abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56985864
uhm tja vond ik wel grappig, de garnaaltjes vinden het soms wel fijn om op te zitten.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  Moderator dinsdag 26 februari 2008 @ 20:16:41 #152
155227 crew  Guppy
dus
pi_56995600
heb je Anubias Ana al eens geprobeerd? mijn ancistrus eet er niet van iig. het zijn mooie en stevige bladeren ook.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zaterdag 1 maart 2008 @ 11:34:46 #153
96720 stevengerrard
stevengerrard
pi_57077970
Nou het probleem is nog steeds niet verholpen. Voer af en toe die Spiratela blokjes die naar 2 uur eindelijk naar de bodem zakken maar 1 plant is wederom slachtoffer geworden en helemaal klaar gevreten ( althans gaten in gegeten).

Heeft iemand een idee hoe ik dit tegen kan gaan? Zo hou ik geen planten over of moet om de maand nieuwe planten kopen
Walk on, walk on, with hope in your heart,
And you'll never walk alone...
You'll never walk alone.
  zaterdag 1 maart 2008 @ 11:37:01 #154
96720 stevengerrard
stevengerrard
pi_57078016
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 20:16 schreef Guppyfriend het volgende:
heb je Anubias Ana al eens geprobeerd? mijn ancistrus eet er niet van iig. het zijn mooie en stevige bladeren ook.
ja die heb ik erin. daar blijven ze idd tot nu toe vanaf
You'll never walk alone.
  Moderator zaterdag 1 maart 2008 @ 15:53:07 #155
155227 crew  Guppy
dus
pi_57082754
probeer eens de algentabletten van het merk Tetra. die zinken naar mijn weten meteen. de tabletten van het huismerk van mijn dierenwinkel ook trouwens
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zondag 2 maart 2008 @ 19:50:52 #156
97745 Thorical
finding a way
pi_57111358
quote:
Op dinsdag 19 februari 2008 17:55 schreef HPoi het volgende:

[..]

Ik heb vroeger goudvissen gehad, toen een tropisch aquarium en nu weer een bak met goudvissen. Maar zelfs bij goudvissen/koudwateraquaria mag het niet. Al kunnen goudvissen wel beter tegen een stootje dan tropische vissen.

(Ik heb nu een groot koudwateraquarium met goudvissen )

Succes met je aquarium opzetten!
Kan je een keer een foto van jouw goudvis aquarium posten?
pi_57111823
quote:
Op zaterdag 1 maart 2008 11:34 schreef stevengerrard het volgende:
Nou het probleem is nog steeds niet verholpen. Voer af en toe die Spiratela blokjes die naar 2 uur eindelijk naar de bodem zakken maar 1 plant is wederom slachtoffer geworden en helemaal klaar gevreten ( althans gaten in gegeten).

Heeft iemand een idee hoe ik dit tegen kan gaan? Zo hou ik geen planten over of moet om de maand nieuwe planten kopen
wat ik vaak doe is plakken komkommer of courgette voeren. ongeveer 1cm dik, zo'n plantenloodje er doorheen om ze te laten zinken, en dan zitten mn ancistrussen daar uren van te vreten. kennelijk lekkerder dan planten. maar niet teveel bijvoeren, want dan worden ze lui en eten ook geen alg meer.
pi_57112064
ja doe ik ook, had laats een groter stuk, en ze vraten hem van binnen op, heb een ancistrus van 10 cm, nou die genoot en het was zo een 5 cm stuk komkommer, de schil aten de slakken op:) leuk om te zien
Top 5 China producten
  maandag 3 maart 2008 @ 08:44:36 #159
96720 stevengerrard
stevengerrard
pi_57120091
hoevaak leggen jullie een komkommer erin dan? Want je geeft ze toch ook gewoon voer
You'll never walk alone.
pi_57120197
nee hoor alleen komkommer vaak, soms nog eens wat welsch chips, maar van de algen en de komkommer lijken ze het al 2 maanden goed te doen:)

en hoevaak komkommer, eens in de 2 dagen, maar stukje courgette lussen ze ook
Top 5 China producten
  maandag 3 maart 2008 @ 09:20:25 #161
96720 stevengerrard
stevengerrard
pi_57120559
ok en dan de komkommer eerst in water leggen? En daarmidden snijden zodat ze de binnenkant kunnen opvreten?
You'll never walk alone.
pi_57122078
buitenkant wassen om insecticiden te verwijderen, een plak eraf snijden van 1 of een paar cm dik. deze verzwaren of ergens aan vastmaken, zodat ie op de bodem blijft liggen. ik voer ook nog spirulina bij, maar niet veel. komkommer (of courgette) heeft volgens mij geen al te hoge voedingswaarde. maar goed, ze hebben ook de algen nog natuurlijk.
pi_57145880
beurs seizoen is weer begonnen:

http://www.vivariumbeurs.com
  Moderator dinsdag 4 maart 2008 @ 12:23:15 #164
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_57147164
Iemand interesse in wat kersenbuikjes?

Mijn jongen moeten er binnenkort uit denk ik, want pa begint ze achterna te jagen
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_57148364
komkommer kan er gewoon in, ze vinden vanzelf wel een ingang, hoewel ik wel een klein beetje van de schil had weggesneden zodat ze ook van de bovenkant konden beginnen.

maaaar ik ben nog steeds eens opzoek naar een leuk extra visje, een koppeltje. kersenbuikjes lijken me niks, kempvissen gaan niet zo goed met maanvissen denk ik?
Top 5 China producten
  dinsdag 4 maart 2008 @ 13:48:03 #166
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_57148752
kersenbuikjes lijkt me wel wat
hoeveel heb je er?
en wat wil je ervoor hebben/waar woon je?
an urge to help mankind overcomes me
pi_57166477
Snel hulp gevraagd!
Vanavond ga ik op vakantie maar ik moet de automatische visvoerder (de Tronic Nutrafin ofzo) nog instellen. Er zitten 3 knopjes op, M, P1 en P2.
Ik weet dat las je M indruks ze automatisch vis krijgen, maar ook als je P1 of P2 indrukt.
Maar wat als ik nou wil dat ze 8 uur 's ochtends en 8 uur 's avonds wat krijgen? Dan moest ik op dat tijdstip een handeling uitvoeren, maar ik weet niet meer welke? Alle knoppen tegelijk? Iets met seconden? Kan het boekje niet vinden en Google wil het ook al niet voor me vinden.

Mijn vissen en ik zijn jullie antwoorden erg dankbaar!
pi_57170197
quote:
Op dinsdag 4 maart 2008 13:29 schreef rene90 het volgende:
komkommer kan er gewoon in, ze vinden vanzelf wel een ingang, hoewel ik wel een klein beetje van de schil had weggesneden zodat ze ook van de bovenkant konden beginnen.

maaaar ik ben nog steeds eens opzoek naar een leuk extra visje, een koppeltje. kersenbuikjes lijken me niks, kempvissen gaan niet zo goed met maanvissen denk ik?
Betta Uberis? Ik weet niet of ze het op vinnen voorzien, vind het wel een mooi visje.
Vind Aphyosemion australis en Epiplatys dageti ook mooie soortjes
pi_57170953
ik vind dat langwerpige niet zo mooi, de kempvis lijkt me dan nog het mooiste, vooral als hij een mooie kleur is.

Maar er is nog een probleem, me lamp is kapot, weet iemand wat nou een goede vervanger is, staat op: topical color super plus, 58 watt als ik me niet vergis. Ze zitten nu zonder licht, maar ik ga donderdags meteen een nieuwe halen.
Top 5 China producten
  Moderator woensdag 5 maart 2008 @ 12:23:02 #170
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_57171109
quote:
Op dinsdag 4 maart 2008 13:48 schreef saaw het volgende:
kersenbuikjes lijkt me wel wat
hoeveel heb je er?
en wat wil je ervoor hebben/waar woon je?
Ik heb er nog een stuk of 10. mannetjes/vrouwtjes is ongeveer 50/50. Kan het nog niet heel goed zien, maar ze groeien als kool

Je kan ze gratis ophalen als je wilt
4045
onlogisch
  Moderator woensdag 5 maart 2008 @ 12:26:12 #171
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_57171210
quote:
Op woensdag 5 maart 2008 08:20 schreef Zweefvliegje het volgende:
Snel hulp gevraagd!
Vanavond ga ik op vakantie maar ik moet de automatische visvoerder (de Tronic Nutrafin ofzo) nog instellen. Er zitten 3 knopjes op, M, P1 en P2.
Ik weet dat las je M indruks ze automatisch vis krijgen, maar ook als je P1 of P2 indrukt.
Maar wat als ik nou wil dat ze 8 uur 's ochtends en 8 uur 's avonds wat krijgen? Dan moest ik op dat tijdstip een handeling uitvoeren, maar ik weet niet meer welke? Alle knoppen tegelijk? Iets met seconden? Kan het boekje niet vinden en Google wil het ook al niet voor me vinden.

Mijn vissen en ik zijn jullie antwoorden erg dankbaar!
Je gaat pas over een X-aantal uur op vakantie, probeer wat uit zou ik zeggen

En eerlijk gezegd ben je er wel een beetje laat mee
4045
onlogisch
pi_57171990
ach je hebt toch wel een tante of iets die eens per dag wat voer erin kan gooien wil het apparaat echt niet werken
Top 5 China producten
pi_57172519
quote:
Op woensdag 5 maart 2008 12:16 schreef rene90 het volgende:
ik vind dat langwerpige niet zo mooi, de kempvis lijkt me dan nog het mooiste, vooral als hij een mooie kleur is.

Maar er is nog een probleem, me lamp is kapot, weet iemand wat nou een goede vervanger is, staat op: topical color super plus, 58 watt als ik me niet vergis. Ze zitten nu zonder licht, maar ik ga donderdags meteen een nieuwe halen.
ik zweer bij de 830 en 840 bouwmarkt lampen. koudwit en warmwit. die speciale lampen voor aquaria zijn mijns inziens pure oplichterij.
  Moderator woensdag 5 maart 2008 @ 13:31:14 #174
155227 crew  Guppy
dus
pi_57172594
quote:
Op woensdag 5 maart 2008 13:28 schreef Byte_Me het volgende:

[..]

ik zweer bij de 830 en 840 bouwmarkt lampen. koudwit en warmwit. die speciale lampen voor aquaria zijn mijns inziens pure oplichterij.
ik heb wel een speciale aqua-lamp. maar goed, je moet wat als in de bouwmarkt geen TL-buizen meer te vinden zijn. en ach, deze is ook wel aardig, schijnt nog speciaal mee te werken aan foto-synthese en zo ook (onzin natuurlijk, maar ach). het is wel 'warm' licht, dat dan weer wel.
  Moderator woensdag 5 maart 2008 @ 18:06:26 #175
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_57178334
* Zo even het Tropisch aquarium topic in mijn Myat zetten *

Hallo allemaal,

Van mijn buurman heb ik gehoord dat je bij een aquarium veel beter met een groot volume kunt beginnen; of zoals hij het zelf zegt :

"een biologisch evenwicht in het aquarium wordt makkelijker verstoord als het een kleiner volume betreft. zie het als een glas water waar je een druppel citroensap in doet, dit proef je gelijk! doe je een druppel in een emmer water dan merk je er niets van! zo is het ook met aquaria.
Kies dus voor het zo groot mogelijke volume".

Echter zit ik (helaas) aan een bepaalde maximale afmeting vast van 60 x .. x .. In mijn zoektocht naar aquaria die voldoen aan deze maximale afmetingen kwam ik uit op het volgende aquarium : Namelijk een juwel lido 125, afmetingen van 61 x 41 x 58, inhoud van 120 liter voorzien van juwel highlite verlichting van 2 x 24 watt. Die extra 10 cm die het geheel uitsteekt naar voren leverd voor mij geen probleem op.

Er is ook een juwel rekord 60 op de markt, ik heb deze bak eens bekeken en ik vind hem iets te beperkt in hoogte (namelijk maar 61 x 31 x 38 cm) en lijkt mij daarom niet mooi om naar te kijken, en de afwerking van een juwel rekord 60 vind ik ook niet geweldig.

Voor het verschil in aanschafprijs tussen een lido en een juwel rekord 60 heb ik het idee dat je een veel beter afgewerkt en praktisch aquarium krijgt waar ook voor de iets grotere vissen nog mogelijkheden zijn. Een lido kost excl. meubel +/- ¤ 179,- euro een rekord 60 kost +/- ¤ 60,-

Een lido 120 wordt geleverd met een Juwel pomp 600; met een capaciteit van 600 liter per uur, en een juwel 100 watt verwarming.

Nou zou ik graag willen weten wat jullie personelijk nou een goed aquarium vinden om starter mee te beginnen ? Rekening houdend met een maximale breedte van 60 cm x .. x ..

Ik ben dus als starter op zoek naar goede alternatieven / of voor en nadelen aan het aquarium wat ik op het oog heb !
pi_57178598
Nee, had een hele dag maar moest dus werken van 9 tot 6 dus oefenen zat er niet in.
Nou, volgende keer beter, ik heb wat geprobeerd, hopen dat ie gewoon afgaat.
En nee, heb door omstandigheden niet iemand die voor ze kan zorgen helaas.
  woensdag 5 maart 2008 @ 18:22:25 #177
74276 saaw
pi_57178625
quote:
Op woensdag 5 maart 2008 12:23 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Ik heb er nog een stuk of 10. mannetjes/vrouwtjes is ongeveer 50/50. Kan het nog niet heel goed zien, maar ze groeien als kool

Je kan ze gratis ophalen als je wilt
oeh leuk
waar woon je ergens?
pi_57178670
je kunt ook aquaria op maat laten maken, hoeft niet eens zo duur te zijn. helaas ben ik al mn aqua bookmarks kwijtgeraakt, anders kon ik je zo verder helpen.

je buurman heeft wel gewoon gelijk. hoe groter hoe beter. ook is het vaak verstandiger om groot te beginnen omdat 9 van de 10 mensen toch steeds groter gaan. dus ga er vanuit dat je over een tijdje toch een groter aquarium wil, is dat dan onmogelijk, of maak je dan ineens een ander plekje vrij.

verder zet ik mn twijfels bij de verlichting van die lido. een 60 cm hoge bak moet je behoorlijk wat watts in pompen. maar ik heb die lido nog nooit gezien dus kan er niets met zekerheid over zeggen.

als die plek die je nu hebt uitgekozen in een hoek is kun je ook kijken naar driehoekige bakken.
  Moderator woensdag 5 maart 2008 @ 18:48:28 #179
155227 crew  Guppy
dus
pi_57179160
@ Vonkenboer,

ik heb ook een Rekord 60, altijd gehad. Ook als beginner. Het is niet dat ik niet groter wil, maar op mn kamertje kan met de beste wil van de wereld niet meer... Het is goed te doen, zolang je de tijd neemt om alles te doen. Je buurman zal je vast ook verteld hebben dat aquaria draaien om geduld. Je moet het water de tijd geven om aan te passen, niet meteen alle vissen er in zetten enz. enz.
Dit geldt ook voor Rekord 60's en vergelijkbare maten. Als je geen gekke dingen doet (en er niet teveel vissen in houd!) is het een prima aquarium, ook voor beginners.
  woensdag 5 maart 2008 @ 20:15:22 #180
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_57181176
Ik heb een Lido en ben er tevreden over.

Het is wel een gedoe met planten om een mooie inrichting te krijgen door de "rare" afmetingen maarje krijgt er een hoop liters voor weinig oppervlakte voor terug.

Ik zo wel gelijk het binnenfilter er uit halen, een eheim ecco of 2211/2213 classic werkt 10x beter.
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
pi_57182882
ik ga denk ik toch voor een "echte" aquariumlamp, kom gewoon ook niet bij een bouwmarkt in de buurt, en lijkt me wel het handigst voor de vissen om snel weer aan het licht te zitten, handig voor de volgende keer dat ik er 1 op voorraad heb:)

iemand ervaringen met kempvis + maanvis?
Top 5 China producten
  Moderator woensdag 5 maart 2008 @ 21:43:23 #182
155227 crew  Guppy
dus
pi_57183672
Qoute:
quote:
Bij een kempvis hangt heel veel af van hoe oud hij is en hoe dominant.
Heb je een dominante kempvis die bv (want die plaats je ergens anders) je maanvis als bedreiging ziet, zeg dan maar gedag tegen je Maanvis.
De kempvis is zeer zeker in staat deze zo vlug om te leggen dat je het niet eens ziet. Dit hoeft niet ineens te gebeuren maar kan ook even duren.
Daarintegen zal een rustige kempvis het wel best vinden.

Maar een rustige kempvis kan op den duur ook zeer agresief worden als hij ouder is.

Een Kempvis moet eigenlijk niet bij een andere vis worden gezet die grote vinnen heeft, of ook pronkverdrag toont, dit gaat bijna altijd fout.
Nu zal het soms goed gaan, maar dat is hetzelfde als die opa die rokend en drinkend 100 is geworden.
Bron
pi_57184270
in dat opzicht lijkt het toch weer geen goed plan, ik ga gewoon eens kijken in de winkel morgen, en sowieso een TL balk kopen:)
Top 5 China producten
  Moderator donderdag 6 maart 2008 @ 08:21:50 #184
155227 crew  Guppy
dus
pi_57190346
het lijkt mij dat vooral het laatste van belang is, dus dat een kempvis niet bij andere vissen moet worden gezet die grote vinnen heeft of pronkgedrag vertoont.
ik weet natuurlijk niet in tot hoeverre dit klopt, ik heb er zelf geen ervaring mee. maar het klinkt wel 'aannemelijk'
pi_57191320
het klinkt inderdaad wel aannemelijk natuurlijk, en het laatste wat ik wil is dat er "gezeik" komt in me bak en er vissen dood gaan.
Top 5 China producten
  Moderator donderdag 6 maart 2008 @ 10:51:07 #186
155227 crew  Guppy
dus
pi_57192582
dat heb je goed sowieso vind ik het goed dat je je research goed doet
pi_57194175
quote:
Op woensdag 5 maart 2008 13:28 schreef Byte_Me het volgende:

[..]

Ik zweer daarintegen door paludariumhobby bij Arcadia Freshwater lampen. Ipv 3-5 maanden voor mos begroeiing, deed ik er 1-2 maanden over met deze lampen. Maar ik weet niet hoe zich dit vertaald door water. Zelf heb ik boven mijn bakjes over het algemeen 830/840 TL buizen.
  Moderator donderdag 6 maart 2008 @ 12:06:20 #188
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_57194252
quote:
Op woensdag 5 maart 2008 18:22 schreef saaw het volgende:

[..]

oeh leuk
waar woon je ergens?
Sliedrecht
4045
onlogisch
  Moderator donderdag 6 maart 2008 @ 12:11:03 #189
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_57194374
Het is niet te geloven....

Mijn kersenbuikjes hebben alweer jongen De eerste lichting is nog nieteens volgroeit of er zijn alweer nieuwe

Ze zijn nog erger dan een stel hitsige konijnen

Anyway, er doet zich nu wel een vage situatie voor. Bij mijn eerste jongen verdedigde het mannetje het vrouwtje + de jonkies. Alles wat te dicht in de buurt van de jonkies kwam werd met harde hand weg geslagen door het mannetje.

Echter, nu bij de 2e lichting jonkies valt het mij op dat de vader zich helemaal niet bekommert om de jonkies, en sterker nog, gisteravond waren het juist het mannetje & vrouwtje die goed met elkaar in de clinch lagen. (Nee, geen toevallig eenmalig gevechtje maar een uur lang aanvallen/wegzwemmen/aanvallen/wegzwemmen.)

Wat kan/moet ik hier aan doen? Want ik vind het zielig voor het vrouwtje die de jongen verdedigt, maar echt geen match is voor het mannetje.
4045
onlogisch
  donderdag 6 maart 2008 @ 15:46:33 #190
74276 saaw
pi_57198755
oewh sliedrecht is wel een heel eind weg voor mij jammer zeg

over dat aanvallen kan ik je ook niets vertellen, klinkt heel raar inderdaad
kan je de mama en nieuwe kleintjes niet voorlopig in een klein bakje appart zetten?
pi_57200277
en het is geworden:D een blauwe goerami, wordt niet te groot en vormt een leuk koppeltje:)
Top 5 China producten
  Moderator donderdag 6 maart 2008 @ 17:41:09 #192
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_57201258
De rust is wedergekeerd, alleen ik zie de jonkies nergens meer... ben bang dat het mannetje ze heeft opgegeten/gedood?

Ze waren nog zo klein dat ik ze nergens zag liggen....
4045
onlogisch
  donderdag 6 maart 2008 @ 18:04:53 #193
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_57201738
okee, het zijn geen tropische vissen, maar in een topic vol vissenliefhebbers is er vast iemand die me verder kan helpen.
Binnenkort komten er een stel sluierstaarten in huis en ik ben (helaas) weleens een dag of 2 weg, dus ik ben op zoek naar een voederapparaatje voor als ik er niet ben.
Kan ik die gewoon bij de dierenwinkel halen?
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
  Moderator donderdag 6 maart 2008 @ 18:07:05 #194
155227 crew  Guppy
dus
pi_57201771
de meeste dierenwinkels hebben die wel
  donderdag 6 maart 2008 @ 18:10:34 #195
112545 Muck
pi_57201853
quote:
Op donderdag 6 maart 2008 18:07 schreef Guppyfriend het volgende:
de meeste dierenwinkels hebben die wel
mooi zo
bedankt voor het snelle antwoord!!
  donderdag 6 maart 2008 @ 18:13:38 #196
74276 saaw
pi_57201921
ik heb er ook een, briljant ding
je stelt gewoon de huidige tijd in, en dan kun je tot 3 voertijden per dag instellen
ik gebruik hem altijd, omdat ik ook nog wel eens overwachts er niet ben

als ik wel thuis ben en ik hoor hem draaien ga ik wel altijd even kijken, blijft leuk
  donderdag 6 maart 2008 @ 18:43:18 #197
112545 Muck
pi_57202471
quote:
Op donderdag 6 maart 2008 18:13 schreef saaw het volgende:
ik heb er ook een, briljant ding
je stelt gewoon de huidige tijd in, en dan kun je tot 3 voertijden per dag instellen
ik gebruik hem altijd, omdat ik ook nog wel eens overwachts er niet ben

als ik wel thuis ben en ik hoor hem draaien ga ik wel altijd even kijken, blijft leuk
lijkt me best grappig ja
wat betaal je nou voor zo'n dingetje?
  donderdag 6 maart 2008 @ 19:22:15 #198
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_57203427
Bij de lidl waren ze pas voor 9,95
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
  donderdag 6 maart 2008 @ 19:24:41 #199
112545 Muck
pi_57203484
quote:
Op donderdag 6 maart 2008 19:22 schreef Prowl het volgende:
toen heb ik er niet op gelet
ik ga binnenkort wel even langs de dierenwinkel
bedankt voor de moeite
pi_57204046
quote:
Op donderdag 6 maart 2008 19:22 schreef Prowl het volgende:
beetje depri? je post zoveel PI's
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')