abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56254671
Ik zoek een snelle computer (die gemiddelde games aan kan) en die ook nog eens goedkoop is.

Heeft iemand een computer in gedachten?

Graag onder de 600 euro.
pi_56254753
Als je nog een kast hebt dan koop je voor zo'n 390 euro een:

AMD64X2 3000+~4000+
Moederbord met GF6600
8GB intern geheugen
500GB sata schijf
Voeding voor dit geheel
Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!
Hadīs (An-Nawawi): "Niemand van jullie gelooft (werkelijk) totdat hij voor zijn broeder wenst wat hij voor zichzelf wenst."
pi_56254770
quote:
Op woensdag 23 januari 2008 17:37 schreef Skinkie het volgende:

AMD64X2 3000+~4000+
Moederbord met GF6600
8GB intern geheugen
500GB sata schijf
Voeding voor dit geheel
Ik heb geen kast, maar weet je ook een computer waar dit alles in zit?
pi_56254798
quote:
Op woensdag 23 januari 2008 17:37 schreef Tinuzzz_Talpa het volgende:

[..]

Ik heb geen kast, maar weet je ook een computer waar dit alles in zit?
De lokale computer boer weet dat vast wel.
Hadīs (An-Nawawi): "Niemand van jullie gelooft (werkelijk) totdat hij voor zijn broeder wenst wat hij voor zichzelf wenst."
  woensdag 23 januari 2008 @ 17:42:23 #5
38161 faculty
Always around
pi_56254854
ik zou tweakers price check maar eens doorkijken...
What goes around, Comes around
pi_56254974
quote:

AMD64X2 3000+~4000+
Moederbord met GF6600
8GB intern geheugen
500GB sata schijf
Voeding voor dit geheel
Foutje?

Wat zou je met 8 gig intern geheugen moeten...?

Voor de rest zou zoiets overigens wel een aardig PC-tje zijn inderdaad, voor normaal gebruik en oudere games.
pi_56255064
Ik neem aan dat de 8gig intern geheugen een foutje is?
pi_56255077
quote:
Op woensdag 23 januari 2008 17:49 schreef Omniej het volgende:
Foutje?
Nee
quote:
Wat zou je met 8 gig intern geheugen moeten...?
Geheugen is enorm goedkoop nu. Je hebt hier een 64bit systeem, die met het juiste besturingssysteem volledig gebruikt maakt van die 8GB om het aantal harddisk i/o acties naar beneden te helpen. En om niet direct in een swap te springen. Juist de standaard thuis gebruiker krijgt met relatief goedkoop geheugen veel snelheidwinst.
quote:
Voor de rest zou zoiets overigens wel een aardig PC-tje zijn inderdaad, voor normaal gebruik en oudere games.
Dacht ik ook ja Zo'n ding gehaald om wat database dingen op te testen en m'n zuske kan ondertussen even internetten.
pi_56255102
Is de pc in mijn topic misschien iets? Kijk niet naar de vraagprijs, daar komen we wel uit
"If you're not a manc, you're a wank"
pi_56255389
quote:
Op woensdag 23 januari 2008 17:54 schreef Skinkie het volgende:

[..]

Nee
[..]

Geheugen is enorm goedkoop nu. Je hebt hier een 64bit systeem, die met het juiste besturingssysteem volledig gebruikt maakt van die 8GB om het aantal harddisk i/o acties naar beneden te helpen. En om niet direct in een swap te springen. Juist de standaard thuis gebruiker krijgt met relatief goedkoop geheugen veel snelheidwinst.
[..]

Dacht ik ook ja Zo'n ding gehaald om wat database dingen op te testen en m'n zuske kan ondertussen even internetten.
praat je je zelf nu niet beetje tegen?

eerst zeg je dat je dat het een geweldig systeem is omdat het zoveel geheugen heeft en dus veen harddisc acties kan verwerken vanwegen zijn grote geheugen,
en meteen erna bevestig je dat het goed is voor de oudere spelletjes?

8GB is echt overkill 4gb = ruim voldoende

Beter ga je voor een

Q6600 quad core cpu 225 euro
Asus P5b-mx Mobo 60 Euro
2x DDR2 2GB PC800 70 euro

Heb je nog 245 euro over voor een leuke videokaart bv. een 8800gt met 512 geheugen ¤235

Denk dat je dan een leuker systeem hebt als hierboven genoemd met iets beter game performance
pi_56255419
quote:

AMD64X2 3000+~4000+
Moederbord met GF6600
8GB intern geheugen
500GB sata schijf
Voeding voor dit geheel
hij vroeg om een goeie computer die games kan draaien...
suc6.. met je GF6600 onboard
pi_56255437
quote:
Op woensdag 23 januari 2008 18:11 schreef madco het volgende:
Denk dat je dan een leuker systeem hebt als hierboven genoemd met iets beter game performance
Behuizing, toetsenbord, muis, dvd brander, boxen & monitor zijn niet zo van belang
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 23 januari 2008 @ 18:13:58 #13
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_56255450
Al eerder gepost maar:

Moederbord: Asus P5B-V (Retail, FireWire, RAID, Gb-LAN, VGA, Sound, ATX)
Processor: Intel® Core™ 2 Duo E6750 (Boxed, FC-LGA6)
Harde schijf: Seagate Barracuda 7200.10 (Bulk, ST3250410AS)
Intern Geheugen: OCZ 4 GB DDR2-800/667
Videokaart: XFX 8600 GTS/675 (Retail, TV-Out, 2x DVI-I)
Kast & Voeding: Winkel ter plaatse.

Is om en nabij de 600
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_56255531
Omwisselen voor een AMD proc en je bent nog goedkoper uit, ms dat je zelfs een 8900 erin kan zetten en nog steeds rond de 600 zit, maar ben niet meer zo op de hoogte qua prijzen en heb geen zin om ze nu te gaan checken.
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
pi_56255537
quote:
Op woensdag 23 januari 2008 18:13 schreef FJD het volgende:

[..]

Behuizing, toetsenbord, muis, dvd brander, boxen & monitor zijn niet zo van belang
die worden daarboven ook niet genoemd, dus in dat opzich zijn de systemen "gelijk"
pi_56255561
amd x2 proc + mobo
ati 3850
en de standaard dignen erbij.. dan moet het wel lukken
Hajeto!
pi_56255613
quote:
Op woensdag 23 januari 2008 18:18 schreef mschol het volgende:
die worden daarboven ook niet genoemd, dus in dat opzich zijn de systemen "gelijk"
Het is ook meer een algemene opmerking. Zou wel handig zijn als TS opschrijft wat hij precies nodig heeft. Ook al zijn toetsenborden, muizen, boxen en DVD branders niet zo duur, je bent bij elkaar al snel weer 100,- kwijt en dat is best veel op 600,- budget en dat maakt alle keuzes weer anders.
pi_56256034
quote:
Op woensdag 23 januari 2008 18:11 schreef madco het volgende:
praat je je zelf nu niet beetje tegen?
Volgens mij niet
quote:
eerst zeg je dat je dat het een geweldig systeem is omdat het zoveel geheugen heeft en dus veen harddisc acties kan verwerken vanwegen zijn grote geheugen,
en meteen erna bevestig je dat het goed is voor de oudere spelletjes?
Hoeft te verwerken vanwegen het geheugen. Dus alles wat een keer is ingeladen komt in de block-cache van het OS terecht. Twee keer IE/Word/Firefox/Thunderbird starten betekent dat alle data bij de tweede keer uit het geheugen komt.
quote:
8GB is echt overkill 4gb = ruim voldoende
8GB kostte in december 157 euro. Zijn er inmiddels videokaartjes voor de helft van dit bedrag? Overigens vraag ik me wel af wat je als thuis gebruiker met vier (of zelfs) 8 threads moet doen...
pi_56256257
quote:
Op woensdag 23 januari 2008 18:13 schreef FJD het volgende:

[..]

had erover heen gelezen dat hij nog geen behuizing had, dan zou je idd wat "te duur" uit zijn met de specificaties die ik opgeef, maar ging er vanuit vanwege de bovengenoemde samenstelling
quote:
Op woensdag 23 januari 2008 18:39 schreef Skinkie het volgende:

[..]

Volgens mij niet
[..]

Hoeft te verwerken vanwegen het geheugen. Dus alles wat een keer is ingeladen komt in de block-cache van het OS terecht. Twee keer IE/Word/Firefox/Thunderbird starten betekent dat alle data bij de tweede keer uit het geheugen komt.
[..]

8GB kostte in december 157 euro. Zijn er inmiddels videokaartjes voor de helft van dit bedrag? Overigens vraag ik me wel af wat je als thuis gebruiker met vier (of zelfs) 8 threads moet doen...

Ik zeg niet dat je voor de helft daarvan een leuke videokaart hebt, maar je hebt dan iig wel 80 extra uit te geven aan iets wat imo veel nuttiger is vooor een game pc dan 4gb extra geheugen

Ik draai thuis ook een q6600 met een 8800gt en moet zeggen dat ik nog nooit mijn 4gb volop gebruikt heb met gamen danwel met multitasken tussen zware programma's tegelijk.
Nu zeg ik neit dat ik een high-end gebruiker ben, maar omdat de TS vermeld dat het voornamelijk om te gamen is denk ik niet dat hij volop gaat renderen en dat soort prog's
pi_56259100
Skinkie, geheugen mag tegenwoordig dan goedkoop zijn, 8 GB is gewoon overkill.

Op dit moment heb je aan 2 GB in principe voldoende, en aan 4 GB heb je ruim voldoende. Nog meer geheugen in zo'n PC pompen is voor thuisgebruik absoluut niet nodig. Bovendien, naast de extreme hoeveelheid van 8 GB geheugen kom je met een AMD 3000+ processor en GF6600 videokaart aanzetten. In elke denkbare combinatie is 8 GB al overkill, maar in zo'n systeem natuurlijk al helemaal.

Dat is zeg maar net zoiets als twee 8800 GTX videokaarten in SLI, gecombineerd met een Pentium 3. Maw: de hardware moet gewoon goed in verhouding tot elkaar staan.

De configuraties die o.a. Madco en Dark Angelus hierboven noemen zijn dan al weer stukken beter. Voor relatief weinig geld kun je al wel een leuke Intel Core 2 Duo processor krijgen, gecombineerd met 2GB PC6400 geheugen en een 8800GT of Radeon HD3850 (die over 't algemeen beter verkrijgbaar is dan de 8800GT). Zoek daar nog een fatsoenlijk moederbord bij (Asus P5K, Gigabyte P35-DS3, etc.) en dan heb je voor redelijk weinig geld toch best een flinke PC staan.
pi_56259519
Ik zou bij dat budget zoiets nemen:
Processor: AMD Athlon X2 6000+ ¤ 128,-
Mobo: Asus M2N-SLI Deluxe, nForce 570 SLI MCP (ATX, PCI-e, Sound, LAN, SATA II, RAID, ¤ 89,78
Behuizing: Cooler Master CM 690 Zwart ¤ 55,90
Voeding: Cooler Master Real Power M520 ¤ 51,07
Geheugen: Kingston KVR800D2N5K2/2G ¤ 39,94
DVDwriter: Samsung SH-203N ¤ 24,95
hardeschijf: Samsung SpinPoint T166, 500GB (7200rpm, SATA II, 16MB, NCQ) ¤ 84,-
videokaart: Sapphire HD3850 ¤ 142,45
Totaal ¤ 616,09

Of algemeen gezegd: AMD dualcore processor (minstens 4000+) met AM2 moederbord, minstens 2gb (ddr2) geheugen, minstens 320gb harde schijf. Wil je gamen minstens een ati 3850 of anders de 3870 (duurder) of een nvidia 8800gt. Anders kun je nog wel wat besparen op de videokaart door iets rond de 100 euro te nemen. (8600gt ofzo)

Edit: heb foutje bij het geheugen ipv 1x2gb moet je 2x1gb reepjes nemen om gebruik te maken van dual channel, 2x1gb kost ongeveer 50 euro.

[ Bericht 14% gewijzigd door Mr.Natural op 23-01-2008 20:52:20 ]
pi_56259765
quote:
Op woensdag 23 januari 2008 20:22 schreef Omniej het volgende:
Skinkie, geheugen mag tegenwoordig dan goedkoop zijn, 8 GB is gewoon overkill.
Laten we zeggen dat ik persoonlijk andere keuzes maak dan jij En wellicht ook een ander besturingssysteem gebruik
  woensdag 23 januari 2008 @ 22:28:57 #23
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_56262811
Objectief gezien lul je gewoon, er is geen applicatie die 8 GB zinnig benut, ook niet op een 64-bit OS. En als je dan verder zo'n baggersysteem eronder gooit heeft het al helemaal geen zin.
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_56263334
quote:
Op woensdag 23 januari 2008 22:28 schreef Kriegel het volgende:
Objectief gezien lul je gewoon, er is geen applicatie die 8 GB zinnig benut, ook niet op een 64-bit OS. En als je dan verder zo'n baggersysteem eronder gooit heeft het al helemaal geen zin.
Een standaard office pc gebruikt zo'n 1.1GB aan geheugen terwijl je een beetje aan het browsen bent dan wel wat in office doet. Draai je Gimp, Blender, Photoshop of heb je wat meer tabjes in je browser open zit dat zo op meer dan twee.

Nu is het maximale wat je in een consumenten PC kan doen 8GB... why not? Als dat er voorzorgt dat die PC nooit meer in z'n swap duikt, of dat als de PC een maal aanstaat alle appjes uit het geheugen komen heb ik die extra 50 euro er gewoon voor over.

Ohja over die 3000 vs 6000... ik zou het verschil in office toepassingen daar echt graag tussen zien. En 6600 (shared mem) met een 8800... ik neem aan dat mensen graag geld over hebben voor verschrikkelijk mooie shader toepassingen. Nu UT2004 ik alleen, en speel een beetje FlightGear... dat kan zelfs met een GF2...
pi_56263451
quote:
Op woensdag 23 januari 2008 22:48 schreef Skinkie het volgende:

[..]

Een standaard office pc gebruikt zo'n 1.1GB aan geheugen terwijl je een beetje aan het browsen bent dan wel wat in office doet.

mijn XP install's (kaal met office en IE) gebruiken echt geen 1,1GB geheugen
pi_56263665
quote:
Op woensdag 23 januari 2008 22:52 schreef mschol het volgende:
Interessant en je hebt dus wel 2GB geheugen beschikbaar? De rest van je geheugen wordt volgens jou ongebruik gelaten... wellicht moet je je even kijken naar:

http://en.wikipedia.org/w(...)hnologies#SuperFetch (Windows)

http://gentoo-wiki.com/HOWTO_prefetch_files_on_boot (Linux)

http://www.kernelthread.com/mac/apme/optimizations/ (OSX)
pi_56263741
quote:
Op woensdag 23 januari 2008 22:52 schreef mschol het volgende:
Ik zat op 550mb na een middag internetradio en browsen met heel veel tabs (denk aan 30), toen ik alles van Firefox afsloot bleef er 360mb over.
pi_56263832
quote:
Op woensdag 23 januari 2008 22:48 schreef Skinkie het volgende:

[..]

Een standaard office pc gebruikt zo'n 1.1GB aan geheugen terwijl je een beetje aan het browsen bent dan wel wat in office doet. Draai je Gimp, Blender, Photoshop of heb je wat meer tabjes in je browser open zit dat zo op meer dan twee.

Nu is het maximale wat je in een consumenten PC kan doen 8GB... why not? Als dat er voorzorgt dat die PC nooit meer in z'n swap duikt, of dat als de PC een maal aanstaat alle appjes uit het geheugen komen heb ik die extra 50 euro er gewoon voor over.

...
Bovenstaande gecombineerd met je eerdere verhaal over het 2x starten van een programma sneller gaat, doet vermoeden dat het 'goeie besturingssysteem' waar je het over hebt, Vista is. Nuff said.
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
pi_56263883
quote:
Op woensdag 23 januari 2008 23:00 schreef Skinkie het volgende:

[..]

Interessant en je hebt dus wel 2GB geheugen beschikbaar? De rest van je geheugen wordt volgens jou ongebruik gelaten... wellicht moet je je even kijken naar:

http://en.wikipedia.org/w(...)hnologies#SuperFetch (Windows)

http://gentoo-wiki.com/HOWTO_prefetch_files_on_boot (Linux)

http://www.kernelthread.com/mac/apme/optimizations/ (OSX)
geen 2GB hier, maar wel op andere systemen waar dat ook niet het geval is (1,1GB in gebruik) maar waarom kom je met een vista artikel aan als ik het heb over XP?
tuurlijk ken ik van XP de prefetch map maar dat wordt nergens vermeld als zijnde gebruikt geheugen
zowel in XP niet als in diverse andere tools niet, misschien dat die de info van windows krijgen, kan maar er zullen vast ook tools zijn die het direct kunnen weergeven...
pi_56263912
quote:
Op woensdag 23 januari 2008 23:06 schreef trancethrust het volgende:

[..]

Bovenstaande gecombineerd met je eerdere verhaal over het 2x starten van een programma sneller gaat, doet vermoeden dat het 'goeie besturingssysteem' waar je het over hebt, Vista is. Nuff said.
Ik draai zelf Linux en heel soms OSX
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')