abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56282074
quote:
Op donderdag 24 januari 2008 19:32 schreef SCH het volgende:

[..]

Niks nieuws dus dan het loze citaat dat jij steeds herhaalt, kom eens met een echt onderbouwd en actueel verhaal waaruit zou blijken dat hij homofoob is.
[..]

Ik zou het graag doen maar jij komt niet verder dan 1 citaatje.

Je hebt gewoon geen verhaal. Ken je Rabbae?
Nee, ik heb inderdaad geen verhaal omdat ik hem gewoon letterlijk citeer. Waarom zou ik er een betoog over moeten maken? Geloof je Rabbae niet op zijn woord?

Het is een citaat waaruit blijkt dat hij, en volgens hem alle moslims, homoseksualiteit nooit zal accepteren. Dat is intolerantie in mijn woordenboek. Net zoals het intolerant zou zijn om te zeggen dat er geen plaats is voor de islam in Nederland.

Maar goed, als jij homofobie wil relativeren om je held op zijn voetstuk te houden vind ik het prima. Een Islamitische homohater samen met een homoseksuele multiculturalist. Bien étonné de se trouver ensemble. Rabbae kijkt naar een splinter in andermans oog en ziet de balk in zijn eigen oog niet. SCH, waarvan de geaardheid niet door Rabbae getolereerd wordt, springt voor hem en zijn intolerantie in het vuur. Volgens mij begrijpt niemand het meer...

“Nederlanders moeten er maar aan wennen dat 'wij islamieten' homoseksualiteit nu eenmaal niet accepteren.”. Neem het als je signature, SCH . Of misschien is deze beter:
Moslims moeten er maar aan wennen dat wij homo's het praktiseren van het islamitische geloof nu eenmaal niet accepteren', en klaag iedereen aan die iets kwaads over homo's zegt .
pi_56282124
Hou toch op over die Rabbae. Volgens mij bestaat er maar één persoon die die man nog serieus neemt, en dat iSCH.
pi_56282142
quote:
Op donderdag 24 januari 2008 19:41 schreef Autodidact het volgende:

[..]

Nee, ik heb inderdaad geen verhaal omdat ik hem gewoon letterlijk citeer. Waarom zou ik er een betoog over moeten maken? Geloof je Rabbae niet op zijn woord?

Het is een citaat waaruit blijkt dat hij, en volgens hem alle moslims, homoseksualiteit nooit zal accepteren. Dat is intolerantie in mijn woordenboek. Net zoals het intolerant zou zijn om te zeggen dat er geen plaats is voor de islam in Nederland.

Maar goed, als jij homofobie wil relativeren om je held op zijn voetstuk te houden vind ik het prima. Een Islamitische homohater samen met een homoseksuele multiculturalist. Bien étonné de se trouver ensemble. Rabbae kijkt naar een splinter in andermans oog en ziet de balk in zijn eigen oog niet. SCH, waarvan de geaardheid niet door Rabbae getolereerd wordt, springt voor hem en zijn intolerantie in het vuur.

“Nederlanders moeten er maar aan wennen dat 'wij islamieten' homoseksualiteit nu eenmaal niet accepteren.”. Neem het als je signature, SCH .
Kan je even het hele verhaal plaatsen waaruit dat citaat komt? Nee, dat kan je niet want je weet helemaal niet waarover het gaat.

En het is nogal grof en dom om hem als homohater te kwalificieren. Ik vergeef het je want je weet niet beter. Je kent die man helemaal niet anders zou je niet zo dom lullen en niet een uit zijn verband gerukt oud citaatje steeds herhalen. Je praat gewoon GeenStijl na.

Het is een beetje sneu gedrag van je. Kom met iets beters, en we praten verder. Okay?
pi_56282232
quote:
Op donderdag 24 januari 2008 19:41 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Dus ik begon met de reacties van de ander als 'blablah' te beantwoorden, woorden in iemands mond te leggen en de user aan te vallen? Ok, zal wel aan mijn introspectie liggen.

Fijne dag verder.
Nee, kerel, het is je hele discussiestijl. Het keer op keer niet ingaan op andermans argumenten, en die onzin die je er allemaal bijsleept. Mij verwijten maken over bepaalde zaken, die overigens helemaal niks met deze discussie te maken hebben, terwijl je niet eens weet wat mijn standpunt over die kwestie is. En het dan raar vinden dat ik dat standpunt niet in deze topic uiteen wil zetten, ook al weet je dondersgoed dat de "bezetting in het MO" niks met Wilders en z'n film te maken heeft. Als het aan Wilders lag waren we nooit naar Irak en Afghanistan gegaan.
pi_56282294
quote:
Op donderdag 24 januari 2008 19:44 schreef SCH het volgende:

[..]

Kan je even het hele verhaal plaatsen waaruit dat citaat komt? Nee, dat kan je niet want je weet helemaal niet waarover het gaat.
Het gaat over zijn acceptatie van homoseksualiteit. Die er, volgens hem, niet is. Hij spreekt gewoon Nederlands hoor...
quote:
Op donderdag 24 januari 2008 19:44 schreef SCH het volgende:

En het is nogal grof en dom om hem als homohater te kwalificieren. Ik vergeef het je want je weet niet beter. Je kent die man helemaal niet anders zou je niet zo dom lullen en niet een uit zijn verband gerukt oud citaatje steeds herhalen. Je praat gewoon GeenStijl na.

Het is een beetje sneu gedrag van je. Kom met iets beters, en we praten verder. Okay?
Ja, heel sneu om iemand te wijzen op zijn eigen intolerantie. Maar goed, het punt is wel gemaakt geloof ik. Intolerante klootzakken zal ik in ieder geval op hun plek zetten, in tegenstelling tot....
pi_56282350
Jammer dat je niet met onderbouwing komt. Toont wel aan hoe slap je bent.
pi_56282368
quote:
Op donderdag 24 januari 2008 19:47 schreef gargamel73 het volgende:
[..] Als het aan Wilders lag waren we nooit naar Irak en Afghanistan gegaan.
Hmmm, dat is overigens niet waar, lees ik net op z'n site
quote:
Likewise, Wilders supports the NATO-led International Security and Assistance Force (ISAF) in Afghanistan as a means to tackle Islamic fundamentalism and maintain international stability, but does not expect "modernization of Islam within the next several thousand years."
Magoed, het boeit verder ook niet, aangezien ik toch niet op die man heb gestemd en het ook niet met alles wat die man roept eens ben. Maar die film, dat vind ik een goede zaak.
pi_56282548
quote:
Op donderdag 24 januari 2008 19:47 schreef gargamel73 het volgende:

[..]

Nee, kerel, het is je hele discussiestijl. Het keer op keer niet ingaan op andermans argumenten, en die onzin die je er allemaal bijsleept. Mij verwijten maken over bepaalde zaken, die overigens helemaal niks met deze discussie te maken hebben, terwijl je niet eens weet wat mijn standpunt over die kwestie is. En het dan raar vinden dat ik dat standpunt niet in deze topic uiteen wil zetten, ook al weet je dondersgoed dat de "bezetting in het MO" niks met Wilders en z'n film te maken heeft. Als het aan Wilders lag waren we nooit naar Irak en Afghanistan gegaan.
Je krijgt wat je oogst laten we maar zeggen, iemand die de Islam een instituut noemt, terwijl er geen enkel centrale leer is van de Islam die momenteel overheerst en dan nog in herhaling vallen weet iemand inderdaad waar hij het over heeft.

Daarnaast de bezetting in Irak en Afganistan om illegale redenen is net zo verdorven als dat een moslimland vandaag de dag Nederland of Belgie gaat bezetten. Wilders en zijn film heeft wel degelijk te maken met wanneer we ons afvragen als moslimlanden boos reageren en druk uitoefenen, waar zij zich mee bemoeien, terwijl wij ons daar ook mee bemoeien en ze gaan bezetten, maar ja met een balk voor je ogen zie je relevantie totaal niet natuurlijk.

Maar goed is niet erg hoor, jij met je reacties als 'blablabla' , woorden in me mond leggen en als puntje op i ook nog me een gematigde moslim noemen en iemand die het westen veracht in een reactie geeft genoeg aan dat je zelf niet eens stabiliteit in je reactie hebt.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 24-01-2008 20:04:00 ]
pi_56283283
Zo flapdrol, heb je me lekker laten bannen? Een echte internetkrijger, dat ben je.
quote:
Op donderdag 24 januari 2008 20:00 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Je krijgt wat je oogst laten we maar zeggen, iemand die de Islam een instituut noemt, terwijl er geen enkel centrale leer is van de Islam die momenteel overheerst en dan nog in herhaling vallen weet iemand inderdaad waar hij het over heeft.
Centrale leer van islam: onderwerping aan Allah, zoals voorgeschreven door Mohammed. Die overheerst, want dat is Islam. En dat definieert dus ook het gemeenschappelijke doel van de verschillende partijen binnen de Islam. Waarom het moeilijker maken als het ook makkelijk kan.

Lekker belangrijk dat het formeel geen instituut is, het gedraagt zich naar de buitenwereld toe wel zo. En al die zogenaamde "overkoepelende moslimorganisaties" helpen ook niet bepaald mee dat beeld te ontkrachten. Hoe je het ook wendt of keert: alle moslims, van welke stroming ook, hebben een aantal belangen gemeenschappelijk. Dat de Islamitische gemeenschap daarnaast ook nog continu met zichzelf overhoop ligt en z'n zaakjes niet op orde heeft, beschouw ik verder niet als mijn probleem.

Overigens, dat is ook weer zoiets: dat je van ongelovigen verwacht dat ze volledig op de hoogte zijn van alle ins&outs omtrent jouw religie. Ik heb nieuws voor je: dat ben ik niet en dat wil ik ook niet zijn. Het enige dat voor mij van belang is, is hoe die Islam, waar ik helemaal niet om gevraagd heb, ook mijn leven beïnvloedt of in de toekomst zal beïnvloeden.
quote:
Daarnaast de bezetting in Irak en Afganistan om illegale redenen is net zo verdorven als dat een moslimland vandaag de dag Nederland of Belgie gaat bezetten. Wilders en zijn film heeft wel degelijk te maken met wanneer we ons afvragen als moslimlanden boos reageren en druk uitoefenen, waar zij zich mee bemoeien, terwijl wij ons daar ook mee bemoeien en ze gaan bezetten, maar ja met een balk voor je ogen zie je relevantie totaal niet natuurlijk.
De situatie in het MO is oneindig veel complexer dan het simpele "schuld van het westen"-verhaaltje dat jij ons hier voorspiegelt, zo complex dat we daar honderden topics mee zouden kunnen vullen. Ik snap natuurlijk best dat jij hierover wilt discussiëren, want het leidt de aandacht af van het eigenlijke onderwerp, maar ik trap daar niet in.
pi_56284111
quote:
Op donderdag 24 januari 2008 19:52 schreef SCH het volgende:
Jammer dat je niet met onderbouwing komt. Toont wel aan hoe slap je bent.
SCH, heb jij ooit een kritische opmerking over een Islamitisch verschijnsel gemaakt? Ooit?
Zelden schryf ik wat ik wil, en nooit wat 'n ander wil.
pi_56284294
quote:
Op donderdag 24 januari 2008 20:59 schreef Apropos het volgende:

[..]

SCH, heb jij ooit een kritische opmerking over een Islamitisch verschijnsel gemaakt? Ooit?
Wat denk je zelf? Honderden. Maar ik ben niet zo van het papegaaien en de populistische algemene anti-islam stemming die er nu heerst. En ik breng geen dingen in verband die niet met elkaar in verband moeten worden gebracht.

Maar wat dacht je van die onzin die nu in Afghanistan gebeurt. Een 23-jarige jongen die ter dood wordt veroordeeld omdat ie blasfemie heeft gepleegd, omdat de grondwet zo vaag is dat alles wat anti-islam is zo opgevat kan worden. Krankjorum en schandalig.

Stelt dat je gerust?
pi_56284431
quote:
Op donderdag 24 januari 2008 21:06 schreef SCH het volgende:
Maar wat dacht je van die onzin die nu in Afghanistan gebeurt. Een 23-jarige jongen die ter dood wordt veroordeeld omdat ie blasfemie heeft gepleegd, omdat de grondwet zo vaag is dat alles wat anti-islam is zo opgevat kan worden. Krankjorum en schandalig.

Stelt dat je gerust?
Je hoeft me niet gerust te stellen, hoor, ik zie je niet voor een meeloper aan. Maar ik vind zo'n uitspraak van Rabbae kwalijker, als je bedenkt dat hij probeert te tornen aan een moeizaam verworven recht.
pi_56284577
quote:
Op donderdag 24 januari 2008 21:12 schreef Apropos het volgende:

[..]

Je hoeft me niet gerust te stellen, hoor, ik zie je niet voor een meeloper aan. Maar ik vind zo'n uitspraak van Rabbae kwalijker, als je bedenkt dat hij probeert te tornen aan een moeizaam verworven recht.
Die uitspraak is idioot maar hij is echt een eigen leven gaan leiden. Het is hetzelfde als dat Rouvoet zegt: in de christelijke gereformeerde kerken zal homoseksualiteit nooit echt getolereerd worden, je kan niet van ons verwachten dat wij homoseksualiteit normaal gaan vinden. . Maakt hem Rouvoet tot een enorme homofoob?
pi_56284790
quote:
Op donderdag 24 januari 2008 21:17 schreef SCH het volgende:

[..]

Die uitspraak is idioot maar hij is echt een eigen leven gaan leiden. Het is hetzelfde als dat Rouvoet zegt: in de christelijke gereformeerde kerken zal homoseksualiteit nooit echt getolereerd worden, je kan niet van ons verwachten dat wij homoseksualiteit normaal gaan vinden. . Maakt hem Rouvoet tot een enorme homofoob?
Rouvoet zal vast heel correct omgaan met homosexuelen die hij ontmoet, maar ik blijf het onaangenaam vinden.
pi_56285484
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 17:23 schreef Evil_Jur het volgende:
Ik mag Wilders ook niet zo, maar ik vind het geweldig dat de reacties op zijn film al meer aangeven wat er mis is met de Islam dan zo'n dom filmpje ooit zou kunnen doen. Hele moslimlanden roepen verdomme op om een van onze eigen politici de mond te snoeren! Daaruit blijkt toch dat die cultuur nog lang niet de verlichting en vrijheid kent die wij kennen....

Laat die film maar komen, als symbool van het vrije woord!
Mwaa, ik verwacht eigenlijk niet dat de vrijheid van meningsuiting hier op een nuttige manier zal worden benut. Gezien de neiging van Wilders tot veel onsamenhangend pseudo-intellectueel gezemel zal de film wel weer een zoveelste manier worden om weer diezelfde wilderiaanse boodschap over te brengen. Niemand is daarbij gebaat.

De kritiek is volkomen terecht. Dat de film onder de vrije meningsuiting valt klopt, maar dan nog is het niet goed te praten dat Wilders het imago van Nederland besmeurt, aanleiding geeft tot opstootjes, expats in gevaar brengt en wat al niet meer. Mocht Wilders in een paar weken doctor in de islamologie zijn geworden en in zijn film een goed doortimmerde kritiek op de islam leveren, dan is het natuurlijk een ander verhaal.
"...en toen spuugde ze die piemel uit, récht in het gezicht van die nazi-officier! jaah, daar moet je bij de nazi's niet mee aankomen."
pi_56286712
quote:
Op donderdag 24 januari 2008 12:30 schreef Triggershot het volgende:

b]Op donderdag 24 januari 2008 03:03 schreef concac het volgende:[/b]
2.191. En doodt hen, waar gij hen ook ontmoet en drijft hen uit, vanwaar zij u hebben uitgedreven; want vervolging is erger dan doden. En bevecht hen niet nabij de heilige Moskee, voordat zij u daarin bevechten. Maar indien zij u bevechten, bevecht hen dan - zo is de vergelding voor de ongelovigen.

http://www.maroc.nl/islam/modules.php?op=modload&name=Quran&

8.12. Toen uw Heer aan de engelen openbaarde: "Ik ben met u; versterkt de gelovigen. Ik boezem ontzag in de harten der ongelovigen. Slaat daarom hun hoofd af en slaat alle toppen van hun vingers af."

http://www.maroc.nl/islam/modules.php?op=modload&name=Quran

Dat is zelfverdediging man.
Drijf het uit waar zij jou hebben uitgedreven. En bevecht ze pas als zij jou daarin bevechten als vergelding, dan zelfs nog vers er na even lezen?

2.192. Maar als zij ophouden, dan is Allah zeker Vergevensgezind, Genadevol.
Leuk hé zo selectief kopieren en plakken.
[..]

Ja leuk, maar God beveelt dus de engelen dit te doen, niet aan de gelovigen, lees eens beter
vergelding, vechten, moorden, hoofden en handen zijn wel de kenmerken een vredig geloof

2.193. En bestrijdt hen, totdat er geen vervolging meer is en de godsdienst alleen voor Allah wordt. Maar indien zij (met strijden) ophouden, dan is er geen vijandelijkheid meer toegestaan, behalve tegen de onrechtvaardigen.

2.194. De heilige maand voor de heilige maand! Er is (een wet van) vergelding voor alle heilige dingen. Wie daarom agressief tegen u handelt, vergeldt hem naarmate hij tegen u heeft gedaan. En vreest Allah en weet, dat Allah met de godvruchtzgen is.
-
pi_56287090
quote:
Op donderdag 24 januari 2008 22:20 schreef concac het volgende:

[..]

vergelding, vechten, moorden, hoofden en handen zijn wel de kenmerken een vredig geloof

2.193. En bestrijdt hen, totdat er geen vervolging meer is en de godsdienst alleen voor Allah wordt. Maar indien zij (met strijden) ophouden, dan is er geen vijandelijkheid meer toegestaan, behalve tegen de onrechtvaardigen.
Bestrijdt ze tot ze je niet meer vervolgen om je godsdienst, maar stop met strijden als zij ophouden, dan mag je ze niet meer vijandig zijn.
quote:
2.194. De heilige maand voor de heilige maand! Er is (een wet van) vergelding voor alle heilige dingen. Wie daarom agressief tegen u handelt, vergeldt hem naarmate hij tegen u heeft gedaan. En vreest Allah en weet, dat Allah met de godvruchtzgen is.
Vergeldt hun agressieve daden zoals zij jullie hebben aangepakt, Doe terug wat zij bij u hebben gedaan, maar vrees Allah daarin

En dan als afsluiter:
quote:
2.195. En besteedt uw bezit voor de zaak van Allah en stort u niet met uw eigen handen in het verderf doch doet goed: voorzeker, Allah heeft hen lief, die goed doen.
Het is dus alleen toegestaan om onrecht en vervolg wat je wordt aangedaan aan te pakken en niet zelf te beginnen met bevechten, boehoe, wat een haatzaaiende religie ook
pi_56287125
Beetje verkeerde voorbeelden inderdaad, het internet staat vol met veel betere.
pi_56287244
quote:
Op donderdag 24 januari 2008 22:33 schreef grotesmurf73 het volgende:
Beetje verkeerde voorbeelden inderdaad, het internet staat vol met veel betere.
Held
pi_56287527
2.195. En besteedt uw bezit voor de zaak van Allah en stort u niet met uw eigen handen in het verderf doch doet goed: voorzeker, Allah heeft hen lief, die goed doen.

die goed doen volgens de islam dus, die de ongelovigen afslachten

volgens de koran moeten mensen die niet geloven in de overwinning van de profeet mohammed zichzelf ophangen:

22. 15 . Whoso is wont to think ( through envy ) that Allah will not give him ( Muhammad ) victory in the world and the Hereafter ( and is enraged at the thought of his victory ) , let him stretch a rope up to the roof ( of his dwelling ) , and let him hang himself . Then let him see whether his strategy dispelleth that whereat he rageth!

http://www.maroc.nl/islam/modules.php?op=modload&name=Quran&action=viewayat&surano_nl=22&min=10&show=10

hele lijst met vrede:
http://www.faithfreedom.org/Quran.htm
-
pi_56287677
lijkt wel een horrorboek:

22. 19 . These twain ( the believers and the disbelievers ) are two opponents who contend concerning their Lord . But as for those who disbelieve , garments of fire will be cut out for them ; boiling fluid will be poured down on their heads .

22. 20 . Whereby that which is in their bellies , and their skins too , will be melted ;

http://www.maroc.nl/islam/modules.php?op=modload&name=Quran&action=viewayat&surano_nl=22&min=10&show=10
-
pi_56287693
quote:
Op donderdag 24 januari 2008 22:45 schreef concac het volgende:

die goed doen volgens de islam dus, die de ongelovigen afslachten
Jup, vandaar dat je moet stoppen met vijandigheid als zij ophouden.
quote:
volgens de koran moeten mensen die niet geloven in de overwinning van de profeet mohammed zichzelf ophangen:

22. 15 . Whoso is wont to think ( through envy ) that Allah will not give him ( Muhammad ) victory in the world and the Hereafter ( and is enraged at the thought of his victory ) , let him stretch a rope up to the roof ( of his dwelling ) , and let him hang himself . Then let him see whether his strategy dispelleth that whereat he rageth!

Godsamme wat ben jij selectief aan het shoppen man, eerst plaats je alle verzen in het Nederlands en als je er dan iets kan halen wat er in het Arabisch en Nederlands niet staat ga je over naar het Engels. Jouw site, Nederlands:
quote:
22.15. Laat hij die denkt dat Allah hem (de profeet) in deze wereld of in het Hiernamaals niet zal helpen, op de een of andere wijze ten hemel gaan en (Gods hulp) tegenhouden; laat hem dan zien of zijn plan datgene verwijderen kan, wat zijn toorn opwekt.
quote:
Zelf de Koran lezen is te moeilijk?
pi_56287968
quote:
Op donderdag 24 januari 2008 22:50 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Jup, vandaar dat je moet stoppen met vijandigheid als zij ophouden.
[..]

Godsamme wat ben jij selectief aan het shoppen man, eerst plaats je alle verzen in het Nederlands en als je er dan iets kan halen wat er in het Arabisch en Nederlands niet staat ga je over naar het Engels. Jouw site, Nederlands:
[..]

[..]

Zelf de Koran lezen is te moeilijk?
de nederlandse en engelse vertaling staan op de site

moslims mogen geen vrienden maken met ongelovigen:

60.1. O gij die gelooft, neemt Mijn vijanden en uw vijanden niet tot vrienden! Biedt gij hun vriendschap aan, hoewel zij de Waarheid die tot u is gekomen hebben verworpen en de boodschapper en uzelf verdrijven, omdat gij in Allah uw Heer gelooft? Indien gij optreedt om voor Mijn zaak te strijden en Mijn welbehagen te zoeken, zoudt gij hun dan in het geheim vriendschap betuigen? En Ik weet het beste wat gij verbergt en wat gij openbaar maakt. En wie van u zo handelt, is zeker van de rechte weg afgedwaald.

http://www.maroc.nl/islam/modules.php?op=modload&name=Quran&action=viewayat&surano_nl=60
-
pi_56288174
quote:
Op donderdag 24 januari 2008 22:57 schreef concac het volgende:

[..]

de nederlandse en engelse vertaling staan op de site

moslims mogen geen vrienden maken met ongelovigen:

60.1. O gij die gelooft, neemt Mijn vijanden en uw vijanden niet tot vrienden! Biedt gij hun vriendschap aan, hoewel zij de Waarheid die tot u is gekomen hebben verworpen en de boodschapper en uzelf verdrijven, omdat gij in Allah uw Heer gelooft? Indien gij optreedt om voor Mijn zaak te strijden en Mijn welbehagen te zoeken, zoudt gij hun dan in het geheim vriendschap betuigen? En Ik weet het beste wat gij verbergt en wat gij openbaar maakt. En wie van u zo handelt, is zeker van de rechte weg afgedwaald.

http://www.maroc.nl/islam/modules.php?op=modload&name=Quran&action=viewayat&surano_nl=60
Had je je vijanden tot vrienden moeten nemen dan terwijl zij je verdrijven? Je moet wel blijven lezen he, ga eens btw terug ontopic over film van Wilders.
pi_56288351
quote:
Op donderdag 24 januari 2008 23:02 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Had je je vijanden tot vrienden moeten nemen dan terwijl zij je verdrijven? Je moet wel blijven lezen he, ga eens btw terug ontopic over film van Wilders.
Doe je altijd zo als de grond onder voeten afbrokkelt?
pi_56288412
quote:
Op donderdag 24 januari 2008 23:07 schreef Elkarden het volgende:

[..]

Doe je altijd zo als de grond onder voeten afbrokkelt?
Geen idee nooit meegemaakt.
pi_56288442
Trig, stop nou maar met antwoorden want je doet zowiezo al aan taqiyya dus het heeft geen nut akhi.
Je weet zelf
X
pi_56288483
quote:
Op donderdag 24 januari 2008 23:10 schreef Alulu het volgende:
Trig, stop nou maar met antwoorden want je doet zowiezo al aan taqiyya dus het heeft geen nut akhi.
Je weet zelf
Ga jij naar de film kijken agie?
pi_56288564
quote:
Op donderdag 24 januari 2008 23:11 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ga jij naar de film kijken agie?
Nope, heb ik al over nagedacht en besloten.
Geen behoefte aan en geen zin om me erover druk te maken. Ken zulke films al want die circuleren genoeg op Internet... been there, done that.

Jij?
X
pi_56288604
quote:
Op donderdag 24 januari 2008 23:13 schreef Alulu het volgende:

[..]

Nope, heb ik al over nagedacht en besloten.
Geen behoefte aan en geen zin om me erover druk te maken. Ken zulke films al want die circuleren genoeg op Internet... been there, done that.

Jij?
Tijdje zelfde gedachtengang als jij gehad agie, maar het is toch wel handig als je weet wat je de rug toe keert en waarom je dit doet, juist omdat er zoveel films op internet te vinden zijn kan een extra one geen kwaad in mijn ogen.
pi_56288668
Ik ga 'm bekijken.
pi_56288795
ging het hier over wilders?
of om elkaar beetje flauw af te zeiken??
Thank Drunk I'm a Goddess!
pi_56288859
quote:
Op donderdag 24 januari 2008 23:20 schreef prupke het volgende:
ging het hier over wilders?
of om elkaar beetje flauw af te zeiken??
Is toch datgene wat Wilders doet?
pi_56288901
quote:
Op donderdag 24 januari 2008 23:22 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Is toch datgene wat Wilders doet?
Klopt

maar doe jij alles wat een ander ook doet?
nee toch?
ik hoop van harte dat jij een andere mening hebt
pi_56288958
quote:
Op donderdag 24 januari 2008 23:24 schreef prupke het volgende:

[..]

Klopt

maar doe jij alles wat een ander ook doet?
nee toch?
ik hoop van harte dat jij een andere mening hebt
Ik geloof niet dat we het los van mekaar kunnen zien, bijna alles wat je doet en overkomt is een kwestie van oorzaak en gevolg, ik kan me passief opstellen als reactie of agressief, maar het heeft wel te maken met wat de ander doet.
pi_56289128
quote:
Op donderdag 24 januari 2008 23:25 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ik geloof niet dat we het los van mekaar kunnen zien, bijna alles wat je doet en overkomt is een kwestie van oorzaak en gevolg, ik kan me passief opstellen als reactie of agressief, maar het heeft wel te maken met wat de ander doet.
ik ben geen wilders fan, maar hij heeft wel een aantal punten die me wel aanstaan.
Hij zegt het veel te bot en niet nadenkend... dat wel
maar nu gaat het over die film die hij maakt.
De hele wereld staat op zijn kop en een mens/kip/schaap/geit of wat dan ook weet wat er zich afspeelt in de film.
het zou een verdomd goede grap zijn als er een filmpje komt waar geen ene ruk in te zien valt.

Voor ik daar over ga speculeren... doe ik dus niet...ik wacht op de film.

deden maar meer mensen dat , en dat niet iedereen zo'n lange tenen heeft. En bij voorbaat al gaan dreigen met god weet wat

snap je hoe ik het bedoel?
pi_56289234
quote:
Op donderdag 24 januari 2008 23:32 schreef prupke het volgende:

[..]

ik ben geen wilders fan, maar hij heeft wel een aantal punten die me wel aanstaan.
Hij zegt het veel te bot en niet nadenkend... dat wel
maar nu gaat het over die film die hij maakt.
De hele wereld staat op zijn kop en een mens/kip/schaap/geit of wat dan ook weet wat er zich afspeelt in de film.
het zou een verdomd goede grap zijn als er een filmpje komt waar geen ene ruk in te zien valt.

Voor ik daar over ga speculeren... doe ik dus niet...ik wacht op de film.

deden maar meer mensen dat , en dat niet iedereen zo'n lange tenen heeft. En bij voorbaat al gaan dreigen met god weet wat

snap je hoe ik het bedoel?
Uiteraard, maar de speculaties, gedreig etc heeft dat film al meer gemaakt dan wat Wilders kan doen als komt hij met een scenario rijp voor een grammy, hij weet dondersgoed wat hij nodig had om de film zo te promoten alvorens het uit is, nu zegt hij wel dat we rustig moeten doen en moeten gaan afwachten, maar dat moet je wel concreet en open over je plannen zijn en niet links en rechts opgeilen en dan om nog wat tijd vragen.
pi_56289368
quote:
Op donderdag 24 januari 2008 23:35 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Uiteraard, maar de speculaties, gedreig etc heeft dat film al meer gemaakt dan wat Wilders kan doen als komt hij met een scenario rijp voor een grammy, hij weet dondersgoed wat hij nodig had om de film zo te promoten alvorens het uit is, nu zegt hij wel dat we rustig moeten doen en moeten gaan afwachten, maar dat moet je wel concreet en open over je plannen zijn en niet links en rechts opgeilen en dan om nog wat tijd vragen.
tijd vragen is niet terrecht idd .
maar opgeilen mag zowel links rechts en alle andere directies...

Het is zijn mening , en de concequenties die daar op volgen moet j=hij ok accepteren.
Maar ik lach me ziek als ie met een film aan komt , waar je hem ziet en hij verteld een verhaal over zijn jeugd en dat ie verder iedereen een prettige dag wenst
pi_56289495
quote:
Op donderdag 24 januari 2008 23:39 schreef prupke het volgende:

[..]

tijd vragen is niet terrecht idd .
maar opgeilen mag zowel links rechts en alle andere directies...

Het is zijn mening , en de concequenties die daar op volgen moet j=hij ok accepteren.
Maar ik lach me ziek als ie met een film aan komt , waar je hem ziet en hij verteld een verhaal over zijn jeugd en dat ie verder iedereen een prettige dag wenst
Mja, ik zie het al voor me, kan hij alleen nooit doen, want dan verliest hij internationaal wel zijn geloofwaardigheid. Een 2e, serieuze aanpak van een film zou dan ook weggewuifd worden door eerder opgelopen ervaringen etc, maar een stunt zou het zeker wel zijn.
pi_56290227
quote:
Op donderdag 24 januari 2008 23:35 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Daarover heeft hij in feite al iets gezegd in het Volkskrant artikel van gisteren:
quote:
Het kabinet erkent met zijn paniekerige reactie dat de islam niet vergelijkbaar is met het christendom, maar een unieke ideologie is. En die ideologie vraagt dus om een aparte, unieke, aanpak.

De Koranfilm heeft zijn nut daarmee nu al bewezen.
De vraag is of hij daarin gelijk heeft. Zijn de vele voorzorgsmaatregelen van de overheid een blijk van angst?
Of zijn het logische besluiten en wat zegt dit dan weer over alles waartegen de voorzorgsmaatregelen zijn genomen?
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_56290318
quote:
Op vrijdag 25 januari 2008 00:15 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Daarover heeft hij in feite al iets gezegd in het Volkskrant artikel van gisteren:
[..]

De vraag is of hij daarin gelijk heeft. Zijn de vele voorzorgsmaatregelen van de overheid een blijk van angst?
Of zijn het logische besluiten en wat zegt dit dan weer over alles waartegen de voorzorgsmaatregelen zijn genomen?
Mwuaah, dat moslims feller reageren dan christenen iets nieuws onder de zon. Kan ik en jij het volk ook wel zonder film vertellen. Wat de maatregelen betreft zou dom zijn om dit niet te doen van welke hoek ze ook komen.

Wat vergelijking met Christenen betreft, Wilders is zeker vergeten dat er een jaar terug een columnist in Nederland is ondergedoken omdat hij bedreigd werd vanuit Christelijke kringen.
pi_56290407
quote:
Op vrijdag 25 januari 2008 00:21 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Mwuaah, dat moslims feller reageren dan christenen iets nieuws onder de zon. Kan ik en jij het volk ook wel zonder film vertellen. Wat de maatregelen betreft zou dom zijn om dit niet te doen van welke hoek ze ook komen.

Wat vergelijking met Christenen betreft, Wilders is zeker vergeten dat er een jaar terug een columnist in Nederland is ondergedoken omdat hij bedreigd werd vanuit Christelijke kringen.
Ik ga dat niet zonder meer aannemen. Meestal wordt het argument van de anti-abortus ideologisten aangehaald in deze discussies. Dat kan ik nu ook doen, niet waar?
Het is misschien dom om het niet te doen en misschien angst dat nu de raadgever is.

Vallen de incidenten werkelijk te vergelijken? Misschien wel met een meer substantiële hoeveelheid.
pi_56290567
quote:
Op vrijdag 25 januari 2008 00:29 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Ik ga dat niet zonder meer aannemen. Meestal wordt het argument van de anti-abortus ideologisten aangehaald in deze discussies. Dat kan ik nu ook doen, niet waar?
Het is misschien dom om het niet te doen en misschien angst dat nu de raadgever is.

Vallen de incidenten werkelijk te vergelijken? Misschien wel met een meer substantiële hoeveelheid.
Het is natuurlijk wel relevant om te weten dat Wilders al een doelwit was de dag dat Theo werd vermoord. Vergeleken met nu was Wilders toen nog redelijk een nice guy. Nav zijn uitspraken laatste jaar kan je natuurlijk niet verwachten dat Wilders minder dreiging loopt.

Angst is een slechte raadgever, true, maar helaas zegt het niets over noodzaak tot het overgaan van maatregelen nemen. Wat de anti-abortus crew betreft, ik geloof niet dat het in Nederland echt een issue is, wel?

Ik denk niet dat je naar de hoeveelheid van incidenten moet gaat kijken, maar wat het teweegbrengt, een vergelijkenis van 11/9 en Iraakse doden qua hoeveelheid gaat natuurlijk ook niet op, Wilders heeft gelijk dat ze beide verschillende aanpakken nodig hebben, maar is dat zo vreemd? Cultuur en geloof van andere rassen, van andere werelddelen, andere culturen en andere tradities. Christendom in Nederland kan daar vrijer in zijn, is niet vanzelfsprekend dat een vergelijking juist is.
pi_56291075
quote:
Op vrijdag 25 januari 2008 00:37 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Het is natuurlijk wel relevant om te weten dat Wilders al een doelwit was de dag dat Theo werd vermoord. Vergeleken met nu was Wilders toen nog redelijk een nice guy. Nav zijn uitspraken laatste jaar kan je natuurlijk niet verwachten dat Wilders minder dreiging loopt.

Angst is een slechte raadgever, true, maar helaas zegt het niets over noodzaak tot het overgaan van maatregelen nemen. Wat de anti-abortus crew betreft, ik geloof niet dat het in Nederland echt een issue is, wel?

Ik denk niet dat je naar de hoeveelheid van incidenten moet gaat kijken, maar wat het teweegbrengt, een vergelijkenis van 11/9 en Iraakse doden qua hoeveelheid gaat natuurlijk ook niet op, Wilders heeft gelijk dat ze beide verschillende aanpakken nodig hebben, maar is dat zo vreemd? Cultuur en geloof van andere rassen, van andere werelddelen, andere culturen en andere tradities. Christendom in Nederland kan daar vrijer in zijn, is niet vanzelfsprekend dat een vergelijking juist is.
Het gaat om meer dan alleen Wilders. Iran en Syrië trekken zich niets aan van het Nederlandse systeem van grondrechten en houden de Nederlandse regering verantwoordelijk voor de doden als gevolg van de uitzending.
De maatregelen die de Nederlandse regering heeft getroffen zijn verstrekkend (inbegrepen in de maatregelen zijn de Nederlandse ambassades in het buitenland en in het buitenland verblijvende Nederlanders).

Er wordt geanticipeerd op de slechtste scenario's en het is erg paniekerig. Het is bijna niet te verhullen, dat er angst is voor wat gaat komen.
Zeker om de zinspeling op aannemen van aangiften vrij kolderiek is, naar mijn mening. Ik bedoel, dat er ook zoiets bestaat als slachtofferhulp.

De anti-abortus ideologisten worden anders wel in deze discussie gebruikt om aan te tonen, dat in vergelijking met moslims christenen even 'gevaarlijk' zijn.
Wat betreft uitingen kan ik ook bijvoorbeeld de katholiek-protestantse strijd in Ierland aanhalen, als je dat liever hebt.

Ik vind jouw vergelijking een beetje raar. Op de eerste plaats laat je achterwege, dat de officier van justitie in die zaak geen onderzoek gelastte, omdat "er geen regelrechte bedreiging van lijf of leden" was.
Bovendien is die columnist op dit moment ondergedoken, terwijl Geert Wilders, Ayaan Hirsi Ali en Salman Rushdie en anderen die door moslim radicalen zijn bedreigd nog immer beveiliging behoeven.

Wilders heeft gelijk als hij zegt, dat hij het niet kan voorstellen, dat wanneer iemand een film zou maken waar het christendom op dezelfde wijze centraal zou staan als in het geval van de islam in zijn film, de overheid ook ambassades in het buitenland zou waarschuwen en alle politiecommissarissen met nood plannen zou opzadelen.
De vraag, waarom nu het over de islam gaat zo paniekerig lijkt me terecht.
pi_56291638
quote:
Op donderdag 24 januari 2008 23:02 schreef Triggershot het volgende:

[..]

duh daarom moeten moslims de ongelovigen niet tot vrienden nemen, en hun afslachten in de naam van
"the religion of peace"

het is ontopic, film van wilders gaat over het vreedzame islam.

vrede:

9.73. O profeet, strijd tegen de ongelovigen en de huichelaars. En wees streng jegens hen. Hun tehuis is de hel en deze is een boze bestemming.

Horror:

22.19. Hier zijn twee tegenstanders die redetwisten over hun Heer. Voor de ongelovigen zullen gewaden van Vuur worden gesneden en over hun hoofd zal kokend water worden uitgegoten.

22.20. Waardoor hun ingewanden alsmede hun huiden zullen worden verteerd.

44.45. Als gesmolten koper zal het in de buik koken,
44.46. Gelijk het koken van ziedend water.
44.47. "Grijpt hem en sleurt hem in het midden van het laaiend Vuur;
44.48. Giet daarna als marteling kokend water op zijn hoofd."

http://www.maroc.nl/islam/modules.php?op=modload&name=Quran&action=viewayat&surano_nl=44&min=40&show=10

als islam vrede is waarom staan er horror, dood, angst, haat tegen ongelovigen in de koran?

[ Bericht 13% gewijzigd door concac op 25-01-2008 07:16:43 ]
-
  vrijdag 25 januari 2008 @ 08:01:27 #296
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_56292276
En als het geschreven staat, wat dan?
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  vrijdag 25 januari 2008 @ 08:16:51 #297
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_56292383
Als Wilders nou slim is (if only!) gooit ie er een paar islamdeskundigen tegenaan en quote ie de Koran een paar keer zonder te gaan lopen schelden of oordelen te gaan vellen.

Ben je in principe ook klaar.

Maar ja dan krijg je natuurlijk ook weer van dat soort reacties als "Die deskundigen zijn bekende islam-bashers!" of "Die quotes zijn helemaal uit hun context gerukt!" (Alhoewel ik me afvraag hoe sommige quotes uberhaupt logisch worden als ze wel in hun context staan, maar dat terzijde).
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_56292449
quote:
Op vrijdag 25 januari 2008 01:58 schreef concac het volgende:

[..]

duh daarom moeten moslims de ongelovigen niet tot vrienden nemen, en hun afslachten in de naam van
"the religion of peace"

het is ontopic, film van wilders gaat over het vreedzame islam.

vrede:

9.73. O profeet, strijd tegen de ongelovigen en de huichelaars. En wees streng jegens hen. Hun tehuis is de hel en deze is een boze bestemming.

Horror:

22.19. Hier zijn twee tegenstanders die redetwisten over hun Heer. Voor de ongelovigen zullen gewaden van Vuur worden gesneden en over hun hoofd zal kokend water worden uitgegoten.

22.20. Waardoor hun ingewanden alsmede hun huiden zullen worden verteerd.

44.45. Als gesmolten koper zal het in de buik koken,
44.46. Gelijk het koken van ziedend water.
44.47. "Grijpt hem en sleurt hem in het midden van het laaiend Vuur;
44.48. Giet daarna als marteling kokend water op zijn hoofd."

http://www.maroc.nl/islam/modules.php?op=modload&name=Quran&action=viewayat&surano_nl=44&min=40&show=10

als islam vrede is waarom staan er horror, dood, angst, haat tegen ongelovigen in de koran?
Ja en zulke dingen staan ook in de Bijbel, en dan?
  vrijdag 25 januari 2008 @ 08:29:15 #299
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_56292481
quote:
Op vrijdag 25 januari 2008 08:26 schreef Xith het volgende:

[..]

Ja en zulke dingen staan ook in de Bijbel, en dan?
Vraag ik me ook af, dan staat het geschreven, wat dan?

Houden mensen zich aan iets wat ze soms zelf geschreven en soms zelfs ondertekend hebben ofzo?
.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  vrijdag 25 januari 2008 @ 08:30:34 #300
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_56292493
De inhoudelijke Bijbel, Thora, Quran discussie graag in [WFL]. Dit is een sociaal/maatschappelijke discussie en geen theologische 'opsom'-wedstrijd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')