abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator woensdag 23 januari 2008 @ 13:00:56 #51
155227 crew  Guppy
dus
pi_56248209
@ onlogisch, ja, ik zag t net ach ja
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_56248611
tvp

Vandaag maar weer s ff water ververst..2/3 van mn planten weg gedonderd En weer even mn bio co2 aangezwengeld.
  Moderator woensdag 23 januari 2008 @ 18:12:50 #53
155227 crew  Guppy
dus
pi_56255418
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 20:22 schreef Desperadoz het volgende:
Ik zit te denken om naast een cavia wat vissen te kopen. Waar moet ik dan aan denken, om er allemaal bij te kopen. Aquarium ofcourse, maar wat nog meer? En hoe duur gaat dat kosten? Vast bedankt
ik weet niet of je t nog steeds van plan bent, maar ik las in t cavia topic dat je was gaan kijken bij Sachtleven Doetinchem. goede winkel voor cavia's, maar met vissen heb ik er minder goede ervaring. omdat je toch in de buurt woont, raad ik je voor aquarium en vissen eerder Dierenspeciaalzaak Spoorzicht in Terborg aan, daar hebben ze veel keuze en kennis van aquariumvissen.
en daar hebben ze ook cavia's en zo natuurlijk, je moet maar even kijken
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_56256375
wat betreft punkyfish, dat gebruik ik ook maar voornamelijk voor de vissen en de informatie daarover:) en soms kom ik via google er ook wel eens op terecht,
ik ben ook actief op aquaforum, waar ook veel mensen zitten die helpgraag zijn evenals hier.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  Moderator donderdag 24 januari 2008 @ 18:07:39 #55
155227 crew  Guppy
dus
pi_56279927
nog even over die Cory's van van de week, ik heb een paar plaatjes om de verschillen te laten zien. kun je eens kijken of bij jou in de dierenwinkel ook de Julii onder de verkeerde naam wordt verkocht

zoek de verschillen:

Corydoras Trilianeatus

Corydoras Julii
pi_56280097
Die zijn toch hartstikke duidelijk
  Moderator donderdag 24 januari 2008 @ 18:31:27 #57
155227 crew  Guppy
dus
pi_56280393
ja, maar toch kopen heel veel mensen Julii's terwijl het eigenlijk Trilianeatus'en zijn
pi_56281207
Update!

De bak staat nu 22 dagen en ik heb vandaag het visbestand uitgebreid. Het begint nu op het totaalplaatje te lijken Vandaag zijn er 9 stuks Boraras Brigittae bij gekomen, 2 Botia Sidhimunki en 1 colisa chuna (ik hoop een vrouw..) Ik had het eigenlijk willen houden bij 1 chuna man met twee dames, maar de laatste dame blijkt een heer te zijn. Desondanks pakte het wel goed uit: nieuwkomer Pino is lekker op kleur, Elvis is ENORM op kleur en Alice doet lekker haar eigen ding. Ze jagen elkaar niet echt op of zo. Aangezien de heren het wel met elkaar leken te vinden besloot ik dus om gewoon nog twee vrouwen bij te zetten en dan te kijken hoe dat gaat. Bij de aquariumzaak leken echter alleen mannetjes te zitten.. ik heb er nu een meegenomen die een vrouwtje leek te zijn, maar ik weet het nog niet zeker. Blijkt dit nou ook een mannetje, dan gaat hij terug en dan is het maar wachten tot ik 100% zeker weten een vrouwtje kan krijgen. Tot die tijd krijgt hij/zij ook maar geen naam

Het aquarium staat er goed bij, een aantal planten zijn echt de hoogte in geschoten! De enige die niet echt wil groeien is het kleine rode plantje rechtsvoor, maar ik denk dat die te weinig licht krijgt daar onderin. Maar even kijken hoe 'ie het houdt en of ik hem misschien ergens anders neer moet zetten.

Genoeg gelult, foto's!

Nieuwkomers nog in de zak. Ik wilde even een fotootje maken van de uitbundige groei van de drijfplantjes:

Elvis bekijkt de nieuwkomers:

Sid, de Sidhimunki. De andere heet Karel Op de achtergrond een van de brigittae.

Mooi plaatje van Otto:

Brigittae's:

En nog een overzichtje:
pi_56281725
Zeer mooi . Alleen wel een beetje donker rechts of licht dat aan de foto?
pi_56283176
how bizare how bizare..

Heb een aantal jaar geleden Dwergharnasmeervalletjes (Otocinclus Affinis) in mijn bak gehad, maar na een verhuizing zijn die helaas overleden.. Nu vond ik het toch wel weer tijd worden voor een paar algenetertjes, maar ze zijn hier nergens meer te krijgen!

zijn ze ineens uitgestorven? Is het toch een zeldzaam visje?

Ik zou toch zweren dat ik die beesies overal tegen kwam toen ik niet op zoek was..
[Water from the Supermarket - Buy it and it’s yours!]
pi_56283765
tvp
pi_56284475
quote:
Op donderdag 24 januari 2008 19:28 schreef boskameel het volgende:
Zeer mooi . Alleen wel een beetje donker rechts of licht dat aan de foto?
Rechts is het inderdaad een stuk donkerder doordat alle drijfplanten zich in die hoek stationeren. Ondanks dat groeien de planten daar wel het hardste en het beste op dat kleine rode plantje na. Die heb ik net toch maar even verzet naar het midden van de bak. Ik hoop dat het links ook eens lekker dicht gaat groeien. Binnenkort kan ik de eerste stekjes van een paar planten gaan halen Alleen nog even opzoeken of je de steel op een bepaald punt moet afknippen of dat dat niet uit maakt.
pi_56288208
Ik weet niet, ik heb er gister ook een paar gestekt in t midden, en die stekjes zie ik nu alweer groeien. Gaat echt snel hier. Is het eigenlijk wel goed voor de vissen om steeds met je handen je aquarium in te gaan? Om bepaalde dingen te (ver)plaatsen bedoel ik dan. Het lijkt me erg stressvol voor de vissen.
pi_56288981
Ik spoel van tevoren mijn handen en armen altijd goed af, zodat er in ieder geval niet allerhande viezigheid in mijn aquarium komt (vet, stof, you name it) en blijf met mijn handen erin zo rustig mogelijk. Ik merk niet veel aan de vissen, ze verstoppen zich even en komen daarna meteen weer tevoorschijn om te kijken of er nog wat te eten omhoog is gekomen met het gewoel.
pi_56300188
pffff bagger, vandaag zouden me visjes komen, en bel ik net even naar de lfs want normaal komen ze rond 13.00 of iets, is er iets met het busje wat ze normaal brengt, en de chauffeur komt pas weer over 2 weken, ga wel in a'dam naar de lfs of iets.
Top 5 China producten
pi_56319649
nieuwe visjes!, was bij een zaak vlak bij me school, mollienisia, een aquariumspeciaalzaak, en echt hele erge goede service daar. Zei dat ik nog 45 minuutjes moest reizen, werd alles in bubbeltjesplastic gedaan, en een zak warm water erbij. Die man neemt echt even de tijd om met je te kijken:) Ik heb me zaak gevonden!

wat ik gekocht heb:
-l144
-corydoras (om bij te vullen, er was er maar 1tje dus er komen er nog een aantal komende week)
-16 fantoomzalmpjes rode met zwarte strepen erop
-3 kuhli's

en dan ga ik komende week kijken voor maanvissen denk ik:)
Top 5 China producten
pi_56321704

Top 5 China producten
  zaterdag 26 januari 2008 @ 17:44:08 #68
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_56322288
Fantoomzalm

Vijfstreepbarbeel

Wel een goede keuze
Vi är Borg. Motstĺnd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
pi_56323009
die was het ja, had al gezocht op fantoomzalm, maar kon niks vinden.

Deze zijn net iets groter dan neons, dus gaan wat beter met manvissen denk ik, en zijn lekkere drukke zwemmers, lekker veel gedoe in me bak, ik geniet er al van:D
Top 5 China producten
pi_56327867
alleen nu zit ik beetje klem, wat zal ik er bij doen als blikvanger, zo is het leuk alleen ik wil zelf een soort blikvanger er nog bij, maanvissen zouden mooi zijn alleen lijkt me snel weer zo vol? dus ik ben opzoek naar een mooi (groter) koppeltje, wat als paartje kan fungeren?
Top 5 China producten
pi_56345964
Prowl jij niet een aan te raden koppeltje, wat het goed doet in een 240 liter bak, en toch leuk groot wordt opzich?
Top 5 China producten
  zondag 27 januari 2008 @ 20:30:43 #72
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_56347554
Ik weet zo ff niks

Maanvissen zijn ook maar saai hoor

Wat is je huidige visbezetting precies?
pi_56349218
-3bijlzalmpjes
-ancistrus albino (geen l144:P)
-een algeneter zo'n simpele zwarte
-4 cory's
-2 garnaaltjes
-3 kleine kuhli's (blijven klein volgens de lfs)
-16 vijfstreepbarbeeltjes

dit dus:)
Top 5 China producten
  zondag 27 januari 2008 @ 22:04:48 #74
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_56349945
Zelf zou ik de bijlzalmpjes en de cory's er uit doen en dan een groep van 5 Diamantgourami's er in doen

Ik zou de kuhli's gerust uit breiden tot 8 of 10

Aan de oppervlakte zou ik een stuk of 7 Dwarsbandsnoekjes doen

En de bak flink vol zetten met planten en veel javamos

Een stuk of 10 vuurgarnaaltjes en een aantal jonge appelslakken zijn natuurlijk goed om alle afval op te ruimen.
pi_56350653
die dwarsbandsnoekjes vind ik erg leuk, alleen goerami's is totaal niet mijn smaak. En vindt het beetje zonde om dingen eruit te doen, heb al me antennebaarsje en neon tetra's de deur uit gedaan :p bijlzalmpjes zou eventueel nog kunnen maar cory's vind ik zelf hele toffe beestjes. Verder hadden ze bij de lfs ook een soort scholletje, werd een schoteltje groot, is dat misschien leuk?

planten zitten er genoeg in, alleen nog even wat flinke achtergrondplanten, heb nu meer van die kleine plantjes eigenlijk.
Top 5 China producten
pi_56364164
zijn toch maanvisjes geworden, en nog wat cory soorten er ook bij vandaag, diepvriesvoer en verse witte muggenlarven om even wat af te wisselen met voer:). foto's komen nog.

Het zijn trouwens 5 jonge maanvissen, nog kleintjes:)
Top 5 China producten
pi_56429408
tvp
pi_56456593
ik ben me alweer helemaal aan het verlekkeren op het weer op orde brengen van mn bak. na 2,5 jaar in het buitenland, waarbij het aquarium eerst werd onderhouden door mn vriendin en vervolgens door mn exvriendin, is het aardig verpauperd. in het begin, toen ik elke maand in NL kwam, hield ik het goed bij. nadat het uit was kwam ik uiteraard veel minder vaak naar NL en is de bak behoorlijk naar de kloten. helaas ook aardig wat vissen verloren, de fantoomzalmen en mn zelfgekweekte cacatuoides zijn niet meer. er zitten nu nog 6 sterbai in, 2 ancistrussen, een siamese algeneter en wellicht nog wat oto's. Ik ga er sowieso nog wat oto's bijzetten, grappige visjes en erg nuttig. verder een school van dat birmese visje (... galaxy) dat ik hier laatst langs zag komen. nu zoek ik alleen nog een dwergcichlide erbij. moet te houden zijn in een gezelschapsbak (rio 180 btw), en moet te kweken zijn (mag best moeilijk zijn). ik wil eens iets anders proberen dan de cactuoides, been there, done that, got the t-shirt. ideeen?
pi_56458830
misschien een idee om meervallen te gaan kweken?
Top 5 China producten
pi_56459276
oto's kweken is geloof ik alleen nog maar met toeval gelukt. Wel leuk om te proberen though
pi_56459548
nee, ik zoek toch iets opvallenders en ben nogal fan van apistogramma's. maar ik zoek iets "bijzonders".

net toch even zitten rondneuzen op een apisto forum, en de baenschi lijkt me wel wat. al twijfel ik toch of ik niet gewoon weer de triple red cac. zal nemen, wat een prachtige vis vind ik dat toch.

baenschi:

triple red:

[ Bericht 66% gewijzigd door Byte_Me op 01-02-2008 15:31:08 ]
pi_56460542
wat is jou ervaring met de triple red, ziet er enorm mooi uit maar is ie aggressief? zou het in me bak kunnen als koppeltje zeg maar, zitten verders nog 16 vijfstreepbarbelen in, 5 jonge maanvissen, en wat bodem grut.
Top 5 China producten
  vrijdag 1 februari 2008 @ 16:25:21 #83
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_56461224
Een grote bek (letterlijk!) ens soms nukkig tegen andere vissen als ze hun dag niet hebben, in ieder geval lang niet zo aggressief als kersebuiken.
pi_56461467
Ik had vroeger 3 maanvissen in mijn bak. Waren ook al flink groot. Er zat een paartje tussen, het vervelende was alleen dat degene wie alleen was constant werd aangevallen. Die heb ik toen weggebracht.
Maak wat moois van je leven!
Je Leeft Tenslotte maar een keer!
pi_56461489
ooh oke, naja wat nieuwe fototjes van mijn bak voor de liefhebbers:

Top 5 China producten
pi_56461545
quote:
Op vrijdag 1 februari 2008 15:54 schreef rene90 het volgende:
wat is jou ervaring met de triple red, ziet er enorm mooi uit maar is ie aggressief? zou het in me bak kunnen als koppeltje zeg maar, zitten verders nog 16 vijfstreepbarbelen in, 5 jonge maanvissen, en wat bodem grut.
moet prima te doen zijn, al weet ik niet zeker of ze niet gaan happen naar die sprieten van de maanvissen. ik heb ze iig altijd zonder problemen in een gezelschapsbak gehouden. ze zijn alleen aggressief tegen andere apisto's (of ramirezi's). wel minimaal een meterbak, maar dat had jij geloof ik ook wel. zou trouwens geen koppetje nemen, maar twee a drie vrouwtjes, afhankelijk van je bak grootte.
pi_56461557
Je bak is echt supermooi!!!

Scholletje is erg leuk om te zien.
Maak wat moois van je leven!
Je Leeft Tenslotte maar een keer!
pi_56461714
quote:
Op vrijdag 1 februari 2008 16:36 schreef rene90 het volgende:
ooh oke, naja wat nieuwe fototjes van mijn bak voor de liefhebbers:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
zeer mooie bak en mooie school

Maar wat zie ik nou een appelslak? Daar wou je toch niks van weten
pi_56461782
niet?:p die kleine slakjes die moet ik niet hebben maar die heb ik nu zo een beetje uitgeroeid vraag me niet hoe, maar ik zie ze bijna niet meer terug:)

het schooltje "schoolt" goed inderdaad en splitsen zich meestal op in groepjes van 6 stuks maar als er iets gaande is bijvoorbeeld het licht weer aan gaan ze als 1 grote school, leuk om dat gedrag te zien:)
Top 5 China producten
pi_56462645
quote:
Op vrijdag 1 februari 2008 16:51 schreef rene90 het volgende:
niet?:p die kleine slakjes die moet ik niet hebben maar die heb ik nu zo een beetje uitgeroeid vraag me niet hoe, maar ik zie ze bijna niet meer terug:)

het schooltje "schoolt" goed inderdaad en splitsen zich meestal op in groepjes van 6 stuks maar als er iets gaande is bijvoorbeeld het licht weer aan gaan ze als 1 grote school, leuk om dat gedrag te zien:)
Die paarse slak op dat hout lijkt veel op een appelslak
pi_56463246
maar die kleintjes heb ik zo een hekel aan, en tja appelslakken kan ik best eerst lelijk hebben gevonden alleen nu ik ze heb vind ik het leuke beestjes en ook nuttig:)
Top 5 China producten
pi_56503649
hier iemand misschien opzoek naar een scheepswrak voor in je aquarium, is een grote van zo'n 30 cm lang, en erg gedetailleerd, mag worden overgekocht voor een zacht prijsje. Foto's kunnen op aanvraag:)
Top 5 China producten
  zondag 3 februari 2008 @ 19:33:52 #93
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_56506234
Afgelopen week nog maar weer eens een x geprobeerd om mn pareldanio's voor nageslacht te laten zorgen en deze keer is het BINGO!!!

5 kleintjes gezien tegen de ruit aan, ben benieuwd wat er nog uit de enorme bos javamos tevoorschijn komt komende dagen
pi_56507137
leuk visje hoor:)
Top 5 China producten
pi_56575248
Ben opzoek naar een goede aanbieding voor Aqua 40.

Ben van plan per aqua 40 > 1 betta man te huisvesten. Verder echt niets meer.

Iemand aanbiedingen gezien of andere aanbiedingen van bakjes rond die maat (absoluut niet kleiner) met een volledige set daarbij?

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 07-02-2008 03:18:41 ]
pi_56575981
heb beetje last gekregen van Bruinalg. Echt van dat bruine spul op de bladeren dat je eraf kan wrijven en dan een hele "roest" achtige kleur achterlaten op de vingers.

Ik heb deze lampen erin hangen: Sera Tropical sun en een Sera Blue Sky. Ik heb geen idee welke ik voor heb hangen en welke achter. Maakt dit eigenlijk verschil???

Weet iemand daarbij een manier om van de bruinalg af te komen??

en vraag 2. Hoe maken jullie de bodem schoon als het aquarium best vol staat met planten of hout???
Walk on, walk on, with hope in your heart,
And you'll never walk alone...
You'll never walk alone.
pi_56578006
stofzuigertje, offe cory's bijvoorbeeld offe kuhli's, slakken kan ook tja. Maar is je bodem zo vol prut dan? met afhevelen kom ik best een eind meestal
Top 5 China producten
pi_56579601
afhevelen doe ik ook wel ( met een zelfgemaakte stofzuiger van een petflesje) maar dan kom ik gewoon weg niet overal bij. Ik heb 7 corys over de grond heen zwemmen. Echter ik hou vol stof vorming dus ik wil het liefste de grond ff goed schoonmaken.

Niemand ideeen over de lampen?
Walk on, walk on, with hope in your heart,
And you'll never walk alone...
You'll never walk alone.
pi_56582427
ik loop al een tijdje te klooien met mijn planten, de verlichting is naar mijn idee niet echt geweldig. Planten rekken vaak heel erg uit om maar licht op te vangen en daarom heb ik ook besloten om zelf een kap te gaan maken om daar 2 tl-lampen in te huisvesten. De bak is 100*30*40 cm.

Iemand al eens eerder zoiets gedaan en wat zijn de do's en dont's? (mbt de voorschakelapparaten en fabricage van de kap)
pi_56585617
quote:
Op donderdag 7 februari 2008 14:13 schreef pekke.nl het volgende:
ik loop al een tijdje te klooien met mijn planten, de verlichting is naar mijn idee niet echt geweldig. Planten rekken vaak heel erg uit om maar licht op te vangen en daarom heb ik ook besloten om zelf een kap te gaan maken om daar 2 tl-lampen in te huisvesten. De bak is 100*30*40 cm.

Iemand al eens eerder zoiets gedaan en wat zijn de do's en dont's? (mbt de voorschakelapparaten en fabricage van de kap)
Je zou eens een freshwater lamp van arcadia kunnen proberen. Ik ben erg tevreden hierover. Geloof dat deze 10.000 lumen leveren in de juiste segmenten van een zoetwaterbak. Ik gebruikte ze boven mijn showbak en halveerde hiermee de tijd om mos te laten groeien.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')