ik weet niet of je t nog steeds van plan bent, maar ik las in t cavia topic dat je was gaan kijken bij Sachtleven Doetinchem. goede winkel voor cavia's, maar met vissen heb ik er minder goede ervaring. omdat je toch in de buurt woont, raad ik je voor aquarium en vissen eerder Dierenspeciaalzaak Spoorzicht in Terborg aan, daar hebben ze veel keuze en kennis van aquariumvissen.quote:Op dinsdag 22 januari 2008 20:22 schreef Desperadoz het volgende:
Ik zit te denken om naast een cavia wat vissen te kopen. Waar moet ik dan aan denken, om er allemaal bij te kopen. Aquarium ofcourse, maar wat nog meer? En hoe duur gaat dat kosten? Vast bedankt
Rechts is het inderdaad een stuk donkerder doordat alle drijfplanten zich in die hoek stationeren. Ondanks dat groeien de planten daar wel het hardste en het beste op dat kleine rode plantje na. Die heb ik net toch maar even verzet naar het midden van de bak. Ik hoop dat het links ook eens lekker dicht gaat groeien. Binnenkort kan ik de eerste stekjes van een paar planten gaan halenquote:Op donderdag 24 januari 2008 19:28 schreef boskameel het volgende:
Zeer mooi. Alleen wel een beetje donker rechts of licht dat aan de foto?
moet prima te doen zijn, al weet ik niet zeker of ze niet gaan happen naar die sprieten van de maanvissen. ik heb ze iig altijd zonder problemen in een gezelschapsbak gehouden. ze zijn alleen aggressief tegen andere apisto's (of ramirezi's). wel minimaal een meterbak, maar dat had jij geloof ik ook wel. zou trouwens geen koppetje nemen, maar twee a drie vrouwtjes, afhankelijk van je bak grootte.quote:Op vrijdag 1 februari 2008 15:54 schreef rene90 het volgende:
wat is jou ervaring met de triple red, ziet er enorm mooi uit maar is ie aggressief? zou het in me bak kunnen als koppeltje zeg maar, zitten verders nog 16 vijfstreepbarbelen in, 5 jonge maanvissen, en wat bodem grut.
zeer mooie bak en mooie schoolquote:Op vrijdag 1 februari 2008 16:36 schreef rene90 het volgende:
ooh oke, naja wat nieuwe fototjes van mijn bak voor de liefhebbers:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Die paarse slak op dat hout lijkt veel op een appelslakquote:Op vrijdag 1 februari 2008 16:51 schreef rene90 het volgende:
niet?:p die kleine slakjes die moet ik niet hebben maar die heb ik nu zo een beetje uitgeroeid vraag me niet hoe, maar ik zie ze bijna niet meer terug:)
het schooltje "schoolt" goed inderdaad en splitsen zich meestal op in groepjes van 6 stuks maar als er iets gaande is bijvoorbeeld het licht weer aan gaan ze als 1 grote school, leuk om dat gedrag te zien:)
Je zou eens een freshwater lamp van arcadia kunnen proberen. Ik ben erg tevreden hierover. Geloof dat deze 10.000 lumen leveren in de juiste segmenten van een zoetwaterbak. Ik gebruikte ze boven mijn showbak en halveerde hiermee de tijd om mos te laten groeien.quote:Op donderdag 7 februari 2008 14:13 schreef pekke.nl het volgende:
ik loop al een tijdje te klooien met mijn planten, de verlichting is naar mijn idee niet echt geweldig. Planten rekken vaak heel erg uit om maar licht op te vangen en daarom heb ik ook besloten om zelf een kap te gaan maken om daar 2 tl-lampen in te huisvesten. De bak is 100*30*40 cm.
Iemand al eens eerder zoiets gedaan en wat zijn de do's en dont's? (mbt de voorschakelapparaten en fabricage van de kap)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |