Oh...ik dram...ja, je kunt het maar beter niet over homofobie hebben in een discussie over tolerantie. Dat is drammen.quote:Op donderdag 24 januari 2008 16:49 schreef SCH het volgende:
[..]
Je blijft maar drammen terwijl je zonder bronvermelding een R@b achtige quote blijft herhalen en uit zijn context trekken. Kom dan eens met concrete voorbeelden van die homofobie?
Lach wat je wil. Ik weet niet precies op welke wet Rabbae doelt, maar als de wet betekent dat kunstuitingen beknot moeten worden als iemand het er niet mee eens is moet die wet afgeschaft of aangepast worden. Tolerantie is accepteren dat er ook mensen zijn die het niet met je religie eens zijn en dat je ze hun mening laat uiten, accepteren dat mensen een andere seksuele geaardheid hebben. Tolerantie is overigens ook accepteren dat mensen een religie mogen aanhangen waarvan je de gebruiken hekelt. Je kunt niet tolerantie eisen om vervolgens zelf intolerantie te prediken.quote:Op donderdag 24 januari 2008 16:49 schreef SCH het volgende:Hier kan ik alleen maar om lachen. Waar is de wet dan voor?
Het ergste is dat de meeste gelovigen helemaal geen keuze hebben, ze worden van jongs af aan geindoctrineerd. Van vrije keus is weinig sprake. En al zouden ze een andere keuze willen maken, dan worden ze bij de meeste gelovigen, in veel gevalllen vrienden en famillie omdat ze daar van jongs af aan mee omgaan, uitgespuugd, genegeerd of gedood.quote:Op donderdag 24 januari 2008 16:43 schreef gargamel73 het volgende:
Jij als individu waarschijnlijk niet. Maar het instituut waar jij deel van uitmaakt 100% zeker weten wel. En aangezien jij er vrijwillig voor gekozen hebt om je bij dat instituut aan te sluiten, mag ik je daar ook op bekritiseren.
Niet religies, integendeel de veroveringen van Mohammed en Jezus zijn geloof zijn gebeurd na zijn dood, waren mensen die honger waren voor macht, is een groot verschil tussen, elk zichzelf respecterende natie wil groot en machtig(er dan de ander) zijn, hoef je echt geen religie voor te hebben, getuige daarvan is fascisme en nationalisme.quote:Op donderdag 24 januari 2008 16:43 schreef gargamel73 het volgende:
[..]
Ik lach dat niet weg, want ik weet dat het bittere ernst is. Immers, alle wereldreligies hebben onbegrensde uitbreiding als doel, waarbij ze een eventuele wereldheerschappij uiteindelijk zeker niet uit de weg zouden gaan.
Maar hoe zit dat dan voor de andere kanten? Ik bedoel je beseft wel dat het Nederlandse legers en tanks zijn die delen van het Midden Oosten bezet houden, zelfs hele provincies, hier springen we al als een imam een uitspraak doet?quote:Echter, van het joden- en christendom gaat op dit moment nauwelijk enig gevaar uit, in Nederland althans. Ongelovigen hebben in het verleden een bittere strijd moeten leveren om dat te bewerkstelligen, maar dat heeft ons wel een vrije samenleving opgeleverd. Echter, de islam dreigt die vrije samenleving aan te tasten, sterker nog, dat doet die al.
Je beseft dat de Islam geen instituut is, ook nooit is geweest? De Islam heeft namelijk geen kerk of iets dergelijks die voor en namens alle moslims spreekt, laatst erkende moslimleiderschap is dan ook afgeschaft in 1924 helaas.quote:Jij als individu waarschijnlijk niet. Maar het instituut waar jij deel van uitmaakt 100% zeker weten wel. En aangezien jij er vrijwillig voor gekozen hebt om je bij dat instituut aan te sluiten, mag ik je daar ook op bekritiseren.
Nou ja, weet je wat het is, ik hoor niet bij de Islam wat al-qaida enzovoorts doet, ik behoor niet tot het westen omdat Bush en De Scheffer troepen hebben geïnstalleerd in die landen waar ze niets te zoeken hebben. Als jij negeert wat het westen zelf doet en de extremisten als vertegenwoordigers van mijn religie ziet en met die mentaliteit mij aanspreekt dan is fatsoen indd ver gezocht.quote:Het zou natuurlijk mooi zijn als jij eens bij jezelf te rade zou gaan waarom jij eigenlijk zo graag bij zo'n instituut wilt horen, in plaats van voortaan gewoon voor jezelf na te denken en zelf te beslissen over 'goed' en 'fout', zonder je daarbij te verschuilen achter een niet-bestaande entiteit. Maar ik vrees dat dat nog een brug tever is voor je.
Oneliners heerschen.quote:Op donderdag 24 januari 2008 16:51 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
nee en de redenen zijn niet zo moeilijk
quote:Op donderdag 24 januari 2008 16:55 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Oh...ik dram...ja, je kunt het maar beter niet over homofobie hebben in een discussie over tolerantie. Dat is drammen.
Bronnen zijn er te over. Hier heb je er een:
http://www.tegenwicht.org/16_imams/croughs.htm
[..]
Lach wat je wil. Ik weet niet precies op welke wet Rabbae doelt, maar als de wet betekent dat kunstuitingen beknot moeten worden als iemand het er niet mee eens is moet die wet afgeschaft of aangepast worden. Tolerantie is accepteren dat er ook mensen zijn die het niet met je religie eens zijn en dat je ze hun mening laat uiten, accepteren dat mensen een andere seksuele geaardheid hebben. Tolerantie is overigens ook accepteren dat mensen een religie mogen aanhangen waarvan je de gebruiken hekelt. Je kunt niet tolerantie eisen om vervolgens zelf intolerantie te prediken.
En nogmaals. Zou jij het serieus nemen als Michiel Smit ineens op zou roepen tot tolerantie?
hoezo je weet toch hoe ik over de islam denk? moet ik dat nou elke post in 40 regels uitleggenquote:
Dus ga je maar vrij weinig toevoegende oneliners smijten, op een moment dat je al vooringenomen hebt dat je al reeds gezegde dingen niet wilt herhalen?quote:Op donderdag 24 januari 2008 17:17 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
hoezo je weet toch hoe ik over de islam denk? moet ik dat nou elke post in 40 regels uitleggen
Nee, dat zeg ik niet. Er zit een groot verschil tussen "moslims" en Mohammed Rabbae. Niet alle moslims zijn homofoob en Rabbae is zeker niet representatief.quote:Op donderdag 24 januari 2008 17:12 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
jij komt terecht met het feit dat moslims homofoob zijn.
Zucht. Ik zeg toch ook nergens dat de honger naar macht voorbehouden is aan religies? Deze honger zie je terug bij alle vanuit een bepaalde levensbeschouwing georganiseerde gemeenschappen.quote:Op donderdag 24 januari 2008 17:03 schreef Triggershot het volgende:
Niet religies, integendeel de veroveringen van Mohammed en Jezus zijn geloof zijn gebeurd na zijn dood, waren mensen die honger waren voor macht, is een groot verschil tussen, elk zichzelf respecterende natie wil groot en machtig(er dan de ander) zijn, hoef je echt geen religie voor te hebben, getuige daarvan is fascisme en nationalisme.
Dus jij vindt het verkeerd dat het Nederlandse leger meehelpt om vrijheid en democratie in landen als Irak en Afghanistan te brengen?quote:Maar hoe zit dat dan voor de andere kanten? Ik bedoel je beseft wel dat het Nederlandse legers en tanks zijn die delen van het Midden Oosten bezet houden, zelfs hele provincies, hier springen we al als een imam een uitspraak doet?
Het boeit niet. De islam streeft naar de wereldheerschappij, net als elke ander religieus instituut. En of het daarbij als een echt instituut opereert, of meer als een collectief van kleinere, elkaar soms ook tegenwerkende instituutjes, het uiteindelijk effect zal hetzelfde zijn: namelijk dat heel de wereld islamitisch is.quote:Je beseft dat de Islam geen instituut is, ook nooit is geweest? De Islam heeft namelijk geen kerk of iets dergelijks die voor en namens alle moslims spreekt, laatst erkende moslimleiderschap is dan ook afgeschaft in 1924 helaas.
Ik zie die extremisten niet als 'DE vertegenwoordigers' van jouw religie, maar wel als een logisch gevolg daarvan en dus als 'EEN groep vertegenwoordigers'. Van dat gevolg zou ik in de toekomst veel last kunnen gaan ondervinden, en dus ga ik er tegenin. En ik heb daar ook alle recht toe: de uitspraken van dergelijke extremisten, en ook van vele als niet-extremistisch te boek staande moslims, laten namelijk weinig aan de fantasie over.quote:Als jij [... irrelevante blabla over het boze westen ...] de extremisten als vertegenwoordigers van mijn religie ziet en met die mentaliteit mij aanspreekt dan is fatsoen indd ver gezocht.
Wat staat er over Rabgbae?quote:Op donderdag 24 januari 2008 16:55 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Oh...ik dram...ja, je kunt het maar beter niet over homofobie hebben in een discussie over tolerantie. Dat is drammen.
Bronnen zijn er te over. Hier heb je er een:
http://www.tegenwicht.org/16_imams/croughs.htm
Je blijft jezelf maar herhalen. Zwak hoor.quote:Lach wat je wil. Ik weet niet precies op welke wet Rabbae doelt, maar als de wet betekent dat kunstuitingen beknot moeten worden als iemand het er niet mee eens is moet die wet afgeschaft of aangepast worden. Tolerantie is accepteren dat er ook mensen zijn die het niet met je religie eens zijn en dat je ze hun mening laat uiten, accepteren dat mensen een andere seksuele geaardheid hebben. Tolerantie is overigens ook accepteren dat mensen een religie mogen aanhangen waarvan je de gebruiken hekelt. Je kunt niet tolerantie eisen om vervolgens zelf intolerantie te prediken.
En nogmaals. Zou jij het serieus nemen als Michiel Smit ineens op zou roepen tot tolerantie?
Dan zie ik ook vrij weinig reden voor een coalitie tussen expansie en nadrukkelijk religies, gezien het een algemeen iets is wat onder iedere ideologie kan voorkomen, maar wanneer je wel weet dat religie zich nooit heeft gericht op materieel gewin, daar gaat het om.quote:Op donderdag 24 januari 2008 17:20 schreef gargamel73 het volgende:
[..]
Zucht. Ik zeg toch ook nergens dat de honger naar macht voorbehouden is aan religies? Deze honger zie je terug bij alle vanuit een bepaalde levensbeschouwing georganiseerde gemeenschappen.
Kom, kom, we nuken toch ook geen NK? We vallen toch ook geen China binnen om daar vrijheid en democratie te brengen? Standplaatsgebonden ben ik voor wereldwijd democratie en vrijheid van beweging, maar dat is omdat ik hier opgeleid en opgevoed ben, wat als ik daar was opgeleid en opgevoed en hier in NL mijn ideale levensbeeld wou opleggen en besluit dat ik vrijheid in Nederland ga brengen?quote:Dus jij vindt het verkeerd dat het Nederlandse leger meehelpt om vrijheid en democratie in landen als Irak en Afghanistan te brengen?
Daar ligt dus ook het probleem, DE islam bestaat namelijk niet, Islam heeft geen sprekende orgaan, dus men kan niet zeggen dat DE islam streeft naar wereldheerschappij als Shieten en Soenieten al ekaar aan het slachten zijn, nimmer zal heel de wereld Islamitisch zijn, getuige Christenen en Joden die leven in het Midden Oosten, integendeel het waren de Spanjaarden die in Amerika mensen forceerden te bekeren tot Christendom, het waren de Spanjaarden die geeneen Jood en Moslim in Spanje lieten leven ten tijde van Isabella en Ferdinand.quote:Het boeit niet. De islam streeft naar de wereldheerschappij, net als elke ander religieus instituut. En of het daarbij als een echt instituut opereert, of meer als een collectief van kleinere, elkaar soms ook tegenwerkende instituutjes, het uiteindelijk effect zal hetzelfde zijn: namelijk dat heel de wereld islamitisch is.
De vertegenwoordigers of een groep vertegenwoordigers, alsjeblieft zeg, dat je ze uberhaupt vindt dat ze namens een geloof praten is compleet voorbij gaan aan pluralisme in de moslimwereld.quote:Ik zie die extremisten niet als 'DE vertegenwoordigers' van jouw religie, maar wel als een logisch gevolg daarvan en dus als 'EEN groep vertegenwoordigers'. Van dat gevolg zou ik in de toekomst veel last kunnen gaan ondervinden, en dus ga ik er tegenin. En ik heb daar ook alle recht toe: de uitspraken van dergelijke extremisten, en ook van vele als niet-extremistisch te boek staande moslims, laten namelijk weinig aan de fantasie over.
Grappig is dat Rabbae helemaal niet homofoob is. Hoe kom je daar toch bij. Je vergist je zo enormquote:Op donderdag 24 januari 2008 17:19 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Nee, dat zeg ik niet. Er zit een groot verschil tussen "moslims" en Mohammed Rabbae. Niet alle moslims zijn homofoob en Rabbae is zeker niet representatief.
Maar goed, dit wekt wel nogal wat dissonantie op inderdaad.
Tief toch op. Alsof alle christenen homofoob zijn? Hoezo zijn moslims homofoob. Ik denk dat ik iets beter kan beoordelen dan jij.quote:Op donderdag 24 januari 2008 17:12 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
jij komt terecht met het feit dat moslims homofoob zijn. en de enige homo in het topic gaat er keihard tegeninnou is SCH niet het helderste licht op fok maar toch wel om je te bescheuren dit
Goed, goed, geven wij even goede voorbeeld:quote:Op donderdag 24 januari 2008 17:34 schreef SCH het volgende:
[..]
Tief toch op. Alsof alle christenen homofoob zijn? Hoezo zijn moslims homofoob. Ik denk dat ik iets beter kan beoordelen dan jij.
dat DENK jij... lieve SCH doe dat nou niet als jij gaat denken gaat het foutquote:Op donderdag 24 januari 2008 17:34 schreef SCH het volgende:
[..]
Tief toch op. Alsof alle christenen homofoob zijn? Hoezo zijn moslims homofoob. Ik denk dat ik iets beter kan beoordelen dan jij.
Kerel, wat bedoel je in godsnaam??? Een "coalitie tussen expansie en nadrukkelijk religies" en dat allemaal "wanneer je weet dat religie zich nooit heeft gericht op materieel gewin"???quote:Op donderdag 24 januari 2008 17:31 schreef Triggershot het volgende:
Dan zie ik ook vrij weinig reden voor een coalitie tussen expansie en nadrukkelijk religies, gezien het een algemeen iets is wat onder iedere ideologie kan voorkomen, maar wanneer je wel weet dat religie zich nooit heeft gericht op materieel gewin, daar gaat het om.
Allemaal erg fijn voor je dat je dat allemaal vindt en dat je (hoe onvoorspelbaar) walgt van het westen, maar ik vind deze discussie hier helemaal niet thuishoren en dus sluit ik hem bij deze kort. Dit gaat over de islam, niet over westerse interventies in het buitenland. Als jij het daar wel over wilt hebben, prima, maar niet met mij.quote:Kom, kom, we nuken toch ook geen NK? We vallen toch ook geen China binnen om daar vrijheid en democratie te brengen? Standplaatsgebonden ben ik voor wereldwijd democratie en vrijheid van beweging, maar dat is omdat ik hier opgeleid en opgevoed ben, wat als ik daar was opgeleid en opgevoed en hier in NL mijn ideale levensbeeld wou opleggen en besluit dat ik vrijheid in Nederland ga brengen?
De inval in Irak is nooit legitiem geweest en nog van de week kwam er in het nieuws dat Amerika bijna 1000x heeft gelogen over de invasie, als de VS al illegaal bezig is, wat dan te zeggen over de aanwezigheid van Nederland in Irak?
Jajajaja, blablabla, je weet het allemaal leuk te vertellen. Dus jij wilt met droge ogen beweren dat er helemaal geen islamitische expansiedrift is en dat we ons dus nergens zorgen over te maken? Daar geloof ik dus helemaal niks van en er is geen argument waarmee je me daarvan alsnog zou kunnen overtuigen. Ik ben namelijk gekke Henkie niet.quote:Daar ligt dus ook het probleem, DE islam bestaat namelijk niet, Islam heeft geen sprekende orgaan, dus men kan niet zeggen dat DE islam streeft naar wereldheerschappij als Shieten en Soenieten al ekaar aan het slachten zijn, nimmer zal heel de wereld Islamitisch zijn, getuige Christenen en Joden die leven in het Midden Oosten, integendeel het waren de Spanjaarden die in Amerika mensen forceerden te bekeren tot Christendom, het waren de Spanjaarden die geeneen Jood en Moslim in Spanje lieten leven ten tijde van Isabella en Ferdinand.
Het woord "introspectie" uit jouw mond.quote:De vertegenwoordigers of een groep vertegenwoordigers, alsjeblieft zeg, dat je ze uberhaupt vindt dat ze namens een geloof praten is compleet voorbij gaan aan pluralisme in de moslimwereld.
Oh, je doet maar hoor, in dit topic zal je niet mondeling mond gesnoerd worden door mij in ieder geval, dat recht heb je inderdaad, maar wat introspectie hoeft niet ver gezocht te worden, de extremisten die de oorlog aan Irak hebben verklaard in de VS zijn net zo erg en gevaarlijk voor de wereldvrede als Al-Qaida, misschien niet voor jou, maar wel evenveel mensen die niet onze ideologie delen.
Wat ik bedoel staat er duidelijk.quote:Op donderdag 24 januari 2008 17:47 schreef gargamel73 het volgende:
[..]
Kerel, wat bedoel je in godsnaam??? Een "coalitie tussen expansie en nadrukkelijk religies" en dat allemaal "wanneer je weet dat religie zich nooit heeft gericht op materieel gewin"???
Woorden in mijn mond leggen.quote:Allemaal erg fijn voor je dat je dat allemaal vindt en dat je (hoe onvoorspelbaar) walgt van het westen, maar ik vind deze discussie hier helemaal niet thuishoren en dus sluit ik hem bij deze kort. Dit gaat over de islam, niet over westerse interventies in het buitenland. Als jij het daar wel over wilt hebben, prima, maar niet met mij.
Op de persoon reageren.quote:Eerlijk gezegd schrik ik een beetje van je wereldbeeld. Als jij een voorbeeld van een 'gematigde moslim' zou moeten zijn, dan is het nog erger met de islamitische gemeenschap gesteld dan ik al dacht.
quote:Jajajaja, blablabla, je weet het allemaal leuk te vertellen. Dus jij wilt met droge ogen beweren dat er helemaal geen islamitische expansiedrift is en dat we ons dus nergens zorgen over te maken? Daar geloof ik dus helemaal niks van en er is geen argument waarmee je me daarvan alsnog zou kunnen overtuigen. Ik ben namelijk gekke Henkie niet.
Ik laat het hierbij.quote:Het woord "introspectie" uit jouw mond.![]()
![]()
quote:Op donderdag 24 januari 2008 17:40 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
dat DENK jij... lieve SCH doe dat nou niet als jij gaat denken gaat het fout
ctrl+fquote:
God, SCH toch. Hoe moeilijk kan het toch zijn om enigszins een nuance te zien en niet alles in pro- en anti-moslimhokjes te stoppen. Het zal makkelijk zijn te leven in een wereld met zulke tegenstellingen. Mijn mening is niet dat alle moslims intolerant zijn, en dat had je prima uit mijn vorige post kunnen halen maar jij weigert te lezen, dus bij deze accepteer ik jouw excuses voor deze smaad. Mijn mening is ook niet dat Rabbae een intolerante homofoob is, dat is zijn eigen mening. Je hoeft enkel te luisteren naar wat hij zegt.quote:Op donderdag 24 januari 2008 17:31 schreef SCH het volgende:
Je blijft jezelf maar herhalen. Zwak hoor.
Jouw mening is blijkbaar dat alle moslims intolerant zijn, jij je zin.
Niks nieuws dus dan het loze citaat dat jij steeds herhaalt, kom eens met een echt onderbouwd en actueel verhaal waaruit zou blijken dat hij homofoob is.quote:
Ik zou het graag doen maar jij komt niet verder dan 1 citaatje.quote:God, SCH toch. Hoe moeilijk kan het toch zijn om enigszins een nuance te zien en niet alles in pro- en anti-moslimhokjes te stoppen. Het zal makkelijk zijn te leven in een wereld met zulke tegenstellingen. Mijn mening is niet dat alle moslims intolerant zijn, en dat had je prima uit mijn vorige post kunnen halen maar jij weigert te lezen, dus bij deze accepteer ik jouw excuses voor deze smaad. Mijn mening is ook niet dat Rabbae een intolerante homofoob is, dat is zijn eigen mening. Je hoeft enkel te luisteren naar wat hij zegt.
En inderdaad herhaal ik mijzelf, omdat ik niks anders terug krijg dat ik zwak ben, niet op de inhoud inga, islamofoob ben. Allemaal claims zonder enige basis. Ja, als ik zou zeggen dat ik moslims gewoon nooit zal accepteren, dan zou jij mij met recht van dat soort dingen kunnen beschuldigen....maar dat soort dingen zegt de vent waar jij je achter schaart. Dus, nogmaals. Zou jij het serieus nemen als Michiel Smit, nog zo'n intolerante klootzak, tot tolerantie zou oproepen?
Beetje kinderachtig dat je zo reageert, terwijl je toch weet dat jou als moderator niks kan gebeuren, hoe hard je ook zuigt en hoe bont je het ook maakt in de discussie.quote:Op donderdag 24 januari 2008 17:51 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Wat ik bedoel staat er duidelijk.
[..]
Woorden in mijn mond leggen.
Sommige punten uitsluiten in een discussie.
Jezelf uitsluiten in een discussie met mij.
[..]
Op de persoon reageren.
[..]
[..]
Ik laat het hierbij.
Al weet ik niet wat mijn kleur er mee te maken heeft maar goed, ik heb ook mijn superieuren, mail naar forum@fok.nl of open een topic in FB.quote:Op donderdag 24 januari 2008 19:33 schreef gargamel73 het volgende:
[..]
Beetje kinderachtig dat je zo reageert, terwijl je toch weet dat jou als moderator niks kan gebeuren, hoe hard je ook zuigt en hoe bont je het ook maakt in de discussie.
Vind je ook niet?
Nee dank je, zo zit ik niet in elkaar. Jij moet maar lekker schrijven wat je niet laten kunt, zolang je mij ook laat schrijven wat ik niet laten kan, ook tegen elkaar. Jij begint te zuigen en ik zuig gewoon een beetje terug, me daarbij wel realiserende dat ik uiteindelijk sowieso aan het kortste eind zal trekken, puur vanwege jouw moderatorschap en de daarbij horende contacten binnen de crew. Ik weet zolangzamerhand heus wel hoe het spelletje gespeeld wordt, mij maak je niks meer wijs.quote:Op donderdag 24 januari 2008 19:34 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Al weet ik niet wat mijn kleur er mee te maken heeft maar goed, ik heb ook mijn superieuren, mail naar forum@fok.nl of open een topic in FB.
Dus ik begon met de reacties van de ander als 'blablah' te beantwoorden, woorden in iemands mond te leggen en de user aan te vallen? Ok, zal wel aan mijn introspectie liggen.quote:Op donderdag 24 januari 2008 19:39 schreef gargamel73 het volgende:
[..]
Nee dank je, zo zit ik niet in elkaar. Jij moet maar lekker schrijven wat je niet laten kunt, zolang je mij ook laat schrijven wat ik niet laten kan, ook tegen elkaar. Jij begint te zuigen en ik zuig gewoon een beetje terug, me daarbij wel realiserende dat ik uiteindelijk sowieso aan het kortste eind zal trekken, puur vanwege jouw moderatorschap en de daarbij horende contacten binnen de crew. Ik weet zolangzamerhand heus wel hoe het spelletje gespeeld wordt, mij maak je niks meer wijs.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |