ja die heb ik erin. daar blijven ze idd tot nu toe vanafquote:Op dinsdag 26 februari 2008 20:16 schreef Guppyfriend het volgende:
heb je Anubias Ana al eens geprobeerd? mijn ancistrus eet er niet van iig. het zijn mooie en stevige bladeren ook.
Kan je een keer een foto van jouw goudvis aquarium posten?quote:Op dinsdag 19 februari 2008 17:55 schreef HPoi het volgende:
[..]
Ik heb vroeger goudvissen gehad, toen een tropisch aquarium en nu weer een bak met goudvissen. Maar zelfs bij goudvissen/koudwateraquaria mag het niet. Al kunnen goudvissen wel beter tegen een stootje dan tropische vissen.
(Ik heb nu een groot koudwateraquarium met goudvissen)
Succes met je aquarium opzetten!
wat ik vaak doe is plakken komkommer of courgette voeren. ongeveer 1cm dik, zo'n plantenloodje er doorheen om ze te laten zinken, en dan zitten mn ancistrussen daar uren van te vreten. kennelijk lekkerder dan planten. maar niet teveel bijvoeren, want dan worden ze lui en eten ook geen alg meer.quote:Op zaterdag 1 maart 2008 11:34 schreef stevengerrard het volgende:
Nou het probleem is nog steeds niet verholpen. Voer af en toe die Spiratela blokjes die naar 2 uur eindelijk naar de bodem zakken maar 1 plant is wederom slachtoffer geworden en helemaal klaar gevreten ( althans gaten in gegeten).
Heeft iemand een idee hoe ik dit tegen kan gaan? Zo hou ik geen planten over of moet om de maand nieuwe planten kopen
Betta Uberis? Ik weet niet of ze het op vinnen voorzien, vind het wel een mooi visje.quote:Op dinsdag 4 maart 2008 13:29 schreef rene90 het volgende:
komkommer kan er gewoon in, ze vinden vanzelf wel een ingang, hoewel ik wel een klein beetje van de schil had weggesneden zodat ze ook van de bovenkant konden beginnen.
maaaar ik ben nog steeds eens opzoek naar een leuk extra visje, een koppeltje. kersenbuikjes lijken me niks, kempvissen gaan niet zo goed met maanvissen denk ik?
Ik heb er nog een stuk of 10. mannetjes/vrouwtjes is ongeveer 50/50. Kan het nog niet heel goed zien, maar ze groeien als koolquote:Op dinsdag 4 maart 2008 13:48 schreef saaw het volgende:
kersenbuikjes lijkt me wel wat
hoeveel heb je er?
en wat wil je ervoor hebben/waar woon je?
Je gaat pas over een X-aantal uur op vakantie, probeer wat uit zou ik zeggenquote:Op woensdag 5 maart 2008 08:20 schreef Zweefvliegje het volgende:
Snel hulp gevraagd!
Vanavond ga ik op vakantie maar ik moet de automatische visvoerder (de Tronic Nutrafin ofzo) nog instellen. Er zitten 3 knopjes op, M, P1 en P2.
Ik weet dat las je M indruks ze automatisch vis krijgen, maar ook als je P1 of P2 indrukt.
Maar wat als ik nou wil dat ze 8 uur 's ochtends en 8 uur 's avonds wat krijgen? Dan moest ik op dat tijdstip een handeling uitvoeren, maar ik weet niet meer welke? Alle knoppen tegelijk? Iets met seconden? Kan het boekje niet vinden en Google wil het ook al niet voor me vinden.
Mijn vissen en ik zijn jullie antwoorden erg dankbaar!
ik zweer bij de 830 en 840 bouwmarkt lampen. koudwit en warmwit. die speciale lampen voor aquaria zijn mijns inziens pure oplichterij.quote:Op woensdag 5 maart 2008 12:16 schreef rene90 het volgende:
ik vind dat langwerpige niet zo mooi, de kempvis lijkt me dan nog het mooiste, vooral als hij een mooie kleur is.
Maar er is nog een probleem, me lamp is kapot, weet iemand wat nou een goede vervanger is, staat op: topical color super plus, 58 watt als ik me niet vergis. Ze zitten nu zonder licht, maar ik ga donderdags meteen een nieuwe halen.
ik heb wel een speciale aqua-lamp. maar goed, je moet wat als in de bouwmarkt geen TL-buizen meer te vinden zijn. en ach, deze is ook wel aardig, schijnt nog speciaal mee te werken aan foto-synthese en zo ook (onzin natuurlijk, maar ach). het is wel 'warm' licht, dat dan weer wel.quote:Op woensdag 5 maart 2008 13:28 schreef Byte_Me het volgende:
[..]
ik zweer bij de 830 en 840 bouwmarkt lampen. koudwit en warmwit. die speciale lampen voor aquaria zijn mijns inziens pure oplichterij.
oeh leukquote:Op woensdag 5 maart 2008 12:23 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Ik heb er nog een stuk of 10. mannetjes/vrouwtjes is ongeveer 50/50. Kan het nog niet heel goed zien, maar ze groeien als kool
Je kan ze gratis ophalen als je wilt
Bronquote:Bij een kempvis hangt heel veel af van hoe oud hij is en hoe dominant.
Heb je een dominante kempvis die bv (want die plaats je ergens anders) je maanvis als bedreiging ziet, zeg dan maar gedag tegen je Maanvis.
De kempvis is zeer zeker in staat deze zo vlug om te leggen dat je het niet eens ziet. Dit hoeft niet ineens te gebeuren maar kan ook even duren.
Daarintegen zal een rustige kempvis het wel best vinden.
Maar een rustige kempvis kan op den duur ook zeer agresief worden als hij ouder is.
Een Kempvis moet eigenlijk niet bij een andere vis worden gezet die grote vinnen heeft, of ook pronkverdrag toont, dit gaat bijna altijd fout.
Nu zal het soms goed gaan, maar dat is hetzelfde als die opa die rokend en drinkend 100 is geworden.
Ik zweer daarintegen door paludariumhobby bij Arcadia Freshwater lampen. Ipv 3-5 maanden voor mos begroeiing, deed ik er 1-2 maanden over met deze lampen. Maar ik weet niet hoe zich dit vertaald door water. Zelf heb ik boven mijn bakjes over het algemeen 830/840 TL buizen.quote:Op woensdag 5 maart 2008 13:28 schreef Byte_Me het volgende:
[..]
ik zweer bij de 830 en 840 bouwmarkt lampen. koudwit en warmwit. die speciale lampen voor aquaria zijn mijns inziens pure oplichterij.
mooi zoquote:Op donderdag 6 maart 2008 18:07 schreef Guppyfriend het volgende:
de meeste dierenwinkels hebben die wel
lijkt me best grappig jaquote:Op donderdag 6 maart 2008 18:13 schreef saaw het volgende:
ik heb er ook een, briljant ding
je stelt gewoon de huidige tijd in, en dan kun je tot 3 voertijden per dag instellen
ik gebruik hem altijd, omdat ik ook nog wel eens overwachts er niet ben
als ik wel thuis ben en ik hoor hem draaien ga ik wel altijd even kijken, blijft leuk
toen heb ik er niet op geletquote:Op donderdag 6 maart 2008 19:22 schreef Prowl het volgende:
Bij de lidl waren ze pas voor 9,95
beetje depri? je post zoveelquote:Op donderdag 6 maart 2008 19:22 schreef Prowl het volgende:
Bij de lidl waren ze pas voor 9,95
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |