Terugvindpick!quote:Op woensdag 23 januari 2008 16:02 schreef Bakakame het volgende:
Terugvindplectrum!
Hang het maar weer aan de grote klokquote:Op woensdag 23 januari 2008 16:02 schreef Jordy-B het volgende:
In het vorige topic werd Deansensitized erop betrapt dat hij helemaal geen normale akkoorden speelt.
Game on!
Nou ja, betrapt... dat was al wel redelijk bekend.quote:Op woensdag 23 januari 2008 16:02 schreef Jordy-B het volgende:
In het vorige topic werd Deansensitized erop betrapt dat hij helemaal geen normale akkoorden speelt.
Game on!
quote:At the start of a brand new year, a brand new model, Brian May guitars is proud to announce the arrival of The Super.
The Super is a meticulously crafted version of the orignal Red Special, hand crafted in Japan.
This guitar cames complete with a certificate of authentification, numbered and signed by Brian May personally.
Limited to production of no more than 100 instruments per year worldwide, the guitar is available exclusively through Brian May guitars at House Music for a Retail price of £2,495.00 including V.A.T
da's een hele dikke drieduizend euro.quote:Op zondag 27 januari 2008 11:25 schreef qu63 het volgende:
Als ik genoeg geld had, had ik deze gekocht
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Maar helaas, dat geld heb ik niet
Leer eerst gitaar spelen, dan heb je er veel meer plezier van.quote:Op zondag 27 januari 2008 20:16 schreef Gerbilking het volgende:
Welke nummers zijn makkelijk te spelen voor een gelegenheidsbandje? Er is natuurlijk Smells Like Teen Spirit en Seven Nation Army, maar is er nog wat anders iets originelers wat lekker te spelen is en lekker klinkt?
Ikzelf heb een (klein) beetje ervaring met de gitaar, en we hebben een behoorlijk ervaren muzikant erbij, en we gaan een standaard-indiebandje vormen, dus een of twee gitaren, een bas en een drummer. Maar ga maar uit van het laagste niveau.
Wat voor een snaren zitten daar op? Ze lijken niet omwonden maar gewoon uit een stukquote:Op zondag 27 januari 2008 11:25 schreef qu63 het volgende:
Als ik genoeg geld had, had ik deze gekocht
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Maar helaas, dat geld heb ik niet
Brian May Custom Gauge Guitar Stringsquote:Op maandag 28 januari 2008 20:55 schreef Goover het volgende:
[..]
Wat voor een snaren zitten daar op? Ze lijken niet omwonden maar gewoon uit een stuk
Mijn gitaar lijkt er ook niet helemaal op neequote:Op maandag 28 januari 2008 21:51 schreef Jordy-B het volgende:
Het is gewoon een slecht genomen foto, volgens mij...
Brian May gebruikt Optima Gold-snaren... In Nederland kan je ze bestellen bij www.lordofthestrings.nl wat sowieso de beste plaats is om snaren te kopen. Bijzonder lage prijzen en je hebt de snaren (mits voorradig en besteld op werkdagen) de volgende dag in huis.
Een gewoon setje Optima gold kost ¤8,75... de BM Custom Gauge kost ¤8,95.
De snaren zijn voorzien van een laagje 24 karaats goud. Dit geeft ze een iets ander geluid en zorgt ervoor dat ze lang meegaan. Ze zijn wel wat stug als je bijvoorbeeld slinky gewend bent.
De BM super heeft wel de correcte brug, met de knife-edge tremolo en de roller-zadeltjes...
Bij de normale Brian May-gitaar hebben ze een gewone tremolobrug gebruikt.
Alleen als ik die andere hebquote:
Afroman - Becouse I Got Highquote:Op zondag 27 januari 2008 20:16 schreef Gerbilking het volgende:
Welke nummers zijn makkelijk te spelen voor een gelegenheidsbandje? Er is natuurlijk Smells Like Teen Spirit en Seven Nation Army, maar is er nog wat anders iets originelers wat lekker te spelen is en lekker klinkt?
Ikzelf heb een (klein) beetje ervaring met de gitaar, en we hebben een behoorlijk ervaren muzikant erbij, en we gaan een standaard-indiebandje vormen, dus een of twee gitaren, een bas en een drummer. Maar ga maar uit van het laagste niveau.
Niet zoveel problemen meer mee... De enige snaar waar ik nog wel eens ruzie mee heb, is de G-snaar... Al is dat alleen maar omdat dat de snaar is die het duidelijkst ontstemt.quote:Op maandag 28 januari 2008 23:48 schreef Lakai het volgende:
Wat is die b-snaar een hoer bij volle barrés
Daarvan lijkt me alleen het refrein makkelijk te spelen, maar de rest weer niet.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 14:34 schreef MrManiak het volgende:
Blue Man Group ft. Gavin Rossdale - the Current
Couplet is continue hetzelfde om te spelen. Ik weet dat het voor de PVCdrum is, maar op de gitaar kan hij ook als je dat wiltquote:Op dinsdag 29 januari 2008 15:16 schreef qu63 het volgende:
[..]
Daarvan lijkt me alleen het refrein makkelijk te spelen, maar de rest weer niet.
Overigens een nummer wat niet makkelijk te spelen is denk ik. Om dat de drums niet standaard zijn. En de coupletten maken eigenlijk bijna geen gebruik van drum en gitaar..
Dat is inderdaad ook erg vervelend...die G snaar klinkt altijd wel een beetje dof...quote:Op dinsdag 29 januari 2008 15:14 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Niet zoveel problemen meer mee... De enige snaar waar ik nog wel eens ruzie mee heb, is de G-snaar... Al is dat alleen maar omdat dat de snaar is die het duidelijkst ontstemt.
Klinkt wel leuk, maar aan je opname opstelling moet je miss nog een beetje werken...quote:Op dinsdag 29 januari 2008 16:37 schreef MrManiak het volgende:
Heb even snel een poging tot opnemen gedaan;
http://www.youtube.com/watch?v=W8IgOVr-sc8
Hangt er helemaal van af wat je wil spelen. A met alleen een middelvinger is prima te doen, maar als je vanaf daar over wil pakken naar Am (en niet naar bijvoorbeeld Asus4) vind ik het makkelijker om het al met drie vingers te pakken. Aan de andere kant, akkoorden kúnnen spelen met minder vingers is altijd nuttig, zodat je de vingerzetting kan spelen die het best bij de progressie pastquote:Op maandag 4 februari 2008 12:33 schreef Dylanesque het volgende:
Ik zat gister wat youtube-gitaar-les-filmpjes te kijken, en er was ene Patrick die me de Subway Shuffle wilde leren met een combinatie en paar varianten van E, A en B. Klonk erg leuk, goed uitgelegd, zal anders het linkje even opzoeken vanavond thuis, maar het gaat me hierom; hij is voorstander van akkoorden spelen met zo min mogelijk vingers. Dat betekent dus een E met 2 vingers, en een A met alleen je middelvinger. Nou is dat volgens mij best aan te leren, maar wel lastig. Iemand ervaring met meerdere snaren pakken met 1 vinger om zo andere vingers vrij te houden voor variaties e.d.?
Preciesquote:Op maandag 4 februari 2008 12:38 schreef Litpho het volgende:
[..]
Hangt er helemaal van af wat je wil spelen. A met alleen een middelvinger is prima te doen, maar als je vanaf daar over wil pakken naar Am (en niet naar bijvoorbeeld Asus4) vind ik het makkelijker om het al met drie vingers te pakken. Aan de andere kant, akkoorden kúnnen spelen met minder vingers is altijd nuttig, zodat je de vingerzetting kan spelen die het best bij de progressie past.
http://nl.youtube.com/watch?v=8XDrMDBcEfUquote:Op maandag 4 februari 2008 12:33 schreef Dylanesque het volgende:
Ik zat gister wat youtube-gitaar-les-filmpjes te kijken, en er was ene Patrick die me de Subway Shuffle wilde leren met een combinatie en paar varianten van E, A en B. Klonk erg leuk, goed uitgelegd, zal anders het linkje even opzoeken vanavond thuis, maar het gaat me hierom; hij is voorstander van akkoorden spelen met zo min mogelijk vingers. Dat betekent dus een E met 2 vingers, en een A met alleen je middelvinger. Nou is dat volgens mij best aan te leren, maar wel lastig. Iemand ervaring met meerdere snaren pakken met 1 vinger om zo andere vingers vrij te houden voor variaties e.d.?
Roland Cubequote:Op maandag 4 februari 2008 18:47 schreef Leonos het volgende:
Geachte gitaar mensen,
Sinds ik mijn elektrische gitaar heb verkocht met versterker wil ik een nieuwe versterker kopen voor mijn elektro-akoestische gitaar.
Nu heb ik totaal geen verstand van versterkers dus kunnen jij mij een versterker aanraden rond de prijsklasse van 150 euro.
Met vriendelijke groet,
Leonos, de gitaar newb
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |