Ik heb geen kast, maar weet je ook een computer waar dit alles in zit?quote:Op woensdag 23 januari 2008 17:37 schreef Skinkie het volgende:
Als je nog een kast hebt dan koop je voor zo'n 390 euro een:
AMD64X2 3000+~4000+
Moederbord met GF6600
8GB intern geheugen
500GB sata schijf
Voeding voor dit geheel
De lokale computer boer weet dat vast wel.quote:Op woensdag 23 januari 2008 17:37 schreef Tinuzzz_Talpa het volgende:
[..]
Ik heb geen kast, maar weet je ook een computer waar dit alles in zit?
Foutje?quote:Op woensdag 23 januari 2008 17:37 schreef Skinkie het volgende:
AMD64X2 3000+~4000+
Moederbord met GF6600
8GB intern geheugen
500GB sata schijf
Voeding voor dit geheel
Neequote:Op woensdag 23 januari 2008 17:49 schreef Omniej het volgende:
Foutje?
Geheugen is enorm goedkoop nu. Je hebt hier een 64bit systeem, die met het juiste besturingssysteem volledig gebruikt maakt van die 8GB om het aantal harddisk i/o acties naar beneden te helpen. En om niet direct in een swap te springen. Juist de standaard thuis gebruiker krijgt met relatief goedkoop geheugen veel snelheidwinst.quote:Wat zou je met 8 gig intern geheugen moeten...?
Dacht ik ook jaquote:Voor de rest zou zoiets overigens wel een aardig PC-tje zijn inderdaad, voor normaal gebruik en oudere games.
praat je je zelf nu niet beetje tegen?quote:Op woensdag 23 januari 2008 17:54 schreef Skinkie het volgende:
[..]
Nee
[..]
Geheugen is enorm goedkoop nu. Je hebt hier een 64bit systeem, die met het juiste besturingssysteem volledig gebruikt maakt van die 8GB om het aantal harddisk i/o acties naar beneden te helpen. En om niet direct in een swap te springen. Juist de standaard thuis gebruiker krijgt met relatief goedkoop geheugen veel snelheidwinst.
[..]
Dacht ik ook jaZo'n ding gehaald om wat database dingen op te testen en m'n zuske kan ondertussen even internetten.
hij vroeg om een goeie computer die games kan draaien...quote:Op woensdag 23 januari 2008 17:37 schreef Skinkie het volgende:
AMD64X2 3000+~4000+
Moederbord met GF6600
8GB intern geheugen
500GB sata schijf
Voeding voor dit geheel
Behuizing, toetsenbord, muis, dvd brander, boxen & monitor zijn niet zo van belangquote:Op woensdag 23 januari 2008 18:11 schreef madco het volgende:
Denk dat je dan een leuker systeem hebt als hierboven genoemd met iets beter game performance
die worden daarboven ook niet genoemd, dus in dat opzich zijn de systemen "gelijk"quote:Op woensdag 23 januari 2008 18:13 schreef FJD het volgende:
[..]
Behuizing, toetsenbord, muis, dvd brander, boxen & monitor zijn niet zo van belang
Het is ook meer een algemene opmerking. Zou wel handig zijn als TS opschrijft wat hij precies nodig heeft. Ook al zijn toetsenborden, muizen, boxen en DVD branders niet zo duur, je bent bij elkaar al snel weer 100,- kwijt en dat is best veel op 600,- budget en dat maakt alle keuzes weer anders.quote:Op woensdag 23 januari 2008 18:18 schreef mschol het volgende:
die worden daarboven ook niet genoemd, dus in dat opzich zijn de systemen "gelijk"
Volgens mij nietquote:Op woensdag 23 januari 2008 18:11 schreef madco het volgende:
praat je je zelf nu niet beetje tegen?
Hoeft te verwerken vanwegen het geheugen. Dus alles wat een keer is ingeladen komt in de block-cache van het OS terecht. Twee keer IE/Word/Firefox/Thunderbird starten betekent dat alle data bij de tweede keer uit het geheugen komt.quote:eerst zeg je dat je dat het een geweldig systeem is omdat het zoveel geheugen heeft en dus veen harddisc acties kan verwerken vanwegen zijn grote geheugen,
en meteen erna bevestig je dat het goed is voor de oudere spelletjes?
8GB kostte in december 157 euro. Zijn er inmiddels videokaartjes voor de helft van dit bedrag? Overigens vraag ik me wel af wat je als thuis gebruiker met vier (of zelfs) 8 threads moet doen...quote:8GB is echt overkill 4gb = ruim voldoende
had erover heen gelezen dat hij nog geen behuizing had, dan zou je idd wat "te duur" uit zijn met de specificaties die ik opgeef, maar ging er vanuit vanwege de bovengenoemde samenstellingquote:Op woensdag 23 januari 2008 18:13 schreef FJD het volgende:
[..]
Behuizing, toetsenbord, muis, dvd brander, boxen & monitor zijn niet zo van belang
quote:Op woensdag 23 januari 2008 18:39 schreef Skinkie het volgende:
[..]
Volgens mij niet
[..]
Hoeft te verwerken vanwegen het geheugen. Dus alles wat een keer is ingeladen komt in de block-cache van het OS terecht. Twee keer IE/Word/Firefox/Thunderbird starten betekent dat alle data bij de tweede keer uit het geheugen komt.
[..]
8GB kostte in december 157 euro. Zijn er inmiddels videokaartjes voor de helft van dit bedrag? Overigens vraag ik me wel af wat je als thuis gebruiker met vier (of zelfs) 8 threads moet doen...
Laten we zeggen dat ik persoonlijk andere keuzes maak dan jijquote:Op woensdag 23 januari 2008 20:22 schreef Omniej het volgende:
Skinkie, geheugen mag tegenwoordig dan goedkoop zijn, 8 GB is gewoon overkill.
Een standaard office pc gebruikt zo'n 1.1GB aan geheugen terwijl je een beetje aan het browsen bent dan wel wat in office doet. Draai je Gimp, Blender, Photoshop of heb je wat meer tabjes in je browser open zit dat zo op meer dan twee.quote:Op woensdag 23 januari 2008 22:28 schreef Kriegel het volgende:
Objectief gezien lul je gewoon, er is geen applicatie die 8 GB zinnig benut, ook niet op een 64-bit OS. En als je dan verder zo'n baggersysteem eronder gooit heeft het al helemaal geen zin.
quote:Op woensdag 23 januari 2008 22:48 schreef Skinkie het volgende:
[..]
Een standaard office pc gebruikt zo'n 1.1GB aan geheugen terwijl je een beetje aan het browsen bent dan wel wat in office doet.
Interessant en je hebt dus wel 2GB geheugen beschikbaar? De rest van je geheugen wordt volgens jou ongebruik gelaten... wellicht moet je je even kijken naar:quote:Op woensdag 23 januari 2008 22:52 schreef mschol het volgende:
mijn XP install's (kaal met office en IE) gebruiken echt geen 1,1GB geheugen
Ik zat op 550mb na een middag internetradio en browsen met heel veel tabs (denk aan 30), toen ik alles van Firefox afsloot bleef er 360mb over.quote:Op woensdag 23 januari 2008 22:52 schreef mschol het volgende:
mijn XP install's (kaal met office en IE) gebruiken echt geen 1,1GB geheugen
Bovenstaande gecombineerd met je eerdere verhaal over het 2x starten van een programma sneller gaat, doet vermoeden dat het 'goeie besturingssysteem' waar je het over hebt, Vista is. Nuff said.quote:Op woensdag 23 januari 2008 22:48 schreef Skinkie het volgende:
[..]
Een standaard office pc gebruikt zo'n 1.1GB aan geheugen terwijl je een beetje aan het browsen bent dan wel wat in office doet. Draai je Gimp, Blender, Photoshop of heb je wat meer tabjes in je browser open zit dat zo op meer dan twee.
Nu is het maximale wat je in een consumenten PC kan doen 8GB... why not? Als dat er voorzorgt dat die PC nooit meer in z'n swap duikt, of dat als de PC een maal aanstaat alle appjes uit het geheugen komen heb ik die extra 50 euro er gewoon voor over.
...
geen 2GB hier, maar wel op andere systemen waar dat ook niet het geval is (1,1GB in gebruik) maar waarom kom je met een vista artikel aan als ik het heb over XP?quote:Op woensdag 23 januari 2008 23:00 schreef Skinkie het volgende:
[..]
Interessant en je hebt dus wel 2GB geheugen beschikbaar? De rest van je geheugen wordt volgens jou ongebruik gelaten... wellicht moet je je even kijken naar:
http://en.wikipedia.org/w(...)hnologies#SuperFetch (Windows)
http://gentoo-wiki.com/HOWTO_prefetch_files_on_boot (Linux)
http://www.kernelthread.com/mac/apme/optimizations/ (OSX)
Ik draai zelf Linux en heel soms OSXquote:Op woensdag 23 januari 2008 23:06 schreef trancethrust het volgende:
[..]
Bovenstaande gecombineerd met je eerdere verhaal over het 2x starten van een programma sneller gaat, doet vermoeden dat het 'goeie besturingssysteem' waar je het over hebt, Vista is. Nuff said.
vista is wel goed, men moet er echter aan wennen en veel mensen weigeren dat (ik draai op mijn werksysteem ook vista zonder areo en ik wil eigenlijk niet meer terug naar XP, en dat op een 4-5 jaar oud systeemquote:Op woensdag 23 januari 2008 23:06 schreef trancethrust het volgende:
[..]
Bovenstaande gecombineerd met je eerdere verhaal over het 2x starten van een programma sneller gaat, doet vermoeden dat het 'goeie besturingssysteem' waar je het over hebt, Vista is. Nuff said.
Goed, Snel en Goedkoop zijn drie dingen die niet samengaan. Je mag er twee van de drie kiezen, dat gaat wel.quote:Op woensdag 23 januari 2008 17:32 schreef Tinuzzz_Talpa het volgende:
Ik zoek een snelle computer (die gemiddelde games aan kan) en die ook nog eens goedkoop is.
Heeft iemand een computer in gedachten?
Graag onder de 600 euro.
Ja, ik gebruik de 32 bits versie van Vista, maar dat is niet de reden voor het feit dat ik 'maar' 2 GB geheugen in m'n PC heb. Als ik een sloot van 8 GB aan geheugen nuttig had gevonden, had ik ongetwijfeld ook wel de 64 bits versie gedraaid aangezien m'n huidige systeem toch niet meer dan 3 of 3.5 GB (of wat is het) zal herkennen.quote:Op woensdag 23 januari 2008 20:43 schreef Skinkie het volgende:
[..]
Laten we zeggen dat ik persoonlijk andere keuzes maak dan jijEn wellicht ook een ander besturingssysteem gebruik
Ja dus? Tomaten kosten tegenwoordig ook niks, dan ga ik er toch niet 100 halen terwijl ik er maar 5 eet in de week?quote:Op woensdag 23 januari 2008 17:54 schreef Skinkie het volgende:
[..]
Geheugen is enorm goedkoop nu. Je hebt hier een 64bit systeem, die met het juiste besturingssysteem volledig gebruikt maakt van die 8GB om het aantal harddisk i/o acties naar beneden te helpen. En om niet direct in een swap te springen. Juist de standaard thuis gebruiker krijgt met relatief goedkoop geheugen veel snelheidwinst.
[..]
quote:Op donderdag 24 januari 2008 09:11 schreef Resco het volgende:
[..]
Ja dus? Tomaten kosten tegenwoordig ook niks, dan ga ik er toch niet 100 halen terwijl ik er maar 5 eet in de week?
O rly? Ik zit op een linux bak met 2GB geheugen en 0B swap, alles werkt prima bij normaal gebruik. 8GB is overkill.quote:Op woensdag 23 januari 2008 23:09 schreef Skinkie het volgende:
[..]
Ik draai zelf Linux en heel soms OSX
Ik denk dat TS na 2 jaar wel voorzien isquote:Op maandag 17 mei 2010 16:35 schreef Henkzwarts het volgende:
- spam -
2 minuten na je registratie meteen een site gaan promoten stinkt wel om 't heel zacht uit te drukken.quote:Op maandag 17 mei 2010 16:50 schreef Henkzwarts het volgende:
Spam is iets heel anders hoor. Had even niet op de datum gelet:) Waarom wordt ik niet automatisch naar recente topics verwezen?
Voor spammers zoals jij gaat die vlieger niet op.quote:Op maandag 17 mei 2010 16:50 schreef Henkzwarts het volgende:
Spam is iets heel anders hoor. Had even niet op de datum gelet:) Waarom wordt ik niet automatisch naar recente topics verwezen?
Check de datumquote:Op maandag 17 mei 2010 17:16 schreef drumstickNL het volgende:
Met zo'n bagger pc heb je niks aan 8 gig intern geheugen, dat nog eens traag is ook.
een amaturistise site openingsalinea zou mij al direct wijsmaken dat ik er NIET moet komenquote:Wij zullen u kort uitleggen waarom een Game Computer uitermate geschikt is voor zowel de gamer als voor de normale p.c. gebruiker. Onze beste computers bevatten de hoogste kloksnelheden op de markt. Daarnaast leveren wij een goed RAM geheugen waardoor de snelheid van de processor wordt ondersteund. Wij leveren HD videokaarten zodat u ook een mooi beeld op uw computer kan produceren.
Omdat men verwacht dat iemand een datum kan lezen en interpreterenquote:Op maandag 17 mei 2010 16:50 schreef Henkzwarts het volgende:
Predator Deluxe X6quote:Op maandag 17 mei 2010 16:35 schreef Henkzwarts het volgende:
Nu heb ik een goedkope snelle computer van-spam - gekocht. Daar ben ik zeer tevreden over kan er elk spel mee spelen. Ze hebben echt goede prijzen en de beste computers. Dus neem daar een kijkje zou ik zeggen.
FUCK YEAH DAT DIT KAN VOOR 1800 EURO!! DOE MIJ ER MAAR 3quote:Op maandag 17 mei 2010 18:38 schreef Bart het volgende:
[..]
OMG, DAT ALLEMAAL VOOR SLECHTS 1800 EURO!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
WEL EEN FUCKING SNELLE HD5770![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
EN TWAALF!!!!!!! GB RAM![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
DIE MOET IK HEBBEEEEEEEEEEEEEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |