abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56292808
Ik heb soms wanneer ik in de auto rijd dat hij in lage toeren stottert danwel niet helemaal soepel accelereert. Geef ik gas en kom ik hoger in de toeren dan is het weg.

Een andere vraag. Als het hard waait en ik heb wind tegen op de snelweg dan komt er lucht tussen de portier en de auto door. Het is wel waterdicht, is het duur om de rubbers te vervangen of komt het ergens anders door?

Bedankt.
pi_56293068
Logopedie geprobeerd?

Als er lucht tussendoor komt moet er ook water doorheen komen lijkt me. Of het betreft natuurlijk een verticale naad die niet goed afsluit. misschien is je portier wel verbogen ofzo?
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_56293295
quote:
Op vrijdag 25 januari 2008 09:05 schreef BaDaZz het volgende:
Ik heb soms wanneer ik in de auto rijd dat hij in lage toeren stottert danwel niet helemaal soepel accelereert. Geef ik gas en kom ik hoger in de toeren dan is het weg.

Een andere vraag. Als het hard waait en ik heb wind tegen op de snelweg dan komt er lucht tussen de portier en de auto door. Het is wel waterdicht, is het duur om de rubbers te vervangen of komt het ergens anders door?

Bedankt.
Bougies zou kunnen, bij mijn auto was het de bobine. Merk je ook dat stotteren als je accelereert?
pi_56293502
Wat zijn lage toeren bij jou? Onder de 1500 wil mijn dieseltje ook nog wel eens stotteren.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_56293521
Heb je een toerenteller? Loopt hij wel goed stationair? Kan ook nog
  vrijdag 25 januari 2008 @ 10:20:29 #6
98593 KlappernootatWork
Tot mijn strot in het genot..
pi_56294004
T-tweede h-handje g-gekocht v-van W-w-w-wennemars?
D-die m-met zijn Kl-kl-klap-s-schaats-sen?

het lijkt me een ontstekings probleem
Shit! werken zuigt...
Op donderdag 22 november 2007 @ 12:42 schreef Neelis het volgende: Rabbelneuteaantwaark ?
  vrijdag 25 januari 2008 @ 10:24:12 #7
129444 Dahoo
In the silence I am free
pi_56294104
Stottert 'ie alleen als 'ie koud is? Bij een bepaald aantal toeren? (2200-2400)
Dat had ik en toen werd het na het vervangen van de bougies, bougiekabels, onsteking en verdelerkap uiteindelijk gevonden in de lambdasonde..
[i]"Life's too short for boring HI-FI"[/i] - Densen Audio Technologies
pi_56294557
quote:
Op vrijdag 25 januari 2008 10:24 schreef Dahoo het volgende:
Stottert 'ie alleen als 'ie koud is? Bij een bepaald aantal toeren? (2200-2400)
Dat had ik en toen werd het na het vervangen van de bougies, bougiekabels, onsteking en verdelerkap uiteindelijk gevonden in de lambdasonde..
Inderdaad wat jij zegt. Loont het om terug te gaan naar de garage en dan gelijk vragen of het da lambdasonde is?
Portier moet ik dan ook gelijk vragen.
  vrijdag 25 januari 2008 @ 11:10:21 #9
129444 Dahoo
In the silence I am free
pi_56295041
Je kunt 'm sowieso door laten meten, maar dan wel 't liefst als je auto net gestart wordt en het blokje nog koud is.
Bij mij gaf 'ie namelijk bij de eerste meting geen problemen, maar toen we 'm later nog een keer gingen doormeten bij 'n lagere temperatuur, bleek dat 'ie echt stuk was Erg vaag dus..

Is je verbruik ook 'n stuk hoger als 'normaal'? Mijn auto loopt al niet zo zuinig (1:11,5 - 1:12 ongeveer), maar toen liep 'ie 1:8,5 - 1:9

Succes in elk geval, ben benieuwd of de lambdasonde ook echt het probleem is
Dat ding kost je wel gelijk zo'n ¤60, ex montage, dus zorg dat je zeker weet dat dat 't probleem is
[i]"Life's too short for boring HI-FI"[/i] - Densen Audio Technologies
pi_56296595
hij is de laatste idd ook niet echt zuinig!!! Toch misschien maar even wat navraag doen dan
pi_56297574
loopt het hoog in de kosten? Ik ga het op de garantie gooien, heb de auto nog niet zo lang
  vrijdag 25 januari 2008 @ 18:23:52 #12
129444 Dahoo
In the silence I am free
pi_56304289
Mijn handelaar rekent niet zoveel, m'n auto heb ik qua prijs ook 1:1 kunnen overnemen toen ik 'm kocht.. Hij is erg schappelijk en doet het meer voor de hobby dan dat 'ie er echt aan moet verdienen Goed in mijn voordeel, als arme student (A)
Maar de lambdasonde op zich kost zo'n ¤60, dus dan komen daar de kosten bij die je garage rekent.
Ik hoop voor je dat je het op de garantie kunt gooien Scheelt aardig

Succes! Ik hoop dat hiermee je probleem gevonden is!
[i]"Life's too short for boring HI-FI"[/i] - Densen Audio Technologies
pi_56311121
quote:
Op vrijdag 25 januari 2008 09:52 schreef Deetch het volgende:
Wat zijn lage toeren bij jou? Onder de 1500 wil mijn dieseltje ook nog wel eens stotteren.
wtf voor dieseltje heb jij dan??? Ik kan zelfs met 800RPM (lager dan stationair rijden/optrekken) zonder te stotteren!!
Heb zelfs een Mitsubishi Colt getrokken met stationair en daalde soms wel +/-100RPM en toch had ik nog power om ZONDER enkel te stotteren te rijden..

Hoop voor je dan dat je geen TDI hebt, anders mag je hem heul schnell laten nakijken
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_56311255
Als je portier tocht aan de bovenzijde:

Raampje opendraaien.
Deur open zetten.
Knie bovenaan tegen de portier bekleding zetten.
Pak de bovenstijl (waar normaal het raam zit) beet.
Trek deze met een rukje naar je toe aan de voorzijde van de auto.
Klaar!!

Pas op !!! trek niet in 1 keer te hard want dan is de kans groot dat je het hele frame dubbel vouwt, "voel" de weerstand.
  † In Memoriam † vrijdag 25 januari 2008 @ 23:42:06 #15
25682 2cv
Niet subtiel
pi_56311400
Merk/type/bouwjaar/brandstof ? En in geval van benzine of LPG: kabberdateur of injectie ?

Deur: alleen een kier als de wind uit een bepaalde hoek komt ?
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_56311905
quote:
Op vrijdag 25 januari 2008 23:26 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Heb zelfs een Mitsubishi Colt getrokken met stationair en daalde soms wel +/-100RPM en toch had ik nog power om ZONDER enkel te stotteren te rijden..
Als jij je toerental zo laag laat komen kun je echt niet rijden.
Zal wel een typfout zijn.
pi_56312732
quote:
Op vrijdag 25 januari 2008 23:42 schreef 2cv het volgende:
Merk/type/bouwjaar/brandstof ? En in geval van benzine of LPG: kabberdateur of injectie ?

Deur: alleen een kier als de wind uit een bepaalde hoek komt ?
hehe kabberdateur zegt ie
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
  zaterdag 26 januari 2008 @ 11:06:23 #18
26552 Party_P
WTF, jezus!!1
pi_56316006
quote:
Op zaterdag 26 januari 2008 00:11 schreef vannelle het volgende:

[..]

Als jij je toerental zo laag laat komen kun je echt niet rijden.
Zal wel een typfout zijn.
Of je vat het verkeerd op Volgens mij bedoelt hij dat het toerental ongeveer 100rpm zakt tenopzichte van het stationaire toerental. Oftewel: 900rpm -> 800rpm.
Drugs are good mkay?
pi_56317220
quote:
Op zaterdag 26 januari 2008 00:11 schreef vannelle het volgende:

[..]

Als jij je toerental zo laag laat komen kun je echt niet rijden.
Zal wel een typfout zijn.
quote:
Op zaterdag 26 januari 2008 11:06 schreef Party_P het volgende:

[..]

Of je vat het verkeerd op Volgens mij bedoelt hij dat het toerental ongeveer 100rpm zakt tenopzichte van het stationaire toerental. Oftewel: 900rpm -> 800rpm.
Zo bedoelde ik het Vanelle

dus stationair: 950RPM, endan +/- 100 = 850/1050 maar dan ook schakelen @ 2k rpm, en hoogste versnelling wat ik reed toen was 3e versnelling @ 1200RPM En hij stotterde echt serieus geen 1x

(was dan wel met de powerbox/egr dicht/kat weg/dichte luchtfilter)
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_56325826
Kee, ik heb het verkeerd gelezen.
Vond het al zo vreemd.
pi_56332249
quote:
Op zaterdag 26 januari 2008 20:28 schreef vannelle het volgende:
Kee, ik heb het verkeerd gelezen.
Vond het al zo vreemd.
Kan gebeuren..
En ehmm 100RPM? kan je netzogoed op de startmotor rijden, die draait 300RPM op de krukas
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_56332495
quote:
Op zondag 27 januari 2008 00:58 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Kan gebeuren..
Klopt, en dat is er dus ook gebeurd.
Wat hieronder staat had dus niet gehoeven maar ik ga er toch op reageren, het is net alsof ik hier de jackas ben ipv jij.
Niet goed.
quote:
Op zondag 27 januari 2008 00:58 schreef Turquaz52 het volgende:

En ehmm 100RPM? kan je netzogoed op de startmotor rijden, die draait 300RPM op de krukas
Verdraai de dingen niet kerel, dit is niet wat ik gezegd heb maar juist waar ik mijn twijfels over had.
Doe nou niet alsof ik 100 rpm normaal vind, jij bent degene die dat onduidelijk typt.
Ik probeer je juist te helpen maar als de verhoudingen zo blijken te liggen............dan bekijk je het maar.
pi_56335097
Deur : effe stellen met een vriend die de deur vasthoudt. Geen leuk werk maar goed te doen.
Deur zit bij het scharnier met twee bouten vast die enigzins verstelbaar zijn.
Als de deur bij de A-stijl ruist moet de deur dus een beetje naar boven gekanteld worden.
Deur open > Maat houdt deur goed op z'n plek (met iets eronder als ondersteuning) > Bouten ietsje losdraaien en deur echt een millimeter of 2 omhoog > Bouten weer vastdraaien.

Zal waarschijnlijk een paar keer proberen zijn met wat pech maar als je raamrubbers nog in orde zijn en de ramen sluiten gewoon goed dan is dat best het proberen waard.
Calm down, please!
pi_56339432
quote:
Op zondag 27 januari 2008 01:13 schreef vannelle het volgende:

[..]

Klopt, en dat is er dus ook gebeurd.
Wat hieronder staat had dus niet gehoeven maar ik ga er toch op reageren, het is net alsof ik hier de jackas ben ipv jij.
Niet goed.
[..]

Verdraai de dingen niet kerel, dit is niet wat ik gezegd heb maar juist waar ik mijn twijfels over had.
Doe nou niet alsof ik 100 rpm normaal vind, jij bent degene die dat onduidelijk typt.
Ik probeer je juist te helpen maar als de verhoudingen zo blijken te liggen............dan bekijk je het maar.
nou dat je dom was dat wist ik wel.. evt. had ik na elke letter een spatie moeten gebruiken zodat je het beter begreep
Want dat 2e van dat je beter op de startmotor kon rijden was puur voor de grap bedoeld.. want zo dom had ik je niet ingeschat.. had ik dat wel gedaaan dan had ik dat er niet bij geschreven
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_56341188
Oei ... dom genoemd worden door Turquaz ...

* Googol popcorn pakt
Calm down, please!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')