CNN:quote:Op zondag 20 januari 2008 17:11 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Fox News.....fair and balanced.
[ afbeelding ]
http://thirdpartywatch.com/
quote:Portishead gaat weer op tournee
AMSTERDAM - Voor het eerst sinds 1998, op een sporadische uitzondering na, gaat het Britse duo Portishead weer optreden. Een Nederlandse show is helaas nog niet bevestigd.
Op de website van Portishead staat gelukkig wel te lezen dat er meer data zullen volgen voor de tour die 26 maart in Porto begint en 5 mei zal eindigen in Parijs.
In deze periode zal ook het nieuwe album van de band verschijnen, het eerste album in ruim tien jaar.
Afgelopen december speelde Portishead op een festival in het Engelse Minehead, hier liet men al een aantal nieuwe nummers horen aan het publiek. Hiervan zijn een groot aantal opnamen terug te vinden op YouTube, maar het is nog niet duidelijk welke op het nieuwe album zullen komen. http://www.portishead.co.uk/news.phpOok de titel van de nieuwe plaat is nog niet bekend.
HARSTIKKE DEAUD!quote:Op zondag 20 januari 2008 20:22 schreef Monidique het volgende:http://youtube.com/watch?v=d_F-VUisKvg
Meet Joe Black. Hm... Dat ga ik maar kijken.
Je bedoelt natuurlijk Als leven pijn doet.quote:Op 25-09-2007 21:27 schreef Zwaardvisch
[..]
Schrijf een recensie over het boek "Als leven zeer doet". Dikke mik dat Sidekick en Monidique je topic volposten.![]()
quote:De Hond voorspelt einde van kiesstelsel
(Novum) - Het Nederlandse kiesstelsel past niet meer in deze tijd en loopt op zijn eind. Door de komst van steeds meer politieke partijen zal het bestel voor 2020 zijn opgeblazen. Die voorspelling doet opiniepeiler Maurice de Hond in de biografie over Geert Wilders, die komende week wordt gepresenteerd.
In het boek 'Veel gekker kan het niet worden', geschreven door Arthur Blok en Jonathan van Melle, bespreekt De Hond de versnippering van het politieke landschap. Na de afsplitsing van Rita Verdonk uit de VVD is de Tweede Kamer samengesteld uit vertegenwoordigers van elf partijen. De grootste partijen, CDA en PvdA, tellen respectievelijk 41 en 33 zetels. Daardoor wordt het steeds moeilijker een regeringscoalitie te sluiten die kan rekenen op een stabiele meerderheid.
Het kiesstelsel is in zijn huidige vorm niet tegen deze veranderingen opgewassen, vermoedt De Hond. "Het is een systeem van een paar eeuwen oud en het past niet meer bij deze samenleving. Een partij die bijvoorbeeld vijftig zetels haalt en daarmee bijna automatisch mag regeren, hoort echt niet meer in deze tijd", stelt de opiniepeiler.
Het begin van het einde van dit systeem is volgens De Hond al een paar jaar geleden ingezet. "Het einde van de bestaande partijen en eigenlijk het hele bestel. Het wordt onwerkbaar met al die kleine partijen." Toch is ook voor De Hond nog ongewis hoe Nederland daarmee zal omgaan. " Misschien krijgen we wel een soort revolutie, wie zal het zeggen? Ik ben er in ieder geval van overtuigd dat het voor 2020 volledig op de schop zal gaan. "
En wie mag dit zijn?quote:Op zondag 20 januari 2008 19:44 schreef Zwaardvisch het volgende:
Welkom bij de gelegenheid tot onbelemmerd gespui van politieke ideeën en populistisch geblaat zonder morele of financiele justificatie. Ook geschikt voor al het politieke non-nieuws, bestuurlijke ongehoorzaamheid en alleen maar grappig bedoelde complottheorieen.
[ afbeelding ]
Waar heb je je nu weer misdragen?quote:Op zondag 20 januari 2008 21:01 schreef Monidique het volgende:
O ja, ik zou niet meer reageren in niet-interessante topics...
Coupe Beatrixquote:Op zondag 20 januari 2008 21:06 schreef Fastmatti het volgende:
Vraag me trouwens wel af of dit haar zou bewegen als het waait![]()
Zeker wel:quote:Op zondag 20 januari 2008 21:44 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Is er nog iets interessants gebeurd afgelopen weekend?
Woon je in Meppelquote:Op zondag 20 januari 2008 22:40 schreef du_ke het volgende:
Ja m'n oude basisschool in de fik met wat pech door een pyromaan. Maar goed dat boeit buiten m'n stadje toch niemand.
quote:Op zondag 20 januari 2008 22:43 schreef gargamel73 het volgende:
[..]
Zeker wel:
Criminele tuig steken mijn auto in brand
quote:Op maandag 21 januari 2008 00:30 schreef Meki het volgende:
Nee volgens de verzekering had je brandverzekering moeten nemen...
ik snap echt niet hoe moeilijk ze doen tegen slachtoffers
blijkbaar krijgen hier de daders alle hulp ...
http://www.nd.nl/Document.aspx?document=nd_artikel&id=107333quote:De particuliere beveiligingsbranche verwacht de komende jaren op grote schaal politietaken te gaan overnemen. Behalve toezicht houden willen particuliere bedrijven ook bonnen gaan uitdelen en aangiften opnemen. De twee marktleiders in de branche, Group 4 Securicor en Trigion, spreken van 'een onomkeerbare ontwikkeling'. Nu al leveren beveiligingsbedrijven aan gemeenten door het hele land toezichthouders en buitengewone opsporingsambtenaren (boa's). Zij surveilleren in uniform door stadswijken en beboeten mensen voor kleine overtredingen, zoals fietsen door voetgangersgebied en het te vroeg buiten zetten van huisvuil.
Group 4 Securicor zegt inmiddels in 'tientallen' gemeenten toezichts- en handhavingstaken uit te oefenen. ,,Maar op de echte doorbraak zitten we nog te wachten'', zegt marketingmanager Jeroen van der Poel. Trigion is in 35 gemeenten actief en verwacht dat dit aantal binnen een jaar tot anderhalf jaar zal verdubbelen.Beide bedrijven, de twee grootste van Nederland, azen op een rol in de veertig 'prachtwijken' die het kabinet heeft aangewezen om de komende jaren te gaan aanpakken. Zowel Securicor als Trigion is in gesprek met woningcorporaties en gemeenten. ,,We denken aan een experiment met bijvoorbeeld toezichthouders die we rekruteren uit de buurt zelf'', aldus Van der Poel.
Zowel de beveiligingsbranche als de politie acht de kans groot dat binnen afzienbare tijd meer beveiligers in stadswijken rond zullen lopen dan politiemensen. ,,Dat is inderdaad denkbaar'', aldus een woordvoerder van de Raad voor Hoofdcommissarissen.
Volgens de beveiligingsbranche is het 'onomkeerbaar' dat de politie taken moet gaan afstoten. ,,Er komt een enorme vergrijzingsgolf aan'', aldus commercieel directeur Richard Franken van Trigion. ,,De politie zal scherper moeten kiezen wat ze wel en niet kan doen. Waarom zou je een hoogopgeleide agent naast een flitsapparaat zetten als onze mensen dat ook kunnen, voor de helft van wat het nu kost?''
Dommer en co gaan de straat beveiligen.quote:Op maandag 21 januari 2008 08:25 schreef sigme het volgende:
[..]
http://www.nd.nl/Document.aspx?document=nd_artikel&id=107333
Wat zeggen we dan? Oh noes, het rampscenario dat de libertariërs steeds voorgehouden wordt, wordt verwezenlijkt door onze democratische overheid.
Misschien kun je deze nieuwe autoriteiten wel inhuren, als een soort A-team. Dat zou mooi zijn, dan kun je je persoonlijke eigendommen laten beveiligenquote:Op maandag 21 januari 2008 08:31 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Dommer en co gaan de straat beveiligen.
Prima, maar waar blijft de fundamentele belastingverlaging?quote:Op maandag 21 januari 2008 08:25 schreef sigme het volgende:
[..]
Wat zeggen we dan? Oh noes, het rampscenario dat de libertariërs steeds voorgehouden wordt, wordt verwezenlijkt door onze democratische overheid.
Op zich niet erg....maar waarom kunnen de mensen van Trigion twee keer zo goedkoop?quote:,,Er komt een enorme vergrijzingsgolf aan'', aldus commercieel directeur Richard Franken van Trigion. ,,De politie zal scherper moeten kiezen wat ze wel en niet kan doen. Waarom zou je een hoogopgeleide agent naast een flitsapparaat zetten als onze mensen dat ook kunnen, voor de helft van wat het nu kost?''
Bovendien zitten er al tijden geen agenten meer bij de flitsapparaten.quote:Op maandag 21 januari 2008 09:30 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Op zich niet erg....maar waarom kunnen de mensen van Trigion twee keer zo goedkoop?
Omdat het geen ambtenaren zijn met supergeile regelingen.quote:Op maandag 21 januari 2008 09:30 schreef Autodidact het volgende:
Op zich niet erg....maar waarom kunnen de mensen van Trigion twee keer zo goedkoop?
Is dat zo? En nu staken ze dus omdat ze hun werk door een ander willen laten doen?quote:Op maandag 21 januari 2008 09:36 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Omdat het geen ambtenaren zijn met supergeile regelingen.
Nou ja, die verdomde laserguns moeten gebruikt worden en tijdelijke installaties in de berm moeten geinstalleerd wordenquote:Op maandag 21 januari 2008 09:36 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Bovendien zitten er al tijden geen agenten meer bij de flitsapparaten.
Die krijgen geen, vrij lange, opleiding tot agent, die hoeven niet te kunnen schieten, die krijgen geen cursussen om te leren omgaan met geweld, die zullen minder weekend- en nachtdiensten hebben, ze krijgen 1 taak in plaats van deel te zijn van een organisatie die ook 's nachts dronkelappen in moet rekenen, zullen onder een andere CAO vallen etcquote:Op maandag 21 januari 2008 09:30 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Dat valt nog wel mee. Het werk wordt weliswaar door particuliere bedrijven overgenomen, maar de regels en wetten worden nog steeds democratisch bepaald. Uitbesteding van taken is volgens mij ook niet het bezwaar dat de meeste mensen hebben tegen het libertarische concept. Ik ben persoonlijk nogal skeptisch over het concept dat verschillende organisaties door onderlinge concurrentie tot een consistent systeem van 'wetten en regels' zullen komen en braaf vreedzaam met elkaar concurreren omdat een geweldadige overname van een concurrent kapitaalvernietigend zou werken.quote:Op maandag 21 januari 2008 08:25 schreef sigme het volgende:
[..]
Laserguns zijn agenten die anderen zijn BOA's.quote:Op maandag 21 januari 2008 09:44 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Nou ja, die verdomde laserguns moeten gebruikt worden en tijdelijke installaties in de berm moeten geinstalleerd worden. Ik zie dat ongedierte met pet er wel omheen lopen.
Dat beveiligers geen cursus krijgen om om te leren gaan met geweld lijkt mij sterk. Ook niet iedere agent kan schieten. Ik neem aan dat er ook in het weekend en in de avonduren geflitst moet worden door beveiligers.quote:Op maandag 21 januari 2008 10:18 schreef du_ke het volgende:
[..]
Die krijgen geen, vrij lange, opleiding tot agent, die hoeven niet te kunnen schieten,
die krijgen geen cursussen om te leren omgaan met geweld, die zullen minder weekend- en nachtdiensten hebben,
ze krijgen 1 taak in plaats van deel te zijn van een organisatie die ook 's nachts dronkelappen in moet rekenen,
zullen onder een andere CAO vallen etc.
Boa's? Holy shit.quote:Op maandag 21 januari 2008 10:26 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Laserguns zijn agenten die anderen zijn BOA's.
Ongedierte zelfsquote:Op maandag 21 januari 2008 09:44 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Nou ja, die verdomde laserguns moeten gebruikt worden en tijdelijke installaties in de berm moeten geinstalleerd worden. Ik zie dat ongedierte met pet er wel omheen lopen.
Geduld is een schone zaak.quote:Op maandag 21 januari 2008 10:29 schreef Fastmatti het volgende:
Internet is vandaag weer eens brak. Heb een hogere uploadsnelheid dan downloadsnelheid. Kut-upc.
Die dwingen wel meer respect af dan de gemiddelde agent in ieder geval.quote:Op maandag 21 januari 2008 10:33 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Boa's? Holy shit.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Boa's
Watquote:Op maandag 21 januari 2008 10:34 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ongedierte zelfs. Al bijna medelijden met jezelf?
Mensen uitmaken voor ongedierte. Tja dat vind ik jammer zeker als je zoveel commentaar op de mening van anderen hebtquote:
Och jee, Vinexmeneerje heeft ook al problemen met een grapje. O wee als ambtenaar beledigd wordt...quote:Op maandag 21 januari 2008 10:42 schreef du_ke het volgende:
[..]
Mensen uitmaken voor ongedierte. Tja dat vind ik jammer zeker als je zoveel commentaar op de mening van anderen hebt.
Ik heb er geen moeite mee dat je mensen beledigd maar ik snap niet waarom jij als zoiets gebeurt dan wel zo snel op je teentjes getrapt bent, dat is hetquote:Op maandag 21 januari 2008 10:48 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Och jee, Vinexmeneerje heeft ook al problemen met een grapje. O wee als ambtenaar beledigd wordt...
Maar goed, ik zal de tere zieltjes van onze besnorde vrienden proberen niet meer te kwetsen. Wat is een beter woord? Ik stel Pterygota voor.
Ik word schijtziek van al die laffe flitsers.quote:Op maandag 21 januari 2008 10:34 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ongedierte zelfs. Al bijna medelijden met jezelf?
Soms worden mensen beledigd om ze de grond in te stampen, en soms is belediging een neveneffect van een minder serieus grapje. Grapjes, daar doe ik aan. Van mensen de grond in stampen, door ze van van alles te beschuldigen, ben ik geen fan. Misschien moet je daar het verschil zoeken.quote:Op maandag 21 januari 2008 10:57 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ik heb er geen moeite mee dat je mensen beledigd maar ik snap niet waarom jij als zoiets gebeurt dan wel zo snel op je teentjes getrapt bent, dat is het.
Geniet er maar van zolang het duurt (als het aan Sarkozy ligt niet lang meer).quote:Inflatie Nederland blijft laag
Gepubliceerd: 21 januari 2008 10:47 | Gewijzigd: 21 januari 2008 10:55
ANP
Voorburg, 21 jan. De prijzen zijn vorig jaar in Nederland met gemiddeld 1,6 procent gestegen. Dat is een half procentpunt meer dan een jaar eerder. Vergeleken met andere Europese landen - de gemiddelde prijsstijging in de eurozone is 2,1 procent - blijft de inflatie laag.
Het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) maakte dat vandaag bekend. De lage inflatie is vooral te danken aan audio-, video- en computerapparatuur, waarvan de prijzen gemiddeld 12 procent lager waren dan in 2006. Volgens het CBS is de prijsstijging voor het vierde achtereenvolgende jaar minder dan 2 procent.
Ook de 3 procent lagere prijzen van telefoon- en internetdiensten drukten de inflatie. Voedingsmiddelen waren 1 procent duurder, met name door hogere prijzen van brood- en graanproducten en melk. Maar vooral de met gemiddeld 4,1 procent gestegen prijzen voor energie hadden een verhogend effect op de inflatie. Verder waren benzine en bezoeken aan restaurants en café's duurder.
tot het donker is en toevallig toch die fietser oversteekt. Overigens ben ik het afgelopen half jaar (20.000 kmquote:Op maandag 21 januari 2008 11:04 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Ik word schijtziek van al die laffe flitsers.
Oneindig geneuzel en geldklopperij. Het is net zo triest als een boete krijgen voor door rood licht rijden op een leeg kruispunt.
Sowieso snap ik die agenten ook niet. Altijd als het zeer terecht zou zijn als ik een bekeuring zou krijgen dan krijg ik een waarschuwing en voor de meest simpele overtredingen krijg ik een bekeuring.quote:Op maandag 21 januari 2008 11:04 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Ik word schijtziek van al die laffe flitsers.
Oneindig geneuzel en geldklopperij. Het is net zo triest als een boete krijgen voor door rood licht rijden op een leeg kruispunt.
Wanneer je door rood rijdt kijk je juist uit naar ander verkeer.quote:Op maandag 21 januari 2008 11:18 schreef du_ke het volgende:
[..]
tot het donker is en toevallig toch die fietser oversteekt. Overigens ben ik het afgelopen half jaar (20.000 km) maar 1 keer geflitst tot nu toe terwijl ik me als het kan niet aan de snelheid houd. Het zijn vooral de trajectcontroles die flink scoren, al is dat wel een relatief eerlijke methode.
Overigens voor door rood rijden krijg je wel echt flinke boetes, vriend van me laatst op een dinsdagochtend om 5 uur ofzo. 130 euro meen ik.
Criminaliteit harder aanpakken!quote:Op maandag 21 januari 2008 11:04 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Sneu (voor meki dan).quote:
bronquote:Israel will set out plans on Monday to cut drastically its dependence on oil imports, with a private-sector initiative for a nationwide electric car network.
The privately funded plan to build 500,000 recharging points and battery-swap stations for electric cars in the next 18 months has the backing of the government and president, Shimon Peres. Renault and Nissan will develop an electric car with a range of more than 100 miles to be mass-produced from 2011.
Mr Peres told the Financial Times the plan would cut Israel’s oil imports by half within a few years, and Israel could cut the remainder by building solar energy generating plants. “In one decade, we will not need oil.”
Jij reedt toch zo'n wasbolgeval. Daar kun je niet eens te snel mee rijdenquote:Op maandag 21 januari 2008 11:18 schreef du_ke het volgende:
[..]
tot het donker is en toevallig toch die fietser oversteekt. Overigens ben ik het afgelopen half jaar (20.000 km) maar 1 keer geflitst tot nu toe terwijl ik me als het kan niet aan de snelheid houd. Het zijn vooral de trajectcontroles die flink scoren, al is dat wel een relatief eerlijke methode.
Overigens voor door rood rijden krijg je wel echt flinke boetes, vriend van me laatst op een dinsdagochtend om 5 uur ofzo. 130 euro meen ik.
Tja dat is de bedoeling. Maar of het in de praktijk ook altijd werkt. Zeker met b.v. die onverlichte of slecht verlichte fietser die je pas laat ziet.quote:Op maandag 21 januari 2008 11:19 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Wanneer je door rood rijdt kijk je juist uit naar ander verkeer.
quote:Op maandag 21 januari 2008 11:25 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Jij reedt toch zo'n wasbolgeval. Daar kun je niet eens te snel mee rijden150 op de teller zal wel 120 zijn
Ja en in jouw samenleving zijn er geen verkeersdoden meer of gevaarlijke gekken op de weg.quote:Op maandag 21 januari 2008 11:20 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Criminaliteit harder aanpakken!
Zwaarder straffen!
Regels zijn regels!
Dat is wat we willen!
Het kan best aanvoelen als 150, maar dat hoeft het natuurlijk niet te zijn. Vind het trouwens maar irritante autotjes, maar gelukkig doet mijn 'passeerverlichting' het nog steeds erg goed. Beter dan bumperkleven in ieder gevalquote:Op maandag 21 januari 2008 11:30 schreef du_ke het volgende:
[..]. Jij hebt er dus nooit in gereden. 200 wordt lastig maar boven de max snelheid is geen probleem
. Zeker als er zo'n foute bak achter je zit te drukken.
Ik heb zo'n tomtomgeval dat de snelheid ook aangeeft en die is het redelijk eens met de tellerquote:Op maandag 21 januari 2008 11:33 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Het kan best aanvoelen als 150, maar dat hoeft het natuurlijk niet te zijn. Vind het trouwens maar irritante autotjes, maar gelukkig doet mijn 'passeerverlichting' het nog steeds erg goed. Beter dan bumperkleven in ieder geval
quote:Op maandag 21 januari 2008 11:36 schreef Zwaardvisch het volgende:
Ik ben uitzonderlijk goed gehumeurd vandaag.
Ik heb zo'n vaag vermoeden dat het een aan het ander gerelateerd is.quote:En de hele week vrij.
Waarom rijden dat soort vervoersmiddelen dan altijd in de wegquote:Op maandag 21 januari 2008 11:37 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ik heb zo'n tomtomgeval dat de snelheid ook aangeeft en die is het redelijk eens met de teller.
Niet alleen dat. Ik heb een paar vakken eindelijk af kunnen ronden en dat was nodig om m'n uitwisseling te kunnen regelen. Die nu zo goed als rond is.quote:Op maandag 21 januari 2008 11:39 schreef Monolith het volgende:
[..]
[..]
Ik heb zo'n vaag vermoeden dat het een aan het ander gerelateerd is.
Waar ga je heen?quote:Op maandag 21 januari 2008 11:46 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Niet alleen dat. Ik heb een paar vakken eindelijk af kunnen ronden en dat was nodig om m'n uitwisseling te kunnen regelen. Die nu zo goed als rond is.
Lissabon.quote:
Laat een stuk long wegsnijden om hem extra ruimte te geven.quote:Op maandag 21 januari 2008 11:53 schreef Zwaardvisch het volgende:
Ik geloof dat die al nagenoeg in topconditie verkeert.
quote:Op maandag 21 januari 2008 11:29 schreef du_ke het volgende:
[..]
Tja dat is de bedoeling. Maar of het in de praktijk ook altijd werkt. Zeker met b.v. die onverlichte of slecht verlichte fietser die je pas laat ziet.
Lekker. Ik moet me zo langzamerhand eens gaan oriënteren op de arbeidsmarkt en serieus aan m'n laatste wiskundevakje gaan werken. Het relaxte studentenleventje is bijna ten einde.quote:Op maandag 21 januari 2008 11:46 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Niet alleen dat. Ik heb een paar vakken eindelijk af kunnen ronden en dat was nodig om m'n uitwisseling te kunnen regelen. Die nu zo goed als rond is.
Ik ben in april klaar met vakken volgen dan nog stage en dan afstuderen. Probleem is wat dan? Heb al wilde plannen, maar ik durf geloof ik nietquote:Op maandag 21 januari 2008 12:00 schreef Monolith het volgende:
[..]
Lekker. Ik moet me zo langzamerhand eens gaan oriënteren op de arbeidsmarkt en serieus aan m'n laatste wiskundevakje gaan werken. Het relaxte studentenleventje is bijna ten einde.
Je kunt met een beetje mazzel natuurlijk in eerste instantie bij je stage- of afstudeerbedrijf blijven hangen. Dan heb je wat meer de tijd om eens rustig rond te gaan kijken en eventueel te kijken in hoeverre je wilde plannen te realiseren zijn.quote:Op maandag 21 januari 2008 12:05 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Ik ben in april klaar met vakken volgen dan nog stage en dan afstuderen. Probleem is wat dan? Heb al wilde plannen, maar ik durf geloof ik niet
Mja, dat heb je zelf in de hand. Je weet waar je een suf leven aan herkent, en dat moet je dan voorkomen.quote:Op maandag 21 januari 2008 12:10 schreef Monolith het volgende:
[..]
Je kunt met een beetje mazzel natuurlijk in eerste instantie bij je stage- of afstudeerbedrijf blijven hangen. Dan heb je wat meer de tijd om eens rustig rond te gaan kijken en eventueel te kijken in hoeverre je wilde plannen te realiseren zijn.
Ik heb ergens ook wel een beetje angst, maar dat komt meer voort uit wat ik zie gebeuren met vrienden en vriendinnen die aan het 'settelen' zijn. Zo'n suf leven zie ik echt nog niet zitten.
Maar soms is suf gewoon ook een vorm van handig. Zelfs ik doe nu op zaterdag boodschappen voor de hele week!quote:Op maandag 21 januari 2008 12:19 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Mja, dat heb je zelf in de hand. Je weet waar je een suf leven aan herkent, en dat moet je dan voorkomen.
*Zet cdtje van een of andere Amerikaanse maakbaarheidsgoeroe op.quote:Op maandag 21 januari 2008 12:19 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Mja, dat heb je zelf in de hand. Je weet waar je een suf leven aan herkent, en dat moet je dan voorkomen.
En daarna de auto wassen?quote:Op maandag 21 januari 2008 12:24 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Maar soms is suf gewoon ook een vorm van handig. Zelfs ik doe nu op zaterdag boodschappen voor de hele week!
Nee keihard zuipen, schreeuwen en wijfen neuken.quote:
Yep. Zes uur thuis, stoometen op schoot en naar DWDD kijken. Daarna nog een programma over wegpiraten en dan weer slapen.quote:Op maandag 21 januari 2008 12:29 schreef Monolith het volgende:
[..]
*Zet cdtje van een of andere Amerikaanse maakbaarheidsgoeroe op.![]()
Maar je hebt natuurlijk gelijk. Het is overigens wel grappig dat de grootste zelfverklaarde tegenstanders van een dergelijk leven die ik ken eigenlijk allemaal van die huisje, boompje, beestje types zijn geworden.
Echter in de meeste gevallen gaan die paralel met de auto. Het grote gevaar zit natuurlijk bij het kruizen van de verschillende verkeersdeelnemers.quote:Op maandag 21 januari 2008 11:56 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Onverlichte straten en/of slecht verlichte fietsers kom je overal tegen. Daarvoor heb je geen kruispunt met stoplichten voor nodig. Dat argument gaat dus niet op, mijn vriend.
Heerlijk. En dan s ochtends voordat je naar je werk gaat een beetje eenzaam onder de douche aan je pleziertje trekken.quote:Op maandag 21 januari 2008 12:33 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Yep. Zes uur thuis, stoometen op schoot en naar DWDD kijken. Daarna nog een programma over wegpiraten en dan weer slapen.
Ze zijn te realiseren, maar het is wel een grote stap met toch wel wat haken en ogen. Ik heb in het verleden een foute keuze gemaakt en dat wil ik nu voorkomen. Als ik nu twee jaar wacht, wordt het vijf jaar en dan komt er nooit meer wat van. Terwijl als het mislukt ik hooguit een jaartje of twee verlies en natuurlijk gezichtsverlies lijdt.quote:Op maandag 21 januari 2008 12:10 schreef Monolith het volgende:
[..]
Je kunt met een beetje mazzel natuurlijk in eerste instantie bij je stage- of afstudeerbedrijf blijven hangen. Dan heb je wat meer de tijd om eens rustig rond te gaan kijken en eventueel te kijken in hoeverre je wilde plannen te realiseren zijn.
Moet je eens in een Vinex-wijk rond gaan kijken.quote:Ik heb ergens ook wel een beetje angst, maar dat komt meer voort uit wat ik zie gebeuren met vrienden en vriendinnen die aan het 'settelen' zijn. Zo'n suf leven zie ik echt nog niet zitten.
Wat is er leuk aan het uitbranden van iemands auto?quote:Op maandag 21 januari 2008 12:57 schreef Gabry het volgende:
Phaha die Meki. Echt prachtig.
Probleem is dat iedereen in je omgeving zo wordt. Als het dan nog even tegenzit heb je ook nog zo'n burgertrut als vriendin. Als ze dan bezwangerd wordt door jou dan is je leven gewoon overquote:Op maandag 21 januari 2008 12:19 schreef Autodidact het volgende:
[..]
De ironie.quote:Op maandag 21 januari 2008 13:00 schreef du_ke het volgende:
[..]
Wat is er leuk aan het uitbranden van iemands auto?
voor je het weet ben je opgeslokt door het burgerleven. gelukkig hoef je je dan niet meer te verzetten, dat scheelt ook een hoop energie en frustratie.quote:Op maandag 21 januari 2008 13:00 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Probleem is dat iedereen in je omgeving zo wordt. Als het dan nog even tegenzit heb je ook nog zo'n burgertrut als vriendin. Als ze dan bezwangerd wordt door jou dan is je leven gewoon over
Het is ironisch doch sneu.quote:
Of als hij het zelf was.quote:Op maandag 21 januari 2008 13:03 schreef Fastmatti het volgende:
Het zou erg grappig zijn als blijkt dat een Marokkaan de dader is
Ik emigreer gewoon. Wil nooooooit van mijn leven in een VINEX-wijk terecht komen.quote:Op maandag 21 januari 2008 13:03 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
voor je het weet ben je opgeslokt door het burgerleven. gelukkig hoef je je dan niet meer te verzetten, dat scheelt ook een hoop energie en frustratie.
Geweldige thread ja.quote:Op maandag 21 januari 2008 13:05 schreef Fastmatti het volgende:
Leuke foto's van funda
Briljant topic
Want? Hij staat te juichen als er andere auto's uitbranden?quote:
Weinig schokkend imo, alleen een beetje onprofessioneel.quote:Op maandag 21 januari 2008 13:07 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Geweldige thread ja.
Heb je die foto gezien van een slaapkamer met een dildo?
Tot je een vriendin hebt en over kinderen na gaat denken en dat ene huisje en die buurt toch wel leuk zijn...quote:Op maandag 21 januari 2008 13:07 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Ik emigreer gewoon. Wil nooooooit van mijn leven in een VINEX-wijk terecht komen.
Laat ons studentjes nou gewoon in de waan dat wij ons hier eeuwig tegen kunnen blijven verzetten.quote:Op maandag 21 januari 2008 13:03 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
voor je het weet ben je opgeslokt door het burgerleven. gelukkig hoef je je dan niet meer te verzetten, dat scheelt ook een hoop energie en frustratie.
Ik heb me de laatste drie jaar met hand en tand verzet.quote:Op maandag 21 januari 2008 13:15 schreef Monolith het volgende:
[..]
Laat ons studentjes nou gewoon in de waan dat wij ons hier eeuwig tegen kunnen blijven verzetten.
Daarom emigreer ik zonder vriendin. Bovendien zijn Nederlandse vrouwen toch kutwijven.quote:Op maandag 21 januari 2008 13:12 schreef du_ke het volgende:
[..]
Tot je een vriendin hebt en over kinderen na gaat denken en dat ene huisje en die buurt toch wel leuk zijn...
Of wil je enkel in meer dan 20 jaar oude huizen wonen?
Zulke mensen zijn net gevorderde Alzheimerpatienten; die zijn al zo ver heen dat je er geen medelijden mee hoeft te hebben.quote:Op maandag 21 januari 2008 13:06 schreef MrX1982 het volgende:
Zondag naar de meubelboulevard dan weet je dat je een burgerlul bent.
Dat kan toch ookquote:Op maandag 21 januari 2008 13:15 schreef Monolith het volgende:
[..]
Laat ons studentjes nou gewoon in de waan dat wij ons hier eeuwig tegen kunnen blijven verzetten.
De zondag is om uit te brakken en/of te sporten. Meubelboulevards dienen zoveel mogelijk vermeden te worden!quote:Op maandag 21 januari 2008 13:18 schreef Reya het volgende:
[..]
Zulke mensen zijn net gevorderde Alzheimerpatienten; die zijn al zo ver heen dat je er geen medelijden mee hoeft te hebben.
Toch overheerst de angst dat met een beetje pech je ook zo eindigt zonder dat je het door hebt.quote:Op maandag 21 januari 2008 13:18 schreef Reya het volgende:
[..]
Zulke mensen zijn net gevorderde Alzheimerpatienten; die zijn al zo ver heen dat je er geen medelijden mee hoeft te hebben.
Bovendien kun je prima doordeweeks meubels kopen. Aangezien iedereen toch 40+ vakantiedagen heeft. Snap dus niet waarom iedereen uitgerekend op zondag moet.quote:Op maandag 21 januari 2008 13:19 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
De zondag is om uit te brakken en/of te sporten. Meubelboulevards dienen zoveel mogelijk vermeden te worden!
Niks mis met Nederlandse vrouwen, zolang je langdurige relaties maar weet te mijden.quote:Op maandag 21 januari 2008 13:17 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Daarom emigreer ik zonder vriendin. Bovendien zijn Nederlandse vrouwen toch kutwijven.
Ga op een ochtend doordeweeks. NIET op een woensdag!quote:Op maandag 21 januari 2008 13:22 schreef Reya het volgende:
Overigens ga ik binnenkort een IKEA bezoeken. Het verval begint dus al in te treden.
Woonsdag tochquote:Op maandag 21 januari 2008 13:36 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Ga op een ochtend doordeweeks. NIET op een woensdag!
Ik moet doen alsof ik serieus aan het werk ben. Beetje lastig als je dat topic aan het lezen bent.quote:
Is nog best vermoeiend, eh?quote:Op maandag 21 januari 2008 13:41 schreef Monolith het volgende:
Ik ben me overigens al een beetje aan het oriënteren op de arbeidsmarkt. Vandaag ben ik aan het kijken hoe het is om raamambtenaar te zijn.
De langslopende studentes maken het iets draagbaarder.quote:
Nog 15 jaarquote:Op maandag 21 januari 2008 14:16 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Tering wat een lelijke inrichting.
Nog ff doorsparren Fastm.
Zeker mooi huisquote:Op maandag 21 januari 2008 14:12 schreef Fastmatti het volgende:
http://www.funda.nl/WoningAanbod/Koop/Detail/?id=d9e0377b-426c-4cd6-a61f-d8beaacc97ea&objecttype=DetailKoopObject
Gave trapNog even wat kitsch eruit en het is echt een prachtig huis.
quote:Inpandig voor 8 auto's voorzien van verwarming, elektra en water
Komop dat huis is echt lelijke kitch.quote:
Liefde is ellende.quote:Op maandag 21 januari 2008 14:24 schreef Monidique het volgende:
"Wat is liefde dan? Laat het me zien."
Ontroerend. Diep. Zielberoerend.
Maar op het moment met name de beurs, schijnt,quote:Op maandag 21 januari 2008 14:29 schreef Monidique het volgende:
Alles is ellende.
Hihi. Pessimist.quote:Op maandag 21 januari 2008 14:29 schreef Monidique het volgende:
Alles is ellende.
Gaat het weer over neuken...quote:Op maandag 21 januari 2008 14:24 schreef Monidique het volgende:
"Wat is liefde dan? Laat het me zien."
Ontroerend. Diep. Zielberoerend.
Je moet wel een beetje door de inrichting heenkijken, die kan er tenslotte uit.quote:Op maandag 21 januari 2008 14:25 schreef du_ke het volgende:
[..]
Komop dat huis is echt lelijke kitch.
[ afbeelding ]
Het is inderdaad iets te nieuw.quote:En volop Vinex natuurlijk.
Gezien de beurs is apocalyptische muziek wel op z'n plaats. Maar dan misschien beter Apocalyptica.quote:
Met een beetje mazzel klapt de huizenmarkt in elkaar en worden die villa's een stuk betaalbaarder. Moet je wel snel je aandelen dumpen natuurlijk.quote:Op maandag 21 januari 2008 14:36 schreef MrX1982 het volgende:
De beurs is inderdaad vooral ellende.
Dat wordt een miniatuur Romeinse villa voor ondergetekende.
Je kunt niet strijden tegen het onstrijdbare. Omarm het defaitisme.quote:Op maandag 21 januari 2008 14:36 schreef Monidique het volgende:
Ik weet het. Een van de haast onmogelijke taken waaraan ik moet voldoen voor de Volledige Monidique geopenbaard wordt, is de aanhoudende stroom negatieve gevoelens en gedachten stoppen, negeren of zelfs vernietigen.
Nooit!quote:Op maandag 21 januari 2008 14:43 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Je kunt niet strijden tegen het onstrijdbare. Omarm het defaitisme.
Ja dat dumpen had ik vorig jaar oktober ofzo moeten doen. Nu is het gewoon een kwestie van aanhouden en hopen op betere tijden. In een verval zit altijd weer een reveil.quote:Op maandag 21 januari 2008 14:43 schreef Monolith het volgende:
[..]
Met een beetje mazzel klapt de huizenmarkt in elkaar en worden die villa's een stuk betaalbaarder. Moet je wel snel je aandelen dumpen natuurlijk.
Dit soort huizen zullen dan maar marginaal goedkoper worden.quote:Op maandag 21 januari 2008 14:43 schreef Monolith het volgende:
[..]
Met een beetje mazzel klapt de huizenmarkt in elkaar en worden die villa's een stuk betaalbaarder. Moet je wel snel je aandelen dumpen natuurlijk.
quote:Op maandag 21 januari 2008 14:46 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Dit soort huizen zullen dan maar marginaal goedkoper worden.
http://www.elsevier.nl/ni(...)el/asp/artnr/188978/quote:De Marokkaanse schrijver Mohammed Jabri wil een comité oprichten dat iedereen die de islam beledigt juridisch wordt vervolgd. Met een nog op te richten waakhond wil Jabri bijvoorbeeld voorkomen dat Geert Wilders nog 'discriminerende' opmerkingen over moslims kan maken. 'Onze advocaten staan klaar,' aldus Jabri.
http://www.mediastudies.nl/nap/modules.php?name=News&file=print&sid=471quote:De commotie rond het antihomo pamflet kostte Jabri zijn baan als opsporingsambtenaar bij het ministerie van Sociale Zaken. Het leverde ook tientallen klachten op bij het Meldpunt Discriminatie Internet. “Elqalem beweegt zich constant op de grens van het toelaatbare”, zegt Marco Hughes, directeur van het meldpunt. Zo vonden klagers de necrologie van Hirsi Ali - waarin wordt voorgewend dat ze is opgeblazen door een autobom - en een spotprent van een davidsster in een prullenbak niet om te lachen.
Raad het citaat.quote:Ik heb niks op met de huidige maatschappij.
Ik denk dat ik er ook niks mee te maken wil hebben, deze tijd is ziek, jullie zijn ziek.
Mischien zijn de kerken zo gek wel niet met hun zwarte kousen ideologiën, ze hebben iig nog waarden.
Baaj.quote:
Wel een beetje; ik herkende zijn manisch depressieve inslag meteen.quote:Op maandag 21 januari 2008 15:43 schreef Monolith het volgende:
[..]
Lag wel een beetje voor de hand hè?
Baas niet op kantoor?quote:Op maandag 21 januari 2008 15:48 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
God, wat verveel ik me.
Ik neem mijn spuug terug. Dit is de manier om niet in een vinex-container te eindigen.quote:Op maandag 21 januari 2008 16:01 schreef Zwaardvisch het volgende:
Spuug nooit op succesvolle mensen.
quote:Yuppen zijn net studenten. Egoïstisch, luidruchtig, omstreden en overheersend
bronquote:A PLAY that depicts Jesus as a gay man who is seduced by Judas and conducts a gay marriage for two apostles has been condemned by religious leaders as it prepares to open in Sydney.
The Anglican Bishop of South Sydney, Robert Forsyth, questioned the integrity of Corpus Christi and expressed his outrage at the "unhistorical and untrue" depiction of the son of God and some of his disciples as homosexual.
"It is deliberately, not innocently, offensive and they're obviously having a laugh about it," he said.
"It's historical nonsense and I wouldn't want to go and see it. Life's too short."
Australian Family Association spokeswoman Angela Conway said the play's creators had committed "a big enough crime" by neglecting to treat Christianity and Christian believers with more sensitivity.
"The ideas are offensive and really border on blasphemous. It's just completely fanciful and self-obsessive," she said.
The play's director, Leigh Rowney, is unrepentant. "I would be surprised if people bothered to protest outside the New Theatre … but if they did, bring it on," Rowney said.
The play, which will open at the New Theatre in Newtown on February 7 as part of the Sydney Gay & Lesbian Mardi Gras, provoked protests and bomb threats in the US. Death threats were sent to playwright Terrence McNally, who draws parallels between the rejection he faced as a young gay man growing up in Texas and Christ's persecution.
Rowney, a Christian, denied the play mocked Christ but said it would upset some Christians.
"I think it humanises Him in a way Christians might find difficult because we like to believe God and the son of God are ultimately divine and above all of us.
"I wanted this play in the hands of a Christian person like myself to give it dignity but still open it up to answering questions about Christianity as a faith system."
En dat is niet typisch Nederlands?quote:Op maandag 21 januari 2008 16:06 schreef Klopkoek het volgende:
http://nl.youtube.com/watch?v=lfQMJtilOGg
OMFG, nooit gezien
Ook typisch weer de Amerikaanse commentatoren: denken twee ronden voor het einde dat de zege al binnen isEn die nummer laatst weet amper wat hem overkomt
![]()
Het resultaat is het enige dat telt. Dat staat in de boeken en onthouden mensen dus.quote:Dat ik dit nooit eerder heb gezien, je zult maar op zo'n manier Goud winnen![]()
Wel zelf beledigen maar zelf niet beledigd willen worden. Hoe tragisch.quote:Op maandag 21 januari 2008 15:35 schreef Autodidact het volgende:
[..]
http://www.elsevier.nl/ni(...)el/asp/artnr/188978/Het gore lef. Mohammed Jabri, welbekend van zijn antisemitische en homofobe pamfletten...
,,Flikkers, gays, relnichten, reetkevers, kontridders, darmkanaalbewandelaars en sterrenkijkers”
,,De moord op Theo laat ons koud. Waarom is er niet meer aandacht voor de moslimdoden in Tsjetsjenië, Palestina of Afghanistan?”
,,al eeuwen staat vast dat de joden niet te vertrouwen zijn”
[..]
http://www.mediastudies.nl/nap/modules.php?name=News&file=print&sid=471
Maar Mo wil respect...
Volgens mij is dat na '74 er wel behoorlijk uitgeramd.quote:Op maandag 21 januari 2008 16:10 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
En dat is niet typisch Nederlands?
Ja, maar op wat voor manierquote:[..]
Het resultaat is het enige dat telt. Dat staat in de boeken en onthouden mensen dus.
quote:Op maandag 21 januari 2008 15:35 schreef Autodidact het volgende:
[..]
http://www.elsevier.nl/ni(...)el/asp/artnr/188978/Het gore lef. Mohammed Jabri, welbekend van zijn antisemitische en homofobe pamfletten...
,,Flikkers, gays, relnichten, reetkevers, kontridders, darmkanaalbewandelaars en sterrenkijkers”
,,De moord op Theo laat ons koud. Waarom is er niet meer aandacht voor de moslimdoden in Tsjetsjenië, Palestina of Afghanistan?”
,,al eeuwen staat vast dat de joden niet te vertrouwen zijn”
[..]
http://www.mediastudies.nl/nap/modules.php?name=News&file=print&sid=471
Maar Mo wil respect...
Misschien kan ie gezellig, een beetje zoals sigme, in een autarkisch woongroepje gaan wonen?quote:
Nope.quote:
Als het maar niet op zo'n laffe manier gaat.quote:Op maandag 21 januari 2008 16:20 schreef gronk het volgende:
[..]
Misschien kan ie gezellig, een beetje zoals sigme, in een autarkisch woongroepje gaan wonen?
http://en.wikipedia.org/wiki/Hand_gesture#Asking_for_the_timequote:===Awkward Turtle===
The Awkward Turtle is a gesture made after something awkward just happened, or when there is an awkward silence. To perform an awkward turtle there are three steps to take. First, place hands on top of each other. Next, move thumbs out and away from the hands. Finally, rotate the thumbs.
Ik krijg altijd het idee dat uit zijn tirades waarin hij een karikatuur schets van seks in de huidige maatschappij als een puur op lust gebaseerde, liefdeloze daad het Freudiaanse verlangen spreekt om zelf keiharde, liefdeloze seks te hebben.quote:Op maandag 21 januari 2008 16:20 schreef gronk het volgende:
[..]
Misschien kan ie gezellig, een beetje zoals sigme, in een autarkisch woongroepje gaan wonen?
Wonen er in die arme wijken geen moslims danquote:Op maandag 21 januari 2008 16:49 schreef Monidique het volgende:
Elsevier-reacties op Paniek op Damrak: koersen kelderen: "De wereldeconomie blijkt dus afhankelijk te zijn van een paar arme zwarte achterbuurtsloebers in Amerika die hun hypotheek niet meer kunnen betalen." en "Hèhè, eindelijk iets dat blijkbaar eens niet "de moslims" valt aan te rekenen.". Net de frontpage,.
Die is een stuk kleiner en in die zin dus minder belangrijk.quote:Op maandag 21 januari 2008 16:51 schreef Monidique het volgende:
Buitenlandse media hebben het, als het over de Europese beurzen gaat, altijd over de Engelse, de Franse en de Duitse beurzen. Ik heb er weinig verstand van, maar de Amsterdamse beurs is dus niet zo belangrijk?
Links zit in de regering. Elsevier hoeft dus niet eens een recessie aan te praten.quote:Op maandag 21 januari 2008 17:14 schreef Klopkoek het volgende:
Elsevier is echt een kutblad, die proberen mensen nu ook alweer een recessie aan te praten.
quote:Op maandag 21 januari 2008 17:19 schreef Fastmatti het volgende:
[ afbeelding ]
Wat een enorm lelijk huis. Dat wordt nooit wat.
quote:Paniek op Europese beurzen
Van onze verslaggever Frank van Alphen
gepubliceerd op 21 januari 2008 13:34, bijgewerkt op 21 januari 2008 15:33
AMSTERDAM - De AEX, de graadmeter van de Amsterdamse beurs, is vanmorgen met ruim 5,5 procent gedaald. Ook andere Europese beurzen kelderen met 5 tot 6 procent.
VergrotingVergroting
De koersdaling komt na een week met slecht nieuws over miljardenverliezen van grote Amerikaanse banken, neerwaarts bijgestelde groeicijfers en een scherpe koersdaling in Japan (-4 procent). Ook de angst voor een recessie in de Verenigde Staten maakt beleggers kopschuw.
De AEX stond om half twee op 424,94 punten, een daling van ruim 25 punten. De AEX verloor dit jaar bijna 18 procent. De Britse FTSE 100 verloor 5 procent.
De Duitse beursgraadmeter DAX stond rond twee uur ruim 5 procent lager. Dat is het grootste verlies sinds 11 september 2001, de dag van de terreuraanslagen in New York. Ook de Parijse CAC 40 verloor bijna 5 procent.
Omgekeerd januari-effect
‘Het gaat hard dit jaar. We zitten met de AEX nu weer op het niveau van juni 2006’, zegt Arjen Pasma, fondsmanager bij ABN Amro Asset Management. Hij beheert onder meer het ABN Amro AEX Index fund. ‘Het lijkt wel het omgekeerde januari-effect.’ Normaal gesproken stijgen koersen in januari.
Volgens Pasma wordt de AEX naar beneden gesleurd door Koninklijke Olie, Arcelor Mittal en de financiële instellingen. Koninklijke Olie heeft last van de gedaalde olieprijs en Arcelor Mittal van de lagere vraag naar staal.
Banken en verzekeraars zoals Aegon, Fortis en ING, krijgen harde klappen omdat er nog steeds veel onduidelijkheid is over de effecten van de kredietcrisis op de Europese financiële sector. Veel Europese banken komen pas volgende maand met hun jaarcijfers.
Je hebt de wandgrote poster van een verlopen tropisch eiland aan die ene muur niet gezien.quote:Op maandag 21 januari 2008 17:28 schreef MrX1982 het volgende:
Zijn veel Nederlanders kleurenblind? De meest afschuwelijke kleuren gebruiken mensen in hun woning.
The Economist is dan ook veel beter.quote:Op maandag 21 januari 2008 17:14 schreef Klopkoek het volgende:
Elsevier is echt een kutblad, die proberen mensen nu ook alweer een recessie aan te praten.
Volgens mij is het niet eens zoveel werk. Zo vanaf de foto ziet het er redelijk strak uit allemaal.quote:Op maandag 21 januari 2008 17:25 schreef du_ke het volgende:
[..]. Muurtje eruit breken, klats verf tegen de muur, mooi vloertje erin, oerlelijke gaskachel scoren ergens. Komt helemaal goed.
Er was toch ook zo'n bad midden in een kamer met dan rondom strand met zeequote:Op maandag 21 januari 2008 17:38 schreef du_ke het volgende:
[..]
Je hebt de wandgrote poster van een verlopen tropisch eiland aan die ene muur niet gezien.
Ze hebben dus gewoon elke kamer geel geverftquote:Op maandag 21 januari 2008 17:39 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Volgens mij is het niet eens zoveel werk. Zo vanaf de foto ziet het er redelijk strak uit allemaal.
Qua niveau wel maar ook dat zijn kneuzen die altijd voor de Liberal Democrats kiezen. Zo lopen ze hun Jaguar lezend publiek niet teveel voor de voeten, helaas.quote:Op maandag 21 januari 2008 17:39 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
The Economist is dan ook veel beter.
Waarbij je ziet dat goed behangen toch wel een vak isquote:Op maandag 21 januari 2008 17:38 schreef du_ke het volgende:
[..]
Je hebt de wandgrote poster van een verlopen tropisch eiland aan die ene muur niet gezien.
Ik had net al mijn aandeeltjes verkocht eind vorig jaarquote:Op maandag 21 januari 2008 17:51 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Qua niveau wel maar ook dat zijn kneuzen die altijd voor de Liberal Democrats kiezen. Zo lopen ze hun Jaguar lezend publiek niet teveel voor de voeten, helaas.
Maar goed, ikzelf vind het geweldig dat de beurs onderuit gaat. Al die opgeblazen ego's staan nu mooi te kijken
Hoezo wist je dat je dat op tijd moest verkopen?quote:Op maandag 21 januari 2008 17:57 schreef Jurgen21 het volgende:
[..]
Ik had net al mijn aandeeltjes verkocht eind vorig jaar![]()
Vanmiddag weer wat ING ingeslagen (-10,5% vandaag). Die staat nu op een k/w van 6, dat is echt uitzonderlijk goedkoop voor een bankbedrijf!
Alles verkocht op advies van een neef die werkt in de Trade Room van de ABN. In december was ABN al veel aandelenbelangen aan het dumpen. En als grootbanken dumpen, dan moet er als particuliert snel bij zijn. Banken weten altijd meer en hebben dus altijd voorsprong.quote:Op maandag 21 januari 2008 17:58 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Hoezo wist je dat je dat op tijd moest verkopen?
En via wat koop en verkoop jij aandelen? Die banken houden nl. nogal wat in. De boevenquote:Op maandag 21 januari 2008 18:56 schreef Jurgen21 het volgende:
[..]
Alles verkocht op advies van een neef die werkt in de Trade Room van de ABN. In december was ABN al veel aandelenbelangen aan het dumpen. En als grootbanken dumpen, dan moet er als particuliert snel bij zijn. Banken weten altijd meer en hebben dus altijd voorsprong.
http://rawstory.com/news/(...)hite_House_0121.htmlquote:Among the sixteen days for which email are missing from Vice President Cheney's office is Sept. 30, 2003, the same day the day the Justice Department and the Federal Bureau of Investigation announced they were investigating who outed former CIA officer Valerie Plame Wilson.
That morning, then-White House counsel Alberto Gonzales ordered the president and the vice president's staff to "preserve all materials that might be relevant" to an inchoate Justice Department probe.
Als het zo moet, dan is de lol er wel gauw vanaf inderdaadquote:Op maandag 21 januari 2008 18:26 schreef gronk het volgende:
Als er mensen zijn die vinden dat sommigen in POL lang van stof zijn: watch this: Flirten
Daar is ie de hele avond/nacht mee bezig geweest. Daarom heeft die eikel dit natuurlijk s nachts gepost!quote:Op maandag 21 januari 2008 18:26 schreef gronk het volgende:
Als er mensen zijn die vinden dat sommigen in POL lang van stof zijn: watch this: Flirten
valt inderdaad wel mee, gewoon alles van boven tot onder schilderenquote:Op maandag 21 januari 2008 17:39 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Volgens mij is het niet eens zoveel werk. Zo vanaf de foto ziet het er redelijk strak uit allemaal.
Ja die is goedquote:Op maandag 21 januari 2008 17:40 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Er was toch ook zo'n bad midden in een kamer met dan rondom strand met zee![]()
Heb je trouwens die foto met die boekenkast gezien
Nee er is ook roze en lichtblauwquote:Op maandag 21 januari 2008 17:43 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Ze hebben dus gewoon elke kamer geel geverft
Die postdatum valt me nu pas opquote:Op maandag 21 januari 2008 19:46 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Daar is ie de hele avond/nacht mee bezig geweest. Daarom heeft die eikel dit natuurlijk s nachts gepost!
Logisch, je hebt een succesje en gaat dat meteen met iedereen op fok delen voordat het uit de hand loopt.quote:Op maandag 21 januari 2008 19:46 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Daar is ie de hele avond/nacht mee bezig geweest. Daarom heeft die eikel dit natuurlijk s nachts gepost!
herkenbaar ?quote:
Wetenschap zoals het hoortquote:Op maandag 21 januari 2008 19:56 schreef Aoristus het volgende:
[..]
herkenbaar ?
"Tot hier werkt het gegarandeerd, dus dat moet opgeschreven worden"
Aandelen kopen met een vermogen onder de 50k is echt zinloos. Tenzij je legioleaseachtige constructies gebruikt, maar dan loop je weer een veel te groot risico.quote:Op maandag 21 januari 2008 19:00 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
En via wat koop en verkoop jij aandelen? Die banken houden nl. nogal wat in. De boeven
Precies. Denk je uberhaupt dat er mensen op FOK komen met een vrij te besteden vermogen van 50k.quote:Op maandag 21 januari 2008 20:33 schreef du_ke het volgende:
Voor 2500 euro aandelen cashen kan ook hoor.
Waarom?quote:Op maandag 21 januari 2008 20:22 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Aandelen kopen met een vermogen onder de 50k is echt zinloos. Tenzij je legioleaseachtige constructies gebruikt, maar dan loop je weer een veel te groot risico.
Doet me denken aan een stad in Frankrijk, ik weet niet meer welke, waar na een heuvel te zijn opgereden, zo een gigantisch industriepark, met gebouwen zoals op deze foto, opdook, wat mij een beetje apocalyptisch, sci-fi, Mad Max-achtig aandeed.quote:Op maandag 21 januari 2008 20:42 schreef MrX1982 het volgende:
[ afbeelding ]
Charleroi.
http://www.volkskrantreiz(...)lijkste_plaats_ter_w
Volgens mij moet je eerst geld hebben voordat je kunt investerenquote:
Belgie is natuurlijk wel een raar land. Vlaanderen is een van de rijkste regio's ter wereld, Wallonie is een tweedewereld land.quote:Op maandag 21 januari 2008 20:42 schreef MrX1982 het volgende:
[ afbeelding ]
Charleroi.
http://www.volkskrantreiz(...)lijkste_plaats_ter_w
Ergens in Noord-Frakrijk wellicht? Dat is volgens mij vrij arm.quote:Op maandag 21 januari 2008 20:45 schreef Monidique het volgende:
Doet me denken aan een stad in Frankrijk, ik weet niet meer welke, waar na een heuvel te zijn opgereden, zo een gigantisch industriepark, met gebouwen zoals op deze foto, opdook, wat mij een beetje apocalyptisch, sci-fi, Mad Max-achtig aandeed.
Nou, als ik even snel google, heel snel, en niet betrouwbaar omreken, enzo, en vage bronnen gebruik, dan zie ik dat het bruto regionaal product (hoor er ook voor het eerst van, maar ja) van Wallonië 20.215 euro was in 2004, waar ik even voor het gemak zo'n 25.000 dollar van maak voor 2005, zodat het vergelijkbaar is met Spanje. Nogmaals, dit is erg snel en onbetrouwbaar, dus als het niet klopt, dan neem ik dat zo aan.quote:Op maandag 21 januari 2008 20:49 schreef Fastmatti het volgende:
Wallonie is een tweedewereld land.
Dat sowieso. Ergens tussen Oostende en Caen. Het zou Duinkerken kunnen zijn, of daar ergens in de buurt.quote:Op maandag 21 januari 2008 20:54 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Ergens in Noord-Frakrijk wellicht? Dat is volgens mij vrij arm.
Wat betreft de transactiekosten heb je gelijk. Die zijn relatief hoog als je met lagere bedragen belegt en het adagium dat je geld met geld maakt is ook waar maar ook met minder dan 50k kan je best aardig beleggen en een extra zakcentje verdienen.quote:Op maandag 21 januari 2008 20:47 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Volgens mij moet je eerst geld hebben voordat je kunt investerenProbleem waar je tegenaan loopt is dat de transactiekosten relatief gezien hoog zijn. Zodat je dus een relatief hoog rendement nodig hebt. Bovendien kost het wel heel veel moeite voor een paar tientjes.
Hoewel het natuurlijk wel kan als je er echt fanatiek mee bezig gaat zijn. Dan kan je vermogen wel groeien, maar echt makkelijk is dat niet.
Calais heeft dat nogal, meen ik.quote:Op maandag 21 januari 2008 20:45 schreef Monidique het volgende:
[..]
Doet me denken aan een stad in Frankrijk, ik weet niet meer welke, waar na een heuvel te zijn opgereden, zo een gigantisch industriepark, met gebouwen zoals op deze foto, opdook, wat mij een beetje apocalyptisch, sci-fi, Mad Max-achtig aandeed.
Tenzij je het nat. in bijv. een indexfonds stopt.quote:Op maandag 21 januari 2008 20:58 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Wat betreft de transactiekosten heb je gelijk. Die zijn relatief hoog als je met lagere bedragen belegt en het adagium dat je geld met geld maakt is ook waar maar ook met minder dan 50k kan je best aardig beleggen en een extra zakcentje verdienen.
Dat zou best Duinkerken kunnen zijn. Als je dat bekijkt in google earth zie je nogal wat industrie.quote:Op maandag 21 januari 2008 20:57 schreef Monidique het volgende:
[..]
Dat sowieso. Ergens tussen Oostende en Caen. Het zou Duinkerken kunnen zijn, of daar ergens in de buurt.
Ja waar is Godslasteraar eigenlijk gebleven. Al tijden niet meer gezien.quote:Op maandag 21 januari 2008 21:08 schreef sigme het volgende:
Je had beter Godslasteraar eens uit kunnen vragen over aandelenhandel, MrX.
Aandelenhandel verruild voor een echte betrekking, en de kansloze liefde afgezworen. Hij zal wel een vriendinnetje hebben opgescharreld.quote:Op maandag 21 januari 2008 21:13 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Ja waar is Godslasteraar eigenlijk gebleven. Al tijden niet meer gezien.
Wie weet zien we hem nog weleens terug. Kan ik hem meteen om de nodige adviezen vragen.quote:Op maandag 21 januari 2008 21:18 schreef sigme het volgende:
[..]
Aandelenhandel verruild voor een echte betrekking, en de kansloze liefde afgezworen. Hij zal wel een vriendinnetje hebben opgescharreld.
Vraag me af waar je langer op moet wachtenquote:Op maandag 21 januari 2008 21:24 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Wie weet zien we hem nog weleens terug. Kan ik hem meteen om de nodige adviezen vragen.
Tot die tijd is het wachten op stijgende koersen.
Ik vond ook al dat ze milder waren gewordenquote:Op maandag 21 januari 2008 21:32 schreef DrWolffenstein het volgende:
http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/1171961.html
Geenstijl verFok!Frontpage'd. Today yesterday's news.
Zelfs na de beurskrach van 1929 is de wereld niet vergaan. Dus deze tijdelijke ellende overleven we ook welquote:Op maandag 21 januari 2008 21:28 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Vraag me af waar je langer op moet wachten
quote:Op maandag 21 januari 2008 21:47 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Zelfs na de beurskrach van 1929 is de wereld niet vergaan. Dus deze tijdelijke ellende overleven we ook wel.
Inderdaad. Bovendien is de rest ook arm dus kun je met heel weinig al een vrouw versierenquote:Op maandag 21 januari 2008 21:47 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Zelfs na de beurskrach van 1929 is de wereld niet vergaan. Dus deze tijdelijke ellende overleven we ook wel.
In plaats van eten in een duur restaurant is meenemen naar de Mac al voldoendequote:Op maandag 21 januari 2008 21:57 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Inderdaad. Bovendien is de rest ook arm dus kun je met heel weinig al een vrouw versieren
Whehee, dat kan nu net nu al. Er schijnen vrouwen te zijn die voor een Bigmac pijpenquote:Op maandag 21 januari 2008 22:03 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
In plaats van eten in een duur restaurant is meenemen naar de Mac al voldoende.
Ik wil niet weten wat voor vrouwen dat zijnquote:Op maandag 21 januari 2008 22:07 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Whehee, dat kan nu net nu al. Er schijnen vrouwen te zijn die voor een Bigmac pijpen
De meeste mensen wel jaquote:Op maandag 21 januari 2008 22:01 schreef Monidique het volgende:
We hebben de Tweede Wereldoorlog ook overleefd.
'you want fries with that?'quote:Op maandag 21 januari 2008 22:07 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Whehee, dat kan nu net nu al. Er schijnen vrouwen te zijn die voor een Bigmac pijpen
Ik vind dat je daar niet te laconiek en onverschillig naar moet kijken.quote:
Je vindt het wel erg leuk om steeds steken onder water uit te delen he?quote:Op maandag 21 januari 2008 22:03 schreef Fastmatti het volgende:
Bovendien zijn er voor Klopkoek dan weer volop mogelijkheden om in een redelijk gesetteld systeem omhoog te klimmen.
Ach, de zwarte markt zal waarschijnlijk goed functionerenquote:Op maandag 21 januari 2008 22:16 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ik vind dat je daar niet te laconiek en onverschillig naar moet kijken.
Als de WOII uitbreekt liggen er ook zat kansen...quote:Op maandag 21 januari 2008 22:19 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Ach, de zwarte markt zal waarschijnlijk goed functionerenZelfs dan liggen er zat kansen.
Zonder hier een waardeoordeel aan te geven. Dit is gewoon waar. Veel van de rijke families van nu waren foute families in de oorlog. Het enige dat ik je duidelijk wil maken dat er altijd mensen zullen zijn die gebruik maken van de situatie.quote:Op maandag 21 januari 2008 22:21 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Als de WOII uitbreekt liggen er ook zat kansen...
Dit heb ik toch al vaker gezegd.quote:Wat een afschuwelijk figuur moet jij zijn. Het is te hopen dat je een rol speelt.
Binck; onafhankelijk en goedkoopquote:Op maandag 21 januari 2008 19:00 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
En via wat koop en verkoop jij aandelen? Die banken houden nl. nogal wat in. De boeven
Onjuist verhaal wat je zegt hoor. Chroestsjov en z'n vrindjes zijn bijv. massaal weggezuiverd uit de partijtop indertijd.quote:Op maandag 21 januari 2008 22:35 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Zonder hier een waardeoordeel aan te geven. Dit is gewoon waar. Veel van de rijke families van nu waren foute families in de oorlog. Het enige dat ik je duidelijk wil maken dat er altijd mensen zullen zijn die gebruik maken van de situatie.
Zelfs in arme communistische landen waren er rijke mensen. Misschien heb je er nog nooit van gehoord, maar er zijn heel veel machtswisselingen geweest in de Sovjetunie. De rijken voelden precies aan op welk moment ze moesten wentelen en zo zaten er na de machtswisseling weer grotendeels dezelfde mensen in de top van de partij. Toen het communisme viel bleek deze groep mensen het ook binnen het kapitalistische stelsel ook heel goed te doen.
Kortom: het zijn altijd dezelfde mensen die rijk zijn. Ongeacht het regime, de economische situatie, etc. Deze groep mensen kun je toch niet aanpakken.
[..]
Dit heb ik toch al vaker gezegd.
En hoe heb jij je die materie eigen gemaakt? Boeken gelezen enzo? Ben niet van plan om het zelf te gaan doen (je moet dat echt leuk vinden) maar ben gewoon benieuwd.quote:
Zoveel materie is er niet eigen te maken. Je koopt wat, let op de cijfertjes en verkoopt weer als het meer waard is geworden.quote:Op maandag 21 januari 2008 22:52 schreef Klopkoek het volgende:
En hoe heb jij je die materie eigen gemaakt? Boeken gelezen enzo? Ben niet van plan om het zelf te gaan doen (je moet dat echt leuk vinden) maar ben gewoon benieuwd.
De SU was wel behoorlijk groot hoor. Bovendien had je als lokale partijbons al veel te vertellen en dat stond min of meer los van het centrale gezag. Zolang je de verkeerde niet steunde natuurlijk. Maar goed, dit is wat mij verteld is door kennissen en ik neem aan dat zij het weten. Wat ze mij vertellen is dat hun familiie het onder het communisme zeer goed had. Nu zijn ze gevlucht voor de moslims.quote:Op maandag 21 januari 2008 22:51 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Onjuist verhaal wat je zegt hoor. Chroestsjov en z'n vrindjes zijn bijv. massaal weggezuiverd uit de partijtop indertijd.
Pol pot had ook wel zo z'n methodes.quote:Op maandag 21 januari 2008 22:51 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Onjuist verhaal wat je zegt hoor. Chroestsjov en z'n vrindjes zijn bijv. massaal weggezuiverd uit de partijtop indertijd.
Het beleggen is mij met de paplepel ingegoten. Zowel mijn grootvader als mijn vader zijn fanatieke beleggers. Maar er is eigenlijk weinig aan te leren. Zolang je aandelen laag koopt en hoog verkoopt doe je het prima. Opties en structured products (turbo's en dergelijke) zijn ietwat ingewikkelder, maar heb je ook redelijk snel onder de knie.quote:Op maandag 21 januari 2008 22:52 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
En hoe heb jij je die materie eigen gemaakt? Boeken gelezen enzo? Ben niet van plan om het zelf te gaan doen (je moet dat echt leuk vinden) maar ben gewoon benieuwd.
Kwartjes oppikken voor de stoomwals.quote:Op maandag 21 januari 2008 22:56 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Zoveel materie is er niet eigen te maken. Je koopt wat, let op de cijfertjes en verkoopt weer als het meer waard is geworden.
Dat worden spannende dagen. Ik zou maar vast al je geld pinnen, zoals ze dat op die tegenlichtdocumentaire verteldequote:Op dinsdag 22 januari 2008 00:30 schreef MrX1982 het volgende:
[ afbeelding ]
Kijken wat er vandaag gaat gebeuren.
Dat aanpraten van paniek leidt ook alleen maar tot nog meer paniekquote:Op dinsdag 22 januari 2008 00:49 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Dat worden spannende dagen. Ik zou maar vast al je geld pinnen, zoals ze dat op die tegenlichtdocumentaire vertelde
Een ouwe sok werkt nog altijd het beste, mits er muntgeld in zit.quote:Op dinsdag 22 januari 2008 00:52 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Dat aanpraten van paniek leidt ook alleen maar tot nog meer paniek.
Of goud.quote:Op dinsdag 22 januari 2008 00:56 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Een ouwe sok werkt nog altijd het beste, mits er muntgeld in zit.
Loeter
De buurman hier had vorige week net groot ingekocht op beurs: "Veel lager kan toch bijna niet meer!"quote:Op dinsdag 22 januari 2008 09:03 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
Er is altijd tijd voor koffie.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |