Oja dus als er mensen zijn die zich Moslim noemen en slechte dingen doen DAn zijn het wél degene die hun religie volgen, maar als het Christenen zijn die slechte dingen doen dan volgen ze niet hun religie. Ja ja zo zit het in mekaar Stormseeker.quote:Op donderdag 24 januari 2008 10:59 schreef STORMSEEKER het volgende:
[..]
Oh ja? Ik ken anders Christelijke groepen die compleet pacifistisch zijn hoor. Daarbij was DAT ook Jezus' bedoeling. Zag je hem al moordend door de straten trekken?
Die kruistochten sloegen ook nergens op, maar die lui waren ook geen Christenen. Ze noemden zich wel zo, maar aangezien ze niets deden wat Jezus hen had opgedragen en plunderend en moordend door het leven gingen kun je ze moeilijk Christelijk noemen.
[..]
Religie en politiek zouden inderdaad niet gemengd moeten zijn.
[..]
Dat veel mensen er een teringzooi van maken wil niet zeggen dat elke vorm van religie inherent slecht is.
Dat is namelijk niet zo.
[..]
1) Moet ik daar wat aan gaan doen?![]()
2) Oh ja?, hebben we daar meer last van? Volgens mij is het moslimvraagstuk de laatse jaren met stip HET aandachtspunt van Nederland geworden hoor. De doodsverwensingen naar aanleiding van Wilders zijn film vliegen ons Nederlanders al om de oren. Dat vind jij allemaal prima?
3) Wederom, in Amerika zijn ze inderdaad ook niet goed snik, sowieso al niet, maar die politiek-''christelijk''-radicale lobby's hebben inderdaad ook weinig met Jezus te maken.
Dus ja, de meeste religie is inderdaad slecht, vooral om de MENSEN waar die groepen uit bestaan NIET doen wat ze was voorgeschreven.
Het probleem is echter dat de moslims wel doen wat ze is voorgeschreven..
-edit- Nutteloosquote:Op donderdag 24 januari 2008 11:45 schreef STORMSEEKER het volgende:
[..]
Als ik mij niet vergis verbood Jezus zijn volgelingen te strijden?
[..]
Nou, niet helemaal. Jezus gaf een pacifistisch voorbeeld, Mohammed was een rover en strijder.
Het NT draagt volgelingen op niet te strijden maar de wraak aan God over te laten, de Koran draagt volgelingen op het geloof koste wat het kost uit te breiden desnoods met geweld.
Dat is wel een verschil dunkt mij.
[..]
Wat mensen zelf zeggen en wat ze weergeven door hun daden is nogal een verschil.
[..]
Maar als je even van de voornaamste stichters uitgaat van beide religies is er wel een verschil te zien dunkt mij, het voorbeeld, zeg maar, nog afgezien van de geschriften, toch?
Volgens mij mochten moslims ook liegen tegen ongelovigen?quote:Op donderdag 24 januari 2008 12:34 schreef Burakius het volgende:
[..]
Wat een hoopje geitenstront. Je zit hier te blerren dat de heilige profeet een rover etc. was. Wat een stukje stiernpoep. Ten eerste mogen Moslim alleen strijden in verdediging of om onderdrukten te helpen (wat nou veelal het geval was in het Byzantijnse Onderdrukkings rijk). Daar buiten is een moord op een mens een moord op de hele mensheid. Of nee laat me raden.. als iemand jouw huis komt plunderen dan ga jij je andere wang toekeren. Wat een slechte interpretatie van de uitspraak van Jezus (vzmh) zeg.
Ten tweede moet je niet blaten als je niets weet over de profeet (vzmh). Net alsof er geen andere profeten voor Jezus(vzmh) zijn geweest die een andere insteek hadden. Waarom vervaag je die dan?
'Lying for Jesus' is ook een populaire bezigheid in de VS.quote:Op donderdag 24 januari 2008 12:35 schreef Elkarden het volgende:
[..]
Volgens mij mochten moslims ook liegen tegen ongelovigen?
1) je mag niet liegenquote:Op donderdag 24 januari 2008 12:35 schreef Elkarden het volgende:
[..]
Volgens mij mochten moslims ook liegen tegen ongelovigen?
Nou, zover ik over hem gelezen en gehoord heb was het niet echt een superrelaxte gozer anders.quote:Op donderdag 24 januari 2008 12:34 schreef Burakius het volgende:
Je zit hier te blerren dat de heilige profeet een rover etc. was.
Waarom is dat een slechte interpretatie?quote:Wat een slechte interpretatie van de uitspraak van Jezus (vzmh) zeg.
Ik vervaag ze niet, ik zie Christus alleen als leider van het Christendom en Mohammed als leider van de Islam.quote:Ten tweede moet je niet blaten als je niets weet over de profeet (vzmh). Net alsof er geen andere profeten voor Jezus(vzmh) zijn geweest die een andere insteek hadden. Waarom vervaag je die dan?
quote:Op donderdag 24 januari 2008 12:18 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
De huidige christenbende is ook niet mijn ding.
Ik snap geen klap van dit verhaalquote:Op donderdag 24 januari 2008 12:46 schreef lf2 het volgende:
[..]
1) je mag niet liegen
als dat al een grond regel is![]()
![]()
iig nou veel succes moskee![]()
er zijn zoveel gekke geluiden in elk land!! en dan gelijk iets serieus nemen![]()
ps: mensen die srebrenica hiermee vergelijken, Dutchbaters
lachwekkend laf
![]()
doemdenkers op het forum maar als je allochtonen buiten tegen komt heb je wel die smile op je face:
hypocriet
quote:Op donderdag 24 januari 2008 12:46 schreef lf2 het volgende:
[quote]
doemdenkers op het forum maar als je allochtonen buiten tegen komt heb je wel die smile op je face:
hypocriet
Als jou het niet bevalt dat er vrijheid van religie en meningsuiting is in dit land ga je toch lekker in China wonenquote:Op donderdag 24 januari 2008 12:51 schreef Rossoneri het volgende:
[..]
![]()
Dit is nu eenmaal een christelijk land, al eeuwen, als je het niet bevalt, dan ga je toch lekker weg![]()
Altijd maar weer vergelijken met het christendom terwijl dat los van dit nieuws bericht.
Ik ga helemaal niet weg. Ik kijk lachend toe hoe gelovigen elkaar naar de strot vliegen. Uiteindelijk blijven er alleen verstandige ongelovigen over.quote:Op donderdag 24 januari 2008 12:51 schreef Rossoneri het volgende:
[..]
![]()
Dit is nu eenmaal een christelijk land, al eeuwen, als je het niet bevalt, dan ga je toch lekker weg![]()
Altijd maar weer vergelijken met het christendom terwijl dat los van dit nieuws bericht.
Als ik moest kiezen, liever een christenbende in de moderne wereld dan onderdrukt worden door een reliefanaten.quote:Op donderdag 24 januari 2008 12:18 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
De huidige christenbende is ook niet mijn ding.
Alle fanaten zijn erg. Christelijke relifanaten zijn net zo schadelijk als alle ander fanaten.quote:Op donderdag 24 januari 2008 13:25 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Als ik moest kiezen, liever een christenbende in de moderne wereld dan onderdrukt worden door een reliefanaten.
Tja, kiezen, kiezen, was het maar zo simpel, tig % van Iraanse & Saudische volk wil ook van de relifananten af, tis niet dat zij er wel op juichen.quote:Op donderdag 24 januari 2008 13:25 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Als ik moest kiezen, liever een christenbende in de moderne wereld dan onderdrukt worden door een reliefanaten.
Net alsof wij ook maar onderdrukt worden door Moslims/Christenenquote:Op donderdag 24 januari 2008 13:25 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 24 januari 2008 13:30 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Tja, kiezen, kiezen, was het maar zo simpel, tig % van Iraanse & Saudische volk wil ook van de relifananten af, tis niet dat zij er wel op juigchen.
quote:Op donderdag 24 januari 2008 13:35 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
![]()
Was alleen een antwoord op papierbak zijn opmerking.
En Jehovagetuigen dan? Die willen iedereen bekeren en doen dat nog actief ook nog.quote:Op donderdag 24 januari 2008 13:48 schreef Elfletterig het volgende:
Als ik dit soort topics lees, vraag ik me altijd af waarom bepaalde opmerkingen door moderators zijn verwijderd, met kreten als " + + note ", terwijl de bagger-essays van een BansheeBoy vol semi-leukbedoelde discriminerende opmerkingen gewoon openblijven.
Verder ben ik van mening dat de Nederlandse overheid moet instaan voor de veiligheid van de Nederlandse burgers. Daarbij hoort ook het bestrijden van staatsgevaarlijke activiteiten. Het willen vestigen van een islamistische staat, plus het bijbehorende haatzaaien, opruiien en ronselen, is zo'n activiteit. Dergelijk gedrag dient met alle mogelijke middelen bestreden te worden. Als het niet goedschiks kan, dan maar kwaadschiks.
Klopt, maar dreigen ze met een totalitaire staat? vermoorden ze je als je kritiek hebt op ze, dan zouden er nogal wat doden moeten vallen he? Want iedereen haat ze...quote:Op donderdag 24 januari 2008 13:51 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
En Jehovagetuigen dan? Die willen iedereen bekeren en doen dat nog actief ook nog.
Wat bedoel je nou concreet? Als ik zeg: "Er moet een islamitische staat komen", wat ga je dan doen? Mij in de gevangenis gooien?quote:Op donderdag 24 januari 2008 13:48 schreef Elfletterig het volgende:
Verder ben ik van mening dat de Nederlandse overheid moet instaan voor de veiligheid van de Nederlandse burgers. Daarbij hoort ook het bestrijden van staatsgevaarlijke activiteiten. Het willen vestigen van een islamistische staat, plus het bijbehorende haatzaaien, opruiien en ronselen, is zo'n activiteit. Dergelijk gedrag dient met alle mogelijke middelen bestreden te worden. Als het niet goedschiks kan, dan maar kwaadschiks.
Zij willen een Jehova samenleving, iets wat wij niet hebben. De moslims van de Talwheed (ff geen zin om de naam te zokeen als ik dit typ) willen een moslimsamenleving, wat wij niet hebben.quote:Op donderdag 24 januari 2008 13:53 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Klopt, maar dreigen ze met een totalitaire staat? vermoorden ze je als je kritiek hebt op ze, dan zouden er nogal wat doden moeten vallen he? Want iedereen haat ze...
Mwoah, de SGP:quote:Op donderdag 24 januari 2008 13:53 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Klopt, maar dreigen ze met een totalitaire staat? vermoorden ze je als je kritiek hebt op ze, dan zouden er nogal wat doden moeten vallen he? Want iedereen haat ze...
quote:Wetgeving en bestuur mogen de prediking van het Evangelie niet hinderen, maar moeten deze bevorderen. De Kerk van Christus dient wel onderscheiden te worden van elke vereniging en moet naar eigen rechten beschermd worden. Dientengevolge behoren ongeloofspropaganda, valse religies en anti-christelijke ideologieën door de overheid uit het openbare leven te worden geweerd."
En de SGP doen nog aan openlijke discriminatie ook met hun ''vrouwen mogen niet meedoen'' politiek.quote:
Fuck it, als ik een kansloze wens heb, bijvoorbeeld dat ik een totalitaire staat wil hebben voor mensen met een onderbroek op hun hoofd dan is dat mijn goed recht, en ookal krijg ik een hele gymzaal vol met medestanders dan nog ben ik totaal kansloos. Zodra ik dan een stapje verder ga en onderbroek-aanslagen ga beramen dan pakt de staat mij wel op. Dit hoort gewoon bij een vrij land, iedereen heeft een stem en iedereen kan het er mee eens of oneens zijn. De dag dat de Islam overheersend wordt in nederland is zodanige toekomstmuziek dat men zich er echt niet ongerust over hoeft te maken. Er kan nog zoveel gebeuren in de tussentijd wat alles weer op z'n kop zet dat er gewoon geen pijl op te trekken is op welke manier dan ook.quote:Op donderdag 24 januari 2008 13:48 schreef Elfletterig het volgende:
Als ik dit soort topics lees, vraag ik me altijd af waarom bepaalde opmerkingen door moderators zijn verwijderd, met kreten als " + + note ", terwijl de bagger-essays van een BansheeBoy vol semi-leukbedoelde discriminerende opmerkingen gewoon openblijven.
Ik ga je net zo lang hersenspoelen tot je net zo praat als Jantje Smit.quote:Op donderdag 24 januari 2008 13:56 schreef Monidique het volgende:
[..]
Wat bedoel je nou concreet? Als ik zeg: "Er moet een islamitische staat komen", wat ga je dan doen? Mij in de gevangenis gooien?
Actief ja, met argumenten en tijdschriften e.d., maar niet met geweld, bommen, aanslagen propaganda-acties, politiek of media.quote:Op donderdag 24 januari 2008 13:51 schreef De_Ananas het volgende:
En Jehovagetuigen dan? Die willen iedereen bekeren en doen dat nog actief ook nog.
Een ''jehova samenleving'' ?quote:Zij willen een Jehova samenleving, iets wat wij niet hebben. De moslims van de Talwheed (ff geen zin om de naam te zokeen als ik dit typ) willen een moslimsamenleving, wat wij niet hebben.
WAAR heb je het over?quote:Jehova's recruiteren echter wat moslims niet doen (heb ik tenminste nog nooit meegemaakt)
quote:
Misschien praat ik al zo.quote:Op donderdag 24 januari 2008 14:04 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik ga je net zo lang hersenspoelen tot je net zo praat als Jantje Smit.
Bomaanslagen in Nederland?quote:Op donderdag 24 januari 2008 14:05 schreef STORMSEEKER het volgende:
[..]
Actief ja, met argumenten en tijdschriften e.d., maar niet met geweld, bommen, aanslagen propaganda-acties, politiek of media.
Zie je misschien een verschil?
[..]
Een ''jehova samenleving'' ?
Ok, dat is nieuw voor me.
Nee, wat ze willen is iedereen informeren over wat de bijbel zegt en wat men ermee doet moet men zelf weten. Ze geloven dat God uiteindelijk zal ingrijpen en dat dat niet aan de mens is om te doen. Ze waarschuwen slechts.
[..]
WAAR heb je het over?
Liegen, stelen en vermoorden mag ook niet tegen ongelovigen hoor. Een mens doden is gelijk aan de hele mensheid doden. Ik weet niet hoe je dat dan gaat uitleggen aan God later.quote:Op donderdag 24 januari 2008 15:10 schreef HeatWave het volgende:
Verschil is dat als je "nee" zegt tegen een Jehova hij vrolijk naar de buren loopt. Misschien denk ie iets van "zo, die gaat lekker naar de hel"
Een moslim ziet je als ongelovige hond en je bent minder dan een varken. Liegen, stelen, vermoorden, dat is dan allemaal "wettelijk" toegestaan.
Maar verder scheelt het niet zoveel hoor.
Hoeveel Jehova's getuigen ken jij die loverboy zijn omdat westerse meisjes toch allemaal hoeren zijn? Nou?
Wat heeft dat met moslim zijn te maken?quote:Op donderdag 24 januari 2008 15:10 schreef HeatWave het volgende:
Verschil is dat als je "nee" zegt tegen een Jehova hij vrolijk naar de buren loopt. Misschien denk ie iets van "zo, die gaat lekker naar de hel"
Een moslim ziet je als ongelovige hond en je bent minder dan een varken. Liegen, stelen, vermoorden, dat is dan allemaal "wettelijk" toegestaan.
Maar verder scheelt het niet zoveel hoor.
Hoeveel Jehova's getuigen ken jij die loverboy zijn omdat westerse meisjes toch allemaal hoeren zijn? Nou?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |