had gekund, het had eentje kunnen worden denk ik. Overigens, die bui kwam eraan (pikzwarte lucht, en ineens een donder erbij, whoehoe!), waarna ik naar huis ben gegaan, was net thuis, en een sneeuw/hageljacht stak op.. Veel wind, en heel veel sneeuw/hagel, waardoor alles binnen 5 minuten een centimeter dikke laag sneeuw bedekt werdquote:Op zaterdag 2 februari 2008 11:35 schreef i2Them2 het volgende:
Vannacht alleen hagel en regen gehad. Ik weet niet wat er rond 9 uur vanochtend is gevallen. Zou best sneeuw geweest kunnen zijn.
Nu toch flinke buien boven het noorden van het land. Shelf?
Krokussen heb je in allerlei soorten, die allemaal op andere tijden kunnen bloeien, van herfst t/m lentequote:Op maandag 4 februari 2008 15:35 schreef Fredo55 het volgende:
De krokussen komen hier al uit.![]()
Dag winter.
Idd, was de vorige maand alweerquote:
Low Topped supercels.quote:Op dinsdag 5 februari 2008 17:37 schreef Bensel het volgende:
Wat is precies een LT supercel? Term supercel ben ik wel bekend in
is er nog een verschil met de normale versie? Ik neem aan dat de normale versies krachtiger zijn, omdat er een grotere ladingsverschil gecreerd kan worden?quote:
ziet er uit als een pittige bui zeg!quote:Op dinsdag 5 februari 2008 23:33 schreef DemonRage het volgende:
Yay... er is onweer te bespeuren in de buien die nu langstrekken.
Hier in Eindhoven onweert het dus.
Second that.quote:Op dinsdag 5 februari 2008 23:33 schreef DemonRage het volgende:
Yay... er is onweer te bespeuren in de buien die nu langstrekken.
Hier in Eindhoven onweert het dus.
jah, ik probeer te editten, maar vergeet het vaak.. straks is er vast wel iemand die het naleestquote:
tis wel een manier om je postcount op te krikkenquote:Op woensdag 6 februari 2008 09:44 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
jah, ik probeer te editten, maar vergeet het vaak.. straks is er vast wel iemand die het naleest [ afbeelding ]
edit:
Fuck it was een onweer... [ afbeelding ] piste zowat in mijn box man [ afbeelding ]
edit 2:
en nu regent het wel erg hard, tezamen met de onweer en bliksem is het toch wel vrij slecht weer nu zeg maar
Moah, ik heb toch behoorlijk wat ge-edit, en tevens komt zo'n bui hier niet iedere dag overquote:Op woensdag 6 februari 2008 10:10 schreef Bensel het volgende:
[..]
tis wel een manier om je postcount op te krikken [afbeelding]
Anyway, groningen bewolkt met af en toe een bui. Saai grijs weer
winteronweer kan erg actief zijn hoor, komt alleen minder vaak voor als normale onweer.quote:Op woensdag 6 februari 2008 14:53 schreef -0- het volgende:
Heerlijk, voor winterse begrippen zeer actief, onweer gehad afgelopen nacht. [afbeelding]
Ik krijg echt schrik van die foto's.quote:Centrum Lier zwaar getroffen door windhoos
Een windhoos die dinsdagnacht rond kwart voor 12 door het centrum van Lier trok, heeft de stad omgetoverd in een slagveld. Dat meldt de Lierse brandweer.
De wervelstorm stak onverwacht op in de buurt van de Kapelstraat, vlakbij de Berlaarse steenweg. De brandweer werkte daar heel de nacht door om alle schade op te ruimen en spreekt van "oorlogstaferelen".
De schoonmaakactie neemt vermoedelijk ook deze voormiddag volledig in beslag, de stadsdiensten van Lier zouden dan kunnen ingeschakeld worden als extra hulp.
Er vielen geen gewonden, maar de materiële schade is enorm. Er kwamen een vijftigtal meldingen van stormschade binnen bij de Lierse brandweerkazerne. Het gaat vooral om weggevlogen daken, gebroken ruiten en bomen die op huizen vielen. Volgens de brandweer van de stad Lier is op dit moment alles onder controle. (belga/ka)
Ik had er ook last van, eerst enorm onweer gisteravond waardoor ik niet in slaap kwam en toen vannacht veel regen en wind.quote:Op woensdag 6 februari 2008 14:57 schreef ItaloDancer het volgende:
Wat een honderweer vannacht hier in Brabantben er wakker van geworden terwijl ik sowieso maar een uur of 4,5 slaap kon halen
12,8 graden hier in Maastrichtquote:Op vrijdag 8 februari 2008 13:49 schreef Againzender het volgende:
boven de 12 graden in Zuid Limburg
quote:Op vrijdag 8 februari 2008 14:04 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
12,8 graden hier in Maastricht [afbeelding].
Ga de komende nachten maar buiten zitten dan... lekker gelukkigquote:Op vrijdag 8 februari 2008 17:04 schreef kepler het volgende:
heerlijk weer nu na alle wind en regen![]()
Iets kouder en ik ben helemaal gelukkig
Kouder?? Oke goed, maar minder wind,quote:Op vrijdag 8 februari 2008 17:04 schreef kepler het volgende:
heerlijk weer nu na alle wind en regen![]()
Iets kouder en ik ben helemaal gelukkig
quote:Op vrijdag 8 februari 2008 18:30 schreef Bensel het volgende:
De topictitel klopt nu wel weer [afbeelding]
Morgen kan het zelfs 13 graden wordenquote:Op zaterdag 9 februari 2008 12:53 schreef Roel_Jewel het volgende:
Wat een heeeerlijk weer. Net al 3 kwartier in het zonnetje op m'n balkon gezeten
. En dat op 9 februari
.
Dat is het vandaag alquote:Op zaterdag 9 februari 2008 15:17 schreef Robin2130 het volgende:
[..]
Morgen kan het zelfs 13 graden worden
eigenlijk best wel erg: had een concert in een kerk, en in de kerk voelde het kouder aan dan erbuiten (in de kerk tochtte het, en geen verwarming, en buiten de kerk scheen de zon lekkerquote:
Qua onweer/hagel zullen ze dan misschien krachtiger kunnen wezen. Maar als de juiste condities er zijn, kan een LT supercel qua wind (oa tornado) net zo sterk zijn als zijn hogere broer.quote:Op dinsdag 5 februari 2008 21:20 schreef Bensel het volgende:
[..]
is er nog een verschil met de normale versie? Ik neem aan dat de normale versies krachtiger zijn, omdat er een grotere ladingsverschil gecreerd kan worden?
LOL indeedquote:Op dinsdag 12 februari 2008 14:05 schreef TommyGun het volgende:
Lol @ 't noorden, leuk verschil qua temps
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |