Zoals ik al zei, is dat dan te beladen voor mijn gevoel. Wij hebben dus ook bewust gezocht naar een naam die in onze omgeving niet bekend was. Ergens heel ver in de familie is een Suzanne maar die heb ik nog nooit gezien. Ik heb dus ook bewust niet vernoemd naar (al dan niet overleden) familie. Omdat het dan voor mij te beladen wordt. Mijn reactie is dus echt gebaseerd op mijn gevoel, en totaal niet snerend naar anderen.[/quote]quote:[quote]Op zaterdag 19 januari 2008 17:32 schreef Verida het volgende:
[..]
Elke naam heeft toch een geschiedenis met overleden mensen.
Als een opa of oma vernoemd wordt is dat toch ook een naam met een achtergrond van iemand die overleden is.
Je kiest volgens mij een naam omdat je het een mooie naam vindt, of een mooie betekenis of een mooie associatie met een persoon met die naam. Dit doe je niet onbezonnen, maar weldoordacht. Dat twee gezinnen dezelfde naam in dezelfde periode hebben gekozen is puur toeval. Evengoed is het toeval dat de geboortes van deze twee kindjes zo dicht bij elkaar liggen. Dit maakt het extra moeilijk voor alle partijen lijkt mij.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.www.wynter.nl (NOG NIET KLAAR)
Niet bewust, ik wist het eerst ook niet...quote:Op zaterdag 19 januari 2008 22:24 schreef p_iglet het volgende:
ik vind het lijken op cruella![]()
En om je kind bewust naar een ziekte te noemen
Uiteraard worden hier alle namen op zijn engels uitgesproken... zelf heet ik Kimberly... gelukkig heeft mn vriend ook geen problemen met Rubella... en met Allin denk ik ook niet...quote:Op zaterdag 19 januari 2008 22:38 schreef bixister het volgende:
afgezien van de ziekte, wat ik inderdaad geen pré zou vinden (zacht uitgedrukt): in 't engels vind ik Rubella best een mooi klinkende naam, wynter, maar ik stel me er meteen zo'n wat knullige nederlandse uitspraak bij voor, en dan vind ik 't in een keer helemaal niks meer. en Siouxsie vind ik wel grappig. de uitspraak is toch 'gewoon' soezie dacht ik he? 't kind zal haar naam wel erg vaak moeten spellen in haar leven vrees ik, maar allez.
nou, weet wat je in huis haalt....quote:Op zaterdag 19 januari 2008 22:35 schreef dutchie het volgende:
O jongens, wat een discussie is er opgelaaid in het vorige topic. Begrijpelijk van beide partijen vind ik.
Ik heb destijds Moussy wel ge-pmed, omdat de naam Cas elke keer weer boven kwam drijven. En ik dacht toch dat we een meisje kregen, dus hoe groot was die kans. Slechts 50%.
Het was niet dat ik toestemming wilde, maar ik wilde die laatste twijfel bij me weghalen. Daarna voelde de naam goed. Ookal was daar nog de andere naam. Maar toen Cas geboren werd, was hij duidelijk Cas als jullie begrijpen wat ik bedoel. Het besluit was dus pas definitief toen we hem zagen. De andere naam was meer voor een 'donker typje'.
Debuurvrouw, ik vind Bram ook zo'n geweldige naam. Hier komt geen 3e meer, maar Bram wasw zeker in aanmerking gekomen.
Gelukkig is het jouw kind niet!quote:Op zaterdag 19 januari 2008 22:43 schreef p_iglet het volgende:
tsja je kind rode hond noemen vind ik toch best zielig... En rubella is ook nog eens de officiele wereldwijd gebruikte naam voor die ziekte, dus je kind zal overal ter wereld vernoemd zijn naar rode hond...
Denk dat er nog vele kinderen met de naam Sioux(sie) geboren gaan wordenquote:Op zaterdag 19 januari 2008 22:44 schreef Brighteyes het volgende:
Een nicht van mijn moeder heeft haar dochter Sioux genoemd, prachtige naam!![]()
ja het zou mijn keuze ook niet zijn, Net als de tweede naam daarbij, waarbij ik steeds een poging doe die uit te spreken maar ik weet niet hoe....quote:Op zaterdag 19 januari 2008 22:43 schreef p_iglet het volgende:
tsja je kind rode hond noemen vind ik toch best zielig... En rubella is ook nog eens de officiele wereldwijd gebruikte naam voor die ziekte, dus je kind zal overal ter wereld vernoemd zijn naar rode hond...
Suzyquote:Op zaterdag 19 januari 2008 22:45 schreef debuurvrouw het volgende:
Net als de tweede naam daarbij, waarbij ik steeds een poging doe die uit te spreken maar ik weet niet hoe....![]()
jullie zijn natuurlijk niet de enigen die met Rubella om zullen gaan. ik bedoel maar, ik heb bijvoorbeeld een broer die Armand heet. in zijn omgeving wordt z'n naam inmiddels vaker 'fout' uitgesproken dan op de manier zoals het oorspronkelijk bedoeld was (op z'n frans). erg lelijk vind ik. maar ja, alles went.quote:Op zaterdag 19 januari 2008 22:41 schreef Wynter het volgende:
Uiteraard worden hier alle namen op zijn engels uitgesproken...
ben niet zo goed in frans.. maar ik denk dat het bedoeld is als Armàh ... natuurlijk ben ik niet de enige... maar, ik kies een naam voor míj, niet voor andere mensen... bij het namen van een kind ga ik niet rekeninghouden met de mensen om het kind heen... Je kan de naam nog leuk afkorten naar Ruby ook..quote:Op zaterdag 19 januari 2008 22:48 schreef bixister het volgende:
[..]
jullie zijn natuurlijk niet de enigen die met Rubella om zullen gaan. ik bedoel maar, ik heb bijvoorbeeld een broer die Armand heet. in zijn omgeving wordt z'n naam inmiddels vaker 'fout' uitgesproken dan op de manier zoals het oorspronkelijk bedoeld was (op z'n frans). erg lelijk vind ik. maar ja, alles went.
quote:Op zaterdag 19 januari 2008 22:51 schreef p_iglet het volgende:
wat is er mis met suzy... waarom moet dat als Siouxsie???
trouwens
fabella... los botje wat voor kan komen in de kuitspier
chlamydia.... soa
mycete... zwam/schimmel...
allemaal redelijk lijkend op namen
Chlamydia...quote:Op zaterdag 19 januari 2008 22:51 schreef p_iglet het volgende:
wat is er mis met suzy... waarom moet dat als Siouxsie???
trouwens
fabella... los botje wat voor kan komen in de kuitspier
chlamydia.... soa
mycete... zwam/schimmel...
allemaal redelijk lijkend op namen
Eerder had ik al gezegt dat ik Kimberly heette, en dat kon ik op 2 jarige leeftijd al schrijven, denk dat mijn kind in groep 3 geen last heeft met Siouxsie.quote:Op zaterdag 19 januari 2008 22:56 schreef p_iglet het volgende:
ik vind het ook wel handig dat een kind voor eind groep 3 zijn/haar eigen naam kan schrijven![]()
ok dat wordt misschien gekleurd doordat ik als vrijwilliger op een vakantie ooit een meisje van 12 met een spraak/taal achterstand mee had. Dzjamillja ... als dat kind gewoon kim, floor of petra ofzo gegeten had, dan had ze iig haar eigen naam kunnen uitspreken en schrijven.
quote:Op zaterdag 19 januari 2008 22:41 schreef kozakken het volgende:
Oh en kleine toevoeging. Ik vind 2 kinderen voor ons precies prachtig
Klopt niet helemaalquote:Op zaterdag 19 januari 2008 18:28 schreef MeNicole het volgende:
[..]
Maar Freek had ook niet bekend mogen worden maar os ten toch door een troste oom of tante perongeluk vrij gekomen?
't Is me nog wat te druk hierquote:Op zaterdag 19 januari 2008 23:41 schreef kozakken het volgende:
En dat doe je heel knap Leah.
is het laat genoeg voor een foto?ahhh toe???
Dat heb ik ookquote:Op zondag 20 januari 2008 01:01 schreef livelink het volgende:
Dat op gevoel een naam kiezen had ik nooit gekund. Ik had helemaal geen gevoel daarbij. Bij mij is het meer andersom. Mijn gevoelens bij de naam veranderen gewoon. Bij de naam Katja hoort een donker type vond ik altijd. En aangezien ik zelf nogal donker ben dacht ik dat ik daarin wel safe zat. Niets is minder waar. Mijn Katja is blond met blauwe ogen. Dus nu hoort Katja voor mijn gevoel bij een blond meisje met blauwe ogen![]()
En daar ga je de mist in wat mij betreft.quote:Op zaterdag 19 januari 2008 22:50 schreef Wynter het volgende:
ik kies een naam voor míj,
Omdat je dan niet kan zien dat ze naar Siouxie Sioux ("Soezie Soe") is genoemd....quote:Op zondag 20 januari 2008 10:25 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Waarom dan niet gewoon Suzy in plaats van die indianenstammen naam?
Boeuh, alsof uberhaupt iemand over 5 jaar dat groepje zich nog herinnerd. Kind zit er de rest van haar leven mee opgescheept.quote:Op zondag 20 januari 2008 11:14 schreef Igraine het volgende:
[..]
Omdat je dan niet kan zien dat ze naar Siouxie Sioux ("Soezie Soe") is genoemd....
Nee toch? Daar kwam toch op het laatst nog een nakomertje ook?quote:Op zondag 20 januari 2008 17:35 schreef sjak het volgende:
Oja, ook Sien en Pien zijn hier in het begin serieuze opties geweest. Sien zit inderdaad in Sesamstraat.
De jongste van Jan, Jans etc heet Catootje (ook al zo leuk maar een nichtje heet hier Carlijn en dan hebben we een soort Jip en Janneke vind ik).
De "ien" blijft er wel in, maar dan in de tweede naamAls het een meisje wordt dan he....
Dat was toch Gertjequote:Op zondag 20 januari 2008 18:35 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Nee toch? Daar kwam toch op het laatst nog een nakomertje ook?
Want daar ging die Opa dan weer op oppassen.
Of ben ik nou echt gek?
Jij bedoelt het kindje van Hanna, Hanna is die nicht van Jans (met die bril)quote:Op zondag 20 januari 2008 18:35 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Nee toch? Daar kwam toch op het laatst nog een nakomertje ook?
Want daar ging die Opa dan weer op oppassen.
Of ben ik nou echt gek?
Ik weet niet hoe oud jij bent, maar als Dylan naar de middelbare school gaat, ben ik 33. Gelukkig ben ik niet krampachtigquote:Op zondag 20 januari 2008 15:59 schreef dutchie het volgende:
(jonger dan ik en met een dochter die bijna naar de middelbare school gaat)
Rubelle kan ik ook nog wel mee inkomen ja... had ik nog niet eens aan gedacht.. maar dan klopt t weer niet met t liedjequote:Op zondag 20 januari 2008 11:14 schreef Igraine het volgende:
[..]
Omdat je dan niet kan zien dat ze naar Siouxie Sioux ("Soezie Soe") is genoemd....
Ik vind Siouxie op zich best leuk hoor, maar dan als een tweede naam.
Rubello, mede vanwege de ziekte associatie, vind ik niet zo. Ruby, of zelfs Rubelle vind ik dan veel leuker.
Misschien een idee om eerst eens volwassen te worden?quote:Op zondag 20 januari 2008 20:57 schreef Wynter het volgende:
[..]
Rubelle kan ik ook nog wel mee inkomen ja... had ik nog niet eens aan gedacht.. maar dan klopt t weer niet met t liedjekeuzes, keuzes... maar idd, Rubelle is ook wel mooi.
1. Je kent me niet.quote:Op zondag 20 januari 2008 23:36 schreef Burdie het volgende:
[..]
Misschien een idee om eerst eens volwassen te worden?
Vertel nog eens even wat je allemaal gegeten hebtquote:Op zondag 20 januari 2008 23:00 schreef Miss_S het volgende:
Wat een gezeik in het vorige topic, je gaat toch niet jouw leven omgooien voor iemand die je nog geeneens kent
Wat heeft dat er mee te maken?quote:Op maandag 21 januari 2008 09:43 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Vertel nog eens even wat je allemaal gegeten hebt.
Sorry, dat had ik niet in de gaten. Zal er over op houdenquote:Op maandag 21 januari 2008 09:48 schreef snoopy het volgende:
Ik vind het ontzettend storend dat er door wordt gegaan op een discussie waarvan is aangegeven dat die maar eens moet stoppen.
Ja, denk er eens bij na dat je kind z'n hele leven met zo'n naam moet doen. Rubella of Siouxie zou ik echt enorm triest vinden voor zo'n kind, vooral omdat het zogenaamd moet kloppen met een liedjequote:Op maandag 21 januari 2008 06:47 schreef Wynter het volgende:
[..]
1. Je kent me niet.
2. Omdat ik de naam ken aan de hand van een nummer dat ik mooi vind ben ik niet volwassen? Er zijn mensen die hun kinderen naar krokodillen noemen.
nou, daar zijn er gelukkig best een boel van.quote:Op maandag 21 januari 2008 13:36 schreef Webkim het volgende:
Liefst lekker no-nonsens, kort maar krachtig, maximaal twee lettergrepen.
En voor welk geslacht, dat zeg ik lekker niet.
Die typisch Hollandse dingen als Sien, Jaap etc. daar heb ik geloof ik wel wat mee.
quote:Op zondag 20 januari 2008 18:39 schreef MevrouwKoRn het volgende:
[..]
Jij bedoelt het kindje van Hanna, Hanna is die nicht van Jans (met die bril)
Kindje van Jan en Jans heet Gertje, naar de opa
[ afbeelding ]
ik dacht meer aan Tank (tenk)quote:
Jij begrijpt mequote:Op maandag 21 januari 2008 14:55 schreef miss_sly het volgende:
Tank voor een jongetje en Uzi voor een meisje. Erg stoer
http://www.behindthename.com/nmc/dut.phpquote:Op maandag 21 januari 2008 16:20 schreef miss_sly het volgende:
Twins?
Dat is de grootste angst van mijn lief, dat er dadelijk niet 1 maar 2 komen
En die kans is aanwezig: ik ben niet meer jong, ik gebruik hormonen en er zit minstens een 2-eiige tweeling aan mijn vaders kant in de familie
Wel een leuke site inderdaad
Met leuke namen, maar ook weer veel te moeilijk voor de gemiddelde Nederlander
Ik moet de naam mooi vinden, ik houd van aparte namen... dat jij het triest zou vinden doet me echt geen flikker.quote:Op maandag 21 januari 2008 10:11 schreef Burdie het volgende:
[..]
Ja, denk er eens bij na dat je kind z'n hele leven met zo'n naam moet doen. Rubella of Siouxie zou ik echt enorm triest vinden voor zo'n kind, vooral omdat het zogenaamd moet kloppen met een liedje!
Wat is nou belangrijker, dat liedje of je kind?
Dat je geen rekening houdt met wat anderen ervan vinden, is intussen al gebleken.quote:Op maandag 21 januari 2008 17:32 schreef Wynter het volgende:
[..]
Ik moet de naam mooi vinden, ik houd van aparte namen... dat jij het triest zou vinden doet me echt geen flikker.
Smaken verschillen nou eenmaal, zet je er overheen.quote:Op maandag 21 januari 2008 18:11 schreef Burdie het volgende:
[..]
Dat je geen rekening houdt met wat anderen ervan vinden, is intussen al gebleken.
Nogmaals, ik vernoem haar niet naar een ziekte, ik vernoem haar naar een band (Rubella Ballet) en een nummer... dat het nou ook de naam van een ziekte is kan ik ook niks aan doen, en niet alleen ik, mijn vriend is het er ook mee eens.quote:Op maandag 21 januari 2008 18:24 schreef Burdie het volgende:
Smaken, okee. Maar je kind willens en wetens naar een ziekte vernoemen, vind ik zachtgezegd niet helemaal gezond.
Gelukkig kan je er nog vijf jaar over nadenken!
Nounou, wees er maar trots op kindquote:Op maandag 21 januari 2008 18:14 schreef Burdie het volgende:
Whehe, ik maak OUD-mensen boos.
Toen ik 19 was, wist ik het ook allemaal zo goedquote:Op maandag 21 januari 2008 18:29 schreef Wynter het volgende:
[..]
Nogmaals, ik vernoem haar niet naar een ziekte, ik vernoem haar naar een band (Rubella Ballet) en een nummer... dat het nou ook de naam van een ziekte is kan ik ook niks aan doen, en niet alleen ik, mijn vriend is het er ook mee eens.
Dat jullie je kinderen nou Merel en Sanne willen noemen.... niet mijn smaak
Kijk, iemand naar een band vernoemen is natuurlijk hartstikke leuk. Dat heb ik met mijn drie katten ook gedaan. Hun namen betekenen slachter, vergif en feeks, dat zou ik mijn kinderen toch niet aan willen doen.quote:Op maandag 21 januari 2008 18:29 schreef Wynter het volgende:
[..]
Nogmaals, ik vernoem haar niet naar een ziekte, ik vernoem haar naar een band (Rubella Ballet) en een nummer... dat het nou ook de naam van een ziekte is kan ik ook niks aan doen, en niet alleen ik, mijn vriend is het er ook mee eens.
Ik snap wel dat jij vindt dat je haar naar een band vernoemt, en ik snap ook nog wel dat je dat in eerste instantie wilt. Als je er echter achter komt dat het ook een ziekte is, zou je het kunnen heroverwegen. Jij kunt wel vinden dat jij jouw kind mag noemen zoals je wilt, en in zekere zin is dat ook zo, maar je kunt er natuurlijk wel over nadenken wat de gevolgen voor je kind kunnen zijn. Als er iemand uit haar klas er bijvoorbeeld achter komt dat het een ziekte is, zullen de pesterijen neit van de lucht zijn, waarschijnlijk.quote:Op maandag 21 januari 2008 18:29 schreef Wynter het volgende:
[..]
helaas is er ook nog een meneer die inspraak heeft, over zowel het ouderschap als de namenquote:Op maandag 21 januari 2008 18:22 schreef Wynter het volgende:
[..]
Smaken verschillen nou eenmaal, zet je er overheen.
O.T. Misschien dat ik mijn dochter ook wel als middelnamen de namen van de oma's / opa geef...
Meisje: Rubella (en/of) Siouxsie Cornelia Mette >achternaam<
Jongen: Allin Rozz Nils >achternaam<
Als het aan mij ligt is het over een jaar of 5 wel tijd voor kids
Nu weet ik hoe ik mijn dochter ga noemenquote:
Lhiannon is ook mooiquote:Op maandag 21 januari 2008 16:23 schreef Igraine het volgende:
Rhiannon, dat vind mijn man zo'n mooie naam. En ik vind de betekenis ook wel heel mooi. Maar ik ben bang dat het hier teveel op Rianne gaat lijken.
Niet bewust in de planten, hoor. Een Spar komt er hier niet in wat mij betreft, dus het blijft bij een bloemetjequote:Op maandag 21 januari 2008 22:10 schreef livelink het volgende:
Jullie zitten dus wel in de planten, Cinnamongirl? Is dat een harde eis voor zowel jongens- als meisjesnaam?
Ik vind Aster wel leuk en Spar absoluut niet leuk. Als het dan toch een plant of boom moet worden, dan liever Berk.
Ik ken alleen een jongen die Aster heet..quote:Op maandag 21 januari 2008 22:10 schreef livelink het volgende:
Jullie zitten dus wel in de planten, Cinnamongirl? Is dat een harde eis voor zowel jongens- als meisjesnaam?
Ik vind Aster wel leuk en Spar absoluut niet leuk. Als het dan toch een plant of boom moet worden, dan liever Berk.
Aster voor een jóngenquote:Op maandag 21 januari 2008 22:39 schreef Elfy het volgende:
[..]
Ik ken alleen een jongen die Aster heet..![]()
Je kan een meisje dan natuurlijk ook altijd nog Hortensia of Dahlia noemen..
De jongen noem je dan Anjer, Amarant, Taxus of gewoon Cactus![]()
Zelf ben ik gek op Engelse namen..
voor een meisje Lilly, Melody ,Raven
voor een jongen Hayden, Aiden, Linden
Ik vind het niet mooi combineren eerlijk gezegdquote:Op maandag 21 januari 2008 18:22 schreef Wynter het volgende:
[..]
Smaken verschillen nou eenmaal, zet je er overheen.
O.T. Misschien dat ik mijn dochter ook wel als middelnamen de namen van de oma's / opa geef...
Meisje: Rubella (en/of) Siouxsie Cornelia Mette >achternaam<
Jongen: Allin Rozz Nils >achternaam<
quote:Op maandag 21 januari 2008 22:10 schreef livelink het volgende:
Ik ken een Eike, is dat wat?quote:Op maandag 21 januari 2008 22:30 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Niet bewust in de planten, hoor. Een Spar komt er hier niet in wat mij betreft, dus het blijft bij een bloemetje. Berk is grappig, maar tikje te absurd. Misschien Den?
![]()
Jongensnamen vind ik moeilijk. Bram is mijn all-time fav, maar mijn schoonvader heet zo. Niet dat het een belemmering moet zijn maar toch.
Sue??quote:Op maandag 21 januari 2008 13:58 schreef cattie het volgende:
Marit, mijn lijstje vind ik ook wel bij Ilse passen!
Kozakken, dat is wel waar ja. Maar een meisjesnaam mag wel een beetje zacht zijn van mij.
Iemand anders nog leuke namen voor bij Ive?
Ik kende een gezin met 3 meisjes: Renske, Saskia en Lonnekequote:Op maandag 21 januari 2008 20:21 schreef Popples het volgende:
ik was even aan het surfen naar een meisjes naam.
kom ik op een site met unieke babynamen voor een meisje: Fanta![]()
![]()
bah wat is het moeilijk om een leuke naam te vinden bij Renske.
quote:Op maandag 21 januari 2008 22:46 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Aster voor een jóngen![]()
Ik vind het echt 100% een meisjesnaam!
Taxus klinkt goed, is een stoere naam, goeie tip![]()
Cactus weet ik niet zo...
Jouw namen vind ik mooi, alleen worden ze door de Hollandse uitspraak zo lelijk. Behalve Lilly dan (ook een bloem trouwens).
Die naam zou voor mij nooit kunnen, iets te rijm-gevoelig.quote:Op dinsdag 22 januari 2008 08:21 schreef Elfy het volgende:
[..]
hehe astu
en anders heb je voor een jongen ook nog een afgeleide van een bloem: Amaryldo
een jongen op het werk heet zo
Het is juist omdat ik het Engelse zoveel mooier vind dan het Nederlands.
Een ieder die de naam verdraait met zon hollandse uitspraak krijgt een klap met de mattenklopper
Aaaaaamaryldo shalalalalalalalaquote:Op dinsdag 22 januari 2008 08:24 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Die naam zou voor mij nooit kunnen, iets te rijm-gevoelig.
Hoe is de engelse uitspraak trouwens? Ik kom niet verder dan 'Emmarildo' en dat vind ik nauwelijks anders, laat staan mooier dan Amarildo.
En voor engelstalige kindjes kan het sowieso leuk zijn om het te verbouwen tot Armadillo.![]()
Ja inderdaadquote:Op dinsdag 22 januari 2008 08:24 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Die naam zou voor mij nooit kunnen, iets te rijm-gevoelig.
Hoe is de engelse uitspraak trouwens? Ik kom niet verder dan 'Emmarildo' en dat vind ik nauwelijks anders, laat staan mooier dan Amarildo.
En voor engelstalige kindjes kan het sowieso leuk zijn om het te verbouwen tot Armadillo.![]()
oops true, je spreekt alleen de ril anders uitquote:Op dinsdag 22 januari 2008 08:38 schreef Brighteyes het volgende:
Ik heb op z'n hollands ook de klemtoon op -ril- staan. Net als bij Amaryllis bijvoorbeeld.
Volgens mij houd ik wel van zijïg..quote:Op maandag 21 januari 2008 23:45 schreef bixister het volgende:
eike zou ik ook nooit doen nee.
en cattie, als ik een meisjesnaam bij ive zou moeten kiezen zou ik er niet een nemen die ook op -e eindigt. dat vind ik wat te zijïg worden. liever iets dat eindigt op ie of y of a of gewoon een medeklinker. suzy, nora, saar, liza bijvoorbeeld. of liedewij, lidwien. die laatste twee passen misschien wat beter in de zachtaardige categorie (net als ive), maar toch ook duidelijk anders genoeg.
quote:Op dinsdag 22 januari 2008 08:27 schreef Brighteyes het volgende:
Oh, stinkie had van de week ook iets grappigs op zijn werk, er is een nieuwe collega en iedereen sprak zijn naam (David) zo raar uit, met een harde 'f' en hele rare klemtoon op de laatste lettergreep.
Bleek dus dat het Dafith is.
wel leuke namenquote:Op dinsdag 22 januari 2008 00:20 schreef bl0emetjE het volgende:
[..]
Ik kende een gezin met 3 meisjes: Renske, Saskia en Lonneke
quote:Op dinsdag 22 januari 2008 12:59 schreef Bass-Miss het volgende:
[..]
Lief he! Fons met zijn kleine broer Polleke.
Lenka.... klinkt als een dubieus oosteuropees automerkquote:Op dinsdag 22 januari 2008 12:48 schreef OooLizaooO het volgende:
Wij zijn ook begonnen met onze zoektocht naar namen. Niet makkelijk! En manlief en ik vinden totaal andere dingen mooi.
Gisteren op het vliegtuig was een van de airhostessen een "Lenka" vond ik heel mooi. En ik heb het ook wel voor Anne - Lotte (of Annelotte) of Margot.
Haha dat was ook het eerste waar ik aan dachtquote:
Ik vind zowel Famke als Rebecca geen leuke namenquote:Op dinsdag 22 januari 2008 22:21 schreef bixister het volgende:
ja, eigenlijk kan gewoon alles wel bij renske.
ik vind 't echt een heel leuk rijtje!quote:Op dinsdag 22 januari 2008 22:24 schreef Sjeen het volgende:
Ik vind zowel Famke als Rebecca geen leuke namenIk dacht ik gooi er eens iets in...
Lara vind ik ook zo mooi. Droom je zo bij wegquote:Op dinsdag 22 januari 2008 22:24 schreef TeenageDirtbag het volgende:
Misschien heb ik de naam ergens onbewust al gelezen (of iets wat er op lijkt) maar ik vind TARA ook een hele mooie meidennaam
En Thora? Vind je dat niks?quote:Op dinsdag 22 januari 2008 22:59 schreef Maneki.Neko het volgende:
Ik vind de naam Thirza erg lief, en leukMaar hij kan echt niet met de achternaam :-/
quote:
Lara is wat liefiger en Tara wat stoerderquote:Op dinsdag 22 januari 2008 22:54 schreef RockabeIIa het volgende:
[..]
Lara vind ik ook zo mooi. Droom je zo bij weg
Lenka (ook wel Lenke) is de ontzettend lieve Tsjechisch/Hongaars joodse tante van een mijner exen.quote:Op dinsdag 22 januari 2008 13:04 schreef milagro het volgende:
[..]
Lenka.... klinkt als een dubieus oosteuropees automerk
Wat grappig dat je dat zegt Rocka, ik had precies hetzelfde gevoel bij die naamquote:Op dinsdag 22 januari 2008 22:54 schreef RockabeIIa het volgende:
[..]
Lara vind ik ook zo mooi. Droom je zo bij weg
zo heet de hond van de schoonouders van een vriendin van mijquote:Op woensdag 23 januari 2008 06:42 schreef Belana het volgende:
Ik kwam laatst Kalle tegen in een boek, mooie jongensnaam
Lara............. zucht.......... Dr. Zhivagoquote:Op dinsdag 22 januari 2008 23:58 schreef CarOnline het volgende:
[..]
Wat grappig dat je dat zegt Rocka, ik had precies hetzelfde gevoel bij die naam![]()
We hadden allang een andere naam met proefdruk en al tot ik ergens zag staan: 'Mijn dochter Lara..' en ik was op slag verliefd!
Ben er nog steeds erg blij mee
Dat moet je niet in België doen, stomme kalle.quote:Op woensdag 23 januari 2008 06:42 schreef Belana het volgende:
Betekent 'bruid' in het jiddischquote:Op woensdag 23 januari 2008 06:42 schreef Belana het volgende:
Volgens mij de scandinavische variant van Karel. (Wat ik trouwens ook een errug leuke naam vind.)quote:Op woensdag 23 januari 2008 06:42 schreef Belana het volgende:
die ken ikquote:Op woensdag 23 januari 2008 12:59 schreef Noli. het volgende:
Ik heb ooit een huisarts gehad die Berber heet. Ik vond het altijd een hele mooie naam tot toen.
Als ze de telefoon opnam hoorde je alleen "met Brrrbrrrrr Pieksma"![]()
Heeft deze naam ook een bepaalde achtergrond? Nog noooooit van gehoord.quote:Op woensdag 23 januari 2008 12:52 schreef S_oepstengel het volgende:
Huld
Dan zou ik toch voor 'Juniper' gegaan zijn...quote:Op woensdag 23 januari 2008 13:22 schreef S_oepstengel het volgende:
Inderdaad een jongetje dat Borre heet ja. Maar 't andere kind heet dus Maas. Achja.![]()
Enne het meisje dat Huld heet, heeft nogal zweverige ouders. De moeder gelooft heilig in hekserij en dat soort dingen en had een boek gelezen waarin een heks Huld heette geloof ik.
In het boek 'Borre en de Nachtzwarte kat' is het een hond.quote:Op woensdag 23 januari 2008 12:55 schreef debuurvrouw het volgende:
Mijn kat heet BorreHeet er echt een kind zo?
Ik ken een jongetje wat Beer heet. En of het nou door het jongetje komt... ik vind het een echt toffe naam..
Ik word echt steeds benieuwder naar die bizarre achternaam van jouquote:Op dinsdag 22 januari 2008 22:59 schreef Maneki.Neko het volgende:
Ik vind de naam Thirza erg lief, en leukMaar hij kan echt niet met de achternaam :-/
Ik ookquote:Op woensdag 23 januari 2008 14:14 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Ik word echt steeds benieuwder naar die bizarre achternaam van jou.
quote:Op woensdag 23 januari 2008 13:46 schreef S_oepstengel het volgende:
Wel Beau dan toch Rocka? Of echt Bau?
Ik snap je vriend wel...
Dat bestaat helemaal niet. Althans, dat hoop ikquote:Op woensdag 23 januari 2008 20:55 schreef RockabeIIa het volgende:
Bau als in Baudewijn (of Boudewijn, mijn voorkeur gaat uit naar AU ipv OU)
Er bestaan anders wel Baudewijns!quote:Op woensdag 23 januari 2008 21:15 schreef bixister het volgende:
rocka!Boudewijn kan in mijn ogen alleen maar met ou.
Beer ken ik ook wel als jongensnaam. uit 't boek 'de wereld van beer ligthart'
nah, Boarre is het friese woord voor katerquote:Op woensdag 23 januari 2008 22:18 schreef ayla1 het volgende:
Doede is een friese jongensnaam en Borre is het friese woord voor kater hihihi.
Kijk! Zo gek is het dus niet! En Rocker is ook niet gek! En Rover ook niet!!!quote:Op woensdag 23 januari 2008 21:39 schreef cinnamongirl het volgende:
De dochter van 100% FM DJ Eline Lacroix heet trouwens Rocka
Hihihi ja in geef fries inderdaad maar tja ik ben geboren en getogen in de zuidwesthoek en daar is het borre.quote:Op woensdag 23 januari 2008 22:19 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
nah, Boarre is het friese woord voor kater
Wrom denk je dat mijn kat zo heet![]()
ik doe met je mee.quote:Op donderdag 24 januari 2008 00:16 schreef Webkim het volgende:
Ik zeg: nee.
-ia? Of was het een man?quote:Op donderdag 24 januari 2008 09:18 schreef Lishe het volgende:
De raarste naam die ik de afgelopen tijd tegenkwam is Sidoon.
Ik zeg: apartquote:Op donderdag 24 januari 2008 00:16 schreef Webkim het volgende:
In het huis-aan-huisje van vandaag een Kyana en een Viony.
Ik ken wel een Qiana... en nee, dat werkt ook niet voor mijquote:Op donderdag 24 januari 2008 00:16 schreef Webkim het volgende:
In het huis-aan-huisje van vandaag een Kyana en een Viony.
Engelien. Die ken ik ook, ja.quote:Op donderdag 24 januari 2008 12:30 schreef RockabeIIa het volgende:
Dat is een afkorting van Engelein, volgens mij.
quote:Op woensdag 23 januari 2008 12:55 schreef debuurvrouw het volgende:
Ik ken een jongetje wat Beer heet. En of het nou door het jongetje komt... ik vind het een echt toffe naam..
Als je het omdraait heb je een mooi goedkoop C&A modemerkjequote:Op donderdag 24 januari 2008 13:25 schreef debuurvrouw het volgende:
Wat te denken van Jan-Just? (zag ik laatst in de krant. Niet mijn ding, maar op de een of andere manier niet heel raar ofzo)
Over 30 jaar: Wij gaan trouwen op 30 juni a.s.! Groetjes Tynisha en Sashaquote:Op donderdag 24 januari 2008 13:53 schreef Brighteyes het volgende:
Vanmorgen bij de 'Verloskundigepraktijk' werd er een 'Tynisha' geboren.
Dat hadden die ouders niet helemaal voor ogen geloof ik...quote:Op donderdag 24 januari 2008 13:57 schreef RockabeIIa het volgende:
[..]
Als je het omdraait heb je een mooi goedkoop C&A modemerkje
Die snap ik ff niet, Julius eindigt toch ook op een -squote:Op donderdag 24 januari 2008 14:25 schreef renzell het volgende:
Weet je wat ik nou écht een te gekke jongensnaam vind... Hij kan écht niet door de beugel, maar tóch vind ik hem leuk en lief:Prins.
Als de achternaam van mijn vriend niet met een S begonnen zou zijn, had ik mijn uiterste best gedaan om die erdoor te drukken.
![]()
quote:Op donderdag 24 januari 2008 14:57 schreef S_oepstengel het volgende:
Prins![]()
Rocka, ik geloof dat ik jouw Bau opeens kan waarderen
Als koosnaam vind ik hem ook niet echt ok hoor...quote:Op donderdag 24 januari 2008 14:51 schreef Lishe het volgende:
Rens!! Dat kan echt niet!! Als koosnaam issie inderdaad leuk en lief, maar als echte naam.... Wat ben ik blij dat je vriend die achternaam heeft!
Oh, zo. Ja, daar heb je wel gelijk in. Salvador vind ik niet verkeerd geloof ik.quote:Op donderdag 24 januari 2008 23:15 schreef renzell het volgende:
Overigens is een naam met 3 lettergrepen een groot verschil met een naam met 1, vind ik. Julius Strick kan wel. Maar Kees (of Prins) ... niet, vind ik.
Mijn vriend heet Stanleyquote:Op donderdag 24 januari 2008 23:32 schreef renzell het volgende:
Zo vind ik Stanley bijvoorbeeld ook heel cool.![]()
Maar ik zie ook wel in dat dat zó vreselijk kansloos is, dat je het niet eens hoeft te proberen bij vriend/vrienden/familie/anyone.
quote:Op vrijdag 25 januari 2008 00:02 schreef Bass-Miss het volgende:
Dat heb ik met 'Abbalawardus', Renzell.
Ik hoorde die naam van iemand en blijf hem cool vinden.![]()
Alleen zou ik dat mijn kind nooit aan willen doen...
Uit een dorpje er vlakbij Bix, uit Koudum.quote:Op donderdag 24 januari 2008 09:14 schreef bixister het volgende:
ayla, je komt toch niet toevallig uit bakhuizen?
[..]
Ik kan je volgen, de klank van die naam is echt tof!quote:Op vrijdag 25 januari 2008 00:11 schreef Bass-Miss het volgende:
Ja, ik vind dat echt heel erg cool klinken. Je moet hem eens hardop uitspreken.
Maar ja, het is echt te erg.
Mijn Stanley is heel beschaafd, dat hoor je wel aan zijn tweede naam: "Sebastiaan"quote:Op vrijdag 25 januari 2008 00:02 schreef renzell het volgende:
Mij hoor je niet over Stanley Viev. Ik vind Stanley te gek!!!Maar de gemiddelde 'mijn slag mensen' zou Stanley hoogstwaarschijnlijk onuitsprekelijk ordinair vinden.
Een naam voor een van top tot teen betatoëerde uitsmijter oid.
![]()
Huuu.quote:Op vrijdag 25 januari 2008 12:58 schreef OooLizaooO het volgende:
Gisteravond in bed kwam ik ineens op: "Ellen"
mijn gereedschap heet ook zoquote:Op donderdag 24 januari 2008 23:49 schreef Vivi het volgende:
[..]
Mijn vriend heet Stanley
Wat is daar mis mee dan? Ik vind het een prima naam hoor.
Hoewel ik "Stan" leuker vind persoonlijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |