Ik heb geen kast, maar weet je ook een computer waar dit alles in zit?quote:Op woensdag 23 januari 2008 17:37 schreef Skinkie het volgende:
Als je nog een kast hebt dan koop je voor zo'n 390 euro een:
AMD64X2 3000+~4000+
Moederbord met GF6600
8GB intern geheugen
500GB sata schijf
Voeding voor dit geheel
De lokale computer boer weet dat vast wel.quote:Op woensdag 23 januari 2008 17:37 schreef Tinuzzz_Talpa het volgende:
[..]
Ik heb geen kast, maar weet je ook een computer waar dit alles in zit?
Foutje?quote:Op woensdag 23 januari 2008 17:37 schreef Skinkie het volgende:
AMD64X2 3000+~4000+
Moederbord met GF6600
8GB intern geheugen
500GB sata schijf
Voeding voor dit geheel
Neequote:Op woensdag 23 januari 2008 17:49 schreef Omniej het volgende:
Foutje?
Geheugen is enorm goedkoop nu. Je hebt hier een 64bit systeem, die met het juiste besturingssysteem volledig gebruikt maakt van die 8GB om het aantal harddisk i/o acties naar beneden te helpen. En om niet direct in een swap te springen. Juist de standaard thuis gebruiker krijgt met relatief goedkoop geheugen veel snelheidwinst.quote:Wat zou je met 8 gig intern geheugen moeten...?
Dacht ik ook jaquote:Voor de rest zou zoiets overigens wel een aardig PC-tje zijn inderdaad, voor normaal gebruik en oudere games.
praat je je zelf nu niet beetje tegen?quote:Op woensdag 23 januari 2008 17:54 schreef Skinkie het volgende:
[..]
Nee
[..]
Geheugen is enorm goedkoop nu. Je hebt hier een 64bit systeem, die met het juiste besturingssysteem volledig gebruikt maakt van die 8GB om het aantal harddisk i/o acties naar beneden te helpen. En om niet direct in een swap te springen. Juist de standaard thuis gebruiker krijgt met relatief goedkoop geheugen veel snelheidwinst.
[..]
Dacht ik ook jaZo'n ding gehaald om wat database dingen op te testen en m'n zuske kan ondertussen even internetten.
hij vroeg om een goeie computer die games kan draaien...quote:Op woensdag 23 januari 2008 17:37 schreef Skinkie het volgende:
AMD64X2 3000+~4000+
Moederbord met GF6600
8GB intern geheugen
500GB sata schijf
Voeding voor dit geheel
Behuizing, toetsenbord, muis, dvd brander, boxen & monitor zijn niet zo van belangquote:Op woensdag 23 januari 2008 18:11 schreef madco het volgende:
Denk dat je dan een leuker systeem hebt als hierboven genoemd met iets beter game performance
die worden daarboven ook niet genoemd, dus in dat opzich zijn de systemen "gelijk"quote:Op woensdag 23 januari 2008 18:13 schreef FJD het volgende:
[..]
Behuizing, toetsenbord, muis, dvd brander, boxen & monitor zijn niet zo van belang
Het is ook meer een algemene opmerking. Zou wel handig zijn als TS opschrijft wat hij precies nodig heeft. Ook al zijn toetsenborden, muizen, boxen en DVD branders niet zo duur, je bent bij elkaar al snel weer 100,- kwijt en dat is best veel op 600,- budget en dat maakt alle keuzes weer anders.quote:Op woensdag 23 januari 2008 18:18 schreef mschol het volgende:
die worden daarboven ook niet genoemd, dus in dat opzich zijn de systemen "gelijk"
Volgens mij nietquote:Op woensdag 23 januari 2008 18:11 schreef madco het volgende:
praat je je zelf nu niet beetje tegen?
Hoeft te verwerken vanwegen het geheugen. Dus alles wat een keer is ingeladen komt in de block-cache van het OS terecht. Twee keer IE/Word/Firefox/Thunderbird starten betekent dat alle data bij de tweede keer uit het geheugen komt.quote:eerst zeg je dat je dat het een geweldig systeem is omdat het zoveel geheugen heeft en dus veen harddisc acties kan verwerken vanwegen zijn grote geheugen,
en meteen erna bevestig je dat het goed is voor de oudere spelletjes?
8GB kostte in december 157 euro. Zijn er inmiddels videokaartjes voor de helft van dit bedrag? Overigens vraag ik me wel af wat je als thuis gebruiker met vier (of zelfs) 8 threads moet doen...quote:8GB is echt overkill 4gb = ruim voldoende
had erover heen gelezen dat hij nog geen behuizing had, dan zou je idd wat "te duur" uit zijn met de specificaties die ik opgeef, maar ging er vanuit vanwege de bovengenoemde samenstellingquote:Op woensdag 23 januari 2008 18:13 schreef FJD het volgende:
[..]
Behuizing, toetsenbord, muis, dvd brander, boxen & monitor zijn niet zo van belang
quote:Op woensdag 23 januari 2008 18:39 schreef Skinkie het volgende:
[..]
Volgens mij niet
[..]
Hoeft te verwerken vanwegen het geheugen. Dus alles wat een keer is ingeladen komt in de block-cache van het OS terecht. Twee keer IE/Word/Firefox/Thunderbird starten betekent dat alle data bij de tweede keer uit het geheugen komt.
[..]
8GB kostte in december 157 euro. Zijn er inmiddels videokaartjes voor de helft van dit bedrag? Overigens vraag ik me wel af wat je als thuis gebruiker met vier (of zelfs) 8 threads moet doen...
Laten we zeggen dat ik persoonlijk andere keuzes maak dan jijquote:Op woensdag 23 januari 2008 20:22 schreef Omniej het volgende:
Skinkie, geheugen mag tegenwoordig dan goedkoop zijn, 8 GB is gewoon overkill.
Een standaard office pc gebruikt zo'n 1.1GB aan geheugen terwijl je een beetje aan het browsen bent dan wel wat in office doet. Draai je Gimp, Blender, Photoshop of heb je wat meer tabjes in je browser open zit dat zo op meer dan twee.quote:Op woensdag 23 januari 2008 22:28 schreef Kriegel het volgende:
Objectief gezien lul je gewoon, er is geen applicatie die 8 GB zinnig benut, ook niet op een 64-bit OS. En als je dan verder zo'n baggersysteem eronder gooit heeft het al helemaal geen zin.
quote:Op woensdag 23 januari 2008 22:48 schreef Skinkie het volgende:
[..]
Een standaard office pc gebruikt zo'n 1.1GB aan geheugen terwijl je een beetje aan het browsen bent dan wel wat in office doet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |