http://link.marktplaats.nl/146779999quote:Op donderdag 7 februari 2008 02:53 schreef Aneurism het volgende:
Ben opzoek naar een goede aanbieding voor Aqua 40.
Ben van plan per aqua 40 > 1 betta man te huisvesten. Verder echt niets meer.
Iemand aanbiedingen gezien of andere aanbiedingen van bakjes rond die maat (absoluut niet kleiner) met een volledige set daarbij?
Klopt, er zijn professionele breeders die ze in 1 liter frisdrankflessen houden. Maar ik wil een mooi aquarium en deze leuk inrichten. Aqua 40 voor betta man is dan redelijk aan de forse maat.quote:Op donderdag 7 februari 2008 18:54 schreef Prowl het volgende:
[..]
http://link.marktplaats.nl/146779999
Is zoiets niet goed?
Betta's hebben niet zo heel veel ruimte nodig als het water goed ververst word.
Tja... Vreemde is dat de betta's van die kwekers meer natuurlijk gedrag vertonen dan de betta's die ik deze donderdag gezien heb in een dierenwinkel.quote:Op vrijdag 8 februari 2008 13:25 schreef Guppyfriend het volgende:
* Guppyfriend vindt dat zielig voor visjes...
zo van die flessen en zo dan he
een loodje eraan laten zitten. inb tegenstelling tot wat vaak gezegd wordt, zal het lood niet oplossen in het aquariumwater, tenzij je een pH van 1 hebt, maar als je vissen nog zwemmen zal dat niet het geval zijn. er komen dus geen giftige stoffen door vrij en na een tijdje is het plantje geworteld en haal je het loodje er weer uit vanwege esthetische oogpunten.quote:Op zondag 10 februari 2008 01:56 schreef Flounder het volgende:
Ff een vraagje mbt een praktisch probleem. Ik heb een waterplantje gekocht waar (nog) nauwelijks wortels aan zitten. Hij blijft hierdoor niet goed zitten in de bodem, hij komt steeds bovendrijven. Hoe los ik dit op?
Witte stip?quote:Op zondag 10 februari 2008 18:00 schreef stevengerrard het volgende:
Mijn Apistogramma heeft kleine witte bultjes onder zijn kieuw. Weet iemand wat sat is en wat je er tegen kunt doen?
Daarbij gaan de kieuwen van alle vissen op topsnelheid heen en weer. Lijkt me sterk dat er te weinig O2 in zit aangezien ik net water heb ververst en de uitloop van het filter naar boven heb staan zodat het het wateropp breekt
heb net de waarden gecontroleerd. Mijn No3 is 0 - 12,5 maar mijn No2 waarde is te hoog. Heeft dit met de snelheid kieuwen te maken?
quote:Op dinsdag 12 februari 2008 22:23 schreef rene90 het volgende:
denk het niet aneurism, "speciaal gemaakt middel" dus zal wel een mix zijn van het 1 en het ander neem ik aan, ben benieuwd of het ze goed doet...
Heb rivierkreeften gehad 3 of 4 jaar... Volgroeidquote:Op maandag 18 februari 2008 10:01 schreef Zweefvliegje het volgende:
Heeft er ook iemand van jullie kreeften?
Weten jullie ook hoe oud deze beesten worden?
Ik heb er namelijk 2, alleen ik heb het idee dat er 1 dood is, hij doet niks meer, ook niet als ik hem aanraak. Dit klinkt natuurlijk stom en is het ook, maar die beesten zijn van m'n vriend en die is er nu niet en ik heb geen verstand van ze.. ik geef ze gewoon keurig elke dag eten.
Ze zitten in een tropisch aquarium waar ook vissen bij zitten.
Op internet las ik dat ze zuurstofrijk water nodig hebben. Eergisteren is het pompje ermee uitgescheden, kan dat het wezen? En is dat beest überhaupt dood? Hij ziet er nog steeds hetzelfde uit.
En de complete hoeveelheid? Of is dat nooit nodig?quote:Op dinsdag 19 februari 2008 17:45 schreef HPoi het volgende:
Je moet toch minstens 1 keer in de 2 weken een deel v/h water verversen. (ongeveer 1/3 deel) Dit geldt voor alle aquaria.
Dat MAG zelfs niet!! Dan verstoor je het biologisch evenwicht, wat tot vissterfte (en plantensterfte) leid!!quote:Op dinsdag 19 februari 2008 17:47 schreef Solomon het volgende:
[..]
En de complete hoeveelheid? Of is dat nooit nodig?
Sryquote:Op dinsdag 19 februari 2008 17:49 schreef HPoi het volgende:
[..]
Dat MAG zelfs niet!! Dan verstoor je het biologisch evenwicht, wat tot vissterfte (en plantensterfte) leid!!
Ik heb vroeger goudvissen gehad, toen een tropisch aquarium en nu weer een bak met goudvissen. Maar zelfs bij goudvissen/koudwateraquaria mag het niet. Al kunnen goudvissen wel beter tegen een stootje dan tropische vissen.quote:Op dinsdag 19 februari 2008 17:51 schreef Solomon het volgende:
[..]
SryIk heb nooit meer dan goudvissen gehad
Dank je, ik ga m'n best doenquote:Op dinsdag 19 februari 2008 17:55 schreef HPoi het volgende:
[..]
Ik heb vroeger goudvissen gehad, toen een tropisch aquarium en nu weer een bak met goudvissen. Maar zelfs bij goudvissen/koudwateraquaria mag het niet. Al kunnen goudvissen wel beter tegen een stootje dan tropische vissen.
(Ik heb nu een groot koudwateraquarium met goudvissen)
Succes met je aquarium opzetten!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |