kun je wel wat steun gebruiken.
Dat jij dat hebt gemist kan ik niks aan doen.
No Comment
quote:
Om jou eens te laten zien hoe je eigenlijk overkomt.
Het punt is nl. dat je denkt dat je alles weet, zo komt het over.
Ik wou je laten zien dat je jezelf belachelijk maakt door te zeggen dat je een koppakking in 3 uur doet terwijl je meer dan 2 dagen nodig hebt voor koppelingsplaten.

Doe jezelf, mij en de rest van het forum een plezier en stel jezelf wat minder alwetend op.
Serieus, ik had echt het beste met je voor maar ook dat breek je af. Wie is er nou dom?
Ik HEB een koppaking vervangen SAMEN MET een vriend.. Binnen 3 UURTJES..
Maar dat was op een werkplaats met alle gereedschap bij de hand, en duidelijke instructies en teamwork
Om het nog ff simpeler te maken, het ging om een Astra 1.8 OHC uit 94
aan de koppaking van de TDI heb ik wel een beetje langer aan gezeten

En dan nogmaals: we hebben in princiepe 2x de koppelings platen verwisseld.
1x verwisseld, bleek dat ie het niet deed... 2e x bak dr uit, bleek dat de vliegwiel verbrand was, dus die vervangen.. Dan is 2x8UUR wel heel redelijk vind ik
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_56354894
quote:
Op maandag 28 januari 2008 01:52 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Ik heb dit alleen op het VW Forum verteld.. en ik werd daar ineens voor crimineel uitgemaakt..:
Ik exact 7 dagen geleden opgepakt wegens rijden zonder rijbewijs..
Sindsdien heb ik mezelf beloofd om niet meer te rijden.. en ja, die dommefout om nog 2 dagen later nog te racen is mijn domiteit.. zal het ook niet en nooit meer doen voordat ik mn rijbwijs heb
Dit ... ondanks alle waarschuwingen vooraf vanuit goedbedoelende mensen in Fok.

Snap je je standpunt nu wat beter? Je bent het type dat graag hard op z'n bek gaat voor 'ie iets leert maar tot dat moment ieder ander tegenspreekt.

Als je claimed dat je zo veranderd dan is dat INEENS sinds 7 5 dagen. Nog zat te leren, imo.


edit : en thanks for the italic kudos ... maar dan nog man. Get with the shit. We zitten je niet voor ons hobby af te katten. De meesten die hier zeggen dat ze je al om een boom gevouwd hadden verwacht zijn de mensen die juist vrezen dat het echt gebeurd. Niemand wenst dat iemand toe.
Calm down, please!
pi_56357568
quote:
Op maandag 28 januari 2008 05:07 schreef Googolplexian het volgende:

edit : en thanks for the italic kudos ... maar dan nog man. Get with the shit. We zitten je niet voor ons hobby af te katten. De meesten die hier zeggen dat ze je al om een boom gevouwd hadden verwacht zijn de mensen die juist vrezen dat het echt gebeurd. Niemand wenst dat iemand toe.
Om een boom gevouwen worden dat wens ik ook absoluut niemand toe.. Ik heb het zelf bijna mee gemaakt.. maar ik had zo'n fckng geluk dat ik er tussen kwam met 60,, als ik em had aangetikt.. dan was ik er echt niet meer..

En zeg nou zelf.. wie wilt mij missen
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')