abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56585623
Mocht iemand nog een leuke aqua40 ergens zien, MSG MEEEE
pi_56586288
Ik heb hier een hele leuke staan! Alleen niet te koop
  donderdag 7 februari 2008 @ 18:54:55 #103
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_56587616
quote:
Op donderdag 7 februari 2008 02:53 schreef Aneurism het volgende:
Ben opzoek naar een goede aanbieding voor Aqua 40.

Ben van plan per aqua 40 > 1 betta man te huisvesten. Verder echt niets meer.

Iemand aanbiedingen gezien of andere aanbiedingen van bakjes rond die maat (absoluut niet kleiner) met een volledige set daarbij?
http://link.marktplaats.nl/146779999

Is zoiets niet goed?

Betta's hebben niet zo heel veel ruimte nodig als het water goed ververst word.
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
pi_56598334
quote:
Op donderdag 7 februari 2008 18:54 schreef Prowl het volgende:

[..]

http://link.marktplaats.nl/146779999

Is zoiets niet goed?

Betta's hebben niet zo heel veel ruimte nodig als het water goed ververst word.
Klopt, er zijn professionele breeders die ze in 1 liter frisdrankflessen houden. Maar ik wil een mooi aquarium en deze leuk inrichten. Aqua 40 voor betta man is dan redelijk aan de forse maat.

In April is mijn gifkikkerschuur klaar en ga ik over op een eigengemaakte dripsysteem voor mijn kikkervisjes, daar komen ongetwijfeld ook betta's tussen staan.
  Moderator vrijdag 8 februari 2008 @ 13:25:47 #105
155227 crew  Guppy
dus
pi_56601719
* Guppyfriend vindt dat zielig voor visjes...

zo van die flessen en zo dan he
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_56608048
quote:
Op vrijdag 8 februari 2008 13:25 schreef Guppyfriend het volgende:
* Guppyfriend vindt dat zielig voor visjes...

zo van die flessen en zo dan he
Tja... Vreemde is dat de betta's van die kwekers meer natuurlijk gedrag vertonen dan de betta's die ik deze donderdag gezien heb in een dierenwinkel.
  Moderator vrijdag 8 februari 2008 @ 19:34:19 #107
155227 crew  Guppy
dus
pi_56608169
dat weet ik niet. ik heb zelf geen betta's. maar ik vind het er altijd zo zielig uitzien, in van die potjes
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_56628943
Ik heb nogsteeds last van dat er gaatjes in mijn bladeren gegeten worden. Eerst was het mijn Gibycebs en nu ik hem geruild heb voor 2 kleinere algeneters gebeurd het nog.

Dus ik weer terug en wat zeiden ze mijn de groothandel:

Waarschijnlijk heb je te weinig groene alg. Groene alg is namelijk nodig als eten voor de algeneters. Dus heb ik nu spitulie meegekregen waar schijbaar hetzelfde in zit.

Heeft iemand hier eerder van gehoord?? En zo ja, hoe krijg ik snel er wat voldoende groene alg in
Walk on, walk on, with hope in your heart,
And you'll never walk alone...
You'll never walk alone.
  zaterdag 9 februari 2008 @ 20:34:36 #109
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_56629523
Sera Spirulina Tabs bijvoeren zal zeker helpen
pi_56630433
dat de algeneters van de planten afblijven?
You'll never walk alone.
  zondag 10 februari 2008 @ 01:52:41 #111
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_56637045
Daar is geen garantie op natuurlijk, als ze eenmaal de smaak te pakken hebben dan kun je het vergeten.

Ik heb ooit een ancistrus gehad die alle jonge blaadjes op vrat van elke plant, bijvoeren met groente hielp niets, met die tabs ging het wat minder hard.
pi_56637073
Ff een vraagje mbt een praktisch probleem. Ik heb een waterplantje gekocht waar (nog) nauwelijks wortels aan zitten. Hij blijft hierdoor niet goed zitten in de bodem, hij komt steeds bovendrijven. Hoe los ik dit op?
pi_56637251
quote:
Op zondag 10 februari 2008 01:56 schreef Flounder het volgende:
Ff een vraagje mbt een praktisch probleem. Ik heb een waterplantje gekocht waar (nog) nauwelijks wortels aan zitten. Hij blijft hierdoor niet goed zitten in de bodem, hij komt steeds bovendrijven. Hoe los ik dit op?
een loodje eraan laten zitten. inb tegenstelling tot wat vaak gezegd wordt, zal het lood niet oplossen in het aquariumwater, tenzij je een pH van 1 hebt, maar als je vissen nog zwemmen zal dat niet het geval zijn. er komen dus geen giftige stoffen door vrij en na een tijdje is het plantje geworteld en haal je het loodje er weer uit vanwege esthetische oogpunten.
  Moderator zondag 10 februari 2008 @ 08:26:12 #114
155227 crew  Guppy
dus
pi_56638868
leg er steentjes omheen. door de verankering van de steentjes zal je plantje niet meer omhoog komen.
het is mooier (en voor mn gevoel ook beter) dan een loodje.
pi_56648017
Mijn Apistogramma heeft kleine witte bultjes onder zijn kieuw. Weet iemand wat sat is en wat je er tegen kunt doen?

Daarbij gaan de kieuwen van alle vissen op topsnelheid heen en weer. Lijkt me sterk dat er te weinig O2 in zit aangezien ik net water heb ververst en de uitloop van het filter naar boven heb staan zodat het het wateropp breekt

heb net de waarden gecontroleerd. Mijn No3 is 0 - 12,5 maar mijn No2 waarde is te hoog. Heeft dit met de snelheid kieuwen te maken?

[ Bericht 16% gewijzigd door stevengerrard op 10-02-2008 18:14:17 ]
You'll never walk alone.
pi_56652612
no2 is niet goed voor je bak kunnen je vissen aan dood gaan, dus je water verversen voor een groot gedeelte raad ik je wel aan.

mijn maanvis at gewoon plant...wel grappig, zat ie met zo een stukje stengel in ze mond, kwam een vijfstreepbarbeeltje aan wilden ook een stukje, leek wel zo dropvetereten:)
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_56664547
quote:
Op zondag 10 februari 2008 18:00 schreef stevengerrard het volgende:
Mijn Apistogramma heeft kleine witte bultjes onder zijn kieuw. Weet iemand wat sat is en wat je er tegen kunt doen?

Daarbij gaan de kieuwen van alle vissen op topsnelheid heen en weer. Lijkt me sterk dat er te weinig O2 in zit aangezien ik net water heb ververst en de uitloop van het filter naar boven heb staan zodat het het wateropp breekt

heb net de waarden gecontroleerd. Mijn No3 is 0 - 12,5 maar mijn No2 waarde is te hoog. Heeft dit met de snelheid kieuwen te maken?
Witte stip?
pi_56686166
nee het is geen witte stip. dat ken ik wel

Schijnbaar is het een parasiet die tussen de kieuwen is gaan zitten ( volgens de kenners in de winkel) ze hadden het nog nooit gezien zo vaag.... Nu maar een speciaal gemaakt middel in de bak gedaan en over 5 dgn kijken of het geholpen heeft
You'll never walk alone.
pi_56686232
esha2000?
pi_56692614
denk het niet aneurism, "speciaal gemaakt middel" dus zal wel een mix zijn van het 1 en het ander neem ik aan, ben benieuwd of het ze goed doet...
Top 5 China producten
pi_56707714
quote:
Op dinsdag 12 februari 2008 22:23 schreef rene90 het volgende:
denk het niet aneurism, "speciaal gemaakt middel" dus zal wel een mix zijn van het 1 en het ander neem ik aan, ben benieuwd of het ze goed doet...

uhuh gewoon een middeltje zoals easy life maar dan in een ongelabeld flesje en 10x zo duur
Maar easylife schijnt ook een zeoliet te zijn die per fles 4 dubbeltjes kost + Kraanwater.
pi_56708424
nou het was gratis dus dan zou het wel helemaal niks zijn
You'll never walk alone.
pi_56710643
is gewoon water:p
Top 5 China producten
pi_56720025
hahah nou het was wit dus zou wel verdunde melk geweest zijn
You'll never walk alone.
  zaterdag 16 februari 2008 @ 16:24:59 #126
129106 Chav
Oi Oi Oi !!!
pi_56772283
Al 4 jaar mijn zonnenstraaltjes

In me Burberry......
pi_56809342
Heeft er ook iemand van jullie kreeften?
Weten jullie ook hoe oud deze beesten worden?
Ik heb er namelijk 2, alleen ik heb het idee dat er 1 dood is, hij doet niks meer, ook niet als ik hem aanraak. Dit klinkt natuurlijk stom en is het ook, maar die beesten zijn van m'n vriend en die is er nu niet en ik heb geen verstand van ze.. ik geef ze gewoon keurig elke dag eten.
Ze zitten in een tropisch aquarium waar ook vissen bij zitten.

Op internet las ik dat ze zuurstofrijk water nodig hebben. Eergisteren is het pompje ermee uitgescheden, kan dat het wezen? En is dat beest überhaupt dood? Hij ziet er nog steeds hetzelfde uit.
pi_56812176
quote:
Op maandag 18 februari 2008 10:01 schreef Zweefvliegje het volgende:
Heeft er ook iemand van jullie kreeften?
Weten jullie ook hoe oud deze beesten worden?
Ik heb er namelijk 2, alleen ik heb het idee dat er 1 dood is, hij doet niks meer, ook niet als ik hem aanraak. Dit klinkt natuurlijk stom en is het ook, maar die beesten zijn van m'n vriend en die is er nu niet en ik heb geen verstand van ze.. ik geef ze gewoon keurig elke dag eten.
Ze zitten in een tropisch aquarium waar ook vissen bij zitten.

Op internet las ik dat ze zuurstofrijk water nodig hebben. Eergisteren is het pompje ermee uitgescheden, kan dat het wezen? En is dat beest überhaupt dood? Hij ziet er nog steeds hetzelfde uit.
Heb rivierkreeften gehad 3 of 4 jaar... Volgroeid

Ze vervellen, gaan dan op hun rug liggen en kruipen eruit. Het kan lijken dat dit de oude schil een lijk is.

Opzich moet een aquarium met redelijk wat planten wel zuurstof voor even hebben, je kan met een buisje bellen blazen in het water voor zuurstof.

Zelf had ik een dompelpomp aangesloten op een actiefkoolfilter en een externe eheimpomp + zuurstofpompje in een bak van 1mx1mx1m
pi_56812657
Hij was net verveld, maar nu is hij toch echt dood. Die andere kreeft is em al aan het opeten. Misschien was hij nog maar net dood ofzo.
Ik zou maar even langs het aquariumhuis of die een nieuw pompje hebben want zo schiet het ook niet op!
pi_56833792
Iemand tips om levend voer te kweken ook in winter en heel makkelijk (zeg maar 10-20 minuten per week werk)
  dinsdag 19 februari 2008 @ 13:44:07 #131
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_56836017
http://www.venividivissie.org/viewtopic.php?t=20191

Diepvries voer is tegenwoordig van hele goede kwaliteit
pi_56840555
We overwegen eenFerplast Aquarium Cayman 80 Professional te kopen, 80 cm en 120 L. Standaard zit er een BluWave 05 filtersysteem in met een BluPower 350 l/h pomp. Is dit een beetje een goed systeem? En hoe vaak dient een dergelijke bak nog gereinigd te worden (als in, water eruit en weer erin) of hoeft dit in de praktijk met een geode filter en algenmagneet niet te gebeuren?

[edit]
Welke winkel in omgeving Eindhoven is een beetje aan te raden? Met name voor de planten en vissen vind ik dit interessant (de rest wil ik misschien via internet bestellen).
pi_56840648
Je moet toch minstens 1 keer in de 2 weken een deel v/h water verversen. (ongeveer 1/3 deel) Dit geldt voor alle aquaria.
pi_56840689
quote:
Op dinsdag 19 februari 2008 17:45 schreef HPoi het volgende:
Je moet toch minstens 1 keer in de 2 weken een deel v/h water verversen. (ongeveer 1/3 deel) Dit geldt voor alle aquaria.
En de complete hoeveelheid? Of is dat nooit nodig?
pi_56840710
quote:
Op dinsdag 19 februari 2008 17:47 schreef Solomon het volgende:

[..]

En de complete hoeveelheid? Of is dat nooit nodig?
Dat MAG zelfs niet!! Dan verstoor je het biologisch evenwicht, wat tot vissterfte (en plantensterfte) leid!!
pi_56840746
quote:
Op dinsdag 19 februari 2008 17:49 schreef HPoi het volgende:

[..]

Dat MAG zelfs niet!! Dan verstoor je het biologisch evenwicht, wat tot vissterfte (en plantensterfte) leid!!
Sry Ik heb nooit meer dan goudvissen gehad
pi_56840820
quote:
Op dinsdag 19 februari 2008 17:51 schreef Solomon het volgende:

[..]

Sry Ik heb nooit meer dan goudvissen gehad
Ik heb vroeger goudvissen gehad, toen een tropisch aquarium en nu weer een bak met goudvissen. Maar zelfs bij goudvissen/koudwateraquaria mag het niet. Al kunnen goudvissen wel beter tegen een stootje dan tropische vissen.

(Ik heb nu een groot koudwateraquarium met goudvissen )

Succes met je aquarium opzetten!
pi_56840932
quote:
Op dinsdag 19 februari 2008 17:55 schreef HPoi het volgende:

[..]

Ik heb vroeger goudvissen gehad, toen een tropisch aquarium en nu weer een bak met goudvissen. Maar zelfs bij goudvissen/koudwateraquaria mag het niet. Al kunnen goudvissen wel beter tegen een stootje dan tropische vissen.

(Ik heb nu een groot koudwateraquarium met goudvissen )

Succes met je aquarium opzetten!
Dank je, ik ga m'n best doen
pi_56842470
Ik ben mijn bakje momenteel aan het "renoveren"

Ik ben er mee begonnen als gezelschapsbakje, dus lukraak wat plantjes gekocht en toen gaan kijken naar de vis. Mijn interesse ging heel erg uit naar Aziatische vissen en al gauw had ik spijt dat ik geen biotoop had gemaakt. Inmiddels ben ik het dus toch een beetje gaan omgooien.

Gisteren twee mooie grote stukken kienhout gekocht om in de bak te leggen zodat het er wat natuurlijker uit zou gaan zien. Ik heb inmiddels zoveel drijfplanten dat het licht in de bak aardig gedempt is en mijn vissen floreren erbij. De planten echter wat minder, die hebben alleen nog maar blad in de toppen en de rest is kale stengel. Vandaag bij de aquariumzaak een javavaren gehaald (die hebben minder licht nodig) en op aquariumplanten.com wat aziatisch spul besteld en mos voor op het hout.

Gisteren al een hoop zieltogende planten weggegooid en als mijn nieuwe planten binnen zijn gaat het overgrote deel van wat er nu nog in staat ook weg. Op de otocinclussen en twee planten na is het straks dus helemaal Azië! En dan werken we geleidelijk aan verder.

Hoe het eerst was:

Hoe het nu is:

Rechts in het donker ligt ook nog een groot stuk hout. Verder is het nog lang niet af. Dat grasachtige spul voorin wil ik er uit hebben aangezien het toch niet groeit door te weinig licht, de cabomba die er nu in zit moet even weer opnieuw aanschieten (staat nu meer in het licht) en verder kijk ik even wat wel en niet kan blijven.

En een van de mede-eigenaren Iedere dag zwaaien haar broertje en zij even naar de visjes
pi_56857991
me visjes leven nog steeds is er nog geen 1 dood! en de bak staat un al zo een 7 weken te draaien bijna:)
Top 5 China producten
  Moderator woensdag 20 februari 2008 @ 13:14:56 #141
155227 crew  Guppy
dus
pi_56858388
goed zo normaal gezien gaan er ook niet zo vaak vissen dood. maar het gaat goed dus
pi_56858561
jups, gaat lekker en het diepvries en levend voer doet ze ook goed:) ga vrijdags weer eens langs de viswinkel, voor nog enkele plantjes en weer levend voer.
Top 5 China producten
pi_56970927
was wel een visje dood trouwens, een kleine cory, welke soort weet ik niet precies heb meerdere soorten. Zag er gezond uit verders dus tja. Waterwaardes waren goed verder.
Top 5 China producten
pi_56979530
Die klote algeneters blijven nog steeds niet van mijn planten af. Terwijl ik ze wel bij voeder!
Vandaag maar eens kijken voor nieuwe planten op de voorgrond met een grote wortel. Iemand tips?
You'll never walk alone.
pi_56979605
op pagina 4 bij de foto's die ik geplaatst heb, die grote groene met die gedraaide bladeren. Die zit met een soort knolletje bij elkaar, en uit dat knolletje komen weer worteltjes, erge sterke plant en ik vind hem erg mooi.
Top 5 China producten
pi_56979621
rene ik heb maar 3 pagina's
You'll never walk alone.
pi_56979638
vooruit dan maar
Top 5 China producten
pi_56979683
oh die, die heb ik geprobeerd maar dan hangen de bladeren door mijn hele aquarium. Zie je verder niks meer van de andere planten omdat hij zo groot is
You'll never walk alone.
pi_56979827
ja oke ik heb een grote bak, uhm die je links onder op de foto ziet is een beetje klim-merig, dus die is wel snel los te halen alleen groeit horizontaal, voorderest tja ga is naar de winkel en kijk wat een sterke wortel heeft;)
Top 5 China producten
pi_56980638
waarvoor zijn die mosballen???

ja dan doe ik dat ff want mijn planten vooraan verdorten helemaal omdat ze niet vergenoeg in de grond zitten.
You'll never walk alone.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')