abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator donderdag 13 maart 2008 @ 08:30:35 #226
155227 crew  Guppy
dus
pi_57344939
hoeveel vissen heb je in je bak precies? en wat zijn de water waarden en temperatuur? misschien dat je daar iets aan kan afleiden.

de vissen die schuren aan de bodem, hebben die ook kapotte schubben of iets dergelijks?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_57345889
quote:
Op donderdag 13 maart 2008 08:30 schreef Guppyfriend het volgende:
hoeveel vissen heb je in je bak precies? en wat zijn de water waarden en temperatuur? misschien dat je daar iets aan kan afleiden.

de vissen die schuren aan de bodem, hebben die ook kapotte schubben of iets dergelijks?
Ik heb op het moment 11 vissen in mijn aqua.

1 Vuurstaart
1 glaszalm
4 corydoras
3 keizertetra
2 marmerbijlzalmen

En nog een paar vuurgarnalen.

Waterwaarden weet ik niet , moet even een nieuw testsetje kopen nog. Temperatuur is 24 graden. Als ik er bijv. een platy in doe gaat ie na een paar dagen krom zwemmen , trekt ie al z'n vinnen in en krijgt ie een grote witte stip op z'n rug. Het is alleen met levendbarenden , de rest van de vissen nergens last van (de vuurstaart is bijv. pikzwart en de staart fel oranje , een teken dat ie zich goed voelt, keizertetra's hebben ook mooie kleur en de mannetjes zitten zelfs achter het vrouwtje aan heel de tijd). Ik heb geen idee wat het is
  Moderator donderdag 13 maart 2008 @ 10:14:01 #228
155227 crew  Guppy
dus
pi_57346238
wat raar... je kan het ziektebeeld wel heel specifiek beschrijven, maar het zegt mij zo niks...

je kan bij de meeste speciaalzaken ook je water laten testen. de test apparatuur is daar veel nauwkeuriger dan wat je thuis kan doen. misschien dat ze daar je ziekebeelden herkennen en je kunnen helpen?

ik moet namelijk eerlijk zeggen dat ik ook geen idee heb wat t is...
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_57346244
quote:
Op donderdag 13 maart 2008 09:48 schreef broodmonkeh het volgende:

[..]

Ik heb op het moment 11 vissen in mijn aqua.

1 Vuurstaart
1 glaszalm
4 corydoras
3 keizertetra
2 marmerbijlzalmen

En nog een paar vuurgarnalen.

Waterwaarden weet ik niet , moet even een nieuw testsetje kopen nog. Temperatuur is 24 graden. Als ik er bijv. een platy in doe gaat ie na een paar dagen krom zwemmen , trekt ie al z'n vinnen in en krijgt ie een grote witte stip op z'n rug. Het is alleen met levendbarenden , de rest van de vissen nergens last van (de vuurstaart is bijv. pikzwart en de staart fel oranje , een teken dat ie zich goed voelt, keizertetra's hebben ook mooie kleur en de mannetjes zitten zelfs achter het vrouwtje aan heel de tijd). Ik heb geen idee wat het is
Ik had het zelfde, het gaat al jaren goed met mn corydoras,vuurstaart en zwart neons. Ik dacht er wat leuke vrolijke platys aan toe te voegen, binnen een week 3/6 dood aan vergelijkbare symptomen als jij meldt.
Met de andere 3 gaat t tot dusver erg goed, ik kan er eigenlijk ook niks zinnigs over zeggen. De platys die ik had waren overigens erg jong en naar verhouding te veel mannetjes misschien had dat invloed bij mij.
pi_57350854
Ik ben over gestapt van een Rekord 60 naar een Juwel 120
© Copyright TryX, 2006-2017 Alle rechten voorbehouden.
Disclaimer: Typfouten en geen gebruik van leestekens, hoofdletters en onzin voorbehouden.
pi_57351219
kijk zo gaat ie goed, volgende stap rio 240?
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_57351767
quote:
Op donderdag 13 maart 2008 14:04 schreef rene90 het volgende:
kijk zo gaat ie goed, volgende stap rio 240?
Nope, dit bakkie is echt het maximale wat de grootte betreft voor op mijn kamertje
Disclaimer: Typfouten en geen gebruik van leestekens, hoofdletters en onzin voorbehouden.
pi_57351789
tja dan houdt het op:) heb je echt je bak vandaag nieuw, of draait hij al in ze geheel? ben wel benieuwd naar foto's
Top 5 China producten
pi_57352017
quote:
Op donderdag 13 maart 2008 14:37 schreef rene90 het volgende:
tja dan houdt het op:) heb je echt je bak vandaag nieuw, of draait hij al in ze geheel? ben wel benieuwd naar foto's
Draait alweer een maandje, afgelopen weekend de bak in zijn geheel veranderd en verschoont.

Dit weekend ga ik planten erbij kopen en nog een aantal vissen
Ik zal vanavond/morgen proberen een fotootje te uploaden!
pi_57352906

Mannen:

Deze komen binnenkort binnen.

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 13-03-2008 15:37:53 ]
pi_57352962
En ik twijfel over deze... Weet niet of ie import kosten totaal 60 euro waard is..

Dit zijn betta's, maar speciaal gekweekt op genetische eigenschappen zodat je 10x mooiere dan in de dierenwinkel krijgt.

[ Bericht 28% gewijzigd door #ANONIEM op 13-03-2008 15:39:32 ]
pi_57353024
Ik vind die eerste mooier (fotos van de mannen doen t btw niet goed)
pi_57353271
ff CTRL F5
pi_57355904
ik vind die genetische vis niet zo mooi, de voorkant met name niet, de achterkant vind ik zeker wel mooi maar het hoofd enzo niet.

ik heb zelf weer visjes gehaald!

een l129, 2 kikkertjes charly en james 2 (me zus had een "droge" kikker in een glazen bak maar die was al een hele tijd terug overleden, vandaar 2). en een koppeltje kersenbuikjes:)
Top 5 China producten
pi_57357771
quote:
Op donderdag 13 maart 2008 10:14 schreef Guppyfriend het volgende:
wat raar... je kan het ziektebeeld wel heel specifiek beschrijven, maar het zegt mij zo niks...

je kan bij de meeste speciaalzaken ook je water laten testen. de test apparatuur is daar veel nauwkeuriger dan wat je thuis kan doen. misschien dat ze daar je ziekebeelden herkennen en je kunnen helpen?

ik moet namelijk eerlijk zeggen dat ik ook geen idee heb wat t is...
Ik heb het water van 21 graden langzaam verhoogt naar 24 graden, en een groot gedeelte van het water ververst. en het lijkt alsof ze nu minder schuren.

Het grootste gedeelte van mijn vissen heb ik al langer dan 3 jaar, en eigenlijk heb ik nooit problemen gehad.. en daarom heb ik eigenlijk ook nooit de waterwaardes getest.
Ik zal binnenkort even naar Ranzijn in Alkmaar gaan, ik neem aan dat ik mijn water daar ook kan laten controleren?

Aan het uiterlijk van de meeste vissen is niets te zien, alleen een aantal guppen wordt mager, en twee vrouwelijke guppen hebben een aantal weken vreemde bultjes/ uitstulpingen gekregen. Deze zijn gelijk apart gezet. Sindsdien heeft geen enkele andere vis dezelfde symptomen laten zien.
De vijfstreepbarbeeltjes & zwaarddrager (1 van de 2) die schuren worden niet mager. En tot nu toe zijn alleen een aantal guppen overleden *klopt af*
De tetra's& cory's hebben schijnbaar nergens last van..
[Water from the Supermarket - Buy it and it’s yours!]
pi_57372137
Ik heb ook 2 verschillende kikkers in me bakkie.

Edit: Plaatjes laden niet zie ik.. Hier de links..

http://www.aqua-hobby.com/afbeeldingen/kikker1.jpg
&
http://www.spieringsvis.nl/html/img/aquarium/overige/overig.jpg
pi_57372182
ik heb 2 kleine dwergklauwkikkertjes:)
Top 5 China producten
pi_57372282
Pic's?:) Ik kan bijna nergens op het internet informatie over deze kikkers...:s
pi_57372569
tja is lastig, zitten er net 1 dag in dus zijn nog niet te vinden, maar als ik ze toevallig tegenkom maak ik er even een fototje van:)

linkje

dit is hem:b:
Top 5 China producten
  Moderator zondag 16 maart 2008 @ 12:20:21 #245
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_57410705
Ik vroeg mij af of voor de plaatsing van een aquarium een groot nadeel is dat achter het aquarium twee leidingen van de centrale verwarming lopen ?

ivm met de warmte die daar vanaf kan komen die dan weer voor ongewenste temperatuurschommelingen (algengroei ?) kan gaan zorgen in het aquarium ?
pi_57411044
meestal zijn die goed geisoleerd die leidingen, en zal dat weinig uitmaken hoor. Of je moet een vissenkom hebben dan kan het wellicht invloed hebben. Maar zal weinig schelen lijkt me
Top 5 China producten
  Moderator zondag 16 maart 2008 @ 12:53:02 #247
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_57411221
quote:
Op zondag 16 maart 2008 12:40 schreef rene90 het volgende:
meestal zijn die goed geisoleerd die leidingen, en zal dat weinig uitmaken hoor. Of je moet een vissenkom hebben dan kan het wellicht invloed hebben. Maar zal weinig schelen lijkt me
Het betreft een oudewetse koperen leiding; maar zal dit bij een aquarium als een lido 120 echt wat uit gaan maken; of is dat echt niet waarneembaar ?
pi_57411257
ach als je bekijkt dat toen de stroom uitviel hier, de warmte van de kamer mijn 240 liter bak gewoon een uur lang nog op temperatuur hield, dus het zal zeer weinig uitmaken, en anders zet je je thermostaat iets lager van je bak.

Maar de koperen leidingen zitten op de hoogte van het glas of niet? want dan kan het weer wat meer schelen dan dat ze gewoon over de grond gaan.
Top 5 China producten
pi_57411722
Ik heb ramirezi's toegevoegd aan mijn vissenbestand Hoe kan je nou zien of het een mannetje of vrouwtje is? De dierenwinkel zei wel dat ik de goeie had (1 mannetje en 1 vrouwtje) maar ze hebben wel is meer fouten gemaakt.. ff controleren dus .
pi_57412034
redelijk duidelijk te zien, mannetje is groter in het algemeen, maar ik heb ze zelf gehad en weet daarvan nog dat het goed te zien is, alleen heb je eens een foto ervan?

ooh ik weet het alweer, de man heeft een langere vin, dat zwarte stukje ervan bovenop
plus dat het vrouwtje tijdens de paring een rozere kleur bij de onderbuik krijgt
Top 5 China producten
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')