Ik weet niet waaróm dat is, het is gewoon een constatering dat er dit jaar veel meer vragen zijn waarbij, zoals ik al zei, zelfs als het punt al is uitgedeeld ik nog steeds niet weet waar die over ging.quote:Op vrijdag 25 januari 2008 15:16 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
Waarom is dat dan? Omdat er teveel in eigen straatjes gevraagd wordt, naar jouw idee?
Die komt ook vaak voorbij, die krant. Er zijn genoeg mensen die dat ding nooit in handen gehad hebben.quote:Op vrijdag 25 januari 2008 15:08 schreef ranja het volgende:
én een dag eerder dan dat ik ze vroeg (dat alleen maar omdat ik er op de dag zelf niet tussen kwam) levensgroot in de Metro stonden
Nu is dat met elke vorm van de media wel zo, natuurlijk, Maar er wordt vaak zo over gedaan als: dat je dát nu niet hebt gezien, onbegrijpelijk..quote:Op vrijdag 25 januari 2008 15:22 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
[..]
Die komt ook vaak voorbij, die krant. Er zijn genoeg mensen die dat ding nooit in handen gehad hebben.
Ja voor mij is het wat lastig om de Nederlandse Metro te lezen dus die vragen lukken zowiezo al nietquote:Op vrijdag 25 januari 2008 15:22 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
[..]
Die komt ook vaak voorbij, die krant. Er zijn genoeg mensen die dat ding nooit in handen gehad hebben.
Mákkelijk. Maar dat hangt van je muzikale belevingswereld af.quote:Op vrijdag 25 januari 2008 15:29 schreef ranja het volgende:
(nou kun je je nog afvragen hoe obscuur een Nederlandse band die een album uitheeft en op Noorderslag of Eurosonic gestaan heeft kán zijn)
Nou ja, met obscuur bedoel ik niet dat 1 iemand de band niet kent maar alle trivia-ers hier behalve degene die er over wil vragen.quote:Op vrijdag 25 januari 2008 15:33 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
Mákkelijk. Maar dat hangt van je muzikale belevingswereld af.
Moet je ze over een jaar nog eens vragenquote:Op vrijdag 25 januari 2008 15:35 schreef ranja het volgende:
[..]
Nou ja, met obscuur bedoel ik niet dat 1 iemand de band niet kent maar alle trivia-ers hier behalve degene die er over wil vragen.
Overigens werden ze vrij snel geraden dus had ik wat dat betreft gelijk
Mooie discussie!quote:Op vrijdag 25 januari 2008 14:52 schreef Burnett het volgende:
Inmiddels ook opgezocht en er ging bij mij slechts een heel klein alarmbelletje rinkelen...![]()
ja, mooi toch zo'n tussendoortje? Anders gaat men maarquote:Op vrijdag 25 januari 2008 15:43 schreef Burnett het volgende:
[..]
Mooie discussie!
ranja, is het al tijd voor de volgende hint? voor diegenen die 'm nog niet hebben opgezocht...
Toen ook al opgezocht en inmiddels alweer vergeten ook.quote:Op vrijdag 25 januari 2008 15:50 schreef MadMaster het volgende:
[ afbeelding ]
Deze (wie?) staat nog open van 4 topics geleden...
Nee, deze foto had ik toen ook nog gepost:quote:
quote:werd op 12 november 1951 op de Kaapverdische eilanden geboren. Begin jaren 70 werd hij opgeroepen voor het Portugese leger, aangezien Kaapverdië destijds een kolonie van Portugal was.
wilde niet gestationeerd worden in Angola, destijds ook een Portugese kolonie waar een onafhankelijkheidsstrijd woedde, en vluchtte hierop met zijn familie naar de Verenigde Staten. Van daaruit ging hij in 1974 op vakantie naar Nederland. Hier kwam hij terecht in discotheek Ma Belle Amie in Scheveningen, waar hij ook een tijdje discjockey was. Peter Tetteroo, de eigenaar van de discotheek, ontdekte
als zanger en besloot met hem een single op te nemen. Dit was het nummer
, een bewerking van het Portugese volksdansje Ò Malhão. In het voorjaar van 1975 werd dit liedje een nummer 1-hit in Nederland en in Vlaanderen.
Dan mag je weer meedoenquote:Op vrijdag 25 januari 2008 15:54 schreef Gambolputty het volgende:
[..]
Toen ook al opgezocht en inmiddels alweer vergeten ook.
"The artist is a young man"...quote:Op vrijdag 25 januari 2008 15:54 schreef cafca het volgende:
[ afbeelding ]
Deze, een van de beste gitaristen aller tijden, is ook nooit beantwoord.....
quote:is a guitarist, vocalist, and producer who has worked with various groups, including 90s bands Skunk and Chavez. He has also played in Billy Corgan's band Zwan, filled in on bass for Guided by Voices, and collaborated with
on their group effort 2005 album,
as well as their single "I Gave You".
In mijn herinnering stond er een flinke Kop-Van-Noord-Holland delegatie in een half gevulde Lowlandstent in 2005...quote:Op vrijdag 25 januari 2008 16:16 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
Die hoes van Burnett.. zou ik de titel niet van weten, wel de uitvoerenden.
Heb ik ook weleens last van.quote:Op vrijdag 25 januari 2008 15:08 schreef ranja het volgende:
Bovendien is het al moeilijk zat om een vraag te bedenken.
Die Truus van Republica?quote:Op vrijdag 25 januari 2008 14:59 schreef ranja het volgende:
[..]
Dat is meer dan ik bij een hoop vragen van deze maand heb ervaren
En nee geen Prefab Sprout. Zangeres van een van de meest succesvolle britse gitaarband-met-zangeres bands uit de 90s.
Ook geen Republica - Saffron heet die trouwens geloof ik - die doet volgens mij nog steeds muziek maken.quote:
Ik doe er even een schepje bovenop; ik heb inmiddels alle openstaande vragen opgezocht en geen van alle had ik kunnen radenquote:Op vrijdag 25 januari 2008 20:51 schreef MadMaster het volgende:
O, nog even de officiële mededeling dat ik het zojuist ook maar opgezocht heb en ik denk niet dat welke hint dan ook mij geholpen zou hebben...
Dan hierbij het antwoord op mijn vraag: Bonnie 'Prince' Billy & Matt Sweeney - Superwolfquote:Op vrijdag 25 januari 2008 16:04 schreef Burnett het volgende:
Deze hoes staat ook nog open..., van een paar dagen geleden...
[ afbeelding ]
[..]
Kom dan ook maar uit de kast (quote:Op vrijdag 25 januari 2008 15:50 schreef MadMaster het volgende:
[ afbeelding ]
Deze (wie?) staat nog open van 4 topics geleden...
Dat is eigenlijk ook de belangrijkste reden dat ik nog maar zelden echt actief mee doe, veel minder dan in de beginjaren. Gewoon teveel gedoe... Op een gegeven moment heb je gewoon geen inspiratie meer voor originele vragen, terwijl ik toentertijd nog wel eens geluidsfragmentjes door elkaar mixte of puzzelvragen stelde.quote:Op vrijdag 25 januari 2008 15:08 schreef ranja het volgende:
Bovendien is het al moeilijk zat om een vraag te bedenken.
Het is toch echt wel een lekker ding op die foto'squote:
Ik kan me er tegenwoordig ook niet meer toe zetten om eens creatief te zijn idd. Veel verder dan wie-dit-plaatjes en wat met smileys doordrenkte allmusic of wikipedia teksten kom ik niet meer. Maar ik geloof dat iedereen dat een beetje heeft tegenwoordig. Zelfs Belsen heeft Lucille al een eeuwigheid niet meer over de vloer gehadquote:Op vrijdag 25 januari 2008 23:08 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Dat is eigenlijk ook de belangrijkste reden dat ik nog maar zelden echt actief mee doe, veel minder dan in de beginjaren. Gewoon teveel gedoe... Op een gegeven moment heb je gewoon geen inspiratie meer voor originele vragen, terwijl ik toentertijd nog wel eens geluidsfragmentjes door elkaar mixte of puzzelvragen stelde.
Herkenbaar!quote:Op vrijdag 25 januari 2008 23:25 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Ik kan me er tegenwoordig ook niet meer toe zetten om eens creatief te zijn idd.
quote:Op vrijdag 25 januari 2008 23:09 schreef bartrid het volgende:
[..]
Het is toch echt wel een lekker ding op die foto's
Nog maar 64 topics. Dat moet binnen een paar maand lukken toch?quote:Op vrijdag 25 januari 2008 23:34 schreef Berkery het volgende:
Herkenbaar!
Er moet gewoon weer eens een jubileumtopic komen, dan kunnen alle crea-bea's weer aan de slag
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |