Ik heb op het moment 11 vissen in mijn aqua.quote:Op donderdag 13 maart 2008 08:30 schreef Guppyfriend het volgende:
hoeveel vissen heb je in je bak precies? en wat zijn de water waarden en temperatuur? misschien dat je daar iets aan kan afleiden.
de vissen die schuren aan de bodem, hebben die ook kapotte schubben of iets dergelijks?
Ik had het zelfde, het gaat al jaren goed met mn corydoras,vuurstaart en zwart neons. Ik dacht er wat leuke vrolijke platys aan toe te voegen, binnen een week 3/6 dood aan vergelijkbare symptomen als jij meldt.quote:Op donderdag 13 maart 2008 09:48 schreef broodmonkeh het volgende:
[..]
Ik heb op het moment 11 vissen in mijn aqua.
1 Vuurstaart
1 glaszalm
4 corydoras
3 keizertetra
2 marmerbijlzalmen
En nog een paar vuurgarnalen.
Waterwaarden weet ik niet , moet even een nieuw testsetje kopen nog. Temperatuur is 24 graden. Als ik er bijv. een platy in doe gaat ie na een paar dagen krom zwemmen , trekt ie al z'n vinnen in en krijgt ie een grote witte stip op z'n rug. Het is alleen met levendbarenden , de rest van de vissen nergens last van (de vuurstaart is bijv. pikzwart en de staart fel oranje , een teken dat ie zich goed voelt, keizertetra's hebben ook mooie kleur en de mannetjes zitten zelfs achter het vrouwtje aan heel de tijd). Ik heb geen idee wat het is
Nope, dit bakkie is echt het maximale wat de grootte betreft voor op mijn kamertjequote:Op donderdag 13 maart 2008 14:04 schreef rene90 het volgende:
kijk zo gaat ie goed, volgende stap rio 240?
Draait alweer een maandje, afgelopen weekend de bak in zijn geheel veranderd en verschoont.quote:Op donderdag 13 maart 2008 14:37 schreef rene90 het volgende:
tja dan houdt het op:) heb je echt je bak vandaag nieuw, of draait hij al in ze geheel? ben wel benieuwd naar foto's
Ik heb het water van 21 graden langzaam verhoogt naar 24 graden, en een groot gedeelte van het water ververst. en het lijkt alsof ze nu minder schuren.quote:Op donderdag 13 maart 2008 10:14 schreef Guppyfriend het volgende:
wat raar... je kan het ziektebeeld wel heel specifiek beschrijven, maar het zegt mij zo niks...
je kan bij de meeste speciaalzaken ook je water laten testen. de test apparatuur is daar veel nauwkeuriger dan wat je thuis kan doen. misschien dat ze daar je ziekebeelden herkennen en je kunnen helpen?
ik moet namelijk eerlijk zeggen dat ik ook geen idee heb wat t is...
Het betreft een oudewetse koperen leiding; maar zal dit bij een aquarium als een lido 120 echt wat uit gaan maken; of is dat echt niet waarneembaar ?quote:Op zondag 16 maart 2008 12:40 schreef rene90 het volgende:
meestal zijn die goed geisoleerd die leidingen, en zal dat weinig uitmaken hoor. Of je moet een vissenkom hebben dan kan het wellicht invloed hebben. Maar zal weinig schelen lijkt me
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |