Even een serieuze vraag : wanneer hebben er geen grote veranderingen op stapel gestaan ?quote:Op maandag 26 januari 2009 10:52 schreef jogy het volgende:
[..]
Best jammer dat het leeuwendeel van de wereldbevolking niet wilt zien dat er grote veranderingen op stapel staan omdat ze bang zijn voor het onbekende dus steken ze hun hoofd maar in het zand, en sleuren ze de rest mee in hun onvoorbereidheid van de komende jaren.
Het precieze tijdstip is mij helaas onbekend, excuus daarvoorquote:Op maandag 26 januari 2009 11:28 schreef blOrfje het volgende:
[..]
Ok, de 1e winterdag dat jaar. Dat valt nog te voorspellen.
Wel boeiend, maar kan het niet zo zijn dat een object een heel ver uitgerekte baan heeft, met als verste punt van de zon een afstand van zeg maar 10 keer die van Pluto, en als kortste punt een afstand van een paar miljoen km. Het object valt dan praktisch in de zon maar ontwijkt hem nog net omdat er een fractie verschil in tijd en plaats zit. Die valsnelheden kunnen volgens mij aardig uit de klauwen lopen.quote:Op zondag 25 januari 2009 16:09 schreef The_stranger het volgende:
[..]
De wetten van Kepler beweeren dat.
Niburu zou een omlooptijd hebben van 3600 jaar. Dan is het relatief simpel uit te rekenen welke baan en welke snelheid de planeet dan zou moeten hebben en op welke afstand deze nu zou moeten zijn als niburu in ongeveer 3 jaar langs zou moeten komen.
Als niburu inderdaad om de zon draait, er is een maximale snelheid. Een snelheid hoger dan deze zorgt ervoor dat de planeet "uit zijn baan" wordt geslingerd en aldus niet meer langs de aarde scheert.
Mits de planeet dus om de zon draait (wat volgens de legende zo is en wel moet zijn wil je een voorspelling doen van zijn route) en deze planeet zich aan de wet van Kepler houdt, dan volgt daaruit een snelheid welke duidelijk maakt dat niburu al in ons zonnestelsel moet zijn. Al je je bedenkt dat jupiter al met het blote oog zichtbaar is en pluto makkelijk te zien is met relatief goedkope hedendaagse techniek, dan kan je niet anders concluderen dat niburu niet in ons zonnestelsel is, anders zou hij al gezien moeten zijn en dus onmogelijk in 2012 langs de aarde kan scheren.
Deze site (een site met een voorliefde voor exotische ideeën) heeft het een en ander uitgerekend en komt onder meer tot de volgende waarden:
[..]
Dus niburu zou al binnen de baan van Saturnus moeten zijn. Zie jij hem?
[..]
De beperking zit hem in de combinatie snelheid-afstand tot het "omlooppunt". In ons zonnestelsel zie je heel goed dat de de omloop snelheid afneemt naarmate de afstand tot de zon toeneemt. Mercurius heeft de hoogste snelheid (48km/s), pluto de laagste (4,7 km/s).
Als we aannemen dat niburu nu dezelfde afstand heeft t.o.v. de aarde als saturnus (9 A.U./1.321.416.800 km). Om dan in 3 jaar langs de aarde te komen, moet hij per uur 150846 kilometer afleggen (hoe verder de planeet nog is, hoe sneller hij moet gaan). Die snelheid is onmogelijk als de planeet een baan om de zon wil behouden, plus dat deze snelheid desastreus zou zijn voor de planeet zelf. Om een lagere snelheid mogelijk te maken, moet hij dus dichterbij staan, waardoor hij nog zichtbaarder zou zijn...
Dus of de planeet heeft een bijna onmogelijke snelheid, of staat zo dichtbij dat hij met het blote oog zichtbaar moet zijn. (nog afgezien van het feit dat de aangenomen baan van niburu astronomisch gezien niet eens mogelijk is.)
Het is vaker rustig geweest dan dat er dingen veranderd werden. Status quo enzo. De gekkigheid begon pas echt goed met het opkomen van het Internet qua (dis)informatiespreiding en sindsdien gaan de dingen veel sneller de wereld rond. Ik ben van mening dat er dingen aankomen/bezig zijn die niet een vergelijkbare impact zullen hebben met dingen in de geschreven geschiedenis. Daar kan ik naast zitten natuurlijk, dat zien we wel in 2013quote:Op maandag 26 januari 2009 11:32 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Even een serieuze vraag : wanneer hebben er geen grote veranderingen op stapel gestaan ?
Beetje vreemde zin jogy. Maar als ik jou goed begrijp is hetgeen wat (mogelijk) staat te gebeuren in 2012 van een groter kaliber dan wat staat geschreven over de moderne geschiedenis.quote:Op maandag 26 januari 2009 12:43 schreef jogy het volgende:
[..]
- Ik ben van mening dat er dingen aankomen/bezig zijn die niet een vergelijkbare impact zullen hebben met dingen in de geschreven geschiedenis. Daar kan ik naast zitten natuurlijk, dat zien we wel in 2013.
Ik denk dat mensen dat zelf nooit zo gezien hebben door de geschiedenis heen. in 1900 kwamen de wereldoorlogen eraan, in 1800 kwam de industriele revolutie eraan, in 1700 kwamen de grote ontdekkingsreizen en de 30-jarige oorlog eraan...quote:Op maandag 26 januari 2009 12:43 schreef jogy het volgende:
[..]
Het is vaker rustig geweest dan dat er dingen veranderd werden.
Ouch, kan kloppen, Ik ben niet zo goed in geschiedenisquote:Op maandag 26 januari 2009 13:00 schreef KoosVogels het volgende:
Ontdekkingsreizen in 1700? Maak daar maar 15e eeuw van
I know, om de omvang maar even aan te geven, groter dan een kredietcrisis, tweede wereldoorlog en dat soort gedoequote:Op maandag 26 januari 2009 12:51 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Beetje vreemde zin jogy. Maar als ik jou goed begrijp is hetgeen wat (mogelijk) staat te gebeuren in 2012 van een groter kaliber dan wat staat geschreven over de moderne geschiedenis.
Aha, als jij ernaast zit haal je je schouders op,quote:Op maandag 26 januari 2009 13:07 schreef jogy het volgende:
[..]
I know, om de omvang maar even aan te geven, groter dan een kredietcrisis, tweede wereldoorlog en dat soort gedoe. En misschien zit ik er wel verschrikkelijk naast maar dat zien we dan wel weer
.
Komt op mij nogal cocky over eerlijk gezegdquote:Best jammer dat het leeuwendeel van de wereldbevolking niet wilt zien dat er grote veranderingen op stapel staan omdat ze bang zijn voor het onbekende dus steken ze hun hoofd maar in het zand, en sleuren ze de rest mee in hun onvoorbereidheid van de komende jaren.
Stiekem hoop ik dat er is gebeurt. Ben ik nu een slecht mens?quote:Op maandag 26 januari 2009 13:07 schreef jogy het volgende:
[..]
I know, om de omvang maar even aan te geven, groter dan een kredietcrisis, tweede wereldoorlog en dat soort gedoe. En misschien zit ik er wel verschrikkelijk naast maar dat zien we dan wel weer
.
Misschien ben je gewoon "loze voorspellingen"-moequote:Op maandag 26 januari 2009 13:12 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Stiekem hoop ik dat er is gebeurt. Ben ik nu een slecht mens?
Dat sowieso, de wereld had intussen al 2.132.392 keer moeten vergaan.quote:Op maandag 26 januari 2009 13:13 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Misschien ben je gewoon "loze voorspellingen"-moe
Dat was een spiegelpost. Lees de post waar ik op reageerde maar eens na, draai die 180 graden (figuurlijk) en lees die van mij nog eens. Kijk ook eens naar de PI en laat het even op je inwerkenquote:Op maandag 26 januari 2009 13:10 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Aha, als jij ernaast zit haal je je schouders op,
maar over mensen die misschien een andere mening / verwachting hebben zeg je [
[..]
Komt op mij nogal cocky over eerlijk gezegd
Okay, my bad, verkeerd geinterpreteerd.quote:Op maandag 26 januari 2009 13:39 schreef jogy het volgende:
[..]
Dat was een spiegelpost. Lees de post waar ik op reageerde maar eens na, draai die 180 graden (figuurlijk) en lees die van mij nog eens. Kijk ook eens naar de PI en laat het even op je inwerken.
Die smileyquote:Op maandag 26 januari 2009 13:56 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Okay, my bad, verkeerd geinterpreteerd.
I stand corrected ! [ afbeelding ]
Dus?quote:Op maandag 26 januari 2009 13:39 schreef jogy het volgende:
[..]
Dat was een spiegelpost. Lees de post waar ik op reageerde maar eens na, draai die 180 graden (figuurlijk) en lees die van mij nog eens. Kijk ook eens naar de PI en laat het even op je inwerken.
Ey, ik kan er ook niets aan doen dat ik nergens vasthoudend in geloof, behalve wat ik zelf mee maak. En vanuit die optiek post ik ook. Simpel. Jij ziet nergens ook maar een greintje bewijs dat er cosmisch en menselijk gezien rare dingen aan de gang zijn, fine, ik wel. Ik acht de kans groter dat er dus wel iets gaande is dat tot een hoogtepunt komt rond die tijd dan dat het niet zo is maar als ik ernaast zit so be it.quote:Op maandag 26 januari 2009 16:49 schreef blOrfje het volgende:
[..]
Dus?
Dat maakt het nog niet minder waar wat hij zei. Je standpunten relativeren afhankelijk van de situatie.
In de eerste instantie:
"Er staat ons een hoop te wachten in 2012, want blablabla"
Na een kritische reactie:
"Ik geloof dat er in 2012 iets gaat gebeuren maar mocht dat niet het geval zijn dan was het een vergissing. Je kunt het pas in 2013 zeggen"
Nogmaals, ik kan in dit hele topic inclusief alle links geen enkele aanwijzing die duidt op ook maar klein stukje waarheid. Het hele verhaal (dat nergens geschreven is) is zo onsamenhangend als wat en berust niet op feiten. Als er iets van waar was had er wel iemand een duidelijke website over opgezet met referenties naar oude geschriften of archeologische vondsten met een duidelijke wetenschappelijke uitleg erbij. Maar dat is blijkbaar niet mogelijk, want zo'n website is er niet. Alleen een hele lijst van sites van individuelen die elkaar linken en overnemen om de boel wat geloofwaardiger te laten lijken.
Het is de laatste tijd zelfs zo erg dat het op spam begint te lijken. Er valt waarschijnlijk wel wat te verdienen in die business.
Mensen willen die onzin nou eenmaal horen omdat het spannend is. Neem de mythe over Cydonia, het gebied op Mars waar bouwwerken zouden staan. Het verhaal is nu zo'n 20 jaar oud en heeft nog steeds vele aanhangers, terwijl het door de NASA al jaren geleden ontkracht is aan de hand van toen recent fotomateriaal. Er zijn nog nooit foto's verschenen met iets op Mars wat voor een bouwsel kan doorgaan. Eigenlijk is het gewoon triest.
Je hebt geen redenering, je begint gewoon over een bestaand onderwerp, dus wat dat betreft kan er ook geen gat in zitten. Ik zit zo'n beetje het halve topic al te proberen wat info los te krijgen van hoe en wat, maar daar kan gewoon niemand op ingaan omdat er geen verdere informatie bestaat.quote:Op maandag 26 januari 2009 17:09 schreef jogy het volgende:
[..]
Ey, ik kan er ook niets aan doen dat ik nergens vasthoudend in geloof, behalve wat ik zelf mee maak. En vanuit die optiek post ik ook. Simpel. Jij ziet nergens ook maar een greintje bewijs dat er cosmisch en menselijk gezien rare dingen aan de gang zijn, fine, ik wel. Ik acht de kans groter dat er dus wel iets gaande is dat tot een hoogtepunt komt rond die tijd dan dat het niet zo is maar als ik ernaast zit so be it.
Wat wil je nou graag lezen van me? Dat ik ZEKER ben over wat ik denk dat er staat te gebeuren? Jammer, ben ik niet. Het kan een hersenkronkel zijn van mij en iedereen die denkt te zien dat er rare dingen aan de gang zijn of het is een hersenblokkade van de mensen die nu zeggen dat het allemaal onzin is. één van de twee. En wanneer weten we het zeker? Doe eens een gok? Juistem 2012. Waar zit hier een gat in mijn redenering apart van (volgens jou en anderen) het onderwerp waar we het over hebben?
Je zit te vragen met je ogen dicht ofzo.quote:Op maandag 26 januari 2009 17:31 schreef blOrfje het volgende:
[..]
Je hebt geen redenering, je begint gewoon over een bestaand onderwerp, dus wat dat betreft kan er ook geen gat in zitten. Ik zit zo'n beetje het halve topic al te proberen wat info los te krijgen van hoe en wat, maar daar kan gewoon niemand op ingaan omdat er geen verdere informatie bestaat.
Het is toch normaal om kwesties van een dergelijke formaat te testen op betrouwbaarheid?
Wordt die mogelijkheid (bewust) niet geboden, is het dan kinderachtig om de boel als flauwekul af te doen?
Ook dat inderdaad, het was altijd 7.28 oid en is nu bijna verdubbeld naar 12. Whatever dat ook mag betekenenquote:Op maandag 26 januari 2009 20:30 schreef Chooselife het volgende:
Schumann resonantie verschuift naar een andere frequentie, waardoor een nieuw gedeelte in het menselijk geheugen wordt aangewend. Een kleine verandering (paar hertz) met enorme consequenties. Ik schat zo in dat men de geestelijke, spirituele (droom)wereld ontdekt en leert gebruiken, ook wel een nieuwe dimensie genoemd.
Whatever wat dat mag betekenen? Dat is de continue frequentie welke door Gaia (Moeder Aarde) wordt uitgezonden. Deze was inderdaad altijd 7,28hrtz, en stijgt in-de-loop-der-jaren al snel richting de 13 hertz. Bij 13 hertz is aangetoond dat menselijke hersenen veel scherper en actiever werken. Een significante verandering in de werking van het menselijk brein. Ik zie hier de connectie met een nieuwe (4e?) dimensie, welke dan bereikbaar lijkt voor ons brein (volgens mij begint dit nieuwe tijdperk in 2012).quote:Op maandag 26 januari 2009 20:38 schreef jogy het volgende:
[..]
Ook dat inderdaad, het was altijd 7.28 oid en is nu bijna verdubbeld naar 12. Whatever dat ook mag betekenen.
Die kende ik nog niet. Hoe meet je dat? en zijn er bewijzen voor?quote:Op maandag 26 januari 2009 20:49 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Whatever wat dat mag betekenen? Dat is de continue frequentie welke door Gaia (Moeder Aarde) wordt uitgezonden. Deze was inderdaad altijd 7,28hrtz, en stijgt in-de-loop-der-jaren al snel richting de 13 hertz. Bij 13 hertz is aangetoond dat menselijke hersenen veel scherper en actiever werken. Een significante verandering in de werking van het menselijk brein. Ik zie hier de connectie met een nieuwe (4e?) dimensie, welke dan bereikbaar lijkt voor ons brein (volgens mij begint dit nieuwe tijdperk in 2012).
Naar verluidt rusten Russische en Amerikaanse bedrijven cq overheden haar ruimteobjecten ook uit met een zender welke de Schumann-resonantie nabootst, omdat de astro/kosmonauten zich anders nooit op hun gemak voelen. Het zorgt voor een onbewust "thuis" gevoel.
Verder is er weinig bekend over deze zgn. frequentie.
Wiki pagequote:Op maandag 26 januari 2009 22:04 schreef Bill_E het volgende:
Die kende ik nog niet. Hoe meet je dat? en zijn er bewijzen voor?
* Bill_E zoekt zijn scoop en microfoon en gaat overal meten
bronquote:Naturally-occurring ELF waves are present on Earth, resonating in the region between ionosphere and surface. They are initiated by lightning strikes that make electrons in the atmosphere oscillate[2]. The fundamental mode of the Earth-ionosphere cavity has the wavelength equal to the circumference of the Earth, which gives a resonance frequency of 7.8 Hz. This frequency (and higher resonance modes: 14, 20, 26 and 32 Hz) appear as peaks in the ELF spectrum and are called Schumann resonance.
Dit soort dingen klinken altijd te mooi om waar te zijn, en meestal is dat dan ook zo.quote:Op maandag 26 januari 2009 20:30 schreef Chooselife het volgende:
Schumann resonantie verschuift naar een andere frequentie, waardoor een nieuw gedeelte in het menselijk geheugen wordt aangewend. Een kleine verandering (paar hertz) met enorme consequenties. Ik schat zo in dat men de geestelijke, spirituele (droom)wereld ontdekt en leert gebruiken, ook wel een nieuwe dimensie genoemd.
De aarde gaat naar een volgende dimensie ( volgens sommige theoriesquote:Op maandag 26 januari 2009 22:34 schreef Nee het volgende:
[..]
Dit soort dingen klinken altijd te mooi om waar te zijn, en meestal is dat dan ook zo.
Zoals ik al vaker hebt gezegd momenteel en de jaren die nog gaan komen zullen de "gelovigen" en de "ongelovigen" zich uitbreiden mbt 2012. Ik denk dat tegen 2012 iedereen er wel een mening over heeft. Het mooie is dat er idd een omslaand bewustzijn zal plaatsvinden(denk ik)quote:Op dinsdag 27 januari 2009 00:51 schreef jogy het volgende:
[..]
De aarde gaat naar een volgende dimensie ( volgens sommige theories) maar dat betekend niet automagisch dat iedereen mee gaat hoor
.
Bij 13 Hertz WAT ?quote:Op maandag 26 januari 2009 20:49 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Whatever wat dat mag betekenen? Dat is de continue frequentie welke door Gaia (Moeder Aarde) wordt uitgezonden. Deze was inderdaad altijd 7,28hrtz, en stijgt in-de-loop-der-jaren al snel richting de 13 hertz. Bij 13 hertz is aangetoond dat menselijke hersenen veel scherper en actiever werken.
Er is verder weinig over bekend, behalve dat het "het begin van een nieuw tijdperk" wordt, we gaan vliegen, hyperintelligent worden, telepathisch worden, en roep het maar.quote:Verder is er weinig bekend over deze zgn. frequentie.
Ik denk meer dat het probleem is dat jij jezelf iets te serieus neemt met betrekking tot dit onderwerp. Of het onderwerp als jouw persoonlijke tuintje gaat beschouwen, waar geen ruimte is voor globale uitspraken of een bepaald niveau geeist wordt.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 10:03 schreef _Led_ het volgende:
Nou ja, ik vind het zo raar dat mensen elkaar allemaal napraten maar maar heel weinig zelf nadenken over wat er verteld wordt.
Waarom niet nu al briljant, telepathisch en vliegend door gewoon even een tril-apparaatje te maken ?
Vanochtend wel iets raars meegemaakt met een stoplicht overigens.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 10:03 schreef _Led_ het volgende:
Nou ja, ik vind het zo raar dat mensen elkaar allemaal napraten maar maar heel weinig zelf nadenken over wat er verteld wordt.
Waarom niet nu al briljant, telepathisch en vliegend door gewoon even een tril-apparaatje te maken ?
Het topic gaat over "grote veranderingen" in 2012.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 10:16 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Ik denk meer dat het probleem is dat jij jezelf iets te serieus neemt met betrekking tot dit onderwerp. Of het onderwerp als jouw persoonlijke tuintje gaat beschouwen, waar geen ruimte is voor globale uitspraken of een bepaald niveau geeist wordt.
Ik zal eens kijken voor je. Mijn informatie heb ik niet van internet, komt uit boeken, vandaar ook dat ik er globaal een uitspraak over doe. Even zoeken straks waar het ook alweer geciteerd stond.
Wat is dit voor een rare insteekquote:Op dinsdag 27 januari 2009 10:16 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Ik denk meer dat het probleem is dat jij jezelf iets te serieus neemt met betrekking tot dit onderwerp. Of het onderwerp als jouw persoonlijke tuintje gaat beschouwen, waar geen ruimte is voor globale uitspraken of een bepaald niveau geeist wordt.
Jij wilt gewoon niet lezen. Dat je er niets van gelooft, ok. Maar als je gewoon niets kan lezen dan begin ik toch wel te twijfelen of je niet gewoon naar een opticiën moet.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 10:27 schreef blOrfje het volgende:
[..]
Het topic gaat over "grote veranderingen" in 2012.
Mogen we even serieus zijn, of is dit gewoon een grap. Een beetje niveau is toch wel op zijn plaats dacht ik.
Hij zegt toch ook nog dat hij het uit bepaalde boeken heeft en het erbij gaat zoeken? Waar quote je dat niet mee?quote:Op dinsdag 27 januari 2009 10:32 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Wat is dit voor een rare insteek
Waarom is het vreemd om serieus over iets te discussieren ?
Waarom zou ik gewoon aan moeten nemen wat mensen zeggen maar mag ik niet vragen waarom ?
Als ik zeg "Vanaf 2018 gaan CD's uit de handel DUS kunnen we vliegen" - zou jij dan niet vragen hoe die zaken gerelateerd zijn ?
Precies Jogy. Bedankt.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 10:54 schreef jogy het volgende:
[..]
Hij zegt toch ook nog dat hij het uit bepaalde boeken heeft en het erbij gaat zoeken? Waar quote je dat niet mee?. Aangezien het tegemoet komt aan je eerdere vraag in de vorm van de belofte van verdere informatieverschaffing.
No problem en interessant. Als je de titels erbij wilt geven graag trouwensquote:Op dinsdag 27 januari 2009 10:56 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Precies Jogy. Bedankt.
Terug ontopic (ik zoek dat boek er ondertussen bij).
Omdat ik het daar toch niet over heb ?quote:Op dinsdag 27 januari 2009 10:54 schreef jogy het volgende:
[..]
Hij zegt toch ook nog dat hij het uit bepaalde boeken heeft en het erbij gaat zoeken? Waar quote je dat niet mee?
Hij haalt de info erbij. Vanavond.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 11:02 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Omdat ik het daar toch niet over heb ?
Ik heb het over zijn uitspraak dat ik het te serieus zou nemen en het 'als mijn eigen tuintje beschouw'.
Ik zie niet in hoe zeggen dat je iets op gaat zoeken een verantwoording is om iemand anders te serieus te noemen in een discussie die tot dan toe de hele tijd serieus gevoerd is.
Ik vind het vreemd dat mensen zich in een discussie werpen maar als ik een paar vragen stel opeens roepen dat ik te serieus zou zijn, enkel omdat ze het antwoord niet direct klaar hebben liggen.
Dat ze het antwoord niet direct klaar hebben liggen vind ik niet erg, maar om dan te doen alsof het vreemd is dat iemand er serieus op in wil gaan vind ik een beetje zwak.
quote:Op dinsdag 27 januari 2009 11:05 schreef jogy het volgende:
Langer kan ik niet quoten anders haal je weer de kern uit de post.
De berg links die een fractie is van een nog grotere berg links. Op deze manier blijft het giswerk. Dit zijn veel te veel gegevens met te weinig concrete informatie.quote:Op maandag 26 januari 2009 20:04 schreef jogy het volgende:
[..]
Je zit te vragen met je ogen dicht ofzo.
Uit de OP:
Seriewoordenaar.nl
2012 - Een galactische visie
2012 - Hoe kan bewijstzijn veranderen?
2012 - Jihad in spijkerbroek
2012 - Up, up and away
2012 - Vaak gestelde vragen
2012 in het graan?
2012, het zal allemaal wel...
Change 2012: wie wil ons wat vertellen?
De 12e planeet - een terugkeer in 2012?
Dossierx.nl
2012: Inleiding
2012: Poolverschuiving Deel 1
2012: Poolverschuiving Deel 2
2012: Poolverschuiving Deel 3
2012: De oude volken en hun herkomst Deel 1: Atlantis
2012: Precessie
De vele gezichten van de ondergang Deel 1
De vele gezichten van de ondergang Deel 2
De vele gezichten van de ondergang Deel 3
Filmverslag, the Year Zero
De Mayakalenders en hun relatie met het magische jaar 2012 Deel 1
De Mayakalenders en hun relatie met het magische jaar 2012 Deel 2
De Mayakalenders en hun relatie met het magische jaar 2012 Deel 3
2012: Ingezonden brief aan Dossierx
2012: Jenkins corrigeert astronoom Dr. Strous
Het witte paard aan het eind der tijden
Andere website's met info over 2012
http://www.alignment2012.com TIP
http://www.daanspeak.com/1/Metafysiek.html
http://www.goto2012.nl/
http://www.theglobal2012.com/
http://www.thebiggestsecret.org/forum
Portalen
2012.pagina.nl
2012.jouwpagina.nl
In het topic zelf, zweverige links met mogelijke uitleg over 2012
http://www.mayamysteryschool.com/pdf%20files/Carlos_Barrios.pdf
http://www.lawofone.info/results.php?category=Harvest&sc=1&ss=0
Niet zweverige links die er eventueel iets mee te maken kunnen hebben
http://www.space.com/scienceastronomy/070515_st_mag_field.html We gaan schuin door de breedte van de melkweg
http://news.nationalgeographic.com/news/pf/76158139.html De polen verzwakken
http://science.nasa.gov/headlines/y2006/10mar_stormwarning.htm Zonnestorm in 2012
http://science.nasa.gov/headlines/y2008/16dec_giantbreach.htm Een gat in onze magnetische veld
http://www.nasa.gov/home/(...)-301_ATIC_paper.html Mysterieuze straling die op de aarde neerkomt
http://news.ninemsn.com.a(...)-possible-nasa-warns Meer info over die zonnestorm en de eventuele gevolgen ervan op onze technische samenleving
http://www.telegraph.co.u(...)le-is-shrinking.html De zon's heliosphere die ook verzwakt.
Dat is wat er is verzameld dus have fun. Verder kan je nog boeken kopen. Waarvan er in ieder geval ééntje gebalanceerd is met voor en tegen meningen over 2012.
http://www.bol.com/nl/p/b(...)005406222/index.html the mystery of 2012 hier vind je een verzameling van theoriëen varierend tot een nieuw tijdperk tot helemaal niks aan de hand.
Enjoy.
Bij een voldoende hoge snelheid zal de planeet niet meer die bocht om de zon kunnen maken, maar ongeveer rechtdoor schieten. De kracht die hem uit de baan om de zon drukt wordt groter bij hogere snelheden. (vergelijk het rondslingeren van een steen aan een touw, hoe hoger de snelheid, hoe hoger de kracht die je voelt in je hand). Op een gegeven moment is de snelheid zo hoog dat de aantrekkingskracht van de zon+planeet (die ervoor zorgt dat de planeet een bocht maat en in de baan blijft) zo groot dat deze dus niet meer omgebogen wordt en rechtdoor het heelal in schiet, nooit meer te zien in ons zonnestelsel.quote:Op maandag 26 januari 2009 11:41 schreef blOrfje het volgende:
[..]
Wel boeiend, maar kan het niet zo zijn dat een object een heel ver uitgerekte baan heeft, met als verste punt van de zon een afstand van zeg maar 10 keer die van Pluto, en als kortste punt een afstand van een paar miljoen km. Het object valt dan praktisch in de zon maar ontwijkt hem nog net omdat er een fractie verschil in tijd en plaats zit. Die valsnelheden kunnen volgens mij aardig uit de klauwen lopen.
Hale-bopp is een komeet, heeft veel minder massa dan een planeet als niburu. De kracht terwijl hij de "bocht" maakt is veel kleiner.quote:Dat is trouwens leuk te zien in Celestia. Een gratisch zeer realistische zonnestelsel/melkweg simulator. De komeet Hale-Bopp heeft ook zo'n rare baan, maar het moet nog erger kunnen.
Gaat me met name om je toonzetting. Moet je bovenin eens kijken hoe je tekeer gaat. Alsof er een onverlaat in je tuintje rondloopt. Kritisch móet je zijn, maar dat kan ook wel met iets meer nuances.quote:
Opmerkelijk dat je nu vindt dat ik niet kan lezen. Misschien zegt dat iets over je capaciteiten mbt het voeren van discussies.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 10:32 schreef jogy het volgende:
[..]
Jij wilt gewoon niet lezen. Dat je er niets van gelooft, ok. Maar als je gewoon niets kan lezen dan begin ik toch wel te twijfelen of je niet gewoon naar een opticiën moet.
Dan moet ook jij The Mayan Factor van Arguelles aanschaffen. ISBN 0939680386.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 11:43 schreef blOrfje het volgende:
[..]
Opmerkelijk dat je nu vindt dat ik niet kan lezen. Misschien zegt dat iets over je capaciteiten mbt het voeren van discussies.
Volgens mij ben ik hier dieper ingegaan op informatie dan in de meeste reacties, ondanks dat ik daar zelf nog niet gevonden heb wat ik zoek: bestaande aanwijzingen die de veel beschreven 2012-verwachtingen beamen. En dat bedoel ik niet wat Piet, Jan en Klaas op hun blog hebben staan, maar vondsten uit het verleden met de bijbehorende interpretatie.
Dit is onzin. De Schumann resonantie bestaat uit trillingen in de ionosfeer. De energie hiervan komt van bliksem inslagen, welke zorgen voor aangeslagen toestanden van de deeltjes. Dit heeft verder niets specifieks met de frequentie te maken.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 11:32 schreef Chooselife het volgende:Hij blijkt overeen te komen met het gemiddeld aantal blikseminslagen per seconde, in de ionensfeer van de planeet.
Dit heeft ook niets met de resonantie an-sich te maken. De resonantie bestaat, die is aangetoond, en het is alleen maar logisch dat ons lichaam zich daarop instelt omdat we er permanent aan blootgesteld zijn. Hetzelfde geldt bijvoorbeeld voor omgevingstemperatuur, of luchtvochtigheid. Plaats een mens in een omgeving die teveel afwijkt op die punten van de normale situatie, en de persoon in kwestie gaat zich ook ongemakkelijk voelen - en eventueel zelfs ziek worden.quote:Feit is, en dat had ik al genoemd, dat Russische en Amerikaanse ruimtevaartuigen vanaf eind jaren zestig allemaal met een apparaatje werden uitgerust dat deze trillingsfrequentie produceerde, na constatering dat anders de ruimtevaarders -die zich buiten de dampkring bevonden en het daarmee samenhangende Aardse magnetische veld bevonden- last kregen van een sterk verminderd immuun-systeem en gevoelens hadden die konden worden omschreven als "je niet meer thuis kunnen voelen" en verlatenheid. Kennelijk stemt ons lichaam zich af op die trilling om zich te kunnen herstellen en thuis voelen op deze planeet (hypothetisch).
Dit vind ik een heel raar verhaal. De frequentie van de resonantie wordt namelijk veroorzaakt door de staande golf, welke gevormd wordt door de ionosfeer van de planeet. Stel het je voor als een holle koker om de Aarde heen, waarin deze golf staat. Denk ook bijvoorbeeld aan een orgelpijp; de toon komt voort uit de staande golf welke precies in de buis past (plus alle boventonen daarboven). Verander de lengte en doorsnede van de buis, en de frequentie verandert ook; dit is ook te horen aan de toon van de orgelpijp.quote:Deze trilling is dus aan het veranderen (bron: Gregg Baden en Val Valerian, boek is "awakening to zero point van 1996).
In de zomer van 1987 (samenhangend met de datum van Harmonische Convergentie van de Maya's) begon de Schumann-resonantie langzaam omhoog te gaan. In 1994 was de frequentie 8,7 hrtz en deze is nog steeds stijgende.
Het is heel simpel, de gegeven informatie is praktisch alle informatie die er is, als je daar niets in ziet dan is het goed maar wij hebben het daarover. Het ligt misschien aan je capaciteiten om dingen breder te bekijken, kan maar hoeft niet. Simpeler kan ik het niet maken. Als je, op basis van de gegeven linkjes en andere zaken, niet van mening bent dat er ook maar iets aan de hand is dan is er niets aan de hand en hoef je je ook niet druk te maken lijkt me.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 11:43 schreef blOrfje het volgende:
[..]
Opmerkelijk dat je nu vindt dat ik niet kan lezen. Misschien zegt dat iets over je capaciteiten mbt het voeren van discussies.
Volgens mij ben ik hier dieper ingegaan op informatie dan in de meeste reacties, ondanks dat ik daar zelf nog niet gevonden heb wat ik zoek: bestaande aanwijzingen die de veel beschreven 2012-verwachtingen beamen. En dat bedoel ik niet wat Piet, Jan en Klaas op hun blog hebben staan, maar vondsten uit het verleden met de bijbehorende interpretatie.
Thanks. Ik moet nog beginnen aan cosmogenesis ( http://www.bol.com/nl/p/b(...)001173225/index.html ) maar ik hou em in mijn achterhoofdquote:Op dinsdag 27 januari 2009 11:43 schreef Chooselife het volgende:
Jogy, ik zou je dit boek willen aanraden:
Peter Toonen - Wat wisten de Maya's.
http://www.bol.com/nl/p/b(...)666822426/index.html
Een heel breed georienteerd boek, leesbaar, serieus, geloofwaardig, gefocussed op het jaartal 2012. Met een prachtige bronvermelding achterin, waar je de sleutel hebt tot veel meer interessant materiaal.
Verder is The Mayan Factor van José Arguelles (Maya goeroe) een naslagwerk wat je MOET hebben. Alleen geen idee of dit in het Nederlands wordt uitgegeven.
Ik heb hier nog nergens verteld wat mijn eigen ideeen zijn en tot nu toe heb ik daar ook geen enkele aanleiding voor. Ik verwacht alleen dat wanneer iemand een mening heeft en er eventueel een forum-topic over begint zijn verhaal een beetje goed weet te onderbouwen. Er wordt hier alleen maar onderbouwd met geruchten van de grote hoop, maar de ware bronnen is men volledig uit het oog verloren. En daar maak ik mij semi-druk om. Het blijft natuurlijk een vorm van entertainment, zo'n forum.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 11:54 schreef jogy het volgende:
[..]
Het is heel simpel, de gegeven informatie is praktisch alle informatie die er is, als je daar niets in ziet dan is het goed maar wij hebben het daarover. Het ligt misschien aan je capaciteiten om dingen breder te bekijken, kan maar hoeft niet. Simpeler kan ik het niet maken. Als je, op basis van de gegeven linkjes en andere zaken, niet van mening bent dat er ook maar iets aan de hand is dan is er niets aan de hand en hoef je je ook niet druk te maken lijkt me.
Dat er andere mensen zijn met een afwijkende mening die maar niet over willen schuiven naar jouw kant van de optiek is dan hun gebrek en daar komen we wel achter als 2013 langskomt en er nog steeds niets heel noemenswaardigs is gebeurd in relatie tot de cosmos.
Volgens mij is dat gewoon bangmakerij en niets meer. Doomsday, 2012 en Warnerbros komt er ook nog met eentje. Stiekem is dat voor mij dan weer een teken dat er niets aan de hand is in die richting ( Oh, ja, ik ben dan ook weer van mening dat Hollywood veel verder gaat dan onschuldig vermaak of enkel indoctrinatie maar dat is een ander verhaalquote:Op dinsdag 27 januari 2009 06:27 schreef Spellmeista het volgende:
Gisteren 2008: Doomsday bekeken. Slechte film, maar het verhaal van 2012 zat er iig wel in. De rotatie van de aarde naar een nulpunt lijkt mij de meest voor de hand liggende, maar dan zou zoiets nu ook al meetbaar moeten zijn. DIt zijn toch gegevens die gewoon openbaar zijn ofniet soms? Het zou dan zo kunnen zijn volgens de film dat we de zon twee dagen gaan zien. Waarna de aarde gehuld wordt in duisternis. Door de nulpunt theorie raakt de aarde uit balans met als gevolg klimatogische rampen De film haakte in op het Christendom en de Maya's, maar is eigenlijk gewoon een regelrechte flop. Ik kijk iig wel uit naar 2012 die dit jaar uitkomt. Kennen jullie toevallig nog meer films die hierover gaan? En heeft iemand hier meer info over de nulpunt theorie? Graag even melden dan.
Dat vind ik ook.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 12:09 schreef blOrfje het volgende:
[..]
Ik moet wel zeggen dat dat stukje van net over Schumann-resonantie in ieder geval boeiend is. Het bestaat hoogstwaarschijnlijk wel, al wordt je via Google direct weer naar Niburu/nulpuntsenergie/ufo's gestuurd. Er wordt in ieder geval dus weer een hoop misbruik van gemaakt door noobs die niet weten waar ze het over hebben.
Dus je eist alleen maar info maar je geeft je eigen inzichten niet. Handig. Als je nou eens het goede voorbeeld geeft en laat zien hoe je, in jouw optiek, moet posten in dit soort topics dan slaat het misschien wel aan en volgen mensen je lichtende voorbeeld. Zolang je dat niet doet blijft het bij geblaat en praat je maar wat uit je nek, imoquote:Op dinsdag 27 januari 2009 12:09 schreef blOrfje het volgende:
[..]
Ik heb hier nog nergens verteld wat mijn eigen ideeen zijn en tot nu toe heb ik daar ook geen enkele aanleiding voor. Ik verwacht alleen dat wanneer iemand een mening heeft en er eventueel een forum-topic over begint zijn verhaal een beetje goed weet te onderbouwen. Er wordt hier alleen maar onderbouwd met geruchten van de grote hoop, maar de ware bronnen is men volledig uit het oog verloren. En daar maak ik mij semi-druk om. Het blijft natuurlijk een vorm van entertainment, zo'n forum.
....en als je dat wel doet noemen ze je 'te serieus'quote:Op dinsdag 27 januari 2009 13:03 schreef jogy het volgende:
[..]
Dus je eist alleen maar info maar je geeft je eigen inzichten niet. Handig. Als je nou eens het goede voorbeeld geeft en laat zien hoe je, in jouw optiek, moet posten in dit soort topics dan slaat het misschien wel aan en volgen mensen je lichtende voorbeeld. Zolang je dat niet doet blijft het bij geblaat en praat je maar wat uit je nek, imo.
We denken er meer over na dan je misschien wilt toegeven. Ik heb hier mensen vaker van mening zien veranderen wat betreft 2012 dan ik per week ga schijten, van mening verandere ndoe je alleen maar als je erover nadenkt. Dus wat dat betreeft zit je ernaast, het is niet zoals de Bijbel van dat is het en niet anders het gaat alle kanten op met alle consequenties van dien, één daarvan is dat men van gekkigheid niet weet wat er nou daadwerkelijk gaat gebeuren, dat men in een verkeerde zijstraat gesleurd kan worden die nergens op slaat en dat de daadwerkelijke waarheid moeilijk te vinden is, om die te vinden kan je als manier gebruiken om aan elke theorie te proeven tot je op een punt komt dat het niet meer logisch is voor je en ga je een ander uitproberen, de theorie waar je het verst mee komt is dan misschien degene die ook daadwerkelijk hout snijdt (maar dat hoeft ook niet altijd, helaas). Dus nee, het is niet zo dat mensen er niet over nadenken en elkaar maar napraten, voor het grootste gedeelte in ieder geval niet. Er zullen er heus wel een paar tussen zitten die zich vastklampen aan het idee dat er een bepaald iets moet gebeuren (niburu oid) of mensen die zeggen dat er niets bijzonders is aan 2012 no matter what, ook goed.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 13:06 schreef _Led_ het volgende:
[..]
....en als je dat wel doet noemen ze je 'te serieus'
Nee, het best kun je gewoon herhalen wat de rest zegt zonder er verder over na te denken of iets aan toe te voegen, dan valt niemand je lastig
Na wat snel zoeken (google is je vriend, echtquote:Openstaande vragen :
- Al zou de Schumann-resonantie frequentie veranderen, waarom zou die invloed hebben op ons ?
Wie weet, misschien moet wel je hele lichaam meegaan in de trilling dus is een kastje met oordoppen niet genoeg? Dus moet je een hele kast in elkaar zetten die ervoor zorgt dat je hele lichaam meedoet met de trillingsboogie voor je er iets van meekrijgt. dunno.quote:- Als een 'frequentie' (nog zonder te specificeren of we het hebben over audio, electromagnetisme of wat dan ook) zo veel invloed zou hebben dat we hyperintelligent worden, telepathisch en kunnen vliegen - kunnen we dan nu niet even een kastje bouwen dat die frequentie uitstuurt en nu alvast van de voordelen genieten ?
Ik denk dat we in 2012 meer ons ego gaan loslatenquote:Op dinsdag 27 januari 2009 12:31 schreef Spellmeista het volgende:
Weet je wat ik wel jammer vind..Dat niemand tot nogtoe is ingegaan op mijn post op de vorige bladzijde.
...en dat na tien jaar een goede oude in truth te zijn! GVD![]()
Ik post daar een stukje, naar mijn mening feiten..die waarschijnlijk nu al meetbaar moeten zijn!
Nou, het viel me op dat elke vraag die er dieper op in ging werd afgedaan als overanalyseren, te serieus of 'nou dat zoek je zelf maar uitquote:Op dinsdag 27 januari 2009 13:33 schreef jogy het volgende:
[..]
We denken er meer over na dan je misschien wilt toegeven.
..of als je achter anderen aanlooptquote:Ik heb hier mensen vaker van mening zien veranderen wat betreft 2012 dan ik per week ga schijten, van mening verandere ndoe je alleen maar als je erover nadenkt.
Dat staat nogal ver van claims als telepathie, vliegen, en hyperintelligent worden, vind je niet ?quote:Na wat snel zoeken (google is je vriend, echt) blijkt dat de schuman resonantie in ieder geval op korte termijn het 'thuisgevoel' versterken en zonder die resonantie is het moeilijker uit te houden in de ruimte. Dus het heeft in ieder geval een direct psychologisch effect
Dealniettemin worden er enorm boude uitspraken gedaan over wat ons allemaal wel niet staat te wachten vanwege dit fenomeenquote:welk effect het zal hebben als het daadwerkelijk verdubbelt in de trilling weet men niet, aangezien het nooit eerder gemeten is.
Zo zie je maar weer hoeveel nonsens er geneuzeld wordt. Trillingsdimensie ?quote:In de esoterische gemeenschap wordt dit soort trilling wel beschouwd als hoe hoger de trilling hoe hoger je zit in een bepaalde dimensie oid. ( trillingsdimensie noemen we het maar )
...zie je wat ik bedoel ?quote:En aangezien dit de vierde zon is ( whatever that means )
Once again, leg dat eens uit ?quote:en we nu de vijfde in gaan is het nu de tijd voor de aarde om zijn resonantie te verhogen om naar het volgende niveau te gaan.
Meh, da's supersimpel te maken. Ik vind het vreemd dat mensen die geloven daardoor superkrachten te kunnen krijgen niet even een trilkist in elkaar zetten in een middagje.quote:Wie weet, misschien moet wel je hele lichaam meegaan in de trilling dus is een kastje met oordoppen niet genoeg? Dus moet je een hele kast in elkaar zetten die ervoor zorgt dat je hele lichaam meedoet met de trillingsboogie voor je er iets van meekrijgt. dunno.
quote:Op dinsdag 27 januari 2009 13:35 schreef Geartsjuh het volgende:
[..]
Ik denk dat we in 2012 meer ons ego gaan loslaten.
Je bent veel te serieus jijquote:Op dinsdag 27 januari 2009 13:51 schreef Chooselife het volgende:
Kun je dat vervelende cynisme (smilies, toonzetting) achter je laten _led_? Ik dacht dat we wel weer op een normale manier met elkaar konden discussieren.
Van alles.quote:Ik ga je bij deze een open vraag stellen; heb jij een idee wat ons in 2012 te wachten staat? Niets is ook een optie hoor. Verlicht ons.
Haha, wordt gewaardeerd.quote:
Doe nou niet zo flauw, anders heb je simpelweg niets in dit topic te zoeken. Ik denk dat wij hier met z'n allen de indruk hebben dat ons iets bijzonders te wachten staat. Daar proberen we onze gedachten over te laten gaan.quote:Van alles.
Net zoals ons in 2011 ook van alles te wachten staat, en in 2013, en in 2014...
Maar als je specifieke informatie wilt :
- Polen gaat ook de euro gebruiken.
- Het Kyoto verdrag loopt af
- de 46e Superbowl zal gespeeld worden
- Er zal GEEN ruimteschip landen dat op een enorme roze theepot lijkt
Uit de OP :quote:Op dinsdag 27 januari 2009 14:04 schreef Chooselife het volgende:
Doe nou niet zo flauw, anders heb je simpelweg niets in dit topic te zoeken. Ik denk dat wij hier met z'n allen de indruk hebben dat ons iets bijzonders te wachten staat. Daar proberen we onze gedachten over te laten gaan.
Nu graag je echte, oprechte visie op dit onderwerp. Allemaal kolder dus? Eén grote flop volgens jou?
....quote:Of helemaal niets natuurlijk.
Kortom, ik denk dat er vanalles zal gebeuren, net zoals in elk ander jaar.quote:Natuurlijk worden hier de nodige vragen beantwoord en gaan we volop in discussie met elkaar!
Ik denk dat ik dan maar eens het centrale Blöf topic opzoek, om in discussie te gaan met de fans, hoe waardeloos ik die muziek wel niet vind. Omdat de tekst niet origineel is, het taalkundig vaak niet klopt, de akkoorden goedkoop overgenomen zijn en de zanger een vervelende stem heeft. Ja, ik kan genoeg argumenten verzamelen het de mensen daar erg lastig te maken.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 14:13 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Uit de OP :
[..]
....
[..]
Kortom, ik denk dat er vanalles zal gebeuren, net zoals in elk ander jaar.
Maar ik denk niet dat er dimensies opengaan, we opeens telepathisch worden, we opeens kunnen vliegen, er ruimteschepen landen of dat soort dingen.
En toch heb ik hier wat te zoeken, want ik wil er best over discussieren met mensen die dezelfde of een andere mening hebben.
Die mensen mogen mij vragen waarom ik denk wat ik denk, net zoals ik anderen mag vragen uit te leggen waarom ze bepaalde denkbeelden hebben of conclusies trekken.
quote:Op dinsdag 27 januari 2009 13:47 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Nou, het viel me op dat elke vraag die er dieper op in ging werd afgedaan als overanalyseren, te serieus of 'nou dat zoek je zelf maar uit'.
Als je dat doet dan hoef je er niet over na te denken want dat laat je dan aan een ander over. Dus als ik een Sitchin ( of wat ze naam ook is) adept zou zijn dan heb ik wienig reden om iets anders te geloven. Veel mensen lezen wel wat andere mensen erover te zeggen hebben maar dat is totaal iets anders dan achter iemand aanlopen. Ik luister ook naar wat jij te zeggen heb, sporadisch pik ik er ook iets van mee maar zeg zelf, loop ik achter je aan? ( retorische vraag. Het antwoord is 'nee')quote:..of als je achter anderen aanloopt
Het is dan ook meteen de meest uitzinnige die je meeneemt in je kritiek, zoals met alles zijn er ook andere meningen te vinden die beweren dat het enkel te maken heeft met je denkvermogen ( sneller denken met een hogere resonantie oid, dat soort dingen) Heck, anders beweren weer dat er nu maar 16 uur in een dag zit in plaats van 24 ( biologisch (psychisch) in ieder geval, niet mechanisch (klokken). Hoe dat zit, dunno. Maar als bijvoorbeeld de 14 hertz resonantie van de aarde een nulpunt van tijd zou vertegenwoordigen ( geen tijdsbesef meer maar alles overal en altijd is nuquote:[..]
Dat staat nogal ver van claims als telepathie, vliegen, en hyperintelligent worden, vind je niet ?
Als de temperatuur 2 graden daalt voelen we ons ook anders, maar dat wil niet zeggen dat we in XMen veranderen zodra het winter wordt.
quote:Dealniettemin worden er enorm boude uitspraken gedaan over wat ons allemaal wel niet staat te wachten vanwege dit fenomeen
In de spirituele gemeenschap is er nou eenmaal een ander beeld over 'dimensies' kan ik ook niets aan doen. Het jargon zullen we maar zeggen. Het gaat er simpel gezegd over dat wij maar een klein deel van het totale trillingsspectrum kunnen zien, de kleurtjes en dat daarbuiten nog een oneindig aantal andere frequenties zijn. Aangezien alles ( volgens die gemeenschap ) uit trilling bestaat ( frequenties) zijn de eropvolgende dimensies dus hogere trillingsvelden. Het is geen nonsens an sich, het is gewoon een andere visie op dimensies en of dat nou wel of niet correct is kan je over praten maar het is hoe het wordt uitgelegd. Als je het spirituele jargon naast die van de wetenschap legt komt het over als onzin ja. Maar dat heb je ook als je bakkersjargon naast die van de havenarbeider. Simpel. Babylonische spraakverwarringen. Maar ja mag het onzin blijven vinden als je dat fijn vind.quote:[..]
Zo zie je maar weer hoeveel nonsens er geneuzeld wordt. Trillingsdimensie ?
Dat is waarom ik altijd vraag aan mensen om eens uit te leggen wat ze nou eigenlijk bedoelen.
Als je doorvraagt blijkt vaak dat ze alleen maar woorden oplepelen die ze ergens gelezen of gehoord hebben, maar eigenlijk niet weten wat ermee bedoeld wordt. (Of waarom ze nergens op slaan bijvoorbeeld)
Dat is wat ik bedoel, als ik iets niet begrijp dan is het in mijn ogen niet meteen onzin, bij jou wel.quote:...zie je wat ik bedoel ?
de zonnen zijn een andere aanduiding op 'tijdperken' we hebben er nu 4 gehad en we gaan de vijfde in ( zover ik het begrijp), enkel die vijfde is een 'grote cyclus' die de aarde naar de volgende dimensie laat gaan. wij, hier op aarde hebben 3 keuzes. in de 3de dimensie blijven ( maar op een andere planeet deze keer want de aarde gaat hoe dan ook ), 4de dimensie positief ( zelfde aarde) 4de negatief ( andere planeet). Dit gebeurt nog niet eens meteen pats boem op 2012 maar gewoon als je komt te overlijden. De strijd kan eventueel wel komen uit de oude mentaliteit die botst met de nieuwe en bepaalde cosmische gebeurtenissen die botsen en vernietigend kunnen werken als je je ertegen verzet. Aangezien de meerderheid op deze aardbol een hekel heeft aan verandering van situatie ( niet allemaal maar ik gok wel een meerderheid) kan je, in het licht van deze theorie wel aannemen dat het allemaal niet vlekkeloos zal gaan. Dus de verhoging van de schuman resonantie kan duiden op de daadwerkelijke verhoging van de aardse trilling in naar de volgende dimensie, Dit in combinatie met die korte uitleg (die op www.lawofone.info te vinden is onder 'harvest' Lees dat maar eerst voor je verder gaat vragen naar dingen die daar instaan ) geeft zo ongeveer het hele verhaal.quote:[..]
Once again, leg dat eens uit ?
Wat is de vierde zon, wat is de vijfde, en wat is de causale relatie tussen dat en een verhoging van de Schumann resonantie ?
quote:[..]
Meh, da's supersimpel te maken. Ik vind het vreemd dat mensen die geloven daardoor superkrachten te kunnen krijgen niet even een trilkist in elkaar zetten in een middagje.
Als ik in een middag knutselen een XMan kon worden wist ik het wel
Rampenfilmsquote:Op dinsdag 27 januari 2009 12:45 schreef jogy het volgende:
[..]
Volgens mij is dat gewoon bangmakerij en niets meer. Doomsday, 2012 en Warnerbros komt er ook nog met eentje. Stiekem is dat voor mij dan weer een teken dat er niets aan de hand is in die richting ( Oh, ja, ik ben dan ook weer van mening dat Hollywood veel verder gaat dan onschuldig vermaak of enkel indoctrinatie maar dat is een ander verhaal). Leuk om naar te kijken maar verder ook niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |